ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
22 травня 2015 р.м. ХерсонСправа № 821/746/15-а
Херсонський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді: Войтович І.І.,
при секретарі: Сердюк О.О.,
за участю:
позивача - ОСОБА_1,
представника позивача - ОСОБА_2,
представника відповідача - Рябчука В.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом ОСОБА_1
до Цюрупинської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Херсонській області (Білозерське відділення)
про скасування податкових повідомлень-рішень,
встановив:
ОСОБА_1 (далі - позивач) звернувся до суду із адміністративним позовом до Цюрупинської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Херсонській області (далі - відповідач) в якому просить скасувати податкові повідомлення-рішення від 25.07.2014 року №27081-15, №27080-15, №27087-15, №27082-15, №27083-15 та від 16.10.2014 року №5636-21, №5635-21.
Усною ухвалою від 22.05.2015 року допущено процесуальне правонаступництво шляхом заміни Цюрупинської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Херсонській області на Цюрупинську об'єднану державну податкову інспекцію ДФС у Херсонській області.
Позивач та його представник в судовому засіданні позов підтримали з підстав викладених в позовній заяві та пояснили, що відповідно до ст. 286 Податкового кодексу України підставою для обчислення земельного податку є виключно дані державного земельного кадастру, проте розрахунок оскаржуваної суми земельного податку зроблено без таких даних,. Позивач також вказав, що про відсутність даних державного земельного кадастру щодо земельних ділянок під об'єктами нерухомості ОСОБА_1 свідчать триваючі роботи по розробці землевпорядної документації на вказані земельні ділянки. Просили позов задовольнити.
Представник відповідача в судовому засіданні проти позову заперечив, вказавши, що при здійснені розрахунку земельного податку під об'єктами нерухомого майна, які належать ОСОБА_1 на праві власності, податковий орган керувався даними з єдиного реєстру прав власності та інформації відділу Держкомзему у Білозерському районі щодо нормативно грошової оцінки земельних ділянок, на яких розташовані об'єкти нерухомості позивача, що свідчить про дотримання вимог чинного законодавства при прийняті оскаржуваних податкових повідомлень - рішень. Відповідач також вказує, набуття прав власності на об'єкти нерухомого майна, означає, що позивач користується земельною ділянкою, а відтак відповідно і виникає обов'язок сплатити земельний податок з розрахунку такої площі земельних ділянок. Просив в задоволенні позову відмовити.
Розглянувши позовну заяву, вислухавши пояснення представників сторін та дослідивши письмові докази, суд вважає, що позов слід задовольнити, виходячи з наступного.
Судом встановлено, що відповідачем прийняті наступні податкові повідомлення-рішення:
- від 25.07.2014 року №27081-15, яким ОСОБА_1 визначено грошове зобов'язання з земельного податку з фізичних осіб в сумі 34,73 грн.;
- від 25.07.2014 року №27080-15, яким ОСОБА_1 визначено грошове зобов'язання з земельного податку з фізичних осіб в сумі 868,16 грн.;
- від 25.07.2014 року №27079-15, яким фізичній особі - підприємцю ОСОБА_1 визначено грошове зобов'язання з земельного податку з фізичних осіб в сумі 1852,08 грн.;
- від 25.07.2014 року №27087-15, яким фізичній особі - підприємцю ОСОБА_1 визначено грошове зобов'язання з земельного податку з фізичних осіб в сумі 17131,74 грн.;
- від 25.07.2014 року №27082-15, яким фізичній особі - підприємцю ОСОБА_1 визначено грошове зобов'язання з земельного податку з фізичних осіб в сумі 254,66 грн.;
- від 25.07.2014 року №27083-15, яким фізичній особі - підприємцю ОСОБА_1 визначено грошове зобов'язання з земельного податку з фізичних осіб в сумі 983,92 грн.;
- від 16.10.2014 року №5636-21, яким фізичній особі - підприємцю ОСОБА_1 визначено грошове зобов'язання з земельного податку з фізичних осіб в сумі 71,23 грн.;
- від 16.10.2014 року №5635-21, яким фізичній особі - підприємцю ОСОБА_1 визначено грошове зобов'язання з земельного податку з фізичних осіб в сумі 1481,68 грн.
Дані грошові зобов'язання позивачу визначено за 2013 рік.
Також, судом встановлено, що підставою для прийняття вищенаведених податкових повідомлень-рішень слугував лист №1694/06-06 від 17.09.2014 року, який надійшов відповідачу від відділу Держземагенства у Білозерському районі Херсонської області згідно якого надана інформація про земельні ділянки, що обліковуються за позивачем на загальну площу 19, 9100 га.
Не погоджуючись із вищенаведеними податковими повідомленнями-рішеннями, позивач звернувся до суду.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить із наступного.
Частиною 1 статті 120 Земельного кодексу України встановлено, що у разі набуття права власності на жилий будинок, будівлю або споруду, що перебувають у власності, користуванні іншої особи, припиняється право власності, право користування земельною ділянкою, на якій розташовані ці об'єкти. До особи, яка набула право власності на жилий будинок, будівлю або споруду, розміщені на земельній ділянці, що перебуває у власності іншої особи, переходить право власності на земельну ділянку або її частину, на якій вони розміщені, без зміни її цільового призначення.
Відповідно до статті 206 Земельного кодексу України використання землі є платним.
Згідно із пунктом 287.2 статті 287 Податкового кодексу України облік фізичних осіб - платників податку і нарахування відповідних сум проводяться щороку до 1 травня.
Відповідно до пункту 286.5 стаття 286 Податкового кодексу України нарахування фізичним особам сум податку проводиться органами державної податкової служби, які видають платникові до 1 липня поточного року податкове повідомлення-рішення про внесення податку за формою, встановленою у порядку, визначеному статтею 58 цього Кодексу.
Підпунктом 14.1.147 пункту 14.1 ст. 14 податкового кодексу України, передбачено, що плата за землю - загальнодержавний податок, який справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.
Згідно із статтею 269 Податкового кодексу України платниками податку є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі.
У статті 270 Податкового кодексу України зазначено, що об'єктами оподаткування є земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні, та земельні частки (паї), які перебувають у власності.
Відповідно до п. 286.1. ст. 286 Податкового кодексу України підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру.
Центральні органи виконавчої влади, що реалізують державну політику у сфері земельних відносин та у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, щомісяця, але не пізніше 10 числа наступного місяця, а також за запитом відповідного контролюючого органу за місцезнаходженням земельної ділянки подають інформацію, необхідну для обчислення і справляння плати за землю, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Отже, обчислення суми плати за землю власникам земельних ділянок та землекористувачу здійснюється з урахуванням даних державного земельного кадастру, який відповідно до підпункту 14.1.42 пункту 14.1 статті 14 ПКУ містить сукупність відомостей і документів про місце розташування та правовий режим земельних ділянок, їх оцінку, класифікацію земель, кількісну та якісну характеристики, розподіл серед власників землі та землекористувачів, підготовлених відповідно до закону.
Як уже зазначалося вище, що підставою для прийняття вищенаведених податкових повідомлень-рішень слугував лист №1694/06-06 від 17.09.2014 року, який надійшов відповідачу від відділу Держземагенства у Білозерському районі Херсонської області згідно якого надана інформація про земельні ділянки, що обліковуються за позивачем на загальну площу 19, 9100 га.
Проте, судом при розгляді даної справи були встановлені наступні обставини.
Так, позивач 03.04.2015 року звернувся із листом до Заступника начальника відділу Держземагенств у Білозерському районі Херсонської області та просив надати інформацію стосовно земельних ділянок, які знаходяться у його власності чи користуванні, згідно земельного кадастру.
На вищенаведений лист позивачу була надана відповідь відповідно до якої в архіві відділу зберігається проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок в оренду ОСОБА_1 загальною площею 10, 2800 га для обслуговування будівель, які перебувають у його власності із земель державної власності, що розташовані на території Олександрівської сільської ради Білозерського району Херсонської області. На підставі даного проекту визначено шість кадастрових номерів:
- НОМЕР_8 - ділянка №1;
- НОМЕР_11 - ділянка №2;
- НОМЕР_6 - ділянка №3;
- НОМЕР_12 - ділянка №4;
- НОМЕР_7 - ділянка №5;
- НОМЕР_5 - ділянка №6;
Також, відділом проводилось визначення кадастрових номерів на земельні ділянки, що знаходяться в с. Олександрівка Білозерського району Херсонської області на підставі технічних документацій щодо відведення земельних ділянок в оренду ОСОБА_1 за результатами чого було визначено п'ять кадастрових номерів, а саме:
- НОМЕР_4 - обслуговування споруд фруктосховища площею 0, 6214 га;
- НОМЕР_3 - зерносховище площею 0, 1789 га;
- НОМЕР_2 - зерносклад площею 0, 1584 га;
- НОМЕР_9 - для обслуговування будівлі побуту площею 0,2800 га;
- НОМЕР_10 - для обслуговування будівлі центральної контори 0, 1005 га.
Таким чином, суд звертає увагу на те, що згідно вказаного листа за позивачем обліковується земельні ділянки на загальну площу 11, 6192 га, яка на 8, 2908 га менше площі земельних ділянок, за якими відповідач нарахував земельний податок на 2013 рік в розмірі 21125, 29 грн.
Крім цього, суд звертає увагу на те, що відповідно до договору купівлі-продажу від 05.12.2012 року земельна ділянка кадастровий номер НОМЕР_8 площею 2, 000 га та земельна ділянка кадастровий номер НОМЕР_6 площею 0, 2800 га були продані позивачем ОСОБА_4.
Відповідно до договору дарування від 28.12.2012 року земельна ділянка кадастровий номер НОМЕР_7 площею 2, 000 га була дарована позивачем ОСОБА_5.
Відповідно до договору дарування від 28.12.2012 року земельна ділянка кадастровий номер НОМЕР_7 площею 2, 000 га була дарована позивачем ОСОБА_6.
Відповідно до договору дарування від 28.12.2012 року земельна ділянка кадастровий номер НОМЕР_5 площею 2, 000 га була дарована позивачем ОСОБА_7.
Відповідно до договору купівлі-продажу від 23.08.2012 року фруктосховище кадастровий номер НОМЕР_4 площею 0, 6214 га було продано ОСОБА_9.
Відповідно до договору купівлі-продажу від 29.08.2012 року зерносховище кадастровий номер НОМЕР_3 площею 0, 1789 га було продано ОСОБА_8.
Відповідно до договору купівлі-продажу від 29.08.2012 року зерносклад кадастровий номер НОМЕР_2 площею 0, 1584 був проданий ОСОБА_8.
Таким чином, доводи відповідача про те, що у власності та користуванні позивача перебувають земельні ділянки площею 19, 9100 га не відповідають дійсним обставинам справи.
При цьому скасування в судовому порядку оскаржених податкових повідомлень-рішень відповідача з підстав помилкового розрахунку контролюючим органом земельного податку, не перешкоджає відповідачу прийняті нові податкові повідомлення-рішення, в яких правильно визначити позивачу податкове зобов'язання.
Враховуючи вищевикладене, суд вважає, що позов є підставний та обґрунтований, а тому його слід задовольнити.
З огляду на зазначене, суд дійшов висновку про те, що податкові повідомлення-рішення від 25.07.2014 року №27081-15, №27080-15, №27079-15, №27087-15, №27082-15, №27083-15, від 16.10.2014 року №5636-21 та №5635-21, прийняті відповідачем безпідставно, а тому підлягають скасуванню.
Відповідно до частини першої статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа).
Керуючись статтями 11, 14, 70, 71, 72, 86, 94, 159-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
постановив :
Позов задовольнити.
Скасувати податкове повідомлення-рішення Цюрупинської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Херсонській області (Білозерське відділення) від 25.07.2014 р. №27081-15, яким ОСОБА_1 визначено грошове зобов'язання з земельного податку з фізичних осіб в сумі 34,73 грн.
Скасувати податкове повідомлення-рішення Цюрупинської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Херсонській області (Білозерське відділення) від 25.07.2014 р. №27080-15, яким ОСОБА_1 визначено грошове зобов'язання з земельного податку з фізичних осіб в сумі 868,16 грн.
Скасувати податкове повідомлення-рішення Цюрупинської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Херсонській області (Білозерське відділення) від 25.07.2014 р. №27079-15, яким ОСОБА_1 визначено грошове зобов'язання з земельного податку з фізичних осіб в сумі 1852,08 грн.
Скасувати податкове повідомлення-рішення Цюрупинської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Херсонській області (Білозерське відділення) від 25.07.2014 р. №27087-15, яким ОСОБА_1 визначено грошове зобов'язання з земельного податку з фізичних осіб в сумі 17131,74 грн.
Скасувати податкове повідомлення-рішення Цюрупинської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Херсонській області (Білозерське відділення) від 25.07.2014 р. №27082-15, яким ОСОБА_1 визначено грошове зобов'язання з земельного податку з фізичних осіб в сумі 254,66 грн.
Скасувати податкове повідомлення-рішення Цюрупинської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Херсонській області (Білозерське відділення) від 25.07.2014 р. №27083-15, яким ОСОБА_1 визначено грошове зобов'язання з земельного податку з фізичних осіб в сумі 983,92 грн.
Скасувати податкове повідомлення-рішення Цюрупинської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Херсонській області (Білозерське відділення) від 16.10.2014 р. №5636-21, яким ОСОБА_1 визначено грошове зобов'язання з земельного податку з фізичних осіб в сумі 71,23 грн.
Скасувати податкове повідомлення-рішення Цюрупинської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Херсонській області (Білозерське відділення) від 16.10.2014 р. №5635-21, яким ОСОБА_1 визначено грошове зобов'язання з земельного податку з фізичних осіб в сумі 1481,68 грн.
Стягнути з Державного бюджету України на користь ОСОБА_1 (код НОМЕР_1) судовий збір в сумі 453,56 грн. (Чотириста п'ятдесят три гривні 56 коп.).
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України чи прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Повний текст постанови виготовлений та підписаний 25 травня 2015 р.
Суддя Войтович І.І.
кат. 8.3.13
Суд | Херсонський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.05.2015 |
Оприлюднено | 28.05.2015 |
Номер документу | 44346515 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Херсонський окружний адміністративний суд
Войтович І.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні