Рішення
від 07.07.2015 по справі 910/12033/14
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

cpg1251 ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.ua

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

07.07.2015Справа №910/12033/14

За позовом Вищого навчального закладу "Відкритий міжнародний університет розвитку

людини "Україна";

до Виконавчого органу Київської міської ради (Київська міська державна

адміністрація) (відповідач 1);

Департаменту соціальної політики Київської міської державної адміністрації

(відповідач 2);

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача2

Департамент фінансів виконавчого органу Київської міської ради (Київської

міської державної адміністрації);

про стягнення 12 329 575,00 грн.

Суддя Мандриченко О.В.

Представники:

Від позивача: Вальвак О. М., представник, довіреність № 1/17-2013 від 27.12.2013 р.;

Від відповідача 1: Крехальов А. А., представник, довіреність № 001-1996 від 22.06.2015 р.;

Від відповідача 2: Полець Д. М. представник, довіреність № 010-2184 від 04.09.2014 р.;

Від третьої особи: Заболотній С. В. представник, довіреність № 051/2409-010 від

18.05.2015р.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Позивач у поданій до господарського суду позовній заяві просить стягнути з відповідача 1 та відповідача 2 солідарно 7 363 263,00 грн. заборгованості за надані освітні послуги , 1 050 465,69 грн. інфляційної складової боргу, 640 618,91 грн. трьох відсотків річних, 3 275 226, 67 грн. подвійної ставки НБУ, а також 73 080,00 грн. витрат по сплаті судового збору з мотивів, вказаних у позовній заяві.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 19.06.2014 року порушено провадження у справі № 910/12033/13.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 18.09.2014 року відкладено розгляд справи до 25.09.2014 р., зобов'язано сторони провести звірку взаєморозрахунків; залучено до участі у справі третьою особою, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача 2 - Департамент фінансів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 25.09.2014 року призначено у справі судову економічну експертизу, проведення якої доручено Київському науково-дослідному інституту судових експертиз.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 25.09.2014 року у справі № 910/12033/14 зупинено провадження до закінчення проведення судової економічної експертизи.

Через канцелярію господарського суду міста Києва 13.01.2015 р. від представника позивача надійшла уточненна позовна заява, у якій останній просить суд стягнути солідарно з відповідача-1 та відповідача-2 5 628 202,00 грн. заборгованості за надані освітні послуги , 3 463 003,05 грн. інфляційної складової боргу та 1 473 130,19 грн. трьох відсотків річних.

Відповідно до ст. 22 Господарського процесуального кодексу України позивач вправі до прийняття рішення по справі збільшити розмір позовних вимог, відмовитись від позову або зменшити розмір позовних вимог.

Відповідно до п.п. 3.10., 3.11. постанови Пленуму Вищого господарського суду України № 18 від 26.12.2011 р. "Про деякі питання практики застосування Господарського процесуального кодексу України судами першої інстанції" передбачені частиною ч. 4 ст. 22 Господарського процесуального кодексу України права позивача збільшити або зменшити розмір позовних вимог, відмовитись від позову можуть бути реалізовані до прийняття рішення судом першої інстанції. Під збільшенням або зменшенням розміру позовних вимог слід розуміти відповідно збільшення або зменшення кількісних показників за тією ж самою вимогою, яку було заявлено в позовній заяві. У разі прийняття судом зміни (в бік збільшення або зменшення) кількісних показників, у яких виражається позовна вимога, має місце нова ціна позову, виходячи з якої й вирішується спір, з обов'язковим зазначенням про це як у вступній, так і в описовій частині рішення. Статтею 22 Господарського процесуального кодексу України не передбачено права позивача на подання заяв (клопотань) про "доповнення" або "уточнення" позовних вимог, або заявлення "додаткових" позовних вимог і т.п. Тому в разі надходження до господарського суду однієї із зазначених заяв (клопотань) останній, виходячи з її змісту, а також змісту раніше поданої позовної заяви та конкретних обставин справи, повинен розцінювати її як: подання іншого (ще одного) позову, чи збільшення або зменшення розміру позовних вимог, чи об'єднання позовних вимог, чи зміну предмета або підстав позову.

В той же час, приймаючи до уваги, що вищевказана заява не суперечить вимогам ст. 22 Господарського процесуального кодексу України, суд вважає за необхідне прийняти її до розгляду, у зв'язку з чим спір у даній справі вирішується виходячи з нової ціни позову.

До Господарського суду міста Києва 23.04.2015 року від Київського науково-дослідного інституту судових експертиз надійшов супровідний лист разом з висновком судового експерта та матеріалами справи.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 27.04.2015 року провадження у справі № 910/12033/14 поновлено, розгляд справи призначено на 26.05.2015 року.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 26.05.2015 року відкладено розгляд справи до 16.06.2015 р.

У судових засіданнях 16.06.2015 р., 30.06.2015 р. та 02.07.2015 р. оголошувалась перерва у справі відповідно до ч. 3 ст. 77 ГПК України.

У судовому засіданні 07.07.2015 р. представник позивача позовні вимоги підтримав, просив позов задовольнити у повному обсязі з урахуванням заяви про уточнення позовних вимог.

У судовому засіданні 07.07.2015 представником відповідача 2 подано клопотання про колегіальний розгляд справи. Обгрунтовуючи своє клопотання відповідач 2 посилається на складність спору та розбіжності щодо сум, підстав та періодів виникнення заборгованості. Зазначене клопотання судом відхилено, оскільки спір між сторонами у даній справі не відноситься до категорії складних і відповідачем 2 не наведено жодних обґрунтованих пояснень, які б свідчили про складність цієї справи.

Також у судовому засіданні 07.07.2015 року представником третьої особи були подані клопотання про залучення до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Головне управління Державної казначейської служби України у м. Києві та Державну фінансову інспекцію в місті Києві.

Відповідно до ст. 27 ГПК України треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, можуть вступити у справу на стороні позивача або відповідача до прийняття рішення господарським судом, якщо рішення з господарського спору може вплинути на їх права або обов'язки щодо однієї з сторін.

Судом відхилені вищезазначені клопотання про залучення третіх осіб, оскільки представник Департамент фінансів виконавчого органу Київської міської ради не надав суду доказів того, що прийняття рішення у справі може вплинути на права чи обов'язки Головного управління Державної казначейської служби України у м. Києві або Державної фінансової інспекції в місті Києві.

У своєму письмовому відзиві на позовну заяву відповідач 2 стверджує, що станом на 01 липня 2014 року заборгованість перед ВМУРЛ Україна складає 2 626 543,00 грн., що підтверджують звіт про заборгованість за бюджетними коштами (форма № 7м) на 01 червня 2014 року, замовлення по КФК 090412 на фінансування із міського бюджету м. Києва Департаменту соціальної політики виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) станом на 01 липня 2014 року та інформація щодо взаєморозрахунків між Департаментом соціальної політики виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) та Вищим навчальним закладом "Відкритий міжнародний університет розвитку людини "Україна" від 01 липня 2014 року, надана начальником управління бухгалтерського обліку та фінансів - головним бухгалтером Департаменту О. Шандрук.

У додатковому відзиві на позовну заяву відповідач 2 зазначає, що у вересні 2014 (05.09.2014 року) Департаментом було здійснено погашення заборгованості перед ВМУРЛ Україна за 2012 рік на суму 500 000,00 грн., що зменшило загальну суму заборгованості Департаменту перед ВМУРЛ Україна, і станом на 01.01.2015, за відсутності протягом 2014 року взятих зобов'язань, дана заборгованість становить суму у розмірі 2 126 544,00 грн. Також в обґрунтування своїх заперечень на позовну заяву відповідач-2 посилається на ч. 1 ст. 49 Бюджетного кодексу України та на проведену Державною фінансовою інспекцією в місті Києві ревізії фінансово-господарської діяльності Департаменту соціальної політики виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) за період з 01.01.2012 по 01.01.2015 та окремих питань за період з 01.01.2006 по 01.01.2015, яка була оформлена відповідним Актом за № 06-30/818 від 15.05.2015. Також відповідачем-2 було заявлено про пропущення позивачем строків позовної давності.

Відповідач 1 у судовому засіданні проти позовних вимог заперечував, у задоволенні позову просив відмовити з підстав викладених у відзиві на позовну заяву.

Розглянувши документи і матеріали, додані до позовної заяви, заслухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі обставини справи, оцінивши докази, які мають значення для вирішення спору, господарський суд-

ВСТАНОВИВ:

Рішенням Київської міської ради від 30.11.2000 року № 109/1086 « Про компенсацію за кошти бюджету міста оплати навчання у Відкритому міжнародному університеті розвитку людини «Україна» студентів з особливо важкими матеріальними умовами життя» надано згоду на фінансування навчання за кошти бюджету міста у 2001 році 79 студентам Університету «Україна» на суму 750 тис. грн. (п.1 Рішення ) та встановлено передбачати у бюджеті м. Києва наступних років цільове фінансування навчання цих студентів (п.2.2. Рішення).

12.07.2001 року розпорядженням Київської міської державної адміністрації № 1466 виділено Головному управлінню соціального захисту населення (на даний час Департамент соціальної політики КМДА) 2000,00 тис. грн. на компенсацію оплати навчання у 2001 році 522 студентів - інвалідів, сиріт та осіб з особливо важкими матеріальними умовами життя.

10.06.2002 року розпорядженням Київської міської державної адміністрації № 1144 виділено Головному управлінню соціального захисту населення (на даний час Департамент соціальної політики КМДА) 3000,00 тис. грн. на компенсацію оплати навчання у 2002 році 754 студентів - інвалідів, сиріт та осіб з особливо важкими матеріальними умовами життя та продовжено 100 % відшкодування витрат за надані освітні послуги на весь період навчання у Університеті «Україна» студентам - інвалідам, сиротам та особам з особливо складними умовами життя наборів 1999/2000 навчального року, 2000/2001 навчального року, 2001/2002 навчального року.

09.06.2003 року розпорядженням Київської міської державної адміністрації № 993 виділено Головному управлінню соціального захисту населення (на даний час Департамент соціальної політики КМДА) 4200,00 тис. грн. на компенсацію оплати навчання у 2003/2004 роках 300 студентів - інвалідів, сиріт та осіб з особливо важкими матеріальними умовами життя та продовжено 100 % відшкодування витрат за надані освітні послуги на весь період навчання у Університеті «Україна» студентам - інвалідам, сиротам та особам з особливо складними умовами життя наборів 2000/2001 навчального року, 2001/2002 навчального року, 2002/2003 навчального року на умовах розпорядження Київської міської державної адміністрації від 10.06.2002 року № 1144.

02.04.2004 року розпорядженням Київської міської державної адміністрації № 548 виділено Головному управлінню соціального захисту населення (на даний час Департамент соціальної політики КМДА) 5200,00 тис. гри. на компенсацію оплати навчання у 2004/2005 роках 200 студентів - інвалідів, сиріт та осіб з особливо важкими матеріальними умовами життя та продовжено 100 % відшкодування витрат за надані освітні послуги на весь період навчання у Університеті «Україна» студентам - інвалідам, сиротам та особам з особливо складними умовами життя наборів 1999/2000 навчального року, 2000/2001 навчального року, 2001/2002 навчального року, 2002/2003 навчального року на набору 2003/2004 року на умовах п. 4 цього розпорядження.

14.03.2005 року розпорядженням Київської міської державної адміністрації № 343 виділено Головному управлінню соціального захисту населення (на даний час Департамент соціальної політики КМДА) 6200,00 тис. грн. на компенсацію оплати навчання у 2005/2006 роках 340 студентів - інвалідів, сиріт та осіб з особливо важкими матеріальними умовами життя та продовжено 100 % відшкодування витрат за надані освітні послуги на весь період навчання у Університеті «Україна» студентам - інвалідам, сиротам та особам з особливо складними умовами життя наборів 1999/2000 навчального року, 2000/2001 навчального року, 2001/2002 навчального року, 2002/2003 навчального року, 2003/2004 року навчального року, 2004/2005 навчального року та набору 2005/2006 навчального року на умовах п. 4 цього розпорядження.

14.03.2006 року розпорядженням Київської міської державної адміністрації № 443 виділено Головному управлінню соціального захисту населення (на даний час Департамент соціальної політики КМДА) 7000,00 тис. грн. на компенсацію оплати навчання у 2005/2006 роках 150 студентів - інвалідів, сиріт та осіб з особливо важкими матеріальними умовами життя та продовжено 100 % відшкодування витрат за надані освітні послуги на весь період навчання у Університеті «Україна» студентам - інвалідам, сиротам та особам з особливо складними умовами життя наборів 2001/2002 навчального року, 2002/2003 навчального року, 2003/2004 року навчального року, 2004/2005 навчального року, 2005/2006 навчального року, 2006/2007 навчального року на умовах п. 4 цього розпорядження.

08.02.2007 року розпорядженням Київської міської державної адміністрації № 121 виділено Головному управлінню соціального захисту населення (на даний час Департамент соціальної політики КМДА) 8506,90 тис. грн. на компенсацію оплати навчання у 2007 році студентів - інвалідів, сиріт та осіб з особливо важкими матеріальними умовами життя та прийому на новий 2007/2008 навчальний рік 200 студентів І курсу.

21.03.2008 року розпорядженням Київської міської державної адміністрації №360 виділено Головному управлінню соціального захисту населення (на даний час Департамент соціальної політики КМДА) 10417,50 тис. грн. на компенсацію оплати навчання у 2007 році студентів - інвалідів, сиріт та осіб з особливо важкими матеріальними умовами життя та прийому на новий 2008/2009 навчальний рік 200 студентів І курсу.

26.11.2009 року з метою ліквідації заборгованості міського бюджету перед Університетом «Україна» прийнято рішення Київської міської ради № 686/2755 «Про невідкладні заходи щодо поліпшення фінансового стану Відкритого міжнародного університету розвитку людини «Україна» зобов'язано Головне фінансове управління КМДА визначити джерела погашення заборгованості міського бюджету перед Університетом «Україна» (п.1.1. Розпорядження) та перерахувати у 2009 році максимально можливу суму для погашення заборгованості міського бюджету але не менше ніж 3,6 млн. грн. (п.1.2. Розпорядження).

Позивач зазначає, що станом на 31.12.2009 року заборгованість місцевого бюджету перед Університету «Україна» становила 12 491 199,00 гривень, яка не була профінансована.

02.12.2010 року розпорядженням Київської міської державної адміністрації № 1055 зобов'язано Головне управління соціального захисту населення (на даний час Департамент соціальної політики КМДА) здійснити у 2010 році компенсацію оплати навчання студентів - інвалідів, сиріт та осіб з особливо важкими матеріальними умовами життя за рахунок коштів які передбачені рішенням Київської міської ради від 15.07.2010 року № 1268/4706 на виконання міської комплексної програми «Турбота» на 2006-2010 роки, затвердженої рішенням Київради від 16.12.2005 року № 603/3064 (п. 1 розпорядження), а Університету України» здійснити набір студентів на І курс 2010/2011 навчального року з відшкодуванням вартості навчання у кількості 50 осіб, в т.ч. - 10 осіб на денну форму навчання та 40 осіб на заочну фору навчання.

17.02.2011 року рішенням Київської міської ради № 19/5406 затверджено міську цільову програму «Турбота. Назустріч киянам» на 2011 - 2015 роки, якою затверджено задатки місцевого бюджету для забезпечення компенсації витрат на навчання студентів з числа інвалідів, сиріт та дітей з малозабезпечених родин у Університеті «Україна» у загальному розмір 25300,00 тис грн. в т.ч. 2011 рік - 7700,00 тис. грн., 2012 рік - 4100,00 тис. грн., 2013 рік - 4300,00 тис. грн., 2014 рік - 4500,00 тис. грн., 2015 рік - 4700,00 тис. грн.

21.02.2013 року рішенням Київської міської ради № 23/9080 внесено зміни до міської цільової програми «Турбота. Назустріч киянам» на 2011 - 2015 роки доручено виконавчому органу Київської міської ради (Київській міській державній адміністрації) забезпечити підготовку розпорядження виконавчого орану Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації щодо визначення порядку відшкодування видатків на компенсацію оплати навчання у Університету «Україна» пільгових категорії студентів та затверджено задатки місцевого бюджету для забезпечення компенсації витрат на навчання студентів з числа інвалідів, сиріт та дітей з малозабезпечених родин у Університеті «Україна» у загальному розмір 29 973,90 тис грн. в т.ч. 2011 рік - 6350,00 тис. грн., 2012 рік - 10450,00 тис. грн., 2013 рік - 3973,9,00 тис. грн., 2014 рік - 4500,00 тис. грн., 2015 рік - 4700,00 тис. грн.

Позивач у своїх поясненнях зазначає, що станом на 01.01.2014 року дебіторська заборгованість Університету по Департаменту соціальної політики КМДА склала 6 128,2 тис. грн., що підтверджується таблицями-розрахунками фактичних фінансових витрат на навчання молоді за рахунок програми «Турбота. Назустріч киянам» на відповідний фінансовий рік, які узгоджені та підписані директором Департаменту соціальної політики КМДА та його заступником-головним бухгалтером.

З матеріалів справи вбачається, що 08.09.2014 року Департаментом соціальної політики КМДА здійснено погашення Університету заборгованості за 2012 рік у сумі 500 000,00 грн.

За даними інвентаризації позивачем були складені списки студентів пільгових категорій у розрізі років та місяців із зазначенням: прізвища, ім'я, по-батькові, ОКР, курсу, спеціальності, пільгової категорії, вартості навчання та розміру відшкодування. На підставі отриманих даних інвентаризації здійснені відповідні коригування, спричинені значним рухом контингенту студентів (відрахування, переведення на іншу спеціальність, зміна форми навчання тощо). За результатами співставлення даних дебіторська заборгованість Департаменту соціальної політики виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) перед Університетом «Україна» за навчання студентів в рамках програми «Турбота. Назустріч киянам» за 2009-2013 роки становить 5 628 202,00 грн.

Судом встановлено, що між Вищим навчальним закладои "Відкритий міжнародний університет розвитку людини "Україна" та Департаментом соціальної політики КМДА склалися починаючи з 2000 року по теперішній час правовідносини на виконання рішень Київради та розпоряджень КМДА щодо навчання за кошти бюджету м. Києва студентів з числа інвалідів, сиріт та дітей з малозабезпечених родин м. Києва.

Зобов'язання виникають з підстав, встановлених ст. 11 ЦК України.

У випадках, встановлених актами цивільного законодавства, цивільні права та обов'язки виникають безпосередньо з актів органів державної влади, органів влади Автономної Республіки Крим або органів місцевого самоврядування (ч. 4 ст. 11 ЦК України).

Згідно з ст. 526 ЦК зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог ЦК, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 25.09.2014 року призначено у справі судово-економічну експертизу, проведення якої доручено Київському науково-дослідному інституту судових експертиз. На вирішення експертів поставлено наступні запитання: Чи підтверджується документально заборгованість виконавчого органу Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація) перед Вищим навчальним закладом "Відкритий міжнародний університет розвитку людини "Україна" за надані освітні послуги за період з 2009 р. по 2013 р. у розмірі 7 363 263, 00 грн. ?; Чи підтверджується документально заборгованість Департаменту соціальної політики Київської міської державної адміністрації перед Вищим навчальним закладом "Відкритий міжнародний університет розвитку людини "Україна" за надані освітні послуги за період з 2009 р. по 2013 р. у розмірі 7 363 263, 00 грн.?

Відповідно до висновку експертів № 15552/15553/14-45 віл 08.04.2015 р. за результатами проведення комісійної судово-економіної експертизи було встановлено, що заборгованість Виконавчого органу Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація) та Департаменту соціальної політики Київської міської державної адміністрації перед Вищим навчальним закладом "Відкритий міжнародний університет розвитку людини "Україна" за надані освітні послуги за період з 2009 р. по 2013 р. підтверджується частково в розмірі 5 628 206,04 грн.

Згідно з ч. 1 статті 32 Господарського процесуального кодексу України доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд у визначеному законом порядку встановлює наявність чи відсутність обставин, на яких ґрунтуються вимоги і заперечення сторін, а також інші обставини, які мають значення для правильного вирішення господарського спору.

Відповідно до ч. 1 статті 33 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.

Оскільки наявні у справі матеріали свідчать про обґрунтованість вимог позивача щодо стягнення з відповідачів 5 628 202,00 грн. заборгованості за надані освітні послуги, а відповідач-1 та відповідач-2 належними і допустимими доказами не довели суду належного виконання ними своїх зобов'язань, позовні вимоги Вищого навчального закладу "Відкритий міжнародний університет розвитку людини "Україна" до Виконавчого органу Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація) та Департаменту соціальної політики Київської міської державної адміністрації про стягнення 5 628 202,00 грн. боргу визнаються судом такими, що підлягають задоволенню.

Доводи відповідача-2 про сплив строку позовної давності відхиляються судом з огляду на наступне.

Статтею 257 Цивільного кодексу України передбачено, що загальна позовна давність встановлюється тривалістю у три роки.

Згідно з положеннями ст.256 Цивільного кодексу України позовна давність - це строк, у межах якого особа може звернутися до суду з вимогою про захист свого цивільного права або інтересу.

Перебіг позовної давності починається від дня, коли особа довідалася або могла довідатися про порушення свого права або про особу, яка його порушила (ч.1 ст.261 Цивільного кодексу України).

Статтю 264 Цивільного кодексу України визначено випадки, в яких перебіг позовної давності переривається.

Зокрема, у ч.1 вказаної статті визначено, що перебіг позовної давності переривається вчиненням особою дії, що свідчить про визнання нею свого боргу або іншого обов'язку.

При цьому, частиною 3 ст.264 Цивільного кодексу України передбачено, що після переривання перебіг позовної давності починається заново.

Правила переривання перебігу позовної давності (стаття 264 Цивільного кодексу України) застосовуються господарським судом незалежно від наявності чи відсутності відповідного клопотання сторін у справі, якщо в останній є докази, що підтверджують факт такого переривання. (п.4.3 Постанови №10 від 29.05.2013р. Пленуму Вищого господарського суду України "Про деякі питання практики застосування позовної давності у вирішенні господарських спорів").

До дій, що свідчать про визнання боргу або іншого обов'язку, можуть, з урахуванням конкретних обставин справи, належати: визнання пред'явленої претензії; зміна договору, з якої вбачається, що боржник визнає існування боргу, а так само прохання боржника про таку зміну договору; письмове прохання відстрочити сплату боргу; підписання уповноваженою на це посадовою особою боржника разом з кредитором акта звірки взаєморозрахунків, який підтверджує наявність заборгованості в сумі, щодо якої виник спір; письмове звернення боржника до кредитора щодо гарантування сплати суми боргу; часткова сплата боржником або з його згоди іншою особою основного боргу та/або сум санкцій . (п. 4.4.1. Постанови №10 від 29.05.2013р. Пленуму Вищого господарського суду України "Про деякі питання практики застосування позовної давності у вирішенні господарських спорів")

Як вбачається з матеріалів справи, відповідач-2 протягом спірного періоду з 2009 р. по 2013 р. здійснював часткову компенсацію витрат на навчання студентів, що підтверджується наданої відповідачем-2 інформацією щодо взаєморозрахунків між ним та позивачем та що свідчить про визнання ним боргу.

Таким чином, суд приходить до висновку, що факт здійснення компенсацій за надані освітні послуги, є дією спрямованою на визнання боргу і як наслідок свідчить про переривання строку позовної давності на підставі ч. 1 ст. 264 ЦК України.

Щодо заявлених позивачем вимог про стягнення з відповідачів на підставі ст. 625 ЦК України 3 % річних в розмірі 1 473 130,19 грн. та 3 463 003,05 грн. інфляційних втрат суд відзначає наступне.

Відповідно до статті 625 Цивільного кодексу України, боржник не звільняється від відповідальності за неможливість виконання грошового зобов'язання. Боржник, який прострочив виконання грошового зобов'язання, на вимогу кредитора зобов'язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.

Однак, враховуючи те, що правовідносини між сторонами виникли на підставі положень актів Київської міської ради та Київської міської державної адміністрації, а не на підставі господарського договору, до відносин не можуть бути застосовані норми статті 625 ЦК України, а відтак, суд відмовляє у задоволенні позовних вимог Вищого навчального закладу "Відкритий міжнародний університет розвитку людини "Україна" в частині стягнення 3 % річних та інфляційних втрат.

За наведених обставин, позов задовольняється частково, а судові витрати покладаються на сторін пропорційно до розміру заявлених позовних вимог відповідно до ст.ст. 44, 49 Господарського процесуального кодексу України.

На підставі наведеного та керуючись ст.ст. 32, 33, 44, 49, 81-85 Господарського процесуального кодексу України, суд

В И Р І Ш И В:

1. Позов задовольнити частково.

2. Стягнути солідарно з Виконавчого органу Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація) (01044, м. Київ, вул. Хрещатик, 36, ідентифікаційний код 00022527) та Департаменту соціальної політики Київської міської державної адміністрації (03165, м. Київ, проспект Комарова, 7, ідентифікаційний код 03193465) 5 628 202 (п'ять мільйонів шістсот двадцять вісім тисяч двісті дві) грн. 00 коп. заборгованості, 5 440 (п'ять тисяч чотириста сорок) грн. 49 коп. витрат по сплаті вартості проведеної судової експертизи та 38 933 (тридцять вісім тисяч дев'ятсот тридцять три) грн. 73 коп. витрат по сплаті судового збору. Видати наказ.

3. У задоволенні іншої частини позовних вимог відмовити.

4. Наказ видати після набрання рішенням законної сили.

5. Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.

Суддя О.В. Мандриченко Дата складання рішення 21.07.2015 р.

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення07.07.2015
Оприлюднено27.07.2015
Номер документу47171176
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —910/12033/14

Постанова від 14.01.2019

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Разіна Т.І.

Ухвала від 10.12.2018

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Разіна Т.І.

Ухвала від 20.11.2018

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Разіна Т.І.

Ухвала від 25.09.2018

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Разіна Т.І.

Ухвала від 10.09.2018

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Разіна Т.І.

Ухвала від 08.08.2018

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Разіна Т.І.

Ухвала від 07.06.2018

Господарське

Господарський суд міста Києва

Мандриченко О.В.

Ухвала від 21.05.2018

Господарське

Господарський суд міста Києва

Мандриченко О.В.

Постанова від 03.04.2018

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Вронська Г.О.

Ухвала від 02.03.2018

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Вронська Г.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні