ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
08 червня 2015 року 14:42 № 826/9990/15
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Федорчука А.Б., при секретарі Паньків В.В., розглянувши у судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Публічного акціонерного товариства "Вадес Кепітал Менеджмент"
до Головного територіального управління юстиції у м. Києві,
Державного реєстратора Відділу державної реєстрації юридичних осіб та
фізичних осіб-підприємців Голосіївського району реєстраційної служби
Головного управління юстиції у м. Києві Кіщенко А.А.
третя особа Товариство з обмеженою відповідальністю "Грааль"
про визнання протиправними дій, зобов'язати вчинити дії.
за участю представників сторін:
від позивача: Коломієць Т.М.
від відповідача 1,2: Костюк О.М.
від третьої особи: Трембіч А.Я.
Відповідно до частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України в судовому засіданні 08.06.2015 року проголошено вступну та резолютивну частини постанови.
ВСТАНОВИВ:
Позивач, в особі Публічного акціонерного товариства "Вадес Кепітал Менеджмент", звернувся з адміністративним позовом до Головного територіального управління юстиції у м. Києві (надалі-Відповідач-1), Державного реєстратора Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Голосіївського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у м. Києві Кіщенко А.А. (надалі-Відповідач-2), третя особа Товариство з обмеженою відповідальністю "Грааль" про визнати протиправними дії Державного реєстратора Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Голосіївського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у місті Києві Кіщенко Анжели Анатоліївни відносно ТОВ «ГРААЛЬ» щодо здійснення реєстраційних дій, а саме, здійснення реєстраційних змін до установчих документів юридичної особи записаних за № 10681050019005734 та проведених 24.09.2013 року, зміна статутного або складеного капіталу, зміна складу або інформації про засновників; зобов'язати державного реєстратора Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Голосіївського району реєстраційної служби Головного правління юстиції у місті Києві скасувати реєстраційні дії відносно ТОВ «ГРААЛЬ» щодо здійснення реєстраційних дій, а саме, здійснення реєстраційних змін до установчих документів юридичної особи записаних за № 10681050019005734 та проведених 24.09.2013 року Кіщенко Анжелою Анатоліївною, державним реєстратором Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Голосіївського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у місті Києві, зміна статутного або складеного капіталу, зміна складу або інформації про засновників.
В обґрунтування позовних вимог Позивач зазначає, що дії Відповідача-2 пов'язані з державною реєстрацією змін до установчих документів ТОВ «ГРААЛЬ» записаних за № 10681050019005734 та проведених 24.09.2013 року, незаконними, оскільки реєстраційні дії державного реєстратора, суперечать ст.29 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців», а саме, державна реєстрація змін до установчих документів товариства була проведена на підставі поданого примірника статуту, який не було підписано одним з учасників товариства, а саме ПАТ «ВАДЕС КЕПІТАЛ МЕНЕДЖМЕНТ».
Представник Відповідачів проти позовних вимог заперечувала в повному обсязі, в обґрунтування заперечень зазначає, що державним реєстратором Кіщенко А.А. було перевірено подані документи на відсутність підстав для залишення їх без розгляду та для відмови у проведенні реєстраційної дії, проте державний реєстратор не виявила підстав для залишення документів без розгляду, або відмови у проведенні реєстраційних дій.
Третя особа проти позовних вимог заперечувала в повному обсязі, в обґрунтування заперечень представник третьої особи зазначає, що Позивач має корпоративний майновий спір з учасниками ТОВ "Грааль" і з самим ТОВ "Грааль", а не з державним реєстратором. Позивач фактично не погоджується не з власне реєстраційною дією Відповідачів (як формою), а із самим рішенням загальних зборів учасників Товариства (як змістом). Спір, що розглядається, є удаваним засобом прикриття дійсних матеріально-правових конфліктних (корпоративних) відносин Позивача з іншими учасниками ТОВ "Грааль". При цьому Позивач не оскаржує рішення загальних зборів учасників ТОВ "Грааль", - хоча саме його спростування є дійсною метою Позивача.
Розглянувши подані сторонами документи і матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд м. Києва встановив наступне.
З матеріалів справи вбачається, що 24.09.2013 року до державного реєстратора Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Голосіївського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у м. Києві Кіщенко А.А. представником ТОВ «ГРААЛЬ» Бондарчук О.В. за довіреністю вих.. №23-09/12 від 23.09.2013 р., був поданий пакет документів, який включав: Реєстраційну картку для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи; Рішення про внесення змін до установчих документів (примірник оригіналу); Статут; Нова редакція установчих документів (два примірники); Копія квитанції, виданої банком; Документ, що засвідчує повноваження уповноваженої особи; Документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення про внесення змін до установчих документів.
Державним реєстратором Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Голосіївського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у м. Києві Кіщенко А.А. 24.09.2013 року здійснено державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи ТОВ «ГРААЛЬ», а саме внесено запис про зміну статутного або складеного капіталу, зміна складу або інформації про засновників.
Повно та всебічно дослідивши наявні матеріали справи, а також норми чинного законодавства, суд прийшов до висновку про не обґрунтованість позовних вимог виходячи з наступного.
З матеріалів справи вбачається, що 23 вересня 2013 року проведено загальні збори учасників ТОВ «ГРААЛЬ», на яких були присутні учасники Товариства: Товариство з обмеженою відповідальністю «ТІАРА» (ідентифікаційний код 31240838), яке володіє часткою в розмірі 45,48% статутного капіталу Товариства; Товариство з обмеженою відповідальністю «ЄВРОІНВЕСТГРУП» (ідентифікаційний код 33997247) яке володіє часткою в розмірі 19,79 % статутного капіталу Товариства; Товариство з обмеженою відповідальністю «ТЕРРА-ЛЮКС» (ідентифікаційний код 34528028), яке володіє часткою в розмірі 19,79% статутного капіталу Товариства, що в сукупності володіли 85% загальної кількості голосів Товариства.
Представник ТОВ «ГРААЛЬ» (надалі - Товариство), зазначає, що загальні збори Учасників Товариства були повноважними. Позивач на загальні збори учасників Товариства не з'явився, хоча був належним чином повідомлений про час, місце та порядок денний зборів.
Загальними зборами учасників Товариства 23 вересня 2013 року одноголосно прийняті наступні рішення, які оформлені протоколом № 23-09/2013 від 23 вересня 2013 року (надалі - рішення загальних зборів № 23-09/2013 від 23 вересня 2013 року) :
- Прийняти до складу учасників Товариства таких третіх осіб (нових Учасників Товариства): юридичну особу за законодавством Республіки Кіпр - Компанію з обмеженою відповідальністю «НЕРАФО МЕНЕДЖМЕНТ ЛТД» (NERAFO MANAGEMENT LTD); юридичну особу за законодавством Республіки Панама - Компанію «РАЙВАЛ ЕНТЕРПРАЙЗЕС ІНК.» (RIVAL ENTERPRISES INC.); юридичну особу за законодавством Британських Віргінських Островів - Компанію «ЛЕКСУС ФАЙНЕНІШІ ГРУП, ІНК» (LEXUS FINANCIAL GRJUP. INC);
- Збільшити статутний капітал Товариства за рахунок вкладів (грошових внесків) нових учасників Товариства, затвердивши статутний капітал Товариства у розмірі 56037536,43 гривень (п'ятдесят шість мільйонів тридцять сім тисяч п'ятсот тридцять шість гривень 43 копійки);
- Прийняти від нових учасників Товариства відповідні вклади (грошові внески); Передати новим учасникам Товариства відповідні частки у статутному капіталі Товариства;
- Унести зміни до статуту Товариства, виклавши статут Товариства у новій редакції;
- Затвердити статут Товариства у новій редакції;
- Уповноважити присутніх на зборах представників Учасників підписати нову редакцію статуту Товариства;
- Уповноважити генерального директора Товариства здійснити всі необхідні дії для державної реєстрації змін, внесених до статуту зазначеного Товариства, внести відповідні зміни до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців щодо Товариства у встановленому законом порядку.
У відповідності до ч.1, ч. 2 ст.145 Цивільного кодексу України та ч.1 ст.58 Закону України «Про господарські товариства» загальні збори учасників товариства з обмеженою відповідальністю є вищим органом товариства з обмеженою відповідальністю. До виключної компетенції загальних зборів учасників товариства з обмеженою відповідальністю належить, зокрема, внесення змін до статуту товариства.
Згідно зі ст.59 Закону України «Про господарські товариства», з урахуванням положень ст.41 цього Закону, до компетенції зборів товариства з обмеженою відповідальністю віднесено внесення змін до статуту товариства, а також прийняття рішення про обрання уповноваженої особи акціонерів (учасників) для представлення їх інтересів у випадках, передбачених законом. Рішення по таким питанням приймається простою більшістю голосів.
З аналізу вищезазначених норм права вбачається, що учасники товариства з обмеженою відповідальністю можуть на загальних зборах прийняти рішення про уповноваження будь-якої особи на підписання нової редакції статуту, або змін до статуту товариства.
На виконання рішень загальних зборів № 23-09/2013 від 23 вересня 2013 року присутні на зборах представники учасників, підписали нову редакцію статуту Товариства, а генеральний директор Товариства здійснив необхідні дії для державної реєстрації змін, внесених до статуту зазначеного Товариства, подавши до державного реєстратора пакет документів.
У відповідності до ст. 2 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" від 15.05.2003року № 755-IV (надалі - Закон №755-IV), відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, регулюються Конституцією України, цим Законом та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону.
Згідно з ч. 1- ч.3 ст. 4 Закону №755-IV (в редакції станом на вересень 2013 рік), Державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців - засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру. Порядок проведення державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців включає, зокрема: перевірку комплектності документів, які подаються державному реєстратору, та повноти відомостей, що вказані в реєстраційній картці; перевірку документів, які подаються державному реєстратору, на відсутність підстав для відмови у проведенні державної реєстрації; внесення відомостей про юридичну особу або фізичну особу - підприємця до Єдиного державного реєстру; оформлення і видачу виписки з Єдиного державного реєстру. Зміни до установчих документів юридичної особи, а також зміна прізвища та/або імені, та/або по батькові (далі - імені) або місця проживання фізичної особи - підприємця підлягають обов'язковій державній реєстрації шляхом внесення відповідних змін до записів Єдиного державного реєстру в порядку, встановленому цим Законом.
Відповідно до ст. 5 Закону №755-IV (в редакції станом на вересень 2013 рік), державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців проводиться державним реєстратором за місцезнаходженням юридичної особи або за місцем проживання фізичної особи - підприємця.
Так, 24.09.2013 року до державного реєстратора Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Голосіївського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у м. Києві Кіщенко А.А. представником ТОВ «ГРААЛЬ» Бондарчук О.В. за довіреністю вих.. №23-09/12 від 23.09.2013 р. був поданий пакет документів, який включав: Реєстраційну картку для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи; Рішення про внесення змін до установчих документів (примірник оригіналу); Статут; Нова редакція установчих документів (два примірники); Копія квитанції, виданої банком; Документ, що засвідчує повноваження уповноваженої особи; Документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення про внесення змін до установчих документів.
У відповідності до ч. 1, ч. 3, ч. 8, ч. 9, ч. 13 ст. 29 Закону №755-IV (в редакції станом на вересень 2013 рік), для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридична особа повинна подати (надіслати поштовим відправленням з описом вкладення) такі документи: заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи; примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) рішення про внесення змін до установчих документів. Документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення про внесення змін до установчих документів; оригінали установчих документів юридичної особи з відміткою про їх державну реєстрацію з усіма змінами, чинними на дату подачі документів, або копія опублікованого в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації повідомлення про втрату всіх або частини зазначених оригіналів установчих документів; два примірники змін до установчих документів юридичної особи у вигляді окремих додатків або два примірники установчих документів у новій редакції; документ, що підтверджує внесення реєстраційного збору за проведення державної реєстрації змін до установчих документів, якщо інше не встановлено цим Законом. У разі внесення змін до установчих документів, які пов'язані із зміною складу засновників (учасників) юридичної особи, крім документів, які передбачені частиною першою цієї статті, додатково подається примірник оригіналу (ксерокопія, нотаріально засвідчена копія) одного із таких документів: рішення про вихід юридичної особи із складу засновників (учасників); заяви фізичної особи про вихід із складу засновників (учасників); заяви, договору, іншого документа про перехід чи передачу частки учасника у статутному капіталі товариства; рішення уповноваженого органу юридичної особи про примусове виключення засновника (учасника) із складу засновників (учасників) юридичної особи, якщо це передбачено законом або установчими документами юридичної особи. Якщо документи для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи подаються особою, яка згідно з відомостями, внесеними до Єдиного державного реєстру, має право вчиняти юридичні дії від імені юридичної особи без довіреності, державному реєстратору додатково пред'являється паспорт громадянина України або паспортний документ іноземця. Якщо такі документи подаються іншим представником юридичної особи, державному реєстратору додатково пред'являється паспорт громадянина України або паспортний документ іноземця та надається документ або нотаріально засвідчена копія документа, що засвідчує повноваження представника. Документи, які подані для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, приймаються за описом, копія якого в день надходження документів видається (надсилається поштовим відправленням) заявнику з відміткою про дату надходження документів. Дата надходження документів для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи вноситься до журналу обліку реєстраційних дій. Проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи здійснюється за процедурами, передбаченими частинами першою - п'ятою статті 25 та частинами другою - третьою статті 27 цього Закону для проведення державної реєстрації юридичної особи.
Відповідно до ч. 1, ч. 2 ст. 25 Закону №755-IV (в редакції станом на вересень 2013 рік), Державний реєстратор за відсутності підстав для залишення документів, які подані для проведення державної реєстрації юридичної особи, без розгляду зобов'язаний перевірити ці документи на відсутність підстав для відмови у проведенні державної реєстрації юридичної особи, які передбачені частиною першою статті 27 цього Закону. Перевірка на відсутність підстав для відмови, які передбачені абзацами п'ятим - восьмим частини першої статті 27 цього Закону, здійснюється з використанням відомостей з Єдиного державного реєстру.
Згідно з п. 1 Положення «Про державну реєстраційну службу», затвердженого Указом Президента України від 06.04.2011 р. №401/2011 Державна реєстраційна служба України (Укрдержреєстр) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра юстиції України та входить до системи органів виконавчої влади. Укрдержреєстр є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади з питань реалізації державної політики у сферах державної реєстрації актів цивільного стану, державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, реєстрації (легалізації) об'єднань громадян, інших громадських формувань, статутів фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування, якщо їх реєстрація передбачена законами, статуту територіальної громади міста Києва, друкованих засобів масової інформації та інформаційних агентств як суб'єктів інформаційної діяльності.
Крім того, відомості про юридичну особу або фізичну особу - підприємця включаються до Єдиного державного реєстру шляхом внесення записів на підставі відомостей з відповідних реєстраційних карток та відомостей, що надаються юридичними особами державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи згідно законодавства України (ч. 1 ст. 17 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців").
В матеріалах справи міститься копія реєстраційної справи ТОВ «ГРААЛЬ», з якої вбачається, що до державного реєстратора Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Голосіївського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у м. Києві Кіщенко А.А. представником ТОВ «ГРААЛЬ» Бондарчук О.В. за довіреністю вих. №23-09/12 від 23.09.2013 р. подано пакет документів, зокрема довіреність підписана директором ТОВ «ГРААЛЬ» І.М. Окунєвою та засвідчена печаткою Товариства, реєстраційна картка на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи засвідчена підписом директором ТОВ «ГРААЛЬ» І.М. Окунєвою, всі інші документи, які подані згідно картки прийому засвідчені нотаріально.
Так, ч. 11 ст. 29 Закону №755-IV (в редакції станом на вересень 2013 рік), Державний реєстратор зобов'язаний залишити без розгляду документи, які подані для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, якщо: документи подані за неналежним місцем проведення державної реєстрації; документи не відповідають вимогам, які встановлені частинами першою, другою, четвертою, п'ятою та сьомою статті 8, частиною п'ятою статті 10 цього Закону; документи подані не у повному обсязі; документи подано особою, яка не має на це повноважень; до державного реєстратора надійшло рішення суду щодо заборони у проведенні реєстраційних дій.
З аналізу матеріалів справи та норм права вбачається, що поданий пакет документів, який подавався державному реєстратору Кіщенко А.А. 24.09.2014р., відповідав вимогам чинного законодавства та був в подальшому опрацьований державним реєстратором про, що до Єдиного державного реєстру був внесений запис №10681050019005734.
Крім того, суд звертає увагу, що на час внесення запису до Єдиного державного реєстру у державного реєстратора було відсутнє рішення суду, яким визнано не легітимним збори акціонерів та відсутнє рішення суду про заборону вчинення реєстраційних дій, що в свою чергу свідчить про те, що під час внесення запис №10681050019005734 державний реєстратор діяв у відповідності до законодавства.
В частині посилання Позивача, що зміни до установчих документів юридичної особи мають бути підписані обов'язково всіма учасниками юридичної особи, у противному разі державний реєстратор має відмовити заявникові у проведенні державної реєстрації таких змін, Судом не приймаються до уваги дані посилання позивача, виходячи з наступного.
Відповідно до ч.5 ст.8 Закону № 755-IV установчі документи юридичної особи, а також зміни до них, викладаються письмово, прошиваються, пронумеровуються та підписуються засновниками (учасниками) або уповноваженими особами, якщо законом не встановлено інший порядок їх затвердження. У випадках, які передбачені законом, установчі документи повинні бути погоджені з відповідними державними органами. Внесення змін до установчих документів юридичної особи оформляється окремим додатком або викладенням установчих документів у новій редакції. На титульній сторінці додатка до установчих документів юридичної особи робиться відмітка про те, що зазначені документи є невід'ємною частиною відповідних установчих документів.
У відповідності до ч.1, ч. 2 ст.145 Цивільного кодексу України та ч.1 ст.58 Закону України «Про господарські товариства» загальні збори учасників товариства з обмеженою відповідальністю є вищим органом товариства з обмеженою відповідальністю. До виключної компетенції загальних зборів учасників товариства з обмеженою відповідальністю належить, зокрема, внесення змін до статуту товариства.
Згідно зі ст.59 Закону України «Про господарські товариства» (в редакції станом на вересень 2013 року), до компетенції зборів товариства з обмеженою відповідальністю крім питань, зазначених у пунктах "а", "б", "г - ж", "и - й" статті 41 цього Закону, належить: а) встановлення розміру, форми і порядку внесення учасниками додаткових вкладів; б) вирішення питання про придбання товариством частки учасника; в) виключення учасника з товариства; г) визначення форм контролю за діяльністю виконавчого органу, створення та визначення повноважень відповідних контрольних органів. З питань, зазначених у пунктах "а", "б" статті 41 цього Закону, а також при вирішенні питання про виключення учасника з товариства рішення вважається прийнятим, якщо за нього проголосують учасники, що володіють у сукупності більш як 50 відсотками загальної кількості голосів учасників товариства. З решти питань рішення приймається простою більшістю голосів.
Частиною першою ст. 60 Закону України «Про господарські товариства», Загальні збори учасників вважаються повноважними, якщо на них присутні учасники (представники учасників), що володіють у сукупності більш як 60 відсотками голосів.
Як вбачається з матеріалів справи, а саме, з протоколу загальних зборів від 23 вересня 2013 року, на зборах були присутні учасники Товариства: Товариство з обмеженою відповідальністю «ТІАРА» (ідентифікаційний код 31240838), яке володіє часткою в розмірі 45,48% статутного капіталу Товариства; Товариство з обмеженою відповідальністю «ЄВРОІНВЕСТГРУП» (ідентифікаційний код 33997247) яке володіє часткою в розмірі 19,79 % статутного капіталу Товариства; Товариство з обмеженою відповідальністю «ТЕРРА-ЛЮКС» (ідентифікаційний код 34528028), яке володіє часткою в розмірі 19,79% статутного капіталу Товариства, що в сукупності володіли 85% загальної кількості голосів Товариства.
Таким чином, рішення зборів було прийнято більшістю учасників Товариства, доказів про не легітимність проведення зборів позивачем суду не надано, що в свою чергу свідчить, що збори, на яких прийнято рішення про уповноваження особі на підписання нової редакції статуту або зміни до статуту Товариства відповідають вимогам законодавства.
Крім того, суд звертає увагу, що положення ч.5 ст.8 Закону № 755-IV не містять прямої вказівки про підписання змін до установчих документів всіма засновниками (учасниками) юридичної особи, а передбачають їх підписання уповноваженими особами; зміни до установчих документів ТОВ «ГРААЛЬ» та викладені у новій редакції Статут товариства, який затверджений загальними зборами учасників 23 вересня 2013 року, підписані уповноваженою особою на підставі рішення загальних зборів учасників товариства від 23 вересня 2013 року є чинним.
Аналогічна позиція викладена в Ухвалі Вищого адміністративного суду України від 29 травня 2014 року по справі К/800/3893/14.
З аналізу матеріалів справи та норм законів, Суд приходить до висновку, що Позивачами не доведено в чому полягає порушення його прав при здійсненні реєстраційних дій.
Згідно з вимогами статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. (ч.1) В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову. (ч.2) Якщо особа, яка бере участь у справі, не може самостійно надати докази, то вона повинна зазначити причини, через які ці докази не можуть бути надані, та повідомити, де вони знаходяться чи можуть знаходитися. Суд сприяє в реалізації цього обов'язку і витребовує необхідні докази. Про витребування доказів або про відмову у витребуванні доказів суд постановляє ухвалу. Ухвала суду про відмову у витребуванні доказів окремо не оскаржується. Заперечення проти неї може бути включене до апеляційної чи касаційної скарги на рішення суду, прийняте за наслідками розгляду справи. (ч.3) Суд може збирати докази з власної ініціативи. (ч.5) Якщо особа, яка бере участь у справі, без поважних причин не надасть докази на пропозицію суду для підтвердження обставин, на які вона посилається, суд вирішує справу на основі наявних доказів. (ч.6 ст.71 КАС України).
Враховуючи, що обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними конкретними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування, суд приходить до висновку, що в позовній заяві наведені обставини, які не підтверджуються достатніми доказами, що свідчить про не обґрунтованість позовних вимог в частині щодо визнати протиправними дії Державного реєстратора Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Голосіївського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у місті Києві Кіщенко Анжели Анатоліївни відносно ТОВ «ГРААЛЬ» щодо здійснення реєстраційних дій, а саме, здійснення реєстраційних змін до установчих документів юридичної особи записаних за № 10681050019005734 та проведених 24.09.2013 року, зміна статутного або складеного капіталу, зміна складу або інформації про засновників, а отже позовні вимоги в даній частині не підлягають задоволенню.
В частині позовних вимог щодо зобов'язати державного реєстратора Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Голосіївського району реєстраційної служби Головного правління юстиції у місті Києві скасувати реєстраційні дії відносно ТОВ «ГРААЛЬ» щодо здійснення реєстраційних дій, а саме, здійснення реєстраційних змін до установчих документів юридичної особи записаних за № 10681050019005734 та проведених 24.09.2013 року Кіщенко Анжелою Анатоліївною, державним реєстратором Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Голосіївського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у місті Києві, зміна статутного або складеного капіталу, зміна складу або інформації про засновників, суд зазначає наступне.
Згідно Рекомендацій Комітету Міністрів Ради Європи № R(80)2 стосовно здійснення адміністративними органами влади дискреційних повноважень, прийнятої Комітетом Міністрів 11.03.1980 р. на 316-й нараді, під дискреційними повноваженнями слід розуміти повноваження, які адміністративний орган, приймаючи рішення, може здійснювати з певною свободою розсуду, тобто, коли такий орган може обирати з кількох юридично допустимих рішень те, яке він вважає найкращим за даних обставин.
Суд звертає увагу на положення Постанови Вищого адміністративного суду України від 21.10.2010 р. № П-278/10, якою встановлено, що з огляду на положення Кодексу адміністративного судочинства України щодо компетенції адміністративного суду, останній не може підміняти інший орган державної влади та перебирати на себе повноваження щодо вирішення питань, які законодавством віднесені до компетенції цього органу державної влади.
Отже, адміністративний суд, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень, виконуючи завдання адміністративного судочинства щодо перевірки відповідності їх прийняття (вчинення), передбаченим ч.3 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України, критеріям, не втручається та не може втручатися у дискрецію (вільний розсуд) суб'єкта владних повноважень поза межами перевірки за названими критеріями.
Аналіз норм Кодексу адміністративного судочинства України свідчить про те, що завдання адміністративного судочинства полягає не у забезпеченні ефективності державного управління, а в гарантуванні дотримання прав та вимог законодавства, інакше було б порушено принцип розподілу влади. Принцип розподілу влади заперечує надання адміністративному суду адміністративно-дискреційних повноважень, оскільки ключовим його завданням є здійснення правосуддя.
Отже, під дискреційним повноваженням суд розуміє таке повноваження, яке надає певний ступінь свободи адміністративному органу при прийнятті рішення, тобто, коли у межах, що визначені законом, адміністративний орган має можливість самостійно (на власний розсуд) вибрати один з кількох варіантів рішення. Суд є правозастосовуючим органом, тобто, не створюючи нових правових норм, не підміняючи собою органи виконавчої та законодавчої влади, на підставі закону у встановленому процесуальним законом порядку вирішує справи.
Зважаючи, що внесення відомостей до Єдиного державного реєстру належить до виключної компетенції державного реєстратора, враховуючи, що суд при вирішенні даної справи прийшов до висновку про правомірність дій державного реєстратора підчас здійснення реєстраційних дій 24 вересня 2013 року, суд приходить до висновку про відсутність підстав для задоволення позовних вимог в цій частині.
Частиною 1 ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з ч. 3 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
З урахуванням викладеного, суд приходить висновків про відмову в задоволенні позовних вимог.
Керуючись ст. ст. 69-71, 94, 128, 160-165, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
П О С Т А Н О В И В:
Відмовити в задоволенні позову.
Відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України постанова набирає законної сили після закінчення строку для її апеляційного оскарження. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України. Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Суддя А.Б. Федорчук
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 08.06.2015 |
Оприлюднено | 17.06.2015 |
Номер документу | 44884193 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Федорчук А.Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні