Постанова
від 02.02.2010 по справі 2а-7011/09/0870
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

02 лютого 2010 року о 09 год. 47 хв. Справа № 2а-7011/09/0870

Запорізький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Стрельнікової Н.В.

при секретарі Горбовій І.С.

розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом: Прокурора Шевченківського району м. Запоріжжя в інтересах держави,

в особі Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м. Запоріжжя,

м. Запоріжжя

до: Товариства з обмеженою відповідальністю «Електротрубмаш»,

м. Запоріжжя

про: стягнення податкової заборгованості,

за участю представників:

від прокуратури: ОСОБА_1 посвідчення № 165 від 20.07.2009;

від позивача: ОСОБА_2, довіреність № 11208/10/10-010 від 25.08.2009;

від відповідача: не з'явився;

ВСТАНОВИВ:

17 грудня 2009 року до Запорізького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Прокурора Шевченківського району м. Запоріжжя в інтересах держави, в особі Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м. Запоріжжя до Товариства з обмеженою відповідальністю «Електротрубмаш» (далі - ТОВ «Електротрубмаш»), в якому просить суд стягнути з відповідача 4892 грн. 23 коп. податкової заборгованості, а саме: 4856 грн. 74 коп. з податку на прибуток та 35 грн. 49 коп. заборгованості зі сплати комунального податку.

В обґрунтування заявлених вимог позивач посилається на те, що податкова заборгованість відповідача виникла внаслідок проведених ДПІ у Жовтневому районі м. Запоріжжя перевірок (акти № 288/15/34868951 від 11.03.2008, № 1165/15/34868951 від 01.12.2008, № 154/15/34868951 від 04.02.2009) та самостійно поданих ТОВ «Електротрубмаш» податкових декларації по податку на прибуток та податкових розрахунків по комунальному податку. Станом на 19.11.2009, згідно облікових карток відповідача, сума заборгованості по сплаті податкового боргу становить 4892 грн. 23 коп.

Представник прокуратури у судовому засіданні позовні вимоги підтримав, зазначивши, що зазначені в позовній заяві обставини свідчать про порушення з боку відповідача податкового законодавства України, дії ТОВ «Електротрубмаш» шкодять наповненню прибуткової частини бюджету, перешкоджають проведенню державної фінансової політики в частині розподілення бюджетних коштів, що тягне недостатнє фінансування державною бюджетної сфери, тобто задає істотної шкоди державі.

Представник позивача у судовому засіданні заявлені позовні вимоги підтримав, надав пояснення аналогічні викладеним у позовній заяві та просив задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.

У судове засідання представник відповідача не з'явився. Про час, місце та дату судового засідання відповідач повідомлявся належним чином. Про причину не явки суд не повідомив.

Суд визнав за доцільне вирішити справу за наявними в ній матеріалами, за відсутності в судовому засіданні представника відповідача.

Вислухавши пояснення представників сторін, проаналізувавши матеріали та фактичні обставини справи, оцінивши надані докази, суд вважає що позовні вимоги підлягають задоволенню виходячи з наступного.

Відповідно до довідки Головного управління статистики у Запорізькій області, ТОВ «Електротрубмаш» (ідентифікаційний код 34868951) зареєстроване виконавчим комітетом Запорізької міської ради 16.01.2007 у єдиному державному реєстрі підприємств та організацій України, адреса: 69095, м. Запоріжжя, Жовтневий район, вул. Горького, буд. 159 Б.

Відповідно до ст. 4 Закону України «Про систему оподаткування», платниками податків і зборів (обов'язкових платежів) є юридичні і фізичні особи, на яких згідно з законами України покладено обов'язок сплачувати податки і збори (обов'язкові платежі).

Відповідно до п. 2 ст. 9 Закону України «Про систему оподаткування», платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані: подавати до державних податкових органів та інших державних органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів).

Відповідно до податкових розрахунків по комунальному податку № 7861 від 05.03.2009, № 81062 від 04.12.2008, № 92819 від 13.01.2009, №1518 від 05.02.2009, № 19047 від 14.04.2009, № 29216 від 13.05.2009, № 34920 від 09.02.2009, № 45701 від 14.07.2009, № 54699 від 10.08.2009, № 75402 від 11.11.2008, та податкових декларацій по податку на прибуток, поданих відповідачем до ДПІ у Жовтневому районі м. Запоріжжя, ТОВ «Електротрубмаш» самостійно визначена сума зобов'язання по комунальному податку у розмірі 40 грн. 80 коп., по податку на прибуток у розмірі 1586 грн.

Згідно п. 5.1. ст. 5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податків у податковій декларації, вважається узгодженим з дня подання такої податкової декларації.

Відповідно до п. 3 ст. 9 Закону України «Про систему оподаткування», платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законами терміни.

Статтею 10 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» встановлено, що державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об'єднані державні податкові інспекції виконують зокрема такі функції, як здійснення контролю за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів (обов'язкових платежів).

Відповідно до п. 1 ст. 11 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених законами України, мають право: здійснювати документальні невиїзні перевірки (на підставі поданих податкових декларацій, звітів та інших документів, пов'язаних з нарахуванням і сплатою податків та зборів (обов'язкових платежів) незалежно від способу їх подачі), а також планові та позапланові виїзні перевірки своєчасності, достовірності, повноти нарахування і сплати податків та зборів (обов'язкових платежів), додержання валютного законодавства юридичними особами, їх філіями, відділеннями, іншими відокремленими підрозділами, що не мають статусу юридичної особи, а також фізичними особами, які мають статус суб'єктів підприємницької діяльності чи не мають такого статусу, на яких згідно із законами України покладено обов'язок утримувати та/або сплачувати податки і збори (обов'язкові платежі), крім Національного банку України та його установ.

01 грудня 2008 року ДПІ у Жовтневому районі м. Запоріжжя проведено невиїзну документальну (камеральну) перевірку податкової звітності з податку на прибуток ТОВ «Електротрубмаш» за результатами якої було складено акт № 1165/15/34868951. Перевіркою встановлено, що ТОВ «Електротрубмаш» в порушення п. 3 наказу ДПАУ від 29.03.2003 № 143 «Про затвердження форми декларації з податку на прибуток підприємств», у рядку А колонки 3 таблиці 1 «Розрахунок приросту (убутку) балансової вартості запасів» додатка К1/1 до декларації з податку на прибуток за 2007 рік, невірно визначено балансову вартість запасів на початок звітного року, а саме збільшено на 11667 грн. - замість 0 грн. вказана сума 11667 грн. Відповідно до цього не був врахований приріст балансової вартості запасів у суми 11667 грн., яка повинна бути відображена у рядку 01.2 декларації. В наслідок цього на суму 11667 грн. був знижений валовий дохід 2007 року, а це в свою чергу призвело до зменшення податкових зобов'язань звітного періоду на 2917 грн. На підставі вказаного акту, ДПІ у Жовтневому районі прийнято податкове повідомлення-рішення № 0000271501/0 від 13.01.2009 форми «Р» відносно ТОВ «Електротрубмаш», яким визначена сума зобов'язань по податку на прибуток у розмірі 3062 грн. 85 коп. Вказане повідомлення рішення направлено поштою відповідачу, але повернуто у зв'язку зі спливом терміну зберігання. Відповідно до акту 27/15 від 11.03.2009, податкове повідомлення рішення № 0000271501/0 розміщено на дошці податкових оголошень.

Крім цього, 04.02.2009 ДПІ у Жовтневому районі м. Запоріжжя проведено невиїзну документальну перевірку ТОВ «Електротрубмаш» про що складено акт № 154/15/34868951. Перевірка проводилась з питання своєчасності сплати відповідачем податкового зобов'язання по комунальному податку. Відповідно до висновку акту № 154/15/34868951, документальною перевіркою встановлено порушення вимог п.п. 5.3.1 п. 5.3 ст. 5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», ст. 15 Декрету КМУ від 20.05.1993 №56-93 «Про місцеві податки та збори» та п. 2.5. Положення про комунальний порядок, Затверджений рішенням Запорізької міської ради «Про місцеві податки та збори» № 6 від 30.11.2005. На підставі вказаного акту, ДПІ у Жовтневому районі прийнято податкове повідомлення-рішення № 0000751501/0 від 04.02.2009 відносно ТОВ «Електротрубмаш», яким визначена сума зобов'язань по комунальному податку у розмірі 0 грн. 68 коп. Вказане повідомлення-рішення направлене поштою на адресу відповідача, але у зв'язку з закінченням терміну зберігання повернуто до ДПІ у Жовтневому районі. 21.04.2009 податкове повідомлення-рішення № 0000751501/0 розміщено на дошці податкових повідомлень, про що складено акт № 494/15/34868951.

Також, ДПІ у Жовтневому районі 11.03.2009 проведена камеральна перевірка податкової звітності з податку на прибуток ТОВ «Електротрубмаш» про що було складено акт № 288/15/34868951. Перевіркою встановлено, що в порушення п.п. 2.3 п. 2 Наказу ДПА України «Про затвердження форми декларації по податку на прибуток підприємства та Порядок її складання» від 29.03.2003 № 143, п. 17.2 ст. 17 Закону України від 21.12.2000 № 2181-ІІІ «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», ТОВ «Електротрубмаш», згідно наданої декларації з податку на прибуток за 9 місяців 2008 року, задекларувало у рядку 05.2 декларації самостійно виявлену помилку за результатами минулих податкових періодів суму 1047372 грн., також у рядку 02.2 декларації самостійно виявлено помилку за результатами минулих податкових періодів суму 1062993 грн. Підприємством не враховані валові доходи за минулі періоди у сумі 15621 грн. При цьому підприємство самостійно не визначило штраф за зниження суми податкового зобов'язання уточнюваного періоду у розмірі 5% на суму 195 грн. На підставі вказаного акту, ДПІ у Жовтневому районі прийнято податкове повідомлення-рішення № 0004711501/0 від 20.03.2009 відносно ТОВ «Електротрубмаш», яким визначена сума зобов'язань по комунальному податку у розмірі 212 грн. Вказане повідомлення-рішення направлялося відповідачу, про що свідчить копія поштового повідомлення, але у зв'язку зі спливом терміну зберігання повернуто ДПІ у Жовтневому районі. 11.03.2009 податкове повідомлення-рішення № 0004711501/0 розміщено на дошці податкових повідомлень, про що складено акт № 27/15.

Відповідно до п. 6.1 ст. 6 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», у разі коли сума податкового зобов'язання розраховується контролюючим органом відповідно до статті 4 цього Закону, такий контролюючий орган надсилає платнику податків податкове повідомлення, в якому зазначаються підстава для такого нарахування, посилання на норму податкового закону, відповідно до якої був зроблений розрахунок або перерахунок податкових зобов'язань, сума податку чи збору (обов'язкового платежу), належного до сплати, та штрафних санкцій за їх наявності, граничні строки їх погашення, а також попередження про наслідки їх несплати в установлений строк та граничні строки, передбачені законом для оскарження нарахованого податкового зобов'язання (штрафних санкцій за їх наявності).

Відповідно до п. 6.2.4 п. 6.2 ст. 6 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», у разі коли податковий орган або пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення або податкові вимоги у зв'язку з незнаходженням посадових осіб, їх відмовою прийняти податкове повідомлення або податкову вимогу, незнаходженням фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків, податковий орган розміщує податкове повідомлення або податкові вимоги на дошці податкових оголошень, встановленій на вільному для огляду місці біля входу до приміщення податкового органу. При цьому день розміщення такої податкової вимоги вважається днем її вручення.

Відповідно до наявних в матеріалах справи облікових карток платника податків - ТОВ «Електротрубмаш», станом на 19.11.2009 за відповідачем обліковується податкова заборгованість зі сплати податку на прибуток та зі сплати комунального податку у сумі 4892 грн. 23 коп.

Згідно до п.п. 5.4.1 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у строки, визначені цією статтею, визнається сумою податкового боргу платника податків.

Відповідно до п.1.3 ст. 1 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» податковий борг (недоїмка) - податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання.

Згідно п.п. 3.1.1 п. 3.1 ст. 3 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» активи платника податків можуть бути примусово стягнуті в рахунок погашення його податкових зобов'язань виключно за рішенням суду.

Примусове стягнення податкової заборгованості - передбачена законодавством України процедура погашення податкової заборгованості платника податків шляхом звернення стягнення на активи відповідного платника податків.

Враховуючи викладене, суд вважає, що відповідачем в порушення вимог Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» та Декрету Кабінету Міністрів України від 20.05.1993 №56-93 «Про місцеві податки та збори» не сплачено в повному обсязі суму податкового боргу з податку на прибуток та зі сплати комунального податку. Тому, позовні вимоги ДПІ у Жовтневому районі м. Запоріжжя підлягають задоволенню.

Керуючись ст. ст. 158-163 , ч. 4 ст. 167 КАС України, суддя,

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м. Запоріжжя до Товариства з обмеженою відповідальністю «Електротрубмаш» про стягнення податкової заборгованості - задовольнити повністю.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Електротрубмаш» (69095, м. Запоріжжя, вул. Горького, 159 Б, код ЄДРПОУ 34868951, роз. рахунок 2600439308037 у АБ «Діамантбанк» у м. Києві, МФО 320854; роз. рахунок 26004112492701 у філії ЗРУ АТБ «Фінанси та Кредит» м. Запоріжжя, МФО 313731) на користь Державного бюджету у Жовтневому районі м. Запоріжжя (код платежу 11021000, роз. рахунок 31110009700003, отримувач державний бюджет у Жовтневому районі м. Запоріжжя, ЄДРПОУ 34677124, ГУДКУ України в Запорізькій області, МФО 813015) суму податкової заборгованості з податку на прибуток у розмірі 4856 грн. (чотири тисячі вісімсот п'ятдесят шість) грн. 74 коп.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Електротрубмаш» (69095, м. Запоріжжя, вул. Горького, 159 Б, код ЄДРПОУ 34868951, роз. рахунок 2600439308037 у АБ «Діамантбанк» у м. Києві, МФО 320854; роз. рахунок 26004112492701 у філії ЗРУ АТБ «Фінанси та Кредит» м. Запоріжжя, МФО 313731) на користь Місцевого бюджету у Жовтневому районі м. Запоріжжя (код платежу НОМЕР_1, роз. рахунок 33214828700003, отримувач місцевий бюджет у Жовтневому районі м. Запоріжжя, ЄДРПОУ 34677124, ГУДКУ України в Запорізькій області, МФО 813015) суму податкової заборгованості з комунального податку у розмірі 35 грн. (тридцять п'ять) грн. 49 коп.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду шляхом подачі в 10-ти денний строк з дня отримання копії постанови, заяви про апеляційне оскарження і поданням після цього протягом 20 днів апеляційної скарги, з подачею її копії до апеляційної інстанції або в порядку ч. 5 ст. 186 КАС України.

Суддя (підпис) Н.В. Стрельнікова

Постанова складена у повному обсязі 05 лютого 2010 року

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.02.2010
Оприлюднено17.07.2015
Номер документу46632874
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-7011/09/0870

Постанова від 02.02.2010

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Стрельнікова Наталя Вікторівна

Постанова від 02.02.2010

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Стрельнікова Наталія Вікторівна

Ухвала від 18.12.2009

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Стрельнікова Наталія Вікторівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні