УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
14 травня 2015 року Справа № 876/4321/15
Львівський апеляційний адміністративний суд в складі:
головуючого судді Яворського І.О.,
суддів: Кухтея Р.В., Носа С.П.
розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Управління Державної автомобільної інспекції Головного управління Міністерства внутрішніх справ України у Львівській області на постанову Львівського окружного адміністративного суду від 04 березня 2015 року у справі за позовом товариства з додатковою відповідальністю «Стрий Авто» до Управління державної автомобільної інспекції Головного управління Міністерства внутрішніх справ України у Львівській області, Департаменту Державної автомобільної інспекції Міністерства внутрішніх справ України про визнання протиправним та скасування рішення, -
В С Т А Н О В И В:
У листопаді місяці 2014 року позивач звернувся до суду з позовом до відповідачів про визнання протиправним та скасування рішення. Предметом розгляду, з врахуванням зміни позову, є скасування реєстраційного повідомлення № 4/8-1009 від 12.05.2014 року, прийнятого комісією Департаменту ДАІ МВС України на підставі матеріалів № 5587 від 10.04.2014 року про тимчасове припинення видачі ТзДВ «Стрий Авто» бланкової продукції та пропозицію щодо припинення діяльності, пов'язаної з торгівлею транспортних засобів та їх складових частин, які мають ідентифікаційні номери. Позивач також просив визнати протиправними дії Управління Державної автомобільної інспекції Головного управління Міністерства внутрішніх справ України у Львівській області щодо проведення 17 квітня 2014 року перевірки дотримання ТзДВ «Стрий Авто» умов провадження торгової діяльності щодо оптової та роздрібної торгівлі транспортними засобами та їх складовими частинами, які мають ідентифікаційні номери, та складання акту від 17.04.2014 року.21 січня 2015 року було подано заяву про зміну предмету позову, в цілому, з аналогічними вимогами.
20 січня 2015 року було подано заперечення УДАІ у Львівській області на позовну заяву ТзДВ «Стрий Авто», в якому зазначається, що на підставі проведення перевірки комісією Центру надання послуг було зроблено висновки про необхідність тимчасового припинення видачі актів приймання-передачі ТзДВ «Стрий Авто» у відповідності до п.5.4 Порядку обліку, створення та ведення реєстру підприємств, установ, організацій та інших суб'єктів господарювання, які здійснюють оптову та роздрібну торгівлю і оформлення відповідних документів на реалізацію транспортних засобів та їх складових частин, які мають ідентифікаційні номери, затвердженого Наказом МВС України від 05.08.2010 року № 361.Примірник акту перевірки одразу було вручено директору ТзДВ «Стрий Авто» Карплюку Ю.Я, про що свідчить його підпис скріплений печаткою підприємства. Крім того, зі сторони УДАІ ГУМВС України у Львівській області, Департаменту ДАІ МВС України не допущено порушень п.7 ст.7 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», оскільки не здійснено повного чи часткового зупинення виробництва, реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг. В той же час ДДАІ лише запропоновано добровільно припинити діяльність, пов'язану з виробництвом транспортних засобів та їх складових частин, що мають ідентифікаційні номери. Таким чином, відповідачі діяли у спосіб і порядок визначений нормативно-правовими актами.
27 лютого 2015 року позивач уточнив позовні вимоги стосовно дати видачі матеріалів - замість 24 квітня 2014 року вказано -10 квітня 2014 року.
Постановою Львівського окружного адміністративного суду від 04 березня 2015 року адміністративний позов задоволено частково. Визнано протиправним та скасовано реєстраційне повідомлення № 4/8-1009 від 12 травня 2014 року, прийняте комісією департаменту ДАІ МВС України на підставі матеріалів № 5587 від 24.04.2014 року про тимчасове припинення видачі Товариству з додатковою відповідальністю «Стрий Авто» бланкової продукції та пропозицію щодо припинення діяльності, пов'язаної з торгівлею транспортними засобами та їх складових частин, які мають ідентифікаційні номери. У задоволенні решти позовних вимог відмовлено.
Суд першої інстанції, зокрема, вказав, що виконуючи умови укладених договорів, ТЗДВ «Стрий Авто» не набувало права власності ані на таку давальницьку сировину (автомобільні шасі та інше),ані на результат робіт (автобуси). Тому, в таких випадках позивачем не здійснювалося відчуження (продаж) транспортних засобів чи їх складових частин, які мають ідентифікаційні номери, і, відповідно, не мала місця ні оптова, ні роздрібна торгівля ними. Фактично діяльність Товариства полягала у виконанні робіт зі складання транспортних засобів на замовлення третіх осіб, тобто за своїм правовим змістом тотожна відносинам за договором підряду.
Постанова суду першої інстанції оскаржена в апеляційному порядку Управлінням Державної автомобільної інспекції ГУМВС України у Львівській області. Апелянт, зокрема, зазначає, що відповідачі діяли в спосіб і порядок визначений нормативно-правовими актами. Суд першої інстанції не врахував, що ДДАІ лише запропоновано добровільно припинити діяльність, пов'язану з виробництвом транспортних засобів та їх складових частин, що мають ідентифікаційні номери. Натомість, працівниками ТзДВ «Стрий Авто» порушено ряд нормативно правових актів, що і стало підставою для тимчасового припинення видачі актів приймання-передачі.
Особи, які беруть участь у справі в судове засідання для розгляду апеляційної скарги не прибули, про дату, час і місце розгляду справи були повідомлені належним чином, клопотань від осіб, які беруть участь у справі, про розгляд справи за їх участю не поступило, а тому, колегія суддів, у відповідності до ст. 197 КАС України, вважає за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи і обговоривши доводи апеляційної скарги, колегія суддів приходить до висновку, що апеляційну скаргу необхідно залишити без задоволення, а оскаржувану постанову залишити без змін. При цьому колегія суддів виходить з наступних міркувань.
Суд першої інстанції правильно встановив обставини справи.
За наслідками проведеної позапланової перевірки діяльності ТзДВ «Стрий Авто» комісією складено Акт від 17 квітня 2014 року, в якому зазначено, що ТзДВ «Стрий Авто», при провадженні діяльності, яка є предметом перевірки, порушено пп.44-45, п.47, п.7-8 Порядку здійснення оптової та роздрібної торгівлі транспортними засобами та їх складовими частинами, що мають ідентифікаційні номери, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1200 від 11.11.2009 року, а також п.9 Поряду державної реєстрації, перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1388 від 07.09.1998 року. За результатами розгляду даного акта комісією прийнято висновок щодо необхідності тимчасового припинення видачі позивачу актів приймання-передачі на виготовлені транспортні засоби.12 травня 2014 року Департаментом ДАІ МВС України на підставі акта комісії прийнято рішення у формі реєстраційного повідомлення № 4/8-1009 про тимчасове припинення видачі ТзДВ «Стрий Авто» бланкової продукції. У вказаному повідомленні також містилась пропозиція щодо припинення позивачем діяльності, пов'язаної з торгівлею транспортних засобів та їх складових частин, які мають ідентифікаційні номери.
Пунктом 5.2 Порядку встановлено, що позапланові перевірки суб'єктів господарювання працівниками ДАІ організовуються і проводяться згідно з направленням на перевірку відповідно до отриманої інформації щодо порушення вимог Порядку торгівлі, допущених особами, відповідальними за діяльність суб'єкта господарювання. У разі позапланової перевірки суб'єкта господарювання перед кожним її проведенням оформляється окремий розпорядчий документ про перевірку.
Згідно п.5.4 Порядку передбачено, що у разі виявлення фактів порушення суб'єктом господарювання вимог Порядку торгівлі, передачі бланкової продукції ДАІ або облікованих УДАІ біржових угод іншому суб'єктові господарювання (відокремленому підрозділу), а також отримання письмової інформації про вчинення злочину та порушення кримінальної справи щодо особи, відповідальної за діяльність суб'єкта господарювання, комісія Департаменту ДАІ приймає рішення про тимчасове припинення видачі бланкової продукції ДАІ або облікованих у ДАІ біржових угод. У такому випадку суб'єкт господарювання не має права використовувати (видавати) попередньо отриману бланкову продукцію ДАІ або обліковані у ДАІ біржові угоди, а також оформляти відповідні документи на передачу, реалізацію транспортних засобів та їх складових частин, які мають ідентифікаційні номери.
ТзДВ «Стрий-Авто» виготовляє повноцінні автобуси на базі давальницьких шасі, згідно з умовами договорів, які укладаються із замовниками, тобто замовник при наданні шасі підприємству зобов'язаний надати дозвільні документи щодо шасі. Після передачі автобуса замовнику на підставі акта приймання - передачі, замовник проводить його реєстрацію в органах ДАІ, з сплатою всіх обов'язкових платежів. Позивач не є власником транспортних засобів - автобусів, їх не експлуатує, не реєструє, не переобладнує. Підставою для виготовлення автобусів є договір, а не вантажно-митні декларації. Виготовлення транспортних засобів проводиться у відповідності до технічних умов. Транспортні засоби, як і виробництво є сертифіковані на відповідність до вимог нормативно - технічної документації.
Колегія суддів погоджується з тим, що позовна заява пред'явлена в межах шестимісячного строку з моменту, коли позивач дізнався про порушення своїх прав.
За змістом висновку № 9/1521 від 18.04.2014 року, комісія Управління ДАІ ГУМВС України у Львівській області рекомендувала тимчасово припинити видачу бланкової продукції ДАІ ТзДВ «Стрий Авто» як суб'єкту, діяльність якого пов'язана з виготовленням автобусів і, відповідно, торгівлю ними.
Департаментом ДАІ МВС України розглянуто матеріали № 5587 від 24.04.2014 року та 12.05.2014 року за № 4/8-1009 прийнято рішення у формі реєстраційного повідомлення про тимчасове припинення видачі ТзДВ «Стрий Авто» бланкової продукції та запропоновано припинити діяльність, пов'язану з торгівлею транспортними засобами та їх складовими частинам, які мають ідентифікаційні номери.
Колегія суддів погоджується з тим, що прийняття комісією Департаменту ДАІ МВС України рішення про припинення видачі бланкової продукції ДАІ фактично потягло за собою припинення господарської діяльності позивачем.
Суд першої інстанції правильно визначився з приводу правової оцінки дій відповідачів стосовно складеного Акта. У даному випадку Акт перевірки - це службовий документ, який підтверджує факт проведення перевірки діяльності об'єкта контролю і є носієм доказової інформації про виявлені порушення вимог законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на відповідні органи. В акті перевірки, складеному працівниками комісії Центру надання послуг не визначено виду і розміру штрафних (фінансових) санкцій за встановлені порушення. Акт перевірки у даному випадку є підставою для прийняття наступних рішень суб'єктом владних повноважень, що можуть порушувати права об'єкта контролю, та й стали предметом даного адміністративного позову. За своїм правовим значенням оспорюваний акт не є тим рішенням суб'єкта владних повноважень, який би породжував певні правові наслідки, був спрямований на регулювання тих чи інших відносин. Вказаний акт не є правовим актом індивідуальної дії, оскільки не є актом застосування норм права та не встановлює конкретні приписи, звернені до окремої особи. Доказів протиправності дій відповідача під час перевірки, в результаті чого були б порушені права позивача, суду надано не було.
Тому колегія суддів прийшла до висновку, що в задоволенні апеляційної скарги слід відмовити, оскільки вважає апеляційні вимоги неаргументованими.
Згідно ст. 200 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду першої інстанції без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Керуючись ст.195, ст.197, п.1 ч.1 ст.198, ст.200, п.1 ч.1 ст.205, ст.206, ст.254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
У Х В А Л И В:
Апеляційну скаргу Управління Державної автомобільної інспекції ГУМВС України у Львівській області залишити без задоволення, а постанову Львівського окружного адміністративного суду від 04 березня 2015 року в справі №813/8040/14 - без змін.
Постанова апеляційного суду набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копій особам, які беруть участь у справі та може бути оскаржена протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.
Головуючий І.О. Яворський
Судді Р.В. Кухтей
С.П. Нос
Суд | Львівський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.05.2015 |
Оприлюднено | 02.06.2015 |
Номер документу | 44401785 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Яворський Іван Олександрович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Кравців Олег Романович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні