cpg1251
ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
26 лютого 2015 року м. Київ К/9991/63887/11
Колегія суддів Вищого адміністративного суду України у складі:
Карася О.В. (головуючого), Олендера І.Я., Рибченка А.О.,
розглянувши у попередньому судовому засіданні касаційну скаргу Державної податкової інспекції у Галицькому районі м. Львова на постанову Львівського окружного адміністративного суду від 29.04.2011 та ухвалу Львівського апеляційного адміністративного суду від 12.09.2011 по справі № 2а-3703/11/1370 (48983/11/9104)
за позовом Державної податкової інспекції у Галицькому районі м. Львова
до Товариства з обмеженою відповідальністю "Мережа концептуальних авторських ресторанів "!Фест"
про призначення позапланової документальної перевірки та зобов'язання надати до перевірки усі необхідні документи, -
В С Т А Н О В И В:
У березні 2011 року Державна податкова інспекція звернулась до суду з позовом, у якому заявлено вимоги призначити позапланову документальну перевірку Товариства та зобов'язати надати усі необхідні документи для перевірки.
Постановою суду першої інстанції, залишеною без змін ухвалою апеляційного суду, у задоволенні позовних вимог відмовлено в повному обсязі.
Не погодившись із судовими рішеннями, позивач до Вищого адміністративного суду України подав касаційну скаргу, де посилаючись на порушення судами норм матеріального та процесуального права, просить зазначені судові рішення скасувати та прийняти нове рішення про задоволення позову.
У поданих запереченнях на скаргу відповідач просить її відхилити з мотивів необґрунтованості.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши доповідь судді, перевіривши повноту встановлених обставин справи та правильність їх юридичної оцінки судами, Вищий адміністративний суд України не вбачає підстав для задоволення касаційної скарги.
Судами попередніх інстанцій встановлено, що Державною податковою адміністрацією у Львівській області на підставі направлення від 22.02.2011 № 172 проводилась виїзна планова документальна перевірка Товариства, у ході якої відповідачем до перевірки не було надано оригінали первинних документів, регістри бухгалтерського та податкового обліку, про що контролюючим органом складено акти від 03.03.2011 №15 та від 04.03.2011 №16.
У зв'язку з ненаданням первинних документів до перевірки Державна податкова інспекція відповідно до пп. 20.1.5 п. 20.5 ст. 20 Податкового кодексу України, застосувала адміністративний арешт майна Товариства та звернулась до суду з позовом про призначення позапланової документальної перевірки на підставі пп. 78.1.11 п. 78.1. ст. 78 Податкового кодексу України
Аналіз положень Кодексу адміністративного судочинства України (ст. 3, ст. 17, ст. 50) свідчить, що суб'єкт владних повноважень може звернутись до суду з адміністративним позов лише у випадках, передбачених законодавством.
Згідно п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України документальна позапланова виїзна перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з таких обставин, зокрема, отримано постанову суду (ухвалу суду) про призначення перевірки або постанову органу дізнання, слідчого, прокурора, винесену ними відповідно до закону у кримінальних справах, що перебувають у їх провадженні (пп. 78.1.11)
Статтею 20 Податкового кодексу України передбачено права органів державної податкової служби: проводити перевірки платників податків (крім Національного банку України) в порядку, встановленому цим Кодексом (20.1.4.); звертатися до суду з заявою про вилучення оригіналів первинних фінансово-господарських та бухгалтерських документів у випадках, передбачених цим Кодексом (20.1.40.)
Отже, з аналізу вказаного вбачається, що Податковим кодексом України не передбачено право на звернення Державної податкової інспекції до суду з позовом про призначення позапланової документальної перевірки та зобов'язання надати до перевірки усі необхідні документи.
Таким чином, суди попередніх інстанцій дійшли вірного висновку про відсутність правових підстав, визначених пп. 78.1.11 п. 78.1. ст. 78 Податкового кодексу України, для проведення позапланової виїзної перевірки Товариства, а відтак і про відмову у задоволенні позовних вимог.
За таких обставин переглянуті судові рішення першої та апеляційної інстанцій у справі відповідають приписам чинного законодавства, а доводи касаційної скарги визнаються непереконливими.
Керуючись ст. ст. 160, 167, 210 - 231 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
У Х В А Л И В:
Касаційну скаргу Державної податкової інспекції у Галицькому районі м. Львова відхилити.
Ухвалу Львівського окружного адміністративного суду від 29.04.2011 та ухвалу Львівського апеляційного адміністративного суду від 12.09.2011 по справі № 2а-3703/11/1370 (48983/11/9104) залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення і оскарженню не підлягає, крім як з підстав, у строк та в порядку, визначеними ст. ст. 237-239 1 Кодексу адміністративного судочинства України.
Головуючий О.В. Карась
Судді І.Я. Олендер
А.О. Рибченко
Суд | Вищий адміністративний суд України |
Дата ухвалення рішення | 26.02.2015 |
Оприлюднено | 20.04.2015 |
Номер документу | 43652687 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Шинкар Тетяна Ігорівна
Адміністративне
Вищий адміністративний суд України
Карась О.В.
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Шинкар Тетяна Ігорівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні