Справа № 815/2528/15
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
28 травня 2015 року м.Одеса
У залі судових засідань №29
Одеський окружний адміністративний суд у складі:
Судді Харченко Ю.В.
При секретарі Кипаренко Н.Ю.
Розглянувши в порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Управління Пенсійного фонду України в Саратському районі Одеської області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Агрофірма Кулевча» про стягнення заборгованості по відшкодуванню витрат на виплату та доставку пільгових пенсій у загальному розмірі 9824,66грн.,-
ВСТАНОВИВ:
Управління Пенсійного фонду України в Саратському районі Одеської області звернулось до Одеського окружного адміністративного суду з позовом, у якому просить суд стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Агрофірма Кулевча» заборгованість по відшкодуванню витрат на виплату та доставку пільгових пенсій у загальному розмірі 9824,66грн.
В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що відповідач - Товариство з обмеженою відповідальністю «Агрофірма Кулевча», в порушення вимог Закону України «Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування», Закону України «Про пенсійне забезпечення», Інструкції «Про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України», затвердженої Постановою правління Пенсійного фонду України від 19.12.2003р. №21-1, не сплачує заборгованість по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пенсій призначених на пільгових умовах у загальному розмірі 9824,66грн.
Відповідач - Товариство з обмеженою відповідальністю «Агрофірма Кулевча», з позовними вимогами не погоджується та вважає їх необґрунтованими з підстав, викладених у письмових запереченнях на адміністративний позов (від 26.05.2015р. вхід.№12016/15), наголошуючи, зокрема, на тому, що ТОВ "Агрофірма Кулевча" було створено 05.02.2000р., та є правонаступником колгоспу ім.22 з'їзду КПРС "Агрофірма Кулевча". У березні 2003р. частина колгоспників створили СВК "Россія" та рейдерським шляхом захопили рухоме і нерухоме майно ТОВ "Агрофірма Кулевча". У подальшому керівник СВК "Росія" розпочав маніпуляцію із формою 14а "Книга обліку заробітної плати робітників" шляхом махінації із заробітними платами та пільговими пенсіями, внаслідок чого форма 14а була заарештована в 2010р. вищестоящою організацією. Також, відповідач стверджує, що жодних довідок ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5 відносно того, що вони працювали механізаторами в колгоспі ім.22 з'їзду КПРС "Агрофірма Кулевча" не підписували, печатку не ставили, та не надавали повноважень СВК "Росія" та ФГ "Кулевча" на виконання означений дій. Крім того, відповідач зазначає, що у ТОВ "Агрофірма Кулевча" кошти на відшкодування витрат на виплату та доставку пільгових пенсій у загальному розмірі 9824,66грн., відсутні, у зв'язку з чим 10.03.2015р. було подано документи для припинення ТОВ "Агрофірма Кулевча".
Відповідно до ч.4 ст.122 КАС України особа, яка бере участь у справі, має право заявити клопотання про розгляд справи за її відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі особи, які беруть участь у справі, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.
Таким чином, з урахуванням того, що від позивача - Управління Пенсійного фонду України в Саратському районі Одеської області та відповідача - Товариства з обмеженою відповідальністю «Агрофірма Кулевча» до суду надійшли заяви (вхід.№ФП/№845/15 від 27.05.2015р., вхід.№13181/15 від 28.05.2015р. відповідно) про розгляд справи за їх відсутності, судом ухвалено рішення щодо розгляду даної адміністративної справи в порядку письмового провадження, відповідно до ч.4 ст.122 КАС України.
Дослідивши наявні у матеріалах справи письмові докази в сукупності та проаналізувавши вимоги чинного законодавства, суд встановив наступне.
Як встановлено судом та вбачається з матеріалів справи, Товариство з обмеженою відповідальністю «Агрофірма Кулевча» перебуває на обліку в Управлінні Пенсійного фонду України в Саратському районі Одеської області з 14.03.2000р. за реєстраційним №85, як платник збору на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування відповідно до ст.1 Закону України «Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування».
Відповідно до п.п.1,7 Положення про Пенсійний фонд України, затвердженого Указом Президента України від 6 квітня 2011року №384/2011 (зі змінами та доповненнями), Пенсійний фонд України є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Віце-прем'єр-міністра України - Міністра соціальної політики України. Пенсійний фонд України входить до системи органів виконавчої влади і забезпечує реалізацію державної політики з питань пенсійного забезпечення та збору, ведення обліку надходжень від сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування. Пенсійний фонд України здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку територіальні органи.
Згідно з п.п.1.1 Положення про головні управління Пенсійного фонду України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 27 червня 2002 року №11-2, (зі змінами та доповненнями) головні управління Пенсійного фонду України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі разом з управліннями Пенсійного фонду України в районах, містах, районах у містах, а також у містах та районах утворюють систему територіальних органів Пенсійного фонду України, який є центральним органом виконавчої влади.
Підпунктом 2.1. Положення визначені основні завдання територіальних органів Пенсійного фонду України, до яких належать 1) забезпечення у відповідному регіоні надходжень від сплати збору на обов'язкове державне пенсійне страхування, ведення обліку цих надходжень, інших коштів відповідно до законодавства; 2) забезпечення призначення (перерахунку) пенсій, щомісячного довічного грошового утримання суддям у відставці та підготовка документів для їх виплати; 3) забезпечення своєчасного і в повному обсязі фінансування та виплати пенсій, допомоги на поховання, інших виплат, які згідно із законодавством здійснюються за рахунок коштів Фонду та інших джерел, визначених законодавством; 4) ефективне та цільове використання коштів, удосконалення методів фінансового планування, звітності та системи контролю за витрачанням коштів, призначених для пенсійного забезпечення; 5) забезпечення функціонування реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов'язкового державного соціального страхування, інформаційних систем та телекомунікаційних мереж Фонду.
Відповідно до п.п.9 п.2.4. Положення про головні управління Пенсійного фонду України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 27 червня 2002 року №11-2, Управління має право стягувати несплачені суми єдиного внеску, страхових внесків та інших платежів з їх платників.
Таким чином, з урахуванням наведеного, судом встановлено, що у спірних правовідносинах Управління Пенсійного фонду України в Саратському районі Одеської області є суб'єктом владних повноважень, котрий звернувся до адміністративного суду з метою реалізації своїх повноважень у публічно-правових відносинах.
Як з'ясовано судом, та вбачається з наданих у матеріалах справи документів за Товариством з обмеженою відповідальністю «Агрофірма Кулевча» рахується заборгованість перед Управлінням Пенсійного фонду України в Саратському районі Одеської області по відшкодуванню витрат на виплату та доставку пільгових пенсій у загальному розмірі 9824,66грн., яка виникла відповідно до направленого Управлінням Пенсійного Фонду на адресу Товариства з обмеженою відповідальністю «Агрофірма Кулевча» розрахунку фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" в частині пенсій, призначених відповідно до пунктів «б-з» ст.13 Закону України «Про пенсійне забезпечення», зокрема, з 2015р. (вихід.№191/02 від 16.01.2015р.), котрий було отримано адресатом 21.01.2015р., про що свідчить наявна у матеріалах справи належним чином засвідчена копія рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення.
Судом встановлено та підтверджується матеріалами справи, що з урахуванням означеного розрахунку, заборгованість Товариства з обмеженою відповідальністю «Агрофірма Кулевча» по відшкодуванню витрат на виплату та доставку пільгових пенсій щодо пенсіонерів: ОСОБА_3, ОСОБА_5, ОСОБА_2, ОСОБА_1, ОСОБА_4, загалом складає 9824,66грн.
Особливий характер праці означених пенсіонерів, котрим пенсія призначена відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», підтверджується наявними у матеріалах справи належним чином засвідченими копіями Довідок від 27.02.2014р. №1, №2, №3, від 15.03.2012р. №1, №2, №3, №4 від 30.12.2010р. №3, №4, від 15.05.2014р. №1, від березня 2014р. №73, а також Довідками від 23.04.2015р. №381, №380, №378, №379, від 24.04.2015р. №387.
Згідно з приписами п.п.1,2 ст.1 Закону України «Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування» від 26 червня 1997 року №400/97-ВР (із змінами та доповненнями) платниками збору на обов'язкове державне пенсійне страхування є, у тому числі, суб'єкти підприємницької діяльності незалежно від форм власності, їх об'єднання, бюджетні, громадські та інші установи та організації, об'єднання громадян та інші юридичні особи, а також фізичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності, які використовують працю найманих працівників; філії, відділення та інші відокремлені підрозділи платників податку, зазначених у пункті 1 цієї статті, що не мають статусу юридичної особи, розташовані на території іншої, ніж платник зборів, територіальної громади.
Абзацом 4 пункту 1 статті 2 вказаного Закону передбачено, що для платників збору, визначених пунктами 1 та 2 статті 1 цього Закону, крім тих, які є платниками фіксованого сільськогосподарського податку, об'єктом оподаткування є також фактичні витрати на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до пунктів "б" - "з" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" до досягнення працівниками пенсійного віку, передбаченого статтею 26 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування".
Відповідно до ч.2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" №1058-IV від 09.07.2003р., пенсійне забезпечення застрахованих осіб, які працювали або працюють на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком N 1 та на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком N 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах або за вислугу років, які відповідно до законодавства, що діяло раніше, мали право на пенсію на пільгових умовах або за вислугу років, здійснюється згідно з окремим законодавчим актом через професійні та корпоративні фонди. До запровадження пенсійного забезпечення через професійні та корпоративні фонди особам, зазначеним в абзаці першому цього пункту, пенсії призначаються за нормами цього Закону в разі досягнення пенсійного віку та наявності трудового стажу, передбаченого Законом України "Про пенсійне забезпечення".
Таким чином, згідно з п.2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", підприємства, установи, організації з коштів, призначених на оплату праці, вносять до Пенсійного фонду плату, що покриває фактичні витрати на виплату і доставку пенсій особам, які були зайняті повний робочий день на зазначених вище роботах. Відшкодування сум фактичних витрат на виплату та доставку пенсій призначених на пільгових умовах, у таких випадках здійснюється підприємством на рахунки органу Пенсійного фонду за місцем його реєстрації.
Згідно з п. «б» ст.13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" на пільгових умовах мають право на пенсію за віком, незалежно від місця останньої роботи працівники, зайняті повний робочий день на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці, - за списком №2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджуваним Кабінетом Міністрів України, і за результатами атестації робочих місць: чоловіки - чоловіки - після досягнення 55 років і при стажі роботи не менше 25 років, з них не менше 12 років 6 місяців на зазначених роботах; жінки - після досягнення 50 років і при стажі роботи не менше 20 років, з них не менше 10 років на зазначених роботах.
Відповідно до п.6.1 Інструкції „Про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове пенсійне страхування до пенсійного фонду України", затвердженої Постановою Правління Пенсійного фонду України від 19.12.2003р. №21-1 (із змінами та доповненнями), відшкодуванню підлягають витрати Пенсійного фонду на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" в таких розмірах: - для платників, зазначених у підпункті 2.1.1 пункту 2.1 цієї Інструкції - фактичні витрати на виплату і доставку пенсій працівникам, зайнятим повний робочий день на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком №1 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затвердженим Кабінетом Міністрів України, крім працівників, що були безпосередньо зайняті повний робочий день на підземних роботах (включаючи особовий склад гірничорятувальних частин) з видобутку вугілля, сланцю, руди та інших корисних копалин, на будівництві шахт та рудників за списком робіт і професій, затвердженим Кабінетом Міністрів України, у таких розмірах: 20 відсотків від фактичних витрат на виплату і доставку цих пенсій, призначених та/або виплачених у 2004 році; 30 відсотків від фактичних витрат на виплату і доставку цих пенсій, призначених та/або виплачених у 2005 році; 40 відсотків від фактичних витрат на виплату і доставку цих пенсій, призначених та/або виплачених у 2006 році; 50 відсотків від фактичних витрат на виплату і доставку цих пенсій, призначених та/або виплачених у 2007 році; 60 відсотків від фактичних витрат на виплату і доставку цих пенсій, призначених та/або виплачених у 2008 році; 70 відсотків від фактичних витрат на виплату і доставку цих пенсій, призначених та/або виплачених у 2009 році; 80 відсотків від фактичних витрат на виплату і доставку цих пенсій, призначених та/або виплачених у 2010 році; 90 відсотків від фактичних витрат на виплату і доставку цих пенсій, призначених та/або виплачених у 2011 році; 100 відсотків від фактичних витрат на виплату і доставку цих пенсій, призначених та/або виплачених з 2012 року; - для платників, зазначених у підпункті 2.1.1 пункту 2.1 цієї Інструкції - 100 відсотків фактичних витрат на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до абзацу першого частини 2 Прикінцевих положень зазначеного Закону застрахованим особам, які працювали або працюють на роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком №2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах.
Згідно з п.6.4 вказаної Інструкції „Про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове пенсійне страхування до пенсійного фонду України" розмір сум до відшкодування на поточний рік визначається органами Пенсійного фонду України щорічно у розрахунках фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону (згідно з додатками 6 та 7), які надсилаються підприємствам до 20-го січня поточного року та протягом 10 днів з новопризначених (перерахованих) пенсій.
Пунктами 6.7 Інструкції встановлено, що Підприємства щомісяця до 25-го числа вносять до Пенсійного фонду зазначену в повідомленні місячну суму фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах. У разі зміни розміру пенсії або настання обставин, які впливають на суму відшкодування (смерть пенсіонера, зміна місця проживання та ін.), органи Пенсійного фонду повідомляють про це підприємства в місячний термін з моменту виникнення цих обставин. Суми фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за період з дати призначення пенсії до дати складання розрахунку фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до частини 2 Прикінцевих положень "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", сплачуються одночасно із оплатою фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за перший поточний місяць.
Відповідно до п.6.8 Інструкції „Про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове пенсійне страхування до пенсійного фонду України", затвердженої Постановою Правління Пенсійного фонду України від 19.12.2003р. №21-1 у разі призначення пенсій на пільгових умовах особам, які мають необхідний стаж роботи не за місцем призначення цієї пенсії, орган Пенсійного фонду за місцем призначення пенсії надсилає розрахунок згідно з додатками, зазначеними у пункті 6.4 цієї Інструкції для зазначених підприємств у двох примірниках через орган Пенсійного фонду за місцезнаходженням цього підприємства. Відшкодування сум фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, у таких випадках здійснюється підприємством на рахунки органу Пенсійного фонду за місцем його реєстрації.
Відповідно до ст.8 Закону України "Про пенсійне забезпечення" виплата пенсій здійснюється з коштів Пенсійного Фонду України.
Таким чином, з урахуванням вищенаведених законодавчих приписів, судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Агрофірма Кулевча» повинно відшкодовувати Пенсійному фонду суми витрат на виплату та доставку пільгової пенсії, котра була виплачена колишньому працівнику Підприємства на підставі розрахунку, надісланого на його адресу.
При цьому, судом відхиляються та не приймаються до уваги, викладені відповідачем - Товариством з обмеженою відповідальністю «Агрофірма Кулевча» у письмових запереченнях на адміністративний позов (від 26.05.2015р. вхід.№12016/15) посилання, оскільки Товариством до суду не надано жодних доказів на підтвердження оскарження рішення УПФ про призначення ОСОБА_3, ОСОБА_5, ОСОБА_2, ОСОБА_1, ОСОБА_4 пенсії на пільгових умов, а відтак, означене рішення є дійним.
Крім того, судом встановлено, що позивачем - Управлінням Пенсійного фонду України в Саратському районі Одеської області на адресу Товариства з обмеженою відповідальністю «Агрофірма Кулевча» надсилався та Товариством отримано Розрахунок фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, однак жодних доказів його оскарження та скасування, відповідачем суду не надано.
Також, суд вважає за доцільне наголосити, що згідно зі ст.33 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" юридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам - правонаступникам у результаті злиття, приєднання, поділу, перетворення (реорганізації) або в результаті ліквідації за рішенням, прийнятим засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженим ними органом, за судовим рішенням або за рішенням державних органів, прийнятим у випадках, передбачених законом.
При цьому, ч.2 зазначеної статті визначено, що юридична особа є такою, що припинилася, з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи.
Згідно зі ст.91 Цивільного кодексу України цивільна правоздатність юридичної особи виникає з моменту її створення і припиняється з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення.
Водночас, як встановлено судом та вбачається з наявного у матеріалах справи Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, Товариство з обмеженою відповідальністю «Агрофірма Кулевча» перебуває в стані припинення.
Відтак, з урахуванням наведеного, судом з'ясовано, що за Товариством з обмеженою відповідальністю «Агрофірма Кулевча» рахується заборгованість по відшкодуванню витрат на виплату та доставку пільгових пенсій у загальному розмірі 9824,66грн.
Вищевикладене спростовує твердження відповідача, наведені у письмових запереченнях на адміністративний позов.
Частиною 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Згідно з ч.1 ст.69 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.
Відтак, беручи до уваги наведене, оцінюючи наявні у матеріалах справи письмові докази в сукупності, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Управління Пенсійного фонду України в Саратському районі Одеської області обґрунтовані, документально підтверджені, ґрунтуються на положеннях чинного законодавства, отже підлягають задоволенню повністю зі стягненням з Товариства з обмеженою відповідальністю «Агрофірма Кулевча» суми заборгованості по відшкодуванню витрат на виплату пільгових пенсій у загальному розмірі 9824,66грн.
Керуючись ч.4 ст.122, ч.4 ст.128, ст.ст. 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України суд, -
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов Управління Пенсійного фонду України в Саратському районі Одеської області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Агрофірма Кулевча» про стягнення заборгованості по відшкодуванню витрат на виплату та доставку пільгових пенсій у загальному розмірі 9824,66грн., задовольнити.
2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Агрофірма Кулевча» (68261, Одеська обл., Саратський район, с.Кулевча, вул.Леніна,47, код ЄДРПОУ 03768138) до Державного бюджету України на користь Управління Пенсійного фонду України в Саратському районі Одеської області (68200, Одеська обл., смт.Сарата, вул.Чкалова,17 (25), код ЄДРПОУ 24528591) заборгованість по відшкодуванню витрат на виплату та доставку пільгових пенсій у загальному розмірі 9824 (дев'ять тисяч вісімсот двадцять чотири)грн. 66коп.
Виконавчий лист видати після набрання постановою законної сили у разі надходження заяви особи, на користь якої ухвалено судове рішення.
Постанова може бути оскаржена шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанова набирає законної сили в порядку, передбаченому приписами ст.254 КАС України.
Суддя Харченко Ю.В.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.05.2015 |
Оприлюднено | 03.06.2015 |
Номер документу | 44442621 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Харченко Ю. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні