ЗАПОРІЗЬКИЙ
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ІМЕНЕМ
УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
11 серпня
2009 року
Справа №
2а-3914/09/0870
(14 год.
27 хв.)
м.
Запоріжжя
Запорізький окружний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді Садового І.В.,
при секретарі судового засідання
Шатан О.М.,
за участю представників:
позивача: Маковського М.В.,
відповідача:
Горобченко В.В.,
розглянув у відкритому судовому
засіданні адміністративну справу
за
позовною заявою:
Товариства
з обмеженою відповідальністю «Ігросервіс - Восток»
до:
Державної
податкової інспекції у Ленінському район м.Запоріжжя
про:
скасування
рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій від 12.05.2009
№0001112304.
02.07.2009
Товариство з обмеженою відповідальністю «Ігросервіс - Восток» звернулося до Запорізького окружного
адміністративного суду із позовною заявою до Державної податкової інспекції у
Ленінському районі м.Запоріжжя про скасування рішення про застосування штрафних
(фінансових) санкцій від 12.05.2009 №0001112304.
Ухвалою
суду від 03.07.2009 відкрито провадження в адміністративній справі №2а-3914/09/0870, закінчено підготовче провадження та
призначено справу до судового розгляду на 05.08.2009. У судовому засіданні
оголошувалась перерва до 10.08.2009.
Розгляд
справи здійснювався за допомогою технічних засобів, а саме:
програмно-апаратного комплексу «Камертон».
У
судовому засіданні 10.08.2009, на підставі ст. 160 КАС України, судом
проголошено вступну та резолютивну частину постанови. Судом оголошено про час
виготовлення постанови у повному обсязі.
Представник
позивача у судовому засіданні надав заяву про уточнення позовних вимог, якою
зменшив позовні вимоги та просить скасувати рішення Державної податкової
інспекції у Ленінському районі м.Запоріжжя від 12.05.2009 №0001112304 в частині
застосування штрафних санкцій за порушення п.1 ст.3 Закону України «Про
застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського
харчування та послуг» від 01.06.2000
№1776-ІІІ у розмірі 5780 грн. На
обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що господарська одиниця Філії
ТОВ «ІГРОСЕРВІС-ВОСТОК» у м.Донецьку, яка розташована за адресою:АДРЕСА_1,
використовує зареєстрований у ДПІ
Ворошиловського району м.Донецька реєстратор розрахункових операцій Датекс МР 5000 і (заводський номер Дю
НОМЕР_1, фіскальний номер НОМЕР_1, реєстраційне посвідчення №НОМЕР_1), через
який проводяться всі операції по купівлі-продажу кредитів для гри на гральних
автоматах.
Апарат даної
марки згідно із п.1 Постанови Кабінету Міністрів України від 18.02.2002 року
№199 «Про затвердження вимог щодо реалізації фіскальних функцій реєстраторами
розрахункових операцій для різних сфер застосування» відповідає вимогам щодо
реалізації фіскальних функцій, так як його внесено до реєстру протокольним
рішенням Державної комісії з питань впровадження електронних систем і засобів
контролю та управління товарним грошовим обігом від 14.03.2005 року № 19.
Враховуючи
те, що в Україні не існує фіскальних блоків для гральних автоматів, що внесені
до Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій, ТОВ
«ІГРОСЕРВІС-ВОСТОК» та його філії у рамках норм чинного законодавства України
використовують в своєї господарської діяльності електронні контрольно-касові
апарати офіційно дозволені для використання в наданні послуг з грального
бізнесу. Просить позов задовольнити та скасувати спірне рішення.
Уточнення
позовних вимог відповідає вимогам ст.51 КАС України, а тому приймаються судом.
Відповідач
заперечив проти позовних вимог з підстав, зазначених у запереченнях від
28.07.2009. Просить у задоволенні позову відмовити. Зокрема зазначив, що на
підставі направлень на перевірку від 15.04.2009
№345 №346 фахівцями ДПІ у Ворошиловському районі м.Донецька - проведена
перевірка щодо контролю за здійсненням розрахункових операцій філії ТОВ «Ігросервіс-Восток» у
м.Донецьку, якій належить зал гральних автоматів, розташований по
вулАДРЕСА_1
Перевіркою встановлені порушення п.1, п.2, п.13 ст.3 Закону України «Про
застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського
харчування та послуг» (із змінами та доповненнями) від 01.06.2000, №1776-ІІІ, а
саме: надання послуг на 17 (сімнадцяти)
гральних автоматах, які не
зареєстровані, не опломбовані та не переведені у фіскальний режим роботи;
проведення розрахункової операції без застосування реєстратора розрахункових
операцій на суму 50 грн.; невідповідність суми готівки на місці проведення розрахунків
сумі коштів, зазначеній в денному звіті РРО на суму 50 грн. На підставі
зазначеного акту перевірки до ТОВ «Ігросервіс-Восток» прийнято рішення про
застосування штрафних (фінансових) санкцій від 12.05.2009 року №0001112304 на загальну суму 6280 грн.
У зв'язку з
настанням 1 січня 2007 року терміну переведення суб'єктів господарювання на
розрахунки із застосуванням РРО, який встановлено постановою КМУ від 07.02.2001
р. №121, такі СПД мають застосовувати гральні автомати, які оснащені фіскальною
пам'яттю і працюють у режимі РРО.
Крім того,
щодо підстав проведення перевірки, відповідач зазначив, що при проведенні
перевірки направлення на перевірку, копія наказу на перевірку отримані під
розписку директором філії ТОВ «ІГРОСЕРВІС - ВОСТОК» у м.Донецьку. Таким чином,
при проведенні перевірки ТОВ “Ігросервіс - Восток”, податковою не було порушено встановлений законодавством порядок
її проведення. Позивач погодився у судовому засіданні про те, що порядку
проведення перевірки з боку відповідача порушено не було.
Розглянувши
матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, суд -
ВСТАНОВИВ:
16 квітня
2009 року працівниками Державної податкової інспекції у Ворошиловському районі
м.Донецька була здійснена перевірка господарської одиниці Філії ТОВ
«ІГРОСЕРВІС-ВОСТОК» у м.Донецьк - залу гральних автоматів, який знаходиться за
адресою:АДРЕСА_1 щодо контролю за дотриманням суб'єктами господарювання порядку
проведення розрахунків за товари (послуги), вимог з регулювання обігу готівки,
наявності торгових патентів і ліцензій.
За результатами перевірки був складений акт №
004005/0202/05/62/23/34374023 від 16.04.2009.
Як зазначено
в акті перевірки № 004005/0202/05/62/23/34374023 від 16.04.2009: «не переведені
у фіскальний режим роботи автомати з продажу послуг реєстраторів розрахункових
операцій у кількості 16 гральних автоматів та автомат типа рулетка на п'ять
місць, всі апарати знаходяться у робочому стані та підключені до
електромережі».
При цьому,
на думку перевіряючих, був порушений п.1 ст.3 Закону України «Про застосування
реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування
та послуг».
Крім того,
актом перевірки були встановлені порушення п.2, п.13 ст.3 Закону України «Про
застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського
харчування та послуг», а саме: проведення розрахункової операції без
застосування реєстратора розрахункових операцій на суму 50 грн.;
невідповідність суми готівки на місці проведення розрахунків сумі коштів,
зазначеній в денному звіті РРО на суму 50 грн.
За
результатами перевірки 12.05.2009 ДПІ у Ленінському районі м.Запоріжжя було
винесене рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій №0001112304 на
загальну суму 6 280 грн. За порушення п.1 ст.3 Закону України «Про застосування
реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування
та послуг» до позивача застосовані штрафні (фінансові) санкції на суму 5 780
грн. Позивач оскаржує рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій
№0001112304 від 12.05.2009 в цій частині. Інші порушення позивач не оскаржує.
Оцінивши
представлені докази у їх сукупності
вважаю, що позов підлягає задоволенню
з наступних підстав.
Відповідно
до ст.9 КАС України, суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної
влади, органи місцевого
самоврядування, їхні посадові і службові
особи зобов'язані діяти лише на
підставі, в межах повноважень та у
спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Суд вирішує
справи на підставі Конституції та законів України, а також міжнародних
договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України.
Суд
застосовує інші нормативно-правові акти, прийняті відповідним органом на
підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та
законами України.
Згідно до
ст.19 Конституції України, правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах,
відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено
законодавством.
Органи
державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи
зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що
передбачені Конституцією та Законами України.
Згідно п.1
ст.11 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» від 04.12.1990
№509-ХІІ (із змінами та доповненнями) (далі - Закон №509-ХІІ), органи державної
податкової служби у випадках, в межах компетенції та у порядку,
встановлених законами України, мають право:
здійснювати документальні
невиїзні перевірки (на підставі поданих податкових декларацій, звітів та інших документів,
пов'язаних з нарахуванням і сплатою податків та
зборів (обов'язкових платежів) незалежно від способу їх подачі), а також
планові та позапланові виїзні перевірки своєчасності, достовірності, повноти
нарахування і сплати податків та зборів
(обов'язкових платежів), додержання валютного законодавства юридичними особами,
їх філіями, відділеннями, іншими відокремленими підрозділами, що не мають
статусу юридичної особи, а також фізичними особами, які мають статус суб'єктів
підприємницької діяльності чи не мають такого статусу, на яких згідно із
законами України покладено обов'язок
утримувати та/або сплачувати податки і збори (обов'язкові платежі), крім Національного банку України та
його установ (далі
- платники податків).
Стаття 112
Закону №509-ХІІ «Умови допуску посадових осіб органів державної податкової
служби до проведення планових та позапланових виїзних перевірок» передбачає, що
посадові особи органу державної податкової служби вправі приступити до
проведення планової або позапланової виїзної перевірки за наявності підстав для
їх проведення, визначених цим та іншими законами України, та за умови надання
платнику податків під розписку:
1) направлення
на перевірку, в якому зазначаються дата його видачі, назва органу державної
податкової служби, мета, вид (планова або позапланова), підстави, дата початку
та дата закінчення перевірки, посади,
звання та прізвища посадових осіб органу державної податкової служби, які
проводитимуть перевірку;
2) копії
наказу керівника податкового органу про проведення позапланової виїзної
перевірки, в якому зазначаються підстави проведення позапланової перевірки,
дата її початку та дата закінчення.
Як
вбачається з матеріалів справи направлення на проведення перевірки та наказ
було вручено 16.04.2009 директору Філії ТОВ «ІГРОСЕРВІС - ВОСТОК». Позивач
погодився у судовому засіданні про те, що порядку проведення перевірки з боку
відповідача порушено не було.
Відповідно
до пункту 1 ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових
операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» суб'єкти підприємницької діяльності, які
здійснюють розрахункові операції в готівковій формі (із застосуванням платіжних
карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у
сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов'язані: проводити
розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через
зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний
режим роботи реєстратори розрахункових операцій з роздрукуванням відповідних
розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій,
або у випадках передбачених цим Законом, із застосуванням зареєстрованих у
встановленому порядку розрахункових книжок.
Відповідно
до ст.2 Закон України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у
сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 06.07.1995 №265/95-ВР
(із змінами та доповненнями), розрахункова операція - приймання від покупця
готівкових коштів, платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо за місцем
реалізації товарів (послуг), видача готівкових коштів за повернутий покупцем
товар (ненадану послугу), а у разі застосування банківської платіжної картки
-оформлення відповідного розрахункового документа щодо оплати в безготівковій
формі товару (послуги) банком покупця або, у разі повернення товару (відмови
від послуги), оформлення розрахункових документів щодо перерахування коштів у
банк покупця.
Стаття 2
цього Закону містить визначення терміну реєстратор розрахункових операцій.
Реєстратор розрахункових операцій - це пристрій або програмно-технічний
комплекс, в якому реалізовані фіскальні функції і який призначений для реєстрації
розрахункових операцій при продажу товарів (наданні послуг), операцій з
купівлі-продажу іноземної валюти та/або реєстрації кількості проданих товарів
(наданих послуг). До реєстраторів розрахункових операцій відносяться:
-
електронний контрольно-касовий апарат;
-
електронний контрольно-касовий реєстратор;
-
комп'ютерно - касова система;
-
електронний таксометр;
- автомат з
продажу товарів (послуг);
- тощо.
Всі
реєстратори розрахункових операцій повинні бути внесені до Державного реєстру
реєстраторів розрахункових операцій і тільки внесені реєстратори можуть
використовуватися суб'єктами підприємницької діяльності, оскільки вони
виконують фіскальну функцію та облік у повному обсязі.
Відповідно
до пункту 3 статті 3 Закону України «Про застосування реєстраторів
розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»,
ТОВ «ІГРОСЕРВІС-ВОСТОК» в своїй
діяльності по наданню послуг у сфері грального бізнесу застосовує тільки
реєстратори розрахункових операцій, що включені до Державного реєстру
реєстраторів розрахункових операцій, з додержанням встановленого порядку їх
застосування.
Господарська
одиниця ТОВ «ІГРОСЕРВІС-ВОСТОК», яка знаходиться за адресою:АДРЕСА_1 ,
використовує зареєстрований у ДПІ Ворошиловського району м.Донецька реєстратор
розрахункових операцій Датекс МР 5000 і (заводський номер Дю НОМЕР_1,
фіскальний номер НОМЕР_1, реєстраційне посвідчення №НОМЕР_1), через який
проводяться всі операції по купівлі-продажу кредитів для гри на гральних
автоматах .
Апарат даної
марки згідно із п. 1 Постанови Кабінету Міністрів України від 18 лютого 2002
року №199 «Про затвердження вимог щодо реалізації фіскальних функцій
реєстраторами розрахункових операцій для різних сфер застосування» відповідає
вимогам щодо реалізації фіскальних функцій, так як його внесено до реєстру
протокольним рішенням Державної комісії з питань впровадження електронних
систем і засобів контролю та управління товарним грошовим обігом від 14.03.2005
року № 19.
Відповідно
до Постанови Кабінету Міністрів України «Про терміни переведення суб'єктів
підприємницької діяльності на облік розрахункових операцій у готівковій та
безготівковій формі з застосуванням реєстраторів розрахункових операцій» №121
від 07.02.2001 (надалі - Постанова №121) у п.6 Додатку до неї встановлені
конкретні строки переведення суб'єктів підприємницької діяльності на розрахунки
із застосуванням реєстраторів розрахункових операцій, а саме при використанні
гральних автоматів - з 31 грудня 2006 року.
При цьому,
п.2 Постанови №121 передбачено, що Міністерство економіки повинно було
забезпечити до 1 липня 2001року розроблення технічних вимог до автоматів з
продажу товарів (послуг), Міністерство промислової політики забезпечити до 1
лютого 2003р. організацію розроблення автоматів з продажу товарів (послуг), які
відповідатимуть зазначеним вимогам, а також запам'ятовуючих пристроїв
(фіскальної пам'яті) для оснащення автоматів, що вже діють.
Також, суд
враховує наступне. Наказом Державної податкової адміністрації України від
01.07.2008 №430 «Про затвердження Державного реєстру реєстраторів розрахункових
операцій у новій редакції» (наказ втратив чинність згідно з наказом Державної
податкової адміністрації України від 10 вересня 2008 року №581) до Державного
реєстру розрахункових операцій було включено комп'ютерно -касову систему
«Фіскал», яка призначена для фіскалізації гральних автоматів.
Отже, до
вказаної дати у Державному реєстрі реєстраторів розрахункових операцій України
не було реєстратора розрахункових операцій, який би забезпечував технічну
можливість виконувати фіскальні функції гральним автоматом, а у суб'єктів
господарювання була відсутня об'єктивна можливість дотримання приписів Закону
України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі,
громадського харчування та послуг» у частині використання гральних автоматів,
оснащених фіскальною функцією.
Разом із
тим, із моменту включення до Державного реєстратору реєстраторів розрахункових
операцій комп'ютерно - касової системи
«Фіскал» суб'єкти господарювання зобов'язанні використовувати зазначену
систему. Крім того, з цього часу суб'єкти господарювання не повинні вводити в
експлуатацію ті гральні автомати, що не забезпечують можливості застосування
цієї системи, оскільки вони об'єктивно можуть забезпечити дотримання вимог
Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері
торгівлі, громадського харчування та послуг».
Як
встановлено матеріалами справи, підприємство - виробник ЗАТ «Корпорація
ІгроСервіс», у якого позивач орендував гральні автомати, зверталося до
підприємства - виробника комп'ютерно -
касової системи «Фіскал»: ТОВ «Експотрейд»
(м.Київ) з приводу придбання та можливості встановлення зазначеної
системи на раніше виготовлених ним гральних автоматах. Інженерами та технічними
спеціалістами було встановлено, що система не може бути встановлена у гральне
обладнання по технічним причинам.
Також,
відповідно до листа ДПА України від 16.01.2009 №315/6/23-7015, контролер К21К,
який використовується у комп'ютерно - касовій системі «Фіскал» та є його невід'ємною
частиною не виконує функції фіскальної пам'яті. Автономне застосування
контролера К21К в гральних автоматах, поза комплексу комп'ютерно - касової
системи «Фіскал», не може забезпечити виконання останнім фіскальних вимог.
Таким чином,
позивач вжив усіх необхідних заходів для з'ясування питання про сумісність
комп'ютено - касової системи «Фіскал» із тими гральними автоматами, що введені
в експлуатацію до включення зазначеної
системи до Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій.
Відповідно
до ч.2 ст.71 КАС України, в
адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності
суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого
рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує
проти адміністративного позову.
На підставі
вищевикладеного суд дійшов висновку, що відповідач не довів правомірність
прийнятого ним спірного рішення щодо порушення позивачем п.1 ст.3 Закону
України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі,
громадського харчування та послуг» від 06.07.1995 №265/95-ВР (із змінами та
доповненнями).
Відповідно
до ст.162 КАС України у разі задоволення адміністративного позову суд може
прийняти постанову про визнання протиправним рішення субєкта владних
повноважень чи окремих його положень, дій чи бездіяльності і про скасування або
визнання нечинним рішення чи окремих його положень...
Суд може
прийняти іншу постанову, яка б гарантувала дотримання і захист прав, свобод,
інтересів людини і громадянина, інших субєктів у сфері публічно-правових
відносин від порушень з боку субєктів владних повноважень.
Згідно ч.1
ст.87 КАС України судові витрати складаються із судового збору та витрат,
пов'язаних з розглядом справи.
Пунктом 3
Розділу VII «Прикінцеві та перехідні положення» КАС України встановлено, що
судовий збір при зверненні до адміністративного суду сплачується у порядку,
встановленому законодавством для державного мита. Розмір судового збору
визначається відповідно до підпункту “б” пункту 1 статті 3 Декрету Кабінету
Міністрів України «Про державне мито», крім випадків, встановлених підпунктом 3
цього пункту (щодо майнових вимог про стягнення грошових коштів).
Тобто,
розмір судового збору в даному випадку повинен складати 0,2 неоподатковуваного
мінімуму доходів громадян, або 3, 40 грн.
Керуючись
ст. ст.161, 162, 163, 167 Кодексу
адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1.Позов
Товариства з обмеженою відповідальністю «Ігросервіс - Восток» до Державної
податкової інспекції у Ленінському районі м.Запоріжжя про скасування рішення про застосування
штрафних (фінансових) санкцій від 12.05.2009 №0001112304 задовольнити.
2.Визнати
протиправним та скасувати рішення Державної податкової інспекції у Ленінському
районі м.Запоріжжя про застосування штрафних (фінансових) санкцій від
12.05.2009 № 0001112304 частково в сумі 5780 грн.
3.Стягнути з
Державного бюджету України на користь ТОВ “Ігросервіс - Восток” (69032,
м.Запоріжжя, пр-т.Металургів, 16/21, ЄДРПОУ 34317211) 3 грн. 40 коп. судового
збору.
Постанова
набирає законної сили після закінчення строків подання заяви про апеляційне
оскарження та апеляційної скарги, якщо вони не були подані у встановлені
строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано,
набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Постанова
може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного
адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом
подання в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови
не у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України - з дня складення її в
повному обсязі, заяви про апеляційне оскарження і подання після цього протягом 20
днів апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які
беруть участь у справі.
Копія
апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду
апеляційної інстанції.
Постанова в
повному обсязі у відповідності до вимог ст. 160 КАС України оформлена і
підписана 13.08.2009.
Суддя /підпис/ І.В.Садовий
Суддя І.В.Садовий
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.09.2009 |
Оприлюднено | 11.09.2009 |
Номер документу | 4568590 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Садовий Ігор Вікторович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Садовий Ігор Вікторович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Садовий Ігор Вікторович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Садовий Ігор Вікторович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Садовий Ігор Вікторович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Садовий Ігор Вікторович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Садовий Ігор Вікторович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Садовий Ігор Вікторович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Садовий І.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні