Ухвала
від 15.04.2011 по справі 2а-5393/11/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01025, м. Київ, вул. Десятинна, 4/6, тел. 278-43-43 УХВАЛА

про відмову у відкритті провадження в адміністративній справі

15 квітня 2011 року № 2а-5393/11/2670

Суддя Окружного адміністративного суду міста Києва Кузьменко В.А., ознайомившись із позовною заявою і доданими до неї матеріалами

за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю В«ДельмарссВ» доДержавної податкової інспекції у Шевченківському районі міста Києва провизнання протиправними дій В С Т А Н О В И В:

12 квітня 2011 року (відповідно до відмітки служби діловодства суду) Товариство з обмеженою відповідальністю В«ДельмарссВ» (далі по тексту -позивач, ТОВ В«ДельмарссВ» ) звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовною заявою до Державної податкової інспекції у Шевченківському районі міста Києва (далі по тексту -відповідач, ДПІ у Шевченківському районі м. Києва), в якій просить: 1) визнати протиправними дії ДПІ у Шевченківському районі м. Києва щодо визнання правочинів, укладених ТОВ В«ДельмарссВ» з контрагентами, зокрема, ТОВ В«Фірма В«ОнтаріосВ» , ТОВ В«Картель ОСОБА_1В» , ТОВ В«АрабаскалеВ» , ТОВ В«Трейв - 2004В» , ТО «гверс - ЛТДВ» , ТОВ В«РейтарВ» , ТОВ В«АСВ плюсВ» , ТОВ В«Юридична фірма В«ГамбітВ» , ТОВ В«Міранда - ЛТДВ» , ЗАТ В«Торговий дім В«БондаревВ» , ТОВ В«ВоталіВ» , ТОВ В«Імпорт Трейд Компані ПлюсВ» , ТОВ В«БєтуліяВ» , ТОВ В«СВС-ГрупВ» , ТОВ В«Бест ЗвітВ» , ТОВ В«Український сертифікаційний центрВ» , ТОВ В«Бізнес Алвінет ЛТДВ» такими, що порушують публічний порядок, суперечать інтересам держави та суспільства, вчинені удавано з метою ухилення від сплати податків третіх осіб та такими, що мають ознаки нікчемності та є нікчемними в силу припису закону; 2) визнати протиправними дії ДПІ у Шевченківському районі м. Києва щодо зменшення наведених позивачем у деклараціях з податку на додану вартість за серпень 2009-березень 2010 року сум податкових зобов'язань та сум податкового кредиту.

Розглянувши позовні вимоги ТОВ В«ДельмарссВ» , Окружний адміністративний суд міста Києва звертає увагу на наступне.

Зміст позовних вимог свідчить, що фактично позивач просить визнати протиправними дії ДПІ у Шевченківському районі м. Києва щодо в акті Державної податкової інспекції у Шевченківському районі міста Києва від 03 вересня 2010 року №2315/23-03/36216993 В«Про результати невиїзної документальної перевірки ТОВ В«ДельмарссВ» (код ЄДРПОУ 36219663) в частині дотримання вимог податкового та іншого законодавства по податку на додану вартість за серпень 2009 року -березень 2010 рокуВ» висновків щодо визнання правочинів, укладених ТОВ В«ДельмарссВ» з контрагентами, такими, що порушують публічний порядок, суперечать інтересам держави та суспільства, вчинені удавано з метою ухилення від сплати податків третіх осіб та такими, що мають ознаки нікчемності та є нікчемними в силу припису закону; 2) визнати протиправними дії ДПІ у Шевченківському районі м. Києва щодо зменшення наведених позивачем у деклараціях з податку на додану вартість за серпень 2009-березень 2010 року сум податкових зобов'язань та сум податкового кредиту.

Частина перша статті 17 Кодексу адміністративного судочинства України встановлює, що юрисдикція адміністративних судів поширюється на правовідносини, що виникають у зв'язку з здійсненням суб'єктом владних повноважень владних управлінських функцій, а також у зв'язку з публічним формуванням суб'єкта владних повноважень шляхом виборів або референдуму.

Відповідно до частини другої статті 17 Кодексу адміністративного судочинства України юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори, зокрема, спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності.

Як вбачається з наведеної правової норми, рішення суб'єкта владних повноважень можуть бути виражені у формі нормативно-правових актів чи актів індивідуальної дії.

Поняття нормативно-правового акта та акта індивідуальної дії в Кодексі адміністративного судочинства не врегульовані, а тому при визначення цих понять слід звернутися до загальних понять права.

Так, нормативно-правовий акт -це прийнятий уповноваженим державним чи іншим органом у межах його компетенції офіційний письмовий документ, який встановлює, змінює чи скасовує норми права, носить загальний чи локальний характер та застосовується неодноразово; акт індивідуальної дії -виданий суб'єктом владних повноважень документ, прийнятий з метою реалізації його повноважень, які породжують права та обов'язки у того суб'єкта, якому вони адресовані.

Визначальною ознакою як нормативно-правового акта так і акта індивідуальної дії є обов'язковість його приписів для відповідного суб'єкта (кола суб'єктів), дотримання яких забезпечується правовими механізмами.

Акт перевірки, висновки акта перевірки, які в ньому викладені, а також дії посадових осіб стосовно зазначення в акті перевірки тих чи інших висновків, не є рішеннями суб'єкта владних повноважень, не спричиняють виникнення будь-яких прав і обов'язків осіб чи суб'єктів владних повноважень, лише фіксують виявлені перевіркою порушення, а отже, не породжують правовідносин, що можуть бути предметом спору.

При цьому, право прийняття за наслідками акта перевірки рішення органом державної податкової служби відповідних правових актів індивідуальної дії - податкових повідомлень-рішень, належить до його дискреційних повноважень, в т.ч. може бути не реалізовано.

Відповідно до частини другої статті 124 Конституції України юрисдикція судів поширюється на всі правовідносини, що виникають у державі. Отже, суди розглядають виключно спори, які виникають між учасниками певних правовідносин. Виходячи з наведеного, відсутність правовідносин виключає можливість звернення до суду, оскільки відсутнє право, що підлягає судовому захисту, а отже, суд не повинен розглядати справу в тому разі, якщо пред'явлені позивачем вимоги не випливають із певних правовідносин, а отже, не підпадають під судову юрисдикцію.

Згідно з пунктом 1 частини першої статті 157 Кодексу адміністративного судочинства України суд закриває провадження у справі, якщо справу не належить розглядати в порядку адміністративного судочинства.

Зазначена правова позиція відповідає рекомендаціям Вищого адміністративного суду України, висловленим в пункті 13 інформаційного листа від 30 листопада 2009 року №1619/10/13 09.

З урахуванням зазначеного, суд вважає за необхідне відмовити ОСОБА_2 у відкритті провадження в адміністративній справі в частині позовних вимог щодо скасування акта В«Про результати позапланової виїзної документальної перевірки своєчасності, достовірності, повноти нарахування і сплати податків і зборів (обов'язкових платежів) фізичної особи підприємцем ОСОБА_2 ідентифікаційний номер НОМЕР_1 за період з 15.09.2010 року, місцезнаходження: м. Київ, пр-т. Маяковського, 12, кв. 164В» на підставі пункту 1 частини першої статті 109 Кодексу адміністративного судочинства України.

На підставі вищенаведеного, пункту 1 частини першої статті 109, статті 165 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

У Х В А Л И В:

Відмовити ОСОБА_2 у відкритті провадження в адміністративній справі в частині позовних вимог щодо скасування акта В«Про результати позапланової виїзної документальної перевірки своєчасності, достовірності, повноти нарахування і сплати податків і зборів (обов'язкових платежів) фізичної особи підприємцем ОСОБА_2 ідентифікаційний номер НОМЕР_1 за період з 15.09.2010 року, місцезнаходження: м. Київ, пр-т. Маяковського, 12, кв. 164В» .

Ухвала набирає законної сили відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Ухвала може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя В.А. Кузьменко

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення15.04.2011
Оприлюднено24.07.2015
Номер документу47075701
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-5393/11/2670

Ухвала від 15.04.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кузьменко В.А.

Ухвала від 15.04.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кузьменко В.А.

Ухвала від 08.08.2012

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Чаку Є.В.

Ухвала від 21.06.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кузьменко В.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні