Ухвала
від 08.04.2015 по справі 813/6371/14
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

08 квітня 2015 року Справа № 876/1110/15

Колегія суддів Львівського апеляційного адміністративного суду в складі:

головуючого судді Кушнерика М.П.

суддів Мікули О.І., Курильця А.Р.

з участю секретаря судового засідання Лемцьо І.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м.Львові апеляційну скаргу державної податкової інспекції у Галицькому районі м.Львова Головного управління Міндоходів у Львівській області на окрему ухвалу Львівського окружного адміністративного суду від 25 грудня 2014 року по справі за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Техніка для бізнесу» до державної податкової інспекції у Галицькому районі м.Львова Головного управління Міндоходів у Львівській області про визнання дій протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,-

В С Т А Н О В И Л А:

25 грудня 2014 року Львівським окружним адміністративним судом винесеною окрему ухвалу на адресу Головного управління Державної фіскальної служби у Львівській області, в зв»язку з порушенням ДПІ у Галицькому районі м.Львова порядку проведення перевірки ТзОВ «Техніка для бізнесу»; оформлення матеріалів перевірки - акт ДПІ у Галицькому районі м.Львова за наслідками перевірки ТзОВ «Техніка для бізнесу» №238/13-04-22-01/22396671 від 15.04.2014 року «Про результати позапланової виїзної перевірки ТзОВ «Техніка для бізнесу» з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2010 по 01.09.2013 року; з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства при здійсненні взаємовідносин з ТзОВ «Інтерпроцесор» (ЄДРПОУ: 36258064) за період з 01.01.2010 року по 01.09.2013 року (далі - акт перевірки) та викладення в новій редакції від 04.06.2014р.; прийняття податкових повідомлень - рішень від 06.05.2013 року №0001642201, яким визначено суму грошового зобов'язання з податку на прибуток у розмірі 20186502,08 грн. (за основним платежем 20154183,00 грн., штрафні (фінансові) санкції 32319,08 грн.) та №0001652201, яким визначено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість у розмірі 10357203,97 грн. (за основним платежем 7865111,57 грн., штрафні (фінансові) санкції 2492092,40грн.) і, відповідно, від 04.06.2014р. податкові повідомлення - рішення №0002062201 (по податку на додану вартість, яким визначено грошове зобов'язання в розмірі 4818334,62 грн.) та №0002072201 (по податку на прибуток, яким визначено грошове зобов'язання 334906,69 грн.) та не виявлення таких порушень посадовими особами ГУ Міндоходів у Львівській області під час розгляду первинної скарги.

ДПІ у Галицькому районі м.Львова ГУ Міндоходів у Львівській області не погоджуючись з даною ухвалою з підстав неврахування фактичних обставин справи, порушення норм матеріального права, подала апеляційну скаргу, в якій просить скасувати ухвалу суду першої інстанції.

В обґрунтування вимог посилаються на те, що акт перевірки не є рішенням суб'єкта владних повноважень у розумінні ст.17 КАС, не зумовлює виникнення будь-яких прав і обов'язків для осіб, робота (діяльність) яких перевірялися, тому його висновки не можуть бути предметом спору. Відсутність спірних відносин, в свою чергу, виключає можливість звернення до суду, оскільки відсутнє право, що підлягає судовому захисту. Акт перевірки є носієм доказової інформації про виявлені контролюючим органом порушення вимог податкового, валютного та іншого законодавства суб'єктами господарювання, документом, на підставі якого приймається відповідне рішення контролюючого органу, а тому оцінка акта, в тому числі й оцінка дій службових осіб контролюючого органу щодо його складання, викладення у ньому висновків перевірки, може бути надана судом при вирішенні спору щодо оскарження рішення, прийнятого на підставі такого акта.

Як вбачається з матеріалів справи, перевірка позивача проводилась за період з 01.01.2010 по 01.09.2013 року.

Згідно п.102.1 ст.102 Податкового кодексу України контролюючий орган, крім випадків, визначених пунктом 102.2 цієї статті, має право самостійно визначити суму грошових зобов'язань платника податків у випадках, визначених цим Кодексом, не пізніше закінчення 1095 дня, що настає за останнім днем граничного строку подання податкової декларації та/або граничного строку сплати грошових зобов'язань, нарахованих контролюючим органом, а якщо така податкова декларація була надана пізніше, - за днем її фактичного подання. Якщо протягом зазначеного строку контролюючий орган не визначає суму грошових зобов'язань, платник податків вважається вільним від такого грошового зобов'язання, а спір стосовно такої декларації та/або податкового повідомлення не підлягає розгляду в адміністративному або судовому порядку.

У разі подання платником податку уточнюючого розрахунку до податкової декларації контролюючий орган має право визначити суму податкових зобов'язань за такою податковою декларацією протягом 1095 днів з дня подання уточнюючого розрахунку.

Внесення змін до акту перевірки від 15.04.2014р. №238/13-04-22-01/22396671 та винесення додаткових повідомлень-рішень від 04.06.2014р. №0002062201, яким ТзОВ «Техніка для бізнесу» визначено суму грошового зобов'язання по податку на прибуток в сумі 334906,69 грн. та №0002062201, яким визначено суму грошового зобов'язання по податку на додану вартість в сумі 4818334,62 грн. зумовлено тим, що позивачем подавались уточнюючі розрахунки податкових зобов'язань у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок за 2011 рік, які через технічні недоліки роботи програмного забезпечення ІС «Податковий блок» не було враховано під час проведення перевірки.

Вважає, що дані процедурні порушення, які мали місце при оформленні матеріалів перевірки жодним чином не спростовують виявлених в ході проведення перевірки порушень податкового законодавства. Внесеними змінами, змінено лише періоди, по яких здійснено донарахування, в межах строків, передбачених ст.102 Податкового кодексу України.

Певні процедурні недоліки проведення перевірки, без спростування факту вчинення порушення суб'єктом господарювання, самі по собі не є такими, що звільняють останнього від відповідальності за вчинені ним порушення.

Аналогічна позиція викладена в ухвалах Вищого адміністративного суду України від 15.02.2012 №К-2147/08-С, 07.05.2012 №К-15110/08-С, 27.02.2012 №К-19060/08, 24.09.2012 №К-1092/10, 05.03.2012 №К-5713/08, постановах Вищого адміністративного суду України від 15.02.2012 №К-4811/08 та №К-17740/08.

Крім цього, судом першої інстанції зазначено, що порушення оформлення матеріалів перевірки не були виявлені та усунуті посадовими особами ДПІ у Галицькому районі м.Львова, які приймали рішення на підставі висновків акту перевірки, викладеного у новій редакції, а також посадовими особами ГУ Міндоходів у Львівській області, які безпосередньо проводили розгляд первинної скарги на податкові повідомлення-рішення №0002062201, №0002072201 від 04.06.2014 року.

Проте, наказом Головного управління Міндоходів у Львівській області від 17.07.2014р. №519 оголошено догану та позбавлено премії у розмірі 100 відсотків за результатами роботи у липні 2014 року за неналежне виконання службових обов'язків: начальнику управління податкового аудиту ДПІ у Галицькому районі м.Львова Марчишин Н.А., заступнику начальнику управління податкового аудиту ДПІ у Галицькому районі м.Львова Фанок Н.О., головному державному ревізору-інспектору відділу перевірок платників податків управління податкового аудиту ДПІ у Галицькому районі м.Львова Алейнікову О.В., головному державному ревізору-інспектору відділу перевірок платників податків управління податкового аудиту ДПІ у Галицькому районі м.Львова Буримі Г.І.

Заслухавши суддю-доповідача, представника податкового органу, яка підтримала апеляційну скаргу, представника позивача, який просить залишити без змін окрему ухвалу, обговоривши доводи апеляційної скарги та перевіривши матеріали справи, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з таких підстав.

Постановою Львівського окружного адміністративного суду від 25 грудня 2014 року частково задоволено позов ТзОВ «Техніка для бізнесу». Визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення - рішення Державної податкової інспекції у Галицькому районі м. Львова Головного управління Міндоходів у Львівській області від 06.05.2014 року № 0001652201, від 04.06.2014 року № 0002072201, №0002062201 та від 06.05.2014 року № 0001642201 в частині нарахування суми основного зобов'язання за основним платежем в розмірі 19 572 343 грн. Визнати протиправними дії посадових осіб Державної податкової інспекції у Галицькому районі м.Львова Головного управління Міндоходів у Львівській області щодо викладення 04.06.2014 року акту перевірки № 238/13-04-22- 01/22396671 від 15.04.2014 року у новій редакції та прийняття на підставі такого акту перевірки нових податкових повідомлень рішень № 0002072201 та №0002062201. В решті вимог відмовити.

Ухвалою Львівського апеляційного адміністративного суду від 08.04.2015р. вищезазначену постанову суду залишено без змін.

Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що внаслідок порушення порядку проведення перевірки, оформлення матеріалів перевірки, прийняття податкових повідомлень - рішень та не виявлення таких порушень під час розгляду первинної скарги виник судовий спір.

Так, позапланова виїзна перевірка ТзОВ «Техніка для бізнесу» (на підставі наказу №241 від 01.04.2014 року) проводилася з 25.03.2014 року по 08.04.2014 року.

15.04.2014 року (на 5-й робочий день після закінчення перевірки) ДПІ у Галицькому районі м.Львова було складено акт перевірки № 238/13-04-22-01/22396671 (у первісному вигляді).

Даний акт перевірки ТзОВ «Техніка для бізнесу» отримано 22.04.2014 року. 06.05.2014 року ДПІ у Галицькому районі м.Львова (в межах 10 робочих днів з дня вручення акту перевірки) прийнято податкові повідомлення - рішення №0001642201 та №0001652201, на які 12.05.2014 року ТзОВ «Техніка для бізнесу» було подано первинну скаргу №1205/14-2.

Після проведення вказаної позапланової перевірки ТзОВ «Техніка для бізнесу» та складення за її результатами 15.04.2014 року акта перевірки №238/13-04-22-01/22396671, ДПІ у Галицькому районі м.Львова в супереч нормам Податкового кодексу України, які регулюють порядок проведення позапланової перевірки та оформлення її результатів, 04.06.2014 року виклала акт перевірки від 15.04.2014 року №238/13-04-22-01/22396671 у новій редакції. Причинами такого виправлення (як зазначає ДПІ у Галицькому районі м.Львова у листі №6232/13-04-22-01 від 04.06.2014 року) стали технічні збої у ІС «Податковий блок».

Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що нормами чинного Податкового кодексу України та підзаконних нормативно -правових актів, що регулюють порядок оформлення матеріалів перевірок, відсутній порядок та підстави внесення змін до акта перевірки, який вже складено та вручено платнику податків. Викладення акту перевірки в новій редакції поза встановленими термінами його складання є грубим порушенням порядку оформлення матеріалів перевірок, а тому прийняття на його підставі податкових повідомлень - рішень №0002062201, №0002072201 від 04.06.2014 року є незаконним.

Разом із актом перевірки, викладеним у новій редакції ДПІ у Галицькому районі м. Львова надіслано додаткові повідомлення - рішення №0002062201 та №0002072201 датовані 04.06.2014 року. Таким чином, ДПІ порушено норми ст.86 Податкового кодексу України, за відповідно до якої повідомлення-рішення приймається керівником контролюючого органу (його заступником) протягом десяти робочих днів з дня, наступного за днем вручення платнику податків акта перевірки. У даному випадку вручення податкових повідомлень - рішень відбулося разом із врученням акту перевірки (у новій редакції).

Такими неправомірними діями посадові особи ДПІ у Галицькому районі м.Львова порушили право ТзОВ «Техніка для бізнесу» на надання своїх зауважень до акту перевірки, яке передбачено п.86.7 ст.86 Податкового кодексу України та право надання документів, визнаних в акті перевірки як відсутніх.

Таким чином, судом першої інстанції підставно звернуто увагу Головному управлінню Державної фіскальної служби у Львівській області на вжиття заходів щодо усунення причин та умов, що сприяли порушенню податкового законодавства.

Керуючись ст.160 ч.3, 195, 196, п.1 ч.1 ст.199, ст.200, 205, 206, 254 КАС України, колегія суддів, -

У Х В А Л И Л А:

Апеляційну скаргу державної податкової інспекції у Галицькому районі м.Львова Головного управління Міндоходів у Львівській області - залишити без задоволення, а окрему ухвалу Львівського окружного адміністративного суду від 25 грудня 2014 року по справі №813/6371/14 - без змін.

Ухвала апеляційного суду набирає законної сили з моменту її проголошення, але може бути оскаржена у касаційному порядку шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції протягом двадцяти днів з дня набрання ухвалою законної сили, а у разі складення ухвали в повному обсязі відповідно до ст.160 КАС України - з дня складення ухвали в повному обсязі.

Головуючий суддя: М.П.Кушнерик

Судді: О.І.Мікула

А.Р.Курилець

СудЛьвівський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.04.2015
Оприлюднено20.04.2015
Номер документу43566484
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —813/6371/14

Ухвала від 29.01.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Ухвала від 04.01.2018

Адміністративне

Верховний Суд

Юрченко В.П.

Ухвала від 07.12.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Усенко Є.А.

Ухвала від 22.02.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Бившева Л.І.

Ухвала від 11.01.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Бившева Л.І.

Ухвала від 05.12.2016

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Шинкар Тетяна Ігорівна

Ухвала від 11.11.2016

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Шинкар Тетяна Ігорівна

Ухвала від 10.11.2016

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Шинкар Тетяна Ігорівна

Ухвала від 02.06.2016

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Довга Ольга Іванівна

Ухвала від 01.06.2016

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Мікула Оксана Іванівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні