Постанова
від 03.06.2015 по справі 822/1709/15
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія

Справа № 822/1709/15

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

03 червня 2015 року м. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд

в складі:головуючого-суддіМатущака В.В. при секретаріГук В.В. за участі:представника позивача: Вичавки Г.О., представників відповідача: Гудзенюка Ю.С., Медвідь А.О. розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу за позовом Хмельницького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Комунального підприємства Білогірської селищної ради "Водоканал" про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені, -

ВСТАНОВИВ:

Хмельницьке обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів звернулося до суду з адміністративним позовом до Комунального підприємства Білогірської селищної ради "Водоканал" про стягнення адміністративно-господарських санкцій у розмірі 18133,33 грн. та пеню за порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій у розмірі 399,08 грн.

В обґрунтування позову зазначає, що підприємством не виконаний норматив працевлаштування інвалідів, оскільки на підприємстві не працює жодний інвалід, тоді як згідно з нормативом повинна працювати 1 особа.

Позивач в судовому засіданні адміністративний позов підтримала в повному обсязі, просила їх задовольнити з підстав, викладених у адміністративному позові.

Представники відповідача позовні вимоги не визнали, надали суду письмові заперечення, вказавши, що направляти до районного центру зайнятості звіти за формою 3-ПН про наявність вакансій на підприємстві для працевлаштування інвалідів не є обов'язком підприємства, натомість на вимогу законодавства про наявність вакансій підприємство постійно звітувало Хмельницькому обласному відділенню Фонду соціального захисту інвалідів. Вважає, що відповідачем вжито всіх можливих заходів щодо недопущення правопорушення, а тому підстави для притягнення до відповідальності відсутні. Відтак просить у задоволенні позову відмовити повністю.

Заслухавши пояснення учасників судового процесу, дослідивши наявні в матеріалах справи докази в їх взаємному зв'язку та сукупності, суд вважає, що адміністративний позов слід задовольнити, враховуючи наступне.

Суд встановив, що Комунальне підприємство Білогірської селищної ради "Водоканал" є юридичною особою, включене до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (код ЄДРПОУ 39203332).

Відповідно до статті 18 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" (далі - Закону) забезпечення прав інвалідів на працевлаштування та оплачувану роботу, в тому числі з умовою про виконання роботи вдома, здійснюється шляхом їх безпосереднього звернення до підприємств, установ, організацій чи до державної служби зайнятості. Підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Згідно до ст.19 Закону для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.

Відповідно до ст.20 Закону Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, у фізичної особи, яка використовує найману працю. Положення цієї частини не поширюється на підприємства, установи і організації, що повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів.

Порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.

Суд встановив, що 11.02.2015 відповідач подав до Фонду соціального захисту інвалідів звіт форми №10-ПІ про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2014 рік, відповідно до якого середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу - 18 особа, з них середньооблікова кількість штатних працівників, яким відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність, фактично працює - 0; кількість інвалідів - штатних працівників, які повинні працювати на робочих місцях, створених відповідно до вимог ст. 19 Закону - 1; середньорічна заробітна плата штатного працівника - 18133,33 грн., сума адміністративно-господарських санкцій - 0,00 грн.

20.04.2015 відповідач звернувся до Білогірського районного центру зайнятості із запитом №03-200 щодо надання інформації стосовно повідомлення КП "Водоканал" про створення у 2014 році робочих місць для працевлаштування інвалідів, про вільні робочі місця та вакантні посади, на яких може використовуватися праця інвалідів (тобто чи надавалися звіти форми №3-ПН за 2014 рік та чи зазначено у звітах вакансія в п.3 із зазначенням відповідної категорії - інваліди - в п.4 - як робоче місце).

Згідно відповіді Білогірського районного центру зайнятості від 27.04.2015 №16-03/772 КП "Водоканал" звіт форми №3-ПН за 2014 п.3 із зазначенням відповідної категорії - інваліди - в п.4 - як робоче місце не подавав.

На підставі звіту "Водоканал" форми 10-ПІ КП позивач застосував до відповідача адміністративно-господарські санкції в сумі середньорічної заробітної плати штатного працівника за не створення 1 робочого місця для працевлаштування інваліда в розмірі 18133,33грн., а за порушення строків їх сплати за період з 15.04.2015 до 07.05.2015 нарахував пеню в розмірі 120% річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк (22 дні прострочення платежу) яка становить 399,08 грн.

Таким чином, докази у справі свідчать про те, що відповідач не виконав свого обов'язку щодо створення та пристосування робочого місця для працевлаштування інваліда та не обґрунтував з посиланням на норми чинного законодавства України, те, що дане підприємство звільняється від обов'язку створювати робочі місця для інвалідів та інформувати про це відповідні органи та установи.

Згідно ч. 1 ст. 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Враховуючи викладене, суд вважає, що позов заявлений обґрунтовано, підтверджений належними доказами, в зв'язку з чим підлягає задоволенню в повному обсязі.

Керуючись ст.ст. 11, 99, 100, 158 - 163, 186, 254 КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

адміністративний позов задовольнити.

Стягнути з Комунального підприємства Білогірської селищної ради "Водоканал" адміністративно-господарські санкції у розмірі 18133 (вісімнадцять тисяч сто тридцять три) грн. 33 коп. та пеню в розмірі 399 (триста дев'яносто дев'ять) грн. 08 коп. за порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій.

Постанова суду може бути оскаржена до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Хмельницький окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її отримання.

Постанова набирає законної сили в порядку статті 254 КАС України.

Повний текст постанови виготовлено 04 червня 2015 року

Суддя /підпис/В.В. Матущак "Згідно з оригіналом" Суддя В.В. Матущак

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.06.2015
Оприлюднено18.06.2015
Номер документу44872290
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —822/1709/15

Ухвала від 17.08.2015

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Матущак В.В.

Ухвала від 11.08.2015

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Матущак В.В.

Ухвала від 15.06.2015

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Матущак В.В.

Постанова від 03.06.2015

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Матущак В.В.

Ухвала від 08.05.2015

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Матущак В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні