Постанова
від 27.04.2015 по справі 2а-11393/12/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

27 квітня 2015 року письмове провадження № 2а-11393/12/2670

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Арсірія Р.О., вирішив у письмовому провадженні адміністративну справу

За позовомТовариства з обмеженою відповідальністю «Нафтогаз-Альянс» до Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління ДФС у м. Києві провизнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення № 0007372203 від 07.08.2012

До Окружного адміністративного суду міста Києва звернулося Товариство з обмеженою відповідальністю «Нафтогаз-Альянс» (надалі - позивач або ТОВ «Нафтогаз-Альянс») з позовом до Державної податкової інспекції у Печерському районі міста Києва Державної податкової служби (надалі - відповідач або ДПІ у Печерському районі міста Києва ДПС), в якому просило суд визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення відповідача від 07.08.2012 року № 0007372203.

В обґрунтування заявлених позовних вимог представник позивача зазначив, що оскаржуване податкове повідомлення-рішення є протиправним та підлягає скасуванню, оскільки ТОВ «Нафтогаз-Альянс» не порушувало вимог п.185.1. ст.185, п.188.1. ст.188, пп.а п.198.1., п.198.2., п.198.3., п.198.6. ст.198 Податкового кодексу України, що підтверджується належним чином оформленими первинними документами, які були надані відповідачу під час перевірки та засвідчують належне виконання позивачем вимог податкового законодавства України в частині підтвердження права на податковий кредит та отримання бюджетного відшкодування по взаємовідносинам з ТОВ ««Ріоніт».

Відповідач через канцелярію суду подав письмові заперечення на адміністративний позов, в яких наголошував на законності та обґрунтованості оскаржуваного податкового повідомлення-рішення з підстав встановлення, під час перевірки позивача, факту здійснення фінансово-господарських взаємовідносин з ТОВ ««Ріоніт», які не мали реального характеру, а були спрямовані переміщення грошових коштів з одного банківського рахунку на інший з метою безпідставного формування податкового кредиту та валових витрат. Виходячи з наведеного просив суд відмовити позивачу в задоволенні адміністративного позову повністю.

У судовому засіданні 12.09.2012 року судом було поставлено на обговорення питання про зупинення провадження у даній справі до набрання законної сили рішеннями по справам № 2а-6402/12/2670, № 2а-9943/12/2670, у зв'язку з тим, що дані справи пов'язані між собою, оскільки оскаржуване податкове повідомлення-рішення було винесено на підставі порушень, які були визначені ДПІ по взаємовідносинах позивача з ТОВ «Ріоніт», що є предметом розгляду в зазначених пов'язаних справах.

Ухвалою суду від 12.09.2012 року провадження у справі було зупинено до набрання законної сили рішеннями по справам №2а-6402/12/2670 та № 2а-9943/12/2670.

Ухвалою суду від 18.02.2015 року за клопотанням позивача провадження у справі було поновлено та призначено розгляд справи у судовому засіданні на 30.03.2015 року.

У судовому засіданні 30.03.2015 року за клопотанням відповідача та згодою позивача, керуючись статтею 52 Кодексу адміністративного судочинства України, суд допустив заміну первинного відповідача - ДПІ у Печерському районі міста Києва ДПС належним відповідачем - ДПІ у Печерському районі ГУ ДФС у м. Києві.

За правилами частини 4 статті 122 Кодексу адміністративного судочинства України, за спільним клопотанням сторін, суд перейшов до розгляду справи у порядку письмового провадження.

Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, судом встановлено наступне.

Як вбачається з матеріалів справи, відповідачем проведена документальна невиїзна перевірка позивача з питань правомірності нарахування податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість в результаті взаємовідносин з ТОВ «Ріоніт» (код за ЄДРПОУ 36218092) за період з 01.09.2011 по 30.09.2011 року, за результатами якої складено акт від 25.07.2012 року № 541/22-3/34881820, яким зафіксовані виявлені під час перевірки порушення позивачем норм податкового законодавства України, а саме: п.185.1. ст.185, п.188.1. ст.188, пп.а п.198.1., п.198.2., п.198.3., п.198.6. ст.198 Податкового кодексу України, в результаті чого, завищено суму, що підлягає бюджетному відшкодуванню у зменшення податкових зобов'язань з ПДВ наступних податкових періодів за вересень 2011 року в розмірі 100 126,00 грн.

Такі висновки обґрунтовані з боку відповідача наступним.

В ході перевірки відповідачем було встановлено, що відповідно до додатку 5 «Розшифровка податкових зобов'язань та податкового кредиту у розрізі контрагентів» до податкової декларації з податку на додану вартість за вересень 2011 року позивач сформував податковий кредит за рахунок ТОВ «Ріоніт» на суму ПДВ - 100 126,49 грн.

В той же час, відповідачем отримано акт ДПІ у Шевченківському районі м. Києва від 22.02.2012 р. № 172/23-12/36218092 про результати документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «Ріоніт» (код за ЄДРПОУ 36218092) з питань фінансово-господарських взаємовідносин з ВАТ «Горохівський цукровий завод» (код ЄДРПОУ 00372641) та ТОВ «Алекс-А ЛТД» (код ЄДРПОУ 33443792) за період з 01.06.2011 р. по 01.11.2011 р., яким встановлено, що ТОВ «Ріоніт» сформувало податковий кредит за рахунок податкових накладних виписаних ТОВ «Алекс-А ЛТД» в вересні 2011 р. на суму 11 761 872,41 грн. за результатом їх взаємовідносин за договором, предметом якого є продаж для подальшої реалізації природного газу. Проте, за даними акта від 12.01.2012 року № 32/2307/33443792, складеного ДПІ у Шевченківському районі ГУ ДФС у м. Києві про результати документальної позапланової невиїзної перевірки в частині дотримання вимог податкового законодавства по ПДВ ТОВ «Алекс-А ЛТД» за період з 01.07.2011 по 30.11.2011 року, фінансово-господарська діяльність ТОВ «Алекс-А ЛТД» здійснюється поза межами правового поля, зокрема відповідно до пояснень ОСОБА_2 (директор ТОВ «Алекс-А ЛТД» з 22.07.2011 по 20.09.2011 року), який заперечує свою участь у господарській діяльності даного підприємства, укладання договорів від імені ТОВ «Алекс-А ЛТД», печетку підприємства не отримував, не відкривав рахунків у банках тощо. Більше того, в ході перевірки були отримані пояснення ОСОБА_1 (директор ТОВ «Алекс-А ЛТД» з 21.09.2011 року по теп. час), в якій вона зазначає, що перереєструвала дане підприємство на своє ім'я за грошову винагороду, фінансово-господарської діяльності не вела, про діяльність підприємства з приводу реалізації газу не знала та не володіла даною інформацією, жодних договорів не укладала. Перевіркою встановлено відсутність поставок товарів та укладання договорів з метою настання реальних наслідків. У зв'язку з вищевикладеним, у ТОВ «Ріоніт» відсутній об'єкт оподаткування податком на додану вартість операцій з підприємствами-постачальниками в розумінні ст.188 Податкового Кодексу України, що свідчить про формування податкового кредиту за рахунок ТОВ «Ріоніт» з метою надання податкової вигоди третім особам в частині надання їм права на податковий кредит, а саме формування податкового кредиту контрагентів-покупців за рахунок ТОВ «Ріоніт».

Надавши оцінку викладеному, відповідач дійшов висновку, що фінансово-господарські взаємовідносини між позивачем та ТОВ «Ріоніт» не мали реального характеру, а були спрямовані на переміщення грошових коштів з одного банківського рахунку на інший з метою безпідставного формування неподаткового кредиту.

Не погоджуючись з такими висновками відповідача, позивач у порядку п.86.7. ст.86 Кодексу, подавав заперечення до акту перевірки від 25.07.2012 року № 541/22-3/34881820, за результатом розгляду яких висновки акту були залишені без змін.

У зв'язку з виявленими порушеннями, зафіксованими актом перевірки від 25.07.2012 року № 541/22-3/34881820, відповідачем було прийняте оскаржуване податкове повідомлення-рішення від 07.08.2012 року № 0007372203, яким позивачу зменшено суму бюджетного відшкодування податку на додану вартість за вересень 2011 року у розмірі 100 126,00 грн.

Відповідно до п.56.1. ст.56 Податкового кодексу України, рішення, прийняті контролюючим органом, можуть бути оскаржені в адміністративному або судовому порядку.

Вважаючи податкове повідомлення-рішення від 07.08.2012 року № 0007372203 протиправним, позивач звернувся з відповідним позовом до адміністративного суду про його скасування.

Дослідивши та надавши оцінку наявним у матеріалах справи письмовим доказам за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на безпосередньому, всебічному, повному і об'єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог виходячи з наступного.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів регулює Податковий кодекс України, який, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства (надалі - Кодекс).

Відповідно до підпункту 14.1.181. пункту 14.1. статті 14 Кодексу (в редакції, що діяла на момент прийняття спірного податкового повідомлення-рішення), податковий кредит - сума, на яку платник податку на додану вартість має право зменшити податкове зобов'язання звітного (податкового) періоду, визначена згідно з розділом V цього Кодексу.

Порядок формування податкового кредиту, підстави його виникнення та порядок визначення сум податку на додану вартість, що підлягають відшкодуванню з Державного бюджету України, визначено статтею 198 Кодексу.

За правилами підпункту «а» пункту 198.1. статті 198 Кодексу, право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг.

Датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною (пункт 198.2. статті 198 Кодексу).

Податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку, зокрема, з придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку (пункт 198.3. статті 198 Кодексу).

При цьому, право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду (пункт 198.3. статті 198 Кодексу).

Пунктом 198.6. статті 198 Кодексу визначено, що до податкового кредиту не відносяться суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними (або підтверджені податковими накладними, оформленими з порушенням вимог статті 201 цього Кодексу) чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.

Податкова накладна видається платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, на вимогу покупця та є підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту (пункт 201.10. статті 201 Кодексу).

Слід зазначити, що статтею 1 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» визначено, що первинний документ - це документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення.

Підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати такі обов'язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції (стаття 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні»).

Тобто, відповідно до вимог Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» підтвердженням здійснення господарської операції є належним чином оформлені первинні документи, що містять дані про зміст господарських операцій. Відповідно, оформлені належним чином податкові накладні є документами, які є підставою для нарахування податкового кредиту підприємства.

Між тим, наявність податкових накладних та інших первинних документів є обов'язковою, але не вичерпною обставиною для визначення правильності формування податкового кредиту підприємства, оскільки право на їх оформлення надають лише реальні господарські операцій, за результатами яких платник податків формує податковий кредит.

Згідно підпункту 14.1.18. пункту 14.1. статті 14 Кодексу, бюджетне відшкодування - відшкодування від'ємного значення податку на додану вартість на підставі підтвердження правомірності сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість за результатами перевірки платника, у тому числі автоматичне бюджетне відшкодування у порядку та за критеріями, визначеними у розділі V цього Кодексу.

Так, порядок визначення суми податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або відшкодуванню з Державного бюджету України (бюджетному відшкодуванню), та строки проведення розрахунків визначений статтею 200 Кодексу.

Згідно пункту 200.1. статті 200 Кодексу, сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.

Так, при позитивному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету у строки, встановлені цим розділом (пункт 200.2. статті 200 Кодексу).

При від'ємному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума враховується у зменшення суми податкового боргу з податку, що виник за попередні звітні (податкові) періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до цього Кодексу), а в разі відсутності податкового боргу - зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду ( пункт 200.3. статті 200 Кодексу).

За правилами пункту 200.4. статті 200 Кодексу, якщо в наступному податковому періоді сума, розрахована згідно з пунктом 200.1 цієї статті, має від'ємне значення, то:

а) бюджетному відшкодуванню підлягає частина такого від'ємного значення, яка дорівнює сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх та звітному податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України, а в разі отримання від нерезидента послуг на митній території України - сумі податкового зобов'язання, включеного до податкової декларації за попередній період за отримані від нерезидента послуги отримувачем послуг;

б) залишок від'ємного значення попередніх податкових періодів після бюджетного відшкодування включається до складу сум, що відносяться до податкового кредиту наступного податкового періоду.

Платник податку може прийняти самостійно рішення про зарахування в повному обсязі належної йому суми бюджетного відшкодування або її частини у зменшення податкових зобов'язань з цього податку, що виникли протягом наступних звітних (податкових) періодів, за наявності умов, передбачених пунктом 200.4 цієї статті. Зазначене рішення відображається платником податку у податковій декларації, яку він подає за результатами звітного (податкового) періоду, в якому виникає право на подання заяви про отримання бюджетного відшкодування згідно з нормами цієї статті. У разі прийняття такого рішення зазначена сума не враховується при розрахунку сум бюджетного відшкодування наступних звітних (податкових) періодів (пункт 200.6. статті 200 Кодексу).

Підсумовуючи викладене, враховуючи положення п.200.1. ст.200 Кодексу, суд дійшов висновку, що правомірність формування сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість на пряму залежить від правомірності формування сум податкових зобов'язань та податкового кредиту, з різниці між якими вона і складається. Тобто предметом перевірки податковим органом платника податку з питань достовірності нарахування сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість має бути перевірка правомірності формування сум податкових зобов'язань та податкового кредиту та, відповідно, реальність вчинення господарських операцій, за яким формуються відповідні показники. При цьому, дослідженню підлягають податкові декларації (розрахунки), фінансова, статистична та інша звітність, регістри податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинні документи які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов'язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів.

В той же час, за результатом дослідження обставин справи та наявних у справі доказів, суд вважає, що без дослідження та надання належної правової оцінки первинним документам по взаємовідносинам позивача з ТОВ «Ріоніт», відповідачем в основу висновків відносно порушення позивачем вимог Кодексу, покладена інформація , зафіксована в актах інших органів ДПС, складених відносно ТОВ «Ріоніт» та його контрагентів по ланцюгу постачання, зокрема, ТОВ «Алекс-А ЛТД».

Крім того, всупереч вимог Податкового кодексу України відповідач не спростував законність дій платника податків (позивача), а лише зазначив про нереальність господарських операцій з контрагентом, тобто, фактично, податковим органом заміщено обов'язок спростування презумпції законності дій та рішень платника податків на обов'язок доводити податковому органу права на податковий облік певних операцій.

При цьому, в ході судового розгляду справи, судом було досліджено та надано оцінку первинним документам по взаємовідносинам позивача з ТОВ «Ріоніт», які ґрунтувалися на договорах купівлі-продажу природного газу від 25.08.2011 року № 8/2-ПГ та від 26.08.2011 року № 9/2-ПГ (з урахуванням додаткової угоди), за умовами яких ТОВ «Ріоніт» як продавець зобов'язувався продати позивачу як покупцю для подальшої реалізації в період вересня 2011 року природний газ (55 тис.куб.м та 278,502 тис. куб. м (166,498 тис.куб.м. за додатковою угодою) відповідно за ціною 2 998,50 грн. за 1000 куб.м., окрім того ПДВ - 599,70 грн. та 3006,83 грн. за 1000 куб.м., окрім того ПДВ - 601,37 грн.), а покупець зобов'язувався прийняти та оплатити газ на умовах даних договорів.

На підтвердження виконання умов зазначених договорів та сплати ПДВ у складі ціни за придбаний природний газ, позивачем подані суду копії наступних первинних документів: акти прийому-передачі обсягів природного газу.

На підтвердження виконання договору від 26.08.2011 року № 9/2-ПГ та сплати ПДВ у складі ціни за придбаний природний газ, позивачем подана суду копія податкової накладної № 20 від 08.09.2011 року на суму 100 126,49 грн. (у т.ч. ПДВ - 600758,93 грн.), а також банківські виписки.

Крім того, надано лист Об'єднаного диспетчерського управління ДП «Укртрансгаз» від 19.04.2012 року № 64-370/7, яким підтверджено передачу 500,0 тис.куб.м газу для ТОВ «Нафтогаз-Альянс» у вересні 2011 року.

Також, позивачем на підтвердження реальності зазначених господарських операцій з контрагентом, подані суду докази подальшої реалізації природного газу іншим суб'єктам господарювання (копії договорів постачання природного газу, додаткових угод до них, актів приймання-передачі природного газу та ліцензії на постачання природного газу, газу (метану) вугільних родовищ за нерегульованим тарифом).

Під час огляду та дослідження наведених первинних документів, судом не встановлено їх невідповідності вимогам чинного законодавства, навпаки, вони містять всі обов'язкові реквізити, отже такі документи можна вважати належними доказами реальності здійснених господарських операцій позивача з контрагентом.

Стаття 86 Кодексу адміністративного судочинства України встановлює право і обов'язок суду оцінювати докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному і повному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності.

Суд також звертає увагу на те, що наведені первинні документи, а також реальність взаємовідносин позивача з ТОВ «Ріоніт» за господарськими операціями купівлі-продажу природного газу згідно договорів від 25.08.2011 року № 8/2-ПГ та від 26.08.2011 року № 9/2-ПГ, вже були предметом судового розгляду в адміністративній справі № 2а-6402/12/2670, рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 12.06.2012 року, залишеним без змін ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 18.09.2014 року, по якій, встановлено правомірність формування позивачем податкового кредиту у серпні 2011 року по взаємовідносинам з ТОВ «Ріоніт», а також реальність відповідних господарських операцій.

Згідно частини 1 статті 72 Кодексу адміністративного судочинства України, обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.

Відповідно до частини 2 статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України, обставини, які були встановлені постановою, що набрала законної сили, в одній адміністративній справі не можуть оспорюватися в іншій судовій справі за участю тих самих сторін.

Таким чином, у суду відсутні підставі для виникнення сумніву у реальності та/або безтоварності спірних господарських операції позивача з ТОВ «Ріоніт». При цьому, належні докази недостовірності даних, зазначених в цих документах, відповідачем суду не подані.

Крім зазначеного, суд також не залишає поза увагою, що за правилами ст.16, п.36.1., п.36.5. ст.36, п.38.1. ст.38, п.44.1. ст.44, п.47.1. ст.47, п.49.2. ст.49 Кодексу, обчислення, декларування та/або сплата суми податку та збору є персональним податковим обов'язком кожного окремого платника податків, який і несе відповідальність за невиконання або неналежне виконання податкового обов'язку. Тобто, платник податку несе самостійну відповідальність за порушення ним правил ведення податкового обліку. Зазначена відповідальність стосується кожного окремого платника податку і не може автоматично поширюватись на третіх осіб, в тому числі і на його контрагентів.

Законодавство України, не ставить в залежність виникнення у платника податку на додану вартість права на податковий кредит від дотримання вимог податкового законодавства іншим суб'єктом господарювання. Якщо контрагент не виконав свого зобов'язання по сплаті податку до бюджету, то це тягне відповідальності та негативні наслідки саме щодо цієї особи.

Вказана правова позиція викладена, зокрема, у постановах Верховного Суду України від 22.10.2010 року та 31.01.2011 року і повністю узгоджується з практикою Європейського суду з прав людини, який у своєму рішенні від 22.01.2009 року (справа "Булвес АД" проти Болгарії) констатував, що платник податку не повинен нести наслідків невиконання постачальником його зобов'язань зі сплати податку і в результаті сплачувати ПДВ другий раз, а також сплачувати пеню. На думку Європейського суду такі вимоги стали надмірним тягарем для платника податку, що порушило справедливий баланс, який повинен підтримуватись між вимогами суспільного інтересу та вимогами захисту прав власності.

Незважаючи на зазначене, відповідач позбавив позивача права на формування бюджетного відшкодування у зменшення податкових зобов'язань з ПДВ наступних податкових періодів через недотримання вимог податкового законодавства іншими суб'єктами господарювання, зокрема, його контрагентом.

За таких обставин, висновки відповідача, покладені в основу прийняття оскаржуваного податкового повідомлення-рішення від 07.08.2012 року № 0007372203 не відповідають дійсності, внаслідок чого спірне рішення є протиправним та підлягає скасуванню.

Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно частини 1 статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України, суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їх посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

При цьому, суд, оцінюючи спірне рішення відповідача, виходить з критеріїв оцінки рішення суб'єкта владних повноважень, встановлених частини 3 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, до яких, зокрема, відносяться прийняття рішень на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано, обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення.

Згідно з частини 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст.72 цього Кодексу.

Відповідно до частини 2 статті 71 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

В свою чергу, відповідачем не доведено правомірності прийнятого ним оскаржуваного податкового повідомлення-рішення з урахуванням вимог встановлених частини 2 статті 19 Конституції України та частини 3 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України.

Беручи до уваги вищенаведене в сукупності, за правилами, встановленими статтею 86 Кодексу адміністративного судочинства України, проаналізувавши матеріали справи та надані сторонами докази, суд дійшов висновку, що заявлені позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню в повному обсязі.

Приймаючий до уваги викладене у сукупності, керуючись вимогами ст.ст. 69-71, 94, 160-165,167,254 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

ПОСТАНОВИВ:

Позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Нафтогаз-Альянс» задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління ДФС у м. Києві № 0007372203 від 07.08.2012 року.

Судові витрати в сумі 1 001,26 грн. присудити на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Нафтогаз-Альянс» за рахунок Державного бюджету України.

Покласти на відповідний підрозділ Державної казначейської служби України виконання постанови суду в частині стягнення судових витрат за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової інспекції у Печерському районі ГУ ДФС у м. Києві.

Постанова набирає законної сили в порядку передбаченому ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства та може бути оскаржена в апеляційному порядку повністю або частково за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 КАС України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги.

Суддя Р.О. Арсірій

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення27.04.2015
Оприлюднено05.05.2015
Номер документу43790604
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-11393/12/2670

Ухвала від 22.08.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Арсірій Р.О.

Ухвала від 17.09.2015

Адміністративне

Верховний Суд України

Кривенко В.В.

Ухвала від 25.06.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Костенко М.І.

Ухвала від 11.06.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Мельничук В.П.

Постанова від 27.04.2015

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Арсірій Р.О.

Ухвала від 18.02.2015

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Арсірій Р.О.

Ухвала від 12.09.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Арсірій Р.О.

Ухвала від 22.08.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Арсірій Р.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні