Ухвала
від 16.03.2015 по справі 2а-12417/11/1370
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

16 березня 2015 року Справа № 31308/12/9104

Львівський апеляційний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Обрізко І.М.

суддів Сапіги В.П., Сеника Р.П.

розглянувши в порядку письмового провадження в місті Львові апеляційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю «Компанія «Аватар» на постанову Львівського окружного адміністративного суду від 10 січня 2012 року по справі за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Компанія «Аватар» до державної податкової інспекції у Сихівському районі міста Львова про визнання дій неправомірними,-

В С Т А Н О В И В :

ТзОВ «Компанія Аватар» звернулось з адміністративним позовом до ДПІ у Сихівському районі м. Львова про визнання протиправними дій, які полягали в обнуленні ТзОВ «Компанія Аватар» податкових зобов'язань та податкового кредиту по операціях з купівлі-продажу товарів за серпень 2010 року та зобов'язання ДПІ у Сихівському районі м. Львова відновити в «Системі автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА Україні», а також в обліковій картці платника податку ТзОВ «Компанія Аватар» податкові зобов'язання на суму 6832,76 грн. та податковий кредит на суму 5673,80 грн. по операціях з купівлі-продажу товарів у серпні 2010 року.

В обґрунтування позовних вимог покликається на те, що проведено позапланову виїзну документальну перевірку з питань правильності формування податкового кредиту та податкових зобов'язань з податку на додану вартість за серпень 2010 року, за результатами якої складено Акт від 25.02.2011 року за №141/23-4/37162813. Податкові повідомлення-рішення за наслідками даної перевірки ДПІ у Сихівському районі м. Львова не приймались. Однак, за результатами перевірки ТзОВ «Компанія Аватар» було обнулено податкові зобов'язання та податковий кредит по операціях з придбання товарів (послуг) у підприємства-постачальника та по операціях з продажу цих товарів (послуг) підприємству-покупцю.

Постановою Львівського окружного адміністративного суду від 10 січня 2012 року в задоволенні позовних вимог відмовлено. Суд виходив з того, що дії податкового органу по відображенню в системі автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України інформації стосовно відображення результатів господарських операцій між контрагентами згідно поданих декларацій та результатами перевірок є достовірними, прав позивача не порушують..

Не погодившись із зазначеним судовим рішенням, сторона позивача подала апеляційну скаргу, з якої із-за порушення норм матеріального та процесуального права, невідповідності висновків суду обставинам справи, просить його скасувати та постановити рішення, яким позовні вимоги задоволити в повному обсязі.

В обґрунтування апеляційної скарги в основному покликається на те, що на основі Акту перевірки в яком на думку податкового органу встановлені порушення, було обнулено податкові зобов'язання та податковий кредит по операціях з придбання товарів та його реалізації. Без винесення податкового повідомлення рішення не дає законних підстав ДПІ для внесення будь яких змін в систему автоматизовано співставлення.

У разі неприбуття жодної з осіб, які беруть участь у справі, у судове засідання, хоча вони були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового засідання, суд апеляційної інстанції може розглянути справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на основі наявних у ній доказів (п.2 ч. 1 ст. 197 КАС України із змінами і доповненнями, внесеними згідно із Законом України від 07.07.2010 року N 2453-VI), що є достатнім для розгляду даної справи.

Судова колегія заслухавши доповідь судді-доповідача, перевіривши матеріали справи і обговоривши підстави апеляційної скарги, вважає за необхідне її відхилити.

Відповідно до ст. 200 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Судом встановлено, підтверджено матеріалами справи, що ДПІ у Сихівському районі м. Львова було проведено позапланову виїзну документальну перевірку з питань правильності формування податкового кредиту та податкових зобов'язань з податку на додану вартість за серпень 2010 року, за результатами якої складено Акт від 25.02.2011 року №141/23-4/37162813.

Відповідачем встановлено, що у зв'язку з не підтвердженням податкового кредиту з ПДВ від ТзОВ «Екопласт» в сумі 5673,80 у ТзОВ «Компанія «Аватар» відсутні об'єкти оподаткування податком на додану вартість по операціях з продажу товарів (послуг) ПАТ «Концерн Галнафтогаз» в сумі 6832,76 грн.

Відповідно до статті 71 ПК України інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності контролюючих органів - це комплекс заходів щодо збору, опрацювання та використання інформації, необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій.

Згідно з приписами підпункту 72.1.1 пункту 72.1 статті 72 ПК України для інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності контролюючого органу використовується інформація, що надійшла, зокрема: від платників податків та податкових агентів, що міститься в податкових деклараціях, розрахунках, інших звітних документах; що міститься у наданих великими платниками податків в електронній формі копіях документів з обліку доходів, витрат та інших показників, пов'язаних із визначенням об'єктів оподаткування (податкових зобов'язань), первинних документах, які ведуться в електронній формі, регістрах бухгалтерського обліку, фінансовій звітності, інших документах, пов'язаних з обчисленням та сплатою податків і зборів; про фінансово-господарські операції платників податків.

У пункті 74.1 статті 74 ПК України зазначено, що податкова інформація, зібрана відповідно до цього Кодексу, може зберігатися та опрацьовуватися в інформаційних базах контролюючих органів або безпосередньо посадовими (службовими) особами контролюючих органів.

Виходячи із системного тлумачення статей 71, 72, 74 ПК України формується висновок, що для інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності контролюючого органу використовується інформація, яка надійшла за результатами податкового контролю і не може бути виключена з баз даних, якщо дії зі здійснення такого контролю не визнані протиправними в установленому порядку.

Відтак, обов'язковою ознакою дій суб'єкта владних повноважень, які можуть бути оскаржені до суду, є те, що вони безпосередньо породжують певні правові наслідки для суб'єктів відповідних правовідносин і мають обов'язковий характер. У цьому випадку безпосереднє викладення ДПІ суб'єктивного оціночного судження щодо наявності з боку товариства порушень податкового законодавства є правом податкового органу, внаслідок чого відсутні порушені права позивача, які підлягають захисту. Права позивача можуть бути порушені відповідачем внаслідок прийняття за результатами перевірки податкових повідомлень-рішень, які можуть бути оскаржені в судовому порядку. Оскільки за результатами перевірки податкове повідомлення-рішення не виносилось, то позовні вимоги в частині визнання протиправними дій ДПІ при формуванні акта про завищення товариством податкових зобов'язань та податкового кредиту є необґрунтованими.

Щодо внесення ДПІ до електронної бази даних інформації, отриманої внаслідок проведення зустрічної перевірки товариства, то в цьому випадку це є лише службовою діяльністю працівників ДПІ з виконання обов'язків зі збирання доказової інформації про наявність чи відсутність документального підтвердження господарських операцій. Оскільки права позивача оскаржуваними діями відповідача не порушуються, то позовні вимоги в цій частині є безпідставними.

Відповідно до ч.2. ст. 161 КАС України при виборі правової норми, що підлягає застосуванню до спірних правовідносин, суд зобов'язаний застосовувати висновки Верховного Суду України, викладені у рішеннях, прийнятих за результатами розгляду заяв про перегляд судового рішення з підстави, передбаченої п.1 ч.1 ст. 237 цього Кодексу.

Покликання у судовому рішенні маються на практику Верховного Суду України, зокрема постанова від 09.12.2014 року.

Отже, доводи апеляційної скарги суттєвими не являються і не дають підстав для висновку про неправильне застосування судом першої інстанції норм матеріального чи процесуального права, які призвели до неправильного вирішення справи, а також відсутня невідповідність висновків суду обставинам справи.

Керуючись ст.ст. 195, 196 ч.4, 197, 199, 200, 205, 206, 254 КАС України, Львівський апеляційний адміністративний суд,-

У Х В А Л И В :

Апеляційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю «Компанія «Аватар» залишити без задоволення, постанову Львівського окружного адміністративного суду від 10 січня 2012 року по справі № 2а-12417/11/1370 - без змін.

Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення копій особам, які беруть участь у справі, та може бути оскаржена протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.

Головуючий суддя І.М. Обрізко

суддів В.П. Сапіга

Р.П. Сеник

СудЛьвівський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.03.2015
Оприлюднено07.04.2015
Номер документу43413039
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-12417/11/1370

Постанова від 10.01.2012

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Брильовський Роман Михайлович

Ухвала від 16.03.2015

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Обрізко І.М.

Постанова від 10.01.2012

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Брильовський Роман Михайлович

Ухвала від 10.01.2012

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Брильовський Роман Михайлович

Ухвала від 10.01.2012

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Брильовський Роман Михайлович

Ухвала від 02.11.2011

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Брильовський Роман Михайлович

Ухвала від 02.11.2011

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Брильовський Роман Михайлович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні