Ухвала
від 16.06.2015 по справі 816/152/15-а
ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

16 червня 2015 р.Справа № 816/152/15-а Колегія суддів Харківського апеляційного адміністративного суду у складі

Головуючого судді: Кононенко З.О.

Суддів: Калитки О. М. , Бондара В.О.

за участю секретаря судового засідання Запара Е.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Харківського апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Обласного госпрозрахункового комунального підприємства "Облбудкомплект" на постанову Полтавського окружного адміністративного суду від 02.04.2015р. по справі № 816/152/15-а

за позовом Обласного госпрозрахункового комунального підприємства "Облбудкомплект"

до Державної податкової інспекції у м.Полтаві Головного управління Міндоходів у Полтавській області

про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,

ВСТАНОВИЛА:

Обласне госпрозрахункове комунальне підприємство "Облбудкомплект" звернулось до Полтавського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у м. Полтаві Головного управління Міндоходів в Полтавській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 08 вересня 2014 року №0000552101 про застосування штрафної (фінансової) санкції у розмірі 2161182,16 грн.

Постановою Полтавського окружного адміністративного суду від 02.04.2015 року у задоволені адміністративного позову відмовлено.

Позивач, не погодившись із постановою суду першої інстанції, подав апеляційну скаргу, в якій просить суд апеляційної інстанції оскаржувану постанову скасувати та прийняти нову, якою задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.

В обґрунтування вимог апеляційної скарги позивач посилається на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи.

Колегія суддів, заслухавши суддю-доповідача, пояснення представників сторін, перевіривши доводи апеляційної скарги, рішення суду першої інстанції, дослідивши матеріали справи, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з таких підстав.

Судом першої інстанції встановлено та підтверджено в суді апеляційної інстанції, що ОГКП "Облбудкомплект" зареєстровано як суб'єкта господарювання, юридична особа, 07.03.2001, ідентифікаційний номер 31391664, номер запису 1588120 0000 004540. Видом господарської діяльності позивача є будівництво житлових і нежитлових будівель (а.с. 7).

12 серпня 2014 року на підставі виданих Головним управлінням ДФС у Полтавській області направлень від 12.08.2014 №№591, 592, 593 та наказу на проведення фактичної перевірки №352 від 12.08.2014, проведено перевірку з питань додержанням суб'єктом господарювання вимог, встановлених, законодавством України, які є обов'язковими до виконання при здійсненні оптової і роздрібної торгівлі алкогольними напоями та/або тютюновими виробами, а саме: складу (місце проведення торгівельної діяльності), розташованого по вул. Дружби, 12 у м. Полтаві, що належить ОГКП "Облбудкомплект".

За результатами перевірки складено акт від 12.08.2014 №169-209-21-31391664 (надалі - акт перевірки), у якому відображено порушення ОГКП "Облбудкомплект" статті 15 Закону України "Про державне регулювання виробництва та обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів", а саме: зберігання алкогольних напоїв виробництва ТОВ "Златогор" в місцях зберігання алкогольних напоїв, не внесених до Єдиного реєстру, в кількості 62092 пляшок на загальну суму 2161182,16 грн (а.с. 10-11).

На підставі вказаного акту перевірки контролюючим органом винесено податкове повідомлення-рішення №0000552101 про застосування штрафної (фінансової) санкції у розмірі 2161182,16 грн (а.с. 9).

Відмовляючи у задоволені адміністративного позову, суд першої інстанції виходив з того, що під час розгляду справи знайшов своє підтвердження висновок контролюючого органу про порушення позивачем вимог 15 Закону України "Про державне регулювання виробництва та обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів", а саме, щодо зберігання алкогольних напоїв в місцях зберігання, не внесених до Єдиного реєстру.

Колегія суддів погоджується з вищезазначеним висновком суду першої інстанції, враховуючи наступне.

Як вбачається з акту перевірки підставою для нарахування позивачу штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 2161182,16 грн., стало зберігання ОГКП "Облбудкомплект" алкогольних напоїв виробництва ТОВ "Златогор" в місцях зберігання алкогольних напоїв, не внесених до Єдиного реєстру, в кількості 62092 пляшок на загальну суму 2161182,16 грн.

Відповідно до статті 1 Закон України "Про державне регулювання виробництва та обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" від 19.12.1995 №481/95-ВР (надалі - Закон №481/95-ВР), місце зберігання - місце, яке використовується для зберігання спирту, або приміщення, яке використовується для зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів, відомості про місцезнаходження якого внесені до Єдиного державного реєстру місць зберігання. Єдиний державний реєстр місць зберігання (Єдиний реєстр) - перелік місць зберігання, який ведеться органами доходів і зборів і містить визначені цим Законом відомості про місцезнаходження місць зберігання та відомості про заявників.

Відповідно до частини тридцять шостої статті 15 Закону №481/95-ВР, зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів здійснюється в місцях зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів, внесених до Єдиного реєстру, незалежно від того, кому належить таке місце зберігання, або того, за заявою якого суб'єкта господарювання таке місце зберігання було внесено до Єдиного реєстру.

Внесення даних до Єдиного реєстру проводиться на підставі заяви суб'єкта господарювання з обов'язковим зазначенням місцезнаходження місця зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів, а також: для юридичних осіб - найменування, місцезнаходження, коду Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців; для фізичних осіб - підприємців - прізвища, імені, по батькові, місця проживання, реєстраційного номера облікової картки платника податків.

Відповідно до пункту 1.1 Порядку ведення Єдиного державного реєстру місць зберігання та форми довідки про внесення місця зберігання до Єдиного державного реєстру, затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України від 28.05.2002 №251 (надалі - Порядок №251), Єдиний державний реєстр місць зберігання (далі - Єдиний реєстр) це перелік місць, що використовуються для зберігання спирту, та приміщень, що використовуються для зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів (далі - місце зберігання), який містить відомості про місцезнаходження місць зберігання та відомості про заявників.

Із змісту пунктів 2.1, 2.3-2.5 Порядку №251 встановлено, що до Єдиного реєстру вносяться місця зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів. Для внесення місць зберігання спирту або алкогольних напоїв або тютюнових виробів до Єдиного реєстру суб'єкти підприємницької діяльності подають заяву до Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації України (далі - Департамент).

Для внесення до Єдиного реєстру місць зберігання роздрібних партій алкогольних напоїв або тютюнових виробів суб'єкти підприємницької діяльності подають заяву до регіонального управління Департаменту за місцезнаходженням місця зберігання. Довідка видається Департаментом або його регіональним управлінням, до якого була подана заява про внесення місця зберігання до Єдиного реєстру, уповноваженому представнику заявника (керівнику чи іншій особі за довіреністю) або надсилається рекомендованим листом на адресу заявника. Довідка про внесення місця зберігання спирту до Єдиного реєстру видається протягом п'яти календарних днів від дати подання заяви, а довідка про внесення місця зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів до Єдиного реєстру - протягом семи календарних днів від дати подання заяви. Про видачу довідки Департамент або його регіональне управління повідомляє орган державної податкової служби за місцем реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності та за місцезнаходженням місця зберігання.

Довідка є документом суворої звітності. Виготовлення бланків довідок здійснюється на спеціальному папері, що забезпечує захист від підробки. Орган державної податкової служби, що видає довідки, реєструє їх у журналі обліку видачі довідок за формою згідно з додатком 3. Журнал має бути прошнурований, пронумерований і скріплений печаткою.

Довідка повинна перебувати у місці зберігання та пред'являтися працівникам контролюючих органів, які мають відповідні повноваження на здійснення перевірки.

В матеріалах справи наявний договір зберігання №5 від 01.07.2014, який був наданий директором позивача під час проведення перевірки (а.с. 37-38).

Згідно пункту 1.1 Договору ОГКП "Облбудкомплект" (далі по тексту договору - Зберігач) зобов'язується на умовах, встановлених даним договором, за винагороду приймати і зберігати передані йому громадянином ОСОБА_2 (далі по тексту договору - Поклажодавець) товари і повернути їх у цілості за вимогою Поклажодавця.

Пунктом 1.2 Договору визначено, що товаром з метою даного договору іменується лікеро-горілчані вироби.

Тобто, позивачу було відомо, який саме товар передається на зберігання до складу.

До того ж, пунктом 2.1.4 Договору визначено, "…щоб забезпечити схоронність переданих на зберігання товарів Зберігач зобов'язаний вжити всіх заходів, передбачених Законом, нормативними актами, даним договором, а також усі заходи, відповідають звичаям ділового обороту й сутності зобов'язання по зберіганню, у тому числі властивостям переданого зберігання товару…".

Таким чином, позивачу, як професійному зберігачу, було відомо, що він здійснює зберігання лікеро-горілчаних виробів на складі, а тому повинен забезпечити законність здійснення власної господарської діяльності, у тому числі зберігання товару на власному складі та внести адресу складу до Єдиного державного реєстру місць зберігання.

Відповідно до частини другої статті 17 Закону №481/95-ВР, до суб'єктів господарювання застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у разі зберігання спирту, або алкогольних напоїв, або тютюнових виробів у місцях зберігання, не внесених до Єдиного реєстру, - 100 відсотків вартості товару, який знаходиться в такому місці зберігання, але не менше 17000 гривень.

Розмір мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін встановлено постановою Кабінету Міністрів України від 30.10.2008 №957 "Про встановлення розміру мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв".

Згідно акту перевірки перевіряючими встановлено кількість товару, що перебувала на складі ОГКП "Облбудкомплект", а з огляду на відсутність будь-яких документів щодо горілчаних виробів, відповідачем на підставі постанови Кабінету Міністрів України від 30.10.2008 №957 "Про встановлення розміру мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв" визначено вартість товару відповідно до мінімальних цін на алкогольні напої.

Таким чином, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції дійшов вичерпних юридичних висновків щодо встановлення обставин справи і правильно застосував норми матеріального та процесуального права.

Доводи апеляційної скарги, з наведених вище підстав, висновків суду не спростовують.

Відповідно до ст. 200 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись ст.ст. 160, 167, 195, 196, п.1 ч.1 ст. 199, ст.200, п.1 ч.1 ст.205, ст.ст.206, 209, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -

У Х В А Л И Л А:

Апеляційну скаргу Обласного госпрозрахункового комунального підприємства "Облбудкомплект" залишити без задоволення.

Постанову Полтавського окружного адміністративного суду від 02.04.2015р. по справі № 816/152/15-а залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом двадцяти днів з дня складання ухвали у повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Головуючий суддя (підпис)Кононенко З.О. Судді (підпис) (підпис) Калитка О.М. Бондар В.О. Повний текст ухвали виготовлений 22.06.2015 р.

СудХарківський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.06.2015
Оприлюднено25.06.2015
Номер документу45369773
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —816/152/15-а

Ухвала від 26.10.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Веденяпін О.А.

Ухвала від 11.03.2015

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

І.Г. Ясиновський

Ухвала від 27.07.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Веденяпін О.А.

Ухвала від 16.06.2015

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Кононенко З.О.

Ухвала від 16.06.2015

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Кононенко З.О.

Ухвала від 04.06.2015

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Кононенко З.О.

Ухвала від 19.05.2015

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Кононенко З.О.

Постанова від 02.04.2015

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

І.Г. Ясиновський

Ухвала від 12.02.2015

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

І.Г. Ясиновський

Ухвала від 22.01.2015

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

І.Г. Ясиновський

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні