Ухвала
від 21.04.2015 по справі 807/444/13-а
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21 квітня 2015 р. Справа № 876/4338/14

Львівський апеляційний адміністративний суд в складі:

головуючого-судді Кузьмича С. М.,

суддів Гулида Р. М., Улицького В. З.

за участю секретаря Корнієнко О. А.

представника позивача Товт М. М.

розглянувши в відкритому судовому засіданні в місті Львові апеляційні скарги Державної податкової інспекції в Іршавському районі Головного управління Міндоходів у Закарпатській області та Управління Пенсійсійного фонду України в Іршавському районі Закарпатської області на постанову Закарпатського окружного адміністративного суду від 24 березня 2014 року по справі № 807/444/13-а за позовом Доробратівської сільської ради до Управління Пенсійного фонду України в Іршавському районі Закарпатської області, Державної податкової інспекції в Іршавському районі Головного управління Міндоходів у Закарпатській області, за участю третьої особи - Державної фінансової інспекції в Закарпатській області про зобов'язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

20 лютого 2013 року позивач звернувся з адміністративним позовом до Управління Пенсійного фонду України в Іршавському районі Закарпатської області, Державної податкової інспекції в Іршавському районі Головного управління Міндоходів у Закарпатській області, яким, з врахуванням заяви про зміну позовних вимог, просить зарахувати в рахунок майбутніх платежів по сплаті єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування надмірно сплачені позивачемкошти в сумі 34206,03 грн.

Позов мотивує тим, що позивачем надмірно сплачених в 2009-2011 роках страхових внесків на суму 38971,53 грн, однак Пенсійним фондом було повернуто тільки 4765,50 грн, а залишок в сумі 34206,03 грн повертати або зараховувати в рахунок майбутніх платежів вказаний відповідач відмовився, вказавши на те, що позивач вчасно не повідомив Пенсійний фонд про працевлаштування інвалідів.

Постановою Закарпатського окружного адміністративного суду від 24 березня 2014 року позов задоволено.

Зобов'язано Управління Пенсійного фонду України в Іршавському районі Закарпатської області та Державну податкову інспекцію в Іршавському районі Головного управління Міндоходів у Закарпатській області зарахувати в рахунок майбутніх платежів по сплаті єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування надмірно сплачені Доробратівською сільською радою Іршавського району протягом 2009-2011 років кошти в сумі 34206,03 грн.

Зазначену постанову в апеляційному порядку оскаржили відповідачі. У поданій апеляційній скарзі Державна податкова інспекція в Іршавському районі Головного управління Міндоходів у Закарпатській області просить вказану постанову скасувати та прийняти нову, якою в задоволенні позову відмовити.

Апелянт - Управління Пенсійного фонду України в Іршавському районі Закарпатської області - просить вказану постанову скасувати та прийняти нову, якою в задоволенні позову відмовити.

В апеляційній скарзі зазначає, що судом першої інстанції не взято до уваги той факт, що нарахування страхових внесків на фонд оплати праці інвалідів здійснюється з моменту надання платником довідки МСЕК до Пенсійного фонду, а відтак зайво перераховані, на думку позивача, кошти можуть бути повернуті лише в частині після подання довідки МСЕК.

Представник позивача в судовому засіданні надав пояснення, просив апеляційну скаргу залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін.

Інші сторони явку своїх представників не забезпечили, хоч і були належним чином повідомлені про дату, час і місце проведення судового засідання, що не перешкоджає слухати справу в їх відсутності.

Заслухавши суддю-доповідача, пояснення позивача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, суд приходить до висновку, що апеляційна скарга не належить до задоволення з наступних підстав.

Згідно з матеріалами справи Державною фінансовою інспекцією в Закарпатській області було проведено ревізію стану дотримання бюджетного законодавства позивачем щодо складання бюджету та фінансово-господарської діяльності за період з 1 січня 2009 року до 30 вересня 2011 року.

В процесі перевірки правильності відрахувань позивачем із заробітної плати працюючих інвалідів, а саме: ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4 та ОСОБА_5 було виявлено порушення порядку обчислення та сплати до Пенсійного фонду України страхових внесків за 2009 - 2011 роки передбаченого абзацом 5 пункту 1 статті 4 Закону України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування", пунктами 4.2, 11.11 Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування затвердженої Постановою правління Пенсійного фонду України №21-1 від 19 грудня 2003 року, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 16 січня 2004 року за № 64/8663 (далі - Інструкція № 21-1) та пунктом 13 статті 8 Закону України № 2464-VІ, а саме: застосовано протягом 2009 - 2010 років 32,2 відсотки збору на обов'язкове державне пенсійне страхування проти 4 відсотків такого збору, а в січні - вересні 2011 році 36,3 відсотка, внаслідок чого позивачем було надмірно нараховано та сплачено відповідачеві внесків на загальну суму 38971,53 гривень.

За результатами перевірки Державною фінансовою інспекцією в Закарпатській області було направлено позивачеві вимогу від 14 грудня 2011 року №07-11/827 "Про усунення недоліків та порушення", а саме: щодо здійснення визначених законодавством заходів щодо відшкодування зайво сплачених відповідачеві коштів в сумі 38971,53 грн.

Постановою Закарпатського окружного адміністративного суду від 4 лютого 2013 року позов Державної фінансової інспекції в Закарпатській області до позивача було задоволено та зобов'язано позивача виконати вимогу Державної фінансової інспекції в Закарпатській області від 14 грудня 2011 року № 07 - 11/827 в частині проведення перерахунку та взаємозвірки, щодо сум внесків до державних цільових фондів та повернення зайво сплачених коштів в сумі 34206,03 грн. (а.с. 13-15). Дана постанова набрала законної сили.

На виконання цього рішення суду 30 грудня 2011 року позивач звернувся до Управління Пенсійного фонду України в Іршавському районі Закарпатської області з листом №02-10/366, відповідно до якого просив зарахувати до сільського бюджету кошти в сумі 38971,53 грн, які були зайво нараховані та сплачені, як збір на обов'язкове пенсійне страхування та єдиний внесок до Пенсійного фонду України, однак Пенсійним фондом було повернуто тільки 4765,50 грн, а залишок в сумі 34206,03 грн повертати або зараховувати в рахунок майбутніх платежів вказаний відповідач відмовився, вказавши на те, що позивач вчасно не повідомив Пенсійний фонд про працевлаштування інвалідів

Відповідно до абзацу 5 пункту 1 статті 4 Закону України «Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування» для підприємств, установ і організацій, де працюють інваліди, збір на обов'язкове державне пенсійне страхування визначається окремо за ставкою 4 відсотки від об'єкта оподаткування для працюючих інвалідів та за ставкою 33,2 відсотка від об'єкта оподаткування для інших працівників такого підприємства.

Відповідно до Пункту 4.2 Інструкції № 21-1 для підприємств, установ, організацій, де працюють інваліди, внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування визначаються окремо за ставкою 4 відсотки сум фактичних витрат на оплату праці (грошового забезпечення) працівників. Документом, що дає право на застосування ставки в розмірі 4 %, є завірена копія виписки з акта огляду в медико-соціальній експертній комісії про встановлення групи інвалідності.

Відповідно до пункту 21 Порядку організації та проведення медико- соціальної експертизи втрати працездатності, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 4 квітня 1994 року № 221 (чинної на час виникнення спірних правовідносин) МСЕК видає особам, які визнані інвалідами чи стосовно яких встановлено факт втрати професійної працездатності, довідки і індивідуальні програми реабілітації і у триденний термін відсилає копії цих документів до відповідних органів, що здійснюють пенсійне забезпечення та державне страхування. За місцем роботи цих осіб надсилається повідомлення щодо групи та причини інвалідності, а у разі встановлення ступеня втрати професійної працездатності - витяг із акта огляду у МСЕК про результати визначення ступеня стійкої втрати професійної працездатності у відсотках.

Відповідно до частини 13 статті 20 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» суми надміру сплачених чи помилково сплачених страхових внесків до солідарної системи повертаються страхувальникам або за їх згодою зараховуються в рахунок майбутніх платежів страхових внесків у порядку і в строки, визначені правлінням Пенсійного фонду.

Згідно з пунктом 11.17 розділу 11 Інструкції №21-1 (в редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин) суми надміру сплачених чи помилково сплачених страхових внесків та інших платежів (в тому числі частина єдиного та фіксованого податків, що надходить за найманих працівників суб'єктів підприємницької діяльності, які обрали відповідний особливий спосіб оподаткування) повертаються страхувальникам або за їх згодою зараховуються в рахунок майбутніх платежів страхових внесків.

У відповідності до частини 13 статті 9 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» (в редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин) суми помилково сплаченого єдиного внеску зараховуються в рахунок майбутніх платежів єдиного внеску або повертаються платникам у порядку і строки, визначені Пенсійним фондом за погодженням з фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування та Державним казначейством України.

Приймаючи оскаржувану постанову суд першої інстанції виходив з того, що обов'язок направлення копії виписки з акта огляду в медико-соціальній експертній комісії про встановлення групи інвалідності лежить не на позивачу, а на МСЕК. Відтак в розпорядженні Пенсійного фонду на момент виникнення спірних правовідносин уже була завірена копія виписки з акта огляду в медико-соціальній експертній комісії про встановлення групи інвалідності.

Такий висновок суду першої інстанції є цілком вірний і базується зокрема на закріпленому порядком обов'язку МСЕК.

Законодавством не передбачено обов'язок позивача подавати завірену копію виписки з акта огляду в медико-соціальній експертній комісії про встановлення групи інвалідності, та зазначено, що право на застосування ставки в розмірі 4 % на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування виникає за наявності таких довідок.

Оскільки наведеним вище положенням обов'язок подання такої довідки лежить на МСЕК після визнання інвалідами чи встановлення факту втрати професійної працездатності, суд апеляційної інстанції приходить до висновку про наявність підстав для задоволення позову.

Зважаючи на вищевикладене, колегія суддів вважає, що судом першої інстанції було правильно встановлено обставини справи та ухвалено судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права, а тому апеляційну скаргу належить залишити без задоволення, а постанову суду - без змін. Доводи апеляційної скарги не спростовують рішення суду першої інстанції.

Керуючись статтями 160, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 254 Кодексу адміністративного судочинства України,

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції в Іршавському районі Головного управління Міндоходів у Закарпатській області та Управління Пенсійсійного фонду України в Іршавському районі Закарпатської області залишити без задоволення, а постанову Закарпатського окружного адміністративного суду від 24 березня 2014 року по справі № 807/444/13-а - без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення, та може бути оскаржена в касаційному порядку безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом 20-ти днів з дня набрання ухвалою законної сили.

Головуючий Кузьмич С. М.

Судді Гулид Р. М.

Улицький В. З.

Повний текст ухвали складено 24 квітня 2015 року

СудЛьвівський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.04.2015
Оприлюднено26.05.2015
Номер документу44293526
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —807/444/13-а

Ухвала від 06.10.2015

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Шешеня О.М.

Ухвала від 21.08.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Розваляєва Т.С.

Ухвала від 21.04.2015

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Кузьмич С.М.

Постанова від 24.03.2014

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Шешеня О.М.

Ухвала від 17.01.2014

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Шешеня О.М.

Ухвала від 13.11.2013

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Нос С.П.

Ухвала від 21.02.2013

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Шешеня О.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні