Ухвала
від 04.11.2015 по справі 803/425/15-а
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

04 листопада 2015 року Справа № 876/5066/15 Львівський апеляційний адміністративний суд у складі колегії :

головуючого судді: Гуляка В.В.

суддів: Коваля Р.Й., Судової-Хомюк Н.М.

за участі секретаря судового засідання: Омеляновської Л.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу ОСОБА_1 на постанову Волинського окружного адміністративного суду від 06 квітня 2015 року в адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Держземагентства у Рівненській області, Управління Держземагенства у Млинівському районі Рівненської області про визнання протиправним та скасування наказу, визнання протиправними дій, зобов'язання вчинити дії,

встановив:

У березні 2015 року позивач ОСОБА_1 звернувся в суд із адміністративним позовом до відповідачів Головного управління Держземагентства у Рівненській області, Управління Держземагенства у Млинівському районі Рівненської області, в якому, з врахуванням заяви про збільшення позовних вимог, просив: 1) визнати протиправним та скасувати наказ Головного управління Держземагенства у Рівненській області №82 від 02.07.2014р. «Про затвердження переліку земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності, права оренди на які виставляється на земельні торги окремими лотами» в частині затвердження земельної ділянки площею 26,0118 га, кадастровий номер НОМЕР_1, яка розташована на території Новосілківської сільської ради Млинівського району Рівненської області, права оренди на яку виставляється на земельні торги окремим лотом; 2) визнати протиправним та скасувати наказ Головного управління Держземагенства у Рівненській області від 03.10.2014р. №17-662/16-14-СГ в частині надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (кадастровий номер НОМЕР_1) в оренду строком на 20 років для ведення товарного сільськогосподарського виробництва; 3) визнати протиправними дії Управління Держземагенства у Млинівському районі Рівненської області щодо непогодження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду строком на 25 років для ведення фермерського господарства, за рахунок земель сільськогосподарського призначення державної власності, розташованої на території Новосілківської сільської ради Млинівського району Рівненської області площею 26,0118 га. кадастровий номер НОМЕР_1; 4) зобов'язати Управління Держземагенства у Млинівському районі Рівненської області погодити проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду строком на 25 років для ведення фермерського господарства, за рахунок земель сільськогосподарського призначення державної власності, розташованої на території Новосілківської сільської ради Млинівського району Рівненської області площею 26,0118 га. кадастровий номер НОМЕР_1.

Ухвалою Волинського окружного адміністративного суду від 06.04.2015 року залишено без розгляду вказану позовну заяву ОСОБА_1 в частині позовних вимог про визнання протиправним та скасування наказу Головного управління Держземагенства у Рівненській області №82 від 02.07.2014 року «Про затвердження переліку земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності, права оренди на які виставляється на земельні торги окремими лотами» в частині затвердження земельної ділянки площею 26,0118 га. кадастровий номер НОМЕР_1, яка розташована на території Новосілківської сільської ради Млинівського району Волинської області, права оренди на яку виставляється на земельні торги окремим лотом.

Постановою Волинського окружного адміністративного суду від 06.04.2015 року відмовлено у задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 до Головного управління Держземагентства у Рівненській області, Управління Держземагенства у Млинівському районі Рівненської області про визнання протиправним та скасування наказу, визнання протиправними дій, зобов'язання вчинити дії.

З цією постановою суду не погодився позивач та оскаржив її в апеляційному порядку. Вважає апелянт, що оскаржена постанова суду першої інстанції є необґрунтованою, прийнята з порушенням норм матеріального і процесуального права, а тому підлягає скасуванню з підстав, викладених в апеляційній скарзі.

Обґрунтовуючи апеляційні вимоги апелянт покликається на те, що оскаржений наказ ГУ Держземагенства у Рівненській області від 03.10.2014р. №17-662/16-14-СГ в частині надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (кадастровий номер НОМЕР_1) в оренду строком на 20 років для ведення товарного сільськогосподарського виробництва є протиправним і суперечить статті 134 ЗК України, оскільки вказана земельна ділянка підлягала передачі позивачу в довгострокову оренду для ведення фермерського господарства. Вказує апелянт, що суд першої інстанції безпідставно послався на статтю 136 ЗК України, оскільки позивач звернувся із заявою про надання йому дозволу на розроблення технічної документації щодо відведення вказаної земельної ділянки для створення і ведення фермерського господарства ще до того, як відносно цієї земельної ділянки було прийнято наказ від 03.10.2014р. №17-662/16-14-СГ. Також апелянт зазначає, що суд першої інстанції не врахував доводів позивача про те, що Управлінням Держземагенства у Млинівському районі Рівненської області безпідставно відмовлено позивачу в погодженні проекту землеустрою щодо відведення розглядуваної земельної ділянки для ведення фермерського господарства.

За наслідками апеляційного розгляду апелянт просить скасувати постанову суду першої інстанції від 06.04.2015 року і прийняти нову постанову про задоволення адміністративного позову.

Відповідач Управління Держземагенства у Млинівському районі Рівненської області подав заперечення на апеляційну скаргу, в якому просить залишити постанову суду першої інстанції без змін, а апеляційну скаргу без задоволення.

Суд апеляційної інстанції заслухавши доповідь судді-доповідача, пояснення осіб, які беруть участь у справі та з'явились в засідання суду апеляційної інстанції, перевіривши матеріали справи, обговоривши підстави і межі апеляційної скарги, вважає, що така апеляційна скарга не підлягає до задоволення.

Так, судом встановлено і підтверджено матеріалами справи, що на підставі заяви позивача ОСОБА_1 від 24.03.2014 року відповідачем ГУ Держземагенства у Рівненській області було видано наказ №РВ/5623885200:04:002/00001797 від 03.04.2014 року «Про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою», яким позивачу було надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду строком на 25 років, за рахунок земель сільськогосподарського призначення державної власності, розташованої на території Новосілківської сільської ради Млинівського району Рівненської області, орієнтовним розміром 26,0118 га., для ведення фермерського господарства (а.с. 10, 44, 45).

Згідно висновку Управління Держземагенства у Млинівському районі Рівненської області № 144 від 14.07.2014 року не погоджено позивачу ОСОБА_1 і повернено на доопрацювання проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду строком на 25 років, розміром 26,0118 га. для ведення фермерського господарства за межами населеного пункту на території Новосілківської сільської ради Млинівського району (а.с. 81).

Згідно висновку Управління Держземагенства у Млинівському районі Рівненської області № 175 від 03.09.2014 року також не погоджено позивачу ОСОБА_1 і повернено на доопрацювання проект землеустрою щодо відведення цієї земельної ділянки в оренду строком на 25 років, розміром 26,0118 га. для ведення фермерського господарства (а.с. 15).

Листом Управління Держземагенства у Млинівському районі Рівненської області № 06-42 від 04.02.2015 року позивачу ОСОБА_1 повернено без прийняття відповідного рішення матеріали щодо погодження проекту землеустрою щодо відведення розглядуваної земельної ділянки, у зв'язку із тим, що на цю земельну ділянку, згідно наказу Управління Держземагентства у Рівненській області від 03.10.2014 року №17-662/16-14-СГ, надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки строком на 20 років для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, шляхом продажу права оренди на земельних торгах (аукціоні) (а.с. 19).

Також судом встановлено, що наказом ГУ Держземагентства у Рівненській області №82 від 02.07.2014 року «Про затвердження переліку земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності, права оренди на які виставляються на земельні торги окремими лотами» затверджено зазначений перелік та включено до нього земельну ділянку площею 26,0118 га. на території Новосілківської сільської ради (а.с.11-14, 51-58).

Оскарженим наказом Управління Держземагентства у Рівненській області від 03.10.2014 року №17-662/16-14-СГ «Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою та нормативно грошової оцінки» надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 26,0118 га., кадастровий номер НОМЕР_1, сільськогосподарського призначення державної власності в оренду строком на 20 років для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, шляхом продажу права оренди на земельних торгах (аукціоні), розташованої на території Новосілківської сільської ради Млинівського району Рівненської області (а.с. 87).

Суд апеляційної інстанції погоджується із висновками суду першої інстанції про відсутність підстав для задоволення позовних вимог щодо визнання протиправним і скасування наказу від 03.10.2014р. №17-662/16-14-СГ, визнання протиправними дій Управління Держземагенства у Млинівському районі Рівненської області та зобов'язання вчинити дії на погодження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду строком на 25 років для ведення фермерського господарства, з врахуванням наступного.

Частиною 4 ст.122 Земельного кодексу України (тут і надалі в редакції на час розглядуваних правовідносин) передбачено повноваження центрального органу виконавчої влади з питань земельних ресурсів у галузі земельних відносин та його територіальних органів на передачу земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності, крім випадків, визначених частиною восьмою цієї статті, у власність або у користування для всіх потреб.

Порядок надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування встановлений статтею 123 ЗК України, а порядок передачі земельних ділянок в оренду встановлений статтею 124 ЗК України.

Відповідно до ст. 134 ЗК України, земельні ділянки державної чи комунальної власності або права на них (оренда, суперфіцій, емфітевзис), у тому числі з розташованими на них об'єктами нерухомого майна державної або комунальної власності, підлягають продажу окремими лотами на конкурентних засадах (земельних торгах), крім випадків, встановлених частиною другою цієї статті.

Згідно частини 2 цієї статті, не підлягають продажу на конкурентних засадах (земельних торгах) земельні ділянки державної чи комунальної власності або права на них у разі, зокрема, передачі громадянам земельних ділянок для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів, для сінокосіння і випасання худоби, для городництва.

Суд апеляційної інстанції зазначає, що розглядувана земельна ділянка з кадастровим номером НОМЕР_1 площею 26,0118 га. на території Новосілківської сільської ради Млинівського району Рівненської області не була передана в оренду позивачу ОСОБА_1 для ведення фермерського господарства, а лише було надано йому дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду.

Тому, є безпідставними покликання апелянта на те, що право оренди на вказану вище земельну ділянку згідно ч.2 ст.134 ЗК України не підлягає продажу на земельних торгах (аукціоні).

Також суд апеляційної інстанції враховує, що оскаржений наказ від 03.10.2014р. №17-662/16-14-СГ було видано з врахуванням діючого наказу №82 від 02.07.2014 року «Про затвердження переліку земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності, права оренди на які виставляються на земельні торги окремими лотами».

Крім цього, суд апеляційної інстанції зазначає, що категорія (цільове призначення) вказаної вище земельної ділянки сільськогосподарського призначення не змінювались.

Таким чином, суд апеляційної інстанції приходить до висновку про те, що оскаржений позивачем наказ від 03.10.2014р. №17-662/16-14-СГ було прийнято в межах повноважень відповідача Управління Держземагентства у Рівненській області, у визначений законодавством спосіб, з врахуванням обставин, що мали значення для його прийняття, а тому немає підстав для його скасування.

Відносно позовних вимог щодо оскарження дій Управління Держземагенства у Млинівському районі Рівненської області та зобов'язання вчинити дії на погодження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду строком на 25 років для ведення фермерського господарства, то суд апеляційної інстанції враховує наступне.

Вказаними вище Висновками Управління Держземагенства у Млинівському районі Рівненської області № 144 від 14.07.2014 року та № 175 від 03.09.2014 року не погоджено позивачу ОСОБА_1 і повернено на доопрацювання проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду строком на 25 років, розміром 26,0118 га. для ведення фермерського господарства за межами населеного пункту на території Новосілківської сільської ради Млинівського району Рівненської області.

Такі Висновки відповідають приписам ст. 186-1 ЗК України, є обґрунтованими і відповідають фактичним обставинам справи.

Листом Управління Держземагенства у Млинівському районі Рівненської області № 06-42 від 04.02.2015 року позивачу ОСОБА_1 повернено матеріали щодо погодження проекту землеустрою і роз'яснено, що на цю земельну ділянку, згідно наказу Управління Держземагентства у Рівненській області від 03.10.2014 року №17-662/16-14-СГ, надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки строком на 20 років для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, шляхом продажу права оренди на земельних торгах (аукціоні), що відповідно до ст. 136 ЗК України є перешкодою для надання її в користування до завершення торгів.

Відповідно до ч.3 ст.136 ЗК України, не можуть відчужуватися, передаватися в заставу, надаватися у користування до завершення торгів земельні ділянки, включені до переліку земельних ділянок державної чи комунальної власності або прав на них, які виставлені на земельні торги.

Порядок надання (передачі) земельних ділянок для ведення фермерського господарства визначений статтею 7 Закону України «Про фермерське господарство». Так, заяву громадянина про надання земельної ділянки у власність або в оренду районна або міська державні адміністрації або орган місцевого самоврядування розглядають у місячний строк і в разі її задоволення дають згоду на підготовку землевпорядною організацією проекту відведення земельної ділянки. Проект відведення земельних ділянок розробляється за рахунок Українського державного фонду підтримки фермерських господарств. Проект відведення земельної ділянки погоджується та затверджується відповідно до закону. Земельні ділянки для ведення фермерського господарства передаються громадянам України у власність і надаються в оренду із земель державної або комунальної власності. У разі відмови органів державної влади та органів місцевого самоврядування у наданні земельної ділянки для ведення фермерського господарства питання вирішується судом. Рішення суду про задоволення позову є підставою для відведення земельної ділянки в натурі (на місцевості), видачі документа, що посвідчує право власності або укладання договору оренди.

Суд апеляційної інстанції також враховує, що відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачений Конституцією та законами України.

Відповідно до ч.3 ст.2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди повинні перевірити чи прийняті (вчинені) вони: - на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; - з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; - обґрунтовано; - безсторонньо (неупереджено); - добросовісно; - розсудливо; - з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; - пропорційно; - з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; - своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Пропорційність рішення суб'єкта владних повноважень полягає у дотриманні необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення.

З врахуванням наведених вище норм законодавства і фактичних обставин справи, суд апеляційної інстанції приходить до висновку, що постанова суду першої інстанції від 06.04.2015 року прийнята за результатами неповного і об'єктивного з'ясуванням обставин, що мають значення для справи, з дотриманням норм матеріального і процесуального, висновки суду відповідають фактичним обставинам справи, а тому немає підстав для задоволення апеляційних вимог.

Керуючись ст.ст. 160 ч.3, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 254 КАС України, суд -

ухвалив:

Апеляційну скаргу ОСОБА_1 - залишити без задоволення.

Постанову Волинського окружного адміністративного суду від 06 квітня 2015 року в адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Держземагентства у Рівненській області, Управління Держземагенства у Млинівському районі Рівненської області про визнання протиправним та скасування наказу, визнання протиправними дій, зобов'язання вчинити дії - залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення.

На ухвалу протягом двадцяти днів після набрання нею законної сили може бути подана касаційна скарга безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Головуючий: В.В. Гуляк

Судді: Р.Й. Коваль

Н.М. Судова-Хомюк

Повний текст ухвали виготовлено та підписано 09.11.2015 року.

СудЛьвівський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.11.2015
Оприлюднено16.11.2015
Номер документу53364385
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —803/425/15-а

Ухвала від 04.11.2015

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Гуляк Василь Васильович

Ухвала від 10.03.2015

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Лозовський Олександр Анатолійович

Ухвала від 06.05.2015

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Гуляк Василь Васильович

Постанова від 06.04.2015

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Лозовський Олександр Анатолійович

Ухвала від 06.04.2015

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Лозовський Олександр Анатолійович

Ухвала від 10.03.2015

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Лозовський Олександр Анатолійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні