ЖИТОМИРСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
10002, м-н Путятинський, 3/65, телефон/факс: (0412) 481-604, 481-637 e-mail: inbox@apladm.zt.court.gov.ua
Головуючий у 1-й інстанції: Борискін С.А.
Суддя-доповідач:Майор Г.І.
УХВАЛА
іменем України
"26" травня 2015 р. Справа № 817/3561/14
Житомирський апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
головуючого судді Майора Г.І.
суддів: Бучик А.Ю.
Капустинського М.М.,
при секретарі Витрикузі В.П. ,
за участю представників сторін:
від позивача: Хаврошин М.С., Ніколаєнко С.А.,
від відповідача: не з'явився,
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Клесівський кар"єр нерудних копалин "Технобуд" на постанову Рівненського окружного адміністративного суду від "17" лютого 2015 р. у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Клесівський кар"єр нерудних копалин "Технобуд" до Сарненської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Рівненській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень - рішень,
ВСТАНОВИВ:
У листопаді 2014 року Товариство з обмеженою відповідальністю "Клесівський кар'єр нерудних копалин "Технобуд"( далі - ТОВ "Клесівський кар'єр нерудних копалин "Технобуд") звернулось до суду з позовом до Сарненської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Рівненській області про скасування податкових повідомлень-рішень від 14.07.2014 №0000931501 та №0000961501.
Постановою Рівненського окружного адміністративного суду від 17 лютого 2015 року позов задоволено частково.
Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення Сарненської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Рівненській області від 14.07.2014 №0000931501 в частині зменшення Товариству з обмеженою відповідальністю "Клесівський кар'єр нерудних копалин "Технобуд" бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, задеклароване за травень 2013 року (податкова декларація від 19.06.2013 №9036269871) на суму 4142,00 грн., за червень 2013 року (податкова декларація від 19.07.2013 №9043876456) на суму 4200,00 грн. та застосування штрафних (фінансових) санкцій на суму 4171,00 грн.
В задоволенні решти позовних вимог відмовлено.
Присуджено з позивача - Товариства з обмеженою відповідальністю "Клесівський кар'єр нерудних копалин "Технобуд" до Державного бюджету України недоплачену суму судового збору у розмірі 4150,94 грн.
Не погоджуючись з прийнятим рішенням, ТОВ "Клесівський кар'єр нерудних копалин "Технобуд" звернулося до суду з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати вищевказане рішення та прийняти нове, яким позов задовольнити повністю. В апеляційній скарзі позивач посилається на незаконність, необ'єктивність та необґрунтованість оскаржуваного рішення, порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, що є підставою для скасування постанови суду першої інстанції.
26 травня 2015 року від представника Сарненської ОДПІ надійшло клопотання про відладення розгляду справи у зв'язку з неможливістю прибуття в судове засідання (технічна несправність автомобіля).
Колегія суддів враховуючи те, що сторони належним чином повідомлені про дату, час та місце розгляду апеляційної скарги та положення частини 4 статті 196 Кодексу адміністративного судочинства України, вважає за можливе розглядати справу за відсутності представника відповідача.
Представники позивача в засіданні суду доводи апеляційної скарги підтримали в повному обсязі.
Заслухавши пояснення представників позивача, розглянувши матеріали справи, дослідивши доводи апеляційної скарги та правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального законодавства, колегія суддів уважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з огляду на таке.
Судом встановлено, що Сарненською об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління Міндоходів у Рівненській області проведено позапланову виїзну документальну перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю "Клесівський кар'єр нерудних копалин "Технобуд" з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.07.2011 року по 31.12.2013 року, за наслідками якої складено акт від 01.07.2014 року №179/17-14-22/32404265 (т. 1 а.с. 12-134).
На підставі акту перевірки органом доходів і зборів прийнято податкові повідомлення-рішення від 14.07.2014 року:
-№0000931501 про зменшення платнику податків бюджетного відшкодування з податку на додану вартість на суму 165052,00 грн., в тому числі: за жовтень 2011 року на 1,00 грн.; за листопад 2011 року на 13534,00 грн.; за грудень 2011 року на 282,00 грн.; за березень 2012 року на 6105,00 грн.; за квітень 2012 року на 516,00 грн.; за травень 2012 року на 842,00 грн.; за червень 2012 року на 25625,00 грн.; за липень 2012 року на 23442,00 грн.; за серпень 2012 року на 5873,00 грн.; за вересень 2012 року на 12577,00 грн.; за жовтень 2012 року на 7242,00 грн.; за січень 2013 року на 46737,00 грн.; за березень 2013 року на 3594,00 грн.; за квітень 2013 року на 1333,00 грн.; за травень 2013 року на 4142,00 грн.; за червень 2013 року на 4200,00 грн.; за серпень 2013 року на 467,00 грн.; за грудень 2013 року на 8540,00 грн. та застосування штрафних санкцій у сумі 82526,00 грн.;
-№0000961501 про зменшення платнику податків розміру від'ємного значення різниці між сумою податкового зобов'язання та податкового кредиту з податку на додану вартість за грудень 2013 року на 11492,00 грн. (т. 1 а.с. 135-136).
Вказані податкові повідомлення-рішення були оскаржені платником податків в адміністративному порядку. За наслідками розгляду органом доходів і зборів скарги залишено без задоволення, а податкові повідомлення-рішення - без змін (т. 1 а.с. 131-154).
В основу цих податкових повідомлень-рішень покладено висновки відповідача про порушення позивачем п. 198.1 ст. 198, пп. "а" п. 200.4 ст. 200 Податкового кодексу України, яке полягало у завищенні ним від'ємного значення та бюджетного відшкодування з податку на додану вартість внаслідок включення до їх складу сум ПДВ по операціях з контрагентами: ПП "Альфа-Ком", ПП "ВО-Транс", ТОВ "Енергообладнання", ФОП ОСОБА_5, ТОВ "Мілл-груп", ТОВ "Авантрейд", ПП "Промтехсервіс", ТОВ "Будпром-ЛТД", що мали місце протягом періоду, який перевірявся, які відповідач вважає безтоварними.
Відповідно до пп. "а" п.198.1 ст.198 Податкового кодексу України, право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з придбання або виготовлення товарів та послуг.
Згідно з п.198.2 ст.198 Податкового кодексу України (в редакції, що була чинною на час спірних правовідносин), датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше або дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг, або дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.
Пунктом 198.3 статті 198 Податкового кодексу України передбачено, що податковий кредит звітного періоду складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку протягом такого звітного періоду у зв'язку з придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.
Пунктом 200.1 статті 200 Податкового кодексу України визначено, що сума податку, яка підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.
Пунктом 200.2 статті 200 Податкового кодексу України (в редакції, що була чинною на час спірних правовідносин) встановлено, що при позитивному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету у строки, встановлені цим розділом.
В силу вимог пункту 200.3 статті 200 Податкового кодексу України (в редакції, що була чинною на час спірних правовідносин), при від'ємному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума враховується у зменшення суми податкового боргу з податку, що виник за попередні звітні (податкові) періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до цього Кодексу), а в разі відсутності податкового боргу - зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду.
За змістом пункту 200.4 статті 200 Податкового кодексу України, якщо в наступному податковому періоді сума, розрахована згідно з пунктом 200.1 цієї статті, має від'ємне значення, то бюджетному відшкодуванню підлягає частина такого від'ємного значення, яка дорівнює сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх та звітному податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України, а в разі отримання від нерезидента послуг на митній території України - сумі податкового зобов'язання, включеного до податкової декларації за попередній період за отримані від нерезидента послуги отримувачем послуг, а залишок від'ємного значення попередніх податкових періодів після бюджетного відшкодування включається до складу сум, що відносяться до податкового кредиту наступного податкового періоду.
Як закріплено у пункті 200.6 статті 200 Податкового кодексу України (в редакції, що була чинною на час спірних правовідносин), платник податку може прийняти самостійно рішення про зарахування в повному обсязі належної йому суми бюджетного відшкодування або її частини у зменшення податкових зобов'язань з цього податку, що виникли протягом наступних звітних (податкових) періодів, за наявності умов, передбачених пунктом 200.4 цієї статті. Зазначене рішення відображається платником податку у податковій декларації, яку він подає за результатами звітного (податкового) періоду, в якому виникає право на подання заяви про отримання бюджетного відшкодування згідно з нормами цієї статті. У разі прийняття такого рішення зазначена сума не враховується при розрахунку сум бюджетного відшкодування наступних звітних (податкових) періодів.
Таким чином, суми податку на додану вартість, які мають влив на формування податкового кредиту та, в свою чергу, застосовуються для цілей визначення різниці між сумами податкового зобов'язання і податкового кредиту за відповідний податковий період, що є підставою для здійснення бюджетного відшкодування з даного податку, мають бути фактично сплачені в межах здійснення реальних господарських операцій.
Відповідно до абз.5 ст.1 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" від 16.07.1999 року №996-XIV, господарською операцією є дія або подія, яка викликає зміни в структурі активів та зобов'язань, власному капіталі підприємства.
Згідно з ч.1 ст.9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" від 16.07.1999 року №996-XIV, факт здійснення господарських операцій фіксується первинними документами, які повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення.
Отже, визначальною ознакою господарської операції є те, що вона повинна спричиняти реальну зміну майнового стану суб'єкта господарювання, яка фіксується шляхом складення контрагентами первинних документів.
Вимога фіксування реальної зміни майнового стану платника податків у первинних та бухгалтерських документах знаходить своє відображення і у Податковому кодексі України.
Зокрема, пунктом 44.1 статті 44 Податкового кодексу України передбачено, що для цілей оподаткування платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством. Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.
Як вбачається з матеріалів справи, протягом періоду, що перевірявся відповідачем, на дані податкового обліку позивача мали вплив господарські взаємовідносини з контрагентами ПП "Альфа-Ком", ПП "ВО-Транс", ТОВ "Енергообладнання", ФОП ОСОБА_5, ТОВ "Мілл-груп", ТОВ "Авантрейд", ПП "Промтехсервіс", ТОВ "Будпром-ЛТД".
1. Щодо взаємовідносин позивача з ПП "Альфа-Ком" суд зазначає таке.
ПП "Альфа-Ком" зареєстроване в якості юридичної особи, відомості про яку у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців на час спірних правовідносин мали статус не підтверджених, з 27.06.2013 року свідоцтво про реєстрацію даного платника податку на додану вартість скасоване (т. 1 а.с. 160-169,т. 2 а.с. 214-220).
На підтвердження фактичного здійснення господарських операцій з цим контрагентом було надано (т. 1 а.с. 164-172, т. 2 а.с. 221-240):
1) видаткові накладні:
- від 06.10.2011 №7-07 на придбання: баббіту Б-16 у кількості 480,00 кг, за ціною 50,00 грн./кг, на суму 24000,00 грн.; припію ПОС-40 д. 8 мм у кількості 6,00 кг, за ціною 125,00 грн./кг, на суму 750,00 грн., разом 29700,00 грн., в тому числі ПДВ 4950,00 грн.;
- від 07.11.2011 №9-11 на придбання: припію ПОС-61 д. 2 мм у кількості 6,00 кг, за ціною 190,00 грн./кг, на суму 1140,00 грн.; припію ПОС-40 д. 8 мм у кількості 2,00 кг, за ціною 135,00 грн./кг, на суму 270,00 грн., разом 1692,00 грн., в тому числі ПДВ 282,00 грн.;
- від 16.08.2012 №50-08 на придбання: баббіту Б-16 у кількості 510,00 кг, за ціною 42,50 грн./кг, на суму 21675,00 грн.; припію ПОС-40 д. 8 мм у кількості 7,00 кг, за ціною 125,00 грн./кг, на суму 875,00 грн., разом 27060,00 грн., в тому числі ПДВ 4510,00 грн.;
2) податкові накладні:
- від 06.10.2011 №7 на суму 29700,00 грн., в тому числі ПДВ 4950,00 грн.;
- від 03.11.2011 №9 на суму 1692,00 грн., в тому числі ПДВ 282,00 грн.;
- від 16.08.2012 №51 на суму 27060,00 грн., в тому числі ПДВ 4510,00 грн.;
3) виписки з банківського рахунку на загальну суму 58452,00 грн.;
4)прибуткові ордери на отримання придбаних товарів;
5) накладні на внутрішнє переміщення та акти прийому-передачі придбаних товарів.
Податок на додану вартість у загальній сумі 9742,00 грн., сплачений у складі товарів, придбаних у вказаного контрагента, позивачем включено до складу податкового кредиту, а саме: за жовтень 2011 року на суму 4950,00 грн., за листопад 2011 року на суму 282,00 грн., за серпень 2012 року на суму 4510,00 грн., від'ємне значення різниці якого з сумою податкового зобов'язання в подальшому заявлено позивачем до бюджетного відшкодування, а саме: за листопад 2011 року на суму 4950,00 грн., за грудень 2011 року на суму 282,00 грн., за вересень 2012 року на суму 4510,00 грн. (ст. акту 16, т. 1 а.с. 27).
2. Щодо взаємовідносин позивача з ПП "ВО-Транс" суд зазначає таке.
ПП "ВО-Транс" зареєстроване в якості юридичної особи, відомості про яку у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців на час спірних правовідносин мали статус не підтверджених, зареєстроване платником податку на додану вартість (т. 1 а.с. 174-177, т. 3 а.с. 22-30).
На підтвердження фактичного здійснення господарських операцій з цим контрагентом позивачем було надано (т. 1 а.с. 178-193, т. 3 а.с. 31-250, т. 4 а.с. 1-28,142):
1) акти здачі-прийняття роботі (надання послуг):
- від 03.02.2012 №19 на перевезення вантажів за маршрутом Кривий Ріг-Інгулець-Київ-Клесів, відстань 850,00 км, вартістю 7700,00 грн., в тому числі ПДВ 1283,33 грн.;
- від 10.02.2012 №22 на перевезення вантажів за маршрутом Амвросіївка-Донецьк-Клесів, відстань 1250,00 км, вартістю 9000,00 грн., в тому числі ПДВ 1500,00 грн.;
- від 29.03.2012 №159 на перевезення вантажів за маршрутом Тернопіль-Іспас, відстань 250,00 км, вартістю 3100,00 грн., в тому числі ПДВ 516,67 грн.;
- від 02.04.2012 №180 на перевезення вантажів за маршрутом Київ-Вижниця, відстань 750,00 км, вартістю 3000,00 грн., в тому числі ПДВ 500,00 грн.;
- від 12.04.2012 №236 на перевезення вантажів за маршрутом Київ-Вижниця, відстань 750,00 км, вартістю 2000,00 грн., в тому числі ПДВ 333,33 грн.;
- від 05.05.2012 №455 на перевезення вантажів за маршрутом Дебальцеве-Клесів, відстань 1100,00 км, вартістю 6100,00 грн., в тому числі ПДВ 1016,67 грн.;
- від 18.05.2012 №486 на перевезення вантажів за маршрутом Донецьк-Кривий Ріг-Клесів, відстань 1200,00 км, вартістю 6100,00 грн., в тому числі ПДВ 1016,67 грн.;
- від 18.05.2012 №487 на перевезення вантажів за маршрутом Київ-Вижниця, відстань 750,00 км, вартістю 2300,00 грн., в тому числі ПДВ 383,33 грн.;
- від 19.05.2012 №496 на перевезення вантажів за маршрутом Київ-Обухів-Кощіївка, відстань 500,00 км, вартістю 2000,00 грн., в тому числі ПДВ 333,33 грн.;
- від 24.05.2012 №531 на перевезення вантажів за маршрутом Харків-Київ, відстань 500,00 км, вартістю 1700,00 грн., в тому числі ПДВ 283,33 грн.;
- від 25.05.2012 №541 на перевезення вантажів за маршрутом Київ-Клесів, відстань 300,00 км, вартістю 2000,00 грн., в тому числі ПДВ 333,33 грн.;
- від 25.05.2012 №542 на перевезення вантажів за маршрутом Кривий Ріг-Клесів, відстань 800,00 км, вартістю 6000,00 грн., в тому числі ПДВ 1000,00 грн.;
- від 21.06.2012 №697 на перевезення вантажів за маршрутом Київ-Клесів, відстань 300,00 км, вартістю 1350,00 грн., в тому числі ПДВ 225,00 грн.;
- від 26.06.2012 №734 на перевезення вантажів за маршрутом Дніпропетровськ-Клесів, відстань 800,00 км, вартістю 5000,00 грн., в тому числі ПДВ 833,33 грн.;
- від 26.06.2012 №735 на перевезення вантажів за маршрутом Дебальцеве-Клесів, відстань 1100,00 км, вартістю 6900,00 грн., в тому числі ПДВ 1150,00 грн.;
- від 26.06.2012 №745 на перевезення вантажів за маршрутом Полтава-Клесів, відстань 700,00 км, вартістю 5400,00 грн., в тому числі ПДВ 900,00 грн.;
- від 04.07.2012 №818 на перевезення вантажів за маршрутом Полтава-Клесів, відстань 700,00 км, вартістю 5400,00 грн., в тому числі ПДВ 900,00 грн.;
- від 07.07.2012 №849 на перевезення вантажів за маршрутом Київ-Клесів, відстань 300,00 км, вартістю 1300,00 грн., в тому числі ПДВ 216,67 грн.;
- від 07.07.2012 №850 на перевезення вантажів за маршрутом Запоріжжя-Клесів, відстань 1100,00 км, вартістю 1500,00 грн., в тому числі ПДВ 250,00 грн.;
- від 11.07.2012 №882 на перевезення вантажів за маршрутом Клесів-Кощіївка, відстань 350,00 км, вартістю 1700,00 грн., в тому числі ПДВ 283,33 грн.;
- від 12.07.2012 №910 на перевезення вантажів за маршрутом Дебальцеве-Клесів, відстань 1200,00 км, вартістю 7500,00 грн., в тому числі ПДВ 1250,00 грн.;
- від 14.07.2012 №901 на перевезення вантажів за маршрутом Донецьк-Клесів, відстань 1200,00 км, вартістю 2200,00 грн., в тому числі ПДВ 366,67 грн.;
- від 18.07.2012 №939 на перевезення вантажів за маршрутом Київ-Клесів, відстань 300,00 км, вартістю 1500,00 грн., в тому числі ПДВ 250,00 грн.;
- від 18.07.2012 №940 на перевезення вантажів за маршрутом Київ-Вижниця, відстань 750,00 км, вартістю 2000,00 грн., в тому числі ПДВ 333,33 грн.;
- від 25.07.2012 №1010 на перевезення вантажів за маршрутом Львів-Вижниця, відстань 300,00 км, вартістю 700,00 грн., в тому числі ПДВ 116,67 грн.;
- від 27.07.2012 №1034 на перевезення вантажів за маршрутом Київ-Клесів, відстань 350,00 км, вартістю 2800,00 грн., в тому числі ПДВ 466,67 грн.;
- від 27.07.2012 №1035 на перевезення вантажів за маршрутом Харків-Київ, відстань 500,00 км, вартістю 1500,00 грн., в тому числі ПДВ 250,00 грн.;
- від 08.08.2012 №1137 на перевезення вантажів за маршрутом Донецьк-Клесів, відстань 1100,00 км, вартістю 7500,00 грн., в тому числі ПДВ 1250,00 грн.;
- від 09.08.2012 №1048 на перевезення вантажів за маршрутом Харків-Київ, відстань 550,00 км, вартістю 1900,00 грн., в тому числі ПДВ 316,67 грн.;
- від 09.08.2012 №1049 на перевезення вантажів за маршрутом Київ-Клесів, відстань 300,00 км, вартістю 2500,00 грн., в тому числі ПДВ 416,67 грн.;
- від 15.08.2012 №1219 на перевезення вантажів за маршрутом Київ-Клесів, відстань 1100,00 км, вартістю 2800,00 грн., в тому числі ПДВ 466,67 грн.;
- від 16.08.2012 №1220 на перевезення вантажів за маршрутом Дебальцеве-Клесів, відстань 1100,00 км, вартістю 7500,00 грн., в тому числі ПДВ 1250,00 грн.;
- від 16.08.2012 №1221 на перевезення вантажів за маршрутом Дебальцеве-Клесів, відстань 1100,00 км, вартістю 7500,00 грн., в тому числі ПДВ 1250,00 грн.;
- від 16.08.2012 №1222 на перевезення вантажів за маршрутом Кривий Ріг-Дніпропетровськ-Київ, відстань 650 км, вартістю 3600,00 грн., в тому числі ПДВ 600,00 грн.;
- від 16.08.2012 №1232 на перевезення вантажів за маршрутом Кощіївка-Іспас, відстань 700,00 км, вартістю 5600,00 грн., в тому числі ПДВ 933,33 грн.;
- від 17.08.2012 року №1233 на перевезення вантажів за маршрутом Київ-Кощіївка-Іспас, відстань 750,00 км, вартістю 6000,00 грн., в тому числі ПДВ 1000,00 грн.;
- від 17.08.2012 №1320 на перевезення вантажів за маршрутом Київ-Кощіївка-Іспас, відстань 780,00 км, вартістю 6400,00 грн., в тому числі ПДВ 1066,67 грн.;
- від 24.08.2012 №1325 на перевезення вантажів за маршрутом Київ-Клесів, відстань 300,00 км, вартістю 2800,00 грн., в тому числі ПДВ 466,67 грн.;
- від 03.09.2012 №1439 на перевезення вантажів за маршрутом Дебальцеве-Донецьк-Клесів, відстань 1200,00 км, вартістю 7500,00 грн., в тому числі ПДВ 1250,00 грн.;
- від 03.09.2012 №1440 на перевезення вантажів за маршрутом Київ-Іспас, відстань 700,00 км, вартістю 2800,00 грн., в тому числі ПДВ 466,67 грн.;
- від 12.09.2012 №1487 на перевезення вантажів за маршрутом Дебальцеве-Клесів, відстань 1100,00 км, вартістю 9000,00 грн., в тому числі ПДВ 1500,00 грн.;
- від 14.09.2012 №1498 на перевезення вантажів за маршрутом Кременчук-Клесів, відстань 650,00 км, вартістю 2400,00 грн., в тому числі ПДВ 400,00 грн.;
- від 17.09.2012 №1514 на перевезення вантажів за маршрутом Кривий Ріг-Клесів, відстань 800,00 км, вартістю 1600,00 грн., в тому числі ПДВ 266,67 грн.;
- від 19.09.2012 №1541 на перевезення вантажів за маршрутом Київ-Клесів, відстань 300,00 км, вартістю 1300,00 грн., в тому числі ПДВ 216,67 грн.;
- від 21.09.2012 №1560 на перевезення вантажів за маршрутом Дніпропетровськ-Київ, відстань 500,00 км, вартістю 2300,00 грн., в тому числі ПДВ 383,33 грн.;
- від 22.09.2012 №1567 на перевезення вантажів за маршрутом Київ-Клесів, відстань 300,00 км, вартістю 1450,00 грн., в тому числі ПДВ 241,67 грн.;
- від 27.09.2012 №1609 на перевезення вантажів за маршрутом Київ-Іспас, відстань 750,00 км, вартістю 2400,00 грн., в тому числі ПДВ 400,00 грн.;
- від 28.09.2012 №1621 на перевезення вантажів за маршрутом Харків-Київ, відстань 500,00 км, вартістю 1500,00 грн., в тому числі ПДВ 250,00 грн.;
- від 04.02.2013 №130 на перевезення вантажів за маршрутом Гнівань-Іспас, відстань 500,00 км, вартістю 5000,00 грн., в тому числі ПДВ 833,33 грн.;
- від 05.02.2013 №136 на перевезення вантажів за маршрутом Клесів-Іспас, відстань 500,00 км, вартістю 6000,00 грн., в тому числі ПДВ 1000,00 грн.;
- від 11.02.2013 №166 на перевезення вантажів за маршрутом Київ-Дебальцеве, відстань 770,00 км, вартістю 1400,00 грн., в тому числі ПДВ 233,33 грн.;
- від 14.02.2013 №217 на перевезення вантажів за маршрутом Київ-Хмельницький-Іспас, відстань 750,00 км, вартістю 4500,00 грн., ПДВ 750,00 грн.;
- від 22.02.2013 №294 на перевезення вантажів за маршрутом Київ-Клесів, відстань 300,00 км, вартістю 1700,00 грн., в тому числі ПДВ 283,33 грн.;
- від 01.03.2013 №353 на перевезення вантажів за маршрутом Дебальцево-Кривий Ріг-Київ-Клесів, відстань 1300,00 км, вартістю 6500,00 грн., в тому числі ПДВ 1083,33 грн.;
- від 08.03.2013 №463 на перевезення вантажів за маршрутом Червоноград-Іспас, відстань 400,00 км, вартістю 1500,00 грн., в тому числі ПДВ 250,00 грн.;
2) податкові накладні:
- від 03.02.2012 №19 суму 7700,00 грн., в тому числі ПДВ 1283,33 грн.;
- від 10.02.2012 №22 на суму 9000,00 грн., в тому числі ПДВ 1500,00 грн.;
- від 29.03.2012 №159 на суму 3100,00 грн., в тому числі ПДВ 516,67 грн.;
- від 02.04.2012 №180 на суму 3000,00 грн., в тому числі ПДВ 500,00 грн.;
- від 12.04.2012 №236 на суму 2000,00 грн., в тому числі ПДВ 333,33 грн.;
- від 05.05.2012 №455 на суму 6100,00 грн., в тому числі ПДВ 1016,67 грн.;
- від 18.05.2012 №486 на суму 6100,00 грн., в тому числі ПДВ 1016,67 грн.;
- від 18.05.2012 №487 на суму 2300,00 грн., в тому числі ПДВ 383,33 грн.;
- від 19.05.2012 №496 на суму 2000,00 грн., в тому числі ПДВ 333,33 грн.;
- від 24.05.2012 №531 на суму 1700,00 грн., в тому числі ПДВ 283,33 грн.;
- від 25.05.2012 №541 на суму 2000,00 грн., в тому числі ПДВ 333,33 грн.;
- від 25.05.2012 №542 на суму 6000,00 грн., в тому числі ПДВ 1000,00 грн.;
- від 21.06.2012 №697 на суму 1350,00 грн., в тому числі ПДВ 225,00 грн.;
- від 26.06.2012 №734 на суму 5000,00 грн., в тому числі ПДВ 833,33 грн.;
- від 26.06.2012 №735 на суму 6900,00 грн., в тому числі ПДВ 1150,00 грн.;
- від 27.06.2012 №745 на суму 5400,00 грн., в тому числі ПДВ 900,00 грн.;
- від 04.07.2012 №818 на суму 5400,00 грн., в тому числі ПДВ 900,00 грн.;
- від 07.07.2012 №849 на суму 1300,00 грн., в тому числі ПДВ 216,67 грн.;
- від 07.07.2012 №850 на суму 1500,00 грн., в тому числі ПДВ 250,00 грн.;
- від 11.07.2012 №882 на суму 1700,00 грн., в тому числі ПДВ 283,33 грн.;
- від 12.07.2012 №910 на суму 7500,00 грн., в тому числі ПДВ 1250,00 грн.;
- від 14.07.2012 №901 на суму 2200,00 грн., в тому числі ПДВ 366,67 грн.;
- від 18.07.2012 №939 на суму 1500,00 грн., в тому числі ПДВ 250,00 грн.;
- від 18.07.2012 №940 на суму 2000,00 грн., в тому числі ПДВ 333,33 грн.;
- від 25.07.2012 №1010 на суму 700,00 грн., в тому числі ПДВ 116,67 грн.;
- від 27.07.2012 №1034 на суму 2800,00 грн., в тому числі ПДВ 466,67 грн.;
- від 27.07.2012 №1035 на суму 1500,00 грн., в тому числі ПДВ 250,00 грн.;
- від 08.08.2012 №1137 на суму 7500,00 грн., в тому числі ПДВ 1250,00 грн.;
- від 09.08.2012 №1048 на суму 1900,00 грн., в тому числі ПДВ 316,67 грн.;
- від 09.08.2012 №1049 на суму 2500,00 грн., в тому числі ПДВ 416,67 грн.;
- від 15.08.2012 №1219 на суму 2800,00 грн., в тому числі ПДВ 466,67 грн.;
- від 16.08.2012 №1220 на суму 7500,00 грн., в тому числі ПДВ 1250,00 грн.;
- від 16.08.2012 №1221 на суму 7500,00 грн., в тому числі ПДВ 1250,00 грн.;
- від 16.08.2012 №1222 на суму 3600,00 грн., в тому числі ПДВ 600,00 грн.;
- від 16.08.2012 №1232 на суму 5600,00 грн., в тому числі ПДВ 933,33 грн.;
- від 17.08.2012 №1233 на суму 6000,00 грн., в тому числі ПДВ 1000,00 грн.;
- від 17.08.2012 №1320 на суму 6400,00 грн., в тому числі ПДВ 1066,67 грн.;
- від 24.08.2012 №1325 на суму 2800,00 грн., в тому числі ПДВ 466,67 грн.;
- від 03.09.2012 №1439 на суму 7500,00 грн., в тому числі ПДВ 1250,00 грн.
- від 03.09.2012 №1440 на суму 2800,00 грн., в тому числі ПДВ 466,67 грн.;
- від 12.09.2012 №1487 на суму 9000,00 грн., в тому числі ПДВ 1500,00 грн.;
- від 14.09.2012 №1498 на суму 2400,00 грн., в тому числі ПДВ 400,00 грн.;
- від 17.09.2012 №1514 на суму 1600,00 грн., в тому числі ПДВ 266,67 грн.;
- від 19.09.2012 №1541 на суму 1300,00 грн., в тому числі ПДВ 216,67 грн.;
- від 21.09.2012 №1560 на суму 2300,00 грн., в тому числі ПДВ 383,33 грн.;
- від 22.09.2012 №1567 на суму 1450,00 грн., в тому числі ПДВ 241,67 грн.;
- від 27.09.2012 №1609 на суму 2400,00 грн., в тому числі ПДВ 400,00 грн.;
- від 28.09.2012 №1621 на суму 1500,00 грн., в тому числі ПДВ 250,00 грн.;
- від 04.02.2013 №130 на суму 5000,00 грн., в тому числі ПДВ 833,33 грн.;
- від 05.02.2013 №136 на суму 6000,00 грн., в тому числі ПДВ 1000,00 грн.;
- від 11.02.2013 №166 на суму 1400,00 грн., в тому числі ПДВ 233,33 грн.;
- від 14.02.2013 №217 на суму 4500,00 грн., в тому числі ПДВ 750,00 грн.;
- від 22.02.2013 №294 на суму 1700,00 грн., в тому числі ПДВ 283,33 грн.;
- від 01.03.2013 №353 на суму 6500,00 грн., в тому числі ПДВ 1083,33 грн.;
- від 08.03.2013 №463 на суму 1500,00 грн., в тому числі ПДВ 250,00 грн.;
3) виписки з банківського рахунку на загальну суму 210700,00 грн.;
4) товарно-транспортні накладні на перевезення вантажів автомобільним транспортом.
Податок на додану вартість у загальній сумі 35450,65 грн., сплачений у складі робіт, придбаних у вказаного контрагента, позивачем включено до складу податкового кредиту, а саме: за лютий 2012 року на суму 2783,33 грн., за березень 2012 року на суму 516,67 грн., за квітень 2012 року на суму 833,33 грн., за травень 2012 року на суму 4366,66 грн., за червень 2012 року на суму 3108,33 грн., за липень 2012 року на суму 3633,34 грн., за серпень 2012 року на суму 8066,66 грн., за вересень 2012 року на суму 7241,67 грн., за лютий 2013 року на суму 3099,99 грн., за березень 2013 року на суму 1333,33 грн., за липень 2013 року на суму 466,67 грн., від'ємне значення різниці якого з сумою податкового зобов'язання в подальшому заявлено позивачем до бюджетного відшкодування, а саме: за березень 2012 року на суму 2783,33 грн., за квітень 2012 року на суму 516,67 грн., за травень 2012 року на суму 833,33 грн., за червень 2012 року на суму 4366,66 грн., за липень 2012 року на суму 3108,33 грн., за серпень 2012 року на суму 3633,34 грн., за вересень 2012 року на суму 8066,66 грн., за жовтень 2012 року на суму 7241,67 грн., за березень 2013 року на суму 3099,99 грн., за квітень 2013 року на суму 1333,33 грн., за серпень 2013 року на суму 466,67 грн. (ст. акту 16, т. 1 а.с. 27, т. 5 а.с. 1-29).
3. Щодо взаємовідносин позивача з ТОВ "Енергообладнання" суд зазначає таке.
ТОВ "Енергообладнання" зареєстроване в якості юридичної особи, відомості про яку у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців на час спірних правовідносин мали статус не підтверджених, з 04.09.2014 року свідоцтво про реєстрацію даного платника податку на додану вартість скасоване (т. 1 а.с. 195-198, т. 2 а.с. 193-199).
На підтвердження фактичного здійснення господарських операцій з цим контрагентом позивачем у судове засідання було надано (т. 1 а.с. 199-207, т. 2 а.с. 200-212):
1) видаткові накладні:
- від 10.02.2012 №РН-000176 на придбання насосу ручного для бочок у кількості 2 шт., за ціною 295,00 грн./шт., на суму 708,00 грн., в тому числі ПДВ 118,00 грн.;
- від 16.02.2012 №РН-000190 на придбання насосу 4 К-6ПМ у кількості 1 шт., за ціною 5300,00 грн., на суму 6360,00 грн., в тому числі ПДВ 1060,00 грн.;
- від 29.05.2012 №776 на придбання насосу ручного для бочок у кількості 4 шт., за ціною 291,66 грн./шт., на суму 1399,97 грн., в тому числі ПДВ 233,33 грн.;
2) податкові накладні:
- від 07.02.2012 №31 на суму 708,00 грн., в тому числі ПДВ 118,00 грн.;
- від 14.02.2012 №64 на суму 6360,00 грн., в тому числі ПДВ 1060,00 грн.;
- від 29.05.2012 №168 на суму 1399,97 грн., в тому числі ПДВ 233,33 грн.;
3) виписки з банківського рахунку на загальну суму 8467,97 грн.;
4) фотоматеріали щодо використання придбаних товарів.
Податок на додану вартість у загальній сумі 1411,33 грн., сплачений у складі товарів, придбаних у вказаного контрагента, позивачем включено до складу податкового кредиту, а саме: за лютий 2012 року на суму 1178,00 грн., за травень 2012 року на суму 233,33 грн., від'ємне значення різниці якого з сумою податкового зобов'язання в подальшому заявлено позивачем до бюджетного відшкодування, а саме: за березень 2012 року на суму 1178,00грн., за червень 2012 року на суму 233,33 грн. (ст. акту 16, т. 1 а.с. 27).
4. Щодо взаємовідносин позивача з ФОП ОСОБА_5 суд зазначає таке.
ОСОБА_5 зареєстрований в якості фізичної особи-підприємця та є платником податку на додану вартість (т. 1 а.с. 209-210, т. 2 а.с. 38-41).
На підтвердження фактичного здійснення господарських операцій з цим контрагентом позивачем було надано (т. 1 а.с. 211-216, т. 2 а.с. 42-47):
1) видаткові накладні:
- від 10.05.2012 №РН-0000030 на придбання стендів у кількості 50 шт., за ціною 28,70 грн./шт., на суму 1722,00 грн., в тому числі ПДВ 287,00 грн.;
- від 21.05.2012 №РН-0000032 на придбання кармашків у кількості 200 шт., за ціною 20,84 грн./шт., на суму 5000,00 грн., в тому числі ПДВ 833,33 грн.;
2) податкові накладні:
- від 18.04.2012 №30 на суму 1722,00 грн., в тому числі ПДВ 287,00 грн.;
- від 19.04.2012 №32 на суму 5000,00 грн., в тому числі ПДВ 833,33 грн.;
3) виписки з банківського рахунку на загальну суму 6722,00 грн.;
Податок на додану вартість у загальній сумі 1120,33 грн., сплачений у складі товарів, придбаних у вказаного контрагента, позивачем включено до складу податкового кредиту, за травень 2012 року на суму 1120,33 грн., від'ємне значення різниці якого з сумою податкового зобов'язання в подальшому заявлено позивачем до бюджетного відшкодування, за червень 2012 року на суму 1120,33 грн. (ст. акту 16, т. 1 а.с. 27).
5. Щодо взаємовідносин позивача з ТОВ "Мілл-Груп" суд зазначає таке.
ТОВ "Мілл-Груп" зареєстроване в якості юридичної особи, відомості про яку у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців на час спірних правовідносин мали статус не підтверджених, з 03.10.2012 року свідоцтво про реєстрацію даного платника податку на додану вартість скасоване (т. 1 а.с. 218-221, т. 2 а.с. 82-88).
На підтвердження фактичного здійснення господарських операцій з цим контрагентом позивачем у судове засідання було надано (т. 1 а.с. 222-232, т. 2 а.с. 89-149):
1) видаткові накладні:
- від 20.04.2012 №СФ-0000023 на придбання: пальців 1080.02.13 у кількості 6 шт., за ціною 450,00 грн./шт., на суму 2700,00 грн.; днища ковша у кількості 1 шт., за ціною 49500,00 грн.; пальців 1080.02.22екг у кількості 12 шт., за ціною 750,00 грн./шт., на суму 9000,00 грн.; пальців 1080.02.110 днища ковша у кількості 6 шт., за ціною 470,00 грн./шт., на суму 2820,00 грн.; втулок 1080.02.08 ковша у кількості 15 шт., за ціною 300,00 грн./шт., на суму 4500,00 грн.; втулок 1080.02.07 ковша у кількості 10 шт., за ціною 300,00 грн./шт., на суму 3000,00 грн.; разом 85824,00 грн., в тому числі ПДВ 14304,00 грн.;
- від 20.04.2012 №СФ-0000023 на придбання ланок гусениці у кількості 4 шт., за ціною 2800,00 грн./шт., на суму 13440,00 грн., в тому числі ПДВ 2240,00 грн.;
- від 23.05.2012 №СФ-0000035 на придбання ланок гусениці у кількості 10 шт., за ціною 2800,00 грн./шт., на суму 33600,00 грн., в тому числі ПДВ 5600,00 грн.;
- від 23.05.2012 №СФ-0000038 на придбання: вала шестерні 1080.20.402 у кількості 1 шт., за ціною 15000,00 грн.; колеса зубчатого 1080.20.416-1е у кількості 1 шт., за ціною 62500,00 грн.; колеса ведучого у кількості 2 шт., за ціною 12083,33 грн./шт., на суму 24166,67грн., разом 122000,00 грн., в тому числі ПДВ 20333,33 грн.;
2) податкові накладні:
- від 27.04.2012 №54 на суму 85824,00 грн., в тому числі ПДВ 14304,00 грн.;
- від 27.04.2012 №53 на суму 13440,00 грн., в тому числі ПДВ 2240,00 грн.;
- від 28.05.2012 №62 на суму 33600,00 грн., в тому числі ПДВ 5600,00 грн.;
- від 28.05.2012 №63 на суму 122000,00 грн., в тому числі ПДВ 20333,33 грн.;
3) виписки з банківського рахунку на загальну суму 254864,00 грн.;
4) прибуткові ордери на отримання придбаних товарів;
5) накладні на внутрішнє переміщення та акти прийому-передачі придбаних товарів.
Податок на додану вартість у загальній сумі 42477,33 грн., сплачений у складі товарів, придбаних у вказаного контрагента, позивачем включено до складу податкового кредиту, а саме: за травень 2012 року на суму 19904,00 грн., за червень 2012 року на суму 20333,33 грн., за липень 2012 року на суму 2240,00 грн., від'ємне значення різниці якого з сумою податкового зобов'язання в подальшому заявлено позивачем до бюджетного відшкодування, а саме: за червень 2012 року на суму 19904,00 грн., за липень 2012 року на суму 20333,33грн., за серпень 2012 року на суму 2240,00 грн. (ст. акту 16, т. 1 а.с. 27).
6. Щодо взаємовідносин позивача з ТОВ "Авантрейд" суд зазначає таке.
ТОВ "Авантрейд" зареєстроване в якості юридичної особи, відомості про яку у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців на час спірних правовідносин мали статус не підтверджених, з 12.11.2013 року свідоцтво про реєстрацію даного платника податку на додану вартість скасоване (т.1 а.с.234-237, т. 2 а.с. 51-57,78).
На підтвердження фактичного здійснення господарських операцій з цим контрагентом позивачем у судове засідання було надано (т. 1 а.с. 238-246, т. 2 а.с. 58-77):
1) договір поставки нафтопродуктів від 29.10.2012 року №121029-03;
2) видаткову накладну від 11.12.2012 №РН-121211-01 на придбання дизельного палива підвищеної якості (Євро) марка F у кількості 31220 л, за ціною 7,63 грн./л на суму 285975,44 грн., в тому числі ПДВ 47662,57 грн.;
3) податкову накладну від 11.12.2012 №121101 на суму 285975,44 грн., в тому числі ПДВ 47662,57 грн.;
4) товарно-транспортну накладну на відпуск нафтопродуктів (нафти) форми №1-ТТН від 07.12.2012 №0712-4;
5) паспорт якості від 27.10.2012 №2276 на паливно-мастильні матеріали;
6) сертифікат відповідності від 06.12.2011 №UA.145.0183401-11;
7) виписки з банківського рахунку на загальну суму 285975,44 грн.;
8) свідоцтва від 10.02.2006 №000174, №000176, №000177 про реєстрацію за позивачем технологічних транспортних засобів - кар'єрних самоскидів, 2005 року випуску;
9) подорожні листи на використання придбаного дизельного палива;
Податок на додану вартість у загальній сумі 47662,57 грн., сплачений у складі товарів, придбаних у вказаного контрагента, позивачем включено до складу податкового кредиту за грудень 2012 року на суму 47662,57 грн., від'ємне значення різниці якого з сумою податкового зобов'язання в подальшому заявлено позивачем до бюджетного відшкодування, за січень 2013 року на суму 47662,57 грн. (ст. акту 16, т. 1 а.с. 27).
7. Щодо взаємовідносин позивача з ПП "Промтехсервіс" суд зазначає таке.
ПП "Промтехсервіс" зареєстроване в якості юридичної особи, відомості про яку у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців на час спірних правовідносин мали статус не підтверджених, з 19.08.2013 року свідоцтво про реєстрацію даного платника податку на додану вартість скасоване (т. 2 а.с. 1-2, т. 4 а.с. 84-90).
На підтвердження фактичного здійснення господарських операцій з цим контрагентом позивачем у судове засідання було надано (т. 2 а.с. 3-8, т. 4 а.с. 91-94):
1) видаткові накладні:
- від 13.07.2012 №138 на придбання бінокля Arsenal 10-30x50 Porro/Black у кількості 1 шт., за ціною 743,00 грн., в тому числі ПДВ 123,83 грн.;
- від 19.07.2012 №173 на придбання швацької машини Janome ME 23U у кількості 1 шт., за ціною 2218,00 грн., в тому числі ПДВ 369,97 грн.;
2) податкові накладні:
- від 06.07.2012 №36 на суму 743,00 грн., в тому числі ПДВ 123,83 грн.;
- від 12.07.2012 №86 на суму 2218,00 грн., в тому числі ПДВ 369,97 грн.;
3) виписки з банківського рахунку на загальну суму 2961,00 грн.;
Податок на додану вартість у загальній сумі 493,80 грн., сплачений у складі товарів, придбаних у вказаного контрагента, позивачем включено до складу податкового кредиту, за лютий 2013 року на суму 493,80 грн., від'ємне значення різниці якого з сумою податкового зобов'язання в подальшому заявлено позивачем до бюджетного відшкодування за березень 2013 року на суму 493,80 грн. (ст. акту 16, т. 1 а.с. 27).
8. Щодо взаємовідносин позивача з ТОВ "Будпром-ЛТД" суд зазначає таке.
ТОВ "Будпром-ЛТД" зареєстроване в якості юридичної особи, відомості про яку у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців на час спірних правовідносин мали статус не підтверджених, зареєстроване платником податку на додану вартість (т. 2 а.с. 11-14, 153-159).
На підтвердження фактичного здійснення господарських операцій з цим контрагентом позивачем у судове засідання було надано (т. 2 а.с. 15-24, 160-192):
1) договір на виконання навантажувальних робіт від 25.10.2013 року №487-У;
2) акти здачі-прийняття роботі (надання послуг):
- від 31.10.2013 №54 на суму 33600,00 грн., в тому числі ПДВ 5600,00 грн.;
- від 31.10.2013 №100 на суму 17640,00 грн., в тому числі ПДВ 2940,00 грн.;
- від 18.11.2013 №120 на суму 68950,00 грн., в тому числі ПДВ 11491,67 грн.;
3) податкові накладні:
- від 31.10.2013 №35 на суму 33600,00 грн., в тому числі ПДВ 5600,00 грн.;
- від 31.10.2013 №91 на суму 17640,00 грн., в тому числі ПДВ 2940,00 грн.;
- від 18.11.2013 №17 на суму 68950,00 грн., в тому числі ПДВ 11491,67 грн.;
4) виписки з банківського рахунку на загальну суму 120190,00 грн.;
Податок на додану вартість у загальній сумі 20031,67 грн., сплачений у складі послуг, придбаних у вказаного контрагента, позивачем включено до складу податкового кредиту, а саме: за листопад 2013 року на суму 8540,00 грн., від'ємне значення різниці якого з сумою податкового зобов'язання в подальшому заявлено позивачем до бюджетного відшкодування за грудень 2013 року на суму 8540,00 грн., та за грудень 2013 року на суму 11492,00 грн., від'ємне значення різниці якого з сумою податкового зобов'язання відображено позивачем у податковій декларації за січень 2014 року на суму 11492,00 грн. (ст. акту 16, т. 1 а.с. 27).
Проаналізувавши наведені письмові докази, суд зазначає, що для підтвердження даних податкового обліку платника податків можуть братися до уваги лише ті первинні документи, які складені в разі фактичного здійснення господарської операції. З метою встановлення факту реального здійснення певної господарської операції, належить з'ясовувати, зокрема, обставини: руху активів у процесі здійснення господарської операції; наявність спеціальної податкової правосуб'єктності учасників господарської операції; встановлення зв'язку між фактом придбання товарів (послуг) і господарською діяльністю платника податку.
При цьому, про відсутність факту здійснення господарської операції можуть свідчити, ті обставини, що всупереч даним податкового обліку будь-кого з учасників операції відсутні зміни активів, зобов'язань чи власного капіталу принаймні в одного з таких учасників; отримання майнової вигоди чи права на таку вигоду будь-кого з учасників операції здійснюється виключно шляхом зменшення бази оподаткування з певного податку та/або отримання коштів із бюджету за одночасної відсутності об'єктивної можливості отримати майнову вигоду від цієї операції в інший спосіб; результати, відображені у даних податкового обліку будь-кого з учасників господарської операції, фактично не настали внаслідок відсутності відповідних дій будь-кого з учасників такої операції.
Правові висновки аналогічного характеру містяться в інформаційному листі Вищого адміністративного суду України від 02.06.2011 №742/11/13-11.
Судом досліджено, що з врахуванням габаритів і кількості товарів, наведених у наданих позивачем документах, та відстані від місцезнаходження позивача до місцезнаходження постачальників, доставка товарів повинна була здійснюватись шляхом їх транспортування.
В судовому засіданні представники позивача підтвердили, що перевезення товарів від зазначених контрагентів до позивача здійснювалось автомобільним транспортом, при чому, як власним, так і залученим, в тому числі, в межах взаємовідносин з ПП "ВО-Транс".
Відповідно до п. 11.1 Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні, затверджених Наказом Міністерства транспорту України від 14.10.1997 року №363, що зареєстровані в Міністерстві юстиції України від 20.02.1998 року за №128/2568 (в редакції, що була чинною на час спірних правовідносин, надалі - Правила), основним документом на перевезення вантажів є товарно-транспортні накладні.
Згідно з розділом 1 Правил, товарно-транспортна накладна є єдиним для всіх учасників транспортного процесу юридичним документом, що призначений для списання товарно-матеріальних цінностей, обліку на шляху їх переміщення, оприбуткування, складського, оперативного та бухгалтерського обліку, а також для розрахунків за перевезення вантажу та обліку виконаної роботи.
Пунктом 11.4 Правил передбачено, що оформлення перевезень вантажів товарно-транспортними накладними здійснюється незалежно від умов оплати за роботу автомобіля.
Пунктами 11.5, 11.7 Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні встановлено, що товарно-транспортну накладну на перевезення вантажів автомобільним транспортом Замовник (вантажовідправник) повинен виписувати в кількості не менше чотирьох екземплярів. Перший екземпляр товарно-транспортної накладної залишається у Замовника (вантажовідправника), другий - передається водієм (експедитором) вантажоодержувачу, третій і четвертий екземпляри, засвідчені підписом вантажоодержувача (у разі потреби й печаткою або штампом), передається Перевізнику.
Отже, товарно-транспортна накладна є основним документом на вантаж, який повинен оформлятись при здійсненні перевезень автомобільним транспортом та який залишається у вантажоодержувача, безвідносно щодо того хто виступає безпосереднім перевізником.
Тому, перевезення товарів від контрагентів до позивача мало б супроводжуватись оформленням відповідних товарно-транспортних накладних, які в свою чергу, слугують підтвердженням фактичного руху активів в межах певної господарської операції.
Проте, позивачем на вимогу суду першої інстанції не було надано жодних доказів на підтвердження факту транспортування придбаних товарів. Не були надані такі докази і суду апеляційної інстанції.
Крім того, органом доходів і зборів надано суду відомості з відділу Державної автомобільної інспекції УМВС України в Рівненській області, згідно яких контрагент ПП "ВО-Транс", який відповідно до документів наданих позивачем виконував на замовлення останнього роботи з перевезення вантажів автомобільним транспортом, не володів на праві власності тими транспортними засобами, які зазначено в товарно-транспортних накладних, виписаних вказаним контрагентом (т. 4 а.с. 147-206).
З метою дотримання принципу офіційного з'ясування всіх обставин у справі, судом вживалися заходи щодо виявлення та витребування доказів на підтвердження надання особами, зазначеними як власники, транспортних засобів у користування ПП "ВО-Транс".
Суд також зазначає, що контрагенти позивача: ПП "Альфа-Ком", ПП "ВО-Транс", ТОВ "Енергообладнання", ФОП ОСОБА_5, ТОВ "Мілл-груп", ТОВ "Авантрейд",ПП "Промтехсервіс", ТОВ "Будпром-ЛТД" не мали фізичних, технічних та технологічних можливостей до вчинення дій, які становили зміст господарських операції з ТОВ "Клесівський кар'єр нерудних копалин "Технобуд", а саме, в останніх були відсутні працівники та основні фонди, а також транспортні засоби, приміщення і обладнання, необхідні для здійснення господарських операцій з продажу товарів (робіт, послуг), щодо останніх до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців також було внесено записи про їх відсутність за місцезнаходженням.
Вказані обставини підтверджуються актами перевірок:
- від 04.03.2013 №158/1702/НОМЕР_1 про результати документальної планової виїзної перевірки дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства ФОП ОСОБА_5 за період з 01.10.2009 по 31.12.2012, яким встановлено безтоварність господарських операцій з продажу даним суб'єктом господарювання товарів для контрагента ТОВ "Клесівський кар'єр нерудних копалин "Технобуд", які стали підставою для формування позивачем податкового кредиту за травень 2012 року;
- від 16.04.2013 №128/22-4/37075899 про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ "Енергообладнання" з питань підтвердження господарських відносин з ТОВ "Матадор" за лютий - вересень 2012 року, яким встановлено безтоварність господарських операцій з продажу даним суб'єктом господарювання товарів для контрагента ТОВ "Клесівський кар'єр нерудних копалин "Технобуд", які стали підставою для формування позивачем податкового кредиту за лютий, травень 2012 року;
- від 07.06.2013 №802/221/22628087 про неможливість проведення зустрічної звірки ПП "Промтехсервіс" щодо підтвердження господарських відносин з контрагентами ТОВ "Прімум" за травень, липень, серпень 2012 року, яким встановлено безтоварність господарських операцій з продажу даним суб'єктом господарювання товарів для контрагента ТОВ "Клесівський кар'єр нерудних копалин "Технобуд", які стали підставою для формування позивачем податкового кредиту за лютий 2013 року;
- від 26.06.2013 №21/2655-22-08/33598927 про результати перевірки ПП "Альфа-Ком" з питань дотримання податкового законодавства при взаємовідносинах з ТОВ "Смартком", ТОВ "Мобілсвіт" та підтвердження господарських відносин з платниками за період з 01.12.2009 по 31.12.2012, яким встановлено безтоварність господарських операцій з продажу даним суб'єктом господарювання товарів для контрагента ТОВ "Клесівський кар'єр нерудних копалин "Технобуд", які стали підставою для формування податкового кредиту за жовтень, листопад 2011 року, серпень 2012 року;
- від 25.11.2013 №2494/26-55-22-08/37318988 про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ "Авантрейд" щодо підтвердження господарських відносин з платниками податків за період 01.12.2012 року по 31.12.2012 року, яким встановлено безтоварність господарських операцій з продажу даним суб'єктом господарювання товарів для контрагента ТОВ "Клесівський кар'єр нерудних копалин "Технобуд", які стали підставою для формування позивачем податкового кредиту за грудень 2012 року;
- від 16.01.2014 №153/26-55-22-07/37318967 про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ "Будпром-ЛТД" щодо підтвердження господарських відносин з платниками податків за вересень-листопад 2013 року, яким встановлено безтоварність господарських операцій з продажу даним суб'єктом господарювання товарів для контрагента ТОВ "Клесівський кар'єр нерудних копалин "Технобуд", які стали підставою для формування позивачем податкового кредиту за листопад-грудень 2013 року;
- від 11.03.2014 №180/3-26-50-22-03-37309418 про неможливість проведення зустрічної звірки ПП "ВО-Транс" з питань правильності нарахування та своєчасності сплати податку на додану вартість по взаємовідносинах з ТОВ "Торговий дім Доар", ТОВ "КПТ МІГ", ТОВ "Укртурпром ВС", ТОВ "ГМФ" за травень, червень 2011 року, ТОВ "ТД ОСА" за серпень 2011 року, ТОВ "КАМАНБУД" за лютий 2012 року, ТОВ "Рімнус маркет" за березень-серпень 2012 року, ТОВ "Бізнес Альянс Трейд" за серпень, вересень 2012 року, ТОВ "Спец Пром Лайн" за лютий, березень 2013 року, ТОВ "Норт Бізнес Альянс" за квітень-липень 2013 року та контрагентами-покупцями, яким встановлено безтоварність господарських операцій з продажу даним суб'єктом господарювання товарів для контрагента ТОВ "Клесівський кар'єр нерудних копалин "Технобуд", які стали підставою для формування позивачем податкового кредиту за лютий-вересень 2012 року, за лютий-березень, липень 2013 року (т. 4 а.с. 143-195, 207-213).
З урахування наведених обставин, колегія суддів уважає, що суд першої інстанції дійшов вірного висновку, що наявними у матеріалах справи доказами підтверджується відсутність фактичного здійснення господарських операцій між позивачем та зазначеними вище контрагентами, тому такі документи не є первинними в розумінні Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" від 16.07.1999 року №996-XIV та для цілей ведення податкового обліку, оскільки навіть за наявності всіх необхідних реквізитів ці документи є формально складеними.
З огляду на наведене, висновки відповідача щодо завищення позивачем податкового кредиту з податку на додану вартість та, як наслідок, завищення бюджетного відшкодування з даного податку за: жовтень 2011 року на 1,00 грн.; за листопад 2011 року на 13534,00 грн.; за грудень 2011 року на 282,00 грн.; за березень 2012 року на 6105,00 грн.; за квітень 2012 року на 516,00 грн.; за травень 2012 року на 842,00 грн.; за червень 2012 року на 25625,00 грн.; за липень 2012 року на 23442,00 грн.; за серпень 2012 року на 5873,00 грн.; за вересень 2012 року на 12577,00 грн.; за жовтень 2012 року на 7242,00 грн.; за січень 2013 року на 46737,00 грн.; за березень 2013 року на 3594,00 грн.; за квітень 2013 року на 1333,00 грн.; за серпень 2013 року на 467,00 грн.; за грудень 2013 року на 8540,00 грн. та завищення розміру від'ємного значення різниці між сумою податкового зобов'язання та податкового кредиту з податку на додану вартість за грудень 2013 року на 11492,00 грн. є законними.
Щодо висновків відповідача про завищення позивачем податкового кредиту з податку на додану вартість та, як наслідок, завищення бюджетного відшкодування з даного податку за травень 2013 року на 4142,00 грн., за червень 2013 року на 4200,00 грн., судом досліджено, що на формування цих показників податкової звітності мали вплив взаємовідносини ТОВ "Клесівський кар'єр нерудних копалин "Технобуд" з контрагентом ТОВ "ВО-Транс".
Зокрема, на підтвердження фактичного здійснення господарських операцій з цим контрагентом позивачем у судове засідання було надано (т. 4 а.с. 29-79):
1) акти здачі-прийняття роботі (надання послуг):
- від 01.04.2013 №87 на перевезення вантажів за маршрутом Київ-Іспас, відстань 750,00 км, вартістю 1900,00 грн., в тому числі ПДВ 316,67 грн.;
- від 04.04.2013 №111 на перевезення вантажів за маршрутом Полтава-Кощіївка, відстань 420,00 км, вартістю 2900,00 грн., в тому числі ПДВ 483,33 грн.;
- від 04.04.2013 №112 на перевезення вантажів за маршрутом Чернівці-Київ, відстань 600,00 км, вартістю 2800,00 грн., в тому числі ПДВ 466,67 грн.;
- від 04.04.2013 №113 на перевезення вантажів за маршрутом Донецьк-Клесів, відстань 600,00 км, вартістю 7000,00 грн., в тому числі ПДВ 1166,67 грн.;
- від 19.04.2013 №251 на перевезення вантажів за маршрутом Дебальцеве-Київ-Клесів, відстань 1100,00 км, вартістю 7500,00 грн., в тому числі ПДВ 1250,00 грн.;
- від 25.04.2013 №311 на перевезення вантажів за маршрутом Київ-Кощіївка, відстань 90,00 км, вартістю 1250,00 грн., в тому числі ПДВ 208,33 грн.;
- від 26.04.2013 №316 на перевезення вантажів за маршрутом Біла Церква-Клесів, відстань 350,00 км, вартістю 1500,00 грн., в тому числі ПДВ 250,00 грн.;
- від 02.05.2013 №374 на перевезення вантажів за маршрутом Кривий Ріг-Інгулець-Кощіївка-Клесів, відстань 900,00 км, вартістю 7500,00 грн., ПДВ 1250,00 грн.;
- від 28.05.2013 №629 на перевезення вантажів за маршрутом Бердянськ-Київ-Клесів, відстань 1000,00 км, вартістю 5400,00 грн., в тому числі ПДВ 900,00 грн.;
- від 30.05.2013 №651 на перевезення вантажів за маршрутом Київ-Іспас, відстань 750,00 км, вартістю 2000,00 грн., в тому числі ПДВ 333,33 грн.;
- від 30.05.2013 №652 на перевезення вантажів за маршрутом Клесів-Кощіївка, відстань 330,00 км, вартістю 3800,00 грн., в тому числі ПДВ 633,33 грн.;
- від 31.05.2013 №658 на перевезення вантажів за маршрутом Дніпропетровськ-Інгулець-Кривий Ріг-Київ, відстань 620,00 км, вартістю 6500,00 грн., ПДВ 1083,33 грн.;
2) податкові накладні:
- від 01.04.2013 №87 на суму 1900,00 грн., в тому числі ПДВ 316,67 грн.;
- від 04.04.2013 №111 на суму 2900,00 грн., в тому числі ПДВ 483,33 грн.;
- від 04.04.2013 №112 на суму 2800,00 грн., в тому числі ПДВ 466,67 грн.;
- від 04.04.2013 №113 на суму 7000,00 грн., в тому числі ПДВ 1166,67 грн.;
- від 19.04.2013 №251 на суму 7500,00 грн., в тому числі ПДВ 1250,00 грн.;
- від 25.04.2013 №311 на суму 1250,00 грн., в тому числі ПДВ 208,33 грн.;
- від 26.04.2013 №316 на суму 1500,00 грн., в тому числі ПДВ 250,00 грн.;
- від 02.05.2013 №374 на суму 7500,00 грн., в тому числі ПДВ 1250,00 грн.;
- від 28.05.2013 №629 на суму 5400,00 грн., в тому числі ПДВ 900,00 грн.;
- від 30.05.2013 №651 на суму 2000,00 грн., в тому числі ПДВ 333,33 грн.;
- від 30.05.2013 №652 на суму 3800,00 грн., в тому числі ПДВ 633,33 грн.;
- від 31.05.2013 №658 на суму 6500,00 грн., в тому числі ПДВ 1083,33 грн.;
3) виписки з банківського рахунку на загальну суму 50050,00 грн.;
4) товарно-транспортні накладні на перевезення вантажів автомобільним транспортом.
Податок на додану вартість у загальній сумі 8341,55 грн., сплачений у складі послуг, придбаних у вказаного контрагента, позивачем включено до складу податкового кредиту, а саме: за квітень 2013 року на суму 4141,67 грн., за травень 2013 року на суму 4199,88 грн., від'ємне значення різниці якого з сумою податкового зобов'язання в подальшому заявлено позивачем до бюджетного відшкодування за травень 2013 року на 4142,00 грн., за червень 2013 року на 4200,00 грн. (ст. акту 16, т. 1 а.с. 27).
Під час аналізу взаємовідносин позивача з даним контрагентом відповідачем бралися до уваги обставини та докази щодо безтоварності останніх, які стосуються ПП "ВО-Транс", що знайшло своє відображення у підрозділах 3.2.4.20, 3.2.4.21 акту перевірки.
Разом з тим, як вбачається з відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, ТОВ "ВО-Транс" (код ЄДРПОУ 38545707) та ПП "ВО-Транс" (код ЄДРПОУ 37309418) є різними юридичними особами (т. 4 а.с. 23-28).
Відтак, первинні документи на підтвердження здійснення господарських операцій з даним контрагентом органом доходів і зборів під час перевірки не досліджувались, висновки щодо безтоварності таких операцій зроблено на підставі помилкових відомостей.
З огляду на наведене, висновки відповідача щодо завищення позивачем податкового кредиту з податку на додану вартість та, як наслідок, завищення бюджетного відшкодування з даного податку за травень 2013 року на 4142,00 грн.; за червень 2013 року на 4200,00 грн. є безпідставними.
Тому, позовні вимоги щодо визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 14.07.2014 №0000931501 в частині зменшення бюджетного відшкодування з податку на додану вартість на суму 8342,00 грн. та застосування штрафних санкцій у сумі 4171,00 грн. судом першої інстанції задоволені правомірно.
Відповідно до статті 200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає скаргу без задоволення, а постанову суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Доводи апеляційної скарги не спростовують законність та обґрунтованість постанови суду першої інстанції. Постанова суду першої інстанції прийнята з дотриманням норм матеріального та процесуального права.
Враховуючи вищевикладене, колегія суддів уважає, що постанова суду першої інстанції є законною та обґрунтованою, відповідає матеріалам справи та чинному законодавству, а підстави для задоволення апеляційної скарги Товариства з обмеженою відповідальністю "Клесівський кар"єр нерудних копалин "Технобуд" відсутні.
Керуючись ст.ст. 195, 196, 198, 200, 205, 206, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Клесівський кар"єр нерудних копалин "Технобуд" залишити без задоволення, а постанову Рівненського окружного адміністративного суду від "17" лютого 2015 р. без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів з дня складання її в повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Головуючий суддя Г.І. Майор
судді: А.Ю.Бучик
М.М. Капустинський
Повний текст cудового рішення виготовлено "29" травня 2015 р.
Роздруковано та надіслано:р.л.п.
1- в справу:
2 - позивачу: Товариство з обмеженою відповідальністю "Клесівський кар"єр нерудних копалин "Технобуд" вул. Промислова,13, смт. Клесів, Сарненський район, Рівненська область, 34550
3- відповідачу: Сарненська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Рівненській області вул. Широка,18, м.Сарни, Сарненський район, Рівненська область, 34500
4,5- представникам позивача: Хаврошину М.С., АДРЕСА_1
- Ніколаєнку С.А. АДРЕСА_2.,
Суд | Житомирський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.05.2015 |
Оприлюднено | 03.06.2015 |
Номер документу | 44447835 |
Судочинство | Адміністративне |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні