ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
----------------------
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
02 жовтня 2015 р.м.ОдесаСправа № 821/896/15-а
Категорія: 10.1 Головуючий в 1 інстанції: Попов В.Ф.
Судова колегія Одеського апеляційного адміністративного суду у складі:
головуючого - Бітова А.І.
суддів - Милосердного М.М.
- Ступакової І.Г.
в зв'язку з відсутністю клопотань від усіх осіб, які беруть участь у справі, про розгляд справи за їх участю, справу розглянуто згідно з п.1 ч.1 ст. 197 КАС України,
розглянувши в порядку письмового провадження в місті Одесі адміністративну справу за апеляційною скаргою Новокаховської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Херсонській області на постанову Херсонського окружного адміністративного суду від 21 липня 2015 року у справі за позовом відділу освіти, молоді та спорту Бериславської районної державної адміністрації до Бериславського відділення Новокаховської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Херсонській області про визнання протиправним та скасування рішень,
В С Т А Н О В И Л А :
У травні 2015 року відділ освіти, молоді та спорту Бериславської районної державної адміністрації (далі ВОМС Бериславської РДА) звернувся до суду з позовом до Бериславського відділення Новокаховської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Херсонській області, у теперішній час Новокаховська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Херсонській області, (далі Новокаховська ОДПІ) про (з урахуванням уточнень до позовної заяви) визнання протиправними та скасування рішень про застосування штрафу та нарахування пені за несплату або несвоєчасну сплату єдиного внеску від 05 березня 2015 року:
- №0001492105 на суму 7 909,14 грн., у тому числі штраф у розмірі 5 061,83 грн. та пеня у розмірі 2 847,31 грн.;
- №001502105 на суму 785,96 грн., у тому числі штраф у розмірі 577,91 грн. та пеня у розмірі 208,05 грн.;
- №001512105 на суму 639,88 грн. у тому числі штраф у розмірі 592,48 грн. та пеня у розмірі 47,4 грн.
Обґрунтовуючи свої вимоги, позивач вказував, що при визначенні розміру несвоєчасно сплаченого єдиного внеску та нарахуванні пені відповідач неправомірно не врахував переплату із внесків до Пенсійного фонду України, яка утворилась у січні 2011 року, і процес її повернення тривав до травня 2014 року.
Відповідач позов не визнав, вказуючи, що за несвоєчасну сплату єдиного внеску передбачено штрафну санкцію у розмірі 10 відсотків несвоєчасно сплачених внесків та нарахування пені за несвоєчасну сплату внесків у залежності від кількості днів прострочення такої сплати. Дані карток свідчать про несвоєчасну сплату єдиного внеску позивачем, а тому оскаржувані рішення є правомірними, в задоволенні позовних вимог просить відмовити.
Постановою Херсонського окружного адміністративного суду від 21 липня 2015 року адміністративний позов задоволено частково.
Визнано протиправним та скасовано рішення про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску від 05 березня 2015 року №0001492105.
Визнано частково протиправним та скасовано рішення про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску від 05 березня 2015 року №0001502105 в частині нарахування штрафних санкцій в сумі 80,72 грн. та пені в сумі 29,06 грн.
В задоволенні решти вимог відмовлено.
В апеляційній скарзі Новокаховської ОДПІ ставиться питання про скасування судового рішення в зв'язку з тим, що воно постановлено з порушенням норм матеріального, а також що у зв'язку з тим, що висновки суду не відповідають обставинам справи.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши доповідача, доводи апеляційної скарги Новокаховської ОДПІ, перевіривши законність і обґрунтованість судового рішення в межах позовних вимог і доводів апеляційної скарги, судова колегія приходить до наступного.
Судом першої інстанції встановлені наступні обставини справи.
У січні 2011 року позивачем здійснено перерахування єдиного внеску у сумі 270 600 грн. за платіжним дорученням від 13 січня 2011 року №73 по поточним зобов'язанням з єдиного внеску за січень 2011 року. При перерахуванні коштів позивачем були помилково вказані рахунки, за якими сплата єдиного внеску здійснювалась за минулі періоди, тоді як за вказаним платіжним дорученням позивач мав намір сплатити зобов'язання за січень 2011 року.
Для виправлення помилки позивач звернувся до Бериславського відділення Пенсійного фонду України з листом від 14 січня 2011 року №01-53/01-32-38/11 про повернення помилково перерахованих коштів у сумі 270 600 грн.
За наданими суду документами повернення помилково сплачених коштів здійснювалось невеликими сумами протягом 2011 - 2014 років, станом на 01 січня 2014 року залишок не повернутої переплати склав 51 425,49 грн. За період з січня по травень 2014 року повернуто цю суму залишку помилково сплачених коштів. При поверненні переплати отримані кошти перераховувались у сплату поточних зобов'язань з єдиного внеску у розмірі повернутої суми.
Згідно з даними карток обліку сплати єдиного внеску за 2014 - 2015 роки станом на 01 січня 2014 року в картці обліку обліковувалась переплата з єдиного внеску у сумі 1 192 421,45 грн. Ця переплата виникла у зв'язку із сплатою позивачем коштів єдиного внеску у рахунок зобов'язань грудня 2014 року та не включала у себе неповернуту переплату в сумі 51 425,49 грн.
За даними карток обліку єдиного внеску за січень 2014 року позивачем було задекларовано внесків у сумі 1 244 165,45 грн., з урахуванням переплати на 20 січня 2014 року утворилась недоїмка у сумі 50 618,23 грн., яка була сплачена частинами, 31 січня 2014 року, 20 лютого 2014 року, 27 лютого 2014 року, 20 березня 2014 року, 26 березня 2014 року, 28 березня 2014 року.
При декларуванні та сплаті зобов'язань з єдиного внеску за січень станом на 20 лютого 2014 року в картці обліку позивача утворилась недоїмка по сплаті єдиного внеску у сумі 5 779,1 грн., яка була сплачена позивачем 28 березня 2014 року, аналогічно недоїмка за лютий 2014 року у сумі 5 924,8 грн. була сплачена 28 березня 2014 року.
Вирішуючи справу, суд першої інстанції виходив з того, що при визначенні порушень щодо дотримання платіжної дисципліни позивача із сплати єдиного внеску та пені за несвоєчасну сплату внесків мало здійснюватись з урахуванням неповернутої понад встановлені строки переплати з єдиного внеску у сумі 51 425,49 грн., що рахувалась за Пенсійним фондом України станом на 01 січня 2014 року.
Судова колегія вважає ці висновки суду першої інстанції правильними і такими, що відповідають вимогам ст.ст. 2, 7, 10, 11, 70, 71, 72 КАС України, ч.ч.8, 12, 13 ст. 9, ст. 25 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування", п.п.4,6-8 Порядку зарахування в рахунок майбутніх платежів єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування або повернення помилково сплачених коштів, затвердженого Постановою правління Пенсійного фонду України від 27 вересня 2010 року №21-1, Порядку зарахування в рахунок майбутніх платежів єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування або повернення надміру та/або помилково сплачених коштів, затвердженого наказом Міністерства доходів і зборів України від 09 вересня 2013 року №450.
В апеляційній скарзі Новокаховської ОДПІ вказується, що позивачем несвоєчасно було сплачено єдиний внесок, у зв'язку з чим ним правомірно було застосовано штрафні санкції та нараховано пеню.
Судова колегія не приймає до уваги ці доводи апелянта, виходячи з наступного.
На момент виникнення спірних правовідносин діяв Порядок зарахування в рахунок майбутніх платежів єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування або повернення помилково сплачених коштів, затверджений Постановою правління Пенсійного фонду України від 27 вересня 2010 року №21-1, зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 20 жовтня 2010 року за №955/18250.
З 01 жовтня 2013 року набрав чинності Порядок зарахування в рахунок майбутніх платежів єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування або повернення надміру та/або помилково сплачених коштів, затверджений Наказом Міністерства доходів і зборів України від 09 вересня 2013 року №450, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 17 вересня 2013 року за №1601/241335.
Зі змісту вищенаведених нормативно-правових актів вбачається, що повернення коштів здійснюється, зокрема, у випадках помилкової сплати суми єдиного внеску та/або фінансових санкцій на неналежний рахунок органу Пенсійного фонду на підставі заяви платника, яка подається в довільній формі до органу Пенсійного фонду, в якому він перебуває на обліку як платник єдиного внеску. Орган Пенсійного фонду у строк не більше трьох робочих днів проводить перевірку викладених у заяві даних. У разі необхідності орган Пенсійного фонду може вимагати від платника та його посадових осіб надання додаткових документів, інформації та пояснень.
У разі наявності в обліку органу Пенсійного фонду заборгованості зі сплати єдиного внеску або фінансових санкцій за іншими рахунками орган Пенсійного фонду повідомляє платника про можливість направлення коштів (або їх частки), зазначених у заяві, у першу чергу на погашення цих боргів. Орган Пенсійного фонду у термін не більше ніж три робочих дні з дня отримання заяви на підставі даних карток особових рахунків платників готує висновок за формою, наведеною у додатку 1, про повернення помилково сплачених коштів або про відмову в задоволенні заяви, про що платник повідомляється письмово, за підписом посадової особи органу Пенсійного фонду.
У разі відмови в поверненні коштів у повідомленні, що надається (надсилається) платнику, зазначаються її причини. На підставі висновку у термін не пізніше ніж два робочих дні після його підписання орган Пенсійного фонду здійснює повернення помилково сплачених коштів з рахунку, на який їх було сплачено, шляхом оформлення розрахункових документів та направлення їх відповідним органам Державного казначейства України. Повернення коштів здійснюється на рахунки платників єдиного внеску, відкриті в банках або органах Державного казначейства України, з яких вони надійшли. Платникам, які сплатили кошти готівкою, повернення коштів здійснюється на рахунки, зазначені ними у заяві.
Відповідно ч.8 ст. 9 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" платники єдиного внеску зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 20 числа наступного місяця.
Єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника. Суми помилково сплаченого єдиного внеску зараховуються в рахунок майбутніх платежів єдиного внеску або повертаються платникам у порядку і строки, визначені центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної бюджетної політики, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, Пенсійним фондом та фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування (ч.ч.12, 13 ст. 9 Закону).
Відповідно до ст. 25 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" орган доходів і зборів за несплату або несвоєчасну сплату єдиного внеску застосовує до платника єдиного внеску штраф у розмірі 10 відсотків своєчасно не сплачених сум. На суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1 відсотка суми недоплати за кожний день прострочення платежу.
Як вбачається з матеріалів справи, за січень 2014 року позивачем було задекларовано внесків у сумі 1 244 165,45 грн. Станом на 01 січня 2014 року залишок не повернутої переплати, яку здійснив позивач до Бериславського відділення Пенсійного фонду України у 2011 році, склав 51 425,49 грн. Також, згідно картки обліку сплати єдиного внеску станом на 01 січня 2014 року у позивача існувала переплата з єдиного внеску у сумі 1 192 421,45 грн.
Таким чином з урахуванням вищенаведених норм, судова колегія вважає, що відповідачем протиправно було прийнято рішення №0001492105, яким застосовано штрафні санкції та нараховано пеню на загальну суму 7 909,14 грн. за несвоєчасну сплату єдиного внеску за період з 21 січня 2014 року по 28 березня 2014 року, оскільки недоїмка у сумі 50 618,23 грн., яка утворилась станом на 20 січня 2014 року фактично була компенсована позивачем за рахунок переплати з єдиного внеску за попередній період, а також за рахунок не повернутих Пенсійним фондом коштів .
(51 425,49 грн. - 50 618,23 грн. = 807,26 грн.)
Отже, залишок неповернутої переплати від Пенсійного фонду України станом на лютий 2014 року склав 807,26 грн.
Тобто, сума недоїмки з єдиного внеску за січень станом на 20 лютого 2014 року у розмірі 5 779,1 грн. є помилковою, та повинна складати 4 971,84 грн. (5 779,1 грн. - 807,26 грн.)
З урахуванням цього, штрафна санкція повинна була застосована у розмірі 497, 19 грн., а пеня нарахована у розмірі 178,99 грн.
За таких обставин, рішення про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату або несвоєчасну сплату єдиного внеску від 05 березня 2015 року №001502105 від 05 березня 2015 року на суму 785, 96 грн., у тому числі штраф у розмірі 577,91 грн. та пеня у розмірі 208,05 грн. підлягає частковому скасуванню в частині зменшення суми штрафу до 80, 72 грн. та розміру пені до 29,06 грн.
Однак, судова колегія вважає, що рішення про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату або несвоєчасну сплату єдиного внеску від 05 березня 2015 року №001512105 на суму 639,88 грн. у тому числі штраф у розмірі 592,48 грн. та пеня у розмірі 47,4 грн. є правомірним, оскільки на момент його прийняття у позивача вже не існувало переплат по сплаті з єдиного внеску, а суму заборгованості Пенсійного фонду України перед позивачем також було вичерпано.
За таких обставин, висновки суду першої інстанції про часткове задоволення адміністративного позову є правильними.
Враховуючи все вищевикладене, судова колегія вважає, що суд першої інстанції порушень матеріального і процесуального права при вирішенні справи не допустив, а наведені в скарзі доводи правильність висновків суду не спростовують, відповідно, апеляційна скарга задоволенню не підлягає.
Керуючись ст.ст. 195, 197; п.1 ч.1 ст. 198; ст. 200; п.1 ч.1 ст. 205; ст. 206; ч.5 ст. 254 КАС України, судова колегія, -
У Х В А Л И Л А :
Апеляційну скаргу Новокаховської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Херсонській області залишити без задоволення, а постанову Херсонського окружного адміністративного суду від 21 липня 2015 року залишити без змін.
Ухвала апеляційного суду набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копій особам, які брали участь у справі, але може бути оскаржена в касаційному порядку до Вищого Адміністративного Суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції.
Головуючий: Бітов А.І.
Суддя: Милосердний М.М.
Суддя: Ступакова І.Г.
Суд | Одеський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.10.2015 |
Оприлюднено | 20.11.2015 |
Номер документу | 53536273 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський апеляційний адміністративний суд
Бітов А.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні