Постанова
від 14.07.2015 по справі 803/1400/15-а
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14 липня 2015 року Справа № 803/1400/15-a

Волинський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого-судді Ксензюка А.Я.,

при секретарі судового засідання Брудовській Н.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Луцьку адміністративну справу за позовом Луцької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Волинській області до Управління капітального будівництва Луцької міської ради про стягнення податкового боргу,

ВСТАНОВИВ:

Луцька об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Волинській області (далі - Луцька ОДПІ ГУ ДФС) звернулася в суд із позовом про стягнення з рахунків Управління капітального будівництва Луцької міської ради податкового боргу в розмірі 125 063 грн. 44 коп.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідач є платником загальнодержавних податків та зборів, однак в порушення норм податкового законодавства за останнім рахується податковий борг по орендній платі з юридичних осіб в сумі 125 063 грн. 44 коп., в тому числі 121 327 грн. 67 - основний платіж та 3 735 грн. 77 коп. - пеня. Відповідачем не погашено податковий борг у визначені законодавством терміни, тому позивач просить стягнути з рахунків Управління капітального будівництва Луцької міської ради податковий борг в сумі 125 063 грн. 44 коп.

Позивач в судове засідання представника не направив. 14 липня 2015 року представником позивача подано клопотання про розгляд справи без її участі. Позовні вимоги підтримує повністю.

Відповідач в поданому письмовому запереченні пред'явлені позовні вимоги заперечив, мотивуючи тим, що позивачем обрано невірний спосіб захисту інтересів держави, оскільки законодавством, за умови вжиття всіх заходів встановлених статтею 96 Податкового кодексу України, передбачено стягнення податкового боргу на кошти державного органу, в управлінні якого перебуває таке державне (комунальне) підприємство або його майно. Також зазначає, що матеріалами справи не підтверджено здійснення встановлених Податковим кодексом України заходів, які дають контролюючому органу право на стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу. Просив в задоволенні позову відмовити, розгляд справи проводити без участі представника відповідача.

У відповідності до статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України справу вирішено у відсутності сторін на підставі наявних у ній доказів.

Дослідивши подані суду письмові докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, суд приходить до висновку про необхідність задовольнити позов з таких підстав.

Судом встановлено, що Управління капітального будівництва Луцької міської ради з 10 жовтня 1995 року перебуває на обліку як платник податків у Луцькій ОДПІ ГУ та має відкриті рахунки в банківських установах. Зазначені обставини підтверджуються довідкою від 4 червня 2015 року №1503181401690 про взяття на облік платника податку та даними про відкриті банківські рахунки Управління капітального будівництва Луцької міської ради.

Станом на 3 червня 2015 року за відповідачем рахується податковий борг по орендній платі з юридичних осіб в сумі 125 063 грн. 44 коп., в тому числі 121 327 грн. 67 - основний платіж та 3 735 грн. 77 коп. - пеня, що підтверджується розрахунком суми податкового боргу.

Податковий борг по орендній платі з юридичних осіб виник внаслідок несплати підприємством самостійно задекларованих платежів згфдно:

- податкових декларацій з плати за землю: № НОМЕР_1 від 20 лютого 2013 року в сумі 35 046 грн. 67 коп.; № НОМЕР_2 від 20 березня 2014 року в сумі 159 402 грн. 39 коп.; № НОМЕР_3 від 21 лютого 2015 року в сумі 293 372 грн. 27 коп.;

- уточнюючих податкових декларацій з плати за землю: № НОМЕР_4 від 20 грудня 2013 року в сумі 4 163 грн. 67 коп., з них штрафна санкція - 60 грн. 56 коп.; № НОМЕР_5 від 14 жовтня 2014 року в сумі 33 428 грн. 58 коп.; № НОМЕР_6 від 14 жовтня 2014 року в сумі 33 428 грн. 58 коп.; № НОМЕР_7 від 11 вересня 2014 року в сумі 9 873 грн.. 48 коп.; № НОМЕР_8 від 12 вересня 2014 року в сумі 23 401 грн. 43 коп.; № НОМЕР_9 від 20 лютого 2015 року в сумі 226 716 грн. 72 коп.

На підставі підпункту 129.1.1 пункту 129.1 статті 129 Податкового кодексу України за несвоєчасне погашення узгоджених податкових зобов'язань була нарахована пеня в розмірі 3 732 грн. 77 коп.

З урахуванням переплати загальна заборгованість Управління капітального будівництва Луцької міської ради по орендній платі з юридичних осіб становить 125 063 грн. 44 коп.

З матеріалів справи вбачається, що позивач вживав заходи спрямовані на погашення податкового боргу, а саме: відповідачу було надіслано податкову вимогу від 27 жовтня 2014 року № 10724-25 на суму 78 126 грн. 73 коп., яка залишилася без належного реагування.

Відповідно до пункту 286.2 статті 286 Податкового кодексу України, чинного з 1 січня 2011 року, платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій.

Згідно із пунктом 287.3 статті 287 Податкового кодексу України податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.

Пунктом 16.1 статті 16, пунктом 36.1 статті 36, пунктом 38.1 статті 38 Податкового кодексу України, передбачено, що платники податків зобов'язані сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи. Податковим обов'язком визнається обов'язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи. Виконанням податкового обов'язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов'язань у встановлений податковим законодавством строк.

Відповідно до підпункту 14.1.39 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

Сума узгодженого грошового зобов'язання, згідно підпункту 14.175 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України, (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання є податковим боргом.

Згідно із підпунктом 129.1.1 пункту 129.1 статті 129 Податкового кодексу України після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня.

Пунктом 59.1 статті 59 Податкового кодексу України визначено, що у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Відповідно до підпункту 20.1.34 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України контролюючий орган має право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частин.

Згідно із пунктом 95.3 статті 95 Податкового кодексу України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Таким чином, оскільки за відповідачем рахується податковий борг, вжиті податковим органом заходи не призвели до його погашення, тому позовні вимоги про стягнення з рахунків Управління капітального будівництва Луцької міської ради податкового боргу в розмірі 125 063 грн. 44 коп. підлягають до задоволення.

Керуючись частиною третьою статті 160, статтями 128, 162, 163 Кодексу адміністративного судочинства України, на підставі Податкового кодексу України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Стягнути з рахунків Управління капітального будівництва Луцької міської ради (43000, Волинська область, місто Луцьк, вулиця Богдана Хмельницького, будинок 19, код ЄДРПОУ 05517736) на користь держави податковий борг в сумі 125 063(сто двадцять п'ять тисяч шістдесят три) грн. 44 коп.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Суддя А.Я. Ксензюк

Постанова в повному обсязі складена 17 липня 2015 року.

СудВолинський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.07.2015
Оприлюднено21.07.2015
Номер документу46889216
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —803/1400/15-а

Ухвала від 28.02.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Юрченко В.П.

Ухвала від 15.12.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Юрченко В.П.

Ухвала від 17.11.2016

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Большакова Олена Олегівна

Ухвала від 15.10.2015

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Большакова Олена Олегівна

Постанова від 14.07.2015

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Ксензюк Андрій Ярославович

Ухвала від 30.06.2015

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Ксензюк Андрій Ярославович

Ухвала від 30.06.2015

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Ксензюк Андрій Ярославович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні