Постанова
від 09.09.2009 по справі 2-а-3239/09
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

 

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

 

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

 

09  вересня 

2009 року                       м.

Полтава                      справа №

2-а-3239/09

 

Полтавський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді 

- С.О.Удовіченко

При секретарі - М.П. Ясківець

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Полтаві

в приміщенні суду адміністративну справу за позовом Державної податкової

інспекції у м. Полтаві до Товариства з обмеженою відповідальністю «АвтоСтиль»

про стягнення фінансових санкцій,-

В С Т А Н О В И В:

 

20 серпня 2008 року Державна податкова інспекція  у м. Полтаві (надалі - позивач)

звернулася  до Полтавського окружного

адміністративного суду з позовом до 

Товариства з обмеженою відповідальністю «АвтоСтиль»( надалі -

відповідач)  про стягнення фінансових

санкцій  в сумі 377 грн.80 коп.

В обґрунтування 

позовних  вимог позивач зазначав,

що в ході перевірки відповідача 

вставлено порушення ним вимог п.13 ст.3 Закону України «Про застосування

реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування

та послуг», а саме : не забезпечено відповідність готівкових коштів на місці

проведення розрахунків суми, вказаній у денному звіті РРО. Сума невідповідності

склала 67,56 грн., а тому на підставі ст.22 цього ж Закону  донараховано штрафні санкції в розмірі  377, 80 грн.

Представник позивача в судовому засіданні позов

підтримав, з підстав у ньому викладених, просив задовольнити.

Представник відповідача в судовому засіданні, позовні

вимоги не визнав, просив відмовити в їх задоволенні, посилаючись на те, що в

касі РРО дійсно був залишок 0,00 грн., згідно з денним звітом, який був

роздрукований інспектором та додавався до акту перевірки, а  сума в розмірі 67,56 грн., це залишок по

центральній касі підприємства і зберігався з готівкою в центральній касі.

Суд, заслухавши пояснення представників сторін, вивчивши

та дослідивши матеріали справи, надані сторонами докази, всебічно і повно  з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких

ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне

значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, приходить до

наступних висновків .

Судом встановлено, що згідно з свідоцтвом про державну

реєстрацію, Товариство з обмеженою відповідальністю «АвтоСтиль», зареєстровано

як суб'єкт підприємницької діяльності - юридична особа розпорядженням  № 328-р 

Виконавчого комітету Полтавської міської ради 25.04.2002 р. про що  зроблено запис 25.04.2002 р. в журналі  обліку 

реєстраційних справ за №4357, включено 

до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України(

ЄДРПОУ) , ідентифікацій код 32016781.

Згідно довідки № 12049 від 12.05.2002 р. ТОВ «АвтоСтиль»

взято на облік як платника податку у Державній податковій інспекції у м.

Полтаві.

Матеріалами справи підтверджено, що   30.05.2008 р. на підставі направлень за №№

2693,2694 від 27.05.2008 р. фахівцями ДПА у Полтавській області - Співаченко

М.М та  Дем'янко А.А., проведена

перевірка господарської одиниці відповідача - сервіс-центру, що розташований за

адресою: вул. Серьогіна,2, м. Полтава, який належить ТОВ „АвтоСтиль” щодо

контролю за здійсненням розрахункових операцій у сфері готівкового та

безготівкового обігу суб'єктами підприємницької діяльності, про що складений

акт  № 16010497/23-434 від 30.05.2008 р.

За результатами перевірки встановлено порушення п. 13

ст. 3 Закону України ?ро застосування реєстраторів розрахункових операцій у

сфері торгівлі, громадського харчування та послуг ” від 06.07.1995, № 265/95-ВР

-  не забезпечено відповідність суми готівкових

коштів на місці проведення розрахункових операцій сумі, зазначеної в денному

звіті РРО на  суму 67, 56 грн.

У сервісному центрі відповідача, що перевірявся,

використовується реєстратор розрахункових операцій МІНІ 500.02 МЕ, заводський №

ПБ 50013439, фіскальний № 1601001666, версія програмного забезпечення 08-4В, що

належить ТОВ «АвтоСтиль», зареєстрований Державною податковою інспекцією у м.

Полтаві за адресою: м. Полтава, вул. Серьогіна,2, реєстраційне посвідчення №

160100666 від 28.08.2007 року. Також наявна Книга обліку розрахункових

операцій, зареєстрована Державною податковою інспекцією у м. Полтаві 28.08.2007

року, що підтверджується довідкою № 3608/160100166.

Перевірка проведена в присутності головного бухгалтера

та касира  - ОСОБА_1 та ОСОБА_2. Після

складання матеріалів перевірки, головний бухгалтер ОСОБА_1  - був ознайомлений з актом перевірки,

підписав його із зауваженнями, отримав другий примірник акту та продавцем

ОСОБА_2.   власноруч складено опис

готівкових коштів.

На підставі висновків акту перевірки ДПІ у м. Полтаві

прийнято рішення № 0003572306/0 від 12.06.2008 р. року про застосування до ТОВ

„АвтоСтиль” штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 337,80 грн.

Приписами ст.ст. 8, 9, 10 Закону України ?ро державну

податкову службу в Україні ” визначені функції органів державної податкової

служби, до яких належать, зокрема здійснення контролю за додержанням порядку

проведення готівкових розрахунків за товари (послуги) у встановленому порядку.

Відповідно до п. 2 ч.1 ст. 11 Закону України ?ро

державну податкову службу в Україні ” органи державної податкової служби, у

випадках, в межах компетенції та порядку, встановлених законами України, мають

право здійснювати контроль: за додержанням порядку проведення готівкових

розрахунків за товари (послуги) у встановленому законом порядку, наявністю

свідоцтв про державну реєстрацію суб'єктів підприємницької діяльності, ліцензій

на провадження видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню

відповідно до закону, з наступною передачею матеріалів про виявлені порушення

органам, які видали ці документи, торгових патентів.

Згідно ст. 15 Закону України "Про застосування

реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі громадського харчування та

послуг" контроль за додержанням суб'єктами підприємницької діяльності

порядку проведення розрахунків за товари (послуги), інших вимог цього Закону

здійснюють органи державної податкової служби України шляхом проведення

планових або позапланових перевірок згідно із законодавством України.

Статтею 16 вказаного закону передбачено, що контролюючі

органи мають право відповідно до законодавства здійснювати планові або

позапланові перевірки осіб, які підпадають під дію цього Закону. Планові або

позапланові перевірки осіб, що використовують реєстратори розрахункових

операцій, розрахункові книжки або книги обліку розрахункових операцій,

здійснюються у порядку, передбаченому законодавством України.

Суд зазначає, що проведена перевірка була передбачена в

плані роботи ДПА в Полтавській області, отже проведена перевірка згідно

направлень на перевірку №№ 2693,2694 від 27.05.2008 р. є плановою перевіркою з

питань дотримання відповідачем порядку проведення розрахунків за товари

(послуги), інших вимог Закону України "Про застосування реєстраторів

розрахункових операцій у сфері торгівлі громадського харчування та

послуг".

Перевіряючі фактично були допущені до проведення

перевірки, що підтверджується складеним актом перевірки, підписом про отримання

працівником відповідача  вказаного акту,

а також складеним описом наявних купюр та монет.

Представник відповідача стверджує, що порушення п. 13

ст. 3 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій

у сфері торгівлі громадського харчування та послуг" - не забезпечення

відповідності сум готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі

коштів, яка зазначена в денному звіті реєстратора розрахункових операцій  на 67,56 грн. не мало місце в діяльності

відповідача, оскільки сума невідповідності виявлена перевіряючими під час

перевірки є залишком по центральній касі підприємства.

Суд не може погодитись з вищенаведеними доводами

відповідача, виходячи з наступного.

Суд зауважує, що проведена спірна перевірка є перевіркою

щодо контролю за здійсненням розрахункових операцій у сфері готівкового та

безготівкового обігу суб'єктами підприємницької діяльності, а не перевіркою

касової дисципліни.

Як вже було встановлено судом, за результатами перевірки

відповідача, встановлено порушення п. 13 ст. 3 Закону України ?ро застосування

реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування

та послуг ” - не забезпечено відповідність суми готівкових коштів на місці

проведення розрахункових операцій сумі, зазначеної в денному звіті РРО на  суму 67,56 грн., оскільки у денному  Х - звіті 

зазначено  суму 0,00 грн.

Як вбачається із касової книги  (лист 88) за 30.05.2008 р. залишок на початок

дня становить 10073,56 грн., оприбутковано 30.05.2008 р., згідно наданих

відповідачем прибуткових касових ордерів, 

№536,  суму 18750,00 грн.,  № 537, суму 7984,00 грн. та  видано, згідно видаткового касового ордеру №

559,  суму 36740,00 грн.

Як вбачається із опису наявних купюр та монет від

30.05.2008 року, складеного касиром відповідача ОСОБА_2., готівкові кошти, які

знаходяться на місці проведення розрахунків у сервісному центрі що

перевіряється, який належить ТОВ „АвтоСтиль”, становлять 67,56 грн.

З фіскального денного звітного чеку за 30.05.2008 року

вбачається, що виручка за цей день склала 26734,00 грн., службове вилучення

було здійснено в сумі 26734,00 грн., в сейфі 0,00 грн.

Згідно наведеного у Законі України "Про

застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського

харчування та послуг" визначення (ст. 2) денний звіт - документ

встановленої форми, надрукований реєстратором розрахункових операцій, що

містить інформацію про денні підсумки розрахункових операцій, проведених з його

застосуванням.

Таким чином, у денному звіті відображається повна

інформація про денні підсумки розрахункових операцій. При цьому, сума коштів,

зазначена у денному звіті РРО має відповідати сумі готівкових коштів на місці

проведення розрахунків.

З аналізу наведених положень вбачається, що сума коштів

з початку робочого дня, яка зазначена у денному звіті реєстратора, має

відповідати сумі коштів, що знаходиться в місці розрахунків.

Судом встановлено, що грошові кошти у сумі 67,56 грн.

зберігалися на момент проведення перевірки 30.05.2008 року за місцем проведення

розрахунків ТОВ „АвтоСтиль” і не відповідали сумі коштів 0,00 грн., зазначеній

в денному звіті РРО за 30.05.2008 р. Грошові кошти в розмірі 10073,56 грн., на

початок робочого дня 30.05.2008 року не були внесені в фіскальний звітній чек

як службове внесення.

Відповідно до п.13 ст.3 Закону України "Про

застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі громадського

харчування та послуг", с уб'єкти підприємницької діяльності, які

здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із

застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів

(наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг

зобов'язані забезпечувати відповідність сум готівкових коштів на місці

проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті реєстратора

розрахункових операцій, а у випадку використання розрахункової книжки -

загальній сумі продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з початку

робочого дня.

Абзацом 1 п. 4.5. розділу 4 ?орядку реєстрації,

опломбування та застосування реєстраторів розрахункових операцій за товари

(послуги)”, затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України

від 1 грудня 2000 р. N 614, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 5

лютого 2001 р. за N 107/5298, унесення чи видача готівки з місця проведення

розрахунків повинні реєструватись через РРО з використанням операцій

"службове внесення" та "службова видача", якщо таке

внесення чи видача не пов'язані з проведенням розрахункових операцій. Крім

того, операція "службове внесення" використовується для реєстрації суми

готівки, яка зберігається на місці проведення розрахунків на момент реєстрації

першої розрахункової операції, що проводиться після виконання Z-звіту.

Згідно з п. 9.7. розділу 9 ?орядку реєстрації та ведення

книг обліку розрахункових операцій і розрахункових книжок ”, затвердженого наказом

Державної податкової адміністрації України від 1 грудня 2000 р. N 614,

зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 5 лютого 2001 р. за N 106/5297,

сума готівки, що зберігається на місці проведення розрахунків до початку

робочого дня, уноситься СПД протягом робочого дня або перебуває на місці

проведення розрахунків на момент виходу з ладу РРО чи відключення

електроенергії, записується у корінець розрахункової квитанції з поміткою

"Службове внесення". Сума готівки, що вилучається СПД протягом робочого

дня з місця проведення розрахунків, записується у корінець розрахункової

квитанції з поміткою "Службова видача".

Норми закону (п. 13 ст. 3 Закону України "Про

застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського

харчування та послуг") покладають на суб'єкта господарювання обов'язок

забезпечити відповідність сум готівкових коштів на місці проведення розрахунків

сумі коштів, яка зазначена в денному звіті реєстратора розрахункових операцій,

а у випадку використання розрахункової книжки така сума має відповідати

загальній сумі продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з початку

робочого дня.

Як свідчать матеріали справи, відповідачем вказані норми

порушені, сума готівкових коштів на місці проведення розрахунків не відповідає

сумі яка зазначена в денному звіті реєстратора розрахункових операцій. Наведені

відповідачем обставини щодо знаходження коштів в розмірі 67,56 грн. в

центральній касі підприємства та їх неналежність до суми коштів яка знаходилась

у місці розрахунків спростовуються наявними у справі доказами. В акті перевірки

щодо зауважень до акту перевірки здійснено запис, що вказана сума готівки на

яку виявлено невідповідність є залишком минулого дня, однак зазначене не

спростовує, а навпаки, підтверджує виявлене порушення, яке полягає у

незабезпеченні відповідності готівкових коштів що наявні в місці розрахунків

сумі зазначеній у звіті РРО.

Статтею 22 Закону України ?ро застосування реєстраторів

розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг ”

передбачено, що у разі невідповідності суми готівкових коштів на місці

проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті, а у випадку

використання розрахункової книжки - загальній сумі продажу за розрахунковими

квитанціями, виданими з початку робочого дня, до суб'єктів підприємницької

діяльності застосовується фінансова санкція у п'ятикратному розмірі суми, на

яку виявлено невідповідність.(67,56 грн. х 

5=337,80 грн.)

Таким чином, штрафні (фінансові) санкції на суму 337,80

грн. були накладені на відповідача ТОВ „АвтоСтиль” з урахуванням вчиненого

правопорушення та в межах закону.

Згідно ст.25 Закону с уми фінансових санкцій, які

визначені статтями 17 - 24 цього Закону, підлягають перерахуванню суб'єктами

підприємницької діяльності до Державного бюджету України в десятиденний термін

з дня прийняття органами державної податкової служби України рішення про

застосування таких фінансових санкцій. 

Рішення про застосування штрафних ( фінансових) №

003572306/0 від 12.06.2008 р. отримано відповідачем 25.06.2008 р., про що

свідчить, наявна в матеріалах справи, копія поштового повідомлення.

            На підставі  п. 11 ст. 10 Закону України "Про

державну податкову службу в Україні" від 04.12.1990 № 509-XІІ державні

податкові інспекції в районах, містах без районного поділ районах у містах,

міжрайонні та об'єднані державні податкові інспекції подають до судів позови до

підприємств, установ, організацій та громадян про стягнення заборгованості

перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна.

      Таким чином, враховуючи те,  узгоджену суму фінансової санкції у розмірі

337,80 грн. в десятиденний термін у добровільному порядку до Державного бюджету  відповідач не сплатив, Державна податкова

інспекція у м. Полтаві  відповідно до

повноважень, покладених на неї Законом України "Про державну податкову

службу в Україні" обґрунтовано звернулась до суду з позовом про стягнення

до бюджету  суми фінансової санкції.

Відповідно до частини 4 статті 94 Кодексу

адміністративного судочинства України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт

владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові

витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Зважаючи на вищевикладене,керуючись, п.13  ст.3, ст. 22 Закону України ?ро застосування

реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування

та послуг ”, ст.ст. 4, 8, 17, 50, ч.4 ст. 94, 161-163, 167, Кодексу

адміністративного судочинства України, суд,-

 

П О С Т А Н О В И В:

 

Адміністративний позов Державної податкової інспекції у

м. Полтаві  до Товариства з обмеженою

відповідальністю «АвтоСтиль» про стягнення фінансових санкцій   задовольнити.

Стягнути із Товариства з обмеженою відповідальністю

«АвтоСтиль»  (ідентифікаційний номер 32016781 )   фінансові санкції в розмірі 337 (триста

тридцять сім) грн. 80 коп.   на

розрахунковий рахунок 31117104700002 код бюджетної класифікації платежу

21080900 до Державного бюджету, одержувач УДК в м. Полтаві, ЗКПО 34698804, банк

одержувача: ГУДКУ у Полтавській області, МФО 831019.

Постанова відповідно до ч. 1 ст. 254 КАС України набирає

законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження,

встановленого цим Кодексом, якщо таку заяву не було подано.

  Постанова може бути оскаржена до Харківського

апеляційного адміністративного суду через Полтавський окружний адміністративний

суд шляхом подачі заяви про апеляційне оскарження в 10-денний термін з дня

складання постанови в повному обсязі та подачі апеляційної скарги у 20-денний

термін після подачі заяви про апеляційне оскарження, в порядку, визначеному ст.

186 КАС України.

Постанову в повному обсязі  виготовлено 

14 вересня  2009 року.

 

Суддя                                         С.О.Удовіченко   

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.09.2009
Оприлюднено24.09.2009
Номер документу4715833
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-3239/09

Ухвала від 22.03.2012

Адміністративне

Апеляційний суд Сумської області

Левченко Т. А.

Постанова від 28.08.2009

Адміністративне

Приморський районний суд м.Одеси

Бондар В. Я.

Постанова від 22.12.2009

Адміністративне

Ленінський районний суд міста Севастополя

Левадко Світлана Іллівна

Постанова від 17.12.2009

Адміністративне

Торезький міський суд Донецької області

Куракова Вікторія Валентинівна

Постанова від 30.11.2009

Адміністративне

Чугуївський міський суд Харківської області

Ганенко Тетяна Сергіївна

Постанова від 10.12.2009

Адміністративне

Орджонікідзевський районний суд м.Харкова

Шевченко Сергій Володимирович

Постанова від 08.12.2009

Адміністративне

Лебединський районний суд Сумської області

Подопригора Людмила Іванівна

Постанова від 30.09.2009

Адміністративне

Зарічний районний суд м.Сум

Мальована В.В.

Ухвала від 23.09.2009

Адміністративне

Лозівський міськрайонний суд Харківської області

Жмуд Н.М.

Постанова від 09.09.2009

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Удовіченко С.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні