Ухвала
від 07.10.2010 по справі 2а-12414/10/0470
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УХВАЛА

07 жовтня 2010 р.Справа №2а-12414/10/0470

Суддя Дніпропетровського окружного адміністративного суду Ільков В.В., розглянувши клопотання Західно-Донбаської об'єднаної державної податкової інспекції про забезпечення адміністративного позову Західно-Донбаської об'єднаної державної податкової інспекції у Дніпропетровській області у справі до приватного підприємства Спецбудсервіс-ХХІ про примусове стягнення штрафних санкцій

ВСТАНОВИВ:

06.10.2010р. Західно-Донбаська об'єднана державна податкова інспекція у Дніпропетровській області звернулася до суду з адміністративним позовом до приватного підприємства Спецбудсервіс-ХХІ про примусове стягнення штрафних санкцій.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 07.10.2010р. було відкрито провадження за зазначеним адміністративним позовом та призначено справу до судового розгляду.

Одночасно з позовними вимогами позивачем було заявлено клопотання про забезпечення позову шляхом заборони розпорядження активами, крім, розпорядження активами в рахунок погашення податкового боргу у загальній сумі 12163,55 грн.

Відповідно до ч. 1 ст. 117 КАС України суд за клопотанням позивача або з власної ініціативи може постановити ухвалу про вжиття заходів забезпечення адміністративного позову, якщо існує очевидна небезпека заподіяння шкоди правам, свободам та інтересам позивача до ухвалення рішення в адміністративній справі, або захист цих прав, свобод та інтересів стане неможливим без вжиття таких заходів, або для їх відновлення необхідно буде докласти значних зусиль та витрат, а також якщо очевидними є ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень.

Згідно з ч. 1 ст. 118 КАС України клопотання про забезпечення адміністративного позову розглядається не пізніше наступного дня після його одержання й у разі обґрунтованості та терміновості вирішується ухвалою негайно без повідомлення відповідача та інших осіб, які беруть участь у справі.

В статті 1 Закону України Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами визначено, що податкова застава - спосіб забезпечення податкового зобов'язання платника податків, не погашеного у строк. Податкова застава виникає в силу закону. У силу податкової застави орган стягнення має право в разі невиконання забезпеченого податковою заставою податкового зобов'язання одержати задоволення з вартості заставленого майна переважно перед іншими кредиторами у порядку, встановленому законом. Пріоритет заставодержателя на задоволення вимог із заставленого майна встановлюється відповідно до закону.

Відповідно до ч. 1 ст. 8 Закону України Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами з метою захисту інтересів бюджетних споживачів активи платника податків, що має податковий борг, передаються у податкову заставу. Право податкової застави виникає згідно із законом та не потребує письмового оформлення.

Згідно з п. 8.2.1 ст. 8 Закону України Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами , право податкової застави виникає у разі: неподання або несвоєчасного подання платником податків податкової декларації - з першого робочого дня,наступного за останнім днем строку, встановленого законом про відповідний податок, збір (обов'язковий платіж) для подання такої податкової декларації; несплати у строки, встановлені цим Законом, суми податкового зобов'язання, самостійно визначеної платником податків у податковій декларації, - з дня, наступного за останнім днем зазначеного строку; ) несплати у строки, встановлені цим Законом, суми податкового зобов'язання,визначеної контролюючим органом, - з дня, наступного за останнім днем граничного строку такого погашення, визначеного у податковому повідомленні.

Відповідно до п. 8.2.2. ст. 8 зазначеного закону, з урахуванням положень цієї статті право податкової застави поширюється на будь-які види активів платника податків, які перебували в його власності (повному господарському віданні) у день виникнення такого права, а також на будь-які інші активи, на які платник податків набуде прав власності у майбутньому, до моменту погашення його податкових зобов'язань або податкового боргу.

Пунктом 8.6.1. статті 8 Закону України Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами визначено, що платник податків, активи якого перебувають у податковій заставі, здійснює вільне розпорядження ними, за винятком операцій, що підлягають письмовому узгодженню з податковим органом:

а) купівлі чи продажу, інших видів відчуження або оренди (лізингу) нерухомого та рухомого майна, майнових чи немайнових прав, за винятком майна, майнових та немайнових прав, що використовується у підприємницькій діяльності платника податків (інших видах діяльності, які за умовами оподаткування прирівнюються до підприємницької), а саме готової продукції, товарів і товарних запасів, робіт та послуг за кошти за цінами, що не є меншими за звичайні;

б) використання об'єктів нерухомого чи рухомого майна, майнових чи немайнових прав, а також коштів для здійснення прямих чи портфельних інвестицій, а також цінних паперів, що засвідчують відносини боргу, надання гарантій, поручительств, уступлення вимоги та переведення боргу, виплату дивідендів, розміщення депозитів або надання кредитів;

в) ліквідації об'єктів нерухомого або рухомого майна, за винятком їх ліквідації внаслідок обставин непереборної дії (форс-мажорних обставин) або відповідно до рішень органів державного управління.

Виходячи з зазначених положень чинного законодавства України та змісту позовної заяви суд встановив, що на момент звернення до суду податкове зобов'язання, не погашене відповідачем у встановлений законом строк та є забезпеченим у спосіб передачі активів приватного підприємства Спецбудсервіс-ХХІ в податкову заставу.

Суд, ознайомившись з клопотанням позивача, вважає таке клопотання необгрунтовним, оскільки активи платника податку, що має податковий борг (відповідача) знаходяться в податковій заставі та не можуть бути відчуженні без примусового погодження з податковим органом.

Крім того, в обґрунтування заявленого клопотання позивачем не наведено жодної підстави щодо наявності очевидної небезпеки заподіяння шкоди правам та інтересам позивача до ухвалення рішення в адміністративній справі, не вказано також підстави, які б свідчили про ускладнення виконання чи неможливості виконання судового рішення в разі задоволення позову.

Ознак очевидної небезпеки заподіяння шкоди правам, свободам та інтересам позивача до ухвалення рішення в адміністративній справі не встановлено та не вбачається, що не забезпечення позову судом може ускладнити або зробити неможливим виконання рішення суду.

Крім того, позивач просить забезпечити позов шляхом заборони розпорядження активами, крім, розпорядження активами в рахунок погашення податкового боргу, тоді як в рішенні Конституційного Суду України № 2-рп/2005 від 24 березня 2005 року зазначено, що забезпечення надходження до бюджетів та державних цільових фондів податків і зборів здійснюється шляхом запровадження податкової застави на активи платника податків у такому розмірі, який би забезпечував гарантоване відшкодування державі несплачених податків у повному обсязі.

Поширення права податкової застави на будь-які види активів платника податків, яка перевищує суму податкового зобов'язання чи податкового боргу, може призвести до позбавлення такого платника не тільки прибутків, а й інших активів, ставлячи під загрозу його подальшу підприємницьку діяльність аж до її припинення.

На підставі викладеного та керуючись ст. ст. 117, 118, 165 КАС України, суддя, -

УХВАЛИВ:

У задоволенні клопотання Західно-Донбаської об'єднаної державної податкової інспекції у Дніпропетровській області про забезпечення позову шляхом заборони розпорядження активами, окрім, розпорядження активами в рахунок погашення податкового боргу - відмовити.

Копію ухвали направити позивачу.

Ухвала суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги через Дніпропетровський окружний адміністративний суд протягом п'яти днів з дня отримання копії ухвали.

Суддя В.В Ільков

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.10.2010
Оприлюднено26.06.2015
Номер документу45198109
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-12414/10/0470

Ухвала від 24.09.2013

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ільков Василь Васильович

Ухвала від 22.10.2010

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ільков Василь Васильович

Ухвала від 07.10.2010

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ільков Василь Васильович

Ухвала від 07.10.2010

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ільков Василь Васильович

Постанова від 10.09.2013

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ільков Василь Васильович

Ухвала від 10.09.2013

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ільков Василь Васильович

Ухвала від 28.08.2013

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ільков Василь Васильович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні