ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
21 липня 2015 р. 15 год. 40 хв.м. ХерсонСправа № 821/896/15-а Херсонський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Попова В.Ф., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом відділу освіти, молоді та спорту Бериславської районної державної адміністрації до Новокаховської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Херсонській області про визнання протиправними та скасування рішень,
встановив:
Відділ освіти, молоді та спорту Бериславської районної державної адміністрації (далі - позивач) звернувся до суду з позовом до Новокаховської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Херсонській області (Бериславське відділення), в якому просить визнати протиправними та скасувати рішення про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату або несвоєчасну сплату єдиного внеску від 05.03.2015 №№ НОМЕР_1, НОМЕР_2, НОМЕР_3, якими позивачеві обчислено штраф в загальній сумі 6232,22 грн. та пеню в загальній сумі 3102,76 грн. у зв'язку з несвоєчасною сплатою єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі - єдиного внеску).
Розглядати справу сторони просили в порядку письмового провадження.
Спірні рішення складені на підставі даних карток обліку надходжень позивача з єдиного внеску за період з 01.01.2014 р. по 31.03.2014 р. Дані карток свідчать про несвоєчасну сплату позивачем єдиного внеску за вказані періоди.
Обґрунтовуючи свої вимоги, позивач посилається на те, що при визначенні розміру несвоєчасно сплаченого єдиного внеску та нарахуванні пені відповідач неправомірно не врахував переплату із внесків до Пенсійного фонду України, яка утворилась у січні 2011 року, і процес її повернення тривав до травня 2014 року.
Позивач зазначає, що платіжним дорученням від 13.01.2011 № 73 помилково перерахував внески до Пенсійного Фонду України у сумі 270600,0 грн. на старі рахунки обліку надходжень внесків і 14.01.2011 р. звернувся з листом про повернення помилкового сплачених коштів. Процес повернення цих коштів тривав з 2011 року по травень 2014 року. Позивач вважає, що оскільки саме Пенсійний Фонд затримав повернення помилково сплачених коштів, на період такої затримки не можуть бути нараховані штрафи та пеня за затримку у сплаті єдиного внеску.
Відповідач надав суду письмове заперечення на позов, яке мотивує тим, що згідно із Законом України від 08.07.2010 № 2464-VІ "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" (далі - Закон № 2464) за несвоєчасну сплату єдиного внеску передбачено штрафну санкцію у розмірі 10 відсотків несвоєчасно сплачених внесків та нарахування пені за несвоєчасну сплату внесків у залежності від кількості днів прострочення такої сплати. Відповідно до Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженої наказом Міністерства доходів і зборів України від 09.09.2013 № 455, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 19.09.2013 р. за № 1622/24154, (далі - Інструкція № 455) нарахування штрафів та пені за несвоєчасну сплату єдиного внеску здійснюється на підставі карток обліку надходжень цього внеску. Дані карток свідчать про несвоєчасну сплату єдиного внеску позивачем, а тому оскаржувані рішення є правомірними, в задоволенні позовних вимог просить відмовити.
Дослідивши письмові докази у справі, суд вважає, що позовні вимоги належить задовольнити частково з наступних підстав.
За змістом частини 8 ст. 9 Закону України від 08.07.2010 № 2464-VI "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" платники єдиного внеску зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 20 числа наступного місяця.
Згідно з частинами 12, 13 ст. 9 Закону № 2464-VI єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника. Суми помилково сплаченого єдиного внеску зараховуються в рахунок майбутніх платежів єдиного внеску або повертаються платникам у порядку і строки, визначені центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної бюджетної політики, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, Пенсійним фондом та фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування.
Відповідно до ст. 25 Закону № 2464-VI (в редакції на час виникнення спірних правовідносин) орган доходів і зборів за несплату або несвоєчасну сплату єдиного внеску застосовує до платника єдиного внеску штраф у розмірі 10 відсотків своєчасно не сплачених сум. На суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1 відсотка суми недоплати за кожний день прострочення платежу.
Судом встановлено, що у січні 2011 року позивачем здійснено перерахування єдиного внеску у сумі 270600,0 грн. за платіжним дорученням від 13.01.2011 № 73 по поточним січневим 2011 року зобов'язанням з єдиного внеску. При перерахуванні коштів позивачем були помилково вказані рахунки, за якими сплата єдиного внеску здійснювалась за минулі періоди, тоді як за вказаним платіжним дорученням позивач мав намір сплатити зобов'язання січня 2011 року.
Для виправлення помилки позивач звернувся до Бериславського відділення Пенсійного фонду України з листом від 14.01.2011 № 01-53/01-32-38/11 про повернення помилково перерахованих коштів у сумі 270600,0 грн.
За наданими суду документами повернення помилково сплачених коштів здійснювалось невеликими сумами та тривало до травня 2014 року. За період з січня по травень 2014 року повернуто залишок помилково сплачених коштів у сумі 51425,49 грн. При поверненні переплати отримані кошти перераховувались у сплату поточних зобов'язань з єдиного внеску у розмірі повернутої суми.
За змістом пунктів 4, 6 - 8 Порядку зарахування в рахунок майбутніх платежів єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування або повернення помилково сплачених коштів, затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 27.09.2010 № 21-1, зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 20 жовтня 2010 р. за № 955/18250, (чинний на час виникнення спірних правовідносин) повернення коштів здійснюється, зокрема, у випадках помилкової сплати суми єдиного внеску та/або фінансових санкцій на неналежний рахунок органу Пенсійного фонду на підставі заяви платника, яка подається в довільній формі до органу Пенсійного фонду, в якому він перебуває на обліку як платник єдиного внеску. Орган Пенсійного фонду у строк не більше трьох робочих днів проводить перевірку викладених у заяві даних. У разі необхідності орган Пенсійного фонду може вимагати від платника та його посадових осіб надання додаткових документів, інформації та пояснень. У разі наявності в обліку органу Пенсійного фонду заборгованості зі сплати єдиного внеску або фінансових санкцій за іншими рахунками орган Пенсійного фонду повідомляє платника про можливість направлення коштів (або їх частки), зазначених у заяві, у першу чергу на погашення цих боргів. Орган Пенсійного фонду у термін не більше ніж три робочих дні з дня отримання заяви на підставі даних карток особових рахунків платників готує висновок за формою, наведеною у додатку 1, про повернення помилково сплачених коштів або про відмову в задоволенні заяви, про що платник повідомляється письмово, за підписом посадової особи органу Пенсійного фонду. У разі відмови в поверненні коштів у повідомленні, що надається (надсилається) платнику, зазначаються її причини. На підставі висновку у термін не пізніше ніж два робочих дні після його підписання орган Пенсійного фонду здійснює повернення помилково сплачених коштів з рахунку, на який їх було сплачено, шляхом оформлення розрахункових документів та направлення їх відповідним органам Державного казначейства України. Повернення коштів здійснюється на рахунки платників єдиного внеску, відкриті в банках або органах Державного казначейства України, з яких вони надійшли. Платникам, які сплатили кошти готівкою, повернення коштів здійснюється на рахунки, зазначені ними у заяві.
1 жовтня 2013 року набрав чинності Порядок зарахування в рахунок майбутніх платежів єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування або повернення надміру та/або помилково сплачених коштів, затверджений наказом Міністерства доходів і зборів України від 09.09.2013 № 450, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 17.09.2013 р. за N 1601/241335 (далі - Порядок № 450), яким встановлено аналогічні правила повернення платникам єдиного внеску помилково сплачених коштів.
Як вбачається із документів позивача, Бериславське відділення Пенсійного Фонду прийняло до виконання лист позивача та протягом 2011 - 2014 років здійснювало повернення помилково сплачених коштів позивачеві, станом на 01.01.2014 року залишок не повернутої переплати склав 51425,49 грн.
Згідно з даними обліку сплати єдиного внеску за 2014 - 2015 роки станом на 01.01.2014 р. в картці обліку обліковувалась переплата з єдиного внеску у сумі 1192421,45 грн. Ця переплата виникла у зв'язку із сплатою позивачем коштів єдиного внеску у рахунок зобов'язань грудня 2014 року та не включає у себе неповернуту переплату в сумі 51425,49 грн.
За даними карток обліку єдиного внеску за січень 2014 року позивачем було задекларовано внесків у сумі 1244165,45 грн., з урахуванням переплати на 20.01.2014 р. утворилась недоїмка у сумі 50618,23 грн., яка була сплачена частинами, 31.01.2014 р., 20.02.2014 р., 27.02.2014 р., 20.03.2014 р., 26.03.2014 р., 28.03 2014 р.
При декларуванні та сплаті зобов'язань з єдиного внеску за січень станом на 20.02.2014 р. в картці обліку позивача утворилась недоїмка у сумі 5779,10 грн., яка була сплачена позивачем 28.03.2014 р., аналогічно недоїмка по лютневим 2014 року зобов'язанням з єдиного внеску у сумі 5924,8 грн. була сплачена 28.03.2014 р.
Враховуючи дані карток обліку надходжень позивача з єдиного внеску та вимоги Порядку № 450 суд вважає, що при визначенні порушень щодо дотримання платіжної дисципліни позивача із сплати єдиного внеску та пені за несвоєчасну сплату внесків мало здійснюватись з урахуванням неповернутої понад встановлені строки переплати з єдиного внеску у сумі 51425,49 грн., що рахувалась за Пенсійним фондом України станом на 01.01.2014 р.
На думку суду кошти сплачені платниками єдиного внеску у 2010, 2011 та 2014 роках мають єдину природу походження та призначення для їх використання і тому борг платника податків за один період співвідноситься із заборгованістю Пенсійного Фонду України за інший період.
Відповідно до розрахунків штрафних санкцій до спірних рішень про застосування штрафних санкцій за рішенням № НОМЕР_1 штрафні санкції та пеня розраховані у зв'язку з несвоєчасною сплатою внесків у сумі 50618,3 грн., за рішенням № НОМЕР_2 - у сумі 5779,1 грн., за рішенням № НОМЕР_3 - у сумі 5924,8 грн. Враховуючи суми неповернутої переплати станом на 01.01.2014 р., суд вважає, що штрафні санкції та пеня мають розраховуватись за порушення платіжної дисципліни, визначеної у рішенні № НОМЕР_4 до несвоєчасно сплаченого єдиного внеску у сумі 5924,8 грн. та у рішенні №0001502015 на суму 4971,91 (5779,1 - ( 51425,49-50618,3)). Виходячи з цього за рішенням № НОМЕР_5 пеня має скласти 178,99 грн. ( 4971,91*0,1/100*36).
Таким чином, суд частково задовольняє позовні вимоги позивача, повністю скасовує рішення № НОМЕР_6 та рішення № НОМЕР_2 в частині нарахування штрафних санкцій в сумі 80,72 грн. та пені в сумі 29,06 грн.
Керуючись ст. ст. 158-163, 167 КАС України, суд,
постановив :
Адміністративний позов задовольнити частково.
Визнати протиправним та скасувати рішення про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску від 05.03.2015 № НОМЕР_1.
Визнати частково протиправним та скасувати рішення про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску від 05.03.2015 № НОМЕР_2 в частині нарахування штрафних санкцій в сумі 80,72 грн. та пені в сумі 29,06 грн.
В задоволенні решти вимог - відмовити.
Стягнути з відділу освіти, молоді та спорту Бериславської районної державної адміністрації (код ЄДРПОУ 02146481) недоплачений судовий збір у сумі 1644,30 грн. (одна тисяча шістсот сорок чотири гривні тридцять копійок) до державного бюджету.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня її проголошення. В разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя Попов В.Ф.
кат. 10.1
Суд | Херсонський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.07.2015 |
Оприлюднено | 24.07.2015 |
Номер документу | 47073051 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Херсонський окружний адміністративний суд
Попов В.Ф.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні