ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
і м е н е м У к р а ї н и
02 квітня 2015 рокусправа № 808/5417/14
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді: Бишевської Н.А.
суддів: Добродняк І.Ю Семененка Я.В.
за участю секретаря судового засідання: Новошицької О.О.,
без представників сторін;
розглянувши у відкритому судовому засіданні
апеляційну скаргу Державного підприємства "Особливе конструкторське бюро "Елміс"
на постанову Запорізького окружного адміністративного суду від 22 вересня 2014 р. у справі № 808/5417/14
за позовом Управління Пенсійного Фонду України в Хортицькому районі м.Запоріжжя
до Державного підприємства "Особливе конструкторське бюро "Елміс"
про стягнення заборгованості різниці наукових пенсій, -
ВСТАНОВИВ:
"28" серпня 2014 р. Управління Пенсійного Фонду України в Хортицькому районі м.Запоріжжя звернулось до суду з адміністративним позовом до Державного підприємства "Особливе конструкторське бюро "Елміс" в якому просило стягнути з відповідача заборгованість різниці наукової пенсії, призначеної відповідно до Закону України «Про наукову і науково-технічну діяльність» та сумою пенсії, обчисленої відповідно до інших законодавчих актів за період червень-серпень 2014 року в розмірі 10 884,45 грн.
Позовні вимоги обґрунтовані наявністю несплаченої заборгованості з відшкодування різниці у розмірі наукових пенсій колишнім працівникам відповідача
Постановою Запорізького окружного адміністративного суду від 22 вересня 2014 р. у справі № 808/5417/14 адміністративний позов Управління Пенсійного Фонду України в Хортицькому районі м.Запоріжжя до Державного підприємства "Особливе конструкторське бюро "Елміс" про стягнення заборгованості різниці наукових пенсій - задоволено.
Постанову суду мотивовано законодавчо визначеним обов'язком відповідача сплачувати відшкодування витрат Пенсійного фонду України на фінансування різниці між сумою пенсії, призначеної відповідно до Закону України «Про наукову та науково-технічну діяльність» і сумою пенсії, обчисленої відповідно до інших законодавчих актів.
Не погодившись з постановою суду, Державним підприємством "Особливе конструкторське бюро "Елміс" подано апеляційну скаргу, згідно якої особа, яка подає апеляційну скаргу просить скасувати постанову Запорізького окружного адміністративного суду від 22 вересня 2014 р. у справі № 808/5417/14, як таку що винесена з порушенням норм матеріального та процесуального права. Скаржник вказує на те, що судом не досліджено правомірності призначення пенсій пенсіонерам, на виплату пенсій яким стягується компенсація Пенсійним фондом України, не встановлено чи дійсно ці особи мають право на отримання наукової пенсії.
Позивач надав в справу письмові заперечення, в яких вказуючи на обґрунтованість прийнятої судом першої інстанції постанови просить залишити без змін постанову суду першої інстанції та відмовити в задоволенні апеляційної скарги.
Сторони по справі про час і місце апеляційного розгляду справи повідомлені належним чином, що підтверджується повідомленнями про вручення поштового відправлення.
До судового засідання не з'явились представники сторін. Управлінням Пенсійного фонду України в Хортицькому районі м. Запоріжжя до суду, разом із запереченням до апеляційної скарги, надіслано клопотання про розгляд справи буз участі представника позивача.
З урахуванням наявних в справі матеріалів, нез'явлення в судове засідання представників сторін не перешкоджає розгляду скарги.
Перевіривши законність та обґрунтованість постанови суду в межах доводів апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів не вбачає підстав для задоволення апеляційної скарги, внаслідок наступного.
Як встановлено судом першої інстанції та підтверджено матеріалами справи, Державне підприємство «Особливе конструкторське бюро «Елміс» зареєстровано як платник страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування та інших платежів до Пенсійного фонду України.
На підприємстві відповідача працювали працівники, яким на підставі наявного наукового стажу, підтвердженого уточнюючими довідками ДП «Особливе конструкторське бюро «Елміс» призначено наукову пенсію відповідно до Закону України «Про наукову і науково-технічну діяльність».
Відповідно до матеріалів справи, позивачем на адресу відповідача надсилались повідомлення управління Пенсійного фонду України в Хортицькому районі м. Запоріжжя про суму витрат на виплату пенсій, що становлять різницю між сумою пенсій, призначених згідно із Законом України «Про наукову і науково-технічну діяльність», і сумою пенсій, обчислених відповідно до інших законодавчих актів, за червень-серепень 2014 року в розмірі 10 884,45 грн.
Відповідно до вказаних документів за розрахунком позивача за період з червня по серпень 2014 року відповідач повинен був перерахувати кошти для фінансування вказаної вище різниці в загальному розмірі 10 884,45 грн., який складається з визначених сум, що належать до перерахування відповідачем по кожному із вказаних в повідомленнях пенсіонерів.
На момент звернення позивача до суду ДП «Особливе конструкторське бюро «Елміс» не відшкодовано різницю у розмірі пенсій.
У відповідності ст.24 Закону України «Про наукову і науково-технічну діяльність» держава встановлює для наукових (науково-педагогічних) працівників, які мають необхідний стаж наукової роботи, пенсії на рівні, що забезпечує престижність наукової праці та стимулює систематичне оновлення наукових кадрів.
Пенсія науковому (науково-педагогічному) працівнику призначається при досягненні пенсійного віку: чоловікам - за наявності стажу роботи не менше 25 років, у тому числі стажу наукової роботи не менше 20 років, жінкам - за наявності стажу роботи не менше 20 років, у тому числі стажу наукової роботи не менше 15 років.
Перелік посад наукових (науково-педагогічних) працівників підприємств, установ, організацій, вищих навчальних закладів III-IV рівнів акредитації, перебування на яких дає право на призначення пенсії та виплату грошової допомоги у разі виходу на пенсію відповідно до цієї статті, затверджується Кабінетом Міністрів України з урахуванням положень статей 22-1, 22-2 цього Закону.
Відповідно до ч.5 ст.24 Закону України «Про наукову та науково-технічну діяльність» різниця між сумою призначення пенсії за цим Законом та сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, на яку має право дана особа, фінансується:
- для наукових (науково-педагогічних) працівників державних бюджетних наукових установ, організацій та вищих навчальних закладів ІІІ-ІV рівнів акредитації - за рахунок коштів державного бюджету;
- для наукових (науково-педагогічних) працівників інших державних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів ІІІ-ІV рівнів акредитації - за рахунок коштів цих підприємств, установ, організацій та закладів, а також коштів державного бюджету у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. При цьому за рахунок коштів державного бюджету науковим (науково-педагогічним) працівникам оплачується з розрахунку на одну особу 50 відсотків різниці пенсії, призначеної цим Законом;
- для наукових (науково-педагогічних) працівників недержавних наукових установ, організацій та вищих навчальних закладів ІІІ-ІV рівнів акредитації - за рахунок коштів цих установ, організацій та закладів.
Механізм фінансування різниці між сумою пенсії, призначеної науковим (науково-педагогічним) працівникам державних небюджетних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III-IV рівнів акредитації згідно із Законом України «Про наукову і науково-технічну діяльність», та сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, на яку мають право зазначені особи, визначений в Порядку фінансування різниці між сумою пенсії, призначеної науковим (науково-педагогічним) працівникам державних небюджетних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III-IV рівнів акредитації згідно із Законом України «Про наукову і науково-технічну діяльність», та сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, на яку мають право зазначені особи, затвердженому Постановою Кабінету Міністрів України № 372 від 24.03.04.
Відповідно до вказаного Порядку за рахунок коштів державного бюджету фінансується 50 відсотків різниці у розмірі пенсії наукових (науково-педагогічних) працівників державних небюджетних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III-IV рівнів акредитації у розрахунку на одну особу. Інша частина фінансується за рахунок коштів цих підприємств, установ, організацій та закладів.
Фінансування різниці у розмірі пенсії осіб, які мають науковий стаж роботи на кількох підприємствах, в установах, організаціях та вищих навчальних закладах III-IV рівнів акредитації незалежно від форми власності та фінансування, здійснюється пропорційно зарахованому для призначення пенсії науковому стажу роботи за рахунок джерел фінансування, визначених законодавством для відповідних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III-IV рівнів акредитації.
Розмір витрат на фінансування різниці у розмірі пенсії за рахунок коштів державних небюджетних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III-IV рівнів акредитації визначається у розрахунку на рік органами Пенсійного фонду до 20 січня поточного року та протягом 10 днів з дня призначення пенсії відповідно до Закону України «Про наукову і науково-технічну діяльність», про що відповідному підприємству, установі, організації або закладу відразу надсилається повідомлення.
Зазначені підприємства, установи, організації та заклади самостійно визначають суму, що підлягає до сплати у розрахунку на місяць, та щомісяця до 25 числа перераховують органу Пенсійного фонду за своїм місцезнаходженням відповідні кошти для фінансування різниці у розмірі пенсії, призначеної у минулому та поточному роках.
Виходячи з наведених норм, вказані вище витрати є спеціальним платежем, який не фінансується за рахунок збору на обов'язкове державне пенсійне страхування. Встановлені Законом України «Про наукову та науково-технічну діяльність» витрати на фінансування різниці між сумою пенсії, призначеної науковим (науково-педагогічним) працівникам державних небюджетних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III-IV рівнів акредитації згідно із Законом України «Про наукову і науково-технічну діяльність», та сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, за своєю правовою суттю не є ні податком, ні збором, та не є тим джерелом, з якого фінансуються визначені в ч.2 ст.16 Закону України «Про систему оподаткування» державні та інші спеціальні фонди, не передбачені цим Законом.
Сплата підприємством органам Пенсійного фонду України відповідних коштів для фінансування такої різниці у розмірі пенсії не пов'язано з отриманням цим підприємством прибутком. Перерахування органу Пенсійного фонду відповідних коштів для фінансування різниці у розмірі пенсії повинно здійснюватись незалежно від результатів господарської діяльності підприємства.
З огляду на вказані правові норми, а також приймаючи до уваги предмет діяльності підприємства, джерела його фінансування, колегія суддів погоджується з судом першої інстанції про обов'язок відповідача фінансувати різницю у розмірі пенсії, призначеної певній категорії осіб згідно із Законом України «Про наукову і науково-технічну діяльність», та сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, на яку мають право зазначені особи.
Посилання скаржника на те, що ОСОБА_2, наукову пенсію призначено на підставі помилково виданої підприємством довідки, що уточнює наявність наукового стажу, колегія суддів не приймає до уваги, оскільки питання правомірності призначення пенсії ОСОБА_2 не є предметом спору у справі.
З огляду на викладене, колегія суддів дійшла висновку, що суд першої інстанції під час розгляду даної справи повно дослідив обставини, які мають значення для вирішення справи, ухвалив законне та обґрунтоване рішення без порушень норм матеріального та процесуального права.
Підстави для скасування постанови суду першої інстанції та ухвалення нового рішення відповідно до ст.202 Кодексу адміністративного судочинства України відсутні.
Керуючись ст.ст. 196, 198, 200, 205, 206 КАС України, суд, -
У Х В А Л И В:
Апеляційну скаргу Державного підприємства "Особливе конструкторське бюро "Елміс" на постанову Запорізького окружного адміністративного суду від 22 вересня 2014 р. у справі № 808/5417/14 - залишити без задоволення.
Постанову Запорізького окружного адміністративного суду від 22 вересня 2014 р. у справі № 808/5417/14 - залишити без змін.
Ухвала суду набирає законної сили відповідно до ст. 254 КАС України та може бути оскаржена відповідно до ст. 212 КАС України.
Головуючий: Н.А. Бишевська
Суддя: І.Ю. Добродняк
Суддя: Я.В. Семененко
Суд | Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.04.2015 |
Оприлюднено | 16.04.2015 |
Номер документу | 43529138 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Стрельнікова Наталя Вікторівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Каракуша Сергій Миколайович
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Бишевська Н.А.
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Бишевська Н.А.
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Бишевська Н.А.
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Бишевська Н.А.
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Каракуша Сергій Миколайович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Каракуша Сергій Миколайович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні