Постанова
від 17.06.2015 по справі 805/1267/15-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

17 червня 2015 р. Справа №805/1267/15-а

приміщення суду за адресою: 84112, м.Слов'янськ, вул. Добровольського, 2

час прийняття постанови: 14:45

Суддя Донецького окружного адміністративного суду Толстолуцька М.М., при секретарі судового засідання Кудрі В.Г., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом

Фінансового управління Димитровської міської ради

до

Управління Державної казначейської служби України у м. Димитрові Донецької області

про

визнання протиправними дії, зобов'язання вчинити дії щодо надання дозволу на прийняття зразків підписів та відбитка печатки,-

за участю сторін:

від позивача - ОСОБА_1 - за посвідченням,

від відповідача - Передрій А.А. - за посвідченням;

Фінансове управління Димитровської міської ради звернулось до Донецького окружного адміністративного суду з позовною заявою до Управління Державної казначейської служби України у м. Димитрові Донецької області про визнання протиправними дії, зобов'язання вчинити дії щодо надання дозволу на прийняття зразків підписів та відбитка печатки.

Представник позивача у судовому засіданні підтримав позовні вимоги, просив задовольнити їх у повному обсязі.

Представник відповідача у судовому засіданні позовні вимоги не визнав, заперечував проти їх задоволення.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши наявні у справі докази, суд,-

В С Т А Н О В И В:

У квітні 2015 року фінансове управління Димитровської міської ради звернулось до Донецького окружного адміністративного суду з позовною заявою до Управління Державної казначейської служби України у м. Димитрові Донецької області про визнання протиправними дії, зобов'язання вчинити дії щодо надання дозволу на прийняття зразків підписів та відбитка печатки.

В обґрунтування заявлених позовних вимог позивач зазначив, що 25 березня 2015 року фінансове управління Димитровської міської ради надало Управлінню Державної казначейської служби України у м. Димитров Донецької області Картку із зразками підписів та відбитка печатки, засвідчену міським головою 25 березня 2015 року. Згідно цієї Картки перший підпис належить заступнику міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради - начальнику фінансового управління ОСОБА_1 та заступнику начальника фінансового управління - начальнику бюджетного відділу ОСОБА_2

Однак, 30 березня 2015 року фінансове управління Димитровської міської ради отримало від Управління Державної казначейської служби України у м. Димитров Донецької області лист від 30 березня 2015 року № 03-53/436 про повернення документів без виконання, а саме Картки із зразками підписів та відбитка печатки, з вказівкою причини: «посада першого керівника, яка наведена у картці із зразками підписів та відбитка печатки не відповідає посаді, зазначеній у Положенні про Фінансове управління Димитровської міської ради (у новій редакції), затвердженому рішенням міської ради від 23 березня 2005 року № IV/28-8, включеного до справи з юридичного оформлення рахунків». Фінансове управління Димитрівської міської ради, керуючись чинним законодавством, вважає протиправною дію Управління Державної казначейської служби України у м. Димитров Донецької області по поверненню без виконання Картки із зразками підписів та відбитка печатки, засвідченої міським головою 25 березня 2015 року. Просило позовні вимоги задовольнити.

У судовому засіданні Відповідач надав суду заперечення, в яких зазначив, що не визнає позов з наступних підстав.

Відповідачем 25 березня 2015 зафіксовано факт недотримання фінансовим управлінням Димитровської міської ради вимог пункту 3.4. Порядку відкриття та закриття рахунків у національній валюті в органах Державної казначейської служби України, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 22 червня 2012 № 758, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 18 липня 2012 року за № 1206/21518, із змінами і доповненнями, (далі - Порядок), а саме: супровідним листом від 25 березня 2015 № 01-21/151 «Про надання картки із зразком підпису та відбитком печатки» фінансовим управлінням Димитровської міської ради до Управління була надана Картка із зразками підписів та відбитка печатки у якій наведена назва посади першого керівника: заступник міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради - начальник фінансового управління, що не відповідає назві посади, яка зазначена у Положенні про фінансове управління Димитровської міської ради (у новій редакції), затвердженому рішенням Димитровської міської ради від 23.02.2005 №IV/28-8, включеного до справи з юридичного оформлення рахунків, яка формується на кожного з клієнтів органу Казначейства. У зв'язку із чим, відповідачем супровідним листом від 30 березня 2015 №03-53/436 «Про повернення документів без виконання» документи були повернуті без виконання. Відповідач вважає, що вимоги позивача щодо визнання протиправними дії, зобов'язання вчинити дії щодо надання дозволу на прийняття зразків підписів та відбитка печатки є протиправними та необґрунтованими, оскільки вони зобов'язують Управління Державної казначейської служби України у м. Димитрові Донецької вчиняти дії, які порушують Конституцію України, Бюджетний кодекс України, Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні», наказ Міністерства фінансів України від 22.06.2012 №758, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 18 липня 2012 року за №1206/21518, із змінами і доповненнями, та інші нормативно-правові акти та несуть дисциплінарну відповідальність. Просив у задоволенні позову відмовити.

Перевіривши матеріали справи, вирішивши питання чи мали місце обставини, якими обґрунтовувалися вимоги та заперечення, та якими доказами вони підтверджуються, чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження, яку правову норму належить застосувати до цих правовідносин, суд приходить до висновку про те, що позов не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Позивач, Фінансове управління Димитровської міської ради (код ЄДРПОУ 23344328, адреса: 85322, Донецька область, м. Димитров, вул. Артема, будинок 9) є юридичною особою, зареєстрованою 28 червня 1995 року за № 1 259 120 0000 000091, про що зроблено запис в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, що підтверджується відомостями з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців. Здійснює свою діяльність відповідно до Положення про Фінансове управління Димитровської міської ради, затвердженому рішенням міської ради від 23 березня 2005 року № IV/28-8

Відповідач, Управління Державної казначейської служби України у м. Димитрові Донецької області, у розумінні Кодексу адміністративного судочинства України у даних правовідносинах є суб'єктом владних повноважень, що здійснює свою діяльність на підставі Положення «Про державну казначейську службу України», затвердженого указом Президента України від 13 квітня 2011 року № 460/2011. У своїй діяльності керується Конституцією та законами України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства фінансів України, іншими актами законодавства України, а також дорученнями Президента України і Міністра.

Як встановлено судом, та вбачається з матеріалів адміністративної справи, фінансове управління Димитровської міської ради супровідним листом від 25 березня 2015 року №01-21/151 (арк. справи 80) надало Управлінню Державної казначейської служби України у м. Димитров Донецької області Картку із зразками підписів та відбитка печатки, засвідчену міським головою 25 березня 2015 року (арк. справи 10-11), з додатками.

Відповідачем було повернуто вказані документи без виконання супровідним листом від 30 березня 2015 року №03-53/436 (арк. справи 9) та зазначено про недотримання ФУ ДМР п. 3.4. Порядку відкриття та закриття рахунків у національній валюті в органах Державної казначейської служби України, затвердженого наказом МФУ від 22 червня 2012 року №758, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 18 липня 2012 року за № 1206/21518, із змінами та доповненнями, а саме: посада першого керівника, яка наведена у картці із зразками підписів та відбитка печатки не відповідає посаді, зазначеній у Положенні про фінансове управління Димитровської міської ради, затвердженому рішенням Димитровської міської ради від 23 березня 2005 року № IV/28-8, включеного до справи з юридичного оформлення рахунків

З урахуванням викладеного, не погодившись з не прийняттям відповідачем зазначених документів, Фінансове управління Димитровської міської ради звернулось до Донецького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом.

Позивачем у судовому засіданні зазначено, що з причини, вказаної у листі Управління Державної казначейської служби України у м. Димитров Донецької області, вбачається, що на погляд відповідача заступник міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради - начальник фінансового управління не є першим керівником фінансового управління та не має права розпорядження рахунками та підписання платіжних, розрахункових та інших розпорядчих документів. Позивач вказав, що дана позиція суперечить як Положенню про фінансове управління Димитровської міської ради, так і рішенню про структуру виконавчих органів міської ради.

Станом на 25 березня 2015 року діяло Положення про фінансове управління Димитровської міської ради, затверджене рішенням міської ради від 23 березня 2005 року № IV/28-8. Як вказано в пункті 1.8. Положення, фінансове управління очолює начальник, а в п. 1.10 наголошено, що начальник управління здійснює керівництво діяльністю управління. З 02 січня 2007 року цю посаду займала ОСОБА_1

Позивачем зазначено, що 26 грудня 2012 року міська рада внесла до структури виконавчих органів міської ради посаду заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради - начальника фінансового управління та затвердила на посаду ОСОБА_1 Дана структура в частині фінансового управління Димитровської міської ради дійсна і по теперішній час.

На думку позивача, вказані зміни у структурі не обмежили повноважень першого керівника фінансового управління Димитровської міської ради по керівництву установою, а навпаки розширили повноваження посадової особи. Повноваження заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради - начальника фінансового управління включають як повноваження по керівництву фінансовим управлінням Димитровської міської ради, так і повноваження, визначені іншими розпорядчими документами Виконавчого комітету Димитровської міської ради.

Крім того, позивач звернув увагу суду на те, що як вбачається із Картки із зразками підписів та відбитка печатки, міський голова ОСОБА_4 як керівник установи вищого рівня 25 березня 2015 року засвідчив повноваження і підпис керівника та головного бухгалтера, які діють відповідно до установчого документу.

Також позивач зазначив, що згідно Виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, виданої 06.02.2013, особою, яка має право вчиняти юридичні дії від імені юридичної особи без довіреності є керівник - ОСОБА_1 Зазначена виписка включена до особової справи клієнта - Фінансового управління Димитровської міської ради, що знаходиться у Відповідача.

Відповідач вказав на те, що правовою підставою функціонування Управління Державної казначейської служби України у м. Димитрові Донецької області є Конституція України, Бюджетний кодекс України, Закон України «Про Державний бюджет України», Положення про управління Державної казначейської служби України у м. Димитрові Донецької області та інші нормативно-правові акти.

Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідач при виконанні своїх повноважень неухильно керується законодавчими актами з питань виконання бюджетів та обслуговування розпорядників, одержувачів бюджетних коштів та інших клієнтів.

Відповідачем, 25 березня 2015 зафіксовано факт недотримання фінансовим управлінням Димитровської міської ради вимог пункту 3.4. Порядку відкриття та закриття рахунків у національній валюті в органах Державної казначейської служби України, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 22 червня 2012 № 758, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 18 липня 2012 року за № 1206/21518, із змінами і доповненнями, (далі - Порядок), а саме: супровідним листом від 25 березня 2015 № 01-21/151 «Про надання картки із зразком підпису та відбитком печатки» фінансовим управлінням Димитровської міської ради до Управління була надана Картка із зразками підписів та відбитка печатки, Структура і чисельність фінансового управління Димитровської міської ради - додаток 5 до рішення міської ради від 26 грудня 2012 №VI/48-2, у яких наведена назва посади першого керівника: заступник міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради - начальник фінансового управління, що не відповідає назві посади, яка зазначена у Положенні про фінансове управління Димитровської міської ради (у новій редакції), затвердженому рішенням Димитровської міської ради від 23.02.2005 №IV/28-8, включеного до справи з юридичного оформлення рахунків, яка формується на кожного з клієнтів органу Казначейства. Пунктом 6.1. Порядку визначено, що до Картки включаються зразки підписів осіб, яким відповідно до законодавства або установчих документів надано право розпорядження рахунками та підписання платіжних, розрахункових та інших розпорядчих документів. Положення про фінансове управління Димитровської міської ради (у новій редакції), затверджене рішенням Димитровської міської ради від 23.03.2005 №IV/28-8 є установчим документом, яким фінансове управління Димитровської міської ради керується у своїй діяльності, про що свідчить п.1.6. Положення. Пунктом 1.8. Положення закріплено, що установу очолює начальник, який призначається на посаду і звільняється з посади міським головою за згодою начальника Головного фінансового управління. Також пунктом 1.10. Положення передбачено, що саме начальник управління здійснює керівництво діяльністю управління, видає у межах своєї компетенції накази, організує і контролює їх виконання, тощо. Ці норми також закріплено статтею 54 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні».

Таким чином, вимоги вищезазначеного Положення та інших нормативно-правових актів фінансовим управлінням Димитровської міської ради при наданні до УДКС в м. Димитрові документів 25 березня 2015 не були виконані. У зв'язку із чим, відповідачем супровідним листом від 30 березня 2015 №03-53/436 «Про повернення документів без виконання» документи були повернуті без виконання.

Тобіш, спірним питанням даної адміністративної справи є відмова відповідача прийняти до виконання Картку із зразком підпису та відбитком печатки фінансового управління Димитровської міської ради.

З приводу викладеного суд зазначає наступне.

Порядком відкриття та закриття рахунків у національній валюті в органах Державної казначейської служби України, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 22 червня 2012 № 758, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 18 липня 2012 року за № 1206/21518 регулюються відносини між органами Державної казначейської служби України і розпорядниками бюджетних коштів та одержувачами бюджетних коштів, відокремленими структурними підрозділами розпорядників бюджетних коштів, підприємствами, установами, організаціями і фізичними особами - підприємцями, а також органами, що контролюють справляння надходжень бюджету, та органами місцевого самоврядування в процесі відкриття (закриття) рахунків.

Згідно з пунктом 3.4. наведеного Порядку на кожного з клієнтів формуються справи з юридичного оформлення рахунків, які містять договір про здійснення розрахунково-касового обслуговування, додатковий договір (у разі наявності), реєстраційну картку розпорядника бюджетних коштів (одержувача бюджетних коштів), складену відповідно до Порядку формування Єдиного реєстру розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 22 грудня 2011 року № 1691, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 12 січня 2012 року за № 33/20346, зміни до неї та документи, які надаються разом з Реєстраційною карткою (змінами до неї), а також документи, визначені пунктами 3.1-3.3 цього розділу, абзацами третім, четвертим, шостим, сьомим пункту 6.6 розділу VI та пунктом 7.4 розділу VII цього Порядку, у тому числі ті, що втратили чинність.

Також у пункті 6.1. Порядку чітко зазначається, що для відкриття рахунків клієнти подають до органів Казначейства у двох примірниках картку із зразками підписів та відбитка печатки. До картки включаються зразки підписів осіб, яким відповідно до законодавства або установчих документів надано право розпорядження рахунками та підписання платіжних, розрахункових та інших розпорядчих документів. До картки обов'язково включається зразок відбитка печатки (для фізичної особи - підприємця - за наявності).

Суд також наголошує, що фінансове управління Димитровської міської ради керується у своїй діяльності Положенням про фінансове управління Димитровської міської ради (у новій редакції), затвердженим рішенням Димитровської міської ради від 23.03.2005 №IV/28-8 (арк. справи 12-25), що є установчим документом. Про це також свідчить п.1.6. Положення.

Згідно із пунктом 1.8. Положення, Управління очолює начальник, який призначається на посаду і звільняється з посади міським головою за згодою начальника Головного фінансового управління.

Пункт 1.10 Положення також закріплює, що саме начальник управління здійснює керівництво діяльністю управління; несе персональну відповідальність за виконання покладених завдань, визначає ступінь відповідальності заступника начальника управління, керівників його структурних підрозділів; призначає на посаду і звільнює з посади працівників; видає у межах своєї компетенції накази, організує і контролює їх виконання.

Наведені норми також закріплені у статті 54 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні». Зокрема зазначається, що сільська, селищна, міська, районна у місті (у разі її створення) рада у межах затверджених нею структури і штатів може створювати відділи, управління та інші виконавчі органи для здійснення повноважень, що належать до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад; керівники відділів, управлінь та інших виконавчих органів ради призначаються на посаду і звільняються з посади сільським, селищним, міським головою, головою районної у місті ради одноособово, а у випадках, передбачених законом, - за погодженням з відповідними органами виконавчої влади. При цьому, ч.4 ст. 54 наведеного Закону прямо передбачено, що положення про відділи, управління та інші виконавчі органи ради затверджуються відповідною радою.

Втім, у Картці із зразками підписів та відбитка печатки, наданій позивачем до УДКСУ у м. Димитрові, а також у Додатку 5 до рішення міської ради «Структура і чисельність фінансового управління Димитровської міської ради» від 26 грудня 2012 року № VI/48-2 (арк. справи 27) та у Додатку 5 до рішення міської ради «Структура і чисельність фінансового управління Димитрівської міської ради» від 22 січня 2014 року № VI/71-2 (арк. справи 26) посада першого керівника зазначена як Заступник міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради - начальник фінансового управління.

Суд не приймає до уваги посилання позивача на Постанову Верховної Ради від 02.12.2014 р №9-VIII «Про формування Кабінету Міністрів», ПКМ України від 30.04.2014 №197 «Про затвердження Положення про Міністерство регіонального розвитку, будівництва, та житлово-комунального господарства України», ПКМ України від 03.09.2014 року №495«Про затвердження Положення про Міністерство культури України», як в порівняння правильності оформлення свого Положення про фінансове управління Димитровської міської ради, бо це не є тими доказами, які містять інформацію щодо предмету спору в даній справі.

Таким чином, проаналізувавши наведені норми Порядку відкриття та закриття рахунків у національній валюті в органах Державної казначейської служби України, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 22 червня 2012 № 758, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 18 липня 2012 року за № 1206/21518, Закону України «Про місцеве самоврядування», дослідивши докази, надані сторонами по справі, суд погоджується з висновком відповідача викладеним у листі № 03-53/436 від 30 березня 2015 року про повернення документів без виконання, оскільки позивачем при наданні документів не було прийнято до уваги що посада першого керівника, яка наведена у Картці із зразками підписів та відбитка печатки, не відповідає посаді, зазначеній у положенні про фінансове управління Димитровської міської ради.

Стаття 71 КАС України передбачає, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Підсумовуючи вищевикладене, суд приходить до висновку про те, що Управлінням Державної казначейської служби України у м. Димитрові Донецької області, доведено правомірність повернення документів без виконання, таким чином позовні вимоги фінансового управління Димитровської міської ради є необґрунтованими та такими, що задоволенню не підлягають.

Відповідно до пункту 21 частини 1 статті 5 Закону України «Про судовий збір» позивач, як місцевий фінансовий орган звільнений від сплати судового збору.

З огляду на наведене, керуючись статтями 2, 7-12, 17-20, 69-72, 86, 87-98, 158-163, 167, 186, 254, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні адміністративного позову Фінансового управління Димитровської міської ради до Управління Державної казначейської служби України у м. Димитров Донецької області про визнання протиправними дії, зобов'язання вчинити дії щодо надання дозволу на прийняття зразків підписів та відбитка печатки - відмовити в повному обсязі.

Постанову ухвалено у нарадчій кімнаті та проголошено її вступну та резолютивну частини 17 червня 2015 року.

Повний текст постанови буде виготовлений 19 червня 2015 року.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Суддя Толстолуцька М.М.

Дата ухвалення рішення17.06.2015
Оприлюднено26.06.2015
Номер документу45397199
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/1267/15-а

Ухвала від 01.09.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Черпіцька Л.Т.

Постанова від 05.08.2015

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Арабей Тетяна Георгіївна

Постанова від 05.08.2015

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Арабей Тетяна Георгіївна

Ухвала від 20.07.2015

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Арабей Тетяна Георгіївна

Ухвала від 20.07.2015

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Арабей Тетяна Георгіївна

Постанова від 17.06.2015

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Толстолуцька М.М.

Постанова від 17.06.2015

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Толстолуцька М.М.

Ухвала від 02.06.2015

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Толстолуцька М.М.

Ухвала від 27.04.2015

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Толстолуцька М.М.

Ухвала від 08.04.2015

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Толстолуцька М.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні