Ухвала
від 19.05.2015 по справі 821/2090/14
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251

ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

----------------------

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

19 травня 2015 р.м.ОдесаСправа № 821/2090/14

Категорія: 8.3.3 Головуючий в 1 інстанції: Дубровна В.А.

Судова колегія Одеського апеляційного адміністративного суду у складі:

Головуючого - Милосердного М.М.,

суддів - Бітова А.І. та Ступакової І.Г.,

при секретарі - Тропанець О.В.,

за участю: представника Державної податкової інспекції у м. Херсоні Головного управління Міндоходів у Херсонській області - Палінічіка Костянтина Олександровича,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Одесі адміністративну справу за апеляційною скаргою Державної податкової інспекції у м. Херсоні Головного управління Міндоходів у Херсонській області на постанову Херсонського окружного адміністративного суду від 12 серпня 2014 року по справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Виробничо-комерційна фірма "Агротехмонтаж" до Державної податкової інспекції у м. Херсоні Головного управління Міндоходів у Херсонській області (правонаступник - Державна податкова інспекція у м. Херсоні Головного управління ДФС у Херсонській області) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,

В С Т А Н О В И Л А :

У червні 2014 року товариство з обмеженою відповідальністю "Виробничо-комерційна фірма "Агротехмонтаж" (далі - ТОВ) звернулось до суду з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у м. Херсоні Головного управління Міндоходів у Херсонській області (далі - ДПІ) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішення від 05.06.2014 року №0000511502 про збільшення суми бюджетного відшкодування з податку на додану вартість (далі - ПДВ) у розмірі 1390897,00 грн. та №0000501502 про зменшення суми бюджетного відшкодування (у тому числі заявленого в рахунок зменшення податкових зобов'язань наступних періодів) з ПДВ за лютий 2014 року у розмірі 1465154,00 грн. та застосування штрафних санкцій у сумі 732577,00 грн.

В судовому засіданні представник позивача визнав висновок ДПІ щодо зменшення ТОВ суми бюджетного відшкодування з ПДВ у розмірі 74257,00 грн., задекларованої згідно декларації за лютий 2014 року. При цьому, позивач вважав, що висновок ДПІ про зменшення та збільшення суми бюджетного відшкодування з ПДВ у розмірі 1390897,00 грн. є необґрунтованим, оскільки актом перевірки від 26.05.2014 року №249/21-03-15-02/24121197 податковий орган підтвердив фактичну сплату сум ПДВ, заявлених до бюджетного відшкодування, не встановив будь-яких порушень при формуванні показників податкових зобов'язань та податкового кредиту з ПДВ, від'ємного значення.

Постановою Херсонського окружного адміністративного суду від 12 серпня 2014 року позов задоволено частково. Судом визнано протиправними та скасовано податкові повідомлення-рішення від 05.06.2014 року №0000511502 про збільшення суми бюджетного відшкодування з податку на додану вартість у загальному розмірі 1390897,00 грн. №0000501502 в частині зменшення суми бюджетного відшкодування (у тому числі заявленого в рахунок зменшення податкових зобов'язань наступних періодів) з ПДВ за лютий 2014 року у розмірі 1390897,00 грн. та застосування штрафних санкцій у сумі 714012,75 грн. У задоволені адміністративного позову щодо визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення від 05.06.2014 року №0000501502 в частині зменшення суми бюджетного відшкодування (у тому числі заявленого в рахунок зменшення податкових зобов'язань наступних періодів) з податку на додану вартість за лютий 2014 року у розмірі 74257,00 грн. та застосування штрафних санкцій у сумі 18564,25 грн. - відмовлено

Не погоджуючись з постановою суду в частині задоволення позовних вимог, представник ДПІ подав апеляційну скаргу, в якій зазначається, що вказана постанова ухвалена з порушенням норм матеріального та процесуального права, а тому підлягає скасуванню з ухваленням нового рішення про відмову у задоволені позовних вимог.

Заслухавши суддю - доповідача, розглянувши матеріали справи та перевіривши законність і обґрунтованість судового рішення в межах доводів апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що подана апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом першої інстанції встановлено, що 19 березня 2014 року Товариством було подано до ДПІ податкову декларацію з ПДВ за лютий 2014 року з додатками до неї, в яких зазначено суму, що підлягає бюджетному відшкодуванню на рахунок платника у банку, у розмірі 1466105,00 грн. (року 23, 23.1).

Зокрема, - у додатку № 2 до декларації з ПДВ за лютий 2014 року "Довідка щодо залишку суми від'ємного значення попередніх податкових періодів, що залишається непогашеним після бюджетного відшкодування, отриманого у звітному податковому періоді, та підлягає включенню до складу податкового кредиту наступного податкового періоду" визначено, що залишок від'ємного значення попереднього податкового періоду (ряд. 22 декларації) складається із сум ПДВ, які виникли у квітні-грудні 2011 року, січні-червні 2012 року, серпні-грудні 2012 року, січні - травні 2013 року, липні-серпні 2013 року, жовтні-грудні 2013 року, січні 2014 року; частина залишку від'ємного значення, фактично сплачена отримувачем товарів ( послуг) постачальникам таких товарів ( послуг) у попередніх та звітному податкових періодах та не погашена податковими зобов'язаннями попередніх податкових періодів складає 1466105,00 грн.

- у додатку №3 до декларації з ПДВ за лютий 2014 року "Розрахунок суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість", сума, що підлягає бюджетному відшкодуванню складає 1466105,00 грн.;

- у додатку №4 до декларації з ПДВ за лютий 2014 року " Заява про повернення суми бюджетного відшкодування (Д4) містить прохання перерахувати на розрахунковий рахунок позивача суму бюджетного відшкодування податку на додану вартість за лютий 2014 року у розмірі 1466105,00 грн.

Пунктом 200.11 ст. 200 ПК України передбачено, що за наявності достатніх підстав, які свідчать, що розрахунок суми бюджетного відшкодування було зроблено з порушенням норм податкового законодавства, податковий орган має право провести документальну позапланову виїзну перевірку платника для визначення достовірності нарахування такого бюджетного відшкодування протягом 30 календарних днів, що настають за граничним терміном проведення камеральної перевірки.

Так, у травні 2014 року ДПІ була проведена позапланова виїзна перевірка ТОВ з питань правомірності нарахування суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість на рахунок платника у банку за лютий, березень 2014 року, про що був складений акт від 26.05.2014 року № 249/21-03-15-02/24121197.

Висновком даного акту є порушення позивачем вимог: - п. 198.6 ст.198 ПК України в частині завищення податкового кредиту з ПДВ по декларації за квітень 2011 року на суму 7124,00 грн.; за травень 2011 року - 21090,00 грн.; за червень 2011 року - 5522,00 грн.; за липень 2011 року - 6248,00 грн.; за серпень 2011 року - 1536,00 грн.; за вересень 2011 року - 1874,00 грн.; за жовтень 2011 року - 13,00 грн.; за листопад 2011 року - 3898,00 грн.; за грудень 2011 року - 451,00 грн.; за січень 2011 року - 4615,00 грн., що загалом складає 52371,00 грн.;

- п.200.1, 200.2, 200.3, 200.4 ст.200 ПК України в частині завищення суми бюджетного відшкодування по декларації за лютий 2014 року на суму 74257,00 грн.;

- п. 200.1, 200.2, 200.3, 200.4 ст. 200 ПК України в частині завищення суми бюджетного відшкодування по декларації за лютий 2014 року на суму 54339,0 грн. та заниження суми бюджетного відшкодування по декларації за травень 2011 року на суму 54339,0 грн.; завищення суми бюджетного відшкодування по декларації за лютий 2014 року на суму 72207,0 грн. та заниження суми бюджетного відшкодування по декларації за червень 2011 року на суму 72207,0 грн.; завищення суми бюджетного відшкодування по декларації за лютий 2014 року на суму 50514,0 грн. та заниження суми бюджетного відшкодування по декларації за липень 2011 року на суму 50514,0 грн.; завищення суми бюджетного відшкодування по декларації за лютий 2014 року на суму 73391,0 грн. та заниження суми бюджетного відшкодування по декларації за серпень 2011 року на суму 73391,0 грн.; завищення суми бюджетного відшкодування по декларації за лютий 2014 року на суму 71931,0 грн. та заниження суми бюджетного відшкодування по декларації за вересень 2011 року на суму 71931,0 грн.; завищення суми бюджетного відшкодування по декларації за лютий 2014 року на суму 74953,0 грн. та заниження суми бюджетного відшкодування по декларації за жовтень 2011 року на суму 74953,0 грн.; завищення суми бюджетного відшкодування по декларації за лютий 2014 року на суму 72555,0 грн. та заниження суми бюджетного відшкодування по декларації за листопад 2011 року на суму 72555,0 грн.; завищення суми бюджетного відшкодування по декларації за лютий 2014 року на суму 52574,0 грн. та заниження суми бюджетного відшкодування по декларації за грудень 2011 року на суму 52574,0 грн.; завищення суми бюджетного відшкодування по декларації за лютий 2014 року на суму 32867,0 грн. та заниження суми бюджетного відшкодування по декларації за січень 2012 року на суму 32867,0 грн.; завищення суми бюджетного відшкодування по декларації за лютий 2014 року на суму 14070,0 грн. та заниження суми бюджетного відшкодування по декларації за лютий 2012 року на суму 14070,0 грн.; завищення суми бюджетного відшкодування по декларації за лютий 2014 року на суму 49043,0 грн. та заниження суми бюджетного відшкодування по декларації за березень 2012 року на суму 49043,0 грн.; завищення суми бюджетного відшкодування по декларації за лютий 2014 року на суму 59043,0 грн. та заниження суми бюджетного відшкодування по декларації за квітень 2012 року на суму 59043,0 грн.; завищення суми бюджетного відшкодування по декларації за лютий 2014 року на суму 48489,0 грн. та заниження суми бюджетного відшкодування по декларації за травень 2012 року на суму 48489,0 грн.; завищення суми бюджетного відшкодування по декларації за лютий 2014 року на суму 57011,0 грн. та заниження суми бюджетного відшкодування по декларації за червень 2012 року на суму 57011,0 грн.; завищення суми бюджетного відшкодування по декларації за лютий 2014 року на суму 45982,0 грн. та заниження суми бюджетного відшкодування по декларації за липень 2012 року на суму 45982,0 грн.; завищення суми бюджетного відшкодування по декларації за лютий 2014 року на суму 41649,0 грн. та заниження суми бюджетного відшкодування по декларації за вересень 2012 року на суму 41649,0 грн.; завищення суми бюджетного відшкодування по декларації за лютий 2014 року на суму 76436,0 грн. та заниження суми бюджетного відшкодування по декларації за жовтень 2012 року на суму 76436,0 грн.; завищення суми бюджетного відшкодування по декларації за лютий 2014 року на суму 86070,0 грн. та заниження суми бюджетного відшкодування по декларації за листопад 2012 року на суму 86070,0 грн.; завищення суми бюджетного відшкодування по декларації за лютий 2014 року на суму 33497,0 грн. та заниження суми бюджетного відшкодування по декларації за грудень 2012 року на суму 33497,0 грн.; завищення суми бюджетного відшкодування по декларації за лютий 2014 року на суму 43899,0 грн. та заниження суми бюджетного відшкодування по декларації за січень 2013 року на суму 43899,0 грн.; завищення суми бюджетного відшкодування по декларації за лютий 2014 року на суму 65246,0 грн. та заниження суми бюджетного відшкодування по декларації за лютий 2013 року на суму 65246,0 грн.; завищення суми бюджетного відшкодування по декларації за лютий 2014 року на суму 49570,0 грн. та заниження суми бюджетного відшкодування по декларації за березень 2013 року на суму 49570,0 грн.; завищення суми бюджетного відшкодування по декларації за лютий 2014 року на суму 10365,0 грн. та заниження суми бюджетного відшкодування по декларації за квітень 2013 року на суму 10365,0 грн.; завищення суми бюджетного відшкодування по декларації за лютий 2014 року на суму 8156,0 грн. та заниження суми бюджетного відшкодування по декларації за травень 2013 року на суму 8156,0 грн., завищення суми бюджетного відшкодування по декларації за лютий 2014 року на суму 6838,0 грн. та заниження суми бюджетного відшкодування по декларації за червень 2013 року на суму 6838,0 грн.; завищення суми бюджетного відшкодування по декларації за лютий 2014 року на суму 23618,0 грн. та заниження суми бюджетного відшкодування по декларації за серпень 2013 року на суму 23618,0 грн.; завищення суми бюджетного відшкодування по декларації за лютий 2014 року на суму 80297,0 грн. та заниження суми бюджетного відшкодування по декларації за вересень 2013 року на суму 80297,0 грн.; завищення суми бюджетного відшкодування по декларації за лютий 2014 року на суму 9777,0 грн. та заниження суми бюджетного відшкодування по декларації за листопад 2013 року на суму 9777,0 грн.; завищення суми бюджетного відшкодування по декларації за лютий 2014 року на суму 11638,0 грн. та заниження суми бюджетного відшкодування по декларації за грудень 2013 року на суму 11638,0 грн.; завищення суми бюджетного відшкодування по декларації за лютий 2014 року на суму 14872,0 грн. та заниження суми бюджетного відшкодування по декларації за січень 2014 року на суму 14872,0 грн., що загалом складає суму завищення/заниження бюджетного відшкодування 1390897,00 грн.

На підставі вказаних висновків ДПІ було прийнято податкові повідомлення-рішення від 05.06.2014 року за № 0000511502 про збільшення суми бюджетного відшкодування з податку на додану вартість у розмірі 1390897,00 грн. та за №0000501502 про зменшення суми бюджетного відшкодування (у тому числі заявленого в рахунок зменшення податкових зобов'язань наступних періодів) з податку на додану вартість за лютий 2014 року у розмірі 1465154,00 грн. та застосування штрафних санкцій у сумі 732577,00 грн.

Вирішуючи справу, судом першої інстанції також встановлено, що податковий орган приймаючи спірні податкові повідомлення-рішення виходив з наступного, зокрема,

- TOB неправомірно заявлено до бюджетного відшкодування по декларації за лютий 2014 року суму ПДВ 52371,02 грн., внаслідок не здійснення самостійно коригування податкового кредиту у бік зменшення шляхом подання уточнюючих розрахунків по періодам квітень 2011 року - грудень 2011 року, січень 2012 року на загальну суму ПДВ 52371,02 грн., згідно висновків акту від 14.02.2013 року №1085/22-1/24121197 про результати планової документальної виїзною перевіркою TOB ВКФ "Агротехмонтаж" з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.10.09 року по 30.09.12 року, яким встановлено порушення пп. 7.4.1, 7.4.5 п. 7.4 ст.7 Закону України від 03 квітня 1997 року №168/97-ВР "Про податок на додану вартість", п.198.6 ст.198, п.201.1 ст. 201 ПК України в частині неправомірного включення до складу податкового кредиту ПДВ у загальній сумі 22840,0 грн. по господарській операції з TOB "Лана-торг", яка є нікчемною, а також неправомірного включення до складу податкового кредиту сум ПДВ у загальній сумі 27682,66 грн. по податковим накладним, отриманим від TOB "АМВ-Миколаїв" на загальну суму ПДВ 17081,00 грн., від "Терекс" на загальну суму ПДВ 10601,66 грн., як такі що складні з порушенням;

- TOB завищено заявлену суму бюджетного відшкодування на рахунок платника по декларації за лютий 2014 року на суму 21886,00 грн., оскільки у липні 2012 року підприємством проведено коригування податкового кредиту на вказану суму в бік зменшення по контрагенту TOB "Золотий екватор" (розрахунок коригування №114 від 30.06.2012 року на загальну суму 131318,07 грн. (в т.ч. ПДВ - 21886,35 грн.) ) по податковій накладній №7631 від 31.05.2012 року, яка була включена в реєстр виданих та отриманих податкових накладних за червень 2012 року.

Під час розгляду справи, TOB погодилося з вищевказаними висновками ДПІ у зв'язку з помилковим пред'явленням до бюджетного відшкодування у лютому 2014 року загальної суми ПДВ 74257,00 грн. (52 371,02 грн. + 21886,00 грн.)

Також, судом встановлено, що на прийняття оскаржуваних податкових повідомлень-рішень вплинув висновок ДПІ, викладений у п.3.19 акту перевірки, а саме з посиланням на пункти 200.1, 200.3, абзац "а" пункту 200.4, ст. 200 ПК України, підпункт 4.6 пункту 4 розділу V "Порядок заповнення податкової декларації", затверджений наказам № 678 від 13.11.2013 року "Про затвердження форм та Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість", ревізор - інспектор вказує, що платники, які заповнили рядок 22 декларації та відповідно до статті 200 розділу V ПК України № 2755-V1 від 02.12.2010 року мають право на бюджетне відшкодування податку на додану вартість, здійснюють розрахунок бюджетного відшкодування та подають до декларації (ДЗ) додаток 3, значення рядка 3 (ДЗ) додатка 3 переноситься до рядка 23 декларації за поточний звітний (податковий) період, тому враховуючи, що від'ємне значення ПДВ за квітень 2011 року у розмірі 54339,00 грн., яке згідно наданих до перевірки первинних документів, фактично сплачено постачальникам таких товарів (послуг) у квітні, травні 2011 року, тому TOB ВКФ "Агротехмонтаж" завищено суму бюджетного відшкодування по декларації за лютий 2014 року на суму 54339,0 грн. та занижено на вказану суму бюджетного відшкодування по декларації за травень 2011 року.

З аналогічних підстав Податковим органом зроблено висновок щодо завищення TOB бюджетного відшкодування по декларації за лютий 2014 року на суму 72207,0 грн. та заниження на вказану суму бюджетне відшкодування по декларації за червень 2011 року, завищення бюджетного відшкодування по декларації за лютий 2014 року на суму 50514,0 грн. та заниження на вказану суму бюджетне відшкодування по декларації за липень 2011 року, завищення бюджетного відшкодування по декларації за лютий 2014 року на суму 73391,0 грн. та заниження на вказану суму бюджетне відшкодування по декларації за серпень 2011 року, завищення бюджетного відшкодування по декларації за лютий 2014 року на суму 71931,0 грн. та заниження на вказану суму бюджетне відшкодування по декларації за вересень 2011 року, завищення бюджетного відшкодування по декларації за лютий 2014 року на суму 74953,0 грн. та заниження на вказану суму бюджетне відшкодування по декларації за жовтень 2011 року, завищення суми бюджетного відшкодування по декларації за лютий 2014 року на суму 72555,0 грн. та заниження на вказану суму бюджетне відшкодування по декларації за листопад 2011 року, завищення бюджетного відшкодування по декларації за лютий 2014 року на суму 52574,0 грн. та заниження на вказану суму бюджетне відшкодування по декларації за грудень 2011 року, завищення бюджетного відшкодування по декларації за лютий 2014 року на суму 32867,0 грн. та заниження на вказану суму бюджетне відшкодування по декларації за січень 2012 року, завищення бюджетного відшкодування по декларації за лютий 2014 року на суму 14070,0 грн. та заниження на вказану суму бюджетне відшкодування по декларації за лютий 2012 року, завищення бюджетного відшкодування по декларації за лютий 2014 року на суму 49043,0 грн. та заниження на вказану суму бюджетне відшкодування по декларації за березень 2012 року, завищення бюджетного відшкодування по декларації за лютий 2014 року на суму 59043,0 грн. та заниження на вказану суму бюджетне відшкодування по декларації за квітень 2012 року, завищено суму бюджетного відшкодування по декларації за лютий 2014 року на суму 48489,0 грн. та занижено суму бюджетного відшкодування по декларації за травень 2012 року на суму 48489,0 грн., завищення бюджетного відшкодування по декларації за лютий 2014 року на суму 57011,0 грн. та заниження на вказану суму бюджетне відшкодування по декларації за червень 2012 року, завищення бюджетного відшкодування по декларації за лютий 2014 року на суму 45982,0 грн. та заниження на вказану суму бюджетне відшкодування по декларації за липень 2012 року, завищення бюджетного відшкодування по декларації за лютий 2014 року на суму 41649,0 грн. та заниження на вказану суму бюджетне відшкодування по декларації за вересень 2012 року, завищення бюджетного відшкодування по декларації за лютий 2014 року на суму 76436,0 грн. та заниження на вказану суму бюджетне відшкодування по декларації за жовтень 2012 року, завищення бюджетного відшкодування по декларації за лютий 2014 року на суму 86070,0 грн. та заниження на вказану суму бюджетного відшкодування по декларації за листопад 2012 року, завищення бюджетного відшкодування по декларації за лютий 2014 року на суму 33497,0 грн. та заниження на вказану суму бюджетного відшкодування по декларації за грудень 2012 року, завищення бюджетного відшкодування по декларації за лютий 2014 року на суму 43899,0 грн. та заниження на вказану суму бюджетного відшкодування по декларації за січень 2013 року, завищення суми бюджетного відшкодування по декларації за лютий 2014 року на суму 65246,0 грн. та заниження на вказану суму бюджетне відшкодування по декларації за лютий 2013 року, завищення бюджетного відшкодування по декларації за лютий 2014 року на суму 14 872,00 грн. та заниження на вказану суму бюджетного відшкодування по декларації за березень 2013 року

Таким чином, на думку Податкового органу, встановлено порушення пунктів 200.1. - 200.4 статті 200 ПК України, в результаті чого позивачем завищено загальну суму бюджетного відшкодування, яка підлягає зменшенню за лютий 2014 року в розмірі 1390897,00 грн. та занижено на вказану суму бюджетне відшкодування, яка підлягає збільшенню у відповідних звітних періодах.

Суд першої інстанції, частково задовольняючи позовні вимоги, виходив з наступних підстав, з якими також погоджується колегія суддів.

Згідно з пунктом 200.1 статті 200 ПК України сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.

Відповідно до пункту 200.4 статті 200 ПК України якщо в наступному податковому періоді сума, розрахована згідно з пунктом 200.1 цієї статті, має від'ємне значення, то:

а) бюджетному відшкодуванню підлягає частина такого від'ємного значення, яка дорівнює сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх та звітному податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України, а в разі отримання від нерезидента послуг на митній території України - сумі податкового зобов'язання, включеного до податкової декларації за попередній період за отримані від нерезидента послуги отримувачем послуг;

б) залишок від'ємного значення попередніх податкових періодів після бюджетного відшкодування включається до складу сум, що відносяться до податкового кредиту наступного податкового періоду.

Платник податку може прийняти самостійно рішення про зарахування в повному обсязі належної йому суми бюджетного відшкодування або її частини у зменшення податкових зобов'язань з цього податку, що виникли протягом наступних звітних (податкових) періодів, за наявності умов, передбачених пунктом 200.4 цієї статті. Зазначене рішення відображається платником податку у податковій декларації, яку він подає за результатами звітного (податкового) періоду, в якому виникає право на подання заяви про отримання бюджетного відшкодування згідно з нормами цієї статті. У разі прийняття такого рішення зазначена сума не враховується при розрахунку сум бюджетного відшкодування наступних звітних (податкових) періодів (п.200.6 ст.200 ПК України).

Згідно пункту 200.7 статті 200 ПК України платник податку, який має право на отримання бюджетного відшкодування та прийняв рішення про повернення суми бюджетного відшкодування, подає відповідному органу державної податкової служби податкову декларацію та заяву про повернення суми бюджетного відшкодування, яка відображається у податковій декларації.

З наведеного вбачається, що платник податку у випадку, якщо сума податку на додану вартість має від'ємне значення, приймає рішення або про віднесення цієї суми до бюджетного відшкодування, або про включення суми від'ємного значення з ПДВ до податкового кредиту. Зазначене рішення платника податку відображається останнім у відповідній податковій декларації.

При цьому, законодавчо встановлений порядок повернення з бюджету сум бюджетного відшкодування не передбачає автоматичного погашення сум бюджетного відшкодування у разі, якщо такі суми не були своєчасно заявлені до відшкодування.

Наведене стосується і залишків від'ємного значення між сумою податкових зобов'язань і податкового кредиту податкових періодів, що передували попередньому періоду, та у яких сформувалися суми, що підлягали відшкодуванню в наступному податковому періоді, але не заявлялися до відшкодування у наступних податкових періодах, за якими вони виникли.

Отже, норми ПК України не обмежують право платника податку заявити до повернення суму бюджетного відшкодування часовими межами відповідного податкового періоду, та не ставить право платника податку на отримання податкової вигоди в залежність від того, в якому звітному податковому періоді у платника виникло право на бюджетне відшкодування, за винятком строку, який визначений у пункті 102.5 статті 102 ПК України.

Крім того, відповідно до пункту 200.14 статті 200 ПК України якщо за результатами камеральної або документальної позапланової виїзної перевірки орган державної податкової служби виявляє невідповідність суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації, то такий орган, зокрема а) у разі заниження заявленої платником податку суми бюджетного відшкодування щодо суми, визначеної органом державної податкової служби за результатами перевірок, надсилає платнику податку податкове повідомлення, в якому зазначаються сума такого заниження та підстави для її вирахування. У цьому випадку вважається, що платник податку добровільно відмовляється від отримання такої суми заниження як бюджетного відшкодування та враховує її згідно з пунктом 200.6 цієї статті у зменшення податкових зобов'язань з цього податку в наступних податкових періодах;

Наведена норма ПК України підлягає застосуванню тільки у разі коли податковий орган за результатами перевірки виявляє суму бюджетного відшкодування, яка не заявлялась, однак, в даному випадку, позивач заявив суму бюджетного відшкодування в декларації до проведення перевірки, а тому у податкового органу не було підстав вважати, що платник податку добровільно відмовляється від отримання такої суми бюджетного відшкодування.

Як правильно встановлено судом першої інстанції, актом перевірки ДПІ підтверджується правомірність формування у відповідних звітних періодах податкового кредиту та від'ємного значення на суму ПДВ 1390897,00 грн., у додатку №1 до акту перевірки, податковим органом підтверджено, що фактично за результатами звірки даних, зазначених у розрахунку бюджетного відшкодування ПДВ до декларації з ПДВ за лютий 2014 року з даними первинних документів, що підтверджують факт оплати платником товарів загальна сума ПДВ складає 1466105,00 грн., у т.ч. спірна сума ПДВ 1390897,00 грн.

Отже, зменшення позивачу суми бюджетного відшкодування 1390897,00 грн. згідно декларації з ПДВ за лютий 2014 року лише на тій підставі, що таке відшкодування повинно бути заявлене у податкових періодах, наступних за його виникненням, не ґрунтується на нормах діючого податкового законодавства.

Тому оскаржуване податкове повідомлення-рішення № 0000501502 від 05.06.2014 року у цій частині, а податкове повідомлення - рішення від 05.06.2014 року №0000511502 про збільшення суми бюджетного відшкодування з податку на додану вартість у частині 1390897,00 грн. обґрунтовано скасовані судом першої інстанції.

Крім того, відповідно до статті 123 ПК України у разі якщо контролюючий орган самостійно визначає суму податкового зобов'язання, зменшення суми бюджетного відшкодування та/або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків на підставах, визначених підпунктами 54.3.1, 54.3.2, 54.3.4, 54.3.5, 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, тягне за собою накладення на платника податків штрафу в розмірі 25 відсотків суми визначеного податкового зобов'язання, завищеної суми бюджетного відшкодування.

При повторному протягом 1095 днів визначенні контролюючим органом суми податкового зобов'язання з цього податку, зменшення суми бюджетного відшкодування - тягне за собою накладення на платника податків штрафу у розмірі 50 відсотків суми нарахованого податкового зобов'язання, завищеної суми бюджетного відшкодування.

Як встановлено судом першої інстанції податковим повідомленням - рішенням №0000501502 від 05.06.2014 р. контролюючим органом застосовано до платника податків штрафні санкції в розмір 50 % від суми завищення бюджетного відшкодування, як за повторно вчинене правопорушення.

Однак, ДПІ не надано доказів повторного протягом 1095 днів зменшення суми бюджетного відшкодування, чим спростовується право Податкового органу щодо застосування до позивача штрафних санкцій у розмірі 50 відсотків від завищеної суми бюджетного відшкодування.

Оскільки позивачем було визнано правомірним зменшення суми бюджетного відшкодування у розмірі 74257,00 грн., суд першої інстанції дійшов до обґрунтованого висновку про правомірне застосування до ТОВ штрафної санкції в розмірі 25 відсотків від визнаної суми бюджетного відшкодування, що складає 18564,25 грн. (74257,00 х 25%).

Щодо залишеної суми штрафної санкцій 714012,75 грн., то колегія суддів також погоджується з висновками суду першої інстанції про її неправомірне нарахування, оскільки у ДПІ не було законних підстав для зменшення в оскаржуваному податковому повідомленні - рішенні суми бюджетного відшкодування у розмірі 1390897,00 грн., а тому в цій частині податкове повідомлення - рішення №0000501502 від 05.06.2014 року підлягає скасуванню.

Виходячи з вищезазначеного, колегія суддів вважає, що постанова суду першої інстанції ґрунтується на вірно встановлених фактичних обставинах справи, яким дана належна юридична оцінка, правильно застосовані норми матеріального права, та не допущено порушень процесуального закону, які призвели або могли призвести до неправильного вирішення справи.

Доводи апеляційної скарги висновків суду не спростовують, оскільки ґрунтуються на невірному трактуванні норм матеріального права.

За таких обставин, підстав для скасування рішення суду першої інстанції та задоволення апеляційної скарги не вбачається.

Також, враховуючи клопотання представника відповідача, колегія суддів вважає можливим допустити заміну належного відповідача у справі, а саме: Державну податкову інспекцію у м. Херсоні Головного управління Міндоходів у Херсонській області на її правонаступника - Державну податкову інспекцію у м. Херсоні Головного управління ДФС у Херсонській області.

Керуючись ст.ст. 195, 196, 198, 200, 205, 206, 254 КАС України, судова колегія,

У Х В А Л И Л А :

Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у м. Херсоні Головного управління Міндоходів у Херсонській області - залишити без задоволення, а постанову Херсонського окружного адміністративного суду від 12 серпня 2014 року - залишити без змін.

Ухвала апеляційного суду набирає чинності негайно після її проголошення, але може бути оскаржена в касаційному порядку до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції.

Повний текст судового рішення виготовлений 21 травня 2015 року.

Головуючий: М.М. Милосердний

Судді: А.І.Бітов

І.Г.Ступакова

СудОдеський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.05.2015
Оприлюднено02.06.2015
Номер документу44402014
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —821/2090/14

Постанова від 04.07.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Ухвала від 03.07.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Ухвала від 16.06.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Приходько І.В.

Ухвала від 19.05.2015

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Милосердний М.М.

Ухвала від 16.09.2014

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Милосердний М.М.

Ухвала від 09.09.2014

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Милосердний М.М.

Постанова від 12.08.2014

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Дубровна В.А.

Ухвала від 20.06.2014

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Дубровна В.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні