Ухвала
від 14.07.2015 по справі 805/861/15-а
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251 Головуючий у 1 інстанції - Маслоід О.С.

Суддя-доповідач - Ханова Р.Ф.

ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14 липня 2015 року справа №805/861/15-а

зал судового засідання № 1 у приміщенні суду за адресою: м. Краматорськ, вул. Марата, 15

Донецький апеляційний адміністративний суд колегією суддів у складі:

головуючого судді: Ханової Р. Ф.

суддів: Василенко Л.А.

Гайдара А.В.

при секретарі

судового засідання Томах О.О.

за участю представника:

від позивача: Головань В.І., за контрактом від 24.05.2012р.,

Руденко О.В., за дорученням

від відповідача: не з'явився

розглянувши у відкритому

судовому засіданні

апеляційну скаргу Маріупольської об'єднаної державної податкової

інспекції Головного управління Міндоходів у

Донецькій області

на постанову Донецького окружного адміністративного суду

від 19 травня 2015 року

по адміністративній справі №805/861/15-а

за позовом Маріупольського професійного ліцею автотранспорту

до Маріупольської об'єднаної державної податкової

інспекції Головного управління Міндоходів у

Донецькій області

про скасування рішення про застосування штрафних

санкцій та нарахування пені за несплату єдиного

внеску,-

ВСТАНОВИВ:

Маріупольський професійний ліцей автотранспорту (надалі платник єдиного внеску, позивач у справі) у березні 2015 року звернувся до Донецького окружного адміністративного суду з позовною заявою до Маріупольської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Донецькій області (надалі інспекція, податковий орган, відповідач у справі) про скасування рішення інспекції від 30.10.2014 року № 0017071702 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску (а. с. 4-7).

Постановою суду першої інстанції від 19 травня 2015 року позов Маріупольського професійного ліцею автотранспорту до Маріупольської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Донецькій області задоволено, внаслідок чого скасовано рішення відповідача №0017071702 від 30.10.2014 року про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (перерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску на загальну суму 1879,97грн., з мотивів протиправності його прийняття обумовлене перебуванням, як фактичним так і на податковому обліку позивача як платника єдиного внеску на території проведення антитерористичної операції (надалі АТО, а. с. 54-56).

Відповідач, не погодившись з постановою суду першої інстанції, подав апеляційну скаргу, в якій просив постанову суду першої інстанції скасувати та прийняти нове рішення, яким відмовити позивачу у задоволенні позовних вимог у повному обсязі, посилаючись на відсутність Переліку населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція, тим самим доводить порушення відповідачем норм матеріального та процесуального права, а саме, положень процесуальних принципів верховенства права та законності закріплених статтями 7,8,9 КАС України, та як наслідок цього невідповідність ухваленої постанови положенням частини першої статті 159 цього Кодексу (а. с. 59-60).

Апеляційний розгляд справи здійснювався із застосуванням засобів технічної фіксації судового процесу відповідно до статті 41 Кодексу адміністративного судочинства України.

Представник відповідача у судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином відповідно до вимог статей 33-38 Кодексу адміністративного судочинства України.

Представники позивача у судовому засіданні проти апеляційної скарги заперечували, просили апеляційну скаргу залишити без задоволення, а постанову суду першої інстанції без змін.

За правилами частини першої статті 195 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції переглядає судові рішення суду першої інстанції в межах апеляційної скарги.

Судами першої та апеляційної інстанцій встановлено, що Маріупольський професійний ліцей автотранспорту є юридичною особою, включений до ЄДРПОУ за номером 02542751, що підтверджується свідоцтвом про державну реєстрацію юридичних осіб серії А00 №284814, узятий на облік з 14 серпня 1997 року за номером 229 ДПІ у Орджонікідзевському районі м. Маріуполя, що підтверджується довідкою про взяття на облік платників податків №1659 від 13 січня 2003 року, перебуває на податковому обліку як неприбуткова організація з 09.11.1998р., розташований за адресою: Донецька область, 87522, м. Маріуполь, вул. Тоганрогзька, 199 (а.с.27, 28).

Позивач є платником єдиного внеску відповідно до п.1 ч.1 ст. 4 «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» (надалі закон №2464-VI), що підтверджується повідомленням про реєстрацію платника страхових внесків від 16.05.2015р., внаслідок чого відповідно до п.1 ч.2 ст. 6 цього Закону зобов'язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок, нарахування якого здійснюється відповідно до п.1 ч.1 ст. 7 Закону України №2464-VI, термін сплати якого за положеннями частини 8 статті 9 зазначеного Закону за календарний місяць, встановлений не пізніше 20 числа наступного місяця.

Відповідальність за порушення строків сплати або несплату єдиного внеску передбачена пунктом 2 ч.11 ст. 25 Закону України №2464-VI, за якою орган доходів і зборів застосовує до платника податку штрафні санкції за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску накладається штраф у розмірі 20 відсотків своєчасно не сплачених сум та частиною 10 ст. 25 Закону якою передбачено, що на суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1 відсотка суми недоплати за кожний день прострочення платежу.

З матеріалів справи вбачається, що Маріупольський професійний ліцей автотранспорту сплатив єдиний внесок за липень 2014 року 27.08.2014 року, що підтверджує лист управління ДКСУ у м.Маріуполі Донецької області від 22.10.2014р. №05-34/3876.

Податковою інспекцію (відповідачем у справі) 30.10.2014 року винесено рішення №0017071702 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску за період з 21.08.2014р. по 27.08.2014р., яким до позивача, як платника єдиного соціального внеску застосований штраф у розмірі 1756,98грн. та нарахована пеня у розмірі 122,99грн. (а.с.12 ).

Позивач, як платник єдиного внеску 10 вересня 2014 року та 17 жовтня 2014 року звернувся до податкового органу із заявою про не нарахування пені та не застосування штрафу у зв'язку з проведенням АТО, з наведенням обставин, які унеможливлюють несвоєчасну виплату працівникам ліцею заробітної плати, і як наслідок цього звільнення його від відповідальності. Факт подання заяви до податкового органу та її отримання не заперечується відповідачем та підтверджується відбитком штампу на заяві від 10 вересня 2014 року та від 17 жовтня 2014 року (арк. справи 19, 26).

Приймаючи спірне рішення керівник податкового органу не прийняв наведені платником внеску обставини до уваги.

Рішення інспекції оскаржено позивачем до Державної фіскальної служби України, за результатами розгляду якої залишено без змін, а скарга позивача без задоволення, з погодженням (а. с. 13-16).

Оцінуючи спірні правовідносини колегія суддів виходить з того, що Тимчасові заходи для забезпечення підтримки суб'єктів господарювання, що здійснюють діяльність на території проведення антитерористичної операції, та осіб, які проживають у зоні проведення антитерористичної операції або переселилися з неї під час її проведення визначає Закон № 1669-VIІ.

За положеннями статті першої цього закону період проведення антитерористичної операції - час між датою набрання чинності Указом Президента України "Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року "Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України" від 14 квітня 2014 року N 405/2014 та датою набрання чинності Указом Президента України про завершення проведення антитерористичної операції або військових дій на території України.

Територія проведення антитерористичної операції - територія України, на якій розташовані населені пункти, визначені у затвердженому Кабінетом Міністрів України переліку, де проводилася антитерористична операція, розпочата відповідно до Указу Президента України "Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року "Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України" від 14 квітня 2014 року N 405/2014.

Указом Президента України від 14 квітня 2014 року № 405/2014 введено в дію рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року «Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України» та розпочато проведення антитерористичної операції на території Донецької та Луганської областей.

З огляду на аналіз зазначених норм періодом початком проведення АТО є 14 квітня 2014 року, зазначений правовий факт сторонами не заперечується.

Серед іншого, Законом України № 1669-VІІ «Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції» внесено зміни до Закону України № 2464-VI, зокрема, розділ VIII «Прикінцеві та перехідні положення» доповнено пунктом 93 такого змісту: платники єдиного внеску, визначені статтею 4 Закону № 2464-VI, які перебувають на обліку в органах доходів і зборів, розташованих на території населених пунктів, визначених переліком, зазначеним у статті 2 Закону № 1669-VIІ, де проводилася антитерористична операція, розпочата відповідно до Указу Президента України «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року «Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України» від 14 квітня 2014 року № 405/2014, звільняються від виконання своїх обов'язків, визначених частиною другою статті 6 Закону № 2464-VI, на період з 14 квітня 2014 року до закінчення антитерористичної операції або військового чи надзвичайного стану.

Підставою для такого звільнення є заява платника єдиного внеску, яка подається ним до органу доходів і зборів за основним місцем обліку або за місцем його тимчасового проживання у довільній формі не пізніше тридцяти календарних днів, наступних за днем закінчення антитерористичної операції. Відповідні заяви надавались позивачем відповідачу двічі 10.09.2014 року та 17.10.2014 року (а. с. 19, 26).

Абзацом 3 п. 93 «Прикінцевих та перехідних положень» Закону України 2464 (в редакції Закону України 1669) передбачено, що відповідальність, штрафні та фінансові санкції передбачені Законом за невиконання обов'язків платника єдиного внеску в період з 14 квітня 2014 року до закінчення антитерористичної операції, до платників єдиного внеску, зазначених у цьому пункті, не застосовується. Закон України 1669 набрав чинності 15 жовтня 2014 року. Спірне рішення прийнято 30 жовтня 2014 року.

Розпорядженням від 30 жовтня 2014 року № 1053-р Кабінет Міністрів України затвердив перелік населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція надалі Перелік). Підпунктом 20 пункту 1 додатку до вказаного розпорядження м.Маріуполь віднесено до переліку населених пунктів, на території яких проводилася антитерористична операція.

На момент прийняття спірного рішення діяв Перелік за яким місто Маріуполь є населеним пунктом, на території якого проводиться АТО, що спростовує всі доводи апелянта щодо правомірності застосування санкцій та пені.

Виходячи із загально правового принципу дії норми права у часі всі наступні обставини пов'язані із скасуванням та відновленням дії Переліку як Урядом так і судами жодного відношення до спору, який вирішується у межах цієї справи не мають.

Таким чином, на підставі вищевикладеного колегія суддів вважає, що оскільки позивач розташований у м. Маріуполь Донецької області, який відноситься до території на якій здійснюється антитерористична операція, є платником єдиного соціального внеску, звернувся до податкового органу із заявою про звільнення від відповідальності, штрафні санкції та пеня за невиконання позивачем обов'язків своєчасної сплати платником єдиного внеску застосовані відповідачем безпідставно. Суд першої інстанції обґрунтовано задовольнив позовні вимоги позивача, виходячи з положень процесуальних принципів верховенства права та законності. Постанова ухвалена судом першої інстанції з дотриманням положень статті 159 КАС України.

Колегія суддів вважає, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи та постанова прийнята з додержанням норм матеріального та процесуального права.

З врахуванням вищевикладеного, колегія суддів дійшла до висновку про наявність підстав для залишення апеляційної скарги без задоволення, а постанови суду першої інстанції без змін відповідно до ст. 200 Кодексу адміністративного судочинства.

Керуючись статтями 24, 94, 184, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 211, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Маріупольської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Донецькій області на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 19 травня 2015 року по справі №805/861/15-а - залишити без задоволення.

Постанову Донецького окружного адміністративного суду від 19 травня 2015 року по справі №805/861/15-а - залишити без змін.

Вступна та резолютивна частини ухвали складені у нарадчій кімнаті та проголошені у судовому засіданні 14 липня 2015 року. Повний текст ухвали складений та підписаний у нарадчій кімнаті 14 липня 2015 року.

Ухвала суду апеляційної інстанції за наслідками перегляду набирає законної сили з моменту проголошення.

Ухвала може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції.

Головуючий суддя: Р.Ф. Ханова

Судді: Л.А.Василенко

А.В. Гайдар

СудДонецький апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.07.2015
Оприлюднено20.07.2015
Номер документу46797561
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/861/15-а

Ухвала від 04.08.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Донець О.Є.

Ухвала від 03.04.2015

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Маслоід О.С.

Ухвала від 14.07.2015

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Ханова Раїса Федорівна

Ухвала від 14.07.2015

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Ханова Раїса Федорівна

Ухвала від 06.07.2015

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Ханова Раїса Федорівна

Ухвала від 06.07.2015

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Ханова Раїса Федорівна

Постанова від 19.05.2015

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Маслоід О.С.

Ухвала від 23.04.2015

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Маслоід О.С.

Ухвала від 12.03.2015

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Маслоід О.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні