Ухвала
від 05.10.2015 по справі 810/1973/15
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251 КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 810/1973/15 Головуючий у 1-й інстанції: Брагіна О.Є. Суддя-доповідач: Губська Л.В.

У Х В А Л А

Іменем України

05 жовтня 2015 року м. Київ

Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

Головуючого-судді Губської Л.В.

суддів Ісаєнко Ю.А.,

Оксененка О.М.

при секретарі : Агаркові Б.М.

за участю: представника прокуратури Галась О.М.

представника позивача Огієнко О.Ф.

представника відповідача Сіренко Ю.Є.

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Відкритого акціонерного товариства "Комарівська меблева фабрика" на постанову Київського окружного адміністративного суду від 06 липня 2015 року у справі за адміністративним позовом першого заступника прокурора Київської області в інтересах держави в особі Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Відкритого акціонерного товариства "Комарівська меблева фабрика" про стягнення штрафних санкцій, -

ВСТАНОВИВ:

Перший заступник прокурора Київської області в інтересах держави в особі Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку звернувся до суду з позовною заявою до Відкритого акціонерного товариства "Комарівська меблева фабрика" про стягнення штрафу.

Постановою Київського окружного адміністративного суду від 06 липня 2015 року адміністративний позов задоволений повністю.

Не погоджуючись з рішенням суду першої інстанції, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій, вказуючи на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, неповне з'ясування обставин справи, просив скасувати оскаржуване ним рішення та ухвалити нове, яким відмовити в задоволені позовних вимог у повному обсязі.

Заслухавши у судовому засіданні суддю-доповідача, пояснення учасників процесу, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційну скаргу слід залишити без задоволення, а постанову суду - без змін з наступних підстав.

Так, судом першої інстанції встановлено, що відповідно до Акту про правопорушення на ринку цінних паперів № 09-ЦД-1-Е Уповноваженою особою Комісії виявлені порушення Відкритим акціонерним товариством "Комарівська меблева фабрика" вимог пункту 10 статті 8 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", а саме невиконання розпорядження № 645-ЦД-1-Е від 17.09.2014р. про усунення порушень законодавства про цінні папери (термін виконання до 01.12.2014року).

Зі змісту вказаного розпорядження вбачається, що відповідачем допущені порушення вимог статті 20 Закону України "Про акціонерні товариства" та статті 6 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок", а саме:

- нездійснення ВАТ "Комарівська меблева фабрика" ( свідоцтво №37/1/02 від 29.01.2002 року про випуск 12 272 924 штуки простих іменних акцій документарної форми існування номінальною вартістю 0,25 грн. на загальну суму 3 068 231,00 (три мільйони шістдесят вісім тисяч двісті тридцять одна грн.) переведення випуску акцій документарної форми існування у бездокументарну форму існування.

На підставі цього позивачем була прийнята постанова №20-ЦД-1-Е від 28.01.2015 про накладення на відповідача штрафної санкції у розмірі 8000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 136000,00 грн.

Копію вказаної постанови направлено Відкритому акціонерному товариству "Комарівська меблева фабрика" рекомендованим листом, що підтверджується реєстром відправлень та фіскальним чеком від 02.02.2015р. (а.с. 16).

Оскільки штрафні санкції відповідачем добровільно не були сплачені, позивач звернувся до суду для стягнення з Відкритого акціонерного товариства "Комарівська меблева фабрика" в дохід Державного бюджету України штрафної санкції у розмірі 8000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 136000,00 грн.

Також судом першої інстанції встановлено, що протягом року ця дія вчинена ВАТ "Комарівська меблева фабрика" повторно з дати винесення Уповноваженою особою комісії постанови про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів від 12.02.2014 р. №91-ЦД-1-Е; від 20.03.2014 р. №406-ЦД-1-Е; від 10.09.2014 р. №1370-ЦД-1-Е; від 17.09.2014 р. №1397-ЦД-1-Е за вчинення тих самих дій (невиконання розпоряджень уповноважених осіб комісії про усунення порушень законодавства про цінні папери). Вказані постанови не скасовано.

Надаючи правову оцінку обставинам справи колегія суддів звертає увагу на наступне.

Правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні визначаються Законом України від 30.10.1996 року № 448/96-ВР «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» (далі - Закону України 448/96-ВР).

Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 1 Закону України 448/96-ВР державне регулювання ринку цінних паперів - здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.

В частині 1 статті 5 Закон - № 448/96-ВР закріплено, що державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.

Закон № 448/96-ВР в статті 6 встановлює, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (НКЦПФР) є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку складається з Комісії як колегіального органу та центрального апарату. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку може утворювати територіальні органи у випадках, передбачених у положенні про Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку.

Відповідно до ст. 20 Закону України «Про акціонерні товариства», акція товариства посвідчує корпоративні права акціонера щодо цього акціонерного товариства. Усі акції товариства є іменними. Акції товариств існують виключно в бездокументарній формі.

Згідно ст. 6 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок», акція - іменний цінний папір, який посвідчує майнові права його власника (акціонера), що стосуються акціонерного товариства, включаючи право на отримання частини прибутку акціонерного товариства у вигляді дивідендів та право на отримання частини майна акціонерного товариства у разі його ліквідації, право на управління акціонерним товариством, а також немайнові права, передбачені Цивільним кодексом України та законом, що регулює питання створення, діяльності та припинення акціонерних товариств.

Акція є неподільною. Порядок реалізації прав співвласників акції (акцій) визначається Цивільним кодексом України та законом, що регулює питання створення, діяльності та припинення акціонерних товариств.

Згідно пункту 1 розділу VI «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про депозитарну систему України», цей Закон набирає чинності через дванадцять місяців з дня його опублікування, крім розділу II цього Закону, абзаців другого - дев'ятого підпункту 9, абзаців сорок шостого - сто тринадцятого підпункту 16 пункту 4 в частині утворення Центрального депозитарію, Розрахункового центру та депозитарних установ та пунктів 5 - 10 цього розділу, які набирають чинності з дня опублікування цього Закону, а також крім абзаців дев'ятого - дев'ятнадцятого підпункту 2, абзаців п'ятого та шостого підпункту 10 та підпункту 13 пункту 4 цього розділу, які набирають чинності з 1 січня 2013 року.

Згідно з пунктом 9 розділу VI «Прикінцеві та перехідні положення», Закону України «Про депозитарну систему України», іменні емісійні цінні папери, випуск яких зареєстровано до дня опублікування цього Закону, можуть існувати в документарній формі до дня набрання чинності цим Законом.

Закон України «Про депозитарну систему України» опубліковано в офіційному друкованому виданні Голос України від 11.10.2012 № 191, набрав чинності - 12.10.2013 року.

Порядок дій щодо приведення діяльності акціонерних товариств у відповідність із вимогами Закону України «Про акціонерні товариства» в частині забезпечення існування акцій виключно у бездокументарній формі визначений пунктом 5 Розділу XVII Закону України «Про акціонерні товариства» та передбачає, зокрема, прийняття наглядовою радою акціонерного товариства рішення про переведення випуску цінних паперів з документарної форми у бездокументарну.

Згідно з п. 8 ст. 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», за невиконання або несвоєчасне виконання рішень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів передбачена відповідальність юридичних осіб у вигляді штрафів у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року - у розмірі від п'яти до десяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Порядок та строки розгляду Національною комісією з цінних паперів та фондової о ринку справ про порушення громадянами, посадовими особами та юридичними особами вимог законодавства на ринку цінних паперів, визначають Правила розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджені рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку 16.10.2012 року №1470 та зареєстровані в Міністерстві юстиції України 05 листопада 2012 рику за № 1855/22167 (далі - Правила № 1470).

Відповідно до пункту 5 Розділу І Правил №1470 уповноважені особи Комісії в межах своїх повноважень зобов'язані в кожному випадку виявлення правопорушення вжити всіх необхідних заходів для документального закріплення факту правопорушення всебічно, повно та об'єктивно дослідити обставини справи, а також своєчасно застосувати передбачені законодавством санкції.

Відповідно до пункту 1.2 Розділу IV Правил №1470 уповноважена особа при виявленні правопорушення виносить постанову про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів. Справа про правопорушення порушується з дати винесення постанови про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів. Уповноваженою особою про вчинення правопорушення складається акт про правопорушення на ринку Цінних паперів.

Розглянувши справу про правопорушення, уповноважена особа приймає рішення у справі. Рішення уповноваженої особи у справі оформлюється у вигляді постанови (пункту 1 Розділу VII Правил №1470).

Пунктом 2 Розділу 18 Правил №1470 штраф має бути сплачений юридичною особою не пізніше ніж через п'ятнадцять днів з дати отримання ним постанови.

Згідно статті 11 Закону № 448/96-ВР рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення штрафу може бути оскаржено в суді.

У разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Як вірно встановлено судом першої інстанції, відповідачем в установленому законодавством України порядку, штраф до Державного бюджету України добровільно не сплачено. Постанову №20-ЦД-1-Е від 28.01.2015 про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів відповідач не оскаржував, а отже вона є чинною на момент розгляду даної справи, тому підлягає викоанню.

Доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції.

Оскільки судове рішення ухвалене судом першої інстанції з дотриманням норм матеріального та процесуального права, на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в справі, підтверджених доказами, колегія суддів апеляційної інстанції підстав для його скасування не вбачає.

Керуючись ст.ст. 160 , 195 , 196 , 198 , 200 , 205 , 206 , 254 КАС України , суд

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Відкритого акціонерного товариства "Комарівська меблева фабрика" залишити без задоволення, а постанову Київського окружного адміністративного суду від 06 липня 2015 року - без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Ухвала в повному обсязі складена 09.10.2015 р.

Головуючий-суддя Л.В.Губська

Судді Ю.А.Ісаєнко

О.М.Оксененко

.

Головуючий суддя Губська Л.В.

Судді: Оксененко О.М.

Ісаєнко Ю.А.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.10.2015
Оприлюднено15.10.2015
Номер документу52142377
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —810/1973/15

Ухвала від 05.10.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Губська Л.В.

Ухвала від 16.09.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Губська Л.В.

Ухвала від 05.10.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Губська Л.В.

Ухвала від 16.09.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Губська Л.В.

Ухвала від 06.08.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Губська Л.В.

Постанова від 06.07.2015

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Брагіна О.Є.

Ухвала від 19.06.2015

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Брагіна О.Є.

Ухвала від 12.05.2015

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Брагіна О.Є.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні