cpg1251 ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.ua
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
10.06.2015№910/7210/15-г
За позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Інноваційна група ЛТД"
до Товариства з обмеженою відповідальністю "Катеринінвест"
про стягнення 54 574,07 грн.
Суддя Літвінова М.Є.
Представники сторін:
від позивачa: Карпінська І.Я. - представники за дов.;
від відповідача: Ємельянова Н.Д. - представники за дов.
У судовому засіданні 08.06.2015, на підставі ч. 2 ст. 85 Господарського процесуального кодексу України, було оголошено вступну та резолютивну частини рішення.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
На розгляд господарського суду міста Києва передані позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю "Інноваційна група ЛТД" до Товариства з обмеженою відповідальністю "Кантерінвест" про стягнення 54 574,07 грн. заборгованості на підставі Договору №2611/10/5.1 від 26.11.2010 року.
Ухвалою господарського суду міста Києва від 27.03.2015 порушено провадження у справі №910/7210/15-г, розгляд справи призначений на 22.04.2015.
Ухвалою господарського суду міста Києва від 22.04.2015, в порядку статті 77 ГПК України, розгляд справи відкладений на 18.05.2015.
Ухвалою господарського суду міста Києва від 18.05.2015, в порядку ст.ст. 69, 77 ГПК України продовжено строк вирішення спору та розгляд справи відкладений на 03.06.2015.
Ухвалою від 03.06.2015, відповідно до ст. 77 ГПК України, відкладено розгляд справи на 08.06.2015.
Відповідач у відзиві на позов заперечив проти позовних вимог з тих підстав, що роботи повинні бути виконані не пізніше 10.11.2011, що позивачем не зроблено. Різниця між сплаченими замовником сум та вартістю поставленого постачальником обладнання та прийнятих у встановленому порядку робіт склала 44 688,49 грн. на користь ТОВ "Контерінвест", згідно акту звірки станом на 30.09.2012 та на 01.09.2013.
Крім того, відповідач зазначив про припинення договору з 10.06.2014.
В судовому засіданні 08.06.2015, на підставі ч.2 ст.85 ГПК України, оголошено вступну та резолютивну частини рішення.
Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представників учасників судового процесу, господарський суд міста Києва,-
ВСТАНОВИВ:
Відповідно до ч. 2 ст. 628 ЦК України, сторони мають право укласти договір, в якому містяться елементи різних договорів (змішаний договір). До відносин сторін у змішаному договорі застосовуються у відповідних частинах положення актів цивільного законодавства про договори, елементи яких містяться у змішаному договорі, якщо інше не встановлено договором або не випливає із суті змішаного договору.
26.11.2010 між позивачем (постачальник за договором) та відповідачем (замовник за договором) укладений договір №2611/10/5.1на поставку обладнання, виконання монтажних та пусконалагоджувальних робіт (далі - договір), за умовами якого постачальник зобов'язується відповідно до робочих проектів та специфікацій поставити і передати у власність замовника обладнання та забезпечити виконання його монтажу та пусконалагоджувальних робіт на об'єкті - туристичний готельний комплекс на 48 місць, розташований за адресою: АРК, смт. Блакитна затока, вул. В. Альбицького, 3, 3А, а замовник - прийняти у власність обладнання та виконані монтажні та пусконалагоджувальні роботи, оплатити їх вартість на умовах визначених цим договором.
Постачання та монтаж обладнання буде виконуватись частинами за домовленістю сторін та окремо один від одного. Монтаж обладнання виконується постачальником після передання йому обладнання в монтаж замовником на підставі відповідної заявки замовника та згідно графіку виконання робіт (додаток №6) з оформленням акту приймання-передачі обладнання в монтаж за формою М-15а (п. 1.3).
Сторонами підписані наступні акти: акт прийому-передачі обладнання для системи опалення від 26.12.2011 на суму 103 372,34 грн. та акт прийому-передачі обладнання для вентиляції та кондиціювання від 03.02.2012 на суму 59 709,83 грн., відповідно до яких замовник передав, а підрядник прийняв майно на вказану суму коштів.
Відповідно до п. 2.1 договору в редакції додаткової угоди №3 від 17.08.2011, вартість обладнання згідно специфікацій становить 720 077, 17 грн. , в т.ч. ПДВ 20 % - 120 012,86 грн. Вартість монтажних та пусконалагоджувальних робіт специфікацій становить 108 193,03 грн., в т.ч. ПДВ 20 % - 18 032,17 грн.
Загальна вартість договору становить 828 270,20 грн. , в т.ч. ПДВ 20 % - 138 045,03 грн.
Згідно п. 2.2 договору, вартість вказана в п. 2.1 договору є твердою та не підлягає збільшенню під час дії договору.
В редакції додаткової угоди №3 від 17.08.2011, сторони п. 3.1.1 виклали у наступній редакції: "Замовник протягом 5 банківських днів з моменту підписання даного договору та відповідних додаткових угод до нього, щодо зміни договірної ціни та/або порядку проведення розрахунків сторін за договором перераховує на розрахунковий рахунок постачальника суму у розмірі 650 630,28 грн., в т.ч ПДВ 20% - 108 438,38 грн., від вартості обладнання, а саме 592 793,25 грн., в т.ч. ПДВ 20 % - 98 798,88 грн. та 57 837,03 грн., в т.ч. - ПДВ 20 % - 9 639,51 грн. від вартості монтажних та пусконалагоджувальних робіт відповідно до специфікацій.
Відповідно до п. 3.1.2 договору в редакції додаткової угоди №3 від 17.08.2011, залишок коштів від вартості обладнання, що складає 127 283,92 грн., в т.ч. ПДВ 20 % - 21 213,99 грн. Замовник сплачує постачальнику протягом 5-ти банківських днів після повної поставки обладнання та підписання акту/ів приймання-передачі, визначеного/их п. 1.5 даного договору. Залишок коштів вартості монтажних та пусконалагоджувальних робіт, а саме 50 356,00 грн., в т.ч. ПДВ 20 % - 8 392,67 грн. Замовник сплачує постачальнику протягом 5 банківських після завершення виконання останнім монтажних та пусконалагоджувальних робіт та підписання відповідного акту приймання-передачі, визначеного п. 4.3 договору.
На виконання умов договору, відповідач перерахував позивачу кошти у розмірі 650 630,29 грн., згідно платіжного доручення № 2002 від 08.09.2011 на суму 91 138,63 грн. (83 657,60 грн. - 80% вартості обладнання та 7 481,03 грн. - 50% вартості робіт) та № 1213 від 02.12.2010 на суму 559 491,66 грн. (509 135,66 грн. - 80 % вартості обладнання та 50 356,00 грн. - 50 % вартості робіт).
Пункт 4.1 договору, сторони виклали у наступній редакції: "постачальник поставляє замовнику обладнання та виконує монтажні і пусконалагоджувальні роботи згідно зі специфікаціями до договору, додаткової угоди №2 протягом 45 робочих днів після сплати замовником грошових коштів згідно з п. 3.1.1 договору.
В редакції додаткової угоди №1 від 21.03.2011, сторони погодили, що відповідно до п. 12.1 договору, він набирає чинності з моменту підписання сторонами та діє до моменту його остаточного виконання сторонами умов договору.
Відповідно до ст. 33 ГПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог чи заперечень.
Згідно п. 4.3 договору в редакції додаткової угоди №1 до договору, прийом-передача результатів монтажних та пусконалагоджувальних робіт за кількістю та якістю здійснюється двома сторонами та підтверджується актом прийому-передачі робіт з одночасним складання постачальником звіту за формою М-29.
23.03.2011 ТОВ "Інноваційна група ЛТД" передало, а ТОВ "Кантерінвест" прийняли матеріали (обладнання) на суму 294 753,74 грн. згідно акту здачі-приймання матеріалів №8 від 23.03.2011. 25.03.2011 - ТОВ "Інноваційна група ЛТД" передало, а ТОВ "Кантерінвест" прийняли матеріали (обладнання) на суму 100 509,18 грн., що підтверджується актом здачі-приймання матеріалів (обладнання) №19 від 25.03.2011. 30.03.2011 - ТОВ "Інноваційна група ЛТД" передало, а ТОВ "Кантерінвест" прийняли матеріали (обладнання) на суму 6 467,52 грн., згідно підписаного обома сторонами акту здачі-приймання матеріалів (обладнання) №23 від 30.03.2011. 26.12.2011 - ТОВ "Інноваційна група ЛТД" передало, а ТОВ "Кантерінвест" прийняли матеріали (обладнання) на суму 103 372,34 грн., що підтверджується підписаним обома сторонами актом здачі-приймання матеріалів (обладнання) №86 від 26.11.2011. 03.02.2012 - ТОВ "Інноваційна група ЛТД" передало, а ТОВ "Кантерінвест" прийняли матеріали (обладнання) на суму 59 709,83 грн., що підтверджується підписаним обома сторонами актом здачі-приймання матеріалів (обладнання) №66 від 03.02.2012. 22.02.2012 - ТОВ "Інноваційна група ЛТД" передало, а ТОВ "Кантерінвест" прийняли матеріали (обладнання) та виконані роботи на суму 41 129,19 грн., з яких: 23 994,19 грн. - передані матеріали (обладнання), 17 135,00 грн. - виконані роботи, що підтверджується двостороннім актом здачі-приймання матеріалів (обладнання) №13 від 22.02.2012.
Акт №1 від 10.04.2012 на суму 93 750,14 грн. (з яких 49 595,82 грн. - вартість поставлених матеріалів (обладнання) та 44 154,32 грн. - вартість виконаних робіт), підписаний лише з боку позивача.
Відповідно до п. 4.4 договору, в разі мотивованої відмови замовника від приймання обладнання або робіт сторонами складається акт з переліком недоліків та строками їх усунення. Постачальник зобов'язується усунути недоліки зазначені в акті в строки, які зазначаються в акті, але не пізніше ніж за 40 календарних днів.
Позивач зазначає, що після виконання робіт визначених умовами договору позивач направив представника до відповідача для підписання актів приймання виконання робіт №1 (стосується договору № 2611/10/5.1 від 26.11.2010), 2, 3, 4 від 10.04.2012 на суму 93 750,14 грн.
Судом встановлено, що акт виконаних робіт по договору направлений позивачем відповідачу разом із претензією № 14-36 від 11.04.2014 рекомендованим листом з повідомленням - 15.04.2014 та отриманий відповідачем 18.04.2014.
У відповідь на претензію відповідач відмовився підписувати акт з посиланням на не надання виконавчої документації: сертифікати якості, технічну та гарантійну документацію на поставлене обладнання та матеріали, а також податкових накладних та актів випробування змонтованого обладнання.
Крім того, відповідач звернувся до позивача з проханням направити свого представника на об'єкт для складання та підписання відповідного акту недоліків згідно п. 4.4 договору, надати виконавчу документацію (відповідь на претензію №14-36 від 11.04.2014).
Відповідь на претензію отримана позивачем 07.05.2014, згідно повідомлення про вручення поштового відправлення.
Таким чином, сторони не дійшли згоди щодо підписання акту №1 від 10.04.2012 на суму 93 750 ,14 грн.
Крім цього, судом встановлено, що додатковою угодою №4 від 18.01.2013 до договору, сторони погодили зменшити обсяг поставки обладнання, виконання монтажних та пусконалагоджувальних робіт, виконати приймання-передачу фактично виконаних постачальником робіт та внести зміни до: специфікації на поставку обладнання, виконання монтаж та пусконалагоджувальних робіт - розділ "вентиляція та кондиціювання" (додаток №1 до угоди №2 від 16.08.2011 та додаток №1 до угоди №3 від 17.08.2011 до договору на поставку обладнання, виконання монтажних та пусконалагоджувальних робіт для спального корпусу 5ю1 №2611/10/5.1 від 26.11.2010 виклавши її у наступній редакції з урахуванням фактично виконаного обсягу та вартості робіт, що доданий до цієї угоди та є невід'ємною частиною її.
специфікації на поставку обладнання, виконання монтажних та пусконалагоджувальних робіт - Розділ "Опалення" (додаток № 5 до договору на поставку обладнання, виконання монтажних та пусконалагоджувальних робіт для спального корпусу 5.1 №2611/10/5.1 від 26.11.2010) виклавши його у наступній редакції з урахуванням фактично виконаного обсягу та вартості робіт, що додається до цієї угоди та є її невід'ємною частиною.
специфікації на поставку обладнання, виконання монтажних та пусконалагоджувальних робіт - розділ "Водопостачання та водовідведення" (додаток №6 до договору на поставку обладнання, виконання монтажних та пусконалагоджувальних робіт для спального корпусу 5.1 №2611/10/5.1 від 26.11.2010) виклавши її у наступній редакції з урахуванням фактичного виконаного обсягу та вартість робіт, що додається до цієї угоди (додаток №3) та є її невід'ємною частиною.
Крім того, цією додатковою угодою №4 від 18.01.2013 п. 2.1 договору сторони погодили викласти у наступній редакції:"2.1. Вартість обладнання та матеріалів згідно специфікації (додатки №1, 2, 3 угоди) становить 625 175,53 грн., в т.ч. ПДВ - 104 185,92 грн.. Вартість монтажних робіт специфікацій (додатки №1, 2, 3угоди) становить 74 516,41 грн., в т.ч. ПДВ - 12 419,40 грн. Загальна вартість договору становить 699 691,94 грн. , в т.ч. ПДВ - 116 615,32 грн.
Згідно п. 3.1.2 договору в редакції додаткової угоди №4, залишок коштів в розмірі 49 061, 65 грн., в т.ч. ПДВ - 8 176, 94 грн. за виконані монтажні роботи замовник сплачує постачальнику в строк до 28.02.2013, але в будь-якому разі не раніше підписання сторонами акту приймання-передачі виконаних робіт та звіту щодо використання обладнання та матеріалів з зазначенням їх вартості та об'єму.
Відповідач мотивуючи свої заперечення проти позову посилається на те, що роботи з поставки та монтажу обладнання повинні бути виконані не пізніше 10.11.2011, чого фактично не було зроблено.
Однак, з цього приводу, в матеріалах справи міститься листування сторін щодо початку робіт за договором, з якого вбачається, що інформація щодо початку роботи буде надана після погодження нових проектних рішень та призначення організації, яка буде виконувати обов'язки генерального підрядника на об'єкті (№0035 від 21.11.2011, № 11-82 від 16.11.2011, №11-78 від 11.11.2011, №0080 від 15.12.2011, №11-77 від 11.11.2011), що свідчить про відсутність порушень з боку позивача.
Щодо інших заперечень відповідача викладених у відзиві на позов, суд зазначає наступне.
В додатках до претензії №14-36 від 11.04.2014, позивач додав перелік повітропроводів та матеріалів використаних у спальному корпусі 5.4 та перелік наявного і змонтованого основного обладнання у спальних корпусах 5.1, 5.2, 5.3, 5.4.
Крім того, слід зазначити, що умовами договору (п. 6.2) сторони погодили, що постачальник гарантує, що обладнання, яке поставляється за цим договором відповідає технічним та іншим нормам, стандартам та вимогам, встановленим чинним законодавством України для обладнання даного виду та підтверджуватись сертифікатом якості заводу-виробника, а також супроводжувальним документам на даний вид обладнання.
Відповідно до ст. 860 ЦК України, перебіг гарантійного строку починається з моменту, коли виконана робота була прийнята або мала бути прийнята замовником, якщо інше не встановлено договором підряду. До обчислення гарантійного строку за договором підряду застосовуються положення статті 676 цього Кодексу, якщо інше не встановлено договором або законом.
Таким чином, відповідач підписавши додаткову угоду №4, підтвердив наявність не сплачених коштів у розмірі 49 061,65 грн.
Згідно ч. 4 ст. 882 ЦК України, передання робіт підрядником і прийняття їх замовником оформляється актом, підписаним обома сторонами. У разі відмови однієї із сторін від підписання акта про це вказується в акті і він підписується другою стороною.
Акт, підписаний однією стороною, може бути визнаний судом недійсним лише у разі, якщо мотиви відмови другої сторони від підписання акта визнані судом обґрунтованими.
Спірний акт підписаний підрядником з відміткою на вищенаведені положення.
З урахуванням вищенаведеного в сукупності, суд дійшов висновку, що у відповідача відсутні підстави для відмови у прийнятті фактично виконаних робіт по договору та їх не оплату у розмірі 49 061, 65 грн. Наведені доводи відповідача спростовані та не підтверджені матеріалами справи, враховуючи, що відповідно до ст. 34 ГПК України, господарський суд приймає тільки ті докази, які мають значення для справи.
Щодо твердження відповідача про випробування, слід зазначити, що матеріали справи свідчать про не доведення робіт до завершення у зв'язку з припиненням за вказівкою замовника до моменту призначення нового генпідрядника та затвердження нових проектних рішень, тому твердження відповідача щодо цього визнані судом безпідставними та необґрунтованими.
Отже, різниця між виконаними та сплаченими роботами становить - 49 061,65 грн. (45 069,36 грн. - за поставлені матеріали (обладнання) та 61 289,32 грн. - виконані монтажні роботи), доказів погашення яких відповідачем не представлено, але визнано шляхом підписання додаткової угоди № 4 від 18.01.2013. При цьому, відповідач безпідставно ухиляється від сплати наявної заборгованості.
Як свідчать матеріали справи, відповідач звернувся до позивача з повідомленням №0327 від 02.06.2014, яке отримане - 10.06.2014.
У вказаному повідомленні, відповідач з посилання на п. 10.3, 10.5 договору, ст. 849 ЦК України, повідомив позивача про розірвання договору з 06.06.2014 та просив повернути кошти у розмірі 44 688, 49 грн. та товарно-матеріальні цінності.
Відповідно до п. 10.1 договору, зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін та у випадках передбачених цим договором.
У разі розірвання договору зобов'язання сторін припиняються. Замовник має право розірвати договір в односторонньому порядку, якщо постачальник порушить строки виконання зобов'язання за цим договором більш ніж на 30 календарних днів, згідно п. 10.3 договору.
Зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом (ч. 1 ст. 651 ЦК України).
З урахуванням вищенаведеного, та поданих документів, відповідач суду не довів належними та допустимими доказами існування обставин порушення постачальником строків виконання зобов'язання за договором, що виключає підстави для розірвання договору.
Крім цього, до матеріалів справи долучені акти звіряння за договором №2611/10/5.1 від 26.11.2010, відповідно до яких станом на 30.09.2012 та станом на 01.09.2013, заборгованість на користь ТОВ "Контерінвест" становить 44 688,49 грн. (650 630, 29 - 605 941,80 грн.).
Однак, слід зазначити, що існує додаткова угода №4 від 18.01.2013, в якій відповідач підтвердив залишок коштів в розмірі 49 061,65 грн. за виконані роботи, які зобов'язався сплатити до 28.02.2013, яка є невід»ємною частиною договору та не визнана недійсною.
Частиною 1 статті 202 ЦК України передбачено, що правочином є дія особи, спрямована на набуття, зміну або припинення цивільних прав та обов`язків.
Згідно ч.1 статті 509 ЦК України зобов`язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов`язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов`язку.
Відповідно до ч.2 статті 11 ЦК України підставами виникнення цивільних прав та обов'язків, зокрема, є договори та інші правочини.
Частина 1 статті 626 ЦК України передбачає, що договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов`язків.
Відповідно до ст. 193 ГК України, суб'єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов`язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов'язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться.
Частина 2 статті 193 ГК України передбачає, що кожна сторона повинна вжити усіх заходів, необхідних для належного виконання нею зобов'язання, враховуючи інтереси другої сторони та забезпечення загальногосподарського інтересу. Порушення зобов'язань є підставою для застосування господарських санкцій, передбачених ГК України, іншими законами або договором.
Зазначене, також, кореспондується із ст.ст. 525, 256 ЦК України, відповідно до яких зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться. Одностороння відмова від зобов'язання або одностороння зміна його умов не допускається.
Стаття 629 ЦК України передбачає, що договір є обов'язковим для виконання сторонами.
Відповідно до ч. 1 ст. 837 ЦК України, за договором підряду одна сторона (підрядник) зобов'язується на свій ризик виконати певну роботу за завданням другої сторони (замовника), а замовник зобов'язується прийняти та оплатити виконану роботу.
Якщо підрядник своєчасно не розпочав роботу або виконує її настільки повільно, що закінчення її у строк стає явно неможливим, замовник має право відмовитися від договору підряду та вимагати відшкодування збитків (ч. 2 ст. 849 ЦК України).
Згідно ч. 3 ст. 612 ЦК України, якщо внаслідок прострочення боржника виконання зобов'язання втратило інтерес для кредитора, він може відмовитися від прийняття виконання і вимагати відшкодування збитків.
Строки виконання роботи або її окремих етапів встановлюються у договорі підряду (ч. 1 ст. 846 ЦК України).
Відповідач не довів суду про порушення умов договору позивачем в частині строків виконання робіт, враховуючи листування сторін, яке долучено до матеріалів справи.
Якщо робота виконується частково або в повному обсязі з матеріалу замовника, підрядник відповідає за неправильне використання цього матеріалу. Підрядник зобов'язаний надати замовникові звіт про використання матеріалу та повернути його залишок (ч. 1 ст. 840 ЦК України).
Відповідач не надав суду доказів неправильного використання матеріалів замовника.
Таким чином, з урахуванням вищенаведеного в сукупності, суд дійшов висновку про наявність у відповідача перед позивачем заборгованості за договором, що складає 49 061,65 грн. і документально доведена позивачем і не спростована відповідачем, тому позовні вимоги в цій частині підлягають задоволенню.
Крім цього, позивач заявив до стягнення пеню у розмірі 5 512,38 грн. на підставі п. 8.3 договору.
Статтею 611 Цивільного кодексу України передбачено, що в разі порушення зобов'язання настають правові наслідки, встановлені договором або законом, зокрема, припинення зобов'язання внаслідок односторонньої відмови від зобов'язання, якщо це встановлено договором або законом, або розірвання договору; зміна умов зобов'язання; сплата неустойки; відшкодування збитків та моральної шкоди.
Відповідно до п. 8.3 договору, у разі затримки платежів в строки, які зазначені у цьому договорі замовник виплачує на вимогу постачальника пеню в розмірі подвійної облікової ставки НБУ, що діяла в період,3 за який сплачується пеня від суми заборгованості за кожний день прострочення.
Щодо пені за порушення грошових зобов'язань застосовується припис частини шостої статті 232 ГК України. Даним приписом передбачено не позовну давність, а період часу, за який нараховується пеня і який не повинен перевищувати шести місяців від дня, коли відповідне зобов'язання мало бути виконане; законом або укладеним сторонами договором може бути передбачено більшу або меншу тривалість цього періоду. Його перебіг починається з дня, наступного за останнім днем, у який зобов'язання мало бути виконане, і початок такого перебігу не може бути змінений за згодою сторін. Необхідно також мати на увазі, що умова договору про сплату пені за кожний день прострочення виконання зобов'язання не може розцінюватися як установлення цим договором іншого, ніж передбачений частиною шостою статті 232 ГК України, строку, за який нараховуються штрафні санкції (п. 2.5 постанови пленуму ВГСУ №14 від 17.12.2013).
З огляду на вимоги частини першої статті 4 7 і статті 43 Господарського процесуального кодексу України (далі - ГПК) господарський суд має з'ясовувати обставини, пов'язані з правильністю здійснення позивачем розрахунку, та здійснити оцінку доказів, на яких цей розрахунок ґрунтується. У разі якщо відповідний розрахунок позивачем здійснено неправильно, то господарський суд з урахуванням конкретних обставин справи самостійно визначає суми пені та інших нарахувань у зв'язку з порушенням грошового зобов'язання, не виходячи при цьому за межі визначеного позивачем періоду часу, протягом якого, на думку позивача, мало місце невиконання такого зобов'язання, та зазначеного позивачем максимального розміру відповідних пені та інших нарахувань (п. 1.11 постанови пленуму ВГСУ №14 від 17.12.2013).
Відповідно до ст. 530 ЦК України, якщо у зобов'язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).
Зобов'язання, строк (термін) виконання якого визначений вказівкою на подію, яка неминуче має настати, підлягає виконанню з настанням цієї події.
Якщо строк (термін) виконання боржником обов'язку не встановлений або визначений моментом пред'явлення вимоги, кредитор має право вимагати його виконання у будь-який час. Боржник повинен виконати такий обов'язок у семиденний строк від дня пред'явлення вимоги, якщо обов'язок негайного виконання не випливає із договору або актів цивільного законодавства.
Відповідач отримав всі необхідні документи 18.04.2014, тому повинен був сплатити заборгованість не пізніше 25.04.2014.
Таким чином, пеню слід нараховувати з 26.04.2015, однак позивач визначив початкову дату 29.04.2014, тому суд здійснив перерахунок пені за період не більший ніж визначив позивач, однак з урахуванням положень ч. 6 ст. 232 ГК України.
Та керуючись положеннями п. 2 ч. 1 ст. 83 ГПК України, за перерахунком суду розмір пені є більшим ніж заявлений позивачем, тому слід задовольнити пеню у розмірі 5 512, 38 грн.
Таким чином, позовні вимоги підлягають задоволенню в повному обсязі.
Відповідно до ч.1 статті 32 ГПК України, доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд у визначеному законом порядку встановлює наявність чи відсутність обставин, на яких ґрунтуються вимоги і заперечення сторін, а також інші обставини, які мають значення для правильного вирішення господарського спору.
Згідно з ч.1 статті 33 ГПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.
Статтею 34 ГПК України передбачено, що господарський суд приймає тільки ті докази, які мають значення для справи.
Обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.
В порядку ст.49 Господарського процесуального кодексу України, судові витрати покладаються на відповідача.
Враховуючи вищевикладене та керуючись ст.ст. 32, 33, 43, 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд міста Києва, -
ВИРІШИВ:
1.Позовні вимоги задовольнити повністю.
2.Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Кантерінвест" (01015, м. Київ, вул. Івана Мазепи, 34, код 35851760) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Інноваційна група ЛТД" (03049, м. Київ, вул. Туполева, 4/8, код 35525190) заборгованість у розмірі 49 061,65 грн. (сорок дев»ять тисяч шістдесят одна гривня 65 коп.), пеню - 5 512,38 грн. (п'ять тисяч п'ятсот дванадцять гривень 38 коп.) та 1 827, 00 грн. (одна тисяча вісімсот двадцять сім гривень 00 коп.) судового збору.
3.Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.
4.Після набрання рішенням законної сили видати наказ.
Дата підписання
повного тексту рішення: 15.06.2015.
Суддя М.Є. Літвінова
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 10.06.2015 |
Оприлюднено | 22.06.2015 |
Номер документу | 45037038 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд міста Києва
Літвінова М.Є.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні