Постанова
від 06.04.2015 по справі 803/425/15-а
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

06 квітня 2015 року Справа № 803/425/15-a

Волинський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Лозовського О.А.,

при секретарі судового засідання Шикун О.Є.,

з участю представників позивача ОСОБА_1, ОСОБА_2,

представника відповідача Головного управління Держземагенства у Рівненській області Максимчука В.П.,

представника відповідача Управління Держземагентства у Млинівському районі Рівненській області Сосенюка В.А.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Луцьку адміністративну справу за позовом ОСОБА_7 до Головного управління Держземагенства у Рівненській області, Управління Держземагентства у Млинівському районі Рівненської області про визнання протиправним та скасування наказу, визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_7 (далі - позивач) звернувся з позовом до Головного управління Держземагенства у Рівненській області (далі - відповідач 1), Управління Держземагентства у Млинівському районі Рівненської області (далі - відповідач 2) про визнання протиправним та скасування наказу Головного управління Держземагенства у Рівненській області №82 від 02.07.2014 «Про затвердження переліку земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності, права оренди на які виставляється на земельні торги окремими лотами» в частині затвердження земельної ділянки площею 26,0118 га, кадастровий номер НОМЕР_1, яка розташована на території Новосілківської сільської ради Млинівського району Рівненської області, права оренди на яку виставляється на земельні торги окремим лотом;

04.04.2015 позивачем подано заяву про збільшення позовних вимог, в якій просить визнати протиправним та скасувати наказ Головного управління Держземагенства у Рівненській області від 03.10.2014 №17-662/16-14-СГ в частині надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки кадастровий номер НОМЕР_1 в оренду строком на 20 років для ведення товарного сільськогосподарського виробництва.

Свої вимоги обґрунтовує тим, що наказом Головного управління Держземагенства у Рівненській області НОМЕР_2 від 03.04.2014 року «Про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою» позивачу був наданий дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду для ведення фермерського господарства, за рахунок земель сільськогосподарського призначення державної власності, розташованої на території Новосілківської сільської ради Млинівського району Рівненської області. Проект відведення був виготовлений та поданий землевпорядником для погодження до Управління Держземагентства у Млинівському районі Рівненської області. За результатами розгляду даного проекту Відповідачем 2 був складений висновок від 14.07.2014 №144, відповідно до якого проект землеустрою не був погоджений через відсутність погодження в акті прийомки - передачі межових знаків усіма суміжними землекористувачами, та переданий на доопрацювання.

Після усунення усіх недоліків даний проект відведення був повторно поданий Відповідачу 2 для погодження, однак листом від 04.02.2015 №06- 42 в погодженні проекту було відмовлено, оскільки наказом від 03.10.2014 №17-662/16-14-СГ на спірну земельну ділянку був наданий дозвіл на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду строком на 20 років для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, шляхом продажу права оренди на земельних торгах (аукціоні).

Згідно частини 2 статті 7 Закону України «Про фермерське господарство», уповноважений орган розглядає заяву громадянина про надання земельної ділянки в оренду у місячний строк і в разі задоволення такої заяви, дає згоду на підготовку землевпорядною організацією проекту відведення земельної ділянки. З вказаної норми вбачається, що орган, уповноважений на розпорядження земельними ділянками відповідно до статті 122 ЗК, надає дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки лише у разі згоди на подальшу передачу її в оренду.

Крім того, статтею 123 Земельного кодексу України встановлено, що відповідний орган виконавчої влади у двотижневий строк з дня отримання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки приймає рішення про надання земельної ділянки у користування. Підставою відмови у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки може бути лише його невідповідність вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів. Вказана норма також вказує на те, що орган, уповноважений на передачу земель державної власності, надаючи дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, бере на себе зобов'язання в майбутньому передати земельну ділянку в оренду особі, якій надано дозвіл.

Таким чином, Відповідач 1, видавши наказ від 03.04.2014 про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою втратив своє право на подальше самостійне розпорядження земельною ділянкою до остаточного вирішення питання про надання ділянки у користування позивачу або відмову у такому наданні. А тому наказом від 02.07.2014 Відповідач 1 порушив права позивача на отримання земельної ділянки в оренду та позбавив можливості завершити процедуру погодження проекту землеустрою та отримання цієї земельної ділянки в оренду.

Вважає, що включення спірної земельної ділянки, до переліку ділянок, права оренди на які виставляється на земельні торги, є передчасним і таке рішення прийнято всупереч вимогам чинного законодавства та порушує права позивача у публічно-правовій сфері.

Відповідач 1, видаючи оскаржуваний наказ 02.07.2014 порушив, перш за все принцип забезпечення єдності державної політики, відкритості та прозорості, оскільки, надавши дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення однієї земельної ділянки включив її до переліку ділянок, які будуть виставлятися на торги та змінив цільове призначення з «для ведення фермерського господарства» на «для ведення товарного сільськогосподарського виробництва».

Також, Головне управління Держземагенства у Рівненській області, приймаючи оскаржуваний наказ, не врахувало несприятливі наслідки для прав, свобод та інтересів ОСОБА_7 у разі продажу земельної ділянки на земельних торгах (аукціоні), в результаті чого позивач буде позбавлений права на завершення процедури відведення земельної ділянки, чим йому буде завдана матеріальна шкода, оскільки ним замовлено та оплачено роботи з виготовлення проекту відведення земельної ділянки.

Таким чином, прийняті Головним управлінням Держземагенства у Рівненській області накази є протиправними, оскільки не скасувавши наказ, яким наданий дозвіл на розробку проекту землеустрою, фактично наданий дозвіл на передачу в оренду даної земельної ділянки на аукціоні.

Видання наказів №82 від 02.07.2014 та №17-662/16-14-СГ від 03.10.2014 при наявності не скасованого наказу НОМЕР_2 від 03.04.2014 на ту ж земельну ділянку, безпосередньо порушило законні права позивача на спірну земельну ділянку, яка мала бути передана йому в оренду.

Що стосується неправомірних дій Управління Держземагентства у Млинівському районі Рівненській області, то позивач зазначає, що згідно частини третьої статті 136 Земельного кодексу України земельні ділянки, включені до переліку земельних ділянок державної чи комунальної власності або прав на них, які виставлені на земельні торги, не можуть відчужуватися, передаватися в заставу, надаватися у користування до завершення торгів. Дана норма дублює положення статті 134 ЗК України, згідно з якими у випадках, коли обов'язковим є проведення аукціону, без нього земельні ділянки надаватися в користування не можуть. У тих випадках, коли дозволено надавати земельні ділянки в користування без проведення аукціону, зокрема, у разі передачі громадянам земельних ділянок для ведення фермерського господарства), норми, які передбачають відповідний дозвіл мають перевагу.

Відповідач 2 відмовивши у погодженні проекту землеустрою згідно листа від 04.02.2015 надав вищу юридичну силу наказу ГУ Держземагенства у Рівненській області від 03.10.2014 про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду для ведення товарного сільськогосподарського, що суперечить пункту 2 Положення про Управління (Відділ) Держземагентства в місті, затвердженого Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 10.05.2012 №258 Управління (Відділ) у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, актами та дорученнями Президента України, актами Кабінету Міністрів України, дорученнями Прем'єр-міністра України, наказами Міністерства аграрної політики та продовольства України, дорученнями Міністра аграрної політики та продовольства України (далі - Міністр) та його заступників, наказами Держземагентства України, дорученнями Голови Держземагентства України та його заступників, актами відповідної місцевої держадміністрації та відповідного органу місцевого самоврядування, наказами Головного управління, а також цим Положенням, а тому вважає такі дії Відповідача 2 протиправними.

Всупереч нормам частини 5 статті 186-1 ЗК України, якою передбачено, що протягом десяти робочих днів з дня одержання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або копії такого проекту органи, на які покладені такі функції зобов'язані безоплатно надати або надіслати рекомендованим листом з повідомленням розробнику свої висновки про його погодження або про відмову в такому погодженні з обов'язковим посиланням на закони та прийняті відповідно до них нормативно-правові акти, що регулюють відносини у відповідній сфері, Відповідач 2 надіслав лише лист-відмову в погодженні проекту. При цьому, не вказав, які саме норми чинного законодавства були порушені позивачем під час розроблення проекту відведення та які положення проекту не відповідають вимогам нормативно-правових актів, що регулюють відносини у даній сфері.

Вважає, що дії Управління Держземагентства у Млинівському районі Рівненській області щодо відмови в погодженні проекту землеустрою протиправними.

З врахуванням наведеного, просить визнати протиправними та скасувати накази Головного управління Держземагенства у Рівненській області №82 від 02.07.2014 «Про затвердження переліку земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності, права оренди на які виставляється на земельні торги окремими лотами» в частині затвердження земельної ділянки площею 26,0118 га, кадастровий номер НОМЕР_1, яка розташована на території Новосілківської сільської ради Млинівського району Рівненської області, права оренди на яку виставляється на земельні торги окремим лотом та №17-662/16-14-СГ від 03.10.2014 в частині надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки кадастровий номер НОМЕР_1 в оренду строком на 20 років для ведення товарного сільськогосподарського виробництва; визнати протиправними дії Управління Держземагенства у Млинівському районі Рівненської області щодо непогодження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду строком на 25 років для ведення фермерського господарства, за рахунок земель сільськогосподарського призначення державної власності, розташованої на території Новосілківської сільської ради Млинівського району Рівненської області площею 26,0118 га, кадастровий номер НОМЕР_1 та зобов'язати Управління Держземагенства у Млинівському районі Рівненської області погодити проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду строком на 25 років для ведення фермерського господарства, за рахунок земель сільськогосподарського призначення державної власності, розташованої на території Новосілківської сільської ради Млинівського району Рівненської області площею 26,0118 га, кадастровий номер НОМЕР_1.

Ухвалою суду від 06.04.2015 позовну заяву ОСОБА_7 в частині позовних вимог про визнання протиправним та скасування наказу Головного управління Держземагенства у Рівненській області №82 від 02.07.2014 «Про затвердження переліку земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності, права оренди на які виставляється на земельні торги окремими лотами» в частині затвердження земельної ділянки площею 26,0118 га, кадастровий номер НОМЕР_1, яка розташована на території Новосілківської сільської ради Млинівського району Волинської області, права оренди на яку виставляється на земельні торги окремим лотом залишено без розгляду.

Представники позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримали з підстав, наведених у позовній заяві, просили позов задовольнити.

Представник відповідача Головного управління Держземагенства у Рівненській області в судовому засіданні та в письмових запереченнях позов не визнав, просив в його задоволенні відмовити повністю.

Представник відповідача Управління Держземагентства у Млинівському районі Рівненської області в судовому засіданні позов не визнав. Суду пояснив, що позивачу листом від 04.02.2015 №06-42 були повернуті матеріали про погодження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки згідно частини 3 статті 136 Земельного кодексу України, якою передбачено, що земельні ділянки, включені до переліку земельних ділянок державної чи комунальної власності або прав на них, які виставлені на земельні торги, не можуть відчужуватися, передаватися в заставу, надаватися у користування до завершення торгів. Просив в задоволенні позову відмовити повністю.

Заслухавши пояснення осіб, які беруть участь в справі, дослідивши подані суду письмові докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, суд приходить до висновку, що адміністративний позов до задоволення не підлягає, враховуючи наступне.

Частина 1 статті 6 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) визначає, що кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або інтереси.

Відповідно до пункту 1 частини 2 статті 17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори фізичних чи юридичних осіб із суб`єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності.

Судом встановлено, що 23.03.2014 ОСОБА_7 з метою створення фермерського господарства звернувся до Головного управління Держземагенства у Рівненській області про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення йому земельної ділянки площею не більше 26,0118 га для ведення фермерського господарства в довгострокову оренду на 25 років на території Новосілківської сільської ради за рахунок земель сільськогосподарського призначення державної власності (а.с.44).

Наказом від 03.04.2014 НОМЕР_2 «Про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою» ОСОБА_7 було надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду строком на 25 років, за рахунок земель сільськогосподарського призначення державної власності, розташованої на території Новосілківської сільської ради Млинівського району Рівненської області (а.с.10).

Однак, з врахуванням звернень юридичних осіб щодо надання в користування на умовах оренди земельної ділянки площею 26,0 га на території Млинівського району для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, а також листів Новосілківської сільської ради, Млинівської районної державної адміністрації, Головним управлінням Держземагентства у Рівненській області прийнято наказ №82 від 02.07.2014 «Про затвердження переліку земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності, права оренди на які виставляються на земельні торги окремими лотами», яким затверджено зазначений перелік та включено до нього земельну ділянку площею 26,0118 га на території Новосілківської сільської ради (а.с.11-14).

З листа №31-17-0.53-1064/14 від 28.05.2014 вбачається що ОСОБА_7 було повідомлено про можливість включення земельної ділянки площею 26,0118 га на території Новосілківської сільської ради до переліку земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності, що пропонуються для продажу їх права оренди на земельних торги (аукціоні), як конкурентно привабливої (а.с.50).

На підставі наказу №82 від 02.07.2014, Головним управлінням Держземагентства у Рівненській області 03.10.2014 прийнято наказ №17-662/16-14-СГ «Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою та нормативно грошової оцінки», згідно якого надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 26,0118 гектара, кадастровий номер НОМЕР_1, сільськогосподарського призначення державної власності в оренду строком на 20 років для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, шляхом продажу права оренди на земельних торгах (аукціоні), розташованої на території Новосілківської сільської ради Млинівського району Рівненської області, який позивач вважає протиправним та просить скасувати (а.с. 87).

Згідно частини першої статті 3 Земельного кодексу України (далі - ЗК України) земельні відносини регулюються Конституцією України, цим Кодексом, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.

Порядок надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування встановлено статтею 123 Кодексу, відповідно до норм якої особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, які відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, передають у власність або користування такі земельні ділянки.

У клопотанні зазначаються орієнтовний розмір земельної ділянки та її цільове призначення. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування та розмір земельної ділянки, письмова згода землекористувача, засвідчена нотаріально (у разі вилучення земельної ділянки). Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у користування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.

Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування в межах їх повноважень у місячний строк розглядає клопотання і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування земельної ділянки вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, а також генеральних планів населених пунктів, іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів, затверджених у втановленому законом порядку.

Відповідно до частини 4 статті 122 ЗК України центральний орган виконавчої влади з питань земельних ресурсів у галузі земельних відносин та його територіальні органи передають земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, крім випадків, визначених частиною восьмою цієї статті, у власність або у користування для всіх потреб.

Згідно вимог статті 123 ЗК України надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування. Частиною 4 вказаної статті встановлено, що проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки погоджується в порядку, встановленому статтею 186-1 цього Кодексу.

Відповідно до Положення про Головне управління Державного земельного агентства в області, затвердженого Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України

10.05.2012 №258 (зі змінами та доповненнями) головні управління Держземагенства в областях, містах Києві та Севастополі наділено повноваженнями щодо передачі земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності у власність або користування для всіх потреб.

При цьому слід зазначити, що відповідно до частини 2 статті 136 ЗК України, добір земельних ділянок державної чи комунальної власності, у тому числі разом з розташованими на них об'єктами нерухомого майна (будівлями, спорудами) державної чи комунальної власності, які або права на які виставляються на земельні торги, здійснюється з урахуванням затверджених містобудівної документації та документації із землеустрою, а також маркетингових досліджень, інвестиційної привабливості, звернень громадян та юридичних осіб.

Частиною третьою статті 136 Кодексу передбачено, що земельні ділянки, включені до переліку земельних ділянок державної чи комунальної власності або права на них, які виставлені на земельні торги, не можуть відчужуватися, передаватися в заставу, надаватися в користування до завершення торгів згідно встановлених законодавством положень.

Статтею 134 Земельного кодексу України визначено перелік випадків, коли земельні ділянки не підлягають продажу на конкурентних засадах (земельних торгах).

Серед вказаного переліку відсутній випадок, що стосується надання дозволу на розроблення проекту землеустрою фізичній або юридичній особі на заплановану до продажу ділянку.

З огляду на вказане, Головне управління Держземагенства у Рівненській області мало правові та законні підстави щодо включення вищевказаної земельної ділянки до переліку земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності, оренда на які виставляється на земельні торги окремими лотами

Судом не береться до уваги твердження позивача про те, що спірна земельна ділянка призначена лише для ведення фермерського господарства, а тому не може бути передана в оренду для ведення товарного сільськогосподарського виробництва для з огляду на таке.

Відповідно до статті 1 Закону України «Про землеустрій» цільове призначення земельної ділянки - використання земельної ділянки за призначенням, визначеним на підставі документації із землеустрою у встановленому законодавством порядку.

Як встановлено в судовому засіданні, на даний час спірна земельна ділянка відноситься до земель запасу сільськогосподарського призначення державної власності і лише після затвердження проекту землеустрою наказом Головного управління буде визначено цільове призначення даної ділянки.

Крім того, ОСОБА_7 було надано лише дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду.

Згідно із статтею 125 Земельного кодексу України право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.

Враховуючи вищевикладене, надання дозволу на розроблення проекту землеустрою не тягне за собою виникнення у позивача будь-яких прав на спірну земельну ділянку. Право оренди виникне лише після державної реєстрації договору оренди землі.

Щодо позовних вимог позивача про визнання протиправними дій Управління Держземагенства у Млинівському районі Рівненської області щодо непогодження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду строком на 25 років для ведення фермерського господарства, за рахунок земель сільськогосподарського призначення державної власності, розташованої на території Новосілківської сільської ради Млинівського району Рівненської області площею 26,0118 га, кадастровий номер НОМЕР_1 та зобов'язання погодити проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду строком на 25 років для ведення фермерського господарства, за рахунок земель сільськогосподарського призначення державної власності, розташованої на території Новосілківської сільської ради Млинівського району Рівненської області площею 26,0118 га, кадастровий номер НОМЕР_1 суд зазначає наступне.

З матеріалів справи вбачається, що листом від 04.02.2015 №06-42 Управління Держземагенства у Млинівському районі Рівненської області відмовило позивачу у погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду строком на 25 років для ведення фермерського господарства посилаючись на наказ Головного управління Держземагентства у Рівненській області від 03.10.2014 №17-662/16-14-СГ «Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою та нормативно грошової оцінки», згідно якого надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 26,0118 гектара, кадастровий номер НОМЕР_1, сільськогосподарського призначення державної власності в оренду строком на 20 років для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, шляхом продажу права оренди на земельних торгах (аукціоні), розташованої на території Новосілківської сільської ради Млинівського району Рівненської області та у відповідності до статті 136 ЗК України (а.с.19).

Враховуючи той факт, що земельні ділянки, включені до переліку земельних ділянок державної чи комунальної власності або права на них, які виставлені на земельні торги, не можуть відчужуватися, передаватися в заставу, надаватися в користування до завершення торгів згідно встановлених законодавством положень, відповідач Управління Держземагенства у Млинівському районі Рівненської області правомірно відмовило позивачу у погодженні проекту землеустрою щодо відведенні земельної ділянки в оренду для ведення фермерського господарства.

Частиною другою статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Таким чином, усі рішення та дії суб'єкта владних повноважень мають підзаконний характер, тобто повинні бути прийняті (вчинені) на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що визначені законом.

Частиною третьої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Крім того, відповідно до частини першої статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України, суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до статті 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок, щодо доказування правомірності свого ріщення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Таким чином, з'ясувавши обставини справи та перевіривши їх доказами, суд дійшов висновку, що оскаржувані рішення та дії Головного управління Держземагенства у Рівненській області та Управління Держземагентства у Млинівському районі Рівненської області відповідають критеріям правомірності рішення суб'єкта владних повноважень, в контексті статті 2 КАС України, обставини щодо порушення відповідачами прав, свобод та інтересів позивача в судовому засіданні не підтвердились, належних доказів на підтвердження позовних вимог позивачем та його представниками не надано, що свідчить про безпідставність позовних вимог, а тому в задоволенні позову слід відмовити.

Керуючись статтями 2, 11, 71, частиною третьою статті 160, статтями 162, 163 Кодексу адміністративного судочинства України, на підставі Земельного Кодексу України, суд,

ПОСТАНОВИВ:

В задоволенні адміністративного позову ОСОБА_7 до Головного управління Держземагенства у Рівненській області, Управління Держземагентства у Млинівському районі Рівненській області про визнання протиправним та скасування наказу, визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити дії відмовити повністю.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Львівського апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд. Апеляційна скарга на постанову суду подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови, повний текст якої буде виготовлено 14 квітня 2015 року. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Львівського апеляційного адміністративного суду.

Головуючий-суддя О.А. Лозовський

СудВолинський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.04.2015
Оприлюднено20.04.2015
Номер документу43563649
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —803/425/15-а

Ухвала від 04.11.2015

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Гуляк Василь Васильович

Ухвала від 10.03.2015

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Лозовський Олександр Анатолійович

Ухвала від 06.05.2015

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Гуляк Василь Васильович

Постанова від 06.04.2015

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Лозовський Олександр Анатолійович

Ухвала від 06.04.2015

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Лозовський Олександр Анатолійович

Ухвала від 10.03.2015

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Лозовський Олександр Анатолійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні