Ухвала
від 05.08.2015 по справі 821/746/15-а
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

----------------------

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

05 серпня 2015 р.м.ОдесаСправа № 821/746/15

Категорія: 8.3.13 Головуючий в 1 інстанції: Войтович І.І.

Колегія суддів Одеського апеляційного адміністративного суду

у складі: судді доповідача - головуючого - Шляхтицького О.І.,

суддів: Джабурія О.В., Крусяна А.В.,

розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Цюрупинської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Херсонській області (Білозерське відділення) на постанову Херсонського окружного адміністративного суду від 22 травня 2015 року у справі за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Цюрупинської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Херсонській області (Білозерське відділення) про скасування податкових повідомлень-рішень, -

ВСТАНОВИЛА:

У березні 2015 року ОСОБА_1 звернувся з адміністративним позовом, в якому просив скасувати податкові повідомлення-рішення від 25.07.2014 року №27081-15, №27080-15, №27087-15, №27082-15, №27083-15 та від 16.10.2014 року №5636-21, №5635-21.

В обґрунтування позовних вимог зазначалось, що відповідно до ст. 286 Податкового кодексу України підставою для обчислення земельного податку є виключно дані державного земельного кадастру, проте розрахунок оскаржуваної суми земельного податку зроблено без таких даних. Позивач також вказував, що про відсутність даних державного земельного кадастру щодо земельних ділянок під об'єктами нерухомості ОСОБА_1 свідчать триваючі роботи по розробці землевпорядної документації на вказані земельні ділянки.

Постановою Херсонського окружного адміністративного суду від 22 травня 2015 року адміністративний позов було задоволено.

Скасовано податкове повідомлення-рішення Цюрупинської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Херсонській області (Білозерське відділення) від 25.07.2014 р. №27081-15, яким ОСОБА_1 визначено грошове зобов'язання з земельного податку з фізичних осіб в сумі 34,73 грн.

Скасовано податкове повідомлення-рішення Цюрупинської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Херсонській області (Білозерське відділення) від 25.07.2014 р. №27080-15, яким ОСОБА_1 визначено грошове зобов'язання з земельного податку з фізичних осіб в сумі 868,16 грн.

Скасовано податкове повідомлення-рішення Цюрупинської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Херсонській області (Білозерське відділення) від 25.07.2014 р. №27079-15, яким ОСОБА_1 визначено грошове зобов'язання з земельного податку з фізичних осіб в сумі 1852,08 грн.

Скасовано податкове повідомлення-рішення Цюрупинської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Херсонській області (Білозерське відділення) від 25.07.2014 р. №27087-15, яким ОСОБА_1 визначено грошове зобов'язання з земельного податку з фізичних осіб в сумі 17131,74 грн.

Скасовано податкове повідомлення-рішення Цюрупинської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Херсонській області (Білозерське відділення) від 25.07.2014 р. №27082-15, яким ОСОБА_1 визначено грошове зобов'язання з земельного податку з фізичних осіб в сумі 254,66 грн.

Скасовано податкове повідомлення-рішення Цюрупинської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Херсонській області (Білозерське відділення) від 25.07.2014 р. №27083-15, яким ОСОБА_1 визначено грошове зобов'язання з земельного податку з фізичних осіб в сумі 983,92 грн.

Скасовано податкове повідомлення-рішення Цюрупинської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Херсонській області (Білозерське відділення) від 16.10.2014 р. №5636-21, яким ОСОБА_1 визначено грошове зобов'язання з земельного податку з фізичних осіб в сумі 71,23 грн.

Скасовано податкове повідомлення-рішення Цюрупинської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Херсонській області (Білозерське відділення) від 16.10.2014 р. №5635-21, яким ОСОБА_1 визначено грошове зобов'язання з земельного податку з фізичних осіб в сумі 1481,68 грн.

Не погоджуючись з даною постановою суду податковий орган подав апеляційну скаргу.

В апеляційній скарзі зазначено, що рішення судом першої інстанції ухвалене з порушенням норм матеріального права, без з'ясування всіх обставин, що мають значення для справи, у зв'язку з чим просить його скасувати та ухвалити нову постанову, якою у задоволенні адміністративного позову відмовити.

Розглянувши матеріали справи, доводи апеляційної скарги, заслухавши суддю-доповідача, перевіривши законність і обґрунтованість судового рішення в межах позовних вимог і доводів апеляційної скарги, колегія суддів приходить до висновку про відсутність підстав для її задоволення.

Судом першої інстанції встановлено, що податковим органом прийняті наступні податкові повідомлення-рішення:

- від 25.07.2014 року №27081-15, яким ОСОБА_1 визначено грошове зобов'язання з земельного податку з фізичних осіб в сумі 34,73 грн.;

- від 25.07.2014 року №27080-15, яким ОСОБА_1 визначено грошове зобов'язання з земельного податку з фізичних осіб в сумі 868,16 грн.;

- від 25.07.2014 року №27079-15, яким фізичній особі - підприємцю ОСОБА_1 визначено грошове зобов'язання з земельного податку з фізичних осіб в сумі 1852,08 грн.;

- від 25.07.2014 року №27087-15, яким фізичній особі - підприємцю ОСОБА_1 визначено грошове зобов'язання з земельного податку з фізичних осіб в сумі 17131,74 грн.;

- від 25.07.2014 року №27082-15, яким фізичній особі - підприємцю ОСОБА_1 визначено грошове зобов'язання з земельного податку з фізичних осіб в сумі 254,66 грн.;

- від 25.07.2014 року №27083-15, яким фізичній особі - підприємцю ОСОБА_1 визначено грошове зобов'язання з земельного податку з фізичних осіб в сумі 983,92 грн.;

- від 16.10.2014 року №5636-21, яким фізичній особі - підприємцю ОСОБА_1 визначено грошове зобов'язання з земельного податку з фізичних осіб в сумі 71,23 грн.;

- від 16.10.2014 року №5635-21, яким фізичній особі - підприємцю ОСОБА_1 визначено грошове зобов'язання з земельного податку з фізичних осіб в сумі 1481,68 грн.

Дані грошові зобов'язання позивачу визначено за 2013 рік.

Також встановлено, що підставою для прийняття вищенаведених податкових повідомлень-рішень слугував лист №1694/06-06 від 17.09.2014 року, який надійшов відповідачу від відділу Держземагенства у Білозерському районі Херсонської області згідно якого надана інформація про земельні ділянки, що обліковуються за позивачем на загальну площу 19, 9100 га.

Не погоджуючись із вищенаведеними податковими повідомленнями-рішеннями, позивач звернувся до суду.

Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з того, що податкові повідомлення-рішення від 25.07.2014 року №27081-15, №27080-15, №27079-15, №27087-15, №27082-15, №27083-15, від 16.10.2014 року №5636-21 та №5635-21, прийняті податковим органом безпідставно.

Колегія суддів вважає ці висновки суду першої інстанції правильними і такими, що відповідають вимогам ст.ст. 2, 7, 10, 11, 70, 71 КАС України, Податкового кодексу України, Земельного кодексу України.

За змістом ч. ст. 120 Земельного кодексу України встановлено, що у разі набуття права власності на жилий будинок, будівлю або споруду, що перебувають у власності, користуванні іншої особи, припиняється право власності, право користування земельною ділянкою, на якій розташовані ці об'єкти. До особи, яка набула право власності на жилий будинок, будівлю або споруду, розміщені на земельній ділянці, що перебуває у власності іншої особи, переходить право власності на земельну ділянку або її частину, на якій вони розміщені, без зміни її цільового призначення.

На підставі ч. 206 Земельного кодексу України використання землі є платним.

За правилами п. 287.2 ст. 287 Податкового кодексу України облік фізичних осіб - платників податку і нарахування відповідних сум проводяться щороку до 1 травня.

Згідно п. 286.5 ст. 286 Податкового кодексу України нарахування фізичним особам сум податку проводиться органами державної податкової служби, які видають платникові до 1 липня поточного року податкове повідомлення-рішення про внесення податку за формою, встановленою у порядку, визначеному статтею 58 цього Кодексу.

За змістом п.п. 14.1.147 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України, передбачено, що плата за землю - загальнодержавний податок, який справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.

Відповідно до ст. 269 Податкового кодексу України платниками податку є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі.

На підставі ст. 270 Податкового кодексу України зазначено, що об'єктами оподаткування є земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні, та земельні частки (паї), які перебувають у власності.

Згідно п. 286.1. ст. 286 Податкового кодексу України підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру.

Центральні органи виконавчої влади, що реалізують державну політику у сфері земельних відносин та у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, щомісяця, але не пізніше 10 числа наступного місяця, а також за запитом відповідного контролюючого органу за місцезнаходженням земельної ділянки подають інформацію, необхідну для обчислення і справляння плати за землю, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Таким чином, обчислення суми плати за землю власникам земельних ділянок та землекористувачу здійснюється з урахуванням даних державного земельного кадастру, який відповідно до підпункту 14.1.42 пункту 14.1 статті 14 ПКУ містить сукупність відомостей і документів про місце розташування та правовий режим земельних ділянок, їх оцінку, класифікацію земель, кількісну та якісну характеристики, розподіл серед власників землі та землекористувачів, підготовлених відповідно до закону.

Водночас, підставою для прийняття вищенаведених податкових повідомлень-рішень слугував лист №1694/06-06 від 17.09.2014 року, який надійшов відповідачу від відділу Держземагенства у Білозерському районі Херсонської області згідно якого надана інформація про земельні ділянки, що обліковуються за позивачем на загальну площу 19, 9100 га.

Однак, позивач 03.04.2015 року звернувся із листом до Заступника начальника відділу Держземагенства у Білозерському районі Херсонської області та просив надати інформацію стосовно земельних ділянок, які знаходяться у його власності чи користуванні, згідно земельного кадастру.

На вищенаведений лист позивачу була надана відповідь відповідно до якої в архіві відділу зберігається проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок в оренду ОСОБА_1 загальною площею 10, 2800 га для обслуговування будівель, які перебувають у його власності із земель державної власності, що розташовані на території Олександрівської сільської ради Білозерського району Херсонської області. На підставі даного проекту визначено шість кадастрових номерів:

- 6520380500:02:001:0039 - ділянка №1;

- 6520380500:02:001:0040 - ділянка №2;

- 6520380500:02:001:0041 - ділянка №3;

- 6520380500:02:001:0042 - ділянка №4;

- 6520380500:02:001:0043 - ділянка №5;

- 6520380500:02:001:0044 - ділянка №6;

Відділом проводилось визначення кадастрових номерів на земельні ділянки, що знаходяться в с. Олександрівка Білозерського району Херсонської області на підставі технічних документацій щодо відведення земельних ділянок в оренду ОСОБА_1 за результатами чого було визначено п'ять кадастрових номерів, а саме:

- 6520380500:02:001:0002 - обслуговування споруд фруктосховища площею 0, 6214 га;

- 6520380500:02:001:0009 - зерносховище площею 0, 1789 га;

- 6520380500:02:001:0010 - зерносклад площею 0, 1584 га;

- 6520380500:01:001:0023 - для обслуговування будівлі побуту площею 0,2800 га;

- 6520380500:01:001:0024 - для обслуговування будівлі центральної контори 0, 1005 га.

Отже, згідно вказаного листа за позивачем обліковується земельні ділянки на загальну площу 11, 6192 га, яка на 8, 2908 га менше площі земельних ділянок, за якими відповідач нарахував земельний податок на 2013 рік в розмірі 21125, 29 грн.

До того ж відповідно до договору купівлі-продажу від 05.12.2012 року земельна ділянка кадастровий номер 6520380500:02:001:0039 площею 2, 000 га та земельна ділянка кадастровий номер 6520380500:02:001:0041 площею 0, 2800 га були продані позивачем ОСОБА_2.

Згідно договору дарування від 28.12.2012 року земельна ділянка кадастровий номер 6520380500:02:001:0043 площею 2, 000 га була дарована позивачем ОСОБА_3.

За змістом договору дарування від 28.12.2012 року земельна ділянка кадастровий номер 6520380500:02:001:0043 площею 2, 000 га була дарована позивачем ОСОБА_4.

Згідно договору дарування від 28.12.2012 року земельна ділянка кадастровий номер 6520380500:02:001:0044 площею 2, 000 га була дарована позивачем ОСОБА_5.

На підставі договору купівлі-продажу від 23.08.2012 року фруктосховище кадастровий номер 6520380500:02:001:0002 площею 0, 6214 га було продано Мамедову Хагані Ганіматогли.

Відповідно до договору купівлі-продажу від 29.08.2012 року зерносховище кадастровий номер 6520380500:02:001:0009 площею 0, 1789 га було продано ОСОБА_6.

Відповідно до договору купівлі-продажу від 29.08.2012 року зерносклад кадастровий номер 6520380500:02:001:0010 площею 0, 1584 був проданий ОСОБА_6.

Отже, доводи податкового органу про те, що у власності та користуванні позивача перебувають земельні ділянки площею 19, 9100 га не відповідають дійсним обставинам справи.

Водночас, скасування в судовому порядку оскаржених податкових повідомлень-рішень відповідача з підстав помилкового розрахунку контролюючим органом земельного податку, не перешкоджає відповідачу прийняті нові податкові повідомлення-рішення, в яких правильно визначити позивачу податкове зобов'язання.

Таким чином, податкові повідомлення-рішення від 25.07.2014 року №27081-15, №27080-15, №27079-15, №27087-15, №27082-15, №27083-15, від 16.10.2014 року №5636-21 та №5635-21, прийняті податковим органом безпідставно.

Відповідно до ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст.72 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

В ході розгляду справи позивач довів суду ті обставини, на які він посилався в обґрунтування заявлених вимог, а відповідач не надав суду належні докази на підтвердження своїх заперечень проти позову.

Надаючи оцінку правомірності дій та рішень органів владних повноважень, суд керується критеріями, закріпленими у ст.2 КАС України, які певною мірою відображають принципи адміністративної процедури, встановлюючи при цьому чи прийняті (вчинені) ним рішення (дії): на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Доводи апеляційної скарги ґрунтуються на суб'єктивній оцінці фактичних обставин справи та доказів, а також на невірному тлумаченні норм матеріального права. Зазначені доводи не містять посилань на конкретні обставини чи факти або на нові докази, які б давали підстави для скасування рішення суду першої інстанції.

Таким чином, на підставі встановлених в ході судового розгляду обставин, суд першої інстанції правильно дійшов висновку, що позовні вимоги ОСОБА_1 є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

Враховуючи все вищевикладене, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції порушень матеріального і процесуального права при вирішенні справи не допустив, а наведені в скарзі доводи правильність висновків суду не спростовують. За таких обставин, апеляційна скарга задоволенню не підлягає.

Керуючись ч. 1 ст. 195, 197, п. 1 ч. 1 ст. 198, ст. 200, п. 1 ч. 1 ст. 205, ст. 206, ч.5 ст. 254 КАС України, колегія суддів, -

УХВАЛИЛА:

Апеляційну скаргу Цюрупинської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Херсонській області (Білозерське відділення) залишити без задоволення, а постанову Херсонського окружного адміністративного суду від 22 травня 2015 року у справі № 821/746/15-а - залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення їх копій особам, які беруть участь у справі, та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Головуючий: О.І. Шляхтицький

Суддя: О.В. Джабурія

Суддя: А.В. Крусян

СудОдеський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.08.2015
Оприлюднено12.08.2015
Номер документу48065103
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —821/746/15-а

Ухвала від 02.09.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Голубєва Г.К.

Ухвала від 05.08.2015

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Ухвала від 02.07.2015

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Ухвала від 02.07.2015

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Ухвала від 22.05.2015

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Войтович І.І.

Ухвала від 14.04.2015

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Войтович І.І.

Постанова від 22.05.2015

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Войтович І.І.

Ухвала від 12.03.2015

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Войтович І.І.

Ухвала від 06.03.2015

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Войтович І.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні