ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
20 травня 2015 року м. Київ К/800/15156/15
Колегія суддів Вищого адміністративного суду України в складі:
головуючого - Смоковича М.І.,
суддів: Логвиненка А.О., Мороз Л.Л.,
розглянувши у попередньому судовому засіданні в касаційній інстанції адміністративну справу
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Верболіз" до Івано-Франківської митниці Міндоходів про визнання нечинним рішення № КТ-206-0087-2012 від 21 серпня 2012 року про визначення коду товару, провадження по якій відкрито
за касаційною скаргою Івано-Франківської митниці Міндоходів на постанову Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 25 вересня 2013 року та ухвалу Львівського апеляційного адміністративного суду від 11 березня 2015 року,
у с т а н о в и л а :
У лютому 2013 року Товариство з обмеженою відповідальністю "Верболіз" (далі - ТОВ "Верболіз") звернулося до суду з адміністративним позовом до Івано-Франківської митниці Міндоходів про визнання нечинним рішення відділу митного посту Івано-Франківської митниці Міндоходів № КТ-206-0087-2012 від 21 серпня 2012 року про визначення коду товару.
Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач зазначає, що 21 серпня 2012 року посадовою особою відділу митного посту Івано-Франківської митниці Міндоходів прийнято рішення про визначення коду товару № КТ-206-0087-2012, відповідно до якого зазначений у митній декларації № 206060000/2012/007177 від 20 серпня 2012 року товар, а саме: "Розкидач органічних добрив (гною) марки "BERGMANN", моделі "TSW5210S", двохосний, 2008 року випуску, серійний № 1185107М, бувший у використанні, маса у разі максимального завантаження - 16000 кг, маса без навантаження - 7310 кг, вантажопідйомність - 8690 кг. Виробник - "LUDWIG BERGMANN GMBH", Німеччина", заявлений за кодом товару 8432 40 90 00, класифіковано митним органом за товарним кодом 8716 20 00 00.
Позич вважає, що відділом митного посту Івано-Франківської митниці Міндоходів помилково класифіковано товар, оскільки правильність визначення позивачем коду товару підтверджується експортною декларацією митних органів Німеччини MRN 12DE560361145014E3 від 31 липня 2012 року та інвойсом № 4/2012-07-26 від 26 липня 2012 року.
У зв'язку з цим, позивач звернувся в суд з вимогою про визнання протиправним та скасування рішення Івано-Франківської митниці Міндоходів про визначення коду товару № КТ-206-0087-2012 від 21 серпня 2012 року.
Постановою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 25 вересня 2013 року, залишеною без змін ухвалою Львівського апеляційного адміністративного суду від 11 березня 2015 року, адміністративний позов задоволено в повному обсязі.
Визнано протиправним та скасовано рішення відповідача № КТ-206-0087-2012 від 21 серпня 2012 року про визначення коду розкидача органічних добрив марки "BERGMANN", моделі "TSW5210S", заводський номер 1185107М.
Стягнуто з Державного бюджету України на користь позивача судові витрати в сумі 35,00 гривень.
У своїй касаційній скарзі Івано-Франківська митниця Міндоходів, посилаючись на порушення судами попередніх інстанцій норм матеріального права, просить скасувати їх рішення та прийняти нове, яким у задоволенні адміністративного позову відмовити.
В свою чергу, позивач у своєму запереченні вказує на необґрунтованість касаційної скарги і просить залишити її без задоволення, а судові рішення без змін.
Касаційна скарга підлягає залишенню без задоволення з таких підстав.
Судами попередніх інстанцій встановлено, що відповідно до договору міжнародної купівлі-продажу товарів № 26/7/12 від 26 липня 2012 року, укладеного між ТОВ "Верболіз" та Приватним підприємством "Cleanergy e.K." (Німеччина), останній зобов'язався передати у власність позивачу на умовах FCA с. Ширлінг (згідно із Правилами ІНКОТЕРМС в редакції 2010 року) бувший у вжитку розкидувач гною BERGMANN TSW5210S, 2008 року випуску, заводський номер 1185107М, вага - 7310 кг, виробництва Німеччини.
19 серпня 2012 року з Німеччини через Львівську митницю ввезено на митну територію України на адресу ТОВ "Верболіз" вищевказаний товар.
З метою здійснення митного оформлення товару ввезеного на територію України, 20 серпня 2012 року ТОВ "Верболіз" подано до митного посту "Калуш" Івано-Франківської митниці Міндоходів вантажну митну декларацію № 206060000/2012/007177 та товаросупровідні документи, зокрема, повідомлення про намір увезення товару № 206000000/2021/906852 від 31 липня 2012 року, CMR № 069672 від 17 серпня 2012 року, інвойс № 4/2012-07-26 від 26 липня 2012 року.
Відповідно до митної декларації даний товар експортувався з Німеччини на територію України за кодом УКТ ЗЕД 8432 40 90 00.
Під час проведення митного оформлення товару за вищевказаною митною декларацією, відповідачем проведено митний огляд, внаслідок чого складено акт митного огляду від 20 серпня 2012 року та ініційовано направлення запиту у відділ митного посту для визначення коду товару згідно із українським класифікатором товарів зовнішньоекономічної діяльності.
21 серпня 2012 року відповідачем прийнято рішення про визначення коду товару № КТ-206-0087-2012, яким встановлено, що заявлений до митного оформлення товар: "Двоосьовий причеп для сільського господарства із саморозвантаженням - розкидач органічних добрив марки "BERGMANN", моделі "TSW5210S", бувший у використанні, 2008 року випуску, серійний № 1185107М" призначений для завантаження, перевезення (у тому числі дорогами загального призначення) і розкидання (внесення) добрив на сільськогосподарські поля, являє собою причеп у вигляді бункера, що встановлений на рамі з двохосним шасі. Причеп з'єднується з транспортним засобом (трактором) за допомогою спеціального тягово-зчепного пристрою, має конструктивну швидкість до 40 км/год, задня частина причепа має прилади візуальної сигналізації. Причеп обладнаний зсувними донними пластинами, з'єднаними безперервними ланцюгами (рухомою підлогою) та відцентровими дисками, що розкидають добрива. Управління процесом внесення добрив здійснюється з кабіни трактора. Маса у разі максимального завантаження - 16000 кг, вантажопідйомність - 8690 кг. Виробник - "LUDWIG BERGMANN GMBH", Німеччина" відповідає товарному коду - 8716 20 00 00 зі ставкою ввізного мита - 10%.
Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з того, що на придбаний позивачем розкидач органічних добрив відповідає товарній позиції під кодом 8432 40 90 00, до якої відносяться товари, що використовуються у сільському господарстві та призначені для обробки ґрунту.
Зазначена позиція була підтримана і Львівським апеляційним адміністративним судом, який переглянув постанову суду першої інстанції та залишив її без змін.
Колегія суддів Вищого адміністративного суду України зазначені висновки судів вважає вірними та такими, що зроблені на підставі правильно застосованих норм матеріального права.
Згідно із частиною 8 статті 257 Митного кодексу України (далі - МК України) митне оформлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення здійснюється митними органами на підставі митної декларації, до якої декларантом залежно від митних формальностей, установлених цим Кодексом для митних режимів, та заявленої мети переміщення вносяться відомості про товари, в т.ч. код товару згідно із УКТ ЗЕД.
Відповідно до статті 69 МК України митні органи здійснюють контроль правильності класифікації товарів, поданих до митного оформлення, згідно з УКТ ЗЕД.
На вимогу посадової особи органу доходів і зборів декларант або уповноважена ним особа зобов'язані надати усі наявні відомості, необхідні для підтвердження заявлених ними кодів товарів, поданих до митного оформлення, а також зразки таких товарів та/або техніко-технологічну документацію на них.
У разі виявлення під час митного оформлення товарів або після нього порушення правил класифікації товарів орган доходів і зборів має право самостійно класифікувати такі товари.
Під складним випадком класифікації товару розуміється випадок, коли у процесі контролю правильності заявленого декларантом або уповноваженою ним особою коду товару виникають суперечності щодо тлумачення положень УКТ ЗЕД, вирішення яких потребує додаткової інформації, спеціальних знань, проведення досліджень тощо.
Згідно із пунктом 9 розділу ІІІ Порядку роботи відділу митних платежів, підрозділу митного оформлення митного органу та митного поста при вирішенні питань класифікації товарів, що переміщуються через митний кордон України, затвердженого наказом Міністерства фінансів України № 650 від 30 травня 2012 року, якщо для вирішення питання класифікації товару виникає потреба в спеціальних знаннях з різних галузей науки, техніки, мистецтвознавства тощо або у використанні спеціального обладнання і техніки, то митний орган може звернутися до спеціалізованого митного органу з питань експертного забезпечення або до іншої експертної установи (організації).
Залучення спеціалізованого митного органу з питань експертного забезпечення або іншої експертної установи (організації) здійснюється у разі:
- виникнення необхідності ідентифікації або лабораторної перевірки характеристик товарів, визначальних для їх класифікації;
- виникнення складних питань при класифікації товарів згідно з УКТ ЗЕТ вирішення яких потребує експертних досліджень.
З аналізу цих норм слідує, що код товару по УКТ ЗЕД визначається декларантом або митним органом при здійсненні митного контролю у випадку встановлення декларантом неправильного коду.
Пунктом 3 розділу І Порядком роботи відділу митних платежів, підрозділу митного оформлення митного органу та митного поста при вирішенні питань класифікації товарів, що переміщуються через митний кордон України, встановлено, що класифікація товару - це визначення коду товару відповідно до вимог Основних правил інтерпретації УКТ ЗЕД, передбачених Законом України "Про митний тариф України" (далі - Основні правила інтерпретації УКТ ЗЕД), з урахуванням Пояснень до УКТ ЗЕД, рішень Комітету з Гармонізованої системи опису та кодування товарів Всесвітньої митної організації, методичних рекомендацій щодо класифікації окремих товарів згідно з вимогами УКТ ЗЕД, розроблених центральним органом виконавчої влади у сфері митної справи на виконання статті 68 МК України, до початку переміщення товару через митний кордон України, під час митного оформлення та після завершення митного оформлення. У свою чергу, під контролем правильності класифікації товарів розуміється перевірка правильності опису товару та відповідного йому коду в митній декларації вимогам Основних правил інтерпретації УКТ ЗЕД під час проведення процедур його митного контролю та митного оформлення.
Група 84 УКТ ЗЕД включає реактори ядерні, котли, машини, обладнання і механічні пристрої та їх частини. Товарній підкатегорії за кодом 8432 40 90 00 УКТ ЗЕД відповідає опис товару - "розкидачі та розподільники органічних та мінеральних добрив, інші", ставка мита - 0 %.
До групи 87 УКТ ЗЕД відносяться засоби наземного транспорту, крім залізничного або трамвайного рухомого складу, їх частини та обладнання. За кодом 8432 40 90 00 УКТ ЗЕД класифіковано товарну підкатегорію "причепи та напівпричепи з самозавантаженням або саморозвантаженням, для використання у сільському господарстві", ставка мита - 10 %.
Як вбачається з матеріалів справи, підставами для прийняття відповідачем рішення про визначення іншої класифікації товару, ніж це визначив сам декларант, були вищезазначені нормативні документи, акт про проведення митного огляду від 20 серпня 2012 року, фотографії, інформація з мережі INTERNET, класифікаційні рішення інших митних органів на подібні товари.
Пунктом 8.3.4 акту про проведення митного огляду від 20 серпня 2012 року встановлено, що пред'явлений вантаж являє собою розкидач органічних добрив (гною), марки "BERGMANN", моделі "TSW5210S", заводський номер 1185107М, двохосьовий, 2008 року виготовлення, зеленого кольору, бувший у використанні, призначений для розкидання органічних добрив (гною) по полю, виробник "LUDWIG BERGMANN GMBH", Німеччина.
Однак, відмітки про те, що ввезений товар є причепом чи напівпричепом з самозавантаженням або саморозвантаженням, для використання у сільському господарстві, в акті відсутні.
При цьому, правильність визначення ТОВ "Верболіз" коду товару підтверджується копією країни-експортера від 31 липня 2012 року за № 12DE560361145014E3, договором № 26/7/12 від 26 липня 2012 року, рішенням органу сертифікації - ДП "Львівстандартметрологія" № 21-07/1987 від 14 серпня 2012 року, повідомленням фірми продавця товару - Cleanergy e.K. від 02 жовтня 2012 року та описок технічних характеристик товару.
Колегія суддів Вищого адміністративного суду України вважає правильними висновки судів попередніх інстанцій, що при наявності такого висновку при проведенні митного огляду товару, прийняття відповідачем рішення про зміну коду "розкидачі та розподільники органічних та мінеральних добрив, інші" на "причепи та напівпричепи з самозавантаженням або саморозвантаженням, для використання у сільському господарстві", ввезеного позивачем за митною декларацією № 206060000/2012/007177 від 20 серпня 2012 року, є безпідставним.
Так, пункт 18 розділу ІІІ Порядку роботи відділу митних платежів, підрозділу митного оформлення митного органу та митного поста при вирішенні питань класифікації товарів, що переміщуються через митний кордон України передбачає, що у разі вирішення складного випадку класифікації товару відділ митного посту не може самостійно здійснити класифікацію товару через його складність, він має право підготувати запит щодо класифікації товару згідно із УКТ ЗЕД до центрального органу виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики у сфері державної митної справи.
Оскільки митним органом процедура визначення коду товару використана у повному обсязі, оскаржене рішення Івано-Франківської митниці Міндоходів не може вважатися законним, а тому цілком правильно було скасовано судом першої інстанції.
Відповідно до частини першої статті 224 Кодексу адміністративного судочинства України суд касаційної інстанції залишає касаційну скаргу без задоволення, а судові рішення - без змін, якщо визнає, що суди першої та апеляційної інстанцій не допустили порушень норм матеріального і процесуального права при ухваленні судових рішень чи вчиненні процесуальних дій.
З огляду на викладене, висновки судів попередніх інстанцій є правильними, обґрунтованими, відповідають нормам матеріального та процесуального права, підстави для скасування чи зміни оскаржуваних судових рішень відсутні.
Доводи, які містяться в касаційній скарзі, висновків судів та обставин справи не спростовують.
Керуючись статтями 220 1 , 223, 224, 231, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів
у х в а л и л а :
Касаційну скаргу Івано-Франківської митниці Міндоходів залишити без задоволення.
Постанову Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 25 вересня 2013 року та ухвалу Львівського апеляційного адміністративного суду від 11 березня 2015 року у цій справі залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії сторонам у справі та оскарженню не підлягає.
Головуючий М.І. Смокович
Судді А.О. Логвиненко
Л.Л. Мороз
Суд | Вищий адміністративний суд України |
Дата ухвалення рішення | 20.05.2015 |
Оприлюднено | 26.05.2015 |
Номер документу | 44348727 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вищий адміністративний суд України
Смокович М.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні