Постанова
від 23.06.2015 по справі 826/5737/15
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

23 червня 2015 року                     № 826/5737/15

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Іщука І.О., розглянув у порядку письмового провадження адміністративну справу

за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю «Бай-Бек Компані»

до Державної податкової інспекції у Шевченківському районі ГУ ДФС у м. Києві

про визнання дій протиправними, зобов'язання вчинити дії,

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Бай-Бек Компані» (далі по тексту - позивач) звернулось до Окружного адміністративного суду м. Києва з позовом до Державної податкової інспекції у Шевченківському районі ГУ ДФС у м. Києві (далі по тексту - відповідач), в якому просить суд:

- визнати протиправними дії ДПІ у Шевченківському районі ГУ ДФС у м. Києві щодо неприйняття як податкової звітності податкових декларацій ТОВ «Бай-Бек Компані» (код ЄДРПОУ 39402945) з податку на додану вартістю, додатків до неї: № 1 – розрахунку сум ПДВ по податковій декларації х ПДВ (Д 1), № 5 – розшифровки податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів (Д 5) та № 6 – довідки (Д 6), що подаються платниками, що заповнюють рядки 3, та/або 4, та /або 5декларації, та підприємствами (організаціями) інвалідів, за січень 2015 року, та податкової декларації з ПДВ, додатку до неї № 5 – розшифровки податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів (Д 5) за лютий 2015 року;

- зобов'язати ДПІ у Шевченківському районі ГУ ДФС у м. Києві відобразити показники податкової звітності ТОВ «Бай-Бек Компані» (код ЄДРПОУ 39402945): податкових декларацій з податку на додану вартість додатків до неї: № 1 – розрахунку сум ПДВ по податковій декларації х ПДВ (Д 1), № 5 – розшифровки податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів (Д 5) та № 6 – довідки (Д 6), що подаються платниками, що заповнюють рядки 3, та/або 4, та /або 5декларації, та підприємствами (організаціями) інвалідів, за січень 2015 року, та податкової декларації з ПДВ, додатку до неї № 5 – розшифровки податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів (Д 5) за лютий 2015 року в картці особового рахунку ТОВ «Бай-Бек Компані»;

- зобов'язати ДПІ у Шевченківському районі ГУ ДФС у м. Києві внести показники податкової звітності ТОВ «Бай-Бек Компані» (код ЄДРПОУ 39402945): податкових декларацій з податку на додану вартість додатків до неї: № 1 – розрахунку сум ПДВ по податковій декларації х ПДВ (Д 1), № 5 – розшифровки податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів (Д 5) та № 6 – довідки (Д 6), що подаються платниками, що заповнюють рядки 3, та/або 4, та /або 5декларації, та підприємствами (організаціями) інвалідів, за січень 2015 року, та податкової декларації з ПДВ, додатку до неї № 5 – розшифровки податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів (Д 5) за лютий 2015 року, в тому числі зобов'язати відобразити в електронній базі даних «Деталізована інформація по платнику податків на додану вартість щодо результатів автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту у розрізі контрагентів на рівні ДПА України», автоматизованих інформаційних систем АІС «Система автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі на рівні ДПА України», АІС «Податковий блок» та інших податкових базах суми податкового кредиту та податкових зобов'язань з ПДВ за вказані періоди;

- заборонити використання та передачу податковим органам в ході проведення перевірок контрагентів ТОВ «Бай-Бек Компані» (код ЄДРПОУ 39402945) даних, встановлених в ході співставлення показників податкових зобов'язань та податкового кредиту даного суб'єкта господарювання, щодо невідображення показників податкової звітності з ПДВ за січень 2015 року та лютий 2015 року в податкових базах.

Позовні вимоги мотивовані тим, що Державною податковою інспекцією у Шевченківському районі ГУ ДФС у м. Києві вчинено протиправні дії з неприйняття податкових декларації ТОВ «Бай-Бек Компані» з податку на додану вартість (з додатками) за січень 2015 року та лютий 2015 року.

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав та просив суд задовольнити їх в повному обсязі з тих підстав, що на момент подачі декларації позивач знаходився за адресою, яка вказана в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.

Представник відповідача в судовому засіданні проти позовних вимог заперечувала та просила суд відмовити в їх задоволенні з огляду на відсутність юридичної особи за місцезнаходженням,тому відмова у прийнятті податкової декларації є правомірною, суду надала письмові заперечення проти позову.

Сторони у судовому засіданні 20.05.2015 заявили клопотання про продовження розгляду справи у порядку письмового провадження, з огляду на що та відповідно до частини 4 статті 122 Кодексу адміністративного судочинства України суд ухвалив про продовження розгляду справи в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.

Розглянувши подані сторонами документи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд,

ВСТАНОВИВ:

До ДПІ у Шевченківському районі Головного управління ДФС у м. Києві ТОВ «Бай-Бек Компані» 20.02.2015 кур'єрською службою подано податкову декларацію з податку на додану вартість (з додатками) за січень 2015 року.

Листом «Про відмову у прийнятті податкової декларації» № 5244 від 23.02.2015 відповідачем відмовлено ТОВ «Бай-Бек Компані» у прийнятті податкової декларації.

Також, до ДПІ у Шевченківському районі Головного управління ДФС у м. Києві ТОВ «Бай-Бек Компані» 18.03.2015 кур'єрською службою подано податкову декларацію з податку на додану вартість (з додатками) за лютий 2015 року.

Листом «Про відмову у прийнятті податкової декларації» № 8884 від 19.03.2015 відповідачем відмовлено ТОВ «Бай-Бек Компані» у прийнятті податкової декларації.

Частиною 2 статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Пунктом 46.1 статті 46 Податкового кодексу України (в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин) визначено, що податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.

Податкова декларація складається за формою, затвердженою в порядку, визначеному положеннями пункту 46.5 статті 46 цього Кодексу. Форма податкової декларації повинна містити необхідні обов'язкові реквізити і відповідати нормам та змісту відповідних податку та збору (пункт 48.1 статті 48 ПК України).

Податкова декларація повинна містити такі обов'язкові реквізити: тип документа (звітний, уточнюючий, звітний новий); звітний (податковий) період, за який подається податкова декларація; звітний (податковий) період, що уточнюється (для уточнюючого розрахунку); повне найменування (прізвище, ім'я, по батькові) платника податків згідно з реєстраційними документами; код платника податків згідно з Єдиним державним реєстром підприємств та організацій України або податковий номер: реєстраційний номер облікової картки платника податків або серію та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний орган державної податкової служби і мають відмітку у паспорті); місцезнаходження (місце проживання) платника податків; найменування органу державної податкової служби, до якого подається звітність: дата подання звіту (або дата заповнення - залежно від форми); ініціали, прізвища та реєстраційні номери облікових карток або інші відомості, визначені в абзаці сьомому цього пункту, посадових осіб платника податків; підписи платника податку - фізичної особи та/або посадових осіб платника податку, визначених ним Кодексом, засвідчені печаткою платника податку (за наявності).

Як вбачається з матеріалів справи, підставою для неприйняття спірної податкової декларації стало те, що в останній невірно зазначено обов'язкові реквізити, а саме: невірно зазначено місцезнаходження позивача.

Як зазначає відповідач, товариству з обмежено відповідальністю «Бай-Бек Компані» були направлені листи про відмову у прийнятті податкових декларацій від № 5244 від 23.02.2015 та № 8884 від 19.03.2015, проте вони були повернуті з відміткою «по вказаній адресі підприємство не знаходиться».

Також зазначає, що ГВПМ ДПІ у Шевченківському районі, на запит № 132 від 04.02.2015, було здійснено заходи по встановленню місцезнаходження позивача, що призвело у подальшому до складання довідки про встановлення місцезнаходження платника податків № 420 від 09.02.2015, якою місцезнаходження не встановлено та написано повідомлення про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням, яке надіслано державному реєстратору.

Вирішуючи дану справу суд виходить з наступного.

Як вбачається з матеріалів справи, в рядках 06 декларацій з податку на додану вартість за січень 2015 та лютий 2015 року зазначена податкова адреса товариства з обмеженою відповідальністю «Бай-Бек Компані»: (місто Київ, Шевченківський район, вул. Саксаганського, буд. 133А, офіс 2).

Відповідно до пункту 45.2 статті 45 Податкового кодексу України, податковою адресою юридичної особи (відокремленого підрозділу юридичної особи) є місцезнаходження такої юридичної особи, відомості про що містяться у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.

Згідно зі ст. 93 Цивільного кодексу України місцезнаходженням юридичної особи є фактичне місце ведення діяльності чи розташування офісу, з якого проводиться щоденне керування діяльністю юридичної особи (переважно знаходиться керівництво) та здійснення управління і обліку.

Статтею 1 Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців» від 15.05.2003 №755-IV (надалі – Закон №755-IV) визначено, що місцезнаходження юридичної особи - адреса органу або особи, які відповідно до установчих документів юридичної особи чи закону виступають від її імені (далі - виконавчий орган).

Статтею 17 Закону №755-IV визначено, що в Єдиному державному реєстрі містяться відомості про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням, про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу, а також відомості про зарезервовані найменування юридичних осіб.

Частиною 1 статті 18 Закону №755-IV відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, були внесені до нього, то такі відомості вважаються достовірними і можуть бути використані в спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідних змін.

Як вбачається з матеріалів справи, на момент подання податкової звітності з податку на додану вартість за січень 2015 року (20.02.2015) та за лютий 2015 року (18.03.2015) до державної податкової інспекції в Шевченківському районі ГУ ДФС у м. Києві, відповідно до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців місцезнаходження товариства з обмеженою відповідальністю «Бай-Бек Компані» було: 01032, місто Київ, Шевченківський район, вул. Саксаганського, буд. 133А, офіс 2.

Внесення відомостей щодо відсутності підтвердження відомостей про юридичну особу було внесено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців лише 21.04.2015, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, виданого станом на 26.05.2015.

Таким чином, на момент подання звітності товариство з обмеженою відповідальністю «Бай-Бек Компані» перебувало за податковою адресою, визначеною в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, а, отже, відомості визначені в декларації мали всі обов'язкові реквізити.

Згідно з пунктом 49.8 статті 49 Податкового кодексу України прийняття податкової декларації є обов'язком контролюючого органу. Під час прийняття податкової декларації уповноважена посадова особа контролюючого органу, в якому перебуває на обліку платник податків, зобов'язана перевірити наявність та достовірність заповнення всіх обов'язкових реквізитів, передбачених пунктами 48.3 та 48.4 статті 48 цього Кодексу, інші показники, зазначені в податковій декларації платника податків, до її прийняття перевірці не підлягають.

Пунктом 49.11 статті 49 Податкового кодексу України встановлено, що у разі подання платником податків до контролюючого органу податкової декларації, заповненої з порушенням вимог пунктів 48.3 та 48.4 статті 48 цього Кодексу, такий контролюючий орган зобов'язаний надати такому платнику податків письмове повідомлення про відмову у прийнятті його податкової декларації із зазначенням причин такої відмови.

У разі отримання такої податкової декларації особисто від платника або його представника - протягом трьох робочих днів з дня її отримання (пп.49.11.2 п. 49.11 ст. 49 цього Кодексу).

За таких обставин, відповідачем не надано суду належних та допустимих доказів, що відмова у прийнятті податкових декларацій (з додатками) позивача за січень 2015 року та лютий 2015 року вчинена у відповідності до вимог чинного законодавства, а тому аналіз фактичних обставин справи та норм чинного законодавства дає суду підстави дійти висновку про обґрунтованість позовних вимог у цій частині та наявність підстав для їх задоволення.

Щодо вимог позивача про заборону використання та передачі податковим органам в ході проведення перевірок контрагентів товариства з обмеженою відповідальністю «Бай-Бек Компані» даних, встановлених в ході співставлення показників податкових зобов'язань та податкового кредиту даного суб'єкта господарювання, щодо невідображення показників податкової звітності з податку на додану вартість за січень 2015 року та лютий 2015 року в податкових базах, то суд вважає, оскільки в цій частині права позивача не порушені, вимога заявлена на майбутнє, тому є необґрунтованою та задоволенню не підлягає.

Згідно з частиною першою статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Відповідно до частини другої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Таким чином, суд частково задовольняє позовні вимоги товариства з обмеженою відповідальністю «Бай-Бек Компані».

Судовий збір підлягає розподілу у відповідності до норм статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України.

Керуючись ст.ст. 69-71, 94, 160-163, 167, 254 КАС України, Окружний адміністративний суд м. Києва, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов товариства з обмеженою відповідальністю «Бай-Бек Компані» задовольнити частково.

2. Визнати протиправними дії державної податкової інспекції у Шевченківському районі ГУ ДФС у м. Києві щодо неприйняття як податкової звітності податкових декларацій товариства з обмеженою відповідальністю «Бай-Бек Компані» (код ЄДРПОУ 39402945) з податку на додану вартістю (з додатками) за січень 2015 року та за лютий 2015 року.

3. Зобов'язати державну податкову інспекцію у Шевченківському районі ГУ ДФС у м. Києві відобразити показники податкової звітності товариства з обмеженою відповідальністю «Бай-Бек Компані» (код ЄДРПОУ 39402945): податкових декларацій з податку на додану вартість (з додатками) за січень 2015 року та за лютий 2015 року в картці особового рахунку товариства з обмеженою відповідальністю «Бай-Бек Компані».

4. Зобов'язати держану податкову інспекцію у Шевченківському районі ГУ ДФС у м. Києві відобразити (внести) показники податкової звітності товариства з обмеженою відповідальністю «Бай-Бек Компані» (код ЄДРПОУ 39402945): податкові декларації з податку на додану вартість (з додатками) за січень 2015 року та за лютий 2015 року в електронних базах даних податкової звітності.

5. В решті позовних вимог відмовити.

6. Судові витрати в сумі 54,81 грн. присудити на користь товариства з обмеженою відповідальністю «Бай-Бек Компані» за рахунок Державного бюджету України.

Постанова відповідно до ч. 1 ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом.

Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів з дня її отримання особою, яка оскаржує постанову, за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя І.О. Іщук

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення23.06.2015
Оприлюднено30.06.2015
Номер документу45456096
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/5737/15

Ухвала від 03.10.2016

Адміністративне

Верховний Суд України

Волков О.Ф.

Ухвала від 02.09.2016

Адміністративне

Верховний Суд України

Волков О.Ф.

Постанова від 31.05.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Сірош М.В.

Ухвала від 13.08.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Сірош М.В.

Ухвала від 28.07.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Сорочко Є.О.

Ухвала від 16.07.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Сорочко Є.О.

Ухвала від 16.07.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Сорочко Є.О.

Постанова від 23.06.2015

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Іщук І.О.

Ухвала від 10.04.2015

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Іщук І.О.

Ухвала від 01.04.2015

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Іщук І.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні