Постанова
від 07.02.2007 по справі 5/50-а
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАКАРПАТСЬКОЇ ОБЛАСТІ

5/50-А

ГОСПОДАРСЬКИЙ  СУД  ЗАКАРПАТСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА  

                 

07 лютого 2007 р.                                                             Справа  № 5/50-А

За позовом:        ТОВ „Карпати-Імпекс” м.Ужгород

До відповідача:  Ужгородської МДПІ м.Ужгород

Про  взобов'язання вчинити юридично значимі дії.

                              Суддя                О.С.Йосипчук

за участю представників сторін:

позивача:       Рогач В.М. - представник

відповідача:  Горленко В.В. –представник

Розглянувши матеріали справи за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю „Карпати-Імпекс” до Ужгородської МДПІ про зобов'язання орган державної податкової служби вчинити юридично значимі дії,

                                             ВСТАНОВИВ:

Предметом судового позову у даній справі є вимога позивача про зобов'язання Ужгородську МДПІ видати ТОВ „Карпати-Імпекс” свідоцтво про сплату єдиного податку за ставкою 6 відсотків на 2007 рік.

Обґрунтовуючи власні позовні вимоги, позивач стверджує, що Ужгородська МДПІ безпідставно відхилила подану ним 14.12.2006р., в порядку та на підставі Указу Президента України від 03.07.1998р. №727/98 „Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності”, заяву про переведення на спрощену систему оподаткування в 2007р. Причиною відмови у переведенні на спрощену систему оподаткування став висновок податкового органу про те, що позивач є фінансовою установою, на яку на поширюється дія Указу ПУ від 03.07.1998р. №727/98.

Позивач вважає, що причина, обрана податковим органом є невірною, позаяк ТОВ „Карпати-Імпекс” є підприємством, що здійснює допоміжну діяльність у сфері оподаткування та пенсійного забезпечення і перебуває на спрощеній системі оподаткування починаючи з 2003 року.

Відповідач проти позову заперечує з мотивів, викладених у відзиві на позовну заяву. Зокрема стверджує, що позивач здійснює допоміжну діяльність у сфері страхування, що з огляду на приписи ст..333 ГК України, являється фінансовою діяльністю.

Окрім того, відповідач зіслався на ч.1п.1 ст.1 Закону України „Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг” від 12.07.2001р. №2664, який містить визначення фінансової установи та на ст..4 цього ж Закону, стверджуючи про те, що вид послуг позивача являється фінансовою послугою.

Повний текст Постанови складено 13.02.2007р.

Заслухавши пояснення представників сторін, проаналізувавши

подані по справі доказові матеріали, щодо спірного питання,

Суд задовольняє позов, виходячи з наступного:

Статтею 1 Указу Президента України „Про спрощену систему оподаткування обліку та звітності” від 03.07.1998р. №727 запроваджено спрощену систему оподаткування, яка стосується зокрема юридичних осіб будь-якої організаційно-правової форми. Обмеження права на перехід до спрощеної системи оподаткування обліку та звітності стосується довірчих товариств, страхових компаній та інших фінансово-кредитних та небанківських фінансових установ (ст..7 Указу Президента України від 03.07.1998р. №727).

Відповідно до ст..1 Закону України „Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг” від 12.07.2001р. №2664 фінансова установа це юридична  особа,  яка  відповідно  до закону  надає одну чи декілька фінансових послуг та яка внесена до відповідного реєстру у порядку,   встановленому законом.

До фінансових установ належать банки, кредитні спілки, ломбарди, лізингові компанії, довірчі товариства, страхові компанії, установи накопичувального пенсійного забезпечення, інвестиційні фонди  і  компанії та  інші юридичні особи, виключним видом діяльності яких є надання фінансових послуг.

При цьому, під фінансовою послугою слід розуміти операції з фінансовими активами, що здійснюються в інтересах третіх осіб за власний рахунок чи за рахунок цих осіб, а у випадках, передбачених законодавством, і за рахунок залучених від інших осіб фінансових активів,  з метою отримання прибутку або збереження реальної вартості фінансових активів.

У відповідності до ст..7 Закону України „Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг” від 12.07.2001р. №2664, особа набуває статусу фінансової установи після внесення про неї запису до відповідного державного реєстру фінансових установ, який веде Державна комісія з регулювання ринків фінансових послуг України, згідно із Положенням про Державну комісію з регулювання ринків фінансових послуг України, затвердженого Указом Президента України №292 від 04.04.2003р.

Отже, зважаючи на викладене вище, підставою для висновку про відмову позивачу у переведенні його на спрощену систему оподаткування повинен бути факт перебування ТОВ „Карпати-Імпекс” у Державному реєстрі фінансових установ та факт надання цим товариством фінансових послуг.  

Однак, як встановлено у ході судового розгляду справи, позивач у справі є юридичною особою, видами діяльності якої є допоміжна діяльність у сфері страхування та пенсійного забезпечення, здавання в оренду власного нерухомого майна, інша діяльність у сфері фінансового посередництва, інші види оптової торгівлі, посередництво в торгівлі товарами широкого асортименту (Свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи №386010, Довідка з ЄДРПОУ №0859 від 05.07.2006р.).

Стверджуючи про підставність відмови у переведенні позивача на спрощену систему оподаткування, відповідач не надав достатніх доказів того, що ТОВ „Карпати-Імпекс” здійснює операції з фінансовими активами в інтересах третіх осіб за власний рахунок чи за рахунок цих осіб, а у випадках,  передбачених законодавством, за рахунок залучених від інших осіб фінансових активів, з метою отримання прибутку або збереження реальної  вартості  фінансових активів.

Окрім того, судовим розглядом справи не встановлено перебування ТОВ „Карпати-Імпекс” на обліку в Державному реєстрі фінансових установ. Не зміг надати таких доказів і відповідач.

Тому, зважаючи на викладене вище, суд не знаходить достатніх підстав вважати відмову Ужгородської МДПІ у задоволені поданої позивачем 14.12.2006р.заяви про видачу свідоцтва про право сплати єдиного податку щодо переведення ТОВ „Карпати-Імпекс” на спрощену систему оподаткування, обґрунтованою та правомірною.

 

                        Керуючись ст.ст.158-163, 167 КАС України,  

                              СУД ПОСТАНОВИВ:

1.Позов задоволити.

Зобов'язати Ужгородську міжрайону державну податкову інспекцію в Закарпатській області (м.Ужгород, вул..Загорська, 10а) у п'ятиденний термін з дня набрання чинності цією Постановою, видати Товариству з обмеженою відповідальністю „Карпати-Імпекс” (м.Ужгород, вул..Минайська, 16а/2 код 22075926) свідоцтво про право сплати єдиного податку за ставкою 6 відсотків на 2007 рік.

Постанова набирає чинності протягом 10-ти днів з дня складення в повному обсязі відповідно до ст.ст. 254, 186, 160 Кодексу адміністративного судочинства України і може бути оскаржена до Львівського апеляційного господарського суду.  

                   

Суддя                                                                   О.С.Йосипчук

СудГосподарський суд Закарпатської області
Дата ухвалення рішення07.02.2007
Оприлюднено21.08.2007
Номер документу451938
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —5/50-а

Ухвала від 12.11.2009

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Маринчак Н.Є.

Ухвала від 29.02.2008

Господарське

Господарський суд Львівської області

Петрик І.Й.

Ухвала від 13.06.2007

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Процик Т.С.

Ухвала від 23.05.2007

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Процик Т.С.

Ухвала від 19.03.2007

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Процик Т.С.

Ухвала від 29.03.2007

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Процик Т.С.

Ухвала від 29.03.2007

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Процик Т.С.

Постанова від 07.02.2007

Господарське

Господарський суд Закарпатської області

Йосипчук О.С.

Ухвала від 29.01.2007

Господарське

Господарський суд Закарпатської області

Йосипчук О.С.

Ухвала від 23.01.2007

Господарське

Господарський суд Закарпатської області

Йосипчук О.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні