Справа № 128/4519/14-ц
УХВАЛА
Іменем України
10 червня 2015 року місто Вінниця
Вінницький районний суд Вінницької області в складі:
головуючого-судді Карпінської Ю.Ф.,
при секретарі Воробей В.М.,
за участю:
заявника ОСОБА_1,
заінтересованих осіб ОСОБА_2, ОСОБА_3,
розглянувши у відкритому судовому засіданні скаргу ОСОБА_1, з викликом заінтересованих осіб - державного виконавця Замостянського відділу державної виконавчої служби Вінницького міського управління юстиції ОСОБА_2 та директора Приватного підприємства «Земельно-кадастрове бюро» ОСОБА_3, на дії державного виконавця Замостянського відділу державної виконавчої служби Вінницького міського управління юстиції ОСОБА_2,
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 звернувся до суду з вищевказаною скаргою, мотивуючи її тим, що 18.03.2015 року Вінницьким районним судом Вінницької області було видано виконавчий лист № 128/4519/14-ц на виконання рішення Вінницького районного суду Вінницької області від 05.01.2015 року, який було подано до Замостянського відділу державної виконавчої служби Вінницького міського управління юстиції. По даному виконавчому листу було відкрито виконавче провадження № 46960879, однак стягнення з боржника не проводилось. Він особисто звертався до відділу ДВС, де йому повідомляли, що вживають всі необхідні дії для виконання виконавчого провадження. Однак, 25.05.2015 pоку він отримав постанову від 25.05.2015 року про закінчення виконавчого провадження на підставі п.8 ч.1 ст.49 та ст.50 Закону України «Про виконавче провадження».
Вважає, що постанова про закінчення виконавчого провадження є незаконною, дії державного виконавця щодо винесення вказаної постанови протиправними, виходячи із наступного. Боржник надав державному виконавцю для підтвердження виконання рішення суду документи, які судом були визначені як підроблені та такі, що мали б бути виправлені, про що він повідомив державного виконавця. Боржник не надав державному виконавцю підтверджуючі документи щодо письмового повідомлення особистого подання Державному кадастровому реєстратору повного пакета документів та повідомлення про це позивача ОСОБА_1 у триденний строк з моменту прийняття повного пакета документів Державним кадастровим реєстратором, що свідчить про те, що дії державного виконавця Замостянського відділу державної виконавчої служби Вінницького міського управління юстиції ОСОБА_2 щодо винесення постанови про закінчення виконавчого провадження є протиправними.
Також вказує, що державний виконавець зобов'язаний провести виконавчі дії з виконання рішення протягом шести місяців з дня винесення постанови про відкриття виконавчого провадження, однак державний виконавець не вживав дій щодо виконання рішення та закінчив виконавче провадження через два місяці після його відкриття, так і не виконавши рішення Вінницького районного суду Вінницької області від 05.01.2015 року.
У зв'язку із зазначеними обставинами, скаржник звернувся із даною скаргою до суду та просить визнати незаконною і скасувати постанову державного виконавця Замостянського відділу державної виконавчої служби Вінницького міського управління юстиції ОСОБА_2 від 25.05.2015 року про закінчення виконавчого провадження, а виконавчий лист повернути у Замостянський відділ державної виконавчої служби Вінницького міського управління юстиції для подальшого виконання.
В судовому засіданні скаржник ОСОБА_1 вимоги скарги підтримав, просив суд її задовольнити, зазначивши, що державний виконавець прийняв від ОСОБА_3 пакет документів, який зареєстрований ще до винесення судом рішення. Вказаний пакет документів також був в Державного реєстратора. Тобто державним виконавцем прийнято підроблені документи.
Заінтересована особа - державний виконавець Замостянського відділу державної виконавчої служби Вінницького міського управління юстиції ОСОБА_2 в судовому засіданні вимоги скарги не визнала, просила відмовити в її задоволенні, так як постанова про закінчення виконавчого провадження винесена відповідно до вимог законодавства. Також суду пояснила, що до відділу ДВС 18.03.2015 року на виконання надійшов виконавчий лист, по якому 23.03.2015 року було відкрито виконавче провадження та копії відповідної постанови були направлені боржнику та стягувачу. В постанові про відкриття виконавчого провадження було надано боржнику строк до 30.03.2015 року для самостійного виконання рішення суду. 31.03.2015 року від боржника ОСОБА_3 надійшов лист про виконання ним рішення суду та повідомлення про це ОСОБА_1 Вона направила вимогу до Державного кадастрового реєстратора, чи подано ОСОБА_3 відповідний пакет документів. Надійшла відповідь від Державного кадастрового реєстратора, відповідно до якої відомості про земельну ділянку в смт. Стрижавка, вул. Василівка, 1, Вінницького району Вінницької області було внесено до Державного земельного кадастру. Тому була винесена постанова про закінчення виконавчого провадження.
Заінтересована особа - ОСОБА_3 в судовому засіданні вимоги скарги не визнав, заперечує проти їх задоволення. Суду пояснив, що він особисто подав до Державного кадастрового реєстратора виправлений пакет документів, який Державним реєстратором був прийнятий, внесений в базу та відповідно було зареєстровану земельну ділянку, що розташована в смт. Стрижавка, вул. Василівка, 1, Вінницького району Вінницької області. Про це він повідомив ОСОБА_1 відповідним листом. Якщо зробити так, як хоче ОСОБА_1, тоді його земельна ділянка накладається на земельну ділянку Насадюк, якій ще в 2004 році видано Державний акт, тому і спочатку Державний реєстратор відмовлявся зареєструвати земельну ділянку ОСОБА_1І, так як є невідповідності. Якщо зробити так, як хоче ОСОБА_1, то для цього спочатку необхідно скасувати Державний акт Насадюк, а її спадкоємець відмовляється.
Заслухавши пояснення учасників процесу, дослідивши матеріали скарги, оглянувши в судовому засіданні матеріали виконавчого провадження, суд приходить до наступного висновку.
Судом встановлено, що рішенням Вінницького районного суду Вінницької області від 05.01.2015 року позовні вимоги ОСОБА_1 задоволено частково та зобов'язано відповідача - директора ПП «Земельно-кадастрове бюро» ОСОБА_3 в місячний строк з моменту набрання рішенням суду законної сили належним чином виправити невідповідності, зазначені в протоколі «Проведення перевірки електронного документа» Державним кадастровим реєстратором № ПП-0500026822014, щодо земельної ділянки, розташованої в смт. Стрижавка, вул. Василівка, 1, Вінницького району Вінницької області, а також зобов'язано директора ПП «Земельно-кадастрове бюро» ОСОБА_3 особисто подати Державному кадастровому реєстратору повного пакета документів, необхідних для внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру, щодо земельної ділянки, розташованої в смт. Стрижавка, вул. Василівка, 1, Вінницького району Вінницької області, письмово повідомивши про це позивача ОСОБА_1 у триденний строк з моменту прийняття повного пакета документів Державним кадастровим реєстратором.
На виконання рішення Вінницького районного суду Вінницької області від 05.01.2015 року судом 18.03.2015 року було видано виконавчий лист № 128/4519/14-ц.
На підставі вказаного виконавчого листа № 128/4519/14-цдержавним виконавцем Замостянського відділу державної виконавчої служби Вінницького міського управління юстиції ОСОБА_2 23.03.2015 року було винесено постанову про відкриття виконавчого провадження № 46960879.
25.05.2015 року державним виконавцем Замостянського відділу державної виконавчої служби Вінницького міського управління юстиції ОСОБА_2 було винесено постанову про закінчення виконавчого провадження при примусовому виконанні виконавчого листа № 128/4519/14-ц від 18.03.2015 року у зв'язку із виконанням виконавчого документа в повному обсязі, на підставі п.8 ч. 1 ст.49 та ст.50 Закону України «Про виконавче провадження».
Відповідно до ст.1 Закону України «Про виконавче провадження» виконавче провадження як завершальна стадія судового провадження та примусове виконання рішень інших органів (посадових осіб) - це сукупність дій органів і посадових осіб, визначених у цьому Законі, що спрямовані на примусове виконання рішень судів та інших органів (посадових осіб), які провадяться на підставах, в межах повноважень та у спосіб, визначених цим Законом, іншими нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону та інших законів, а також рішеннями, що відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню.
Згідно із ч.1 ст.11 Закону України «Про виконавче провадження» державний виконавець зобов'язаний вживати передбачених цим Законом заходів примусового виконання рішень, неупереджено, своєчасно і в повному обсязі вчиняти виконавчі дії.
У роз'ясненнях, які містяться у п.п.1, 2 постанови № 6 Пленуму Вищого спеціалізованого суду України з розгляду цивільних і кримінальних справ від 07 лютого 2014 року «Про практику розгляду судами скарг на рішення, дії або бездіяльність державного виконавця чи іншої посадової особи державної виконавчої служби під час виконання судових рішень у цивільних справах» визначено, що відповідно до частини п'ятої статті 124 Конституції України судові рішення ухвалюються судами іменем України і є обов'язковими до виконання на всій території України. У пункті 9 частини третьої статті 129 Конституції України до основних засад судочинства віднесено обов'язковість рішень суду. Судові рішення, що набрали законної сили, обов'язкові для всіх органів державної влади і органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, посадових чи службових осіб та громадян і підлягають виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України, - і за її межами. Отже, виконання судових рішень у цивільних справах є складовою права на справедливий суд та однією з процесуальних гарантій доступу до суду, що передбачено статтею 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод.
Одним із засобів юридичного захисту сторін виконавчого провадження при проведенні виконавчих дій є судовий контроль за виконанням судових рішень у цивільних справах, який передбачає, зокрема, можливість здійснення певних процесуальних дій у виконавчому провадженні лише з дозволу суду, а також обов'язок суду розглянути скарги на рішення, дії або бездіяльність державного виконавця та інших посадових осіб державної виконавчої служби й позови, що виникають із відносин щодо примусового виконання судових рішень.
При розгляді справ за скаргами сторін виконавчого провадження на рішення, дії або бездіяльність державного виконавця чи іншої посадової особи державної виконавчої служби суди повинні керуватися положеннями Конституції України, пункту 1 статті 6, статті 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, статті 1 Першого протоколу до Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України, Цивільного процесуального кодексу України, законами України: від 23 лютого 2006 року «Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини», від 24 березня 1998 року «Про державну виконавчу службу», від 21 квітня 1999 року «Про виконавче провадження», іншими нормативно-правовими актами, які регулюють примусове виконання судових рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини, тощо.
Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Частиною першою статті 6 Закону України «Про виконавче провадження» визначено, що державний виконавець зобов'язаний використовувати надані йому права відповідно до закону і не допускати у своїй діяльності порушення прав та законних інтересів фізичних і юридичних осіб.
Згідно з п.1 ч.1 ст.19 Закону України «Про виконавче провадження» державний виконавець відкриває виконавче провадження на підставі виконавчого документа, зазначеного в статті 17 цього Закону: за заявою стягувача або його представника про примусове виконання рішення.
Відповідно до вимог п.8 ч.1 ст.49 Закону України «Про виконавче провадження» виконавче провадження підлягає закінченню у разі фактичного виконання в повному обсязі рішення згідно з виконавчим документом.
Судом встановлено, що 18.03.2015 року в Замостянський відділ ДВС Вінницького міського управління юстиції на виконання надійшов виконавчий лист, по якому 23.03.2015 року державним виконавцем Гожа Т.О. було відкрито виконавче провадження. Копії відповідної постанови були направлені боржнику та стягувачу. В постанові про відкриття виконавчого провадження було надано боржнику строк до 30.03.2015 року для самостійного виконання рішення суду.
31.03.2015 року від боржника ОСОБА_3 надійшов лист про те, що він особисто подав Державному кадастровому реєстратору повний пакет документів, необхідних для внесення відомостей до Державного земельного кадастру щодо земельної ділянки, розташованої в смт. Стрижавка, вул. Василівка, 1, Вінницького району Вінницької області, після перевірки якого дані про земельну ділянку були внесені до Державного земельного кадастру та надано витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку з кадастровим номером 0520655900:02:004:0396. Про факт виправлення невідповідностей, зазначених в протоколі № ПП-0500026822014 проведення перевірки електронного документа Державним кадастровим реєстратором, та отримання витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку з кадастровим номером 0520655900:02:004:0396, розташовану в смт. Стрижавка, вул. Василівка, 1, Вінницького району Вінницької області, ним особисто повідомлено ОСОБА_1 звичайним листом, надіславши його Укрпоштою на адресу, вказану в постанові про відкриття виконавчого провадження.
03.04.2015 року державним виконавцем Гожа Т.О. було надіслано Державному кадастровому реєстратору вимогу про повідомлення, чи були виправлені невідповідності, зазначені в протоколі «Проведення перевірки електронного документа» Державним кадастровим реєстратором № ПП-0500026822014, щодо земельної ділянки, розташованої в смт. Стрижавка, вул. Василівка, 1, Вінницького району Вінницької області, чи було особисто подано Державному кадастровому реєстратору ОСОБА_3 повного пакета документів, необхідних для внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру, щодо земельної ділянки, розташованої в смт. Стрижавка, вул. Василівка, 1, Вінницького району Вінницької області.
15.05.2015 року на адресу Замостянського відділу державної виконавчої служби Вінницького міського управління юстиції надійшла відповідь від Державного кадастрового реєстратора, відповідно до якої відомості про земельну ділянку в смт. Стрижавка, вул. Василівка, 1, Вінницького району Вінницької області було внесено до Державного земельного кадастру, тому державним виконавцем 25.05.2015 року було винесено постанову про закінчення виконавчого провадження, про що повідомлено боржника та стягувача.
Стаття 387 ЦПК України передбачає, що за результатами розгляду скарги суд може визнати оскаржувані рішення, дію чи бездіяльність неправомірними і зобов'язати державного виконавця або іншу посадову особу ДВС задовольнити вимогу заявника та усунути порушення або іншим шляхом поновлює його порушені права чи свободи. Якщо оскаржувані рішення, дії чи бездіяльність були прийняті або вчинені відповідно до закону, в межах повноважень державного виконавця або іншої посадової особи державної виконавчої служби і права чи свободи заявника не було порушено, суд постановляє ухвалу про відмову в задоволенні скарги.
Враховуючи обставини справи, суд вважає необхідним визнати доводи скарги необґрунтованими та відмовити у її задоволенні, оскільки державним виконавцем правомірно було винесено постанову про закінчення виконавчого провадження.
З огляду на вищевикладені обставини, які були дослідженні судом та перевіренні належними і допустимими доказами, суд дійшов до переконливого висновку що дії державного виконавця Замостянського відділу державної виконавчої служби Вінницького міського управління юстиції при примусовому виконанні виконавчого листа № 128/4519/14-ц від 18.03.2015 рокувідповідають вимогам законодавства, та є такими, що вчиненні в порядку та у спосіб, визначений Законом України «Про виконавче провадження».
На підставі викладеного, керуючись Конституцією України, ст.ст.6, 19, 49 Закону України «Про виконавче провадження», Постановою Пленуму Вищого Спеціалізованого Суду України з розгляду цивільних і кримінальних справ «Про практику розгляду судами скарг на рішення, дії або бездіяльність державного виконавця чи іншої посадової особи державної виконавчої служби під час виконання судових рішень у цивільних справах» від 07.02.2014 року № 6, ст.ст. 386-388 ЦПК України, суд -
УХВАЛИВ:
В задоволенні скарги ОСОБА_1, з викликом заінтересованих осіб - державного виконавця Замостянського відділу державної виконавчої служби Вінницького міського управління юстиції ОСОБА_2 та директора Приватного підприємства «Земельно-кадастрове бюро» ОСОБА_3, на дії державного виконавця Замостянського відділу державної виконавчої служби Вінницького міського управління юстиції ОСОБА_2 - відмовити.
Ухвала може бути оскаржена до Апеляційного суду Вінницької області шляхом подачі апеляційної скарги через Вінницький районний суд Вінницької області протягом п'яти днів з дня її проголошення. У разі, якщо ухвалу було постановлено без участі особи, яка її оскаржує, апеляційна скарга подається протягом п'яти днів з дня отримання копії ухвали.
СУДДЯ: Ю.Ф. Карпінська
Суд | Вінницький районний суд Вінницької області |
Дата ухвалення рішення | 10.06.2015 |
Оприлюднено | 16.06.2015 |
Номер документу | 44783074 |
Судочинство | Цивільне |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні