Постанова
від 11.07.2011 по справі 4-501/11
КОМСОМОЛЬСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ХЕРСОНА

Справа № 4-501/11

ОКРЕМА ПОСТАНОВА

іменем України

11 липня 2011 року

Комсомольський районний суд м. Херсона у складі: головуючого - судді Черниш О.Л.

при секретарі Литвиновій Ю. В.

за участю скаржника ОСОБА_1, прокурора, який порушив кримінальну справу ОСОБА_2, представника прокуратури Херсонської області ОСОБА_3

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за скаргою ОСОБА_1 на постанову старшого прокурора відділу прокуратури Херсонської області ОСОБА_4 Від 22.04.2011 року про порушення кримінальної справи за фактом службового підроблення та зловживання службовим становищем службовими особами ДПІ у Новотроїцькому районі, -

встановив:

При розгляді скарги на постанову про порушення кримінальної справи судом встановлено порушення вимог чинного законодавства, що регулює питання проведення судових експертиз.

Судом встановлено, що начальник ВВБ при ДПА у Херсонській області, ОСОБА_5 з власної ініціативи, без будь-яких правових підстав, не маючи на те повноважень, направив судовому експерту ОСОБА_6 листа, у якому поставив їй для вирішення конкретні питання, у тому числі і правові, спрямовані на отримання висновку для порушення кримінальної справи. Так, посадова особа податкової інспекції ставить експерту питання, 1) чи була підстава нараховувати до ФОП ОСОБА_7. за результатами його перевірки службовими особами ДПІ у Новотроїцькому районі, штрафної санкції, та в якому розмірі за фактом відсутності за місцем здійснення підприємницької діяльності накладних на товар, що знаходився на реалізації на загальну суму 32750, та не відображення витрат на придбання цього товару в книзі обліку доходів і витрат, якими нормативно-правовими актами це передбачено; 2) чи можливо на даний час застосувати до ФОП ОСОБА_7 штрафні санкцію за вчинене порушення?; 3) чи заподіяно матеріальні збитки державним інтересам (в контексті ст.364 КК України) внаслідок незастосування штрафних санкцій до ФОП ОСОБА_7 за виявленим під час перевірки порушенням, якщо так, то на яку суму ?.

Судовий експерт приймає до свого провадження зазначений лист і з посиланням на Інструкцію про призначення та проведення судових експертиз та експертних досліджень" від 08.10.1998року №53/5 у редакції наказу Міністерства юстиції України від 30.12.2004року трактує питання у зрозумілому їй змісту і дає висновок експертного дослідження.

Питання проведення судових експертиз та експертних досліджень врегульовані Законом України "Про судову експертизу", Кримінально-процесуальним Кодексом України, цивільним процесуальним Кодексом, Господарським процесуальним Кодексом України, Інструкцією про призначення та проведення судових експертиз та експертних досліджень"( далі Інструкції) від 08.10.1998року №53/5 у редакції наказу Міністерства юстиції України від 30.12.2004року, іншими нормативно-правовими актами з питань судової експертизи.

Відповідно до п.4 Інструкції підставою для проведення експертиз в експертних установах є передбачений законом процесуальний документ про призначення експертизи уповноваженою на те особою (органом). Інші дослідження проводяться за письмовою заявою замовника з обов’язковим зазначенням його реквізитів, а також питань, які підлягають вирішенню.

У яких випадках проводяться інші дослідження визначено п.З Інструкції, а саме: на замовлення адвокатів, захисників та осіб, які самостійно захищають свої інтереси, в експертних установах можуть виконуватися дослідження, результати яких викладаються в письмових висновках спеціаліста. Такого роду дослідження можуть проводитися за дорученням органів нотаріату, митниці, а також на прохання підприємств, установ, організацій і громадян.

Таким чином, законодавством не передбачено проведення досліджень за листами посадових осіб податкової служби, рівно як і інших посадових осіб державних органів.

До суду не надано листа ОСОБА_5, а тому невідомо на який нормативний акт послався ОСОБА_5, замовляючи експертне дослідження.

Відповідно до п.42 Інструкції хід і результати інших досліджень викладаються у висновку досліджень спеціаліста із зазначенням спеціалізації останнього, в особа яка проводить дослідження, іменується не експертом, а спеціалістом.

У висновку №41 ОСОБА_6 іменує себе судовим експертом і зазначає, "що на вирішення судової економічної експертизи експерту були поставлені наступні питання".

У п.2 Постанови Пленуму Верховного Суду України зазначається на неприпустимість порушення перед експертом правових питань.

Проте листом ОСОБА_5 ставить перед експертом суто правові питання, зокрема "якими нормативно-правовими актами це передбачено; 2) чи можливо на даний час застосувати до ФОП ОСОБА_7 штрафні санкції за вчинене порушення?; 3) чи заподіяно матеріальні збитки державним інтересам (в контексті ст.364 КК України).

Поняття "державний інтерес" є оціночним. Його зміст може бути викладено лише слідчим в обвинувальному висновку, судом у рішенні тощо.

Відповідно до ч.1 ст.23-2 КПК України суд при наявності на те підстав виносить окрему ухвалу (постанову) якою звертає увагу державних органів, громадських організацій або посадових осіб на встановлені по справі факти порушення закону, причини і умови, що сприяли вчиненню злочину і вимагають вжиття відповідних заходів.

Керуючись ст.23-2 КПК України, суд

постановив:

Направити окрему постанову по справі за скаргою ОСОБА_1 на постанову старшого прокурора відділу прокуратури Херсонської області ОСОБА_4 від 22.04.2011 року про порушення кримінальної справи за фактом службового підроблення та зловживання службовим становищем службовими особами ДПІ у Новотроїцькому районі, що спричинили тяжкі наслідки, за ознаками злочинів, передбачених ч.3 ст.364,ч.2 ст.366 КК України у Міністерство юстиції України.

Відповідно до ч.6 ст.23-2 КПК України про результати розгляду окремої постанови суд має бути повідомлений не пізніше, як у місячний строк після її отримання.

На постанову суду особами, інтересів яких вона стосується, протягом семи діб з моменту її проголошення може бути подана апеляційна скарга до апеляційного суду Херсонської області через Комсомольський районний суд м. Херсона.

Суддя:ОСОБА_8

СудКомсомольський районний суд м.Херсона
Дата ухвалення рішення11.07.2011
Оприлюднено31.07.2015
Номер документу47097045
СудочинствоКримінальне

Судовий реєстр по справі —4-501/11

Вирок від 09.06.2011

Кримінальне

Ленінський районний суд м. Миколаєва

Беспрозванний О. В.

Ухвала від 31.03.2011

Кримінальне

Апеляційний суд Волинської області

Міліщук С. Л.

Постанова від 18.01.2016

Кримінальне

Московський районний суд м.Харкова

Горбунова Я. М.

Постанова від 21.03.2011

Кримінальне

Луцький міськрайонний суд Волинської області

Ющук О. С.

Постанова від 16.09.2011

Кримінальне

Дрогобицький міськрайонний суд Львівської області

Хомик А. П.

Постанова від 19.09.2011

Кримінальне

Ленінський районний суд м. Запоріжжя

Турбіна Т. Ф.

Постанова від 11.07.2011

Кримінальне

Святошинський районний суд міста Києва

Домарацька А. В.

Постанова від 20.09.2011

Кримінальне

Бердянський міськрайонний суд Запорізької області

Петягін В. В.

Постанова від 11.07.2011

Кримінальне

Комсомольський районний суд м.Херсона

Черниш О. Л.

Постанова від 11.07.2011

Кримінальне

Комсомольський районний суд м.Херсона

Черниш О. Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні