ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 819/531/15-a
30 березня 2015 р.м.Тернопіль
Тернопільський окружний адміністративний суд, в складі:
головуючого судді: Мандзія О.П.
розглянувши у порядку скороченого провадження у місті Тернополі адміністративну справу за позовом прокурора Козівського району в інтересах держави в особі Прикарпатського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до відкритого акціонерного товариства "Яструбівський комбінат по обслуговуванню сільського населення" про стягнення фінансових санкцій на суму 22100 грн., -
ВСТАНОВИВ:
Прокурор Козівського району в інтересах держави в особі Прикарпатського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (далі – позивач), звернувся в суд з позовом до відкритого акціонерного товариства "Яструбівський комбінат по обслуговуванню сільського населення" (далі – відповідач) про стягнення штрафних санкцій на суму 22100 грн.
В обґрунтування заявлених вимог, позивач посилається на те, що постановами №304-ПР-3-Е від 02 вересня 2014 року (а.с. 18), №305-ПР-3-Е від 02 вересня 2014 року (а.с. 12), №306-ПР-3-Е від 02 вересня 2014 року (а.с. 15) та №497-ПР-3-Е від 11 грудня 2014 року (а.с. 29) позивачем на відповідача було накладено фінансові санкції у вигляді штрафу в загальному розмірі 22100 грн. за правопорушення на ринку цінних паперів та зобов'язано перерахувати суми штрафу протягом 15 днів з моменту отримання вищевказаної постанови до держбюджету України. Проте зазначені постанови відповідачем не оскаржувались, сума штрафу в добровільному порядку відповідачем не сплачена. Статтею 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" №448/96-ВР із змінами і доповненнями (далі - Закон №448/96-ВР) передбачено примусове стягнення штрафів на підставі відповідного рішення суду.
Відповідно до частини 4 статті 183-2 КАС України суддя розглядає справу в порядку скороченого провадження одноособово, без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі. За результатами розгляду справи у скороченому проваджені суддя, оцінивши повідомлені позивачем обставини, за наявності достатніх підстав приймає законне та обґрунтоване судове рішення.
Розглянувши матеріали справи та з'ясувавши всі обставини справи, суд вважає, що позов підлягає до задоволення з наступних підстав.
Судом встановлено, що згідно витягу з ЄДР ВАТ "Яструбівський комбінат по обслуговуванню сільського населення" зареєстроване, як юридична особа, органами державної реєстрації (а.с. 40-42).
Уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (далі – Комісія) – т.в.о. начальника Прикарпатського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку складено акти №331-ПР-3-Е від 18 серпня 2014 року, №№332-ПР-3-Е від 18 серпня 2014 року, №333-ПР-3-Е від 18 серпня 2014 року та №524-ПР-3-Е від 28 листопада 2014 року про правопорушення на ринку цінних паперів, допущені відповідачем.
На підставі статті 11 Закону №448/96-ВР, пункту 14 розділу І та пункту 4 глави 4 розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку N 2826 від 03 грудня 2013 року, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 24 грудня 2013 року за №2180/24712 із змінами і доповненнями (далі - Положення) та вказаних актів про правопорушення на ринку цінних паперів уповноваженою особою Комісії - т.в.о. начальника Прикарпатського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку були винесені постанови про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів №304-ПР-3-Е від 02 вересня 2014 року, №305-ПР-3-Е від 02 вересня 2014 року, №306-ПР-3-Е від 02 вересня 2014 року за не розкриття інформації у повному обсязі відповідно до вимог Положення та №497-ПР-3-Е від 11 грудня 2014 року за не виконання Розпорядження позивача від №67-ПР-3-Е від 02.09.2014 року. На підставі чого до відповідач застосовано фінансові санкції у загальному розмірі 22100 грн.
Вищевказані постанови надіслані відповідачу, про що свідчать копії реєстрів (списків) поштових відправлень рекомендованих листів, на яких працівником об'єкта поштового зв'язку проставлено відбиток календарного штемпелю та фіскальні чеки. Постанови №304-ПР-3-Е від 02 вересня 2014 року, №305-ПР-3-Е від 02 вересня 2014 року, №306-ПР-3-Е від 02 вересня 2014 року та №497-ПР-3-Е від 11 грудня 2014 року у встановленому законом порядку не оскаржені, фінансові санкції відповідачем не сплачені.
Правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні визначено Законом №448/96-ВР.
Відповідно до статей 5, 6 Закону № 448/96-ВР державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку, яка виконує свої повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи.
Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку згідно з пунктами 8, 14 статті 8 Закону № 448/96-ВР, серед іншого, має право здійснювати контроль за достовірністю і розкриттям інформації, що надається емітентами та особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, і саморегулівними організаціями, та її відповідністю встановленим вимогам; накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.
Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку відповідно до покладених на неї завдань встановлює вимоги, порядок та стандарти щодо обов'язкового розкриття інформації емітентами та особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, забезпечує створення інформаційної бази даних про ринок цінних паперів відповідно до чинного законодавства (пункт 15 частини другої статті 7 Закону № 448/96-ВР).
Склад, порядок і строки розкриття на фондовому ринку регулярної, особливої інформації та інформації про іпотечні цінні папери, сертифікати фонду операцій з нерухомістю та інформації в повідомленні про проведення загальних зборів (далі - Інформація) емітентами цінних паперів та подання її до Комісії регулюється Положенням.
Відповідно до пункту 14 розділу І та пункту 4 глави 4 розділу ІІ Положення емітенти цінних паперів зобов'язані розкривати Інформацію у повному обсязі відповідно до вимог цього Положення.
Розкриття регулярної річної інформації має здійснюватись шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, опублікування в офіційному друкованому виданні, розміщення на сторінці в мережі Інтернет та подання до Комісії.
Розкриття регулярної річної інформації здійснюється у такі терміни: розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії - у термін не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним; опублікування у офіційному друкованому виданні - у термін не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним; подання до Комісії - не пізніше 01 червня року, наступного за звітним.
Емітенти цінних паперів до моменту подання регулярної річної інформації до Комісії розміщують її на сторінці в мережі Інтернет.
Відповідно до пунктів 5-7 частини 1 статті 11 Закону № 448/96-ВР Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб, зокрема, фінансові санкції у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за: не опублікування, опублікування не в повному обсязі інформації та/або опублікування недостовірної інформації; нерозміщення, розміщення не в повному обсязі інформації та/або розміщення недостовірної інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів; неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Як передбачено пунктом 8 частини 1 статті 11 Закону №448/96-ВР Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за невиконання або несвоєчасне виконання рішень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Згідно зі статтею 12 вказаного Закону №448/96-ВР санкції застосовуються Головою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, членом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, уповноваженими Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку посадовими особами після розгляду документів, що підтверджують факт правопорушення.
Частиною третьої статті 11 Закону № 448/96-ВР визначено, що у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Таким чином, постанови уповноваженої особи Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку – т.в.о. начальника територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку паперів №304-ПР-3-Е від 02 вересня 2014 року, №305-ПР-3-Е від 02 вересня 2014 року, №306-ПР-3-Е від 02 вересня 2014 року та №497-ПР-3-Е від 11 грудня 2014 року прийняті з дотриманням вимог чинного законодавства, у встановленому законом порядку не скасовані. Разом з тим, відповідач добровільно санкції не сплатив, а тому суд приходить до висновку про необхідність стягнення фінансових санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів в розмірі 22100 грн. у судовому порядку.
З огляду на таке, вимоги позивача є обґрунтованими, відповідають дійсним обставинам та матеріалам справи, ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, не спростовані відповідачем, а отже підлягають до задоволення в повному обсязі.
Судові витрати по справі згідно частини 4 статті 94 КАС України з відповідача не стягуються.
Керуючись статтями 94, 128, 160-163, 183-2 КАС України, суд –
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задовольнити.
2. Стягнути з відкритого акціонерного товариства "Яструбівський комбінат по обслуговуванню сільського населення" (код 05481932) в користь Державного бюджету України 22100 грн. (двадцять дві тисячі сто гривень) фінансових санкцій на рахунок Управління Державної казначейської служби України у Козівському районі Головного управління Державної казначейської служби України у Тернопільській області №31110106700282, код бюджетної класифікації 21081100 "Адміністративні штрафи та інші санкції", символ звітності 106, код одержувача коштів 37822731, МФО 838012.
Постанова суду може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд в порядку і строки, передбачені ст.186 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова суду набирає законної сили в порядку, визначеному ст.254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Головуючий суддя Мандзій О.П.
копія вірна
Суддя Мандзій О.П.
Суд | Тернопільський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.03.2015 |
Оприлюднено | 08.04.2015 |
Номер документу | 43392368 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Мандзій Олексій Петрович
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Мандзій Олексій Петрович
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Мандзій Олексій Петрович
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Мандзій О.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні