Ухвала
від 20.05.2011 по справі 2а-200/2011
ЖИТОМИРСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЖИТОМИРСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД



10002, м.Житомир, майдан Путятинський, 3/65 тел.(0412) 48-16-02

УХВАЛА

іменем України

"20" травня 2011 р. Справа № 2а-200/2011

номер рядка статистичного звіту 10.3.1

Колегія суддів Житомирського апеляційного адміністративного суду у складі:

головуючого судді Котік Т.С.

суддів: Жизневської А.В.

ОСОБА_1,

розглянувши в письмовому провадженні апеляційну скаргу ОСОБА_2 Пенсійного фонду України в Чуднівському районі Житомирської області на постанову Чуднівського районного суду Житомирської області від "04" березня 2011 р. у справі № 2а-200/2011 за позовом ОСОБА_3 до ОСОБА_2 Пенсійного фонду України в Чуднівському районі Житомирської області про визнання бездіяльності протиправною і зобов'язання вчинити дії ,

ВСТАНОВИЛА:

У лютому 2011 року позивачка звернулась до суду з вказаним адміністративним позовом та в обґрунтування вимог зазначила, що відповідно до статті 6 Закону України "Про соціальний захист дітей війни" має право на отримання підвищення до пенсії в розмірі 30% мінімальної пенсії за віком. Посилаючись на те, що такі виплати не проводяться у розмірі, встановленому вказаною статтею, позивачка просила визнати дії відповідача неправомірними та зобов'язати останнього провести перерахунок та виплату за період 01.07.2010р. - 31.12.2010р.

Ухвалою Чуднівського районного суду Житомирської області від 24.02.2011р. позовні вимоги за період з липня по серпень 2010 року залишені без розгляду у зв'язку з пропуском строку звернення до суду.

Постановою Чуднівського районного суду Житомирської області від 04 березня 2011 року позов задоволено.

Визнано неправомірними дії ОСОБА_2 Пенсійного фонду України в Чуднівському районі Житомирської області щодо виплати ОСОБА_3 надбавки до пенсії як дитині війни, у розмірі меншому, ніж це визначено Законом України "Про соціальний захист дітей війни" за період з вересня по грудень 2010 року.

Зобов'язано ОСОБА_2 Пенсійного фонду в Чуднівському районі Житомирської області провести перерахунок та виплату ОСОБА_3 підвищення до пенсії в розмірі 30% мінімальної пенсії за віком відповідно до статті 6 Закону України "Про соціальний захист дітей війни", виходячи з розміру мінімальної пенсії за віком, встановленої ч. 1 ст. 28 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" з урахуванням встановленого законодавством прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, за період з 01.09.2010р. по 31.12.2010р. з урахуванням фактично проведених виплат.

В апеляційній скарзі ОСОБА_2 Пенсійного фонду України в Чуднівському районі Житомирської області просить постанову суду скасувати та прийняти нову, якою в задоволенні позовних вимог позивача відмовити. Зазначає, що фінансування витрат, пов'язаних з реалізацією Закону України "Про соціальний захист дітей війни", здійснюється за рахунок Державного бюджету, а кошти Пенсійного фонду не включаються до складу Державного бюджету України. Надбавка до пенсії позивачу здійснювалась відповідно до постанови Кабінету Міністрів України № 530 від 28.05.2008р.

Розглянувши справу та перевіривши законність і обґрунтованість постанови суду першої інстанції в межах, передбачених ст.195 КАС України, колегія суддів приходить до висновку, що апеляційна скарга підлягає частковому задоволенню, виходячи з наступного.

Відповідно до статті 6 Закону України "Про соціальний захист дітей війни" дітям війни пенсії або щомісячне довічне грошове утримання чи державна соціальна допомога, що виплачується замість пенсії, підвищуються на 30 відсотків мінімальної пенсії за віком.

Як було встановлено судом, позивачка є дитиною війни в розумінні ст. 1 Закону України "Про соціальний захист дітей війни" і відповідно до ст. 6 цього ж Закону має право на державну соціальну підтримку у вигляді підвищення до пенсії в розмірі 30 % від мінімальної пенсії за віком.

Згідно з частиною 1 статті 28 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" від 09.07.03р. - мінімальний розмір пенсії за віком за наявності у чоловіків 25, а у жінок - 20 років страхового стажу встановлюється у розмірі прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, визначеного законом.

З матеріалів справи вбачається, що нарахування коштів проводилось у розмірах, встановлених пунктом 8 постанови КМ України від 28.05.2008р. № 530 "Деякі питання соціального захисту окремих категорій громадян".

Державні соціальні гарантії дітям війни встановлені Законом України "Про соціальний захист дітей війни" та не можуть бути обмежені іншими нормативно-правовими актами.

Частиною 3 статті 22 Конституції України передбачено, що при прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних законів не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод.

Відповідно до статті 8 КАС України суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права, відповідно до якого зокрема людина, її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави.

З огляду на викладене, суд першої інстанції прийшов до обґрунтованого висновку про те, що права позивачки порушені та підлягають відновленню.

Доводи апеляційної скарги про те, що Пенсійний фонд не може проводити виплату спірних сум, оскільки такі кошти є бюджетними, та їх не вистачає на фінансування видатків, передбачених статтею 6 Закону України "Про соціальний захист дітей війни", а кошти Пенсійного фонду України не включаються до складу Державного бюджету України, є необґрунтованими.

Відповідно до Положення "Про Пенсійний фонд України", затвердженого Указом Президента України № 121/2001 від 01.03.2001 року, саме на територіальні управління Пенсійного фонду України покладені такі функції і питання фінансування цих видатків не є предметом цього спору.

Вихідним критерієм обрахунку доплати до пенсії дітям війни виступає мінімальна пенсія за віком, розмір якої, згідно зі статтею 28 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" встановлюється у розмірі прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність. Будь-яких інших нормативно-правових актів, які б визначали механізм обрахування мінімальної пенсії за віком або встановлювали її розмір, немає. А відтак, положення ч.3 ст. 28 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" щодо застосування мінімального розміру пенсії за віком, встановленого частиною 1 цієї статті тільки стосовно визначення розмірів пенсій, призначених згідно з цим Законом, не є перешкодою для застосування даної величини для обрахування доплат, передбачених ст. 6 Закону України "Про соціальний захист дітей війни", а тому, доводи апеляційної скарги щодо неправильного застосування вище вказаних норм є безпідставними.

Ураховуючи викладене, підстави для скасування оскаржуваної постанови відсутні.

Керуючись ст.ст. 195,197,198,200,206 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів

УХВАЛИЛА:

Апеляційну скаргу ОСОБА_2 Пенсійного фонду України в Чуднівському районі Житомирської області залишити без задоволення, а постанову Чуднівського районного суду Житомирської області від "04" березня 2011 р. - без змін.

Ухвала набирає чинності з моменту її постановлення і оскарженню не підлягає.

Головуючий суддя Т.С. Котік

судді: А.В. Жизневська

ОСОБА_1

Роздруковано та надіслано:

1- в справу

2 - позивачу ОСОБА_3 ОСОБА_4,кв.06,смт.Вакуленчук,Чуднівський район, Житомирська область,13246

3- відповідачу ОСОБА_2 Пенсійного фонду України в Чуднівському районі Житомирської області вул. Леніна, 107,смт.Чуднів,Житомирська область,13200

СудЖитомирський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.05.2011
Оприлюднено08.05.2015
Номер документу43885520
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-200/2011

Ухвала від 09.02.2011

Адміністративне

Буринський районний суд Сумської області

Міщенко В. М.

Ухвала від 09.02.2011

Адміністративне

Буринський районний суд Сумської області

Міщенко В. М.

Ухвала від 16.09.2011

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Євпак В.В.

Ухвала від 16.09.2011

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Євпак В.В.

Ухвала від 27.04.2011

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Котік Т.С.

Постанова від 30.03.2011

Адміністративне

Броварський міськрайонний суд Київської області

Сердинський В. С.

Ухвала від 20.05.2011

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Котік Т.С.

Ухвала від 18.12.2013

Адміністративне

Залізничний районний суд м. Сімферополя

Домнікова М. В.

Постанова від 14.02.2013

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Сапіга В.П.

Ухвала від 14.03.2012

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Каралюс В.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні