Постанова
від 29.04.2015 по справі 805/965/15-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

29 квітня 2015 р. Справа № 805/965/15-а

приміщення суду за адресою: 84112, м.Слов'янськ, вул. Добровольського, 2

Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Галатіної О.О., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Державного підприємства «Селидіввугілля» до Красноармійської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Донецькій області про визнання протиправним та скасування наказу від 23.12.2014року за №2504, визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 05.02.2015року за №0000021500, -

В С Т А Н О В И В:

Позивач, Державного підприємства «Селидіввугілля», звернувся з позовною заявою до Красноармійської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Донецькій області про визнання протиправним та скасування наказу від 23.12.2014року за №2504, визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 05.02.2014року за №0000021500.

14.04.2015року позивачем надано суду заяву про зміну предмету адміністративного позову, в якій просить суд визнати протиправним та скасувати наказ від 23.12.2014року за №2504, визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 05.02.2015року за №0000021500.

В обґрунтування позовних вимог зазначив, що податковим органом неправомірно було зроблено висновок про відсутність факту реального здійснення господарських операцій платника податків з придбання ТМЦ у ТОВ «ПЕТРОЛ ЛТД» на суму ПДВ в розмірі 1033362грн. та подальшого їх використання у господарській діяльності підприємства. Зазначив, що реальність господарських операцій по виконанню договору поставки від 18.04.2014р. №1/1/141-14МТС, укладеного між позивачем та ТОВ «ПЕТРОЛ ЛТД» підтверджується первинними документами.

Представник позивача на позовних вимогах наполягав на підставі доводів, що викладені в позовній заяві та додаткових поясненнях до неї, надав суду клопотання від 29.04.2015року про розгляд справи в порядку письмового провадження.

Відповідач позовні вимоги не визнав, надав суду письмові заперечення проти позову, в яких зазначив, що під час перевірки позивача було встановлено, порушення підпунктів 14.1.27, 14.1.36, 14.1.191, 14.1.202 пункту 14.1 статті 14, пункту 18.1 статті 18, пункту 44.1 статті 44, пунктів 138.1, 138.2, 138.8 статті 138, підпункту 139.1.9 пункту 139.1 статті 139, пункту 176.2 статті 176, пунктів 198.1-198.3, 198.6 статті 198, пунктів 200.1, 200.3 статті 200, пунктів 201.4, 201.6, 201.7, 201.10 статті 201 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VІ, в результаті чого, платником податків було занижено суму податку на додану вартість, яка підлягає нарахуванню та сплаті в бюджет на суму 1033362грн. за серпень 2014року за правочином з ТОВ «ПЕТРОЛ ЛТД». Зазначив про безтоварність спірного правочину через заниження об'єкту оподаткування без мети реального настання наслідків, які грунтуються на даних первинних документів.

В позовних вимогах просив відмовити.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився, надав суду клопотання від 27.04.2015року про розгляд справи без його участі.

Суд, розглянувши матеріали справи, оцінивши докази за своїм внутрішнім переконанням, встановив наступне.

ТОВ «Селидіввугілля» зареєстровано в якості юридичної особи 06.06.2005року Виконавчим комітетом Селидівської міської ради за кодом ЄДРПОУ 33426253.

Згідно підпункту 20.1.4 пункту 20.1 статті 20, підпункту 75.1.2 пункту 75.1 статті 75, підпункту 78.1.1 пункту 78.1 статті 78, пункту 79.2 статті 79 Податкового кодексу України (далі - ПК України), відповідно до наказу Красноармійської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Донецькій області (далі - Відповідач) від 23.12.2014року за №2504 була проведена документальна позапланова невиїзна перевірка Державного підприємства «Селидіввугілля» (далі - Позивач) з питань дотримання вимог податкового законодавства з податку на додану вартість за період з 01.08.2014 р. по 31.08.2014 р. та податку на прибуток (за даними бухгалтерського обліку) за період з 01.08.2014 р. по 31.08.2014 р. за операціями з платником податків Товариством з обмеженою відповідальністю «ПЕТРОЛ ЛТД» (ЄДРПОУ 37967004), їх реальності та повноти відображення в обліку.

За результатами перевірки податковим органом було складено Акт документальної перевірки від 27.01.2015 року за №12/05-16-15-02/33426253.

За висновками акта перевірки встановлені порушення підпунктів 14.1.27, 14.1.36, 14.1.191, 14.1.202 пункту 14.1 статті 14, пункту 18.1 статті 18, пункту 44.1 статті 44, пунктів 138.1, 138.2, 138.8 статті 138, підпункту 139.1.9 пункту 139.1 статті 139, пункту 176.2 статті 176, пунктів 198.1-198.3, 198.6 статті 198, пунктів 200.1, 200.3 статті 200, пунктів 201.4, 201.6, 201.7, 201.10 статті 201 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VІ, в результаті чого, на думку податкового органу, платником податків занижено суму податку на додану вартість, яка підлягає нарахуванню та сплаті в бюджет на суму 1033362грн. за серпень 2014року.

Згідно результатів проведення перевірки Податковим органом не встановлено факту реального здійснення господарських операцій платника податків з придбання ТМЦ у ТОВ «ПЕТРОЛ ЛТД» у серпні 2014року та подальшого їх використання у господарській діяльності підприємства.

На підставі висновків акта перевірки відповідачем було прийнято податкове повідомлення - рішення від 05.02.2015року за №0000021500, яким позивачу донараховано податкове зобов'язання з податку на додану вартість за серпень 2014р. за основним платежем в сумі 1 033 362 грн., та за штрафними санкціями у сумі 516 681 грн.

Судом встановлено, що між позивачем та ТОВ «ПЕТРОЛ ЛТД» було укладено договір поставки від 18.04.2014р. №1/1/141-14МТС, за умовами якого постачальник (ТОВ «ПЕТРОЛ ЛТД») був зобов'язаний поставити у власність покупця (позивач) продукцію виробничо-технічного призначення, за асортиментом, у кількості, у строки, за ціною та за якісними характеристиками, узгодженими сторонами в специфікаціях, що є невідємними частинами договору.

Судом досліджені додатки до Договору (специфікації №1-13), в яких зазначені найменування придбаної продукції, її кількість, одиниця виміру та ціна з урахуванням ПДВ, також,специфікаціями передбачено умови поставки продукції, а саме, поставка продукції здійснюється транспортом постачальника та за його рахунок до складу покупця.

Матеріалами справи підтверджується факт наявності у позивача податкових накладних, що підтверджують його право на формування податкового кредиту, а також всіх необхідні первинних бухгалтерських документів, які підтверджують факт отримання та подальшого використання у господарській діяльності товарно-матеріальних цінностей, поставлених за спірними господарськими операціями з ТОВ «ПЕТРОЛ ЛТД». Дані обставини обґрунтовуються наступним.

01 серпня 2014 року за видатковою накладною від 01.08.2014 р. за № 1 вантажник матеріального складу Відокремленого підрозділу «Шахта 1-3 «Новогродівська» ОСОБА_1 отримав від ТОВ «ПЕТРОЛ ЛТД» стрічку конвеєрну гумотканеву ТУ 2561-216-00149245-96 2ШТС (ТГ)-1000-5-ЕР-200-4-2-ТСО-РБ У у кількості 1003,1 м2. на загальну суму 1 504 650,00 грн., в тому числі ПДВ 250 775,00 грн. Повноваження представника позивача підтверджуються довіреністю на отримання товарно-матеріальних цінностей за № 452, яка зареєстрована у відповідному журналі видачі довіреностей.

Постачання продукції здійснювалось згідно товарно-транспортної накладної від 01.08.2014р. за № 39 (копія - додається).

На поставлений товар ТОВ «ПЕТРОЛ ЛТД» надані сертифікати якості Відкритого акціонерного товариства «Курскрезинотехника» за № № 2-6654, 2-6465, 2-6541, 2-6542, 2-6489 та сертифікат відповідності Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики № UA 1.101.0235181-12, а також дозвіл Держгірпромнагляду України у Донецькій області від 09.01.2013 р. № 0064.13.14 (копії - додаються).

Зазначені товарно-матеріальні цінності згідно приймального акту від 01.08.2014 р. за №805 були прийняті на склад Відокремленого підрозділу «Шахта 1-3 «Новогродівська» та оприбутковані.

ТОВ «Петрол ЛТД» пред'явлений позивачу рахунок на оплату товару від 01.08.2014р. за №2.

Розрахунки між сторонами здійснювались у безготівковій формі, що підтверджується платіжним дорученням від 19.08.2014 р. № 217 на суму 1 504 650,00 грн., у тому числі ПДВ в розмірі 250775грн.

Згідно лімітної картки на видачу матеріалів № 1 та акту встановлення ТМЦ від 30.08.2014року, 30.08.2014 р. стрічку конвеєрну гумотканеву ТУ 2561-216-00149245-96 2ШТС (ТГ)-1000-5-ЕР-200-4-2-ТСО-РБ У у кількості 1003,1 м2. було встановлено на стрічковий конвеєр 1ЛТ1000Д, інвентарний номер 60688, який розташований на дільниці № 7 Відокремленого підрозділу «Шахта 1-3 «Новогродівська», що підтверджується карткою складського обліку матеріалів за №854.

8 серпня 2014 року за видатковою накладною від 08.08.2014р. за № 2 вантажник матеріального складу Відокремленого підрозділу «Шахта 1-3 «Новогродівська» ОСОБА_1 отримав від ТОВ «ПЕТРОЛ ЛТД» кабель КШВЕБбШв 3*35+1*16(1,14 кв) у кількості 610 м., кабель КГЕШ 3*95+1*10+3х4 у кількості 530 м., кабель КГЕШ 3*50+1*10+3х4 у кількості 290 м., барабан № 17 у кількості 2 шт., барабан № 18 у кількості 1 шт., барабан № 22 у кількості 1 шт., на загальну суму 1 462 037,86 грн., в тому числі ПДВ 243 672,98 грн. Повноваження представника позивача підтверджуються довіреністю на отримання товарно-матеріальних цінностей за № 458, яка зареєстрована у відповідному журналі видачі довіреностей.

Постачання продукції здійснювалось згідно товарно-транспортної накладної від 08.08.2014 р. за № 44.

На поставлену кабельну продукцію ТОВ «ПЕТРОЛ ЛТД» надані сертифікат якості Відкритого акціонерного товариства «Електрокабель» № С655295, сертифікат якості Товариства з обмеженою відповідальністю «Камскій кабель» № ПСИ/148489, сертифікати відповідності Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики № № UA 1.032.0185991-11 та UA 1.068.0024632-12.

Товарно-матеріальні цінності згідно приймального акту від 08.08.2014 р. № 816 прийняті на склад Відокремленого підрозділу «Шахта 1-3 «Новогродівська» та оприбутковані.

ТОВ «Петрол ЛТД» пред'явлений позивачу рахунок на оплату від 08.08.2014р. за № 3.

Розрахунки між сторонами здійснювались в безготівковій формі, що підтверджується платіжним дорученням від 19.08.2014 р. № 218 на суму 1 462 037,86 грн.

Згідно лімітної картки на видачу матеріалів № 58 та акту встановлення запасних частин, 30.09.2014 р. кабель КШВЕБбШв 3*35+1*16(1,14 кв) у кількості 310 м було встановлено на гірничошахтне устаткування 2Л-100У (№ 3), інвентарний номер 53222, яке розташоване на дільниці КТ-3 Відокремленого підрозділу «Шахта 1-3 «Новогродівська».

Згідно лімітної картки на видачу матеріалів № 61 та акту приймання виконаних робіт

30.09.2014 р. кабель КШВЕБбШв 3*35+1*16(1,14 кв) у кількості 300 м було встановлено на гірничошахтне устаткування ПКЛ-10, інвентарний номер 58375, яке розташоване на дільниці КТ-1 Відокремленого підрозділу «Шахта 1-3 «Новогродівська».

Згідно лімітної картки на видачу матеріалів № 1 та акту установки ТМЦ, 30.09.2014 р. кабель КГЕШ 3*95+1*10+3х4 у кількості 530 м. було встановлено на гірничошахтне устаткування КДК-500, інвентарний номер 61254, кабель КГЕШ 3*50+1*10+3х4 у кількості 145 м. було встановлено на гірничошахтне устаткування ЛВ25, інвентарний номер 57479, кабель КГЕШ 3*50+1*10+3х4 у кількості 145 м. було встановлено на гірничошахтне устаткування ЛПК10Б, інвентарний номер 58733, які розташовані на дільниці № 7 Відокремленого підрозділу «Шахта 1-3 «Новогродівська».

Використання у виробничій діяльності барабанів № 17 у кількості 2 шт., барабану № 18 у кількості 1 шт., барабану № 22 у кількості 1 шт. підтверджується відповідним актом від 30.09.2014 р., який було підписано комісією у скалді головного механіка Відокремленого підрозділу «Шахта 1-3 «Новогродівська», начальника ділянки №7, механіка ділянки №7.

Рух товарно-матеріальних цінностей також підтверджується картками складського обліку матеріалів за №861, №862, №863, №859, №858, №860.

14 серпня 2014 року за видатковою накладною від 14.08.2014р. за № 4 вантажник матеріального складу Відокремленого підрозділу «Шахта 1-3 «Новогродівська» ОСОБА_1 отримав від ТОВ «ПЕТРОЛ ЛТД» кабель КГЕШ 3*95+1*10+3х4 у кількості 235 м., кабель КШВЕБбШв 3*95+1*35 у кількості 213 м., на загальну суму 654 210,06 грн., в тому числі ПДВ 109 035,01 грн. Повноваження представника позивача підтверджуються довіреністю на отримання товарно-матеріальних цінностей за № 465, яка зареєстрована у відповідному журналі видачі довіреностей.

Постачання продукції здійснювалось згідно товарно-транспортної накладної від 14.08.2014 р. за № 46.

На поставлену кабельну продукцію ТОВ «ПЕТРОЛ ЛТД» надані сертифікати відповідності Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики № № UA 1.032.0185991-11 та UA 1.068.0024632-12.

Товарно-матеріальні цінності згідно приймального акту від 14.08.2014 р. за № 821 прийняті на склад Відокремленого підрозділу «Шахта 1-3 «Новогродівська» та оприбутковані.

Постачальником пред'явлений позивачу рахунок на оплату ТМЦ від 14.08.2014 р. за №5.

Розрахунки між сторонами здійснювались у безготівковій формі, що підтверджується платіжним дорученням від 28.08.2014 р. № 291 на суму 654 210,06 грн.

Згідно акту обстеження, лімітної картки на видачу матеріалів № 25 та акту встановлення ТМЦ, 28.11.2014 р. кабель КШВЕБбШв 3*95+1*35 у кількості 113 м. встановлено на головний вентилятор Відокремленого підрозділу «Шахта 1-3 «Новогродівська».

Згідно лімітної картки на видачу матеріалів № 3 та акту встановлення, 30.10.2014 р. кабель КШВЕБбШв 3*95+1*35 у кількості 100 м. встановлено гірничошахтне устаткування 2ЛТ-1000Д, інвентарний номер 61312, який розташований на дільниці КТ-3 Відокремленого підрозділу «Шахта 1-3 «Новогродівська».

Згідно лімітної картки на видачу матеріалів № 1 та дефектного акту обстеження, 30.09.2014 р. кабель КГЕШ 3*95+1*10+3х4 у кількості 235 м. було встановлено на гірничошахтне устаткування КДК-500, інвентарний номер 61254, яке розташоване на дільниці № 7 Відокремленого підрозділу «Шахта 1-3 «Новогродівська».

Рух товарно-матеріальних цінностей також підтверджується картками складського обліку атеріалів за №864, №866.

14 серпня 2014 року за видатковою накладною від 14.08.2014 р. за № 3 вантажник матеріального складу Відокремленого підрозділу «Шахта 1-3 «Новогродівська» ОСОБА_1 отримав від ТОВ «ПЕТРОЛ ЛТД» барабан № 16 у кількості 1 шт., кабель КВВГ 7*1,5 у кількості 3 000 м., кабель КГЕШ 3*95+1*10+3*6 у кількості 153 м., кабель КСША 1*4*0,6 у кількості 3 000 м., на загальну суму 374 889,38 грн., в тому числі ПДВ 62 481,56 грн. Повноваження представника Позивача підтверджуються довіреністю на отримання товарно-матеріальних цінностей за № 467, яка зареєстрована у відповідному журналі видачі довіреностей.

Постачання продукції здійснювалось згідно товарно-транспортної накладної від 14.08.2014 р. № 45.

На поставлену кабельну продукцію ТОВ «ПЕТРОЛ ЛТД» надані сертифікати відповідності Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики № № UA 1.032.0185991-11, UA 1.068.0024632-12, UA 1.032.0072468-10, а також сертифікати якості Товариства з обмеженою відповідальністю «Мастер -Кабель Україна» від 14.12.2013 р. № 160 та ПМП «Тумен» від 13.08.2014 р.

Товарно-матеріальні цінності згідно приймального акту від 14.08.2014 р. № 820 прийняті на склад Відокремленого підрозділу «Шахта 1-3 «Новогродівська» та оприбутковані.

ТОВ «Петрол ЛТД» пред'явлений Позивачеві рахунок на оплату від 14.08.2014 р. № 4.

Оплата поставлених товарно-матеріальних цінностей здійснена позивачем у безготівковій формі згідно платіжних доручень від 19.08.2014 р. № 219 на суму 33 312,14 грн. та від 28.08.2014 р. № 290 на суму 341 577,24 грн.

Згідно лімітної картки на видачу матеріалів № 60 та акту встановлення ТМЦ, 30.09.2014р. кабель КСША 1*4*0,6 у кількості 1 500 м. прокладений по 4-му північному конвеєрному штреку Відокремленого підрозділу «Шахта 1-3 «Новогродівська».

Згідно лімітної картки на видачу матеріалів № 1 та акту встановлення ТМЦ, 30.09.2014 р. кабель КСША 1*4*0,6 у кількості 1 500 м. встановлений на гірничошахтне устаткування ДКНУ, інвентарний номер 61063, який розташований на дільниці № 7 Відокремленого підрозділу «Шахта 1-3 «Новогродівська».

Згідно лімітної картки на видачу матеріалів № 1 та акту встановлення ТМЦ, 30.09.2014р. кабель КВВГ 7*1,5 у кількості 3 000 м. встановлено на гірничошахтне устаткування ДКНУ, інвентарний номер 61063, який розташований на дільниці № 7 Відокремленого підрозділу «Шахта 1-3 «Новогродівська».

Згідно лімітної картки на видачу матеріалів та акту установки ТМЦ, 30.08.2014 р. кабель КГЕШ 3*95+1*10+3*6 у кількості 153 м. було встановлено на гірничошахтне устаткування КДК-500, інвентарний номер 61254, яке розташоване на дільниці № 7 Відокремленого підрозділу «Шахта 1-3 «Новогродівська».

Рух товарно-матеріальних цінностей також підтверджується картками складського обліку матеріалів за №868, №866, №865, №867.

22 серпня 2014 року за видатковою накладною від 22.08.2014 р. № 5 вантажник матеріального складу Відокремленого підрозділу «Шахта 1-3 «Новогродівська» ОСОБА_1 отримав від ТОВ «ПЕТРОЛ ЛТД» стрічку конвеєрну гумотканеву ТУ 2561-216-00149245-96 2ШТС (ТГ)-1000-5-ЕР-200-4-2-ТСО-РБ У у кількості 1013,7 м2. на загальну суму 1 520 550,00 грн., в тому числі ПДВ 253 425,00 грн. Повноваження представника позивача підтверджуються довіреністю на отримання товарно-матеріальних цінностей за № 480, яка зареєстрована у відповідному журналі видачі довіреностей.

Постачання продукції здійснювалось згідно товарно-транспортної накладної від 22.08.2014 р. за № Р3.

На поставлений товар ТОВ «ПЕТРОЛ ЛТД» надані сертифікати якості Відкритого акціонерного товариства «Курскрезинотехника» за № № 2-6661, 2-6648, 2-6646, 2-6610, 2-4479.

Товарно-матеріальні цінності згідно приймального акту від 22.08.2014 р. № 844 прийняті на склад Відокремленого підрозділу «Шахта 1-3 «Новогродівська» та оприбутковані.

Постачальником ТМЦ пред'явлений позивачу рахунок на оплату товару від 22.08.2014р. за № 6.

Оплата поставлених товарно-матеріальних цінностей здійснена позивачем у безготівковій формі, згідно платіжного доручення від 28.08.2014 р. № 293 на суму 1 520 550 грн.

Згідно дефектного акту та акту встановлення ТМЦ, 27.11.2014 р. стрічку конвеєрну гумотканеву ТУ 2561-216-00149245-96 2ШТС (ТГ)-1000-5-ЕР-200-4-2-ТСО-РБ У у кількості 1013,7 м2. було встановлено на стрічковий конвеєр 1ЛТ1000Д, інвентарний номер 60688, який розташований на дільниці № 7 Відокремленого підрозділу «Шахта 1-3 «Новогродівська».

Рух товарно-матеріальних цінностей також підтверджується карткою складського обліку матеріалів за №874.

28 серпня 2014 року за видатковою накладною від 28.08.2014р. за № 6 вантажник матеріального складу Відокремленого підрозділу «Шахта 1-3 «Новогродівська» ОСОБА_1 отримав від ТОВ «ПЕТРОЛ ЛТД» кабель ВЭБбШв-6 3*35+1*10 у кількості 1020 м., барабан № 20 у кількості 2 шт., на загальну суму 683 832,00 грн., в тому числі ПДВ 113 972,00 грн. Повноваження представника Позивача підтверджуються довіреністю на отримання товарно-матеріальних цінностей за № 484, яка зареєстрована у відповідному журналі видачі довіреностей.

Постачання продукції здійснювалось згідно товарно-транспортної накладної від 28.08.2014р. за № Р3.

На поставлену кабельну продукцію ТОВ «ПЕТРОЛ ЛТД» надані сертифікати якості Товариства з обмеженою відповідальністю «Крок Г.Т.» № № 3290, 3282, сертифікати відповідності Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики № № UA 1.032.0185991-11 та UA 1.032.0163590-13.

Товарно-матеріальні цінності згідно приймального акту від 28.08.2014 р. № 836 прийняті на склад Відокремленого підрозділу «Шахта 1-3 «Новогродівська» та оприбутковані.

ТОВ «Петрол ЛТД» пред'явлений позивачеву рахунок на оплату ТМЦ від 28.08.2014 р. за № 7.

Оплата поставлених товарно-матеріальних цінностей здійснена позивачем у безготівковій формі згідно платіжного доручення від 08.09.2014 р. № 445 на суму 683 832,00 грн.

Згідно лімітної картки на видачу матеріалів № 25 та актів встановлення, 30.09.2014 р. та 30.10.2014 р. кабель ВЭБбШв-6 3*35+1*10 у кількості 1020 м. було встановлено від РПП (8-ма насосна) з метою безперебійної роботи енергоустаткування 4-ої північного вентиляційного штреку пласта L1 Відокремленого підрозділу «Шахта 1-3 «Новогродівська».

Рух товарно-матеріальних цінностей також підтверджується картками складського матеріалів за №888.

Постачальником товару було виписано покупцю за придбані ТМЦ наступні податкові накладні: від 01.08.2014року за №1 на суму 1 504 650,00грн., в тому числі ПДВ у розмірі 250775,00грн., від 08.08.2014року за №2 на суму 1 462 037,86грн., в тому числі ПДВ у розмірі 243 672,98грн., від 14.08.2014 року за №3 на суму 654 210,06грн., в тому числі ПДВ у розмірі 109 035,01грн., від 14.08.2014року за №4 на суму 374 889,38грн., в тому числі ПДВ у розмірі 62481,56грн., від 22.08.2014року за №5 на суму 1 520 550,00грн., в тому числі ПДВ у розмірі 253 425,00грн., від 28.08.2014року за №6 на суму 683 832,00грн., в тому числі ПДВ у розмірі 113 972,00грн.

Проаналізувавши вищезазначені документи, суд вважає їх такими, що відповідають поняттю первинних документів згідно ст.1 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" та підтверджують реальність господарських операцій та рух товарного потоку за Договором поставки від 18.04.2014року.

Згідно п.198.3 ст.198 Податкового кодексу України податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з:

- придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку;

- придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.

Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.

Відповідно до п.198.2 ст.198 Податкового кодексу України датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.

Пунктом 201.10 ст.201 Податкового кодексу України передбачено, що податкова накладна видається платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, на вимогу покупця та є підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Відповідно до п. 201.1 ст.201 Податкового кодексу України платник податку зобов'язаний надати покупцю (отримувачу) податкову накладну, складену в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи, та зареєстровану в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Суд вважає безпідставним висновок податкового органу в акті перевірки щодо відсутності у вищезазначеному Договорі погодження ціни, оскільки як вже зазначалось судом раніше ціна постачаємого товару, його кількість та найменування вказані у специфікаціях до договору, що згідно п.1.1 Договору є невідємною його частиною.

Також, відповідач безпідставно встановив в акті перевірки обов'язок позивача з постачання товарів за Договором (стор. 8 акту), оскільки відповідно пункту 3.2 Договору поставка продукції здійснюється транспортом покупця за його рахунок, якщо інше не обумовлене у специфікаціях. Водночас, умовами специфікацій №№1-13 до Договору передбачено, що поставка продукції здійснюється транспортом постачальника (ТОВ «ПЕТРОЛ ЛТД») та за його рахунок до складу покупця.

Щодо відсутності реєстрації ТОВ «ПЕТРОЛ ЛТД» зазначених вище податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, суд зазначає наступне.

Відповідно абзацу одинадцятому пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України (у редакції, чинної на час виникнення спірних правовідносин) у разі відмови продавця товарів/послуг надати податкову накладну або в разі порушення ним порядку її заповнення та/або порядку реєстрації в Єдиному реєстрі покупець таких товарів/послуг має право додати до податкової декларації за звітний податковий період заяву із скаргою на такого постачальника, яка є підставою для включення сум податку до складу податкового кредиту.

У зв'язку з відсутністю реєстрації зазначених вище податкових накладних постачальником ТМЦ (ТОВ «ПЕТРОЛ ЛТД») у Єдиному реєстрі податкових накладних позивачем 16.10.2014 р. до податкової декларації за вересень 2014 року приєднана відповідна заява про порушення ТОВ «ПЕТРОЛ ЛТД» порядку реєстрації податкових накладних за № № 1-6 в Єдиному реєстрі податкових накладних (додаток № 8 до Декларації).

Стосовно посилання відповідача на податкову інформацію по контрагенту ТОВ «ПЕТРОЛ ЛТД» від 17.12.2014року за №20126/05-16-22-2/37967004 та інформацію Броварської ОДПІ ГУ Міндоходів Київської області «Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «Меріленд Сіті» від 11.11.2014року за №3791/7/10-06-22-04/3924489, як доказ того, що операції з постачання ТМЦ між позивачем та його контрагентом - постачальником ТОВ «ПЕТРОЛ ЛТД» не мали реального товарного характеру та оформлені первинними документами, що не мають юридичної сили, суд зазначає наступне.

Так, в податковій інформації від 17.12.2014року за №20126/05-16-22-2/37967004 податковим органом в п.2.2 зазначено, що ТОВ «ПЕТРОЛ ЛТД» згідно реєстру виданих податкових накладних, що є в наявності АІС - Система «Податковий блок» було виписано на адресу ДП «Селидіввугілля» податкові накладні за №№1-6 на загальну суму 6 200 169,30грн., в тому числі ПДВ 1 033 361,55грн. Реєстрація виданих податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних відсутня, чим порушено вимоги п.201.10.ст.201 Податкового кодексу України. Проте, податковим органом зазначено, що позивачем 16.10.2014року до податкової декларації за вересень 2014року надано Додаток №8 про порушення продавцем порядку реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, що відповідно до п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України є підставою для включення до складу податкового кредиту позивача у серпні 2014року сум ПДВ у розмірі 1 033 361,55грн.

Податкову інформацію стосовно контрагентів - постачальників ТОВ «ПЕТРОЛ ЛТД» суд не вважає достатньою для здійснення висновків щодо безтоварності правочинів, що були укладені між ТОВ «ПЕТРОЛ ЛТД» та позивачем.

Суд вважає за необхідне зазначити, що виходячи з позицій, висловлених Європейським Судом з прав людини у рішеннях по справах "Бізнес Сепорт Сентре проти Болгарії", "Булвес" АД проти Болгарії", позицій Верховного Суду України, Вищого адміністративного суду України, викладених в Інформаційному листі від 20.07.2010року № 1112/11/13-10 "Проблемні питання застосування законодавства у справах за участю органів державної податкової служби" наголошено на індивідуальному характері відповідальності особи та відсутності підстав для притягнення платника податків до відповідальності у зв'язку із порушенням податкової дисципліни його контрагентами.

В вищевказаних податкових інформаціях відсутня інформація, яка може бути достатньою для формування доказової бази у ході проведення перевірок по ланцюгу постачання ТОВ «ПЕТРОЛ ЛТД».

Так, встановлення ознак «нереальності» правочинів внаслідок відсутності платника за місцезнаходженням, відсутності адміністративно-технічних можливостей для здійснення діяльності є початковим етапом при відпрацюванні таких платників.

Основні вимоги до змісту доказової бази для встановлення правочинів такими, що мають нереальний характер - це визначення товарного, грошового потоків, аналізу документального оформлення проведених операцій, виконання робіт, транспортування, фактичне використання товарів у господарській діяльності, тощо.

Відповідачем, як суб'єктом владних повноважень, не надано доказів про умисність укладення угод між позивачем та ТОВ «ПЕТРОЛ ЛТД» з метою, яка завідомо суперечить інтересам держави і суспільства, а саме, рішення суду у цивільній чи господарській справі, вироку суду у кримінальній справі або іншого належного доказу на підтвердження «нереальності» здійснених контрагентом позивача господарських операцій.

Також, податковим органом не надано жодного доказу щодо наявності обвинувального вироку суду відносно посадових осіб ТОВ «ПЕТРОЛ ЛТД» або інших винних осіб.

Відповідно до ст.86 КАС України ніякі докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.

З огляду на вищевикладене, зазначені письмові докази відповідача не спростовують факту отримання позивачем товарів/послуг за вищезазначеним договором від ТОВ «ПЕТРОЛ ЛТД» за період серпень 2014року.

А доводи відповідача, без відповідних доказів, про відсутність реальності поставок товарів (робіт, послуг) які економічно необхідні для виконання такого постачання або здійснення діяльності тощо, що може свідчити про відсутність необхідних умов для здійснення відповідної господарської, економічної діяльності як позивачем, так і його контрагентом - є тільки припущенням.

Враховуючи вище викладене суд дійшов висновку про необґрунтованість висновків податкового органу щодо заниження позивачем суми податку на додану вартість на 1 033 361,55грн. за період серпень 2014року по взаємовідносинам з ТОВ «ПЕТРОЛ ЛТД», у зв'язку з чим позовні вимоги в частині визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 05.02.2015року за №0000021500 підлягають задоволенню.

Стосовно позовних вимог в частині визнання протиправним та скасування наказу від 23.12.2014року за №2504 «Про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки ДП «Селидіввугілля»» суд зазначає наступне.

Правові підстави та порядок проведення перевірок податковим органом визначені ст.ст.75 - 79 Податкового кодексу України.

Контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки (п.75.1 ст.75).

Документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов'язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків (п.75.1.2 ст.75).

Документальна позапланова перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з таких обставин, зокрема, за наслідками перевірок інших платників податків або отримання податкової інформації виявлено факти, що свідчать про порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит контролюючого органу, в якому зазначаються порушення цим платником податків податкового, валютного та іншого законодавства протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту (п.78.1.1 ст.78).

Документальна позапланова невиїзна перевірка проводиться посадовими особами контролюючого органу виключно на підставі рішення керівника контролюючого органу, оформленого наказом, та за умови надіслання платнику податків рекомендованим листом із повідомленням про вручення або вручення йому чи його уповноваженому представнику під розписку копії наказу про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки та письмового повідомлення про дату початку та місце проведення такої перевірки.

Виконання умов цієї статті надає посадовим особам контролюючого органу право розпочати проведення документальної невиїзної перевірки (п.79.2 ст.79).

При цьому, суд зазначає, що спору щодо невручення наказу про проведення перевірки та письмового повідомлення про дату початку та місце проведення такої перевірки між сторонами не має.

Підставою оскарження спірного наказу позивач зазначив, що ним було виконано приписи п.78.1.1 ст.78 Податкового кодексу України та надано пояснення та їх документальне підтвердження на письмовий запит контролюючого органу від 12.11.2014року за №3896/10/05 у строки, передбачені Податковим кодексом України та у повному обсязі.

Проте, суд не погоджується з такими доводами позивача, оскільки відповідно до вимог Податкового кодексу України прерогативою саме податкового органу є визначення достатності або недостатності документів за для виявлення порушень платниками податків податкового, валютного та іншого законодавства. Тому податковий орган при прийнятті наказу від 23.12.2014року за №2504 «Про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки ДП «Селидіввугілля»» діяв в межах повноважень, покладених на нього законодавцем.

За таких підстав, суд вважає позовні вимоги в частині визнання протиправним та скасування наказу від 23.12.2014року за №2504 «Про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки ДП «Селидіввугілля»» необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню.

Враховуючи вище викладене, суд дійшов висновку про часткове задоволення позовних вимог.

Відповідно до ст.94 Кодексу адміністративного судочинства України якщо адміністративний позов задоволено частково, судові витрати, здійснені позивачем, присуджуються йому відповідно до задоволених вимог, а відповідачу - відповідно до тієї частини вимог, у задоволенні яких позивачеві відмовлено

Керуючись ст.ст.2-15, 17-18, 33-35, 41-42, 47-51, 56-59, 69-71, 79, 86, 87, 94, 99, 104-107, 110-11, 121, 122-143, 151-154, 158, 162, 163, 167, 254Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Позов Державного підприємства «Селидіввугілля» до Красноармійської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Донецькій області про визнання протиправним та скасування наказу від 23.12.2014року за №2504, визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 05.02.2015року за №0000021500 задовольнити частково.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення Красноармійської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Донецькій області від 05.02.2015року за №0000021500, яким збільшено розмір грошового зобов'язання з податку на додану вартість за серпень 2014року на загальну суму 1 550 043грн., з яких основний платіж 1 033 362грн., штрафні (фінансові) санкції 516 681грн.

В іншій частині позовних вимог відмовити.

Стягнути з Державного бюджету України на користь Державного підприємства «Селидіввугілля» (85400, Донецька область, м. Селидове, вул. К. Маркса, буд.41, код ЄДРПОУ 33426253) судовий збір в сумі 243 (двісті сорок три) грн.60коп.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі в 10 - денний строк з дня отримання постанови апеляційної скарги з подачею її копії до суду апеляційної інстанції.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Суддя Галатіна О.О.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.04.2015
Оприлюднено25.05.2015
Номер документу44261902
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/965/15-а

Ухвала від 14.02.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Голубєва Г.К.

Ухвала від 25.01.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Голубєва Г.К.

Ухвала від 13.12.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Голубєва Г.К.

Ухвала від 08.07.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Сірош М.В.

Ухвала від 16.06.2015

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Ханова Раїса Федорівна

Ухвала від 16.06.2015

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Ханова Раїса Федорівна

Ухвала від 04.06.2015

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Ханова Раїса Федорівна

Ухвала від 04.06.2015

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Ханова Раїса Федорівна

Постанова від 29.04.2015

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Галатіна О.О.

Ухвала від 14.04.2015

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Галатіна О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні