КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
06 липня 2015 року справа №810/1973/15
Суддя Київського окружного адміністративного суду Брагіна О.Є., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом першого заступника прокурора Київської області в інтересах держави в особі Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до відкритого акціонерного товариства "Комарівська меблева фабрика" про стягнення штрафних (фінансових) санкцій,
в с т а н о в и в:
перший заступник прокурора Київської області звернувся до суду з позовом в інтересах Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про стягнення з відповідача штрафних санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів у розмірі 136 000 грн.
Заявлені вимоги обумовлені тим, що Національна комісія з цінних паперів є державним органом, підпорядкованим Президенту України і підзвітним ОСОБА_1, одним із основних завдань Комісії є здійснення державного регулювання та контролю чинного законодавства у цій сфері, тому територіальні органи Комісії виступають як суб?єкти владних повноважень у системі державного регулювання цінних паперів в Україні.
13.01.2015 р., Центральним територіальним департаментом Нацкомісії з цінних паперів та фондового ринку було винесено постанову №20-ЦД-1-Е від 28.01.2015 р. про накладення штрафних санкцій на ВАТ "Комарівську меблеву фабрику" за порушення на ринку цінних паперів у розмірі 136 000 грн. Станом на дату звернення до суду з позовною заявою вказані санкції не сплачені.
У судове засідання з’явилась особа, в інтересах якої заявлено позов. Сторони- позивач та відповідач, будучи належним чином повідомлені про дату, час та місце розгляду справи, в судове засідання не з’явились, про причини свого неприбуття суд не повідомили, заяв чи клопотань про розгляд справи за їх відсутності не надали..
Враховуючи, що в матеріалах справи достатньо письмових доказів для вирішення справи, за відсутності потреби у допиті свідка чи експерта, суд, на підставі ч.6 ст.128 КАСУ, здійснив розгляд даної справи в порядку письмового провадження.
Дослідивши матеріали справи та доводи позовної заяви, встановивши фактичні обставини справи на яких ґрунтується позов, надавши, відповідної правової оцінки доказам, якими обґрунтовані заявлені вимоги, суд приходить до висновку про необхідність задоволення позовних вимог, з огляду на таке:
постановами Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 18.12.2014 р. та 13.01.2015 р. відносно відповідача відкриті справи про правопорушення на ринку цінних паперів.
13.01.2015 р., уповноваженою особою Комісії складено акт про порушення на ринку цінних паперів за №09-ЦД-1-Е, яким задокументовано порушення в діяльності відповідача вимог ст.20 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" від 23.02.2006 року, №3480-IV (далі - Закон №3480) .
Суть порушення зафіксованого вищезазначеним актом полягає у тому, що відповідачем повторно, з дати винесення уповноваженою особою Комісії постанови про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів, не виконані розпорядження НКЦПРФ від 12.02.2014 р. №91-ЦД-1-Е; від 20.03.2014 р. №406-ЦД-1-Е; від 10.09.2014 р. №1370-ЦД-1-Е; від 17.09.2014 р. №1397-ЦД-1-Е,
Вищезазначений акт та постанова були направлені на адресу відповідача, які відповідачем оскаржені не були.
В подальшому, на підставі акту від 13.01.2015 р. №09-ЦД-1-Е Центральним територіальним департаментом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку винесено постанову від 28.01.15 р. №20-ЦД-1-Е про накладення санкції за порушення на ринку цінних паперів у вигляді штрафу в розмірі 8000 неоподатковуваних мінімумів громадян, що становить 136 000 грн.
Відповідно до ч.1 ст. 5, ч.2 ст.6 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" від 30.10.1996 року, №448/96-ВР (далі - Закон №448) державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку складається з Комісії як колегіального органу та центрального апарату.
Згідно п.п.10, 14 ст.8, п.8 ст.11 Закону №448 державна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції, зокрема, невиконання або несвоєчасне виконання рішень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Разом з тим, ст.12 Закону №448 передбачено, що уповноважена особа Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, яка виявила факт вчинення юридичною особою правопорушення на ринку цінних паперів, складає акт, який разом з письмовими поясненнями керівника, іншої відповідальної посадової особи та пов'язаними з таким правопорушенням документами протягом п'яти робочих днів подає уповноваженій особі Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, яка має право застосовувати санкцію за правопорушення на ринку цінних паперів. Санкції застосовуються Головою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, членом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, уповноваженими Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку посадовими особами після розгляду документів, що підтверджують факт правопорушення.
В свою чергу, уповноважена особа Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку приймає рішення про застосування санкції протягом 30 робочих днів після отримання документів, що підтверджують факт правопорушення. Рішення про застосування санкції оформляється постановою, що надсилається юридичній особі, до якої застосовано санкцію.
Положеннями ст.11 Закону №448 визначено, що у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Водночас, постанови від 28.01.2015 р. №20-ЦД-1-Е про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів у визначеному законом порядку не оскаржена та відповідно не скасована, доказів про сплату штрафних санкцій суду відповідачем не подано. У зв'язку із зазначеним дані штрафні санкції підлягають стягненню у судовому порядку.
Керуючись статтями 11, 14, 70, 71, 72, 86, 94, 159-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
п о с т а н о в и в:
Адміністративний позов задовольнити.
Стягнути з відкритого акціонерного товариства "Комарівська меблева фабрика" (код ЄДРПОУ 05509317) на користь Державного бюджету України 136 000 (сто тридцять шість тисяч) грн.00 коп.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано в установлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга на постанову суду подається до Київського апеляційного адміністративного суду через Київський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Суддя Брагіна О.Є.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.07.2015 |
Оприлюднено | 15.07.2015 |
Номер документу | 46451554 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Брагіна О.Є.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні