ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
11 грудня 2014 р. Справа № 804/16189/14 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Царікової О.В., розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпропетровську адміністративну справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «АНХЕЛЬ» до Криворізької північної об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області про визнання протиправними дій та зобов'язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ :
02.10.2014 до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «АНХЕЛЬ» до Криворізької північної об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області про:
- визнання протиправними дій Криворізької північної об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області щодо формування в акті перевірки № 129/04-83-22-02/32693694 від 07.08.2014 про результати документальної невиїзної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю «АНХЕЛЬ» (код ЄДРПОУ 32693694) з питань дотримання вимог податкового законодавства при проведенні господарських операцій з ТОВ «БУДАЛЬЯНС» (код ЄДРПОУ 38834947) та операцій з придбання та реалізації товарів (робіт/послуг) за період з 01.01.2014 по 31.01.2014, наступних висновків: «Позаплановою невиїзною документальною перевіркою встановлено порушення: п. 185.1 ст. 185, п. 186.1 ст. 186, п. 187.1 ст. 187, п. 198.1, п. 198.2, п. 198.3 ст. 198, п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI, а саме: відсутність: факту здійснення господарських операцій підприємством ТОВ «АНХЕЛЬ», в результаті чого завищено податковий кредит за січень 2014 року на суму ПДВ - 9111,58 грн.; завищено податкові зобов'язання за січень 2014 року на суму ПДВ - 18161,58 грн.»;
- визнання протиправними дій Криворізької північної об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області щодо коригування показників податкової звітності Товариства з обмеженою відповідальністю «АНХЕЛЬ» (код ЄДРПОУ 32693694), шляхом внесення змін до сум податкового кредиту та сум податкових зобов'язань цього платника податків в автоматизованій інформаційній системі органу державної податкової служби: «Детальна інформація по платнику податку на додану вартість щодо результатів автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України» на підставі акту перевірки № 129/04-83 -22-02/32693694 від 07.08.2014 про результати документальної позапланової невиїзної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю «АНХЕЛЬ» (код ЄДРПОУ 32693694) з питання дотримання вимог податкового законодавства при проведенні господарських операцій з ТОВ «БУДАЛЬЯНС» (код ЄДРПОУ 38834947) та операцій з придбання та реалізації товарів (робіт, послуг) за період з 01.01.2014 по 31.01.2014;
- зобов'язання Криворізької північної об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області відновити показники податкової звітності Товариства з обмеженою відповідальністю «АНХЕЛЬ» (код ЄДРПОУ 32693694) в автоматизованій інформаційній системі органу державної податкової служби «Детальна інформація по платнику податку на додану вартість щодо результатів автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України», які були наявні в цій автоматизованій інформаційній системі до внесення змін на підставі акту перевірки № 129/04-83-22-02/32693694 від 07.08.2014 про результати документальної позапланової невиїзної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю «АНХЕЛЬ» (код ЄДРПОУ 32693694) з питання дотримання вимог податкового законодавства при проведенні господарських операцій з ТОВ «БУДАЛЬЯНС» (код ЄДРПОУ 38834947) та операцій з придбання та реалізації товарів (робіт, послуг) за період з 01.01.2014 по 31.01.2014;
- визнання протиправними дій Криворізької північної об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області щодо формування в акті перевірки № 127/04-83-22-02/31385933 від 07.08.2014 про результати документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ «АНХЕЛЬ» (код ЄДРПОУ 32693694) з питання дотримання вимог податкового законодавства при проведенні господарських операцій з ТОВ «БУДІВЕЛЬНІ РЕСУРСИ 2013» (код ЄДРПОУ 38654383) та операцій з придбанням та реалізації товарів (робіт, послуг) за період з 01.01.2014 по 31.01.2014 наступних висновків: «Позаплановою невиїзною документальною перевіркою встановлено порушення п. 185.1 ст. 185, п. 186.1 ст. 186, п. 187.1 ст. 187, п. 198.1, п. 198.2, п. 198.3 ст. 198, п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI, а саме: відсутність факту здійснення господарських операцій підприємством ТОВ «АНХЕЛЬ», в результаті чого завищено податковий кредит за січень 2014 року на суму ПДВ 775,20 грн., завищено податкові зобов'язання за січень 2014 року на суму ПДВ 816 грн.»;
- визнання протиправними дій Криворізької північної об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області щодо коригування показників податкової звітності Товариства з обмеженою відповідальністю «АНХЕЛЬ» (код ЄДРПОУ 32693694), шляхом внесення змін до сум податкового кредиту та сум податкових зобов'язань цього платника податків в автоматизованій інформаційній системі органу державної податкової служби: «Детальна інформація по платнику податку на додану вартість щодо результатів автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України» на підставі акту перевірки № 127/04 - 83-22-02/31385933 від 07.08.2014 про результати документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ «АНХЕЛЬ» (код ЄДРПОУ 32693694) з питання дотримання вимог податкового законодавства при проведенні господарських операцій з ТОВ «БУДІВЕЛЬНІ РЕСУРСИ 2013» (код ЄДРПОУ 38654383) та операцій з придбання та реалізації товарів (робіт, послуг) за період з 01.01.2014 по 31.01.2014;
- зобов'язання Криворізької північної об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області відновити показники податкової звітності Товариства з обмеженою відповідальністю «АНХЕЛЬ» (код ЄДРПОУ 32693694) в автоматизованій інформаційній системі органу державної податкової служби «Детальна інформація по платнику податку на додану вартість щодо результатів автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України», які були наявні в цій автоматизованій інформаційній системі до внесення змін на підставі акту перевірки № 127/04 - 83 - 22 - 02/31385933 від 07.08.2014 про результати документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ «АНХЕЛЬ» (код ЄДРПОУ 32693694) з питання дотримання вимог податкового законодавства при проведенні господарських операцій з ТОВ «БУДІВЕЛЬНІ РЕСУРСИ 2013» (код ЄДРПОУ 38654383) та операцій з придбання та реалізації товарів робіт/послуг) за період з 01.01.2014 по 31.01.2014».
В обґрунтування заявлених позовних вимог позивач зазначив, що на підставі актів від 07.08.2014: № 127/04 - 83 - 22 - 02/31385933 (в якому податковий орган дійшов висновку про нереальність господарських операцій між ТОВ «АНХЕЛЬ» та ТОВ «БУДАЛЬЯНС»), № 129/04 - 83 - 22 - 02/31385933 (в якому податковий орган дійшов висновку про нереальність господарських операцій між ТОВ «АНХЕЛЬ» та ТОВ «БУДІВЕЛЬНІ РЕСУРСИ 2013»), відповідачем було проведено коригування показників сум податкового кредиту та податкових зобов'язань у своїх електронних базах, а саме: автоматизованій інформаційній системі органу державної податкової служби «Детальна інформація по платнику податку на додану вартість щодо результатів автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту у розрізі контрагентів на рівні ДПА України». Дії відповідача щодо коригування показників податкової звітності в своїх електронних базах даних є протиправними та такими, що грубо порушують права позивача. Висновки контролюючого органу, викладені в актах від 07.08.2014: № 127/04 - 83 - 22 - 02/31385933, № 129/04 - 83 - 22 - 02/31385933, про нереальність здійснених господарських операцій ТОВ «АНХЕЛЬ» із ТОВ «БУДАЛЬЯНС», ТОВ «БУДІВЕЛЬНІ РЕСУРСИ 2013», позивач вважає безпідставними та такими, що не відповідають дійсності, оскільки всі господарські операції підтверджуються первинними документами, складеними за фактом вчинення таких операцій.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 03.10.2014 відкрито провадження у справі № 804/16189/14 та призначено її до розгляду на 24 жовтня 2014 о 10:30.
У судове засіданні 11.12.2014 представник позивача з'явився, заявлені позовні вимоги підтримав в повному обсязі та надав до суду клопотання про розгляд справи в порядку письмового провадження.
Відповідач у судове засідання 11.12.2014 не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи належним чином повідомлений судом, що підтверджується наявними матеріалами справи. До суду надійшли письмові заперечення відповідача на адміністративний позов, в яких відповідач просить суд в задоволенні адміністративного позову відмовити повністю та здійснювати розгляд справи без участі повноважного представника відповідача в порядку письмового провадження. Відповідач зазначив, що податковим органом на адресу ТОВ «АНХЕЛЬ» був направлений запит від 02.06.2014 № 8687/10/04-83-22-01 щодо надання інформації та її документального підтвердження по взаємовідносинам із ТОВ «Будівельні ресурси 2013». Від підприємства отримана відповідь від 07.07.2014 № 1-07 про наявність триваючого судового розгляду, копії первинних документів на вимогу податкового органу надані не були. Щодо взаємовідносин позивача із ТОВ «БУДАЛЬЯНС» на запит контролюючого органу від 08.04.2014 № 5567/10/04-83-22-01, позивачем документи надані не були. Ревізором - інспектором Криворізької північної об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області був здійснений аналіз господарських взаємовідносин ТОВ «АНХЕЛЬ» із означеними контрагентами, враховані акти про неможливість проведення зустрічних звірок, складені податковими органами у відношенні ТОВ «БУДІВЕЛЬНІ РЕСУРСИ 2013», ТОВ «БУДАЛЬЯНС» та встановлено неможливість реального здійснення господарських операцій між вказаними підприємствами. Крім того, контролюючим органом встановлено, що зазначеними контрагентами позивача не було фактично сплачено до бюджету податок на додану вартість, на суму якого ТОВ «АНХЕЛЬ» задекларувало податковий кредит.
Відповідно до частини 4 статті 122 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), особа, яка бере участь у справі, має право заявити клопотання про розгляд справи за її відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі особи, які беруть участь у справі, судовий розгляд здійснюється в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.
Згідно ч. 6 статті 128 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи в судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
З огляду на викладене, суд дійшов висновку про можливість розгляду справи за відсутності сторін у порядку письмового провадження.
Суд, дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення сторін, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується адміністративний позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду і вирішення справи по суті, проаналізувавши на підставі фактичних обставин справи застосування норм матеріального та процесуального права, вважає позовні вимоги такими, що підлягають не задоволенню з наступних підстав.
Як встановлено судом та підтверджується наявними матеріалами справи, Товариство з обмеженою відповідальністю «АНХЕЛЬ» ( далі - ТОВ «АНХЕЛЬ») (ідентифікаційний код юридичної особи 32693694) зареєстроване Виконавчим комітетом Криворізької міської ради 12.03.2004 № 12271070006007699, взято на податковий облік 22.03.2004 за № 17919, перебуває на обліку у Криворізькій північній об'єднаній державній податковій інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області, в тому числі як платник податку на додану вартість.
Підпунктом 20.1.2. п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України (далі - ПК України) визначено, що контролюючі органи мають право: для здійснення функцій, визначених законом, отримувати безоплатно від платників податків, у тому числі благодійних та інших неприбуткових організацій, усіх форм власності у порядку, визначеному законодавством, довідки, копії документів, засвідчені підписом платника або його посадовою особою та скріплені печаткою (за наявності), про фінансово - господарську діяльність, отримані доходи, видатки платників податків та іншу інформацію, пов'язану з обчисленням та сплатою податків, зборів, платежів, про дотримання вимог законодавства, здійснення контролю за яким покладено на контролюючі органи, а також фінансову і статистичну звітність у порядку та на підставах, визначених законом.
Згідно п. 73.3. ст. 73 ПК України контролюючі органи мають право звернутися до платників податків та інших суб'єктів інформаційних відносин із письмовим запитом про подання інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій, завдань, та її документального підтвердження.
Постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 № 1245 затверджено Порядок періодичного подання інформації органам державної податкової служби та отримання інформації зазначеними органами за письмовим запитом (далі - Порядок).
Пунктом 9 вказаного Порядку встановлено, що органи державної податкової служби мають право звернутися до суб'єктів інформаційних відносин із письмовим запитом про подання інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), необхідної для виконання покладених на органи державної податкової служби функцій, завдань, та документального підтвердження такої інформації. В окремих випадках зазначений запит може надсилатися з використанням засобів телекомунікаційного зв'язку з накладенням електронного цифрового підпису органу державної податкової служби.
Абз. 2 пункту 14 Порядку встановлено, що у разі коли за результатами перевірок інших платників податків або за результатами аналізу податкової інформації виявлено факти, що свідчать про можливі порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, платник податків зобов'язаний надати пояснення та їх документальне підтвердження на обов'язковий письмовий запит органу державної податкової служби протягом 10 робочих днів з дня надходження запиту.
На виконання вищенаведених норм чинного законодавства, Криворізькою північною об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області на адресу ТОВ «АНХЕЛЬ» був направлений запит від 02.06.2014 № 8687/10/04-83-22-01 щодо надання інформації та її документального підтвердження по взаємовідносинам із ТОВ «Будівельні ресурси 2013». Зазначений запит направлений до позивача, у зв'язку із отриманням акту ДПІ у Будьонівському районі м. Донецька від 28.03.2014 № 93/05-61-22-01/38654383 «Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «Будівельні ресурси 2013» (код ЄДРПОУ 38654383) із контрагентами - постачальниками, покупцями за період: січень 2014 року, лютий 2014 року».
На вказаний запит позивач надав відповідь від 07.07.2014 № 1-07, в якій зазначив про наявність триваючого судового розгляду, копії документів на вимогу податкового органу надані не були, що відображено на стор. 7 акту від 07.08.2014 № 127/04-83-22-02/31385933 «Про результати документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ «АНХЕЛЬ» (код ЄДРПОУ 32693694) з питання дотримання вимог податкового законодавства при проведенні господарських операцій з ТОВ «БУДІВЕЛЬНІ РЕСУРСИ 2013» (код ЄДРПОУ 38654383) та операцій з придбання та реалізації товарів (робіт, послуг) за період з 01.01.2014 по 31.01.2014».
Також, відповідачем до ТОВ «АНХЕЛЬ» був направлений запит від 08.04.2014 № 5567/10/04-83-22-01 щодо надання інформації та її документального підтвердження по взаємовідносинам із ТОВ «БУДАЛЬЯНС» (код ЄДРПОУ 38834947) за січень 2014 року, направлення якого обумовлене отриманням акту ДПІ у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська від 31.03.2014 № 463/04-62-22-3/38834947 «Про результати проведення зустрічної звірки ТОВ «БУДАЛЬЯНС» ( код ЄДРПОУ 38834947) щодо не підтвердження реальності здійснення господарських відносин, їх реальності та повноти відображення в обліку за січень 2014 року».
По взаємовідносинам із ТОВ «БУДАЛЬЯНС» позивачем на запит контролюючого органу від 08.04.2014 № 5567/10/04-83-22-01 первинні документи надані не були, про що податковий орган зазначив на стор. 6 акту від 07.08.2014 № 129/04-83-22-02//32693694 «Про результати документальної позапланової невиїзної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю «АНХЕЛЬ» (код ЄДРПОУ 32693694) з питання дотримання вимог податкового законодавства при проведенні господарських операцій з ТОВ «БУДАЛЬЯНС» (код ЄДРПОУ 38834947) та операцій з придбання та реалізації товарів (робіт, послуг) за період з 01.01.2014 по 31.01.2014».
Відповідно до п. 14 вищезазначеного Порядку, суб'єкти інформаційних відносин зобов'язані подавати інформацію, визначену у запиті органу державної податкової служби, та її документальне підтвердження протягом одного місяця з дня, що настає за днем надходження запиту, якщо інше не передбачено Податковим кодексом України.
У разі коли за результатами перевірок інших платників податків або за результатами аналізу податкової інформації виявлено факти, що свідчать про можливі порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, платник податків зобов'язаний надати пояснення та їх документальне підтвердження на обов'язковий письмовий запит органу державної податкової служби протягом 10 робочих днів з дня надходження запиту.
Згідно пп. 20.1.4. п. 20.1 ст. 20 ПК України, контролюючі органи мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.
Пунктом 75.1. ст. 75 ПК України визначено, що контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
Як визначено пп. 78.1.1. п. 78.1 ст. 78 ПК України, документальна позапланова перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з таких обставин, зокрема, за наслідками перевірок інших платників податків або отримання податкової інформації виявлено факти, що свідчать про порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит контролюючого органу, в якому зазначаються порушення цим платником податків податкового, валютного та іншого законодавства протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту.
Відповідно до п. 78.8. ст. 78 ПК України, порядок оформлення результатів документальної позапланової перевірки встановлено статтею 86 цього Кодексу.
Згідно п. 86.1 ст. 86 ПК України, результати перевірок (крім камеральних та електронних перевірок) оформлюються у формі акта або довідки, які підписуються посадовими особами контролюючого органу та платниками податків або їх законними представниками (у разі наявності). У разі встановлення під час перевірки порушень складається акт. Якщо такі порушення відсутні, складається довідка.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, щодо компетенції контролюючих органів, повноважень і обов'язків їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальності за порушення податкового законодавства, урегульовані ПК України.
У пункті 61.1 статті 61 цього Кодексу визначено, що податковий контроль - це система заходів, що вживаються контролюючими органами з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Способом здійснення такого контролю є, зокрема, інформаційно - аналітичне забезпечення діяльності контролюючих органів (підпункт 62.1.2 пункту 62.2 статті 62 ПКУ).
Відповідно до статті 71 ПК України, інформаційно - аналітичне забезпечення діяльності контролюючих органів - це комплекс заходів щодо збору, опрацювання та використання інформації, необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій.
Згідно з приписами підпункту 72.1.1 пункту 72.1 статті 72 ПК України, для інформаційно - аналітичного забезпечення діяльності контролюючого органу використовується інформація, що надійшла, зокрема: від платників податків та податкових агентів, що міститься в податкових деклараціях, розрахунках, інших звітних документах; що міститься у наданих великими платниками податків в електронній формі копіях документів з обліку доходів, витрат та інших показників, пов'язаних із визначенням об'єктів оподаткування (податкових зобов'язань), первинних документах, які ведуться в електронній формі, регістрах бухгалтерського обліку, фінансовій звітності, інших документах, пов'язаних з обчисленням та сплатою податків і зборів; про фінансово-господарські операції платників податків.
У пункті 74.1 статті 74 ПК України зазначено, що податкова інформація, зібрана відповідно до цього Кодексу, може зберігатися та опрацьовуватися в інформаційних базах контролюючих органів або безпосередньо посадовими (службовими) особами контролюючих органів.
Враховуючи те, що позивачем до перевірки на запити податкового органу не були надані документи, останнім винесені накази: від 07.08.2014 № 673 «Про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ «АНХЕЛЬ» та від 30.07.2014 № 611 «Про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ «АНХЕЛЬ».
Результати проведених на підставі зазначених наказів перевірок оформлені актами: від 07.08.2014 № 127/04-83-22-02/31385933 «Про результати документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ «АНХЕЛЬ» (код ЄДРПОУ 32693694), з питання дотримання вимог податкового законодавства при проведенні господарських операцій з ТОВ «БУДІВЕЛЬНІ РЕСУРСИ 2013» (код ЄДРПОУ 38654383) та операцій з придбання та реалізації товарів (робіт, послуг) за період з 01.01.2014 по 31.01.2014», у якому податковий орган дійшов висновку про не підтвердження господарських взаємовідносин позивача із контрагентом - постачальником ТОВ «БУДІВЕЛЬНІ РЕСУРСИ 2013»; від 07.08.2014 № 129/04-83-22-02/32693694 «Про результати документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ «АНХЕЛЬ» (код ЄДРПОУ 32693694) з питання дотримання вимог податкового законодавства при проведенні господарських операцій з ТОВ «БУДАЛЬЯНС» (код ЄДРПОУ 38834947) та операцій з придбання та реалізації товарів (робіт/послуг) за період з 01.01.2014 по 31.01.2014», в якому податковий орган вказав про нереальність господарських операцій між позивачем та ТОВ «БУДАЛЬЯНС».
Суд відзначає, що відповідно до вимог ст. 17 КАС України предметом розгляду по суті в порядку адміністративного судочинства є не будь-які рішення, дії або бездіяльність суб'єкта владних повноважень, а лише ті, що породжують права та обов'язки учасників спірних відносин.
В свою чергу, висновки, викладені в акті податкової перевірки, не є предметом оскарження в адміністративному суді, оскільки не є обов'язковими ані для платника податків, ані для керівника контролюючого органу. Останній оцінює викладені в акті перевірки доводи, і в разі наявності податкових порушень приймає податкове повідомлення - рішення, яке і визначає грошові зобов'язання платникові податків.
Акт перевірки є носієм доказової інформації, яка в подальшому має використовуватися контролюючим органом для прийняття рішення щодо визначення платникові податків грошових зобов'язань. При цьому, акт складається посадовими особами контролюючого органу і не містить волевиявлення самого орану щодо виявлених посадовими особами фактів.
Таким чином, дії відповідача щодо формування в актах перевірки: № 129/04-83-22-02/32693694 від 07.08.2014, № 127/04-83-22-02/32693694 від 07.08.2014 висновків, як і дії відповідача по складанню самих актів, не впливають на коло прав, свобод, законних інтересів чи обов'язків позивача, а також встановлених законом умов їх реалізації.
Крім того, сам акт, складений за результатами проведення податкової перевірки, є службовим документом податкового органу та не є рішенням суб'єкта владних повноважень, яке в контексті ч. 2 ст. 2 та ст. 17 КАС України може бути оскаржено до адміністративного суду, з огляду на те, що такий акт перевірки не породжує для платників податків будь - яких прав та обов'язків, а лише може слугувати підставою для прийняття податкового - повідомлення рішення, саме яке в контексті вищевказаної норми є актом індивідуальної дії, прийнятим суб'єктом владних повноважень, що впливає на права та обов'язки платників податків.
З огляду на вищенаведене, суд вважає за необхідне відмовити в задоволенні заявлених позовних вимог про визнання протиправними дій Криворізької північної об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області щодо формування в акті перевірки № 129/04-83-22-02/32693694 від 07.08.2014 про результати документальної невиїзної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю «АНХЕЛЬ» (код ЄДРПОУ 32693694) з питань дотримання вимог податкового законодавства при проведенні господарських операцій з ТОВ «БУДАЛЬЯНС» (код ЄДРПОУ 38834947) та операцій з придбання та реалізації товарів (робіт/послуг) за період з 01.01.2014 по 31.01.2014, наступних висновків: «Позаплановою невиїзною документальною перевіркою встановлено порушення: п. 185.1 ст. 185, п. 186.1 ст. 186, п. 187.1 ст. 187, п. 198.1, п. 198.2, п. 198.3 ст. 198, п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI, а саме: відсутність: факту здійснення господарських операцій підприємством ТОВ «АНХЕЛЬ», в результаті чого завищено податковий кредит за січень 2014 року на суму ПДВ - 9111,58 грн.; завищено податкові зобов'язання за січень 2014 року на суму ПДВ - 18161,58 грн.» та визнання протиправними дій Криворізької північної об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області щодо формування в акті перевірки № 127/04-83-22-02/31385933 від 07.08.2014 про результати документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ «АНХЕЛЬ» (код ЄДРПОУ 32693694) з питання дотримання вимог податкового законодавства при проведенні господарських операцій з ТОВ «БУДІВЕЛЬНІ РЕСУРСИ 2013» (код ЄДРПОУ 38654383) та операцій з придбанням та реалізації товарів (робіт, послуг) за період з 01.01.2014 по 31.01.2014 наступних висновків: «Позаплановою невиїзною документальною перевіркою встановлено порушення п. 185.1 ст. 185, п. 186.1 ст. 186, п. 187.1 ст. 187, п. 198.1, п. 198.2, п. 198.3 ст. 198, п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI, а саме: відсутність факту здійснення господарських операцій підприємством ТОВ «АНХЕЛЬ», в результаті чого завищено податковий кредит за січень 2014 року на суму ПДВ 775,20 грн., завищено податкові зобов'язання за січень 2014 року на суму ПДВ 816 грн.».
Щодо решти заявлених позовних вимог про визнання протиправними дій Криворізької північної об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області щодо коригування показників податкової звітності ТОВ «АНХЕЛЬ» на підставі актів перевірки № 127/04-83-22-02/31385933 від 07.08.2014, № 129/04-83-22-02/32693694 від 07.08.2014 та зобов'язання Криворізької північної об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області відновити показники податкової звітності ТОВ «АНХЕЛЬ» в автоматизованій інформаційній системі органу державної податкової служби «Детальна інформація по платнику податку на додану вартість щодо результатів автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України», які були наявні в цій автоматизованій інформаційній системі до внесення змін на підставі актів перевірки № 127/04-83-22-02/31385933 від 07.08.2014, № 129/04-83-22-02/32693694 від 07.08.2014 суд зазначає наступне.
Включення суб'єктом владних повноважень до бази даних інформації про такі перевірки не створює жодних перешкод для діяльності платника податку.
Виходячи із системного тлумачення ст. ст. 71, 72, 74 ПК України, суд дійшов висновку, що для інформаційно - аналітичного забезпечення діяльності контролюючого органу використовується інформація, що надійшла за результатами податкового контролю і не може бути виключена з баз даних, якщо дії зі здійснення такого контролю не визнані протиправними в установленому порядку.
Суд зазначає, що в даному випадку податковий орган діяв цілком правомірно, з урахуванням вимог п. п. 78.1.1. п. 78.1 ст. 78 ПК України, а тому у суду відсутні підстави для виключення з бази даних інформації, внесеної на підставі актів від 07.08.2014: №127/04-83-22-02/32693694 та № 129/04-83-22-02/32693694.
Обов'язковою ознакою дій суб'єкта владних повноважень, які можуть бути оскаржені до суду, є те, що вони безпосередньо породжують певні правові наслідки для суб'єктів відповідних правовідносин і мають обов'язковий характер.
У цьому випадку безпосереднє викладення ДПІ суб'єктивного оціночного судження щодо наявності з боку платника податків порушень податкового законодавства є правом податкового органу, внаслідок чого відсутні порушені права позивача, які підлягають захисту. Права позивача можуть бути порушені відповідачем внаслідок прийняття за результатами перевірки податкових повідомлень - рішень, які можуть бути оскаржені в судовому порядку.
Щодо внесення ДПІ до електронної бази даних інформації, отриманої внаслідок проведення перевірки ТОВ «АНХЕЛЬ», то в цьому випадку це є лише службовою діяльністю працівників податкового органу з виконання обов'язків зі збирання доказової інформації про наявність чи відсутність документального підтвердження господарських операцій. Оскільки права позивача оскаржуваними діями відповідача не порушуються, то позовні вимоги в цій частині є безпідставними.
Аналогічна позиція висловлена в постанові Верховного Суду України від 09.12.2014 у справі № 21- 511а14 ( номер судового рішенні в ЄДРСР № 42202884).
З урахуванням вищенаведеного, суд дійшов висновку про необґрунтованість заявлених позовних вимог, тому вважає їх такими, що не підлягають задоволенню.
Відповідно до статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України у разі відмови в задоволенні позову судові витрати не присуджуються на користь сторони з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова або службова особа).
Керуючись статтями 11, 50, 70, 71, 72, 86, 94, 122, 128, 159 - 163, 186, 254 КАС України, суд,
ПОСТАНОВИВ:
У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю «АНХЕЛЬ» до Криворізької північної об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області про визнання протиправними дій та зобов'язання вчинити певні дії відмовити повністю.
Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги через Дніпропетровський окружний адміністративний суд з одночасним направленням копії апеляційної скарги особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі складення постанови у повному обсязі, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна, скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
У разі якщо справа розглядалась судом за місцезнаходженням суб'єкта владних повноважень і він не був присутній у судовому засіданні під час проголошення судового рішення, але його було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо у суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Постанова суду набирає законної сили відповідно до вимог ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя О.В. Царікова
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.12.2014 |
Оприлюднено | 30.03.2015 |
Номер документу | 43249350 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Коршун А.О.
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Царікова Олена Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Царікова Олена Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Царікова Олена Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Царікова Олена Василівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні