ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
09 квітня 2015 року Справа № 813/8332/14
Львівський окружний адміністративний суд у складі:
головуючий суддя Грень Н.М.,
секретар судового засідання Кіщак К.В.,
представник позивача Гривняк М.А.,
представник позивача Волинець І.В.,
представник відповідача Оліярник Р.І.,
представник третьої особи Зіник М.В.,
представник третьої особи Оліярник Р.І.,
представник третьої особи не з'явився,
розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Виробничо-технічне підприємство «Жидачівавтотранс» про визнання протиправними дій Департаменту розвитку інфраструктури, дорожнього господарства та паливно-енергетичного комплексу Львівської обласної державної адміністрації, треті особи, що не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: Львівська обласна державна адміністрація, Товариство з обмеженою відповідальністю Науково-виробничий центр «Євроінвестсервіс», Товариство з обмеженою відповідальністю «Стрийське АТП» -
в с т а н о в и в :
Товариство з обмеженою відповідальністю Виробничо-технічне підприємство «Жидачівавтотранс» звернулось до суду з позовом про визнання протиправними дій Департаменту розвитку інфраструктури, дорожнього господарства та паливно-енергетичного комплексу Львівської обласної державної адміністрації щодо оголошення конкурсу на визначення перевізників для роботи на автобусному маршруті загального користування № 736 Львів АС-8 - Гніздичів (Кохавино, монастир).
Позовні вимоги мотивовано тим, що відповідач перевищив надані йому повноваження, під час відкриття маршруту не здійснено обстеження пасажиропотоків, крім того, автобусний маршрут загального користування № 736 Львів АС-8 - Гніздичів (Кохавино, монастир) повністю дублює автобусні маршрути до м. Жидачів, які обслуговує позивач.
У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав повністю з підстав викладених у позовній заяві, надав додаткові пояснення в обгрунтування позовних вимог, просить позов задовольнити.
Представник відповідача проти позову заперечив зазначив, що Департамент розвитку інфраструктури, дорожнього господарства та паливно-енергетичного комплексу Львівської обласної державної адміністрації діяв в межах чинного законодавства.
Представник третьої особи ТзОВ Науково - виробничого центру «Євроінвестсервіс» проти позову заперечив з аналогічних підстав, що і відповідач.
Представник третьої особи ТзОВ «Стрийське АТП» проти позову заперечив зазначивши, що Департамент розвитку інфраструктури, дорожнього господарства та паливно-енергетичного комплексу Львівської обласної державної адміністрації діяв у межах чинного законодавства, та з додержанням передбаченої процедури для проведення конкурсу.
Дослідивши матеріали справи в їх сукупності, заслухавши пояснення, суд встановив наступне.
Позивачем згідно затверджених паспортів маршрутів (а.с.44-77) укладено з Львівською обласною державною адміністрацією (а.с.26-43):
- договір №258/11 від 12.08.2011р. про організацію перевезень пасажирів на автобусних маршрутах загального користування № 523 Львів АВ - Сулятичі;
- договори №426/11 та №427/11 від 26.12.2011р. про організацію перевезень пасажирів на автобусних маршрутах загального користування № 532 Львів АВ - Корчівка (2 графіки);
- договори №1/12 та №2/12 від 12.03.2012 року про організацію перевезень пасажирів на автобусних маршрутах загального користування № 533 Львів АВ - Протеси (2 графіки),
- договори №45/14, №46/14, №47/14, №48/14, №49/14, №50/14, №51/14, від 01.08.2014 року про організацію перевезень пасажирів на автобусних маршрутах загального користування № 534 Львів АВ - Журавно - Монастирець (7 графіків),
- договори №52/14 та №53/14 від 01.08.2014 року про організацію перевезень пасажирів на автобусних маршрутах загального користування № 535 Львів АВ - Чертіж ч/з Заболотівці (2 графіки),
- договори №54/14 та №53/14 від 01.08.2014 року про організацію перевезень пасажирів на автобусних маршрутах загального користування № 536 Львів АВ - Чертіж ч/з Бережницю (2 графіки),
- договори №56/14 та №57/14 від 01.08.2014 року про організацію перевезень пасажирів на автобусних маршрутах загального користування № 537 Львів АВ - Подорожнє (2 графіки) (, а також копії паспортів вищезазначених автобусних маршрутів регулярних перевезень.
Наказом Департаменту розвитку інфраструктури, дорожнього господарства та паливно-енергетичного комплексу Львівської обласної державної адміністрації №49 від 14.10.2014 року (а.с.80) у зв'язку із надходженням звернення Гніздичівської селищної ради від 17.09.2014р. №544 створено комісію для обстеження доріг та дорожніх об'єктів та надання висновків про готовність автобусного маршруту Львів АС - Гніздичів (монастир Кохавино) ч/з Миколаїв до відкриття, у відповідності до Порядку організації перевезень пасажирів та багажу автомобільним транспортом затвердженого Наказом Міністерства інфраструктури України від 15.07.2013 № 480, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 31.07.2013 № 1282/23814.
Створеною відповідно до вищевказаного наказу комісією складено 20.10.2014р. акт готовності автобусного маршруту Львів АС - Гніздичів (монастир Кохавино) ч/з Миколаїв до відкриття (а.с.78) відповідно до якого, автобусний маршрут Львів АС - Гніздичів (монастир Кохавино) ч/з Миколаїв готовий до відкриття, а 31.10.14 року погоджено та затверджено паспорт №0015 маршруту Львів АС - Гніздичів "Монастир "Кохавино" (а.с.129-141) і відповідачем 31.10.2014 року затверджено оголошення конкурсів на визначення перевізників для роботи на автобусних маршрутах загального користування №736 Львів АС-8 - Гніздичів (Кохавино, монастир) та здійснено його публікацію (а.с.10).
Листом від 18.11.2014 року (а.с.14) позивач звернувся до Голови Львівської ОДА з проханням відмінити оголошення на відкриття вищевказаного маршрути з підстав недоцільності та непогодження такого маршруту з Жидачівською РДА (а.с.15).
Згідно протоколу наради щодо доцільності відкриття автобусного маршруту загального користування Львів АС - Гніздичів від 10.12.2014 року (а.с.79) відповідачем вирішено продовжити роботу у напрямку відкриття автобусного маршруту.
Завданням адміністративного судочинства відповідно до ч.1 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України) є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.
Юрисдикція адміністративних судів поширюється згідно з частиною 2 статті 4 КАС України на всі публічно-правові спори, крім тих, для яких законом встановлено інший порядок судового вирішення.
Відповідно до ч. 1 ст. 138 Кодексу адміністративного судочинства України, предметом доказування є обставини, якими обґрунтовуються позовні вимоги чи заперечення або які мають інше значення для вирішення справи (причини пропущення строку для звернення до суду тощо) та які належить встановити при ухваленні судового рішення у справі.
Закріплений у ч.1 ст.11 КАС України принцип змагальності сторін передбачає, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Стаття 19 Конституції України встановлює, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Організація та проведення конкурсів з визначення підприємств-перевізників для роботи на автобусних маршрутах загального користування здійснюється у відповідності до вимог Закону України «Про автомобільний транспорт» від 05.04.2001р. (далі - Закону №2344-ІІІ), «Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування», затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України №1081 від 03.12.2008 (далі - Порядку №1081), "Порядку організації перевезень пасажирів та багажу автомобільним транспортом" затвердженим Наказом Міністерства інфраструктури України №480 від 15.07.2013 року (далі - Порядку №480) та інших нормативно-правових актів.
Визначення автомобільного перевізника на автобусному маршруті загального користування здійснюється відповідно до ч. 1 ст. 43 Закону №2344-ІІІ виключно на конкурсних засадах.
Організація проведення конкурсу та визначення умов перевезень покладаються згідно із ч. 1 ст. 44 Закону №2344-ІІІ на органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування.
Відповідно до абзацу четвертого ч. 1 ст. 7 Закону №2344-ІІІ забезпечення організації пасажирських перевезень на приміських і міжміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходять за межі території Автономної Республіки Крим чи області (внутрішньообласні маршрути), покладається на Раду міністрів Автономної Республіки Крим або обласні державні адміністрації.
Порядок проведення конкурсів визначає Кабінет Міністрів України (ч. 12 ст. 44 Закону №2344-ІІІ).
Відповідно до абзацу третього п. 4 Порядку №1081 організатором проведення конкурсу на міжміському і приміському маршрутах, які не виходять за межі території Автономної Республіки Крим, області (внутрішньообласний маршрут), у тому числі, які проходять від м. Києва до населених пунктів Київської області та від м. Севастополя до населених пунктів Автономної Республіки Крим є Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні держадміністрації.
Пунктом 7 Порядку №1081 передбачено, що об'єкт конкурсу визначається організатором.
Організатор затверджує умови конкурсу, в тому числі обов'язкові, відповідно до статті 44 Закону України "Про автомобільний транспорт". Крім обов'язкових організатор може затверджувати додаткові умови конкурсу (наявність у перевізника GPS-системи, встановленої на транспортних засобах, які пропонуються для роботи на автобусному маршруті, тощо). Організатор встановлює вимогу щодо забезпечення роботи на об'єкті конкурсу, який включає міські та приміські автобусні маршрути загального користування, не менш як одного транспортного засобу, пристосованого для перевезення осіб з обмеженими фізичними можливостями (п. 10 Порядку №1081).
Відповідно до п. 28 Порядку №1081 організатор або робочий орган публікує в друкованих засобах масової інформації не пізніше ніж за 30 календарних днів до початку конкурсу оголошення про конкурс (крім друкованих оголошення може бути розміщено також в інших засобах масової інформації), яке повинне містити передбачену зазначеним пунктом Порядку інформацію.
Згідно Розпорядження Голови Львівської обласної державної адміністрації від 16 січня 2013 року № 10/0/5-13 (а.с.11), Львівська облдержадміністрація уповноважила департамент житлово-комунального господарства, розвитку інфраструктури та паливно-енергетичного комплексу (І. Цейтлін):
1.1. Видавати накази про введення в дію рішення обласного конкурсного комітету з розгляду конкурсних пропозицій та прийняття рішення про визначення переможця конкурсу на автобусному маршруті загального користування щодо визначення переможця конкурсу.
1.2. Укладати та розривати з пасажирськими автомобільними перевізниками договори про організацію перевезень на автобусних маршрутах загального користування.
1.3. Затверджувати розклади руху автобусів та паспорти приміських і міжміських внутрішньообласних автобусних маршрутів загального користування.
1.4. Погоджувати розклади руху автобусів на приміських і міжміських міжобласних автобусних маршрутах загального користування. 1.5. Укладати та розривати з власниками автостанцій договори про організацію надання автостанційних послуг пасажирам і перевізникам на маршрутах внутрішньообласного сполучення.
Також відповідно до п.2 розпорядження визнано таким, що втратило чинність, розпорядження голови обласної державної адміністрації від 22 квітня 2011 року № 353/0/5-11 «Про надання повноважень з організації перевезень на автобусних маршрутах загального користування» (із змінами і доповненнями).
Зазначене розпорядження та Положення про Департамент розвитку інфраструктури, дорожнього господарства та паливно-енергетичного комплексу Львівської обласної державної адміністрації (а.с.203-208) не містять положень про уповноваження відповідача на проведення конкурсів на визначення перевізників для роботи на автобусних маршрутах загального користування, визначення об'єкта конкурсу, умов конкурсу, а також подачі оголошення про конкурс, інформація про який була розміщена в газеті Львівська Пошта № 118 від 1 листопада 2014 року (а.с.10), що свідчить про перевищенням відповідачем повноважень, передбачених Розпорядженням від 16.01.2013р. та Положенням про Департаменту розвитку інфраструктури, дорожнього господарства та паливно-енергетичного комплексу Львівської обласної державної адміністрації. Доказів протилежного відповідачем суду не надано.
Порядком організації перевезень пасажирів та багажу автомобільним транспортом», затвердженим наказом Міністерства інфраструктури України №480 від 15.07.2013, визначено механізм організації підготовки до відкриття автобусних маршрутів, який включає обов'язкове обстеження пасажиропотоків (п. 6.1-6-9 Порядку).
Згідно п.4.1 вказаного Порядку, до початку здійснення перевезень пасажирів на автобусному маршруті загального користування, що відкривається, організатору пасажирських перевезень попередньо необхідно скоординувати розклад руху автобусів на маршруті з іншими автобусними маршрутами, а також з розкладами руху інших видів пасажирського транспорту.
Всупереч вказаним вимогам відповідачем під час відкриття автобусного маршруту № 736 Львів АС-8 - Гніздичів (Кохавино, монастир) жодних обстежень пасажиропотоків не здійснювалося та не проводилося координування розкладу руху автобусів на маршруті з іншими автобусними маршрутами, зокрема позивача, хоча вказаний маршрут дублює діючі автобусні маршрути, що обслуговуються позивачем від м. Львова до м. Жидачева Львівської області. Доказів протилежного відповідачем суду не надано.
За правилами, встановленими ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Відповідно до ч. 2 ст. 71 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Оскільки у даній справі оспорюються дії відповідача, суб'єкта владних повноважень, суд відповідно до вимог ч.3 ст.2 КАС України, перевіряє чи вчинені вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Матеріали справи свідчать, що відповідні положення відповідачем дотримані не були, відтак позовні вимоги є підставними та обґрунтованими, а тому адміністративний позов підлягає задоволенню.
Оскільки позивачем документально підтверджено сплату судового збору в сумі 73,08 грн. (а.с.17), такий відповідно до ст. 94 КАС України слід стягнути з Державного бюджету України.
Керуючись ст. ст. 7-14, 17-20, 69-71, 86, 94, 158-160, 163 КАС України, суд, -
п о с т а н о в и в :
1. Адміністративний позов задовольнити повністю.
2. Визнати протиправними дії Департаменту розвитку інфраструктури, дорожнього господарства та паливно-енергетичного комплексу Львівської обласної державної адміністрації (79008, м. Львів, вул. Винниченка, буд. 18, ідентифікаційний код 38853514) щодо оголошення конкурсу на визначення перевізників для роботи на автобусному маршруті загального користування № 736 Львів АС-8 - Гніздичів (Кохавино, монастир).
3. Стягнути з Державного бюджету на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Виробничо-технічне підприємство «Жидачівавтотранс» (Львівська область, Жидачівський район, м. Жидачів, вул. Данила Галицького, 74; ЄДРПОУ 31206561) 73 (сімдесят три) грн. 08 коп. судового збору.
Постанова може бути оскаржена, згідно зі ст. 186 КАС України, протягом 10 днів з дня її проголошення чи отримання копії постанови, шляхом подання апеляційної скарги до Львівського апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання копії постанови.
Постанова набирає законної сили, згідно зі ст. 254 КАС України, після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.
Суддя Грень Н.М.
Повний текст постанови складено та підписано 14.04.2015 року.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.04.2015 |
Оприлюднено | 21.04.2015 |
Номер документу | 43589593 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Пліш Михайло Антонович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Пліш Михайло Антонович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Грень Наталія Михайлівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Грень Наталія Михайлівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Грень Наталія Михайлівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні