Постанова
від 21.04.2015 по справі 813/1118/15
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

21 квітня 2015 року м. Львів № 813/1118/15

10 год. 43 хв.

Львівський окружний адміністративний суд у складі судді Клименко О.М. за участю секретаря судового засідання Бігуна Н.Т. та сторін і інших осіб, які беруть участь у справі:

позивача: представник Багно І.С.;

відповідача: представник Шпирка Р.О.;

третя особа: представник Карвацька О.Р.;

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Публічного акціонерного товариства «Львівський міський молочний завод» до Залізничного районного відділу м. Львова ГУ ДСНС України у Львівській області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Регіональне відділення Фонду державного майна України у Львівській області про скасування припису, -

ВСТАНОВИВ:

Публічне акціонерне товариство «Львівський міський молочний завод» (далі - ПАТ «Львівський ММЗ») звернулось до Львівського окружного адміністративного суду з позовом до Залізничного районного відділу м. Львова ГУ ДСНС України у Львівській області, в якому просить скасувати припис про усунення порушень вимог законодавства у сферах пожежної, техногенної безпеки, цивільного захисту №9 від 06.02.2015 року.

Ухвалою суду від 31.03.2015 року було залучено в якості третьої особи без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Регіональне відділення Фонду державного майна України у Львівській області.

В обґрунтування позовних вимог представник позивача зазначив, що 06.02.2015 року Залізничним районним відділом м. Львова ГУ ДСНС України у Львівській області винесено припис про усунення порушень вимог законодавства у сферах пожежної, техногенної безпеки, цивільного захисту №9, яким зобов'язано директора ПАТ «Львівський ММЗ» усунути недоліки, які виявленні під час проведення перевірки додержання та виконання ПАТ «Львівський ММЗ» вимог законодавства у сферах пожежної, техногенної безпеки, цивільного захисту.

Зазначає, що підставою для винесення оспорюваного припису слугували матеріали позапланової перевірки додержання (виконання) вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту, контролю за діяльністю аварійно-рятувальних служб ПАТ «Львівський ММЗ», викладені в акті №9 від 06.02.2015 року. Як вбачається із змісту вказаного акту, об'єктом перевірки стала захисна споруда №48005 по вул. Рудненська, 8. у м. Львові.

Проте, позивач звернув увагу, що споруда №48005 по вул. Рудненська, 8 у м. Львові, згідно рішення Господарського суду Львівської області від 15.04.2014 р. належить на праві власності держави в особі РВ Фонду державного майна України по Львівській області. Крім цього, вказаним рішенням витребувано з незаконного володіння ВАТ «Львівський міський молочний завод» частину майна - об'єкт цивільної оборони - бомбосховище №48005, інвентарний №32, площею 290,7 м.кв. по вул. Рудненській, 8 у м. Львові на користь держави в особі РВ Фонду державного майна України по Львівській області.

Зазначає, що вказаний об'єкт станом на 06.02.2015 р. не перебуває ні у власності, ні в користуванні, ні на балансі ПАТ «Львівський ММЗ». Відтак, ПАТ «Львівський ММЗ» не може нести ніяких обов'язків щодо дотримання вимог правил пожежної безпеки на вищезазначеному об'єкті.

Крім цього, представник позивача зазначив про те, що в акті перевірки №9 від 06.02.2015 р., в пунктах, де вказано про наявність виявленого порушення, як на підставу правових норм, згідно яких на ПАТ «Львівський ММЗ» покладено відповідні обов'язки, здійснюється посилання на норми законодавства, які втратили чинність, а тому прийнятий на основі таких висновків припис є протиправним і підлягає скасуванню. Представник позивача позовні вимоги підтримав повністю, просив позов задовольнити.

Відповідач позов заперечив повністю з підстав, викладених в письмових запереченнях на позовну заяву, зміст яких зводиться до такого. 05 лютого 2015 року комісія у складі головного інспектора Залізничного РВ ГУ ДСНС України у Львівській області майора служби ЦЗ Войтика Д.Б., головного фахівця Залізничного РВ ГУ ДСНС України у Львівській області ст. лейтенанта служби ЦЗ Проця Л.В. та директора ПАТ «Львівський ММЗ» Турика Р.С. провела комплексну перевірку стану готовності сховища №48005. За результатами даної перевірки було складено акт комплексної перевірки (спеціального огляду) захисної споруди цивільної оборони №48005 за адресою: м. Львів, вул. Рудненська, 8, в якому, зокрема, власником (балансоутримувачем) сховища зазначено ПАТ «Львівський ММЗ». Акт комплексної перевірки від 05.02.2015 року підписаний і директором ПАТ «Львівський ММЗ» Туриком Р.С.

Представник відповідача вказав, що в процесі даної перевірки, директором ПАТ «Львівський ММЗ» головному інспектору Залізничного РВ ГУ ДСНС України у Львівській області Войтику Д.Б. були представлені копії паспорта сховища №48005, де його власником зазначено ВАТ «Львівський міський молочний завод» та технічного паспорта на захисну споруду цивільного захисту №48005, де власником також зазначено ВАТ «Львівський міський молочний завод».

Відтак, зважаючи на те, що в ході комплексної перевірки сховища №48005, директором ПАТ «Львівський ММЗ» Туриком Р.С. були надані усі необхідні дані та підтверджуючі документи належності позивачу сховища №48005, розташованого за адресою: м. Львів, вул. Рудненська, 8, відповідачем винесено оскаржуваний припис №9 від 06 лютого 2015 року, яким зобов'язано ПАТ «Львівський міський молочний завод», як балансоутримувача, усунути порушення вимог законодавства у сферах пожежної, техногенної безпеки, цивільного захисту виявлені в ході зазначеної перевірки.

Крім цього, відповідач звернув увагу на вимоги Порядку використання захисних споруд цивільного захисту (цивільної оборони) для господарських, культурних та побутових потреб, згідно якого забезпечення, утримання та збереження функціонального призначення захисних споруд здійснюють їх балансоутримувачі; контроль за зберіганням та ефективним використанням захисних споруд, які не увійшли до статутних фондів підприємств під час приватизації (корпоратизації), але залишились у них на балансі, здійснюється державними органами приватизації (засновниками), органом виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань надзвичайних ситуацій або відповідним структурним підрозділом місцевої держадміністрації та територіальним органом МНС.

Саме з цих мотивів відповідач прийняв оскаржуваний припис від 06.02.2015 року №9, і на думку відповідача підстав для його скасування немає.

Представник відповідача підтримав письмові заперечення та просив відмовити в задоволенні позовних вимог повністю.

Представник третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача в судовому засідання надав пояснення, в яких вказує, що Регіональне відділення Фонду державного майна України у Львівській області у відповідності до норм Порядку використання захисних споруд цивільного захисту (цивільної оборони) для господарських, культурних та побутових потреб, неодноразово зверталося до ПАТ «Львівський міський молочний завод» щодо укладення договору про безоплатне зберігання захисної споруди - сховища №48005 на вул. Рудненській, 8 у м. Львові. Однак, на сьогоднішній день, зазначений договір зберігання так і не укладений. Про зняття з балансу бомбосховища №48005 РВ ФДМ України у Львівській області стало відомо лише з довідки позивача від 27.01.2015 року №52.

Суд заслухав пояснення представників сторін, дослідив долучені до матеріалів справи письмові докази, оцінив їх в сукупності і встановив наступні фактичні обставини справи та відповідні їм правовідносини.

Судом встановлено, що 05.02.2015 року комісією у складі головного інспектора Залізничного РВ ГУ ДСНС України у Львівській області майора служби ЦЗ Войтика Д.Б., головного фахівця Залізничного РВ ГУ ДСНС України у Львівській області ст. лейтенанта служби ЦЗ Проця Л.В., у присутності директора ПАТ «Львівський ММЗ» Турика Р.С. проведено комплексну перевірку стану готовності сховища №48005. За результатами даної перевірки було складено акт комплексної перевірки (спеціального огляду) захисної споруди цивільної оборони №48005 за адресою: м. Львів, вул. Рудненська, 8, в якому, зокрема, власником (балансоутримувачем) сховища зазначено ПАТ «Львівський ММЗ».

На підставі цього акту Залізничним РВ ГУ ДСНС України у Львівській області винесено припис №9 від 06.02.2015 року, яким зобов'язано Турика Р.С. - директора ПАТ «Львівський ММЗ» вжити заходи з метою усунення недоліків, які виявлені під час здійснення перевірки додержання та виконання ПАТ «Львівський ММЗ» вимог законодавства у сферах пожежної, техногенної безпеки, цивільного захисту відповідно до Кодексу цивільного захисту України.

При прийнятті рішення суд виходить з наступного.

Спірні правовідносини регулюються спеціальним законодавством, зокрема, Кодексом цивільного захисту України від 2 жовтня 2012 року №5403-VI; Законом України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» № 877-V від 05.04.2007 року (далі - Закон України № 877-V).

Згідно з ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Кодекс цивільного захисту України регулює відносини, пов'язані із захистом населення, територій, навколишнього природного середовища та майна від надзвичайних ситуацій, реагуванням на них, функціонуванням єдиної державної системи цивільного захисту, та визначає повноваження органів державної влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, права та обов'язки громадян України, іноземців та осіб без громадянства, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності.

Відповідно до ч. 1 ст. 68 Кодексу цивільного захисту України посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, у разі порушення вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки, у тому числі невиконання їх законних вимог, зобов'язані застосовувати санкції, визначені законом.

Відповідно до ст. 1 Закону України №877-V, державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Відповідно до змісту ст. 7 Закону України №877-V за результатами здійснення планового або позапланового заходу посадова особа органу державного нагляду (контролю), у разі виявлення порушень вимог законодавства, складає акт. На підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п'яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу, а у випадках, передбачених законом, також звертається у порядку та строки, встановлені законом, до адміністративного суду з позовом щодо підтвердження обґрунтованості вжиття до суб'єкта господарювання заходів реагування, передбачених відповідним розпорядчим документом.

Припис - обов'язкова для виконання у визначені строки письмова вимога посадової особи органу державного нагляду (контролю) суб'єкту господарювання щодо усунення порушень вимог законодавства. Припис не передбачає застосування санкцій щодо суб'єкта господарювання. Припис видається та підписується посадовою особою органу державного нагляду (контролю), яка здійснювала перевірку.

Як слідує з матеріалів справи, Рішенням Господарського суду Львівської області від 15.04.2014 р. визнано за державою в особі РВ Фонду державного майна України по Львівській області (79000, вул. Січових Стрільців, 3, м. Львів; ідентифікаційний код 20823070) право власності на об'єкт цивільної оборони - бомбосховище №48005, інвентарний №32, площею 290,7м.кв. по вул. Рудненській, 8 у м. Львові та витребувано з незаконного володіння Відкритого акціонерного товариства «Львівський міський молочний завод» (82400, вул. Рудненська, 8, м. Львів; ідентифікаційний код 00446368) частину майна - об'єкт цивільної оборони - бомбосховище №48005, інвентарний №32, площею 290,7м.кв. по вул. Рудненській, 8 у м. Львові на користь держави в особі РВ Фонду державного майна України по Львівській області.

Згідно наказу ПАТ «Львівський міський молочний завод» №02/10 від 02.10.2014 року та Протоколу №03/10 засідання комісії щодо знаття об'єктів з балансу ПАТ «Львівський міський молочний завод» бомбосховище №48005, інвентарний №32, площею 290,7м.кв. по вул. Рудненській, 8 у м. Львові знято з балансу ПАТ «Львівський міський молочний завод».

Здійснюючи оцінку наданих доказів позивачем на обґрунтування позовних вимог, суд враховує, що відповідно до п. 1.4.3 Положення про управління державним майном, яке не увійшло до статутних капіталів господарських товариств у процесі приватизації, але перебуває на їх балансі, затвердженого наказом Фонду державного майна України та Міністерства економіки України від 19 травня 1999 р. №908/68, для зняття з балансу господарських товариств майна, яке є державною власністю та не увійшло до статутних капіталів господарських товариств у процесі приватизації, але перебуває на їх балансі, відповідним органом приватизації залучається уповноважений представник господарського товариства.

З аналізу вищенаведеної норми вбачається, що зняття з балансу бомбосховища №48005, інвентарний №32, площею 290,7м.кв. по вул. Рудненській, 8 у м. Львові повинно здійснюватись на підставі відповідного рішення РВ Фонду державного майна України у Львівській області із залученням уповноваженого представника ПАТ «Львівський ММЗ». Тому такі докази зняття з балансу сховища №48005, судом не можуть бути прийняті до уваги.

Твердження позивача, що ПАТ «Львівський ММЗ» не може нести ніяких обов'язків щодо дотримання вимог правил пожежної безпеки на вищезазначеному об'єкті, суд не враховує, з огляду на наступне.

Відповідно до ч. ст.55 Кодексу цивільного захисту України забезпечення пожежної безпеки на території України, регулювання відносин у цій сфері органів державної влади, органів місцевого самоврядування та суб'єктів господарювання і громадян здійснюються відповідно до цього Кодексу, законів та інших нормативно-правових актів.

Суд зазначає, що виконання вказаного обов'язку належним чином можливо лише у разі забезпечення відповідного стану протипожежних засобів та за відсутності неприпустимого ризику виникнення і розвитку пожеж та пов'язаної з ними можливості завдання шкоди життю і здоров'ю людей.

Як зазначалось відповідачем та не заперечувалось представником позивача, при проведенні комплексної перевірки стану готовності сховища №48005, директором ПАТ «Львівський міський молочний завод» Туриком Р.С. головному інспектору Залізничного РВ ГУ ДСНС України у Львівській області Войтику Д.Б. були надані наступні документи: копія паспорта сховища №48005, де його власником зазначений ВАТ «Львівський міський молочний завод» та копія технічного паспорта на захисну споруду цивільного захисту №48005, де власником також зазначений ВАТ «Львівський міський молочний завод». Інших документів до перевірки надано не було.

В судовому засіданні представник відповідача також надав пояснення, які не були спростовані представником позивача, що під час перевірки вказаного вище об'єкта, директором ПАТ «Львівський ММЗ» перевіряючому не повідомлялись обставини, що сховище №48005 по вул. Рудненська, 8 у м. Львові не перебуває на балансі ПАТ «Львівський ММЗ».

Також, як вбачається із акта комплексної перевірки від 05.02.2015 року, такий підписаний директором ПАТ «Львівський ММЗ» Туриком Р.С. Заперечень щодо даного акту позивачем не надано, до матеріалів справи не долучено.

Суд враховує і той факт, що РВ Фонду державного майна України у Львівській області неодноразово зверталося до ПАТ «Львівський міський молочний завод» щодо укладення договору зберігання сховища №48005, що підтверджується листами: №11-13-00708 від 04.02.2013 року (а.с.108), №11-13-00329 від 16.01.2014 року (а.с. 101), №11-13-01020 від 20.02.2015 року (а.с.71). Однак, ПАТ «Львівський міський молочний завод», станом на дату розгляду справи в суді, зазначений договір зберігання так і не укладено, що свідчить про ухилення позивача від обов'язку утримання в належному стані сховища №48005, розташованого за адресою: м. Львів, вул. Рудненська, 8.

Суд вважає за необхідне зазначити, що відносно директора ПАТ «Львівський ММЗ» Турика Р.С. 05.02.2015 року складено протокол ЛВП №064025 про адміністративне правопорушення відповідно до ст. 175 КУпАП та 06.02.2015 року винесено постанову про накладення адміністративного стягнення внаслідок допущення порушення вимог «Правил пожежної безпеки в Україні», які долучені до матеріалів справи та підписані Туриком Р.С. без заперечень.

Відтак, суд дійшов висновку, що під час проведення перевірки та прийняття спірного припису, перевіряючому не було відомо про зняття з балансу зазначеного бомбосховища, а позивачем не було надано пояснень та документів, що підтверджували б вказану обставину, тому підстави звільнити позивача від дотримання вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки відсутні.

Таким чином, суд зазначає, що відповідач при винесенні спірного припису діяв на підставі, у спосіб, що передбачений Конституцією та законами України, а також обґрунтовано, добросовісно та розсудливо.

Щодо покликань представника позивача стосовно зазначення у спірному приписі норм законодавства, які втратили чинність, суд зазначає, що такі обставини не можуть слугувати достатньою підставою для його скасування, оскільки порушення, які вказані в актах перевірки від 05.02.2015 року та від 06.02.2015 року позивачем не спростовані.

Відповідно до ст.ст. 11, 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд згідно з ст. 86 цього Кодексу оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

У відповідності до ч. 3 ст. 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють не лише чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, а й обґрунтовано, добросовісно, розсудливо та безсторонньо. Матеріали справи свідчать, що відповідні положення відповідачем були дотримані.

Враховуючи вказане, суд дійшов висновку, що підстави для задоволення адміністративного позову відсутні.

Відповідно до ст. 94 КАС України відшкодування судових витрат позивачеві, якому відмовлено у позові, не передбачено.

Керуючись ст.ст. 17-19, 69-71, 94, 160-163, 167 КАС України суд, -

ПОСТАНОВИВ:

В задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.

Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Львівського апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Повний текст постанови складено та підписано 27.04.2015 року.

Суддя Клименко О.М.

Дата ухвалення рішення21.04.2015
Оприлюднено06.05.2015
Номер документу43820877
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —813/1118/15

Ухвала від 09.06.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Черпак Ю.К.

Ухвала від 27.10.2015

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Гулид Роман Методійович

Ухвала від 26.05.2015

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Гулид Роман Методійович

Постанова від 21.04.2015

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Клименко Оксана Миколаївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні