Постанова
від 05.08.2015 по справі 805/1267/15-а
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Головуючий у 1 інстанції - Толстолуцька М.М.

Суддя-доповідач - Арабей Т. Г.

УКРАЇНА

ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05 серпня 2015 року справа №805/1267/15-а

приміщення суду за адресою: 84301, м. Краматорськ вул. Марата, 15

Донецький апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: Арабей Т.Г., Геращенка І.В., Міронової Г.М., при секретарі судового засідання - Челаховій О.О., за участю представника позивача - Сущенко І.В, представника відповідача - Передрій А.А., розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Фінансового управління Димитровської міської ради на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 17 червня 2015 року у справі № 805/1267/15-а за позовом Фінансового управління Димитровської міської ради до Управління Державної казначейської служби України у м. Димитрові Донецької області про визнання протиправними дії, зобов'язання вчинити дії щодо надання дозволу на прийняття зразків підписів та відбитка печатки,-

ВСТАНОВИВ:

07 квітня 2015 року, Фінансове управління Димитровської міської ради звернулось до суду з позовом до Управління Державної казначейської служби України у м. Димитрові Донецької областіпро визнання протиправною дію відповідача по поверненню із супровідним листом від 30 березня 2015 року № 03-53/436 без виконання Картки із зразками підписів та відбитка печатки, засвідчену міським головою 25 березня 2015 рокуза зобов'язання вчинити дії щодо надання дозволу на прийняття зразків підписів та відбитка печатки (а.с. 3-8).

Постановою Донецького окружного адміністративного суду від 17 червня 2015 року у справі № 805/1267/15-а у задоволені адміністративного позову відмовлено (а.с. 146-151).

Не погодившись з судовим рішенням, Фінансове управління Димитровської міської радиподало апеляційну скаргу, в якій просить скасувати постанову Донецького окружного адміністративного суду від 17 червня 2015 року у справі № 805/1267/15-а та прийняти нове рішення, яким задовольнити позовні вимоги у повному обсязі, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права(а.с. 154-158).

Представник позивача в судовому засіданні наполягала на задоволенні апеляційної скарги, просила суд постанову суду першої інстанції скасувати, прийняти нову постанову, якою задовольнити позовні вимоги у повному обсязі, надала пояснення аналогічні викладеним в апеляційній скарзі.

Представник відповідача в судовому засіданні заперечувала проти задоволення апеляційної скарги, просила суд постанову суду першої інстанції залишити в силі, надала пояснення аналогічні викладеним у своїх запереченнях, наданих до канцелярії суду 31 липня 2015 року (а.с. 178-180).

Колегія суддів, заслухавши доповідь судді-доповідача, пояснення представників сторін, перевіривши матеріали справи і обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, вважає за необхідне вимоги, викладені в апеляційній скарзі, задовольнити, а постанову суду першої інстанції скасувати, з наступних підстав.

В суді першої та апеляційної інстанції встановлено, що Фінансове управління Димитровської міської ради 25 березня 2015 року надало Управлінню Державної казначейської служби України у м. Димитрові Донецької області Картку із зразками підписів та відбитка печатки, засвідчену міським головою 25 березня 2015 року з додатками (а.с. 10-11), що вбачається з супровідного листа №01-21/151 (а.с. 80)

30 березня 2015 року відповідачем повернуто вказані документи без виконання та зазначено про недотримання позивачем п. 3.4. Порядку відкриття та закриття рахунків у національній валюті в органах Державної казначейської служби України, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 22 червня 2012 року №758, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 18 липня 2012 року за № 1206/21518, із змінами та доповненнями, а саме: посада першого керівника, яка наведена у картці із зразками підписів та відбитка печатки не відповідає посаді, зазначеній у Положенні про фінансове управління Димитровської міської ради, затвердженому рішенням Димитровської міської ради від 23 березня 2005 року № IV/28-8, включеного до справи з юридичного оформлення рахунків, що вбачається з супровідного листа №03-53/436 (а.с. 9)

Не погодившись з відмовою відповідача приймати вищевказані документи, Фінансове управління Димитровської міської ради звернулось до Донецького окружного адміністративного суду з даним адміністративним позовом.

Спірним питанням даної справи є відмова відповідача прийняти до виконання Картку із зразком підпису та відбитком печатки фінансового управління Димитровської міської ради.

Відмовляючи у задоволені позовних вимог, суд першої інстанції виходив з того, що при наданні документіввідповідачу управлінням не прийнято до уваги те, що посада першого керівника, яка наведена у Картці із зразками підписів та відбитка печатки, не відповідає посаді, зазначеній у положенні про фінансове управління Димитровської міської ради.

Суд апеляційної інстанції не погоджується з рішенням суду першої інстанції з наступних підстав.

Порядком відкриття та закриття рахунків у національній валюті в органах Державної казначейської служби України, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 22 червня 2012 № 758, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 18 липня 2012 року за № 1206/21518 (далі - Порядок № 758) регулюються відносини між органами Державної казначейської служби України і розпорядниками бюджетних коштів та одержувачами бюджетних коштів, відокремленими структурними підрозділами розпорядників бюджетних коштів, підприємствами, установами, організаціями і фізичними особами - підприємцями, а також органами, що контролюють справляння надходжень бюджету, та органами місцевого самоврядування в процесі відкриття (закриття) рахунків.

Згідно з пунктом 3.4. Порядку № 758 на кожного з клієнтів формуються справи з юридичного оформлення рахунків, які містять договір про здійснення розрахунково-касового обслуговування, додатковий договір (у разі наявності), реєстраційну картку розпорядника бюджетних коштів (одержувача бюджетних коштів), складену відповідно до Порядку формування Єдиного реєстру розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 22 грудня 2011 року № 1691, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 12 січня 2012 року за № 33/20346, зміни до неї та документи, які надаються разом з Реєстраційною карткою (змінами до неї), а також документи, визначені пунктами 3.1-3.3 цього розділу, абзацами третім, четвертим, шостим, сьомим пункту 6.6 розділу VI та пунктом 7.4 розділу VII цього Порядку, у тому числі ті, що втратили чинність.

Відповідно до п. 6.1. Порядку № 758 для відкриття рахунків клієнти подають до органів Казначейства у двох примірниках картку із зразками підписів та відбитка печатки. До картки включаються зразки підписів осіб, яким відповідно до законодавства або установчих документів надано право розпорядження рахунками та підписання платіжних, розрахункових та інших розпорядчих документів. До картки обов'язково включається зразок відбитка печатки (для фізичної особи - підприємця - за наявності).

Пунктом 6.2 Порядку № 758 встановлено, що право першого підпису належить першому керівнику (у військових частинах - командиру, начальнику) та його заступникам і не може бути надано головному бухгалтеру та іншим особам, які мають право другого підпису. У разі відсутності у штатному розписі посади заступника керівника право першого підпису або тимчасове право першого підпису може бути надано іншим посадовим особам.

Відповідно дост. 54 Закону України «Про місцеве самоврядування в України» сільська, селищна, міська, районна у місті (у разі її створення) рада у межах затверджених нею структури і штатів може створювати відділи, управління та інші виконавчі органи для здійснення повноважень, що належать до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад; керівники відділів, управлінь та інших виконавчих органів ради призначаються на посаду і звільняються з посади сільським, селищним, міським головою, головою районної у місті ради одноособово, а у випадках, передбачених законом, - за погодженням з відповідними органами виконавчої влади.

Частиною 4 ст. 54 Закону України «Про місцеве самоврядування в України передбачено, що положення про відділи, управління та інші виконавчі органи ради затверджуються відповідною радою.

Як встановлено у суді першої та апеляційної інстанції, Фінансове управління Димитровської міської ради керується у своїй діяльності Положенням про Фінансове управління Димитровської міської ради (у новій редакції) (далі - Положення), затвердженим рішенням Димитровської міської ради від 23 березня 2005 року №IV/28-8 (а.с. 12-25), що є установчим документом.

Відповідно до пунктом 1.8. Положення, управління очолює начальник, який призначається на посаду і звільняється з посади міським головою за згодою начальника Головного фінансового управління.

Пункт 1.10 Положення також закріплює, що саме начальник управління здійснює керівництво діяльністю управління; несе персональну відповідальність за виконання покладених завдань, визначає ступінь відповідальності заступника начальника управління, керівників його структурних підрозділів; призначає на посаду і звільнює з посади працівників; видає у межах своєї компетенції накази, організує і контролює їх виконання.

Як вбачається з матеріалів справи, у Картці із зразками підписів та відбитка печатки, наданій позивачем до Управління Державної казначейської служби України у м. Димитрові Донецької області (а.с. 10-11), у Додатку 5 до рішення міської ради «Структура і чисельність фінансового управління Димитровської міської ради» від 26 грудня 2012 року № VI/48-2 (а.с. 27) та у Додатку 5 до рішення міської ради «Структура і чисельність фінансового управління Димитрівської міської ради» від 22 січня 2014 року № VI/71-2 (а.с. 26) посада першого керівника (Сущенко І.В.) зазначена як «Заступник міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради - начальник фінансового управління».

Розпорядженням міського голови Димитровської міської ради від 29 грудня 2006 року № 280 Сущенко І.В. призначено на посаду начальника фінансового управління Димитровської міської ради (а.с. 28).

Рішенням Димитровської міської ради від 26 грудня 2012 року № Vi/48-3 Сущенко І.В. затверджено заступником міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради - начальником фінансового управління (а.с. 29).

Враховуючи вищевикладене та те, що в матеріалами справи підтверджено повноваження Сущенко І.В., як начальна фінансового управління, суд апеляційної інстанції дійшов висновку про безпідставність відмови відповідача у прийняті Картки із зразками підписів та відбитку печатки.

Окрім того, як встановлено в суді апеляційної інстанції Сущенко І.В очолює посаду заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради - начальника фінансового управління з 2012 року . Представником відповідача не заперечувалось у судовому засіданні, що аналогічна картка із зразками підпису саме Сущенко І.В. за зазначеною посадою(заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради - начальника фінансового управлінняУправлінням Державної казначейської служби України у м. Димитрові Донецької області )приймалась та з 2012 року знаходилась у відповідача.

Крім того, суд апеляційної інстанції зазначає, що Порядком № 758 не передбачено процедури чи механізму повернення без виконання картки із зразками підписів та відбитка печатки, в тому числі з підстав не відповідності посади першого керівника, яку наведено у картці із зразками підписів та відбитку печатки посаді, зазначеній в установчому документі.

Відповідно до приписів ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст.72 цього Кодексу.

З врахуванням викладеного, колегія суддів дійшла до висновку про наявність підстав для скасування постанови суду першої інстанції згідно ст. 202 Кодексу адміністративного судочинства України з прийняттям нової постанови про задоволення позовних вимог у повному обсязі.

На підставі наведеного, керуючись статтями 184, 195, 196, 198, 202, 205, 207, 211, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Фінансового управління Димитровської міської ради на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 17 червня 2015 року у справі № 805/1267/15-а - задовольнити.

Постанову Донецького окружного адміністративного суду від 17 червня 2015 року у справі № 805/1267/15-а за позовом Фінансового управління Димитровської міської ради до Управління Державної казначейської служби України у м. Димитрові Донецької області про визнання протиправними дії, зобов'язання вчинити дії щодо надання дозволу на прийняття зразків підписів та відбитка печатки - скасувати.

Прийняти нову постанову.

Адміністративний позов Фінансового управління Димитровської міської ради задовольнити.

Визнати протиправною дію Управління Державної казначейської служби України у м. Димитрові Донецької області по поверненню із супровідним листом від 30 березня 2015 року № 03-53/436 без виконання Картки із зразками підписів та відбитку печатки, засвідчену міським головою 25 березня 2015 року.

Зобов'язати Управління Державної казначейської служби України у м. Димитрові Донецької області вчинити дію, а саме прийняти зазначену Карту та оформити дозвіл на прийняття зразків підписів та відбитка печатки Фінансового управління Димитровської міської ради.

Вступну та резолютивну частини постанови прийнято в нарадчій кімнаті та проголошено в судовому засіданні 05 серпня 2015 року.

Повний текст постанови виготовлено 07 серпня 2015 року.

Постанова суду апеляційної інстанції за наслідками перегляду набирає законної сили з моменту проголошення.

Постанова може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції, а в разі складення в повному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу - з дня складення в повному обсязі.

Судді Т.Г.Арабей

І.В.Геращенко

Г.М. Міронова

СудДонецький апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.08.2015
Оприлюднено12.08.2015
Номер документу48074301
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/1267/15-а

Ухвала від 01.09.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Черпіцька Л.Т.

Постанова від 05.08.2015

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Арабей Тетяна Георгіївна

Постанова від 05.08.2015

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Арабей Тетяна Георгіївна

Ухвала від 20.07.2015

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Арабей Тетяна Георгіївна

Ухвала від 20.07.2015

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Арабей Тетяна Георгіївна

Постанова від 17.06.2015

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Толстолуцька М.М.

Постанова від 17.06.2015

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Толстолуцька М.М.

Ухвала від 02.06.2015

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Толстолуцька М.М.

Ухвала від 27.04.2015

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Толстолуцька М.М.

Ухвала від 08.04.2015

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Толстолуцька М.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні