У Х В А Л А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 802/238/15-а
Головуючий у 1-й інстанції: Заброцька Л.О.
Суддя-доповідач: Сторчак В. Ю.
28 травня 2015 року
м. Вінниця
Вінницький апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
головуючого судді: Сторчака В. Ю.,
суддів: Ватаманюка Р.В., Мельник-Томенко Ж. М.,
за участю:
секретаря судового засідання: Майданюк Я.Л.,
представника позивача - Слободяника Ігоря Анатолійовича,
представника відповідача - Цимбал Вікторії Анатоліївни,
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Вінницької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Вінницькій області на постанову Вінницького окружного адміністративного суду від 01 квітня 2015 року у справі за адміністративним позовом Приватного підприємства "ЕКО - МОЛПРОДУКТ" до Вінницької об'єднаної Державна податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Вінницькій області про скасування податкового повідомлення-рішення,
В С Т А Н О В И В :
ПП "ЕКО - МОЛПРОДУКТ" звернулось до Вінницького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Вінницької ОДПІ ГУ ДФС у Вінницькій області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення №0000392204 від 20.01.2015 року.
Постановою Вінницького окружного адміністративного суду від 01.04.2015 року адміністративний позов задоволено частково.
Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення №0000392204 від 20.01.2015 року, прийняте Вінницькою об'єднаною державною податковою інспекцією ГУ ДФС у Вінницькій області (Вінницьке районне відділення), щодо збільшення грошового зобов'язання приватного підприємства "ЕКО - МОЛПРОДУКТ" (код ЄДРПОУ 35346395) з податку на додану вартість за штрафними санкціями на суму 195042 грн. (сто дев'яносто п'ять тисяч сорок дві гривні).
Стягнуто з Державного бюджету України на користь приватного підприємства "ЕКО - МОЛПРОДУКТ" (ЄДРПОУ 35346395) судові витрати в сумі 390,08 грн. (триста дев'яносто гривень 08 коп.).
Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати вказане рішення та прийняти нове, яким відмовити в задоволенні адміністративного позову.
Заслухавши суддю-доповідача та думку учасників процесу, дослідивши матеріали справи та перевіривши доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційну скаргу необхідно залишити без задоволення, а постанову суду першої інстанції - без змін, виходячи з наступного.
Встановлено судом першої інстанції та підтверджується матеріалами справи наступне.
05.01.2015 року державним інспектором відділу перевірок з окремих питань управління податкового аудиту Вінницької ОДПІ Степановою О.С. проведена позапланова виїзна документальна перевірка ПП "Еко-молпродукт" з питань дотримання вимог податкового законодавства щодо перерахування (своєчасності перерахування) сум податку на додану вартість на спеціальний рахунок переробного підприємства для виплати компенсації по податкових деклараціях з податку на додану вартість (спеціальний режим оподаткування переробного підприємства) за квітень 2012 року, грудень 2012 року, квітень 2013 року, червень-липень 2013 року, жовтень 2013 року. За наслідками проведеної перевірки складено акт №4/2204/35346395 від 05.01.2015 року (а.с. 9-12 ).
В ході перевірки виявлено порушення ПП "Еко-молпродукт" вимог підпунктів 10, 13 пункту 1 підрозділу 2 розділу ХХ "Перехідні положення" Податкового кодексу України (а.с. 12 ), які полягали у тому, що ПП "Еко-молпродукт" перераховано суму податку на додану вартість на спеціальний рахунок переробного підприємства для виплати компенсації по поданим до Вінницького районного відділення Вінницької ОДПІ податковим деклараціям з податку на додану вартість (спеціальний режим оподаткування переробного підприємства) за квітень 2012 року (вх.№9028135322 від 21.05.2012 року), грудень 2012 року (вх.№9085276367 від 18.01.2013 року), квітень 2013 року (вх.№9028510905 від 17.05.2013 року), червень 2013 року (вх.№9042942688 від 17.07.2013 року), липень 2013 року (вх.№9050861480 від 16.08.2013 року) та жовтень 2013 року (вх.№9074250297 від 19.11.2013 року) з порушенням терміну перерахування в сумі 195356,85 грн. Не своєчасно перерахована сума в розмірі 195356,85 грн. вважається такою, що використана не за призначенням і підлягає стягненню до Державного бюджету.
На підставі виявлених порушень податковим органом 20 січня 2015 року прийнято податкове повідомлення-рішення №0000392204, яким ПП "Еко-молпродукт" збільшено суму грошового зобов'язання по податку на додану вартість в сумі 195357 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями.
ПП "Еко-молпродукт", не погоджуючись із прийнятим податковим повідомленням-рішенням від 20.01.2015 року №0000392204, оскаржило його до суду.
Суд першої інстанції, частково задовольняючи адміністративний позов, виходив з того, що на виконання вимог пункту 1 підрозділу 2 розділу ХХ Перехідні положення Податкового кодексу України, позивачем грошові кошти в сумі 195042 грн. за квітень 2012 року, грудень 2012 року, квітень 2013 року, червень-липень 2013 року, жовтень 2013 року були вчасно перераховані на спеціальний рахунок та в подальшому виплачено сільськогосподарським товаровиробникам, що підтверджується первинними документами, що долучені до матеріалів справи.
Апелянт не погоджується із рішенням суду першої інстанції та вважає, що перерахування суми податку на додану вартість за перевіряємий період в розмірі 195356,85 грн. на спеціальний рахунок, відкритий в органах казначейської служби для виплати компенсації сільськогосподарським товаровиробникам, здійснено із порушенням терміну, визначеного Податковим кодексом України.
Відповідно до частини 1 статті 195 КАС України суд апеляційної інстанції переглядає судові рішення суду першої інстанції в межах апеляційної скарги.
Колегія суддів вважає висновки суду першої інстанції обґрунтованими та погоджується із рішенням суду по суті спору з огляду на таке.
Відповідно до підпункту 10 пункту 1 підрозділу 2 розділу ХХ Перехідні положення Податкового кодексу України у період до 01 січня 2015 року податок на додану вартість юридичними особами, які зареєстровані платниками податку на додану вартість, при здійсненні ними операцій з постачання власної виробленої продукції (молока, молочної сировини, молочних продуктів, м'яса, м'ясопродуктів, іншої продукції переробки тварин (шкур, субпродуктів, м'ясо-кісткового борошна), виготовленої з поставлених молока або м'яса в живій вазі сільськогосподарськими підприємствами, визначеними розділом V Кодексу, іншими юридичними і фізичними особами, у тому числі фізичними особами - підприємцями, які самостійно вирощують, розводять, відгодовують продукцію тваринництва, визначену розділом V Кодексу, справляється з урахуванням таких особливостей: перерахування суми податку на додану вартість на спеціальний рахунок переробного підприємства для виплати компенсації здійснюється переробним підприємством до 15 числа місяця, наступного за звітним (податковим) періодом, до спеціального фонду Державного бюджету України - у строки, встановлені пунктом 203.2 статті 203 Кодексу.
Для підтвердження перерахування сум податку на додану вартість на спеціальний рахунок переробне підприємство разом з податковою декларацією з податку на додану вартість щодо діяльності з постачання продукції надає реєстр платіжних доручень про фактично зараховані на такий спеціальний рахунок кошти за звітний (податковий) період і виписку органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів з такого рахунка;
Згідно підпункту 12 пункту 1 підрозділу 2 розділу ХХ Перехідних положень Податкового кодексу України, виплата компенсації сільськогосподарським товаровиробникам (юридичним особам за платіжними дорученнями шляхом перерахування на їх окремі рахунки, відкриті в обслуговуючих банках, фізичним особам - готівкою безпосередньо з каси переробного підприємства або згідно з договорами доручення) здійснюється переробним підприємством до 20 числа місяця, наступного за звітним (податковим) періодом.
Підтвердженням виплати сільськогосподарським товаровиробникам компенсації є Відомості про виплачені суми компенсації сільськогосподарським товаровиробникам.
Відповідно до підпункту 13 пункту 1 підрозділу 2 розділу ХХ Перехідних положень Податкового кодексу України, суми податку на додану вартість, не перераховані на спеціальний рахунок або перераховані з порушенням терміну, встановленого цим пунктом, а також суми компенсації, не виплачені сільськогосподарським товаровиробникам або виплачені з порушенням терміну, встановленого цим пунктом, вважаються такими, що використані не за призначенням і підлягають стягненню до державного бюджету.
Згідно статті 203 Податкового кодексу податкова декларація подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.
Платник податку зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого пунктом 203.1 цієї статті для подання податкової декларації.
Відповідно до пункту 123.2 статті 123 Податкового кодексу України, використання платником податків (посадовими особами платника податків) сум, що не сплачені до бюджету внаслідок отримання (застосування) податкової пільги, не за призначенням та/або всупереч умовам чи цілям її надання згідно із законом з питань відповідного податку, збору (обов'язкового платежу) додатково до штрафів, передбачених пунктом 123.1 цієї статті, - тягне за собою стягнення до бюджету суми податків, зборів (обов'язкових платежів), що підлягали нарахуванню без застосування податкової пільги. Сплата штрафу не звільняє таких осіб від відповідальності за умисне ухилення від оподаткування.
Встановлено актом перевірки та не заперечувалось сторонами, що перерахування коштів на спеціальний рахунок ГУ ДКСУ у Вінницькій області № 37125001005513 проведено відповідно до платіжних доручень:
- №2034 від 14.05.2012 року про перерахування компенсації за молоко на загальну суму 16982,85 грн. (з поточного рахунку №26001055305796, відкритого у Вінницькій філії ПАТ КБ "Приват Банк");
- №2728 від 15.01.2013 року про перерахування компенсації за молоко на загальну суму 17320 грн. (з поточного рахунку №26001055305796, відкритого у Вінницькій філії ПАТ КБ "Приват Банк");
- №3136 від 15.05.2013 року про перерахування компенсації за молоко на загальну суму 46291 грн. (з поточного рахунку №26001055305796, відкритого у Вінницькій філії ПАТ КБ "Приват Банк");
- №3156 від 16.05.2013 року про перерахування компенсації за молоко на загальну суму 315 грн. (з поточного рахунку №26001055305796, відкритого у Вінницькій філії ПАТ КБ "Приват Банк");
- №3339 від 15.07.2013 року про перерахування компенсації за молоко на загальну суму 51213 грн. (з поточного рахунку №26001055305796, відкритого у Вінницькій філії ПАТ КБ "Приват Банк");
- №3449 від 15.08.2013 року про перерахування компенсації за молоко на зальну суму 46235 грн. (з поточного рахунку №26001055305796, відкритого у Вінницькій філії ПАТ КБ "Приват Банк");
- №3746 від 14.11.2013 року про перерахування компенсації за молоко на зальну суму 30000 грн. ( з поточного рахунку №26001055305796, відкритого у Вінницькій філії ПАТ КБ "Приват Банк");
- №3747 від 15.11.2013 року про перерахування компенсації за молоко на загальну суму 17000 грн. (з поточного рахунку №26001055305796, відкритого у Вінницькій філії ПАТ КБ "Приват Банк").
Так, на підтвердження фактично зарахованих на спеціальний рахунок коштів в сумі 225356 грн. за звітний (податковий) період, ПП "Еко-Молпродукт" надано копії виписок по рахунку ГУ ДКСУ у Вінницькій області № 37125001005513 за 15.05.2012 року, 15.01.2013 року, 15.05.2013 року, 16.05.2013 року, 15.07.2013 року, 15.08.2013 року, 14.11.2013 року, 15.11.2013 року, сформованих 04.02.2014 року, які підтверджують перерахування коштів 15.05.2012 року, 15.01.2013року, 15.05.2013 року, 16.05.2013 року, 15.07.2013 року, 15.08.2013 року, 14.11.2013 року, 15.11.2013 року відповідно.
Таким чином, з акту перевірки слідує, що вказані кошти були виплачені сільськогосподарським товаровиробникам, на підтвердження чого позивачем до матеріалів справи долучено копії платіжних доручень, виписку УДКСУ у Вінницькій області з казначейського рахунку.
Згідно з пунктом 31.1 статті 31 Податкового кодексу України строком сплати податку та збору визнається період, що розпочинається з моменту виникнення податкового обов'язку платника податку із сплати конкретного виду податку і завершується останнім днем строку, протягом якого такий додаток чи збір повинен бути сплачений у порядку, визначеному податковим законодавством.
Отже, на виконання вимог пункту 1 підрозділу 2 розділу ХХ Перехідні положення Податкового кодексу України, позивачем грошові кошти в сумі 195 042 грн. за квітень 2012 року, грудень 2012 року, квітень 2013 року, червень-липень 2013 року, жовтень 2013 року були вчасно перераховані на спеціальний рахунок та в подальшому виплачено сільськогосподарським товаровиробникам, що підтверджується первинними документами, що долучені до матеріалів справи.
Таким чином орган державної податкової служби дійшов хибних висновків при прийнятті спірного податкового повідомлення-рішення, а тому сплачені позивачем суми податку на додану вартість були помилково включені до оскарженого рішення для повторного стягнення їх до Державного бюджету.
Крім того, підпунктом 13 пункту 1 підрозділу 2 розділу ХХ Перехідні положення Податкового кодексу України визначено, що суми податку на додану вартість, не перераховані на спеціальний рахунок або перераховані з порушенням терміну, встановленого цим пунктом, а також суми компенсації, не виплачені сільськогосподарським товаровиробникам або виплачені з порушенням терміну, встановленого цим пунктом, вважаються такими, що використані не за призначенням і підлягають стягненню до державного бюджету.
Встановлено, що позивачем вживались заходи щодо сплати податку на додану вартість на спеціальний рахунок з метою подальшого його перерахування сільськогосподарським товаровиробникам, а також сплати податку на додану вартість до Державного бюджету в частині невиплачених компенсацій.
Таким чином, Вінницька ОДПІ, приймаючи спірне податкове повідомлення-рішення, в частині збільшення грошового зобов'язання приватного підприємства "Еко-Молпродукт" з податку на додану вартість за штрафними санкціями на суму 195042 грн., діяла без урахування усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення.
Разом з тим, сума податку на додану вартість в розмірі 315,00 грн., що була проведена згідно платіжного доручення №3156 від 16.05.2013 року про перерахування компенсації за молоко, була сплачена з порушення строків, встановлених пунктом 203.2 статті 203 Податкового кодексу України.
Статтею 203 Податкового кодексу України чітко визначено строк, за який підприємство повинно перерахувати суми податку на додану вартість на спеціальний рахунок, відкритий в органах казначейської служби для виплати компенсації сільськогосподарським товаровиробникам, а саме проплата повинна здійснюватись починаючи з 1-го числа та до 15-го числа місяця наступного за звітним (податковим) періодом.
Таким чином, податковим органом правомірно було збільшено грошове зобов'язання позивача за платежем податок на додану вартість в сумі 315,00 грн., оскільки позивач повинен був перерахувати суму податку на додану вартість в розмірі 315,00 грн. до 15 травня 2013 року, разом з тим, матеріали справи свідчать про пропуск позивачем встановлених законодавством термінів сплати відповідного податку, а тому позов в цій частині задоволенню не підлягає.
Враховуючи наведене, апеляційний суд погоджується із рішенням суду першої інстанції щодо задоволення адміністративного позову в частині визнання протиправним та скасування податкове повідомлення-рішення №0000392204 від 20.01.2015 року на суму 195042 грн.
Колегія суддів вважає, що доводи апеляційної скарги відповідача не ґрунтуються на вимогах законодавства та не спростовують висновків суду першої інстанції.
Згідно з пунктом 1 частини 1 статті 198, статтею 200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає скаргу без задоволення, а постанову - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Підсумовуючи вищевикладене, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції ухвалив оскаржуване рішення відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права, а тому підстави для його скасування або зміни відсутні.
Керуючись ст.ст. 160, 167, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 212, 254 КАС України, суд
У Х В А Л И В :
апеляційну скаргу Вінницької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Вінницькій області залишити без задоволення, а постанову Вінницького окружного адміністративного суду від 01 квітня 2015 року - без змін.
Ухвала суду набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена в касаційному порядку згідно зі ст. 212 КАС України.
Ухвала суду складена в повному обсязі 04 червня 2015 року.
Головуючий Сторчак В. Ю.
Судді Ватаманюк Р.В.
Мельник-Томенко Ж. М.
Суд | Вінницький апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.05.2015 |
Оприлюднено | 10.06.2015 |
Номер документу | 44640305 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Заброцька Людмила Олександрівна
Адміністративне
Вінницький апеляційний адміністративний суд
Сторчак В. Ю.
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Заброцька Людмила Олександрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні