Ухвала
від 29.05.2015 по справі 337/6444/14-а
ХОРТИЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ЗАПОРІЖЖЯ

29.05.2015

Провадження № 6-а/337/12/2015

Справа № 337/6444/14

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

29 травня 2015 року Хортицький районний суд м. Запоріжжя

у складі: головуючого судді - Ширіна С.А.,

при секретарі - Коваленко В.С.

розглянувши в залі суду м. Запоріжжя подання головного державного виконавця Відділу примусового виконання рішень Управління державної виконавчої служби ГУЮ у Запорізькій області про зміну способу і порядку виконання судового рішення по справі № 337/6444/14-а, суд, -

В С Т А Н О В И В:

Головний державний Відділу примусового виконання рішень Управління державної виконавчої служби ГУЮ у Запорізькій області звернувся до суду з поданням про зміну способу і порядку виконання судового рішення по справі № 337/6444/14-а з зобов'язання Управління Пенсійного Фонду України в Хортицькому районі м. Запоріжжя на стягнення з Управління Пенсійного Фонду України в Хортицькому районі м. Запоріжжя на користь ОСОБА_1 з 06.04.2014 року державну пенсію на підставі ст. 54 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» в обсязі не нижче 8-ми розмірів прожиткового мінімуму для осіб, яки втратили працездатність та додаткову пенсію за шкоду, заподіяну здоров'ю, на підставі ст. 50 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» в обсязі 75% розміру прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, за відрахуванням фактично отриманих сум в сумі 22 934,16 грн., у зв'язку з тим, що є обставини, що роблять виконання судового рішення неможливим.

В судове засідання представник Відділу примусового виконання рішень Управління державної виконавчої служби ГУЮ у Запорізькій області в поданні зазначив про розгляд подання без його участі.

Стягувач ОСОБА_1 до судового засідання не з'явився за невідомою суду причиною, про місце, день та час розгляду подання був повідомлений своєчасно та належним чином.

Представник Управління Пенсійного Фонду України в Хортицькому районі м. Запоріжжя не з'явився до суду, про місце, день та час розгляду подання був повідомлений своєчасно та належним чином. Надав заперечення в яких просив відмовити в задоволенні клопотання державного виконавця про зміну способу і порядку виконання виконавчого листа. Крім того, просив розглянути подання без участі представника управління.

Дослідивши матеріали справи, суд вважає, що подання про зміну способу та порядку виконання судового рішення не підлягає задоволенню з наступних підстав.

На підставі ч.2 ст.263 КАС України неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.

Відповідно до ч.1 ст.41 КАС України у разі неявки в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи в разі, якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється судом за відсутності осіб, які беруть участь у справі, фіксування судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Дослідивши матеріали справи, суд вважає, що в задоволенні подання про зміну способу та порядку виконання судового рішення необхідно відмовити з наступних підстав.

Судом встановлено, що постановою Хортицького районного суду м. Запоріжжя від 21.10.2014 року адміністративний позов ОСОБА_1 задоволено й визнано дії Управління Пенсійного фонду України в Хортицькому районі в м. Запоріжжя протиправними та зобов'язано Управління Пенсійного фонду України в Хортицькому районі в м. Запоріжжя здійснити нарахування та виплату ОСОБА_1 06.04.2014 року державну пенсію на підставі ст. 54 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» в обсязі не нижче 8-ми розмірів прожиткового мінімуму для осіб, яки втратили працездатність та додаткову пенсію за шкоду, заподіяну здоров'ю, на підставі ст. 50 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» в обсязі 75% розміру прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, за відрахуванням фактично отриманих сум. Ухвалою Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 10.12.2014 р. постанову Хортицького районного суду залишено без змін.

На підставі постанови суду, яка набрала законної сили, було відкрито виконавче провадження і боржнику була надана можливість самостійно виконати рішення суду у строк до 17.02.2015 р.

Відповідно до копії листа УПФУ № 3424/09 від 25.03.2015 року, який долучений до подання, боржник повідомив про неможливість виконання рішення суду в повному обсязі у зв'язку з відсутністю відповідних асигнувань.

Відповідно до копії довідки УПФУ в Хортицькому районі м. Запоріжжя № 948 від 24.03.2015 року, долученої до подання, ОСОБА_1 здійснено перерахунок державної пенсії та додаткової пенсії (ЧАЕС), нарахована доплата за період з 06.04.2014 р. по 02.08.2014 р. у розмірі 22934,16 грн., але не виплачена.

Відповідно до ч.1 ст. 263 КАС України за наявності обставин, що ускладнюють виконання судового рішення (відсутність коштів на рахунку, відсутність присудженого майна в натурі, стихійне лихо тощо), державний виконавець може звернутися до адміністративного суду першої інстанції, незалежно від того, суд якої інстанції видав виконавчий лист, із поданням, а особа, яка бере участь, та сторона виконавчого провадження - із заявою про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи способу і порядку виконання судового рішення.

Підставою для застосування правил цієї норми є обставини, що перешкоджають належному виконанню судового рішення в адміністративній справі : ускладнюють його виконання або роблять неможливим. Для зміни способу чи порядку виконання судового рішення обставиною може бути неможливість виконання судового рішення внаслідок відсутності, пошкодження або знищення об'єкта стягнення або з інших причин.

Отже під зміною способу і порядку виконання рішення суду розуміється прийняття судом нових заходів для реалізації рішення в разі неможливості його виконання у порядку і способом, раніше встановленими. При цьому суд за наявності обґрунтованих підстав та належних доказів, може змінити спосіб та порядок виконання рішення суду, або ж відмовити по даному питанню, не змінюючи при цьому його змісту.

Враховуючи вимоги ст.263 КАС України та вимоги державного виконавця, заявник просить суд фактично змінити зміст резолютивної частини постанови Хортицького районного суду м. Запоріжжя від 21.10.2014 року. Крім того, заявник посилається на обставини, наведені боржником - УПФУ в Хортицькому районі м. Запоріжжя в зазначеному вище листі від 25.03.2015 року (про неможливість виконання рішення суду в повному обсязі у зв'язку з відсутністю відповідних асигнувань), проте, відповідні докази на підтвердження наявності цих обставин державним виконавцем не досліджувались, в матеріалах справи такі докази відсутні.

В той же час, згідно із ч.1 ст.11 Закону України «Про державну виконавчу службу» державний виконавець зобов'язаний вживати передбачених цим Законом заходів примусового виконання рішень, неупереджено, своєчасно і в повному обсязі вчиняти виконавчі дії.

Зокрема, державний виконавець здійснює заходи необхідні для своєчасного і повному обсязі виконання рішення, зазначеного в документі на примусове виконання рішення, у спосіб та в порядку, встановленому виконавчим документом і цим Законом (ч.2 вказаної статті Закону). Докази виконання заявником наведених вище вимог Закону України «Про державну виконавчу службу» до подання не долучені, обставини, які б свідчили про неможливість виконання рішення суду у визначений ним спосіб, в матеріалах справи відсутні.

Крім того, відповідно до п.7.2. «Інструкції з організації примусового виконання рішень», при виконанні в примусовому порядку виконавчих документів про стягнення сум коштів, що перевищують три мінімальні розміри заробітної плати, державний виконавець у першу чергу перевіряє наявність коштів на рахунках боржника шляхом направлення відповідних запитів, а також перевіряє майновий стан боржника, але до матеріалів подання таких доказів не додано.

Пунктами 1,3 Порядку фінансування видатків місцевих бюджетів на здійснення заходів з виконання державних програм соціального захисту населення за рахунок субвенцій з державного бюджету, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 4 березня 2002 року № 256 з наступними змінами, передбачено, що вказаний Порядок визначає механізм фінансування видатків місцевих бюджетів на здійснення заходів з виконання державних програм соціального захисту населення за рахунок субвенцій з державного бюджету та головними розпорядниками коштів місцевих бюджетів на здійснення заходів з виконання державних програм соціального захисту населення є керівники головних управлінь, управлінь, відділів та інших самостійних структурних підрозділів місцевих держадміністрацій, виконавчих органів рад, до компетенції яких належать питання праці та соціального захисту населення.

За правилами Бюджетного кодексу України у випадку, якщо виплата донарахованої суми перевищує бюджетні призначення на поточний рік, така виплата буде здійснена за наявності відповідного фінансування з Державного бюджету України.

Отже відсутність у боржника коштів на момент відкриття виконавчого провадження з примусового виконання рішення суду про зобов'язання здійснити відповідні виплати, не є підставою, що свідчить про неможливість виконання судового рішення. Як зазначено з цього приводу Європейським судом з прав людини в пункті 74 рішення у справі «ОСОБА_2 проти Італії», орган державної влади не має права посилатися на брак коштів на виправдання неспроможності виконати судове рішення про виплату боргу.

Виходячи з викладеного, судом встановлено, що виконання зазначеної постанови суду фактично можливе, а отже підстави для зміни способу виконання рішення суду відсутні.

Керуючись ст.ст. 41, 160, 161, 165, 167, 263 КАС України, суд, -

У Х В А Л И В :

В задоволенні подання старшого державного виконавця Відділу примусового виконання рішень Управління державної виконавчої служби ГУЮ у Запорізькій області про зміну способу і порядку виконання судового рішення по справі № 337/6444/14-а - відмовити.

Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку через суд першої інстанції шляхом подачі в 5-денний строк з дня винесення ухва ли апеляційної скарги. У разі, якщо ухвалу було постановлено без особи, яка її оскаржує, апеляційна скарга подається протягом 5 днів з дня отримання копії ухвали.

Суддя: С.А.Ширіна

СудХортицький районний суд м.Запоріжжя
Дата ухвалення рішення29.05.2015
Оприлюднено10.06.2015
Номер документу44620878
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —337/6444/14-а

Ухвала від 20.02.2023

Адміністративне

Хортицький районний суд м.Запоріжжя

Ширіна С. А.

Ухвала від 14.09.2021

Адміністративне

Хортицький районний суд м.Запоріжжя

Ширіна С. А.

Ухвала від 02.04.2021

Адміністративне

Хортицький районний суд м.Запоріжжя

Ширіна С. А.

Ухвала від 18.07.2018

Адміністративне

Хортицький районний суд м.Запоріжжя

Нещеретна Л. М.

Ухвала від 23.04.2018

Адміністративне

Хортицький районний суд м.Запоріжжя

Салтан Л. Г.

Ухвала від 07.10.2014

Адміністративне

Хортицький районний суд м.Запоріжжя

Ширіна С. А.

Ухвала від 19.05.2015

Адміністративне

Хортицький районний суд м.Запоріжжя

Ширіна С. А.

Ухвала від 29.05.2015

Адміністративне

Хортицький районний суд м.Запоріжжя

Ширіна С. А.

Ухвала від 10.12.2014

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Дадим Ю.М.

Постанова від 21.10.2014

Адміністративне

Хортицький районний суд м.Запоріжжя

Ширіна С. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні