Ухвала
від 27.05.2015 по справі 810/852/15
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа: № 810/852/15 Головуючий у 1-й інстанції: Лиска І.Г. Суддя-доповідач: Чаку Є.В.

У Х В А Л А

Іменем України

27 травня 2015 року м. Київ

Київський апеляційний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді: Чаку Є.В.,

суддів: Файдюка В.В., Старової Н.Е.

за участю секретаря Муханькової Т.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду апеляційну скаргу приватного підприємства «Надра-Сервіс» на постанову Київського окружного адміністративного суду від 31 березня 2015 року у справі за адміністративним позовом приватного підприємства «Надра-Сервіс» до Державної інспекції сільського господарства в Київській області, третя особа: Прокуратура Київської області про визнання протиправними дій, -

В С Т А Н О В И В :

Приватне підприємство «Надра-Сервіс» (далі - позивач) звернулося до Київського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Державної інспекції сільського господарства в Київській області (далі - відповідач), третя особа: Прокуратура Київської області про визнання незаконними дій Державної інспекції сільського господарства в Київській області щодо проведення перевірки дотримання вимог земельного законодавства при наданні в оренду ПП «Надра-Сервіс» земельних ділянок, які розміщені в адміністративних межах Бирюківської сільської ради, Рокитнянського району, Київської області, які виразилися у виготовленні державними інспекторами сільського господарства в Київській області, Михайлюк І.О. та Рибитва О.В., 06 листопада 2014 року Акту обстеження земельної ділянки № 04-19/92.

Київський окружний адміністративний суд своєю постановою від 31 березня 2015 року в задоволенні адміністративного позову відмовив.

Не погоджуючись з судовим рішенням, позивач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати постанову Київського окружного адміністративного суду від 31 березня 2015 року та постановити нову про задоволення адміністративного позову в повному обсязі. На думку апелянта, зазначену постанову суду прийнято з порушенням норм матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного висновку суду.

Розглянувши доводи апеляційної скарги, заяви, перевіривши матеріали справи та дослідивши докази, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає залишенню без задоволення, а постанова суду - без змін, з наступних підстав.

04.11.2014 року на адресу Державної інспекції сільського господарства в Київській області надійшов лист Прокуратури Київської області від 24.10.2014 року № 05/3-3692вих-14 з проханням виділити спеціаліста інспекції для спільного проведення перевірки дотримання вимог земельного законодавства ПП «Надра-Сервіс».

На виконання листа прокуратури Київської області № 05/3-3692 вих-14 від 24.10.2014 року, відповідачем було надано двох державних інспекторів сільського господарства в Київській області Михайлюк І.О. та Рибитва О.В. для проведення перевірки. Так, у присутності прокурора Відділу захисту прав громадян та інтересів держави у сфері земельних відносин прокуратури Київської області Шидловського П.В. було складено Акт обстеження земельної ділянки № 04-19/92 від 06 листопада 2014 року.

Не погоджуючись з діями відповідача щодо проведення перевірки дотримання вимог земельного законодавства при наданні в оренду ПП «Надра-Сервіс» земельних ділянок, позивач звернувся з даним позовом до суду.

З приводу даних спірних правовідносин, суд апеляційної інстанції зазначає наступне.

Закон України «Про державний контроль за використанням та охороною земель» від 19.06.2003 року визначає правові, економічні та соціальні основи організації здійснення державного контролю за використанням та охороною земель і спрямований на забезпечення раціонального використання і відтворення природних ресурсів та охорону довкілля.

Відповідно до ст. 21 Закону України «Про центральні органи виконавчої влади», п. 6 «Положення про Державну інспекцію сільського господарства України», затвердженого Указом Президента України від 13.04.2011 року № 459/2011, п. 8 «Положення про Міністерство аграрної політики та продовольства України», затвердженого Указом Президента України від 23.04.2011 року № 500, та постанови Кабінету Міністрів України від 12.12.2011 року № 1300 «Про утворення територіальних органів Державної інспекції сільського господарства», Міністерство аграрної політики та продовольства України своїм наказом від 23.12.2011 року № 770, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 12.01.2012 року за № 34/20347 затвердило «Положення про державну інспекцію сільського господарства в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі».

Основним завданням Держсільгоспінспекції є реалізація повноважень Державної інспекції сільського господарства України у межах відповідної території.

Держсільгоспінспекція відповідно до покладених на неї завдань здійснює державний нагляд (контроль) у частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій та форм власності, в тому числі за:

- дотриманням вимог земельного законодавства при набутті права власності на земельні ділянки за договорами купівлі-продажу, міни, дарування, застави та іншими цивільно-правовими угодами;

- дотриманням органами державної влади, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами вимог земельного законодавства та встановленого порядку набуття і реалізації права на землю;

- проведенням землеустрою, виконанням заходів, передбачених проектами землеустрою, зокрема за дотриманням власниками та користувачами земельних ділянок вимог, визначених у проектах землеустрою;

- дотриманням вимог земельного законодавства органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування з питань передачі земель у власність та надання у користування, у тому числі в оренду, зміни цільового призначення, вилучення, викупу, продажу земельних ділянок або прав на них на конкурентних засадах.

Відповідно до пункту 4 Положення про Державну інспекцію сільського господарства в Київській області, Держсільгоспінспекція відповідно до покладених на неї завдань здійснює державний нагляд (контроль) у частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій та форм власності, в тому числі розраховує розмір шкоди, заподіяної внаслідок самовільного зайняття земельних ділянок, використання їх не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву без спеціального дозволу, та вживає заходів до її відшкодування в установленому законодавством порядку.

Відповідно до ст. 10 зазначеного Закону України «Про державний контроль за використанням та охороною земель» державні інспектори у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель мають право безперешкодно обстежувати в установленому законодавством порядку земельні ділянки, що перебувають у власності та користуванні юридичних і фізичних осіб, перевіряти документи щодо використання та охорони земель.

Як встановлено судом, 03.12.2014 року на адресу Державної інспекції сільського господарства в Київській області надійшов лист Прокуратури Київської області від 24.10.2014 року № 05/3-3692вих-14 з проханням виділити спеціаліста інспекції для спільного проведення перевірки дотримання вимог земельного законодавства ПП «Надра-Сервіс».

Відповідно до ст. 8 Закону України «Про прокуратуру» законні вимоги прокурора, є обов'язковими для всіх органів, підприємств, установ, організацій, посадових осіб та громадян і виконуються невідкладно або у передбачені законом чи визначені прокурором строки.

Оскільки законні вимоги прокурора, є обов'язковими, відповідачем спільно з прокурором Прокуратури Київської області було проведено обстеження земельної ділянки, яка розміщена в адміністративних межах Бирюківської сільської ради, Рокитнянського району (поза межами населеного пункту).

Отже, враховуючи вищезазначене та положення ст. 31 Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2014 рік», а саме те, що перевірки підприємств, установ та організацій, фізичних осіб-підприємців контролюючими органами здійснюються протягом серпня - грудня 2014 року виключно з дозволу Кабінету Міністрів України або за заявкою суб'єкта господарювання щодо його перевірки, інспекторами Державної інспекції сільського господарства в Київській області було проведено лише обстеження земельної ділянки, яка використовується ПП «Надра-Сервіс», за участю прокурора прокуратури Київської області.

За результатами проведення обстеження земельної ділянки державний інспектор складає акт обстеження земельної ділянки, в ньому вказується: а) ким, за участю та в присутності яких осіб проводилося обстеження; б) адреса, площа, форма власності обстежуваної земельної ділянки; в) категорія земель, цільове призначення та наявність документів, що посвідчують право на земельну ділянку; г)необхідність обстеження, результати його проведення; д) план-схема земельної ділянки та підписи осіб-учасників перевірки.

Загальні вимоги до здійснення державного нагляду (контролю) регламентовані статті 4 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» № 877-V від 05.04.2007 року ( Далі - Закон № 877-V), а саме:

- державний нагляд (контроль) здійснюється за місцем провадження господарської діяльності суб'єкта господарювання або його відокремлених підрозділів, або у приміщенні органу державного нагляду (контролю) у випадках, передбачених законом;

- плановий чи позаплановий захід повинен здійснюватися у присутності керівника або його заступника, або уповноваженої особи суб'єкта господарювання.

Вимоги щодо планових заходів зі здійснення державного нагляду (контролю) визначені статтею 5 Закону № 877-V.

Частиною 4 статті 5 вищевказаного Закону передбачено, що органи державного нагляду (контролю) здійснюють планові заходи з державного нагляду (контролю) за умови письмового повідомлення суб'єкта господарювання про проведення планового заходу не пізніш як за десять днів до дня здійснення цього заходу.

Повідомлення, яке надсилається рекомендованим листом чи телефонограмою або вручається особисто керівнику чи уповноваженій особі суб'єкта господарювання під розписку, повинно містити: дату початку та дату закінчення здійснення планового заходу, найменування юридичної особи, щодо діяльності якої здійснюється захід і найменування органу державного нагляду (контролю).

Відповідно до ч.ч. 2, 3 ст. 6 Закону № 877-V проведення позапланових заходів та інших підстав, крім передбачених цією статтею, забороняється, якщо інше не передбачається законом або міжнародним договором України, згода на обов'язковість, якого надана Верховною Радою України; суб'єкт господарювання повинен ознайомишся з підставою проведення позапланового заходу і з наданням йому копії відповідного документа.

Згідно зі ст. 7 цього ж Закону встановлено обов'язок інспекційного органу перед початком здійснення планової або позапланової перевірки видати наказ, який має містити найменування суб'єкта господарювання, щодо якого буде здійснюватися захід, та предмет перевірки.

На підставі наказу оформляється посвідчення (направлення) на проведення заходу, яке підписується керівником або заступником керівника органу державного нагляду (контролю) (із зазначенням прізвища, ім'я та по батькові) і засвідчується печаткою.

З огляду на вищевикладене, колегія суддів вважає твердження позивача про проведення відповідачем перевірки дотримання вимог земельного законодавства, помилковим та таким, що не відповідає дійсності, оскільки інспекторами не готувалися жодні розпорядчі документи щодо проведення зазначеної позивачем перевірки, а також не складався акт перевірки.

21.11.2014 року Державною інспекцією сільського господарства в Київській області було направлено на адресу Прокуратури Київської області лист № 02-3-09/6771, в якому повідомлено про проведення обстеження земельної ділянки та вказано на заборону проведення контролюючими органами перевірок.

03.12.2014 року на адресу Державної інспекції сільського господарства в Київській області надійшов лист Прокуратури Київської області від 03.12.2014 року № 05/3-4236вих14 з проханням надати оцінку законності передачі у користування ПП «Надра-Сервіс» земельних ділянок на підставі документації, що додана до листа.

Інспекторами Державної інспекції сільського господарства в Київській області проаналізовано надіслані прокуратурою документи та листом від 12.12.2014 року №02-3-09/7058 надано відповідь.

Отже, враховуючи зазначене, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції дійшов правильного висновку про правомірність дій державних інспекторів сільського господарства в Київській області Михайлюк І.О. та Рибитви О.В., щодо складання Акту обстеження земельної ділянки від 06.11.2014 року № 04- 19/92.

Також, суд вважає, що позовні вимоги щодо визнання протиправними дій посадових осіб Державної інспекції сільського господарства в Київській області по складанню Акту обстеження не підлягають задоволенню, оскільки складання вказаного Акту відповідно до норм Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» № 877-V від 05.04.2007 року, Закону України «Про державний контроль за використанням та охороною земель» № 963-IV від 19.06.2003 року, Порядку планування та здійснення контрольних заходів з питань перевірки стану дотримання суб'єктами господарювання вимог земельного законодавства, затвердженого Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України № 132 від 25.02.2013 року, є обов'язком відповідача, випливає із здійсненням ним відповідних повноважень, а висновки акту обстеження є відповідним судженням інспектора щодо обстеження та не є рішенням суб'єкта владних повноважень, не породжують та не змінюють права та обов'язки позивача, а тому позовні вимоги також правильно залишені судом першої інстанції без задоволення.

Відповідно до статті 200 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

За таких обставин, виходячи з системного аналізу положень законодавства України та наданих сторонами доказів, приймаючи до уваги те, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи, судове рішення ухвалено з додержанням норм матеріального та процесуального права, висновки суду доводами апелянта не спростовані, колегія суддів дійшла висновку про відсутність правових підстав для задоволення апеляційної скарги.

Керуючись ст. ст. 160, 195, 200, 205, 206, 212, 254 КАС України, суд, -

У Х В А Л И В :

Апеляційну скаргу приватного підприємства «Надра-Сервіс» - залишити без задоволення.

Постанову Київського окружного адміністративного суду від 31 березня 2015 року - залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів в касаційному порядку шляхом подачі касаційної скарги до Вищого адміністративного суду України.

Головуючий суддя:

Судді:

Повний текст ухвали виготовлений 27.05.2015 року.

Головуючий суддя Чаку Є.В.

Судді: Файдюк В.В.

Старова Н.Е.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.05.2015
Оприлюднено02.06.2015
Номер документу44401758
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —810/852/15

Ухвала від 30.04.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Чаку Є.В.

Ухвала від 27.05.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Чаку Є.В.

Постанова від 31.03.2015

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лиска І.Г.

Ухвала від 31.03.2015

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лиска І.Г.

Ухвала від 25.03.2015

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лиска І.Г.

Ухвала від 03.03.2015

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лиска І.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні