Рішення
від 25.06.2015 по справі 378/468/15-ц
СТАВИЩЕНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Єдиний унікальний номер: 378/468/15

Провадження № 2/378/167/15

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"25" червня 2015 р. Ставищенський районний суд Київської області в складі:

головуючого - судді: Гуртовенко Р. В.

за участю секретаря: Шевченко Т. А.,

прокурора Ставищенського району

Київської області: ОСОБА_1,

прокурора прокуратури Ставищенського

району Київської області: ОСОБА_2,

представника третьої особи:

ТОВ «Журавлиське»: ОСОБА_3,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі судових засідань в смт. Ставище Київської області цивільну справу за позовом прокурора Ставищенського району Київської області до ОСОБА_4, Головного Управління Держземагенства України в Київській області, треті особи, що не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору: відділ Держземагенства України в Ставищенському районі Київської області, Реєстраційна служба Ставищенського районного управління юстиції в Київській області, товариство з обмеженою відповідальністю "Журавлиське" про визнання недійсними та скасування наказів Головного управління Держемагенства України в Київській області, визнання недійсними договорів оренди земельних ділянок, скасування рішення державного реєстратора реєстраційної служби Ставищенського районного управління юстиції в Київській області про державну реєстрацію прав оренди земельних ділянок,-

ВСТАНОВИВ:

До суду з вказаним позовом звернувся прокурор Ставищенського району Київської області посилаючись на те, що прокуратурою району встановлено порушення земельного законодавства під час відведення ОСОБА_4 земельних ділянок для ведення фермерського господарства на території Ставищенського району. Так, наказами Головного управління Держземагентства України у Київській області від 01.10.2014 року № 6253\15-14, № 6259/15-14, № 6263/15-14, № 6264/15-14, надано дозвіл ОСОБА_4 на розроблення проекту із землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду, розташованої на території Журавлиської сільської ради Ставищенського району Київської області. Орієнтований розмір земельних ділянок 46,0000 га, 34,8000 га, 26,1000 га, 9,8000 га, з цільовим призначенням для ведення фермерського господарства, із земель сільськогосподарського призначення державної власності. У подальшому, наказами Головного управління Держземагентства України у Київській області від 24.11.2014 року №10-10008/15-14-сг, від 25.11.2014 року №10-10204/15-14-сг, від 28.10.2014 року №№10-8732/15-14-сг, 10-8733/15-14-сг затверджено документацію із землеустрою щодо відведення земельних ділянок в оренду для ведення фермерського господарства ОСОБА_4 на території Журавлиської сільської ради Ставищенського району та надано в оренду строком на 21 рік наступні земельні ділянки: площею 35,6421 га, кадастровий номер 3224282800:02:004:0103; площею 17,6635 га, кадастровий номер 3224282800:02:004:0101; строком на 49 років наступні земельні ділянки: площею 25,7374 га, кадастровий номер 3224282800:03:002:0213; площею 7,8110 га, кадастровий номер 3224282800:03:002:0212. На підставі вказаних наказів, між Головним управлінням Держземагентства України у Київській області в особі начальника відділу Держземагентства України у Ставищенському районі ОСОБА_5 із фізичною особою ОСОБА_4 23.12.2014 року та 04.11.2014 року укладено договори оренди на земельні ділянки і у п.5 кожного договору оренди землі визначено вартість земельних ділянок в залежності від їх площі: 760263 грн. 10 коп. за земельну ділянку площею 35,6421 га, кадастровий номер 3224282800:02:004:0103; 376770 грн. 93 коп. за земельну ділянку площею 17,6635 га, кадастровий номер 3224282800:02:004:0101; 548991 грн. 10 коп. за земельну ділянку площею 25,7374 га, кадастровий номер 3224282800:03:002:0213; 166612 грн. 37 коп. за земельну ділянку площею 7,8110 га, кадастровий номер 3224282800:03:002:0212. Зазначені договори оренди землі зареєстровані у Реєстраційній службі Ставищенського районного управління юстиції Київської області 30.12.14 року, 30.12.14 року, 27.11.14 року, 27.11.14 року відповідно.

Головним управління Держземагентства у Київській області прийнято накази від 01.10.2014 року № 6253\15-14, № 6259/15-14, № 6263/15-14, № 6264/15-14 про надання дозволів ОСОБА_4 на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок в оренду та накази від 24.11.2014 року №10-10008/15-14-сг, від 25.11.2014 року №10-10204/15-14-сг, від 28.10.2014 року №№ 10-8732/15-14-сг, 10-8733/15-14-сг про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок в оренду для ведення фермерського господарства ОСОБА_4 всупереч вимогам законодавства України. Зокрема, встановлено, що ОСОБА_4 із заявами про отримання (придбання) у власність або оренду земельної ділянки державної власності з метою ведення фермерського господарства до Ставищенської районної державної адміністрації та Журавлиської сільської ради не звертався, що підтверджується листами Ставищенської РДА та Журавлиської сільської ради. Державним реєстратором юридичних та фізичних осіб-підприємців Ставищенського районного управління юстиції реєстрація селянських фермерських господарств, засновником яких є ОСОБА_4 упродовж 2013-2015 років не проводилась. У поданому ОСОБА_4 клопотанні про надання дозволу на розробку документації із землеустрою не обґрунтовано розміри вищевказаних земельних ділянок з урахуванням можливості їх обробітку, необхідність отримання таких великих площ земельних ділянок, не зазначено при цьому самі перспективи діяльності фермерського господарства. Крім того, ОСОБА_4 не має можливості займатися фермерським господарством, так як в останнього відсутня сільськогосподарська техніка та інші засоби для обробітку земель, що підтверджується листом державного інспектора відділу Державної інспекції сільського господарства в Київській області. Також, встановлено, що земельні ділянки надані ОСОБА_4 в оренду, розташовані на значній відстані одна від одної, що вказує на те, що ці ділянки не являють собою єдиного масиву і в свою чергу унеможливлює їх раціональне використання. Крім спірних земельних ділянок ОСОБА_4 надано ще двадцять п'ять земельних ділянок для ведення фермерського господарства різними площами, які розташовані на території Бесідської, Журавлиської, Сухоярської, Сніжківської, Юрківської, Станіславчицької, Розумнянської сільських та Ставищенської селищної рад.

Враховуючи викладене, зазначені накази Головного управління Держземагентства України у Київській області прийнято з порушенням вимог земельного законодавства України. Договори оренди землі, які зареєстровані Реєстраційною службою Ставищенського районного управління юстиції Київської області, укладені всупереч законодавчо встановленої процедури набуття прав оренди на земельні ділянки з метою ведення фермерського господарства.

Прокурор просить суд визнати недійсними та скасувати накази Головного управління Держземагентства України у Київській області від 01.10.2014 року №6253\15-14, №6259/15-14, №6263/15-14, №6264/15-14, «Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою», якими надано дозвіл ОСОБА_4 на розроблення проектів із землеустрою щодо відведення земельних ділянок в оренду для ведення фермерського господарства орієнтованою площею: 46,0000 га, 34,8000 га, 26,1000 га, 9,8000 га, які розташовані на території Журавлиської сільської ради Ставищенського району Київської області; визнати недійсними та скасувати накази Головного управління Держземагентства України у Київській області від 24.11.2014 року № 10-10008/15-14-сг, від 25.11.2014 року №10-10204/15-14-сг, від 28.10.2014 року №№10-8732/15-14-сг, 10-8733/15-14-сг, якими затверджено проекти із землеустрою щодо відведення земельних ділянок в оренду для ведення фермерського господарства ОСОБА_4 на території Журавлиської сільської ради Ставищенського району площею 35,6421 га, кадастровий номер 3224282800:02:004:0103; площею 17,6635 га, кадастровий номер 3224282800:02:004:0101; площею 25,7374 га, кадастровий номер 3224282800:03:002:0213; площею 7,8110 га, кадастровий номер 3224282800:03:002:0212, загальна вартість яких складає 1852637 гривень 50 копійок; визнати недійсними договори оренди земельних ділянок площею 35,6421 га, кадастровий номер 3224282800:02:004:0103; площею 17,6635 га, кадастровий номер 3224282800:02:004:0101; площею 25,7374 га, кадастровий номер 3224282800:03:002:0213; площею 7,8110 га, кадастровий номер 3224282800:03:002:0212, загальна вартість яких складає 1852637 гривень 50 копійок, укладених між Головним управлінням Держземагентства України у Київській області та ОСОБА_6 від 23.12.2014 року і 04.11.2014 року та зареєстрованих в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, щодо об'єкта нерухомого майна на підставі рішення про державну реєстрацію права та їх обтяжень державного реєстратора реєстраційної служби Ставищенського районного управління юстиції Київської області з індексними номерами від 30.12.2014 року №№ 18497184, 18497251, від 27.11.2014 року №№ 17540727, 17544271; скасувати рішення державного реєстратора реєстраційної служби Ставищенського районного управління юстиції Київської області від 30.12.2014 року №№ 18497184, 18497251, від 27.11.2014 року №№ 17540727, 17544271 про державну реєстрацію інших речових прав - прав оренди земельних ділянок з кадастровими номерами 3224282800:02:004:0103; 3224282800:02:004:0101; 3224282800:03:002:0213; 3224282800:03:002:0212; судові витрати покласти на відповідачів.

В судовому засіданні прокурор Ставищенського району Турчин С.О. підтримав позовні вимоги, підтвердив обставини, на які посилається в своїй позовній заяві.

Відповідач ОСОБА_4 до суду не з'явився, про місце та час судового розгляду по справі сповіщений належним чином, причини своєї неявки суду не повідомив.

В судовому засіданні представник відповідача ОСОБА_4 - ОСОБА_7 позовні вимоги не визнав, суду пояснив, що позивачем при обґрунтуванні позову не взято до уваги вимоги Земельного кодексу України, Закону України «Про Державний земельний кадастр». Частиною 2 ст. 123 ЗК України встановлено, що особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, які відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, передають у власність або користування такі земельні ділянки. Частиною 4 ст. 122 ЗК України визначено, що центральний орган виконавчої влади з питань земельних ресурсів у галузі земельних відносин та його територіальні органи передають земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, крім випадків, визначених частиною восьмою цієї статті, у власність або у користування для всіх потреб. За таких обставин висновки позивача, відносно неправомірності звернення ОСОБА_4 з приводу виділення йому землі в оренду до Головного управління Держземагенства в Київський області є хибними. Відповідно до ч. 7 ст. 7 ЗУ "Про фермерське господарство" земельні ділянки надаються громадянам для ведення фермерського господарства єдиним масивом з розташованими на них водними джерелами та лісовими угіддями. Згідно із ст. 1 Закону України "Про фермерське господарство" фермерське господарство є формою підприємницької діяльності громадян із створенням юридичної особи, які виявили бажання виробляти товарну сільськогосподарську продукцію, займатися її переробкою та реалізацією з метою отримання прибутку на земельних ділянках, наданих їм для ведення фермерського господарства, відповідно до закону. Тобто надання земельних ділянок єдиним масивом має місце лише в тому випадку, коли орган уповноважений розпоряджатися землями приймає рішення про надання в оренду громадянину земельних ділянок сільськогосподарського призначення, лісового та водного фондів єдиним масивом, а не окремо по кожній категорії земель для ведення фермерського господарства. Законодавець в ч.7 ст.7 Закону України "Про фермерське господарство" передбачив право громадян на отримання земельних ділянок єдиним масивом з розташованими на них водними джерелами та лісовими угіддями, наближеними до існуючих шляхів, електро- і радіотелефонних мереж, газо- і водопостачальних систем та інших видів інженерної інфраструктури. Зроблено це виключно для зручності ведення фермерського господарства. Проте їх відсутність поруч із земельними масивами зовсім не означає, що такі єдині масиви заборонено надавати громадянину у користування (в оренду) для створення фермерського господарства. Чинне законодавство не встановлює обмежень для суб'єкта земельних відносин граничних розмірів єдиних масивів земель для набуття в оплатний найом (оренду) та їх кількості. Зі змісту заяв ОСОБА_4 до Головного управління Держземагенства в Київський області вбачається, що він просив поза межами населених пунктів на адміністративній території Журавлиської сільської ради, надати йому дозвіл на виготовлення технічної документації (розроблення проекту землеустрою) щодо відведення земельних ділянок запасу та резерву в оренду для створення фермерського господарства. При цьому, у заяві зазначено точний розмір кожної з проінвентаризованих земельних ділянок. Законодавство не встановлює обмежень щодо граничних розмірів єдиних масивів земель для набуття в оплатний найм (оренду) та щодо їх кількості. Тому, позивач не обґрунтував неможливості отримання в оренду декількох єдиних масивів земель. Виділення ОСОБА_4 суміжно розташованих земельних ділянок, які знаходяться на території однієї місцевої ради, правильно розцінено Головним управлінням Держземагентства в Київській області як виділення "єдиного масиву", що не суперечить вимогам ч. 7 ст. 7 3У "Про фермерське господарство". Звертаю увагу суду, що чинним законодавством не передбачено й кількісних обмежень на використання фізичною особою, яка відповідає вимогам ЗУ «Про фермерське господарство», права на отримання в оренду земельних ділянок державної власності сільськогосподарського призначення для ведення фермерського господарства. Тобто, право особи не є разовим. Твердження позивача про неможливість ОСОБА_4 обробляти надані йому в оренду земельні ділянки, в зв'язку із відсутністю відповідної сільськогосподарської техніки, спростовується наявністю договору № 15/03-14 від 15.03.2014 року, за яким ТОВ «Агрофірма «Інтерагросервіс» взяло на себе зобов'язання виконати на землях, що орендує ОСОБА_4 певний комплекс сільськогосподарських робіт. Вказаний договір має на меті надання сільськогосподарських послуг на етапі становлення господарства. Більш того, чинне законодавство не містить вимог щодо обов'язкової наявності в особи, яка має намір займатися фермерським господарством, сільськогосподарської техніки на праві приватної власності. Позивач в позовній заяві вказує, що ч. 5 ст. 25 Закону «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» визначено строк реєстрації юридичних осіб до трьох робочих днів та відповідно стверджує про порушення даного строку ОСОБА_4. Таке твердження позивача є помилковим. Адже ч. 5 ст. 25 вказаного закону визначено саме максимальний строк виконання державним реєстратором дій по реєстрації юридичних осіб, який обліковується з моменту подання особою документів для проведення державної реєстрації юридичної особи. Разом з тим, строк для створення та державної реєстрації юридичної особи - фермерського господарства, після отримання фізичною особою земельної ділянки в користування, законодавством не встановлений. Поряд з цим, прокурор в своїй позовній заяві не обґрунтував порушення інтересів держави. Більш того, прокурором не зазначено жодних юридично обґрунтованих підстав для визнання недійсними договорів оренди (права оренди). Зважаючи, що процедура передачі земельних ділянок в оренду була повністю дотримана, обставини, які б були підставою для задоволення позовної заяви, відсутні.

Представник відповідача - Головного управління Держземагентства України у Київській області був присутній в судовому засіданні по справі 05 червня 2015 року, в слідуючі судові засідання не з'явився, про місце та час їх проведення сповіщений належним чином, причини своєї неявки суду не повідомив. Письмових пояснень чи заперечень на позов від представника Головного управління Держземагентства України у Київській до суду не надходило.

В судовому засіданні представник третьої особи, що не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору - відділу Держземагенства України в Ставищенському районі ОСОБА_8 проти задоволення позову заперечила, суду пояснила, що позивачем не враховано, що із 1 січня 2013 року набрали чинності Закон України „ Про Державний земельний кадастр" та Закон України „Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень". Зокрема, в ст. 4 Закону України „Про Державний земельний кадастр" визначено, що регулювання відносин, що виникають при веденні Державного земельного кадастру, здійснюється відповідно до Конституції України, Земельного кодексу України, цього Закону, Законів України "Про землеустрій", "Про оцінку земель", "Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність", "Про захист персональних даних", інших законів України та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів. Статтею 6 цього Закону зазначено, що ведення та адміністрування Державного земельного кадастру забезпечуються центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин. Держателем Державного земельного кадастру є центральний органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин. Постановою КМ України від 17 жовтня 2012 року №1051 затверджено Порядок ведення державного земельного кадастру. Відповідно до пунктів 66, 67 цього

Порядку внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру здійснюється виключно на підставі та відповідно до Закону України "Про Державний земельний кадастр" та цього Порядку. Забороняється вимагати для внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру надання документів та здійснення дій, прямо не передбачених даним законом. Посилання позивача, що спірні накази Головного управління Держземагентства у Київській області прийняті всупереч вимогам законодавства є безпідставним. Відповідно до п.4 ст.122 ЗК України центральний орган виконавчої влади з питань земельних ресурсів у галузі земельних відносин та його територіальні органи передають земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, крім випадків, визначених частиною восьмою цієї статті, у власність або у користування для всіх потреб. Згідно п.2 ст.123 ЗК України особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, які відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, передають у власність або користування такі земельні ділянки. У клопотанні зазначаються орієнтовний розмір земельної ділянки та її цільове призначення. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування та розмір земельної ділянки, письмова згода землекористувача, засвідчена нотаріально (у разі вилучення земельної ділянки). Органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у користування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, непередбачені цією статтею. Статтею 124 ЗК України визначено Порядок передачі земельних ділянок в оренду. Проте, не підлягають продажу на конкурентних засадах (земельних торгах) земельні ділянки державної чи комунальної власності або права на них у разі передачі громадянам земельних ділянок для ведення фермерського господарства. Головним управлінням було розглянуто подані ОСОБА_4 клопотання та надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок в оренду для ведення фермерського господарства на території Ставищенського району Київської області. Розроблені проекти землеустрою погоджено відділом Держземагентства у Ставищенському районі. Державним кадастровим реєстратором відділу перевірено подані заявником документи та видано витяги з Державного земельного кадастру на земельні ділянки кадастрові №№3224282800:02:004:0103, 3224282800:02:004:0101, 3224282800:03:002:0213, 3224282800:03:002:0212. Після затвердження проектів землеустрою наказами Головного управління Держземагентства у Київській області ОСОБА_4 передано в оренду земельні ділянки. Щодо надання земельних ділянок в оренду не єдиним масивом, то дійсно п.7 ст.7 цього Закону України „ Про фермерське господарство" передбачено надання земельних ділянок громадянам для ведення фермерського господарства єдиним масивом з розташованими на них водними джерелами та лісовими угіддями, наближеними до існуючих шляхів, електро- і радіотелефонних мереж, газо- і водопостачальних систем та інших видів інженерної інфраструктури. Тобто, якщо до складу земельної ділянки входять не тільки сільськогосподарські угіддя, а й інші угіддя необхідні для раціонального використання земельної ділянки.

В судовому засіданні представник третьої особи, що не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору - ТОВ «Журавлиське» ОСОБА_3 проти задоволення позову не заперечив, суду пояснив, що дане товариство використовує на умовах оренди земельні ділянки сільськогосподарського призначення загальною площею 138, 9 га (сіножаті, еродовані землі), які розташовані в адміністративних межах населеного пункту с. Журавлиха Ставищенського району Київської області і перебувають у спільній частковій власності громадян (пайовиків). Землі належать на праві власності громадянам територіальної громади с. Журавлиха - членам колишнього КСП «Червона зірка» на підставі державного акту на право колективної власності на землю серії КВ 27000012 №007 від 10.08.1995 року. Згідно розпорядження Ставищенської районної державної адміністрації № 353 від 18.05.2004 року «Про надання дозволу на проведення робіт із землеустрою по розробці проекту землеустрою щодо організації території земельних часток (паїв) на території Журавлиської сільської ради Ставищенського району» надано дозвіл на проведення робіт із землеустрою по розробці проекту землеустрою щодо організації території земельних часток (паїв) та здійснення розрахунку розміру в умовних кадастрових гектарах та вартості земельної частки (паю). В подальшому на замовлення ТОВ «Журавлиське» Державним підприємством «Київський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» виготовлено проект організації території земельних часток (паїв) на території Журавлиської сільської ради Ставищенського району Київської області, яким передбачено розподіл земель загальною площею 1672,3 га, у тому числі: 1533,4 га ріллі на 920 земельних часток (паїв) та організацію земельних масивів загальною площею 138,9 га сіножаті (еродованих земель, на які проведено залуження) на 905 власників земельних часток (паїв) без подрібнення в натурі для їх спільного використання, тобто у спільну часткову власність. Після одержання позитивного висновку державної землевпорядної експертизи розпорядженням Ставищенської районної державної адміністрації № 499 від 02.08.2004 року погоджено проект землеустрою щодо організації території земельних часток (паїв) на території Журавлиської сільської ради Ставищенського району. Підстав для застосування вимог ст. 143 ЗК України та примусового припинення права на земельні ділянки не вбачається, земельні ділянки у встановленому законом порядку не вилучались для суспільної необхідності, їх викуп не здійснювався. В той же час, за відсутності будь-яких правових підстав земельні ділянки із кадастровими номерами: 3224282800:02:004:0103 площею 35,6421 га, 3224282800:02:004:0101 площею 17,6635 га, 3224282800:03:002:0213 площею 25,7374 га, 3224282800:03:002:0212 площею 7.8110 га на підставі наказів Головного управління Держземагенства у Київській області передані в оренду для ведення фермерського господарства відповідачу ОСОБА_4.

Представник третьої особи, що не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору - Реєстраційної служби Ставищенського районного управління юстиції Київської області в судове засідання не з'явився. З Реєстраційної служби до суду надійшов лист з проханням розгляд справи проводити без участі її представника, проти задоволення позову заперечень не має.

Залучена судом в якості спеціаліста по справі ОСОБА_9 суду пояснила, що вона в період з 1971 року по 2006 рік працювала в Державному підприємстві «Київський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» на посадах інженера, гіпа, заступника директора інституту. На замовлення ТОВ «Журавлиське» ДП «Київський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» виготовлено проект землеустрою щодо організації території земельних часток (паїв) в межах Журавлиської сільської ради Ставищенського району Київської області. Даний проект було погоджено із Ставищенською районною державною адміністрацією та Журавлиською сільською радою Ставищенського району. Вона безпосередньо займалась розробкою науково-технічної документації по паюванню земель, переданих в колективну власність КСП «Червона Зірка» с. Журавлиха Ставищенського району, правонаступником якого є на даний час ТОВ «Журавлиське». Державний акт на право колективної власності на землю серії КВ 27000012 №007 від 10.08.1995 року, виданий КСП «Червона зірка» є дійсним. За результатами дослідження письмових доказів по справі вважає за необхідне роз'яснити, що виготовлені ПП «Кадастр» проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок в оренду ОСОБА_4 на території Журавлиської сільської ради виконані без належного дотримання якості робіт із землеустрою, стандартів норм і правил при виконанні робіт із землеустрою та вимог земельного законодавства України в цілому. Дані проекти землеустрою в установленому порядку не погоджені з Ставищенською районною державною адміністрацією та Журавлиською сільською радою Ставищенського району. В цих проектах землеустрою містяться акти про встановлення на місцевості та погодження зовнішньої межі земельної ділянки та передачу на зберігання межових знаків, в яких відсутні підписи суміжних землекористувачів. Картографічні матеріали виконані без додержання відповідних стандартів. Спірні земельні ділянки з кадастровими номерами: 3224282800:02:004:0103; 3224282800:02:004:0101; 3224282800:03:002:0213; 3224282800:03:002:0212 повністю накладаються на земельні ділянки, що перебувають у колективній власності ТОВ «Журавлиське», що не припустимо. В оренду ОСОБА_4 надано землі сумісної власності членів ТОВ «Журавлиське», куди входять сіножаті, пасовища. Надання в оренду ОСОБА_4 даних спірних земельних ділянок здійснено з порушенням вимог Закону України «Про фермерське господарство».

Суд, розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення прокурора Турчина С.О., представника відповідача ОСОБА_4 - ОСОБА_7, представника третьої особи відділу Держземагенства України в Ставищенському районі - ОСОБА_8, представника третьої особи ТОВ «Журавлиське» - ОСОБА_3, спеціаліста ОСОБА_9, та дослідивши письмові докази, вважає, що позовні вимоги слід задовольнити, виходячи із наступного.

Судом встановлено слідуючі факти та відповідні їм правовідносини.

КСП «Червона зірка» видано державний акт на право колективної власності на землю серії КВ 27000012 №007 від 10.08.1995 року. Розпорядженням голови Ставищенської райдержадміністрації №499 (серпень 2004 року) та згідно висновку Журавлиської сільської Ставищенського району ради від 30 червня 2004 року №53 погоджено проект землеустрою щодо організації території земельних часток (паїв) на території Журавлиської сільської ради Ставищенського району (Т. 1 а. с. 77-83, 243-260, Т. 2 а. с. 1-4).

КСП «Червона зірка» видано державний акт на право постійного користування землею серії КВ 19000012 №010 від 10.08.1995 року (Т. 2 а. с. 130-133).

Правонаступником КСП «Червона зірка» є ТОВ «Журавлиське», учасником та директором якого є ОСОБА_3 (Т. 1 а. с. 218-241, Т. 2 а. с. 81).

На замовлення ТОВ «Журавлиське» ДП «Київський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» виготовлено проект землеустрою щодо організації території земельних часток (паїв) в межах Журавлиської сільської ради Ставищенського району Київської області. Даний проект було погоджено із Ставищенською районною державною адміністрацією та Журавлиською сільською радою Ставищенського району, а також розроблено науково-технічну документацію по паюванню земель, переданих в колективну власність КСП «Червона Зірка» с. Журавлиха Ставищенського району, правонаступником якого є на даний час ТОВ «Журавлиське» (Т. 1 а. с. 243-260, Т. 2 а. с. 82-122).

Відповідно до проекту землеустрою щодо організації території земельних часток (паїв) в межах Журавлиської сільської ради Ставищенського району Київської області земельні ділянки перебували у колективній власності ТОВ «Журавлиське» як землі сумісної власності членів ТОВ «Журавлиське» без поділу в натурі (Т. 2 а. с. 6-13).

ТОВ «Журавлиське» орендує земельні ділянки відповідно до договорів оренди (Т. 2 а. с. 37-65), орендовані товариством земельні ділянки в установленому порядку обліковані (Т. 2 а. с. 66, 123-129, 144-179).

Між ТОВ «Журавлиське» та Журавлиською сільською радою Ставищенського району укладено договори про добровільне відшкодування товариством збитків до місцевого бюджету сільської ради (а. с. 138-143).

Головним управління Держземагентства у Київській області прийнято накази від 01.10.2014 року № 6253\15-14, № 6259/15-14, № 6263/15-14, № 6264/15-14 про надання дозволів ОСОБА_4 на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок в оренду та накази від 24.11.2014 року №10-10008/15-14-сг, від 25.11.2014 року №10-10204/15-14-сг, від 28.10.2014 року №№ 10-8732/15-14-сг, 10-8733/15-14-сг про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок в оренду для ведення фермерського господарства ОСОБА_4. На підставі вказаних наказів, між Головним управлінням Держземагентства України у Київській області в особі начальника відділу Держземагентства України у Ставищенському районі ОСОБА_5 із фізичною особою ОСОБА_4 23.12.2014 року та 04.11.2014 року укладено договори оренди на земельні ділянки і у п.5 кожного договору оренди землі визначено вартість земельних ділянок в залежності від їх площі: 760263 грн. 10 коп. за земельну ділянку площею 35,6421 га, кадастровий номер 3224282800:02:004:0103; 376770 грн. 93 коп. за земельну ділянку площею 17,6635 га, кадастровий номер 3224282800:02:004:0101; 548991 грн. 10 коп. за земельну ділянку площею 25,7374 га, кадастровий номер 3224282800:03:002:0213; 166612 грн. 37 коп. за земельну ділянку площею 7,8110 га, кадастровий номер 3224282800:03:002:0212. Зазначені договори оренди землі зареєстровані у Реєстраційній службі Ставищенського районного управління юстиції Київської області 30.12.14 року, 30.12.14 року, 27.11.14 року, 27.11.14 року відповідно (Т. 1 а. с. 10-45).

Спірні земельні ділянки з кадастровими номерами: 3224282800:02:004:0103; 3224282800:02:004:0101; 3224282800:03:002:0213; 3224282800:03:002:0212 повністю накладаються на земельні ділянки, що перебувають у колективній власності ТОВ «Журавлиське», що підтверджується відповідним листом директора ДП «Київський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» ОСОБА_10 від 24.06.2015 року №0- 1.2/901 (Т. 2 а. с. 81).

ПП «Кадастр» розроблено на замовлення відповідача ОСОБА_4 проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок в оренду для ведення фермерського господарства ОСОБА_4 (Т. 1 а. с. 100-216).

Крім спірних земельних ділянок відповідачу ОСОБА_4 надано ще двадцять п'ять земельних ділянок для ведення фермерського господарства різними площами, які розташовані на території Бесідської, Журавлиської, Сухоярської, Сніжківської, Юрківської, Станіславчицької, Розумнянської сільських та Ставищенської селищної рад, що підтверджується копією інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, щодо суб'єкта (Т. 2 а. с. 16-29).

Відповідач ОСОБА_4 із заявами про отримання (придбання) у власність або оренду земельної ділянки державної власності з метою ведення фермерського господарства до Ставищенської районної державної адміністрації та Журавлиської сільської ради не звертався, що підтверджується листами Ставищенської РДА та Журавлиської сільської ради (Т. 1 а. с. 47, Т. 2 а. с. 15). Державним реєстратором юридичних та фізичних осіб-підприємців Ставищенського районного управління юстиції реєстрація селянських фермерських господарств, засновником яких є відповідач ОСОБА_4 упродовж 2013-2015 років не проводилась (Т. 1 а. с. 46).

У поданих відповідачем ОСОБА_4 клопотаннях про надання дозволу на розробку документації із землеустрою не обґрунтовано розміри вищевказаних земельних ділянок з урахуванням можливості їх обробітку, необхідність отримання таких великих площ земельних ділянок, не зазначено при цьому самі перспективи діяльності фермерського господарства (Т. 1 а. с. 16, 25, 34, 43).

Крім того, ОСОБА_4 не має можливості займатися фермерським господарством, так як в останнього відсутня сільськогосподарська техніка та інші засоби для обробітку земель, що підтверджується листом державного інспектора відділу Державної інспекції сільського господарства в Київській області (Т. 2 а. с. 14).

Відповідно до ст. 13 Конституції України, земля є об'єктом права власності Українського народу. Від імені Українського народу права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених цією Конституцією.

Згідно з ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Питання надання земельних ділянок державної або комунальної власності в оренду для створення фермерських господарств регулюється Земельним кодексом України та Законом України "Про фермерське господарство".

Зокрема, ч. 1 ст. 116 ЗК України передбачено, що громадяни та юридичні особи набувають право власності та право користування земельними ділянками із земель державної та комунальної власності за рішеннями органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.

Відповідно до ч. 4 ст. 122 ЗК України, центральний орган виконавчої влади з питань земельних ресурсів у галузі земельних відносин та його територіальні органи передають земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, крім випадків, визначених частиною восьмою цієї статті, у власність або у користування для всіх потреб.

За ч. 2 ст. 123 ЗК України особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, які відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, передають у власність або користування такі земельні ділянки.

Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування в межах їх повноважень у місячний строк розглядає клопотання і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні (ч. 3 ст. 123 ЗК України).

Відповідно до ст. 124 ЗК України передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування згідно з їх повноваженнями, визначеними статтею 122 цього Кодексу, чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки (у разі продажу права оренди) шляхом укладення договору оренди земельної ділянки чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки.

При цьому, у ч. 2 вказаної статті визначено, що передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється за результатами проведення земельних торгів, крім випадків, встановлених частинами другою, третьою статті 134 цього Кодексу. Водночас у частині 3 даної статті зазначено, що передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, громадянам, юридичним особам, визначеним частинами другою, третьою статті 134 цього Кодексу, здійснюється в порядку, встановленому статтею 123 цього Кодексу.

Спеціальним законом, який визначає правові, економічні та соціальні засади створення та діяльності фермерських господарств як прогресивної форми підприємницької діяльності громадян у галузі сільського господарства України є Закон України «Про фермерське господарство» N 973-IV від 19 червня 2003 року.

Частинами 1, 2 статті 1 Закону №973-IV передбачено, що фермерське господарство є формою підприємницької діяльності громадян із створенням юридичної особи, які виявили бажання виробляти товарну сільськогосподарську продукцію, займатися її переробкою та реалізацією з метою отримання прибутку на земельних ділянках, наданих їм для ведення фермерського господарства, відповідно до закону.

Відповідно до ст. 2 Закону № 973-IV відносини, пов'язані із створенням, діяльністю та припиненням діяльності фермерських господарств, регулюються Конституцією України, Земельним кодексом України, цим Законом та іншими нормативно-правовими актами України.

Як вбачається із змісту ч. 1 ст. 7 Закону № 973-IV, громадяни для отримання (придбання) у власність або в оренду земельної ділянки державної власності з метою ведення фермерського господарства звертаються до відповідної районної державної адміністрації, а для отримання земельної ділянки із земель комунальної власності до місцевої ради. У заяві зазначається: бажаний розмір і місце розташування земельної ділянки, кількість членів фермерського господарства та наявність у них права на безоплатне отримання земельних ділянок у власність, обґрунтування розмірів земельної ділянки з урахуванням перспектив діяльності фермерського господарства. До заяви додаються документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі.

Відповідно до ч. 2 ст. 7 Закону № 973-IV, заяву громадянина про надання земельної ділянки у власність або в оренду районна або міська державні адміністрації або орган місцевого самоврядування розглядають у місячний строк і в разі її задоволення дають згоду на підготовку землевпорядною організацією проекту відведення земельної ділянки. Проект відведення земельної ділянки погоджується та затверджується відповідно до закону.

Згідно приписів ч. 7 ст. 7 Закону № 973-IV земельні ділянки для ведення фермерського господарства надаються єдиним масивом з розташованими на них водними джерелами та лісовими угіддями, наближеними до існуючих шляхів, електро- і радіотелефонних мереж, газо- і водопостачальних систем та інших видів інженерної інфраструктури.

Порядок державної реєстрації фермерського господарства визначено у ст. 8 Закону № 973-IV згідно якої, після одержання засновником державного акта на право власності на земельну ділянку або укладення договору оренди земельної ділянки та його державної реєстрації фермерське господарство підлягає державній реєстрації у порядку, встановленому законом для державної реєстрації юридичних осіб.

Згідно ст. ст. 89, 91, 92 ЦК України та ст. 4 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" державна реєстрація юридичних осіб - це засвідчення факту створення юридичної особи, після чого виникає цивільна правоздатність юридичної особи.

З матеріалів справи вбачається, що відповідачу ОСОБА_4 земельні ділянки в оренду надані не єдиним масивом.

Таким чином, Головним управлінням Держземагентства України у Київській області прийнято накази від 01.10.2014 № 6253\15-14, № 6259/15-14, № 6263/15-14, № 6264/15-14 про надання дозволів ОСОБА_4 на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок в оренду та накази від 24.11.2014 № 10-10008/15-14-сг, від 25.11.2014 № 10-10204/15-14-сг, від 28.10.2014 №№ 10-8732/15-14-сг, 10-8733/15-14-сг про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок в оренду для ведення фермерського господарства ОСОБА_4 всупереч зазначеним вимогам законодавства. Договори оренди ОСОБА_4 землі, які зареєстровані Реєстраційною службою Ставищенського районного управління юстиції Київської області, укладені всупереч законодавчо встановленої процедури набуття права оренди на земельні ділянки з метою ведення фермерського господарства.

Відповідно до ст. 21 ЦК України суд визнає незаконним та скасовує правовий акт індивідуальної дії, виданий органом державної влади, органом влади Автономної Республіки Крим або органом місцевого самоврядування, якщо він суперечить актам цивільного законодавства і порушує цивільні права або інтереси.

Згідно з ч. 1 ст. 93 Земельного кодексу України право оренди земельної ділянки - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для провадження підприємницької та іншої діяльності.

Відповідно до ст. 16 Закону України "Про оренду землі" укладення договору оренди земельної ділянки із земель державної або комунальної власності здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування - орендодавця, прийнятого у порядку, передбаченому Земельним кодексом України, або за результатами аукціону.

Статтею 116 ч. 1, 2 Земельного кодексу України визначено, що громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування, в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом. Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.

Тобто, наявність рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування про надання її в оренду чинним законодавством визначається в якості обов'язкової передумови подальшого укладення договору оренди земельної ділянки.

Отже, правовою підставою для укладення спірних договорів оренди є накази Головного управління Держземагентства у Київській області.

Згідно п. 2 ч. 2 ст. 9 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» державний реєстратор прав на нерухоме майно приймає рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, про відмову в державній реєстрації, про її зупинення, внесення змін до Державного реєстру прав.

Статтею 215 ЦК України передбачено, що підставою недійсності правочину є недодержання в момент вчинення правочину стороною (сторонами) вимог, які встановлені частинами 1-3, 5 та 6 ст. 203 ЦК України.

Однак, при укладанні спірного договору стороною (сторонами) порушено вимоги ст. 203 ЦК України якою визначено, що зміст правочину не може суперечити Цивільному кодексу України та іншим актам цивільного законодавства, а також моральним засадам суспільства.

Правило, встановлене цією нормою, повинно застосовуватись в усіх випадках, коли угода вчинена з порушенням закону і не підпадає під дію інших норм, які встановлюють спеціальні підстави та наслідки недійсності угод.

Згідно із ст. ст. 4, 10, 203 ЦК України зміст правочину не може суперечити ЦК України, іншим законам України, які приймаються відповідно до Конституції України та ЦК України, міжнародним договорам, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України, актам Президента України, постановам Кабінету Міністрів України, актам інших органів державної влади України, органів влади Автономної Республіки Крим у випадках і в межах, встановлених Конституцією України та законом, а також моральним засадам суспільства. Зміст правочину не повинен суперечити положенням також інших, крім актів цивільного законодавства, нормативно-правових актів, прийнятих відповідно до Конституції України (статті 1, 8 Конституції України).

Відповідно до ч. 1 ст. 228 ЦК України правочин вважається таким, що порушує публічний порядок, якщо він був спрямований на порушення конституційних прав і свобод людини і громадянина, знищення, пошкодження майна фізичної або юридичної особи, держави, Автономної Республіки Крим, територіальної громади, незаконне заволодіння ним.

Згідно з п. 18 Постанови Пленуму Верховного Суду України від 06.11.2009 № 9 "Про судову практику розгляду цивільних справ про визнання правочинів недійсними" такими є правочини, що посягають на суспільні, економічні та соціальні основи держави, зокрема: правочини, спрямовані на використання всупереч закону комунальної, державної або приватної власності; правочини, спрямовані на незаконне відчуження або незаконне володіння, користування, розпорядження об'єктами права власності Українського народу - землею як основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави, її надрами, іншими природними ресурсами тощо.

Наслідки вчинення правочину, що порушує публічний порядок, визначаються загальними правилами.

Відповідно до ст. 216 ЦК України недійсний правочин не може створювати юридичних наслідків, крім тих, що пов'язані з його недійсністю. У разі недійсності правочину кожна із сторін зобов'язана повернути другій стороні у натурі все, що вона одержала на виконання цього правочину.

З урахуванням вищевикладеного, суд вважає, що вказані вище накази Головного Управління Держземагентства України у Київській області підлягають визнанню недійсними та скасуванню, а укладені на їх підставі договори - визнанню недійсними.

Згідно зі ст. 152 ЗК України, власник земельної ділянки або землекористувач може вимагати усунення будь-яких порушень його прав на землю, навіть якщо ці порушення не пов'язані з позбавленням права володіння земельною ділянкою, і відшкодування завданих збитків. Захист прав громадян та юридичних осіб на земельні ділянки здійснюється шляхом визнання угоди недійсною, визнання недійсними рішень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування.

Вищевикладені порушення Конституції та Законів України у сфері земельних відносин та порушення принципів земельного законодавства, закріплених у ст. 5 ЗК України, у відповідності до п. 2 ст. 121 Конституції України, ст. 36-1 Закону України «Про прокуратуру» дають вмотивовані підстави для захисту інтересів держави органами прокуратури шляхом пред'явлення позову.

Відповідно до ч. 2 ст. 45 Цивільного процесуального кодексу України з метою представництва інтересів громадянина або держави в суді прокурор в межах повноважень, визначених законом, звертається до суду з позовною заявою (заявою), бере участь у розгляді справ за його позовами, а також може вступити за своєю ініціативою у справу, провадження у якій відкрито за позовом інших осіб, на будь-якій стадії її розгляду, подає апеляційну, касаційну скаргу, заяву про перегляд судового рішення Верховним Судом України, про перегляд судового рішення за нововиявленими обставинами.

Прокурор, який звертається до суду в інтересах держави, в позовній заяві самостійно визначає, в чому полягає порушення інтересів держави, та обґрунтовує необхідність їх захисту, а також зазначає орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах. У разі відсутності такого органу або відсутності у нього повноважень щодо звернення до суду прокурор зазначає про це в позовній заяві і в такому разі прокурор набуває статусу позивача.

Виходячи із змісту рішення Конституційного Суду України у справі №3-рп/99 від 08.04.1999 поняття «орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних відносинах» означає орган, на який державою покладено обов'язок щодо здійснення конкретної діяльності у відповідних правовідносинах, спрямованої на захист інтересів держави. Таким органом, відповідно до ст. ст. 6, 7, 13 та 143 Конституції України, може виступати орган державної влади чи місцевого самоврядування, якому законом надано повноваження органу виконавчої влади. Пункт 4 вказаного рішення Конституційного Суду України передбачає, що інтереси держави можуть збігатись повністю, частково або не збігатись зовсім з інтересами державних органів, державних підприємств та організацій чи з інтересами господарських товариств з часткою державної власності у статутному фонді. Проте держава може вбачати свої інтереси не тільки в її діяльності, але й в діяльності приватних підприємств, товариств. В даному випадку порушуються інтереси держави, оскільки незаконне прийняття оскаржуваних наказів суперечить принципам регулювання земельних відносин в Україні, які закріплені в ст. 14 Конституції України та ст. 5 ЗК України.

Враховуючи те, що відповідно до статті 188 ЗК України державний контроль за використанням та охороною земель усіх категорій та форм власності здійснюється відповідно до закону. А згідно із ст. 5 Закону України «Про державний контроль за використанням та охороною земель» здійснення державного контролю за використанням та охороною земель усіх категорій та форм власності покладено на центральний орган виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики у сфері нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі. Таким центральним органом виконавчої влади відповідно до Указу Президента України від 13.04.2011 № 459/2011 «Про Державну інспекцію сільського господарства України» є Держсільгоспінспекція України.

Водночас законодавством не передбачено повноважень щодо звернення центрального органу виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики у сфері нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі, до суду про визнання незаконними (надійсними) рішень органів державної влади та місцевого самоврядування щодо розпорядження землею, визнання недійсними правочинів щодо відчуження чи передачі у користування земельних ділянок державної та комунальної власності, а також їх повернення з чужого незаконного володіння. Не передбачено таких повноважень і Положенням про Державну інспекцію сільського господарства України, затвердженим Указом Президента України від 13.04.2011 № 459/2011.

Зважаючи на викладене та враховуючи, що чинним законодавством визначено орган, уповноважений державою здійснювати функції контролю за використанням та охороною земель, однак у вказаного державного органу відсутні повноваження щодо звернення до суду з цивільним позовом, суд вважає, що прокурор обґрунтовано пред'явив цей позов у інтересах держави як позивач.

На підставі вищевикладеного, суд дійшов висновку, що позовні вимоги прокурора обґрунтовані і їх необхідно задовольнити, а саме: слід визнати недійсними та скасувати накази Головного управління Держземагентства України у Київській області від 01.10.2014 року №6253\15-14, №6259/15-14, №6263/15-14, №6264/15-14, «Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою», якими надано дозвіл ОСОБА_4 на розроблення проектів із землеустрою щодо відведення земельних ділянок в оренду для ведення фермерського господарства орієнтованою площею: 46,0000 га, 34,8000 га, 26,1000 га, 9,8000 га, які розташовані на території Журавлиської сільської ради Ставищенського району Київської області; слід визнати недійсними та скасувати накази Головного управління Держземагентства України у Київській області від 24.11.2014 року № 10-10008/15-14-сг, від 25.11.2014 року №10-10204/15-14-сг, від 28.10.2014 року №№10-8732/15-14-сг, 10-8733/15-14-сг, якими затверджено проекти із землеустрою щодо відведення земельних ділянок в оренду для ведення фермерського господарства ОСОБА_4 на території Журавлиської сільської ради Ставищенського району площею 35,6421 га, кадастровий номер 3224282800:02:004:0103; площею 17,6635 га, кадастровий номер 3224282800:02:004:0101; площею 25,7374 га, кадастровий номер 3224282800:03:002:0213; площею 7,8110 га, кадастровий номер 3224282800:03:002:0212, загальна вартість яких складає 1852637 гривень 50 копійок; слід визнати недійсними договори оренди земельних ділянок площею 35,6421 га, кадастровий номер 3224282800:02:004:0103; площею 17,6635 га, кадастровий номер 3224282800:02:004:0101; площею 25,7374 га, кадастровий номер 3224282800:03:002:0213; площею 7,8110 га, кадастровий номер 3224282800:03:002:0212, загальна вартість яких складає 1852637 гривень 50 копійок, укладених між Головним управлінням Держземагентства України у Київській області та ОСОБА_6 від 23.12.2014 року і 04.11.2014 року та зареєстрованих в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, щодо об'єкта нерухомого майна на підставі рішення про державну реєстрацію права та їх обтяжень державного реєстратора реєстраційної служби Ставищенського районного управління юстиції Київської області з індексними номерами від 30.12.2014 року №№ 18497184, 18497251, від 27.11.2014 року №№ 17540727, 17544271; слід скасувати рішення державного реєстратора реєстраційної служби Ставищенського районного управління юстиції Київської області від 30.12.2014 року №№ 18497184, 18497251, від 27.11.2014 року №№ 17540727, 17544271 про державну реєстрацію інших речових прав - прав оренди земельних ділянок з кадастровими номерами 3224282800:02:004:0103; 3224282800:02:004:0101; 3224282800:03:002:0213; 3224282800:03:002:0212.

Відповідно до ст. 88 ЦПК України з відповідачів ОСОБА_4 та Головного управління Держземагенства України в Київській області на користь спеціального фонду Державного бюджету України слід стягнути судовий збір в сумі 1827 грн. з кожного.

Керуючись ст. ст. 1, 6, 7, 8, 13, 14, 19, 121, 143 Конституції України, ст. ст. 1, 3, 11, 15, 16, 21, 89, 91, 92, 167, 169, 203, 215, 216, 228 ЦК України, ст. ст. 3, 5, 31, 93, 116, 122, 123, 124, 126, 134, 141, 152, 155, 188 ЗК України, ст. ст. 1, 3, 4, 5, 7, 8, 12 Закону України "Про фермерське господарство" від 19 червня 2003 року N 973-IV, Розділом VII п. 2, 4 Закону України "Про Державний земельний кадастр" від 7 липня 2011 року N 3613-VI, ст. 16 Закону України "Про оренду землі" від 6 жовтня 1998 року N 161-XIV, ст. ст. 1, 9, 26 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" від 1 липня 2004 року N 1952-IV, ст. 4 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" від 15 травня 2003 року N 755-IV, ст. 5 Закону України "Про державний контроль за використанням та охороною земель" від 19 червня 2003 року N 963-IV, ст. 36-1 Закону України "Про прокуратуру" від 5 листопада 1991 року N 1789-XII, постановою Верховного Суду України від 04.11.2014 року, постановою Вищого Адміністративного Суду України від 22.01.2014 року №К/800/40388/13, ст. ст. 10, 11, 45, 60, 88, 209 ч. 3, 212-215 ЦПК України, суд,-

ВИРІШИВ:

Позов прокурора Ставищенського району Київської області задовольнити.

Визнати недійсними та скасувати накази Головного управління Держземагентства України у Київській області від 01.10.2014 року №6253\15-14, №6259/15-14, №6263/15-14, №6264/15-14, «Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою», якими надано дозвіл ОСОБА_4 на розроблення проектів із землеустрою щодо відведення земельних ділянок в оренду для ведення фермерського господарства орієнтованою площею: 46,0000 га, 34,8000 га, 26,1000 га, 9,8000 га, які розташовані на території Журавлиської сільської ради Ставищенського району Київської області.

Визнати недійсними та скасувати накази Головного управління Держземагентства України у Київській області від 24.11.2014 року № 10-10008/15-14-сг, від 25.11.2014 року №10-10204/15-14-сг, від 28.10.2014 року №№10-8732/15-14-сг, 10-8733/15-14-сг, якими затверджено проекти із землеустрою щодо відведення земельних ділянок в оренду для ведення фермерського господарства ОСОБА_4 на території Журавлиської сільської ради Ставищенського району площею 35,6421 га, кадастровий номер 3224282800:02:004:0103; площею 17,6635 га, кадастровий номер 3224282800:02:004:0101; площею 25,7374 га, кадастровий номер 3224282800:03:002:0213; площею 7,8110 га, кадастровий номер 3224282800:03:002:0212, загальна вартість яких складає 1852637 гривень 50 копійок.

Визнати недійсними договори оренди земельних ділянок площею 35,6421 га, кадастровий номер 3224282800:02:004:0103; площею 17,6635 га, кадастровий номер 3224282800:02:004:0101; площею 25,7374 га, кадастровий номер 3224282800:03:002:0213; площею 7,8110 га, кадастровий номер 3224282800:03:002:0212, загальна вартість яких складає 1852637 гривень 50 копійок, укладених між Головним управлінням Держземагентства України у Київській області та ОСОБА_6 від 23.12.2014 року і 04.11.2014 року та зареєстрованих в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, щодо об'єкта нерухомого майна на підставі рішення про державну реєстрацію права та їх обтяжень державного реєстратора реєстраційної служби Ставищенського районного управління юстиції Київської області з індексними номерами від 30.12.2014 року №№ 18497184, 18497251, від 27.11.2014 року №№ 17540727, 17544271.

Скасувати рішення державного реєстратора реєстраційної служби Ставищенського районного управління юстиції Київської області від 30.12.2014 року №№ 18497184, 18497251, від 27.11.2014 року №№ 17540727, 17544271 про державну реєстрацію інших речових прав - прав оренди земельних ділянок з кадастровими номерами 3224282800:02:004:0103; 3224282800:02:004:0101; 3224282800:03:002:0213; 3224282800:03:002:0212.

Стягнути із ОСОБА_4, ІНФОРМАЦІЯ_1, ідентифікаційний №3323201595, проживаючого в ІНФОРМАЦІЯ_2 на користь спеціального фонду Державного бюджету України судовий збір в сумі 1827 (одна тисяча вісімсот двадцять сім) гривень.

Стягнути із Головного управління Держземагенства України в Київській області (код ЄДРПОУ 38760797, п/і 03115, м. Київ, вул. Серпова 3/14) на користь спеціального фонду Державного бюджету України судовий збір в сумі 1827 (одна тисяча вісімсот двадцять сім) гривень.

На рішення суду може бути подана апеляційна скарга до Апеляційного суду Київської області через Ставищенський районний суд Київської області протягом десяти днів з дня його проголошення, а особами, які брали участь у справі, але не були присутні в судовому засіданні під час проголошення рішення, протягом десяти днів з дня отримання копії рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано у строк, встановлений ст. 294 ЦПК України. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.

Суддя Р. В. Гуртовенко

СудСтавищенський районний суд Київської області
Дата ухвалення рішення25.06.2015
Оприлюднено06.07.2015
Номер документу45945596
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —378/468/15-ц

Ухвала від 07.07.2016

Цивільне

Апеляційний суд Київської області

Кулішенко Ю. М.

Рішення від 08.10.2015

Цивільне

Апеляційний суд Київської області

Мельник Я. С.

Ухвала від 24.07.2015

Цивільне

Апеляційний суд Київської області

Мельник Я. С.

Ухвала від 24.07.2015

Цивільне

Апеляційний суд Київської області

Мельник Я. С.

Ухвала від 22.07.2015

Цивільне

Апеляційний суд Київської області

Мельник Я. С.

Ухвала від 22.07.2015

Цивільне

Апеляційний суд Київської області

Мельник Я. С.

Рішення від 25.06.2015

Цивільне

Ставищенський районний суд Київської області

Гуртовенко Р. В.

Рішення від 25.06.2015

Цивільне

Ставищенський районний суд Київської області

Гуртовенко Р. В.

Ухвала від 05.06.2015

Цивільне

Ставищенський районний суд Київської області

Гуртовенко Р. В.

Ухвала від 28.05.2015

Цивільне

Ставищенський районний суд Київської області

Гуртовенко Р. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні