cpg1251
ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
16.04.2015р. м. Київ К/800/11536/14
Вищий адміністративний суд України у складі колегії суддів:
головуючого Степашка О.І.
суддів: Островича С.Е.
Федорова М.О.
розглянувши в порядку письмового провадження касаційну скаргу Котовської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів в Одеській області
на постанову Одеського апеляційного адміністративного суду від 11.02.2014
у справі № 815/2194/13-а
за позовом Котовської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів в Одеській області
до Борщівської сільської ради Котовського району Одеської області
про стягнення податкового боргу у розмірі 38080,21 грн.
ВСТАНОВИВ:
Котовська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів в Одеській області (далі по тексту - позивач, Котовська ОДПІ ГУ Міндоходів в Одеській області) звернулася до Борщівської сільської ради Котовського району Одеської області (далі по тексту - відповідач, Борщівська СР Котовського району Одеської області) про стягнення податкового боргу у розмірі 38080,21 грн.
Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач вказував, що відповідач зобов'язаний сплатити податковий борг Виробничого управління житлово-комунального господарства (далі по тексту - ВУЖКГ) селища Борщі перед Зведеним бюджетом України.
Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 03.04.2013 позов задоволено. Стягнуто з Борщівської СР Котовського району Одеської області податок на додану вартість 18186,59 грн. - недоїмка, 680,06 грн. - пеня. Стягнуто з Борщівської СР Котовського району Одеської області податок з власників наземних транспортних засобів - недоїмка 085,23 грн. Стягнуто з Борщівської СР Котовського району Одеської області земельний податок з юридичних осіб 987,85 грн. - недоїмка, 11,95 грн. - пеня. Стягнуто з Борщівської СР Котовського району Одеської області комунальний податок 510 грн. - недоїмка. Стягнуто з Борщівської СР Котовського району Одеської області інші збори за забруднення навколишнього природного середовища 510,00 грн. - недоїмка. Стягнуто з Борщівської СР Котовського району Одеської області частину чистого прибутку (доходу) комунальних унітарних підприємств 7650,00 грн. - недоїмка. Стягнуто з Борщівської СР Котовського району Одеської області податок на прибуток підприємств та фінансових установ комунальної власності 7618,00 грн. - недоїмка. Стягнуто з Борщівської СР Котовського району Одеської області збір за спеціальне використання води 500,53 грн. - недоїмка. Стягнуто з Борщівської СР Котовського району Одеської області надходження податків та зборів, які справлялися до 01.01.2011, 340,00 грн. - недоїмка.
Постановою Одеського апеляційного адміністративного суду від 11.02.2014 постанову Одеського окружного адміністративного суду від 03.04.2013 скасовано та прийнято нову постанову, якою в задоволенні позову відмовлено.
В касаційній скарзі відповідач просить скасувати рішення суду апеляційної інстанції та прийняти нове рішення про задоволення позову, посилаючись на порушення судом норм матеріального та процесуального права.
Колегія суддів Вищого адміністративного суду України вважає, що касаційна скарга не підлягає задоволенню з таких підстав.
Судами попередніх інстанцій встановлено, що ВУЖКГ с. Борщі зареєстроване Котовською районною державною адміністрацією Одеської області 22.01.1997 за адресою: 66320, Одеська обл., Котовський р-н, с-ще Борщі, вул. Каштанова, буд. 1, про що зроблено реєстраційний запис в ЄДР №15391200000000225.
Засновником ВУЖКГ с. Борщі є Борщівська сільська рада народних депутатів Котовського району Одеської області.
ВУЖКГ с. Борщі є платником податків і зборів, його взято на податковий облік у Котовській ОДПІ ГУ Міндоходів в Одеській області 26.03.1997 за №56.
Згідно рішення сесії сільської ради №435-V від 22.07.2010 ВУЖКГ с. Борщі припинило свою діяльність. Було створено ліквідаційну комісію по даному підприємству. Основні фонди вилучені, як комунальна власність сільської ради, та передані на баланс новоствореному підприємству «Борщівський водоканал» та сільській Раді.
На подання позивача щодо прийняття рішення про виділення коштів в рахунок погашення податкового боргу ВУЖКГ с. Борщі, Борщівська СР Котовського району Одеської області надала інформацію в листі №75 від 06.04.2010 про те, що виділення коштів з місцевого бюджету на погашення боргів ВУЖКГ не є можливим.
17.08.2010 рішенням №444-V відповідача було вирішено: вилучити у ВУЖКГ с. Борщі земельну ділянку площею 2,973 га, на якій знаходяться об'єкти комунальної власності Борщівської сільської ради; вилучену земельну ділянку перевести до земель резерву сільської ради.
05.01.2011 третьою сесією Борщівської СР Котовського району Одеської області було прийняте рішення №35-VІ на підставі заяви голови ліквідаційної комісії ВУЖКГ с. Борщі Затики Г.А. та затверджений баланс ВУЖКГ с. Борщі про те, щоб: затвердити зведений баланс ВУЖКГ с. Борщі; голові сільської ради Правенко В.П. підготувати документи та подати на розгляд до господарського суду про визнання ВУЖКГ с. Борщі банкрутом; голові ліквідаційної комісії Затиці Г.А. спільно з постійною комісією з питань житлово-комунального господарства, промисловості, будівництва, транспорту, торгівлі: провести передачу - майна ВУЖКГ с. Борщі згідно акту передачі директору КП «Борщівський водоканал» Діордієву В.В.
07.02.2012 Котовська ОДПІ ГУ Міндоходів в Одеській області звернулась до відповідача з проханням розглянути питання щодо прийняття рішення про виділення коштів місцевого бюджету на сплату податкового боргу підприємства перед Зведеним бюджетом України, однак відповіді не отримала.
Згідно матеріалів справи, податкова заборгованість ВУЖКГ с. Борщі перед бюджетом складає всього 38080,21 грн.
Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з того, що відповідно до ст. 96 Податкового кодексу України відповідач зобов'язаний виплатити позивачу податковий борг у розмірі 38080,21 грн.
Відмовляючи у задоволенні позову суд апеляційної інстанції виходив з того, що податковий борг ВУЖКГ с. Борщі виник до липня 2010 року, а попереднє податкове законодавство не передбачало відповідності органів місцевого самоврядування по боргам створених ними комунальних підприємств.
З даним висновком суду апеляційної інстанції колегія суддів погоджується з огляду на наступне.
Відповідно до п. 96.3 ст. 93 Податкового кодексу України відповідь щодо прийняття одного із зазначених у пункті 96.1 та пункті 96.2 цієї статті рішень надсилається контролюючому органу протягом 30 календарних днів з дня направлення звернення. У разі неотримання зазначеної відповіді у визначений цим пунктом строк або отримання відповіді про відмову у задоволенні його вимог контролюючий орган зобов'язаний звернутися до суду із позовною заявою про звернення стягнення податкового боргу на кошти державного органу чи органу місцевого самоврядування, в управлінні якого перебуває таке державне (комунальне) підприємство або його майно.
Як вбачається з матеріалів справи, позивач відповідно до п. 96.3 ст. 96 Податкового кодексу України звернувся до суду із позовом про стягнення податкового боргу ВУЖКГ с. Борщі з коштів органу місцевого самоврядування, а саме Борщівська СР Котовського району Одеської області, в управлінні якої перебуває дане комунальне підприємство або його майно.
Відповідальність органу місцевого самоврядування за податковий борг комунального підприємства передбачається Податковим кодексом України від 01.01.2011.
Проте, судом вірно зазначено, що податковий борг ВУЖКГ с. Борщі виник до липня 2010 року, а попереднє податкове законодавство не передбачало відповідності органів місцевого самоврядування по боргам створених ними комунальних підприємств.
Таким чином, Борщівська СР Котовського району Одеської області не зобов'язана виплачувати податковий борг у сумі 38080,21 грн., за порушення вчиненні ВУЖКГ с. Борщі у попередніх періодах та виявлені після дати набрання чинності Податковим кодексом України, оскільки зазначена санкція не була передбачена нормативно-правовими актами на час виникнення податкового боргу.
За таких обставин та з урахуванням вимог ч. 3 ст. 2, ч. 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції дійшов обґрунтованого висновку щодо наявності підстав для відмови у задоволенні позовних вимог.
Враховуючи викладене, Вищий адміністративний суд України дійшов висновку про те, що судом апеляційної інстанції належним чином з'ясовані обставини справи та надано їм відповідну правову оцінку. Порушень норм матеріального та процесуального права, які могли призвести до зміни чи скасування рішення суду апеляційної інстанції не встановлено.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 222, 223, 224, 230 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
УХВАЛИВ:
Касаційну скаргу Котовської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів в Одеській області залишити без задоволення.
Постанову Одеського апеляційного адміністративного суду від 11.02.2014 залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення копії особам, які беруть участь у справі, та може бути переглянута Верховним Судом України у випадках, встановлених Кодексом адміністративного судочинства України.
Головуючий (підпис)О.І. Степашко Судді (підпис)С.Е. Острович (підпис)М.О. Федоров
Суд | Вищий адміністративний суд України |
Дата ухвалення рішення | 16.04.2015 |
Оприлюднено | 28.04.2015 |
Номер документу | 43795079 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вищий адміністративний суд України
Степашко О.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні