ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
----------------------
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
16 червня 2015 р.м.ОдесаСправа № 814/3656/14
Категорія: 8.1 Головуючий в 1 інстанції: Марич Є. В.
Судова колегія Одеського апеляційного адміністративного суду у складі:
Головуючого - Милосердного М.М.,
суддів - Бітова А.І. та Ступакової І.Г.,
за участю: особи, які беруть участь у справі, у судове засідання не прибули,
розглянувши в порядку письмового провадження в місті Одесі адміністративну справу за апеляційною скаргою Державної податкової інспекції у Центральному районі м. Миколаєва Головного управління Міндоходів у Миколаївській області на постанову Миколаївського окружного адміністративного суду від 14 січня 2015 року по справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Ник-Строй" до Державної податкової інспекції у Центральному районі м. Миколаєва Головного управління Міндоходів у Миколаївській області првизнання протиправними дії, зобов'язання вчинити певні дії,
В С Т А Н О В И Л А :
У грудні 2014 року товариство з обмеженою відповідальністю (далі - ТОВ) "Ник-Строй" звернулось до суду з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у Центральному районі м. Миколаєва Головного управління Міндоходів у Миколаївській області (далі - ДПІ) про визнати протиправними дії щодо внесення до інформаційних баз даних Міністерства доходів і зборів України змін (корегувань) показників податкової звітності ТОВ "Ник-Строй" по взаємовідносинам з контрагентом-постачальником ТОВ "ТРЕЙД-МАРКЕТ БМ" за період квітень-травень 2014 року контрагентами-постачальниками за період червень 2014 року, на підставі акту перевірки №№793/14-03-22-08/38964625 від 10.10.2014 року "Про результати документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ "Ник-Строй" з питань дотримання вимог податкового законодавства податку на додану вартість по взаємовідносинам з контрагентом-постачальником ТОВ "ТРЕЙД-МАРКЕТ БМ" (код ЄДРПОУ 38950892) за період квітень-травень 2014 року, з контрагентами-постачальниками за період червень 2014 року; та просили зобов'язати відновити показники податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість, задекларованих ТОВ "Ник-Строй", що були відкориговані (змінені) в інформаційних базах даних Міністерства походів і зборів України на підставі акту №793/14-03-22-08/38964625 від 10.10.2014р.
В обґрунтування позовних вимог зазначалося, що контролюючим органом протиправно внесено зміни показників податкової звітності до інформаційних баз даних Міністерства доходів та зборів України, а саме не на підставі податкового повідомлення-рішення, строк оскарження якого сплинув, а на підставі акта, що протирічить нормам діючого законодавства, а відтак порушує права позивача.
Постановою Миколаївського окружного адміністративного суду від 14 січня 2015 року позовні вимоги задоволено, суд визнав протиправними дії ДПІ щодо змін (корегувань) показників податкової звітності ТОВ "Ник-Строй" по взаємовідносинам з контрагентом-постачальником ТОВ "ТРЕЙД-МАРКЕТ БМ" за період квітень-травень 2014 року контрагентами-постачальниками за період червень 2014 року, на підставі акту перевірки №№793/14-03-22-08/38964625 від 10.10.2014 року; та зобов'язав податковий орган відновити показники податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість, задекларованих ТОВ НИК-СТРОЙ", що були відкориговані (змінені).
Не погоджуючись з постановою суду, представником ДПІ подана апеляційна скарга, в якій зазначається, що вказана постанова ухвалена з порушенням норм матеріального та процесуального права, а тому підлягає скасуванню з ухваленням нового рішення про відмову у задоволені позовних вимог.
Заслухавши суддю - доповідача, розглянувши матеріали справи та перевіривши законність і обґрунтованість судового рішення в межах доводів апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що подана апеляційна скарга не підлягає задоволенню.
Судом першої інстанції встановлено, що у період з 29 червня 2014 року по 03 жовтня 2014 року ДПІ проведено документальну позапланову невиїзну перевірку ТОВ "Ник-Строй"з питань дотримання вимог податкового законодавства з податку на додану вартість по взаємовідносинам з контрагентом-постачальником ТОВ "ТРЕЙД-МАРКЕТ БМ" (код ЄДРПОУ 38950892) за період квітень-травень 2014 року, контрагентами - постачальниками за період червень 2014 року, про що складено акт №793/14-03-22-08/38964625 від 10.10.2014 року.
За результатами перевірки Податковим органом зменшено ТОВ "Ник-Строй" як податковий кредит на суму 176620,34 грн. так і податкові зобов'язання на суму 27797 грн.
03 листопада 2014 року ДПІ прийнято податкове повідомлення-рішення №0020342208, яке станом на час звернення до суду є неузгодженим, яким платнику податків збільшено суму "готового зобов'язання з податку на додану вартість в розмірі 34746,25 грн., з яких основний платіж - 27797,00 грн., штрафні санкції - 6949,25 грн.
В частині зменшення податкового кредиту з ПДВ у розмірі 168450,19 грн. та в частині зменшення податкових зобов'язань з ПДВ в розмірі 176620,34 грн. на підставі, нібито не підтвердження в ході перевірки, реальності господарських операцій ТОВ "Ник-Строй" по операціях з придбання послуг будівельних матеріалів, послуг по замивці внутрішньої поверхні резервуарів, обстеженню рибозахисного пристрою на насосній станції, виконанню будівельно-монтажних робіт, поселенню та перевезенню робітників у контрагентів - постачальників, податкове повідомлення-рішення податковим органом не приймалось.
Згідно відповіді ДПІ №6135/10/14-03-22-08 від 25.11.2014р. на інформаційний запит позивача №10/11-14 від 10.11.14р. на підставі акта №793/14-03-22-08/38964625 від 10.10.2014р. зазначеної перевірки, податковим органом внесено зміни до інформаційних баз даних Міністерства доходів і зборів України, а саме обнулено показники ТОВ "Ник-Строй" по відносинах з контрагентом - постачальником ТОВ "ТРЕЙД-МАРКЕТ БМ" за період квітень-травень 2014 року, контрагентами-постачальниками за період червень 2014 року та контрагентами - покупцями.
За правовою позицеею ДПІ внесення таких даних до інформаційної системи, є складовою частиною інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності податкових органів, що передбачено ст. 71 Податкового кодексу України, а ст. 74 п. 74.1. ПК України надає відповідачу право зберігати і опрацьовувати податкову інформацію в інформаційних базах, а тому коригування показника позивача із ПДВ в інформаційній системі "Податковий блок" зроблено у межах інформаційно-аналітичної діяльності ДПІ. Крім того, на переконання відповідача, такі дії є внутрішньою діяльністю податкового органу, яка не породжує для позивача негативних наслідків у вигляді визначення податкових зобов'язань та нарахування штрафних санкцій.
Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інтанції вважав, що податковий орган повинен був прийняти податкове-повідомлення-рішення, а після узгодження грошового зобов'язання, визначеного цим податковим повідомленням-рішенням, вносити відповідні зміни до інформаційної системи.
Колегія суддів погоджується з таким висновком суду виходячи з наступного.
Відповідно до статті 74 Податкового кодексу України податкова інформація, зібрана відповідно до цього Кодексу, може зберігатися та опрацьовуватися в інформаційних базах контролюючих органів або безпосередньо посадовими (службовими) особами контролюючих органів. Перелік інформаційних баз, а також форми і методи опрацювання інформації визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику. Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань.
Наказом Державної податкової служби України від 24.12.2012 №1197 «Про введення в експлуатацію інформаційної системи "Податковий блок" з 01.01.2013 було введено в експлуатацію ІС "Податковий блок" в органах державної податкової служби всіх рівнів.
Виходячи з аналізу положень ст. 74 Податкового кодексу України, інформаційна система "Податковий блок" повинна відображати фактичні задекларовані позивачем показники своєї господарської діяльності, її корегування можливе лише за наслідками узгодження податкових зобов'язань та податкового кредиту, а органи ДПС України використовують вказану систему у своїй роботі, в тому числі, й для співставлення показників, які задекларовані позивачем та його контрагентами, розбіжності в яких призводять до створення штучних підстав для проведення перевірок суб'єктів господарської діяльності.
Висновок щодо правильності (або недостовірності) задекларованих платником даних податкового обліку як підстави для внесення змін до бази даних може бути зроблений податковим органом після визначення платникові податкових зобов'язань та їх узгодження у встановленому законом порядку.
Колегія суддів, також вважає необхідним зазначити, що у податковому праві визнається критерій добросовісності платника, який передбачає законність дій платника у сфері податкових правовідносин (у тому числі і щодо формування даних податкового обліку), доки це не спростовано у порядку, встановленому Податковим кодексом України. Наведене також виключає можливість застосування до платника негативних правових наслідків (зокрема, у вигляді вилучення з електронної бази даних задекларованих ним показників) до моменту донарахування платникові податкового зобов'язання в порядку ст. 54 Податкового кодексу України та його узгодження.
Таким чином, будь-які зміни до інформаційних баз мають визнаватися протиправними, якщо відповідні дані не співпадають з узгодженими сумами (або іншими показниками) податкового обліку.
У даному разі Податковим органом щодо збільшення податкового зобов'язання з ПДВ в розмірі 34746,25 грн. прийнято податкове повідомлення-рішення за наслідками перевірки товариства, але станом на 02.12.2014 року воно є неузгодженим, а в частині зменшення податкового кредиту з ПДВ у сумі 168450,19 грн. та в частині зменшення податкових зобов'язань з ПДВ в сумі 1763620,34 грн. жодних донарахувань позивачеві грошових зобов'язань (та, відповідно, їх узгодження) за наслідками проведення спірної перевірки здійснено не було.
За таких обставин суд першої інстанції дійшов вірного висновку, що дії Податкового органу щодо внесення коригувань даних до інформаційної системи "Податковий блок" на підставі висновків, викладених в акті перевірки №793/14-03-22-08/38964625 від 10.10.2014 року, є необґрунтованими та протиправними, а тому суд обґрунтовано поновив порушене право позивача.
Виходячи з вищезазначеного, колегія суддів приходить до висновку, що постанова суду першої інстанції ґрунтується на вірно встановлених фактичних обставинах справи, яким дана належна юридична оцінка, правильно застосовані норми матеріального права, та не допущено порушень процесуального закону, які призвели або могли призвести до неправильного вирішення справи.
Доводи апеляційної скарги висновків суду не спростовують, оскільки ґрунтуються на невірному трактуванні норм матеріального права.
За таких обставин, підстав для скасування рішення суду першої інстанції та задоволення апеляційної скарги не вбачається.
Керуючись ст.ст. 195, 197, 198, 200, 205, 206, 254 КАС України, судова колегія,
У Х В А Л И Л А :
Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Центральному районі м. Миколаєва Головного управління Міндоходів у Миколаївській областіна - залишити без задоволення, а постанову Миколаївського окружного адміністративного суду від 14 січня 2015 року - залишити без змін.
Ухвала апеляційного суду набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копій особам, які беруть участь у справі та може бути оскаржена в касаційному порядку до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів.
Головуючий: М.М. Милосердний
Судді: А.І.Бітов
ОСОБА_1
Суд | Одеський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.06.2015 |
Оприлюднено | 26.06.2015 |
Номер документу | 45341875 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський апеляційний адміністративний суд
Милосердний М.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні