ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
02 квітня 2015 року 13:34м. ПолтаваСправа № 816/152/15-а
Полтавський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Ясиновського І.Г.,
за участю:
секретаря судового засідання - Петренко О.В.,
представників позивача - Щепіхіна С.О., Іванова О.А.,
представника відповідача - Висоти І.О.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Обласного госпрозрахункового комунального підприємства "Облбудкомплект" до Державної податкової інспекції у м. Полтаві Головного управління Міндоходів в Полтавській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, -
В С Т А Н О В И В:
19 січня 2015 року Обласне госпрозрахункове комунальне підприємство "Облбудкомплект" (надалі також - позивач, ОГКП "Облбудкомплект") звернулось до Полтавського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у м. Полтаві Головного управління Міндоходів в Полтавській області (надалі також - відповідач, ДПІ у м. Полтаві) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 08 вересня 2014 року №0000552101 про застосування штрафної (фінансової) санкції у розмірі 2161182,16 грн.
В обґрунтування своїх вимог позивач посилався на те, що вказане податкове повідомлення-рішення прийнято контролюючим органом на підставі висновків перевірки про порушення позивачем статті 15 Закону України "Про державне регулювання виробництва та обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів". Позивач не погоджується із застосованими штрафних (фінансових) санкцій, оскільки таке нарахування здійснено з порушенням вимог чинного законодавства України без достатніх правових підстав та належних доказів.
Представники позивача у судовому засіданні позов підтримали, просили задовольнити у повному обсязі.
Представник відповідача проти задоволення позову заперечував. У долучених до матеріалів справи запереченнях відповідач в обґрунтування правомірності оскаржуваного податкового повідомлення-рішення зазначав, що перевіркою встановлено порушення статті 15 Закону України "Про державне регулювання виробництва та обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів". Відповідач зазначив, що у спростування факту зберігання алкогольних напоїв в місцях зберігання, не внесених до Єдиного реєстру, позивач посилається на договір оренди приміщення зберігання, однак під час перевірки надано договір зберігання №5 від 01.07.2014, відповідно до умов якого зберігач зобов'язується на умовах та, встановлених договором, за винагороду приймати і зберігати передані йому товари - лікеро-горілчані вироби, а тому позивачеві було відомо який саме товар було передано на зберігання до складу.
Суд, заслухавши пояснення представників сторін, вивчивши та дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, встановив наступне.
ОГКП "Облбудкомплект" зареєстровано як суб'єкта господарювання, юридична особа, 07.03.2001, ідентифікаційний номер 31391664, номер запису 1 588 120 0000 004540. Видом господарської діяльності позивача є будівництво житлових і нежитлових будівель (а.с. 7).
12 серпня 2014 року на підставі виданих Головним управлінням ДФС у Полтавській області направлень від 12.08.2014 №№591, 592, 593 та наказу на проведення фактичної перевірки №352 від 12.08.2014, проведено перевірку з питань додержанням суб'єктом господарювання вимог, встановлених, законодавством України, які є обов'язковими до виконання при здійсненні оптової і роздрібної торгівлі алкогольними напоями та/або тютюновими виробами, а саме: складу (місце проведення торгівельної діяльності), розташованого по вул. Дружби, 12 у м. Полтаві, що належить ОГКП "Облбудкомплект".
За результатами перевірки складено акт від 12.08.2014 №169-209-21-31391664 (надалі - акт перевірки), у якому відображено порушення ОГКП "Облбудкомплект" статті 15 Закону України "Про державне регулювання виробництва та обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів", а саме: зберігання алкогольних напоїв виробництва ТОВ "Златогор" в місцях зберігання алкогольних напоїв, не внесених до Єдиного реєстру, в кількості 62092 пляшок на загальну суму 2161182,16 грн (а.с. 10-11).
На підставі вказаного акту перевірки контролюючим органом винесено податкове повідомлення-рішення №0000552101 про застосування штрафної (фінансової) санкції у розмірі 2161182,16 грн (а.с. 9).
Позивач не погодився із вказаним податковим повідомленням-рішенням, у зв'язку з чим оскаржив його до суду.
Завданням адміністративного суду є перевірка правомірності (легальності) даних рішень з огляду на чіткі критерії, які зазначені у частині третій статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України.
Відповідно до частини третьої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Надаючи правову оцінку податковому повідомленню-рішенню від 08 вересня 2014 року №0000552101 про застосування штрафної (фінансової) санкції у розмірі 2161182,16 грн, суд виходив з наступного.
Згідно з актом перевірки підставою для нарахування позивачеві штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 2161182,16 грн стало зберігання ОГКП "Облбудкомплект" алкогольних напоїв виробництва ТОВ "Златогор" в місцях зберігання алкогольних напоїв, не внесених до Єдиного реєстру, в кількості 62092 пляшок на загальну суму 2161182,16 грн.
Так, основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами, забезпечення їх високої якості та захисту здоров'я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв і тютюнових виробів на території України визначає Закон України "Про державне регулювання виробництва та обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" від 19.12.1995 №481/95-ВР (надалі - Закон №481/95-ВР).
У розумінні статті 1 Закону №481/95-ВР місце зберігання - місце, яке використовується для зберігання спирту, або приміщення, яке використовується для зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів, відомості про місцезнаходження якого внесені до Єдиного державного реєстру місць зберігання. Єдиний державний реєстр місць зберігання (Єдиний реєстр) - перелік місць зберігання, який ведеться органами доходів і зборів і містить визначені цим Законом відомості про місцезнаходження місць зберігання та відомості про заявників.
Відповідно до частини тридцять шостої статті 15 Закону №481/95-ВР, зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів здійснюється в місцях зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів, внесених до Єдиного реєстру, незалежно від того, кому належить таке місце зберігання, або того, за заявою якого суб'єкта господарювання таке місце зберігання було внесено до Єдиного реєстру.
Внесення даних до Єдиного реєстру проводиться на підставі заяви суб'єкта господарювання з обов'язковим зазначенням місцезнаходження місця зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів, а також: для юридичних осіб - найменування, місцезнаходження, коду Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців; для фізичних осіб - підприємців - прізвища, імені, по батькові, місця проживання, реєстраційного номера облікової картки платника податків.
Згідно пункту 1.1 Порядку ведення Єдиного державного реєстру місць зберігання та форми довідки про внесення місця зберігання до Єдиного державного реєстру, затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України від 28.05.2002 №251 (надалі - Порядок №251), Єдиний державний реєстр місць зберігання (далі - Єдиний реєстр) це перелік місць, що використовуються для зберігання спирту, та приміщень, що використовуються для зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів (далі - місце зберігання), який містить відомості про місцезнаходження місць зберігання та відомості про заявників.
Із змісту пунктів 2.1, 2.3-2.5 Порядку №251 встановлено, що до Єдиного реєстру вносяться місця зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів. Для внесення місць зберігання спирту або алкогольних напоїв або тютюнових виробів до Єдиного реєстру суб'єкти підприємницької діяльності подають заяву до Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації України (далі - Департамент).
Для внесення до Єдиного реєстру місць зберігання роздрібних партій алкогольних напоїв або тютюнових виробів суб'єкти підприємницької діяльності подають заяву до регіонального управління Департаменту за місцезнаходженням місця зберігання. Довідка видається Департаментом або його регіональним управлінням, до якого була подана заява про внесення місця зберігання до Єдиного реєстру, уповноваженому представнику заявника (керівнику чи іншій особі за довіреністю) або надсилається рекомендованим листом на адресу заявника. Довідка про внесення місця зберігання спирту до Єдиного реєстру видається протягом п'яти календарних днів від дати подання заяви, а довідка про внесення місця зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів до Єдиного реєстру - протягом семи календарних днів від дати подання заяви. Про видачу довідки Департамент або його регіональне управління повідомляє орган державної податкової служби за місцем реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності та за місцезнаходженням місця зберігання.
Довідка є документом суворої звітності. Виготовлення бланків довідок здійснюється на спеціальному папері, що забезпечує захист від підробки. Орган державної податкової служби, що видає довідки, реєструє їх у журналі обліку видачі довідок за формою згідно з додатком 3. Журнал має бути прошнурований, пронумерований і скріплений печаткою.
Довідка повинна перебувати у місці зберігання та пред'являтися працівникам контролюючих органів, які мають відповідні повноваження на здійснення перевірки.
У ході судового розгляду справи позивач спростовуючи факт порушення порядку зберігання алкогольних напоїв зазначав, що на момент здійснення фактичної перевірки алкогольні напої не належали йому і не перебували у його власності, а приміщення, у якому знаходились алкогольні напої, знаходилися у користуванні на умовах оренди іншої особи, що також підтверджується поясненнями директора ОГКП "Облбудкомплект", долученими до акту перевірки.
Разом з тим, таке твердження позивача спростовується наданим відповідачем договором зберігання №5 від 01.07.2014, який був наданий директором позивача під час проведення перевірки (а.с. 37-38).
Згідно пункту 1.1 Договору ОГКП "Облбудкомплект" (далі по тексту договору - Зберігач) зобов'язується на умовах, встановлених даним договором, за винагороду приймати і зберігати передані йому громадянином ОСОБА_1. (далі по тексту договору - Поклажодавець) товари і повернути їх у цілості за вимогою Поклажодавця.
Пунктом 1.2 Договору визначено, що товаром з метою даного договору іменується лікеро-горілчані вироби.
Більш того, пунктом 2.1.4 Договору визначено, "…щоб забезпечити схоронність переданих на зберігання товарів Зберігач зобов'язаний вжити всіх заходів, передбачених Законом, нормативними актами, даним договором, а також усі заходи, відповідають звичаям ділового обороту й сутності зобов'язання по зберіганню, у тому числі властивостям переданого зберігання товару…".
Зазначені обставини дають суду підстави вважати, що позивач був обізнаний про те, що у приміщенні, яке знаходиться у його власності, на зберіганні знаходяться алкогольні напої, що не позбавляє його обов'язку внести адресу складу до Єдиного державного реєстру місць зберігання.
Інших доказів у спростування даних обставин позивачем не надано, а судом не встановлено.
Відповідно до частини другої статті 17 Закону №481/95-ВР, до суб'єктів господарювання застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у разі зберігання спирту, або алкогольних напоїв, або тютюнових виробів у місцях зберігання, не внесених до Єдиного реєстру, - 100 відсотків вартості товару, який знаходиться в такому місці зберігання, але не менше 17000 гривень.
Розмір мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін встановлено постановою Кабінету Міністрів України від 30.10.2008 №957 "Про встановлення розміру мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв".
Згідно акту перевірки перевіряючими встановлено кількість товару, що перебувала на складі ОГКП "Облбудкомплект", а з огляду на відсутність будь-яких документів щодо горілчаних виробів, відповідачем на підставі постанови Кабінету Міністрів України від 30.10.2008 №957 "Про встановлення розміру мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв" визначено вартість товару відповідно до мінімальних цін на алкогольні напої.
На підставі вищевикладеного суд погоджується з висновком контролюючого органу про порушення позивачем вимог 15 Закону України "Про державне регулювання виробництва та обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів", а саме, щодо зберігання алкогольних напоїв в місцях зберігання, не внесених до Єдиного реєстру, а тому позовні вимоги про скасування податкового повідомлення-рішення від 08 вересня 2014 року №0000552101 про застосування штрафної (фінансової) санкції у розмірі 2161182,16 грн суд вважає необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню.
Відповідно до частини першої статті 11 Кодексу адміністративного судочинства України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Частиною другою статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльність суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
На підставі викладеного, керуючись статтями 7-11, 71, 94, 160-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, -
П О С Т А Н О В И В:
У задоволенні адміністративного позову Обласного госпрозрахункового комунального підприємства "Облбудкомплект" до Державної податкової інспекції у м. Полтаві Головного управління Міндоходів в Полтавській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення - відмовити.
Стягнути з Обласного госпрозрахункового комунального підприємства "Облбудкомплект" (код ЄДРПОУ 31391664, місцезнаходження: вул. Дружби, 12, м. Полтава, 36009) до Державного бюджету України (на розрахунковий рахунок: 31213206784002, отримувач коштів: УДКСУ у м. Полтаві Полтавської області, 22030001; Банк отримувача: ГУДКСУ у Полтавській області, МФО: 831019; Код ЄДРПОУ: 38019510; Код класифікації доходів бюджету: 22030001; Призначення платежу: судовий збір, за позовом Обласного госпрозрахункового комунального підприємства "Облбудкомплект", Полтавський окружний адміністративний суд, код ЄДРПОУ 35521510) судовий збір у розмірі 4384,80 грн (чотири тисячі триста вісімдесят чотири гривень 80 коп.).
Постанова набирає законної сили відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подання апеляційної скарги до Харківського апеляційного адміністративного суду через Полтавський окружний адміністративний суд.
Повний текст постанови виготовлено 07 квітня 2015 року.
Суддя І.Г. Ясиновський
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.04.2015 |
Оприлюднено | 14.04.2015 |
Номер документу | 43471434 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
І.Г. Ясиновський
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні